Punctul de vedere al FSTFR asupra Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012

Vă prezentăm punctul de vedere al FSTFR cu privire la Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012 …vezi aici punct de vedere

SHARE

28 Responses

  1. Acum când sosește clipa mult așteptată când o să putem spune ,,Hristos a înviat! ,, și acum când putem ura un ,,Paște fericit alături de cei dragi,, sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării sufletelor! Să eliminăm ceea ce ne desparte pentru că sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării noastre și să mulțumim DOMNULUI pentru tot ce ne dăruiește! ,,Hristos a înviat! și ,,Paște fericit alături de cei dragi,, la tot Poporul Român!…

  2. În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
    Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
    În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …

  3. Gaby ce ști la Ședința CNC al FSTFR din 23.05.2013 se vor discuta propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR? Să înțelegem că propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR sunt ca urmare a faptului că deși trebuia negociat salariul salariaților CFR CĂLĂTORI până la sfârșitul lunii martie 2013, acest fapt nu s-a realizat până acum și astfel salariații CFR Călători -cred membrii de sindicat ai FSTFR- mai pierd lunar începând cu luna aprilie 2013 și ați bani pe care i-ar fi obținut prin negocierea salariului la timp, respectiv dacă s-ar fi respectat data limită de negociere a Actului Adițional la CCM așa cum este prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014…

  4. La CFR Călători în 2013 suntem între 58.000.000trKm la începutul anului 2013 și 49.000.000 trKm spre sfârșitul anului 2013…La câte trenuri de călători ale CFR Călători se anulează periodic cred că acum ne aflăm pe la 54.000.000 trKm…

  5. Miting domnilor, miting in fata Ministerului Transporturilor, asta ar fi prima
    actiune pe care ar trebui sa o facem, si cat de repede se poate…pentru a atrage atentia opiniei publice despre ce se intampla la C.F.R.Calatori…Mi se pare inexplicabil ca la CFR Călători în Decembrie 2012 noul mers de tren pe anul 2013 să fie cu 58.000.000 trKm la CFR Călători și în iunie 2013 să tindă spre 49.000.000 trKm, adică mi se pare inexplicabil ca din Mersul Tren de Călători pe 2013 după apariția lui în mai puțin de jumătate de an să se anuleze câteva sute de trenuri de călători ale CFR Călători…

  6. Se vorbește de concedieri colective la CFR Infrastructură și la CFR Marfă…Dar oare dacă scad de la 58.000.000 la 49.000.000 trKm, atunci nu se poate vorbi că la un procent de 84,48% din 14.000 salariați rezultă că pot rămâne 11.827 de salariați ai CFR Călători, dacă este să respectăm procentul în care a scăzut numărul de trKm … Dacă numărul de salariați ar scădea în procentul menționat ca scădere a numărului de trKm ar înseamna că o posibilă concediere colectivă în anul 2013 la CFR Călători ar fi de 2173 salariați … Totuși sunt liniștit pentru că Directorul General Valentin Dorobanțu a spus că se micșorează salariul timp de 5 luni la toți salariații CFR Călători tocmai pentru ca să nu se mai facă concedieri colective în anul 2013 la CFR Călători…

  7. Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  8. FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro

  9. Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
    Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  10. Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
    ,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
    Să vrem noi sânge nu pământ!
    Când nu vom mai putea răbda,
    Când foamea ne va răscula,
    Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
    Nici în mormânt! ,, .

  11. Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  12. Referitor la dispozitia 35 sa facem un remember si toti CFR-istii,in special cei cu specific SC,sa-si aduca aminte de trenul de marfa care a prins din urma un alt tren de marfa, fiind scoase din functie instalatia INDUSI si DSV, din cauza depasirii numarului maxim de ore admis pe locomotive, ajungandu-se pana la 18-20 ore de lucru efectiv. Aceasta incalcare a prevederilor actualelor instructii fiind posibila doar la “‘ domnii operatori ” privati, un fel de baroni ai cailor ferate romane prin comparatie cu baronii politici, pentru care nu exista lege! Asadar,marirea serviciului maxim nu va aduce nimic bun pentru siguranta circulatiei respectiv siguranta calatorilor, ba chiar eventuale evenimente catastrofale!!!

