Alăturat vă prezentăm actul înaintat către MTI și Comisia de Dialog social cu poziția FSTFR față de Proiectul Ordinului de Ministru pentru modificarea Dispoziției 35 a Președintelui SNCFR privitor la serviciul continuu maxim admis pe locomotivă. …vezi aici
Pentru că FSTFR și FMLR au în componență mecanici de locomotivă, citiți și punctul de vedere prezentat de FMLR pe siteul www.fml.ro.
Vă aducem la cunoștință că marti 19.02.2013 în Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor este pus pentru consultarea sindicatelor Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind serviciul continuu maxim admis pe locomotivă, care mărește serviciul continuu maxim admis pe locomotivă la trenurile de călători de la 7 + 1 ore la 12 ore… citește aici, precum și DOCUMENTELE de LUCRU in ședința plenului. Totodată în aceeași ședință va fi pus în discuție și Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012.
61 Responses
Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…
FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro …
Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
Să vrem noi sânge nu pământ!
Când nu vom mai putea răbda,
Când foamea ne va răscula,
Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
Nici în mormânt! ,, .
Pavăl Marian spunea ,,cred că dacă va fi nevoie de sprijinul menbrilor de sindicat pentru a protesta întrun anume fel împotriva deciziilor abuzive care pot fi luate la CFR Călători … sigur veți sta la marcă… ,,. Eu cred că prin dialogul de pe acest site https://www.fstf.ro ne vom uni forțele și obiectivele și vom avea în final un scop comun, respectiv să avem grijă ca CFR Călători să existe și să se dezvolte pentru ca locurile noastre de muncă să existe și pentru ca munca noastră să fie bine plătită etc.
Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…
Sa nu-l neglijam nici pe domnul director Dorobantu care ne arata ca socotelile domniei sale sunt mai bune decat socotelile domnului director Roseanu. Mai concret, pe timpul domnului Roseanu nu a fost scos din circulatie nici un tren, pe timpul sarbatorilor de iarna nici un tren nu a fost anulat,nu au fost concedieri si nu era prevazut acest lucru,nu ni s-a impus suspendarea serviciului pentru fiecare salariat, respectiv o zi pe luna, iar sub conducerea domnului Dorobantu fiind favorizati operatorii privati. Asupra SNTFC Calatori SA abatandu-se nori negrii, la orizont se intrevad concedieri masive,s-a pus in aplicare suspendarea serviciului pentru fiecare salariat ( o zi pe luna),conform dispozitiei 35 s-a propus marirea serviciului maxim admis si de aici se pune intrebarea calculele carui director sunt corecte si eficiente. Acest lucru sa-l stabileasca toti CFR-isti prin comentariile lor ce pot fi liberi exprimate asta insemnand democratia!!!!!!
Doamnelor, domnilor colegi, după cum bine a-ți observat site-ul fstf.ro, dă posibilitatea tuturor mebrilor de sindicat, indiferent la ce federație sunt afiliați, să-și exprime liber comentariile, observațile, părerile și cel mai important PROPUNERILE. Propuneri care de altfel -după câte cunosc eu- au fost luate în seamă și analizate foarte atent de Comitetul Director al FSTFR. Tocmai de aceea a fost creat în acest format site-ul(trebuie să-i mulțumim d-lui Liviu), pentru ca informația să circule rapid iar membrii de sindicat să-și poată spune punctele de vedere. Numai așa se poate ține o legătură strânsă și rapidă cu membrii de sindicat. Am văzut și vedem cum administrația se mișcă repede de tot în decizile lor, iar noi trebuie să ne mișcăm la fel de repede în a combate acele decizii care ne fac vața tot mai grea.
Nu pot să nu observ,comentarile dumneavoastră au fost pertinente și mai ales de bun simț. Am început să mă mândresc din nou cu calitatea de ceferist, văzând comentarile.
După cum bine am văzut și Președintele FSTFR ,Rodrigo Maxim a intrat la comentarii. Părerea mea, acest fapt este un gest de normalitate. Dorința mea, este să văd și alți Lideri marcanți, al altor federații să facă acela-și lucru, aici sau pe site-ul propriei federații.
Închei prin a vă ruga să nu vă opriți, continuați să vă scrieți comentarile, propunerile și of-urile. Nu cred ca cineva să fie cenzurat.