  13. 25/02/2013 at 17:39
    Sa nu-l neglijam nici pe domnul director Dorobantu care ne arata ca socotelile domniei sale sunt mai bune decat socotelile domnului director Roseanu. Mai concret, pe timpul domnului Roseanu nu a fost scos din circulatie nici un tren, pe timpul sarbatorilor de iarna nici un tren nu a fost anulat,nu au fost concedieri si nu era prevazut acest lucru,nu ni s-a impus suspendarea serviciului pentru fiecare salariat, respectiv o zi pe luna, iar sub conducerea domnului Dorobantu fiind favorizati operatorii privati. Asupra SNTFC Calatori SA abatandu-se nori negrii, la orizont se intrevad concedieri masive,s-a pus in aplicare suspendarea serviciului pentru fiecare salariat ( o zi pe luna),conform dispozitiei 35 s-a propus marirea serviciului maxim admis si de aici se pune intrebarea calculele carui director sunt corecte si eficiente. Acest lucru sa-l stabileasca toti CFR-isti prin comentariile lor ce pot fi liberi exprimate asta insemnand democratia!!!!!!

  14. Cînd oprim lucru? Sînt sătul de incertitudine, de amenințări, de sancțiuni și mai ales de lacheii lu Dorobanțu.

    1. domnilor de la fstf , mai existati ? nu aveti nicio reactie ? va este frica de dorobantu care incalca zilnic codul civil, codul penal , ccm si rof ? ZILNIC !

  15. Alo, Domnule Măntescu, domnule lider de sindicat-federație-vezi ce se scrie? Dacă sunt adevărate aceste informații, sunt curios cum ve-ți reacționa. Dar probabil vă ve-ți ocupa tot cu CFR Călători. Că de marfă, deja a-ți făcut-o…… .
    Domnilor mulțumesc de informații. Scriețile și pe site-ul fml.ro, poate citesc și membri de sindicat de la CFR Marfă(dacă puteți).

  16. Acum că Valentin Preda a fost ridicat de către procurorii DNA speram ca va pleca si Fenechiu cu tot cu Dorabantu (Scuzati ca nu le spun ,, domni” dar nu merita sa li se spuna asa ). Sper sa ne auda cineva?

    1. URMEAZA GHIBU LA DNA, O SA-I IASA PE GAT “PLICURILE ” PE CARE LE-A LUAT SI LE IA IN CONTINUARE.

      1. Fenechiu rade tot

        “Am auzit că venirea liberalilor la putere, mai ales la Ministerul Transporturilor, a însemnat un microbuz venit de la Iaşi din care au fost descărcaţi toţi directorii direcţiilor implicate în cheltuirea banilor din minister. Sună a banc politic. Nici vorbă!

        Imediat după numirea sa, Relu Fenechiu şi-a adus în mare grabă un pluton de subordonaţi devotaţi pe care i-a instalat fără nici o ezitare la Ministerul Transporturilor. Ca şi cum ar fi fost ministerul său! Pe toţi cei dinainte, mulţi dintre ei aduşi tot de liberali (înaintea lui Relu Fenechiu, preţ de câteva luni, Ministerul Transporturilor a fost condus de brunetul vopsit Ovidiu Silaghi), i-a trecut în poziţii secundare. Noul eşalon de moldoveni aşteaptă doar trecerea cu succes prin formalităţile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici. După care vor lua locul directorilor şi consilierilor mai vechi. La puţin timp după ce a poposit la minister, Relu Fenechiu a mai dat o circulară. Orice achiziţie din minister sau din societăţile subordonate nu se face decât cu aprobarea sa. Pe holurile minsiterului circulă deja zvonul că Relu Fenechiu pregăteşte înfiinţarea unei unităţi centrale de achiziţii şi investiţii. Exact ca la Ministerul Sănătăţii!Tehnică simplă şi eficientă. Cu luni în urmă, imediat după ce a câştigat alegerile pentru Primăria Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu anunţa cu candoare că ea deleagă totul şi că îşi mai păstrează în responsabilitate doar organizarea licitaţiilor. De ce? Nu vi se pare că întrebarea nu are nevoie de nici un răspuns? Cam în acelaşi fel cu Nicolăescu şi cu Lia Olguţa Vasilescu gândeşte şi Fenechiu. Numai că lucurile se încurcă. Cel puţin la Ministerul Transporturilor. La companiile din subordinea lui Relu Fenechiu trebuie instalaţi (sau au şi fost) managerii profesionişti. Or, aceştia au libertate totală de decizie. Centralizarea achiziţiilor şi investiţiilor din societăţile comerciale cu capital de sat poate deveni condiţia unei proceduri de infringement la adresa României. Achiziţiile şi investiţiile acestora nu pot fi decise de avocatul moldovean, aerian în transporturi ca şi în administrarea căilor ferate sau a transporturilor aeriene.

        Primul semn că Fenechiu pregăteşte mari investiţii şi licitaţii care să fie decise la nivelul Ministerului Transporturilor, dar să nu poarte nici o semnătură de-a sa, este că ministrul cu iniţiative atât de categorice nu mai semnează nimic. Dosarul său penal aflat în lucru, teama de DNA, dar şi tehnica de a decide fără să semneze au băgat Ministerul Transporturilor în ceaţă. Cristian Ghibu, secretarul de stat fost director la CFR Infrastructură, semnează tot. Se spune că acest Ghibu ar fi unul dintre cei care mai reprezintă în Ministerul Transporturilor interesele lui Gruia Stoica şi ale firmelor acestuia. Tot Ghibu semnează actele şi tot Ghibu face numirile politicie ale liberalilor sau ale celor care răspund la comenzile lui Relu Fenechiu. În acelaşi timp, Ladislau Sajtos reprezintă ministrul şi ministerul în cele mai delicate şi complicate probleme. Unii vorbesc chiar despre un conflict între liberali şi pesedişti din cadrul aceluiaşi minister. La Transporturi a mai fost numit ca secretar de stat şi Valentin Preda din partea PSD-ului, fost secretar de stat în acelaşi minister prin 2008-2009. USL-ul la ministerul în cauză funcţionează precum şoarecele cu pisica. Preda este marginalizat în vreme ce echipa de la Iaşi adusă cu microbuzul face eforturi de înlocuire a tuturor celor care nu fac parte din echipa lui Fenechiu.

        Cum vor funcţiona transporturile feroviare cu Fenechiu şi cu Gruia Stoica la pupitrul privatizării CFR Marfă numai Dumnezeu ştie!”

  17. Cu fiecare zi care trece , dorobantu valentin scufunda cfr calatori, este un dezastru acest fals “meserias” care executa oridinele (stiti cui) fara sa clipeasca. In interesul lor , bineinteles ?

  18. Domnule Victor, să înțeleg că în cazul în care Ministerul Transporturilor NU va putea încheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecat al procedurii de licitaţie, Ministerul poate DA(atribui) oricui CFR Marfă?
    Poate da Societatea cui vrea Mușchi Ministrului Fenechiu ?

  19. “Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost aprobată de Guvern

    Hotărârea de guvern privind privatizarea CFR Marfă a fost aprobată de Guvern, în şedinţa de miercuri, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

    Săptămâna trecută, actul normativ a fost dezbătut de Guvern în primă lectură, fiind aşteptat şi avizul din partea Consiliului Economic şi Social (CES).

    CFR Marfă înregistrează în prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.

    Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a avizat strategia,, solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care societatea le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate.

    Pentru pregătirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape, respectiv notificarea creditorilor CFR Marfă cu privire la posibilitatea modificării structurii acţionariatului, ca urmare a privatizării, şi obţinerea acordului acestora, obţinerea avizelor de mediu pentru privatizare şi a certificatelor de obligaţii bugetare, întocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni), asigurarea accesului potenţialilor investitori la date şi informaţii despre CFR Marfă (inclusiv prin organizare unui Camere de Date) şi publicarea ofertei de vânzare a acţiunilor.

    Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfă prin negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, etapă urmată de licitaţie cu ofertă în plic, unde garanţia de participare va fi echivalentul în lei a 10 milioane euro, reprezentând 17% din valoarea nominală a acţiunilor deţinute de stat.

    Pe de altă parte, taxa pentru fiecare investitor sau grup de investitori care depune documente de participare este echivalentul în lei a sumei de 20.000 euro.