Referitor la dispozitia 35 sa facem un remember si toti CFR-istii,in special cei cu specific SC,sa-si aduca aminte de trenul de marfa care a prins din urma un alt tren de marfa, fiind scoase din functie instalatia INDUSI si DSV, din cauza depasirii numarului maxim de ore admis pe locomotive, ajungandu-se pana la 18-20 ore de lucru efectiv. Aceasta incalcare a prevederilor actualelor instructii fiind posibila doar la “‘ domnii operatori ” privati, un fel de baroni ai cailor ferate romane prin comparatie cu baronii politici, pentru care nu exista lege! Asadar,marirea serviciului maxim nu va aduce nimic bun pentru siguranta circulatiei respectiv siguranta calatorilor, ba chiar eventuale evenimente catastrofale!
Sunt de acord si sustin cele prezentate de presedintele Rodrigo -Referitor la Proiectul de Ordin de Ministru pentru marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore la trenurile de calatori prin care se introducea in plus la serviciul mecanicului de locomotiva si timpul inactiv de pina la 5 ore , precizez ca s-au analizat de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu celelalte Confederații Sindicale Naționale, de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și cu Ministrul Secretar de Stat ,de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu AFER,de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu Direcția Medicală și cu toți ceilalți parteneri sociali din Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor, de către FSTFR împreună cu FMLR și se încearcă a se găsi pentru prima dată după mai mult timp , o soluție agreată de toți partenerii sociali, pe calea Dialogului Social la nivel de Ministerul Transporturilor. Cred ca a sosit momentul ca macar acum cei care lucreaza si primesc salariul din cotizatia sindicatului sa treaca la treaba.
Referitor la Proiectul de Ordin de Ministru pentru marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore la trenurile de calatori prin care se introducea in plus la serviciul mecanicului de locomotiva si timpul inactiv de pina la 5 ore , precizez ca s-au analizat de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu celelalte Confederații Sindicale Naționale, de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și cu Ministrul Secretar de Stat ,de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu AFER,de către FSTFR și CSN MERIDIAN împreună cu Direcția Medicală și cu toți ceilalți parteneri sociali din Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor, de către FSTFR împreună cu FMLR și se încearcă a se găsi pentru prima dată după mai mult timp , o soluție agreată de toți partenerii sociali, pe calea Dialogului Social la nivel de Ministerul Transporturilor.
Valentine spui ca ,,serviciul maxim admis pe locomotiva pe care il poate presta mecanicul de locomotiva si automotor pote fi mai mult de jumatate timp activ(pina la 7 ore) si aproape jumatate timp inactiv(pina la 5 ore),, . De retinut ca mecanicul de locomotiva in cadrul serviciului maxim admis pe locomotiva a avut numai serviciul activ , respectiv cel de 7 ore, iar Proiectul de Ordin de Ministru pentru marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore la trenurile de calatori introduce in plus pentru mecanicul de locomotiva si timpul inactiv de pina la 5 ore . Ne intrebam de ce Privatii vor si timp inactiv pe linga timpul activ, oare pentru a si putea transporta cit mai multe trenuri de calatori pline cu subventii cit mai mari pentru ei si deci pentru afacerile lor? Oare pentru trenurile de calatori ale privatilor sunt prevazuti timp de asteptare mai mari prin statii in speranta ca vor veni pe linga subventie si calatori? Dragi Operatori de transport feroviar de calatori Privati nu credeti ca a venit timpul sa mai si demonstrati ca sunteti Privati si astfel ca a venit timpul sa nu mai cereti de la Statul Roman mai multa subventie decit i se da la CFR Calatori? Dragi Operatori de transport feroviar de calatori Privati nu credeti ca a venit timpul sa mai si demonstrati ca sunteti Privati si astfel ca a venit timpul sa nu mai fortati iesirea de pe sectiile de circulatie a trenurilor de calatori ale CFR Calatori decit atunci cind puteti demonstra ca voi nu luati subventie de la Statul Roman si ca voi sunteti rentabili in sensul adevarat? Dragi Operatori de transport feroviar de calatori Privati nu credeti ca a venit timpul sa mai si demonstrati ca sunteti Privati si astfel ca a venit timpul sa nu mai veniti cu propuneri pe care nici comunistii nu le-au facut, respectiv cu propuneri ca cea de marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore la trenurile de calatori ?