    Singurul criteriu de adjudecare a licitaţiei va fi preţul oferit.

    În cazul în care Ministerul Transporturilor nu va putea încheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecatar al procedurii de licitaţie, instituţia va putea decide reluarea procesului de privatizare prin aplicarea oricărei metode de transfer a dreptului de proprietate asupra acţiunilor, cu adaptarea corespunzătoare a strategiei, sau prin invitarea la negocieri în ordinea clasamentului de la licitaţie a următorilor investitori calificaţi.

    Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când “toate condiţiile vor fi îndeplinite”.

    Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat însă recent că ar fi cel mai fericit dacă până în 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfă, precizând că până la jumătatea lunii mai va avea lista cu cei care şi-au exprimat intenţia de a participa la privatizare, iar în iunie rămâne desemnarea câştigătorului.”

  20. Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a ieşit zilele trecute să ia masa în oraş, însoţit de social-democratul Valentin Răducu Preda, secretarul de stat, pe care, cu doar o lună în urmă, îl elibera din funcţie. Având în vedere discuţia foarte tensionată şi actele pe care le aveau asupra lor, ieşirea la restaurant a celor doi politicieni nu părea să fi fost una de plăcere, ci mai degrabă o negociere în afara sediului ministerului.

    La scurtă vreme după ce l-a eliberat din funcţie pe Valentin Preda, omul lui Radu Mazăre, sperând să dea fotoliul de secretar de stat unui liberal, ministrul Relu Fenechiu nu numai că l-a primit înapoi pe „Valerică, un băiat care a performat” – după cum îl lăuda edilul constănţean -, dar îl invită şi la restaurant.
    Având în vedere că mulţi dintre secretarii de stat desemnaţi în ministere bicolore nu au nici până acum atribuţiile stabilite, este foarte probabil ca tema negocierilor dintre cei doi să fi fost chiar stabilirea atribuţiilor pe care Valentin Preda – secretar de stat şi în guvernul Ponta I – le va avea după noua instalare la Transporturi, într-o funcţie de importanţă strategică pentru social-democraţii constănţeni. Potrivit presei locale, prioritatea zero a lui Preda este situaţia Portului Constanţa, pe care PSD vrea să-l ia sub „umbrela” sa, însă transportul naval nu s-ar regăsi printre atribuţiile sale.

    1. asa se explica de ce a fost schimbat directorul de la corpul de control al directorului general , nu executa intocmai comenzile lui dorobantu.

    2. IN TIMP CE FIECARE ANGAJAT DE LA CFR CALATORI ESTE TRIMIS LA PLIMBARE , O ZI PE LUNA(CONTRACT SUSPENDAT) PENTRU “BINELE” FINANCIAR AL SOCIETATII, DIRECTORUL GENERAL , VALENTIN DOROBANTU FACE ANGAJARI PE BANDA RULANTA , REALIZATI DRAGI CFR-isti CE CARICATURI AU VENIT SI CE POSTURI SE PREGATESC PENTRU EI. O SA VA SPUNEM , IN CURAND…
      ORICUM, RUSINE !

    3. “Valentin Dorobanţu, noul director general CFR Călători, numit recent de către ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a emis, ieri, o decizie privind “reducerea temporară activităţii societăţii”. “Ca măsură preventivă cu impact social minim, s-a aprobat reducerea programului de lucru al salariaţilor cu o zi pentru fiecare lună din intervalul 01.02.2013-30.06.2013, cu reducerea corespunzătoare a salariului. Acesta măsură se aplică întregului personal al CFR Călători, ziua nelucrătoare/ salariat stabilindu-se prin programarea lunară aprobată de conducerea fiecărei structuri”, se precizează în dispoziţia directorul general Valentin Dorobanţu.

      Directorul CFR Călători susţine că măsură a fost luată miercuri, 30 ianuarie 2013, “cu consultarea organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate”.

      Măsura luată de Valetin Dorobanţu “de reducerea a programului de lucru cu o zi pe fiecare lună”, timp de cinci luni, nu a fost luată cu consultarea tuturor structurilor sindicale reprezentative de la CFR Călători, ci doar câţiva dintre liderii de sindicat care sunt relaţii apropiate pe linie de partid cu cei din echipa lui Fenechiu, şi care, totodată, beneficiază o mulţime de facilităţi decontate de companie.

      Trebuie precizat că Valentin Dorobanțu este finul omului de afaceri Costel Comana, cel care controlează operatorul privat de transport feroviar de persoane Regiotrans Brașov. El a ajuns, anul trecut, director adjunct cu producţia la CFR Călători, în mandatul ministrului Ovidiu Silaghi, dar a fost demis în decembrie 2012, ca urmare a faptul că prin noul mers al trenurilor pe care l-a “ţesut” a promovat interesele operatorilor feroviari privaţi de trasport persoane în detrimentul companiei de stat. “

    4. “De câteva zile, Relu Fenechiu nu a mai fost prezent la Ministerul Transporturilor. Politicianul liberal a fost văzut tocmai în Dubai, unde își petrece câteva zile de vacanță. În timp ce ministrul Transporturilor se relaxează în Emirate Arabe Unite, directorul general din Ministerul Transporturilor, controversatul fost arbitru de fotbal Laszlo Sajtos, tocmai a plecat pentru două săptămâni, în interes de serviciu, până în Singapore.

      Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, și-a predat atribuțiile de serviciu – până pe 18 februarie 2013 – către secretarul de stat Cristian Ghibu. Cu toate acestea, în această perioadă, ministrul liberal a fost prezent la sediul MT și a mers la ședințele de Guvern.”

    5. “Demararea procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfă SA a pornit cu stângul, întrucât cele mai importante prevederi ale OUG 109/2011 – privind guvernanța corporatistă a întreprinderilor publice – sunt încălcate cu bună știință • Ministrul Relu Fenechiu şi-a trimis oamenii de la Corpul de Control să ridice documente din companie, fără să existe acoperire legală • Sindicaliştii de la calea ferată susţin că se doreşte vânzarea pe nimic a companiei CFR Marfă

      Graba ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, de a privatiza cu orice preţ SNTFM CFR Marfă SA, scoate la iveală o mulţime de ilegalităţi care vor vicia serios procesul de privatizare. Însă, pentru a fi exonerat de orice răspundere, Relu Fenechiu l-a împuternicit pe secretarul de stat Cristian Ghibu să se ocupe de privatizarea tuturor societăţilor aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor.

      Ca să grăbească, poate, privatizarea, Relu Fenechiu a trimis oamenii de la Corpul de Control al Ministerului Transporturilor la companie să ridice o mulţime de documente fără respectarea prevederilor legale. Cei din echipa de control au cerut şi au ridicat o serie de acte, unele chiar în original, fără să existe vreo justificare scrisă a acestui demers.

      Recrutare după ureche

      Numirea lui Cristian Ghibu ca secretar de stat s-a făcut pe data de 22.01.2013, dar deja pe 14 ianuarie, pe site-ul CFR Marfă se postase anunţul „pentru recrutarea şi selecţia membrilor executivi/ neexecutivi ai Consiliului de Administraţie”. În anunţ se menţionează că „evaluarea/ selecţia prealabilă se organizează în condiţiile respectării prevederilor OUG 109/ 2011 privind guvernanța corporatistă a întreprinderilor publice”, dar, potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, tocmai cele mai importante prevederi ale acestei ordonanţe sunt încălcate prin publicarea condiţiilor de selectare a celor care vor face parte din bordul companiei.

      Pe site-ul SNTFM CFR Marfa SA se menţionează că demararea procedurilor de recrutare s-a făcut ca urmare a deciziei Consiliului de Administraţie, al cărui preşedinte este liberalul Antonel Tănase, fost şef de cabinet al ex-ministrului Ovidiu Silaghi. Dar, potrivit prevederilor articolului nr. 3 din OUG nr.109/ 2011, „Autoritatea publică tutelară (n.r. – Ministerul Transporturilor) are competenţa să propună, în numele statului/ unităţii administrativ-teritoriale acţionar, candidaţi pentru funcţiile de membri ai Consiliului de Administraţie sau, după caz, de supraveghere, cu respectarea condiţiilor de calificare şi experienţa profesională şi selecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă”. Ca atare, nu Consiliul de Administraţie al SNTFM CFR Marfă SA are competențe să propună membrii acestei structuri de conducere, ci Ministerul Transporturilor, aşa cum se stipulează în OUG 109/ 2011.