Proiectul de Ordin de Ministru pentru marirea serviciului maxim admis pe locomotiva de la 7 ore la 12 ore la trenurile de calatori este un Proiect cerut de operatorii de transport feroviar de calatori privati in favoarea afacerilor lor pe Calea Ferata Romana si cu efecte de distrugere timpurie a mecanicilor de locomotiva si automotor de calatori si cu efecte imediate de jignire si umilire a unei functii importante de la calea ferat romana, respectiv a functiei de mecanic de locomotiva si automotor careia i se spune ca serviciul maxim admis pe locomotiva pe care il poate presta pote fi mai mult de jumatate timp activ(pina la 7 ore) si aproape jumatate timp inactiv(pina la 5 ore).Consider ca mecanici de locomotiva si automotor de calatori nu se vor lasa umiliti si de aceasta data…
Nu pot sa fiu de acord cu modificarea serviciului maxim admis pe locomotiva,deoarece se pot produce catastrofe pe calea ferata si se atenteaza la siguranta calatorilor. S-a intrebat cineva din conducerea ministerului transporturilor ca sanatatea mecanicului de locomotiva se degradeaza pe zi ce trece din cauza conditiilor de munca , a programului de lucru ,turnus ,cu prezentari la serviciu la orice ora din zi si din noapte, program de odihna si masa haotic sau se doreste ca mecanicul sa nu mai iasa la pensie?
Este strigator la cer,cea ce vor sa faca cu noi.Ei vor sa nu mai luam pensie prea multi ani sau daca se poate deloc.La ce conditii sant pe locomotive acum si 7 ore este mult.Ar trebuii sa vina domnii care vor sa modifice dispozitia 35 sa faca ei servici numai 7 ore in conditiile care le avem acum.Fratilor daca nu ne mobilizam o sa fie si mai rau.
Nu pot sa fiu de acord cu astfel de aberatie din mai multe motive:
-marea majoritate a locomotivelor nu corespund pentru simplificat
-12 ore serviciu maxim admis este epuizant fizic si psihic in unele conditii si la manevra ca sa nu vorbim de circulatie unde la unele trenuri cu aprobare de 8 ore in sistem simplificat se fac eforturi serioase din punct de vedere psihic si fizic
-nu a fost consultat personalul de locomotiva daca serviciul maxim admis de 12 ore ar putea fi executat in conditii de siguranta a circulatiei cu dotarile actuale fapt care ar transforma mecanicii si nu in ultimul rand calatorii in potentiale victime
-nu ne permite infrastructura(limitari de viteza si restrictii dese care solicita psihicul)
Nu pot sa fiu de acord cu astfel de aberatii mai ales ca si asa in calitate de angajat cfr imi risc viata si libertatea din cauza dotarilor actuale!
Cei care vor sa aprobe schmibarea disp 35/1996 sa studieze dosarele de cercetare intrumentate dea lungul timpului cu nerespctarea serviciului maxim pe locomotiva ce sau soldat cu pagube la materialul rulant cat si la infrastructura cai ferate ,chiar cu pirderi de vieti.
astia sunt nebuni,si in transportul auto serviciul maxim zilnic este de 9h in doua etape 4,5h pauza minim 30 min. alte 4,5h servici dupa care cel putin 11h pauza daca masina nu are dormitor trebuie sa prezinte in caz de control bon fiscal de la hotel {o cabina t.i.r. este mult mai ergonomica decat o cabina de locomotiva} astfel ei amenda de pana la 100 de milioane vechi nu conteaza ca se merge bara la bara, sunt respectate si sanbetele si duminicile. Oameni astia au stat cel putin o ora pe locomotiva fara sa conduca freo 300km pe cf din romania care stim in ce stare se afla. noi avem conditiile de munca din occident. ce sar intanpla daca am avea si salarii occidentale daca tot ne raportam la europa{nu de est}
SA vina sa faca servici 12 ore pe locomotiva aceia care au acceptat in 1993 conducerea simplificata ,contra avantajelor: case , posturi calde,si alte avantaje obtinute pe buna credinta a salariatilor cu bun simt.Din pacate si acum unii din aceia care au acceptat compromiss dupa compromis ,se plimba si acum tarandu-si bas….e prin Ministerul ca mari LIDERI ai celor care au avut incredere ei.Este timpul sa plece acasa ,lasati sa va reprezinte oameni care nu au copii directori,nu au amante la CFR pe posturi calde,lasativa reprezentati de acei Lideri care nu au luat spaga ca sa angajeze pe cineva sau a fost contra chetelor stranse obligat la examinarile anuale,autorizari ,etc.,pana nu veti renunta la aceste SLABICIUNI nu veti fi DEMNI de functia pe care o ocupati.EU unul sunt gata sa transmit mai departe cunostintele mele generatiilor mai tinere ,fara a fi nevoie de protocol.LA aspectul acesta trebuie sa reflectati dragi colegi indiferent de functia pe care oaveti la CFR. Hai sa incercam alaturi de RODRIGO sa fim demni.