      Nu prea contează experienţa

      „Desemnarea membrilor Consiliului de Administraţie, inclusiv a reprezentanţilor autorităţii publice tutelare şi ai Ministerului Finanţelor Publice, va fi făcută în baza unei evaluări/ selecţii prealabile efectuate de o comisie organizată la nivelul autorităţii publice tutelare şi al Ministerului Finanţelor Publice, formată din specialişti în recrutarea resurselor umane. Autoritatea publică tutelară poate decide ca această comisie de selecţie să fie asistată sau ca selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condiţiile legii”, se stipulează la articolul 5 al OUG 109/ 2011.

      În plus, anunţul postat pe site-ul SNTFM CFR Marfă SA precizează la profilul candidatului că acesta trebuie să aibă „experienţă de minim 3 ani în activitatea de management al unor societăţi comerciale private sau publice profitabile”, dar, în ordonanţă se precizează că trebuie să aibă „experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/ sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome”.

      „Prin această modalitate de desemnare a membrilor din Consiliul de Administraţie se urmăreşte ca în conducerea companiei să ajungă oamenii care vor face jocurile operatorilor privaţi ce vor să pună mâna pe CFR Marfă la un preţ de nimic. Nu contează că legea este călcată în picioare, pentru cei din jurul lui Fenechiu contează doar ca privatizarea să se facă cât mai repede şi în orice condiţii. Cum vă explicaţi că o asemenea companie cum este CFR Marfă este evaluată doar la 61,5 milioane de euro, iar cel care vrea să o cumpere trebuie să depună o garanţie de numai 10 milioane de euro? Doar din vânzarea fierului vechi se pot obţine peste 200.000.000 de euro”, a declarat pentru ZIUAnews unul dintre liderii de sindicat de la calea ferată.

      Opisul lui Fenechiu

      La începutul lunii februarie 2013, fără să existe vreo acoperire legală, oamenii din Corpul de Control al ministrului Transporturilor au ridicat pe baza unui bilet scris de mână o mulţime de documente de la sediul central al CFR Marfă, dar şi de la subunităţile din teritoriu. Din informaţiile deţinute de ZIUAnews, în prezent, fără să existe vreo adresă oficială de solicitare, cei de la Corpul de Control au luat documentele fără să se ştie de ce şi unde vor ajunge acestea. ZIUAnews vă prezintă lista documentelor ridicate de oamenii lui Fenechiu şi Ghibu de la SNTFM CFR Marfă SA, companie care urmează să se privatizeze în următoarea perioadă:

      – Situaţia economico-financiară
      – Situaţia creanţelor şi arieratelor pe scadențe. Juridicului i se cere să prezinte creanţele mai mari de 90% şi măsurile care sau luat pentru recuperarea acestora
      – Situaţia parcului de vagoane aflate în conservare
      – Situaţia terenurilor şi clădirilor aparţinând Centrului Zonal de Marfă cu menţionarea celor intabulate
      – Situaţia contractelor de închiriere spaţii+copii contracte de închiriere
      – Situaţia contractelor de achiziţii la nivel de Centru Zonal de Marfă pentru anul 2012-2013
      – Situaţia contractelor de venituri 2012+separat 2013
      – Situaţia pieselor recuperate de la vagoanele aflate în conservare
      – Documentele din care să rezulte persoanele care au în gestiune parcul de vagoane aflate în conservare.
      – Situaţia avizărilor către Poliţia Transporturi privind furturile de piese de la vagoanele aflate în conservare
      – Situaţia reparaţiilor de vagoane pe 2012 (se cere anexă copii ale ultimelor 3 facturi şi devizele detaliate de calcul ale valorii facturate
      – Statul nominal de funcţii
      – Situaţia litigiilor 2010-prezent
      – Situaţia terenurilor, clădirilor care nu sunt utilizate în activitate
      – Situaţia furturilor raportate (cantitativ şi valoric pentru perioadă 2010-2012).”

Share:

Alte articole