In legatura cu modificarea disp 35 si cu anularea trenurilor de calatori SA NU UITAM ASPECTUL CA DIRECTORUL ESTE FINUL LUI COMANA!!!! CE ALTE EXPLICATII MAI CAUTATI?!!! TREZITIVA!!! SA LUAM ATITUDINE. SA CADA CAPETE!!! SA VINA GUNOAIELE SA FACA SERVICIU DE 12 ORE PE LOCOMOTIVE!!!SI CEI CARE NE-AU VANDUT PE NISTE PRIVILEGII EGALE CU ZERO IN COMPARATIE CU RAUL FACUT!!!
Fratilor!!! Nu mai invocati sindicatele. Nu uitati cu acordul lor sunteti someri. Cu acordul lor ati pierdut bonuri de masa autorizatii permise. Salariul nu a fost marit de ani de zile din cauza negocierilor SMINTITE pe care le-au facut!!! Daca NOI NU luam atitudine NU o va face NIMENI!!! SI MA TEM CA DEJA ESTE PREA TARZIU.
Ma bucur ca strigatul nostru de Unire sa facut auzit,haideti sa mergem mai departe,haideti sa ne recastigam demnitatea,mandria de a fi salariatii celei de a doua armata a TARII,HAIDETI sa ne castigam cinstit painea de zi cu zi,nu prin metode josnice asa cum le place unora care sau trezit din intamplare la CFR.FITI ALATURI DE ECHIPA TANARA A FSTFR haideti sa dovedim ca nu suntem sclavi pe mosia nimanui.
Paule spuneai ,,RODRIGO nu te lasa dus de nas ca ai lucrat pe locomotiva,oamenilor le este teama sa ia atitudine,noua sper ca nu.,, Poti fi sigur Paule ca Presedintele FSTFR va fi impotriva acestui Proiect de Ordin de Ministru care a mai fost refuzat de un Ministru PDL si nu cred ca un Ministru PNL va fi de acord cu un Ordin de Ministru care va inmorminta Tractiunea CFR Calatori, respectiv mecanicii de locomotiva si automotor si in consecinta CFR Calatori. Pavale spuneai ,,intrebati-l pe respectabilul IULICA MANTESCU de ce amesteca CFR MARFA cu CFR CALATORI, nu cumva doreste acelasi deznodamant si pentru CFR CALATORI [PRIVATIZAREA ]?,, Ca presedinte al FSTFR consider ca pentru mecanicii de locomotiva si automotor de calatori este normal sa vorbeasca presedintele FSTFR care raspunde pentru majoritatea mecanicilor de locomotiva si automotor. Este drept ca exista izolat si circa 150 mecanici de locomotiva si automotor de la SELC Craiva la FNFMC si ca acestia fac presiuni si pe mecanicii de locomotiva de la PL Drobeta Turnu Severin pe care i-au fortat sa-si faca cereri sa aiba prezentarea si remizarea la SELC Craiova si acum vor sa faca acelasi lucru cu cei de la PL Rosiori si de la PL Tirgu Jiu. In aceste conditii FSTFR este fortata sa admita cererile de aderare la FSTFR a circa inca 2500 membrii de sindicat ce sunt salariati ai SNTFC,,CFR Calatori,,SA de la celelalte Ramuri , respectiv de la Ramura Comercial si de la Ramura Vagoane. Precizez ca FNFMC a mai aprobat aderarea a circa 1300 membrii de sindicat ce sunt salariati ai SCRL Brasov SA, respectiv salariati de la reparatii locomotive si automotoare, pentru care FSTFR va mai aproba aderarea a circa 1300 de membrii de sindicat de la FNFMC. In aceste conditii la CFR Calatori, FSTFR va avea 3500 membrii de sindicat +2500 de membrii de sindicat de la alte Ramuri + 1300 de membrii de sindicat ce sunt salariati ai FNFMC si in aceste conditii FSTFR va fi majoritar la SNTFC,,CFR Calatori,,SA si isi va asuma responsabilitatea viitorului SNTFC,,CFR Calatori,,SA.
OK domnilor colegi se vede bine din comentarii ca nimeni nu este de acord cu marirea serviciului maxim ,intrebarea este” ce facem mai departe ?” ne limitam la comentarii si asteptam ziua ce va sa vina ? parerea mea este ca fara o revolta serioasa nu vom rezolva nimic si asta inainte sa intre in dezbatere si publicare in monitor .Aceasta conducere nu ne baga in seama ”caini latra ursul merge”,daca ei nu vor sa ne respecte si au impresia ca lucram pe mosia lor atunci nu vad de ce noi sa plecam capul de fiecare data ,ajunge ,legea este facuta si pentru ei ,daca ei nu o respecta de ce sa o respectam noi ,suntem multi nu ne poate face nimic daca suntem uniti.La lupta baieti este singura sansa.
Cu toate ca infrastructura feroviara se degradeaza de la o zi la alta, starea parcului de locomotive si automotoare este tot mai precara din punct de vedere tehnic, personalul de locomotiva este foarte stresat datorita conditiilor de munca pe locomotiva si a situatiei exitente la ora actuala la CFR Calatori SA , se doreste modificarea Dispozitiei nr. 35/96 Privind serviciul admis pe locomotiva de la 7 ore in regim simplificat la 12 ore creinduse precedentul producerii de accidente sau incedente in contul personalului de locomotiva.
Meseria de mecanic m-ia adus deocamdata un divort . De ce ? Pentru ca vecinul meu e pensionat pe caz de boala(lene) si are mai mult timp decat mine sa stea cu nevasta mea la cafea si asta la sevicu maxim admis de 7 ore . Oare ce se va intampla cu actuala mea familie la servicu maxim admis de 12 ore .
Viata de mercanic de locomotiva :
-serviciu ordonat si aprobat de sefii directi :
a)ore de prezentare la serviciu de la 00.00 la 24.00 ;
a)fara Pasti ;
b)fara Craciun;
c )fara sarbatori legale ;
-examinare medicala si psihologica obligatorie ;
-subordonare fara comentarii ;
-coditii de munca ,,exceptionale ” iarna cu genunchii in gura vara cu apa fiarta in sticla pe bord(la + 57 grade) ;
-speranta de viata 59 de ani ;
Si de parca nu ne era de ajuns iata ca au gandit ,,specialistii” marirea serviciului maxim admis pe locomotiva .Brava Tovatasi . Rusine celor ce au gandit si celor ce vor sa ii ajute sa legifereze stingerea meseriei ce a fost candva <>
DOAMNE !! VINO DOAMNE !!! SA VEZI CE A MAI RAMAS DIN NOI .
Aceasta lege visata de patroni pt a face sclavi mecanici de locomotiva va fi pana la urma aprobata, pt ca nu te poti p..a contra vantului, si trebuie votata de niste umflati care confunda statul 12 ore in fotoliile lor de piele cu serviciul de 12ore pe locomotiva(ce poate fi asa greu ca doar mecanicul sta in caldura). Asta e ne maritam soarta ca suntem niste lasi si nu luam atitudine! In loc sa luptam pt drepturi ca 7ore norma pe zi trebuie sa mergem la servici cu sacul de dormit !
cu toate ca conditiile de la calea ferata nu s-au imbunatatit deloc ci din contra sunt tot mai precare mai marii nostri doresc sa ne aduca la statutul de sclavi, deoarece nu le pasa ce se intampla cu oamenii si se gandesc numai la interesul lor personal iar daca ar putea ne-ar desfiinta s-au ne-ar robotiza pentru a putea ei sa-si consolideze posturile de conducere pentru toata viata chiar si cu un singur muncitor
Domnilor colegi, acest proiect de ordin nu ține seama de:
1.-Condițiile socio-profesionale, a meseriei de mecanic de locomotivă, cu implicațiile ei.
2.- Starea actuală de sănătate a mecanicului de locomotivă.
3.- Starea emoțională a mecanicului de locomotivă (știm cu fiecare drum, câte pățim, nu vă mai explic).
4- Starea de oboseală fizică și psihică acumulată la fiecare tură de servici.
5- Lipsa odihnei la domiciliu, datorată epuizării pshihice și mai ales timpului scurt de recuperare.
6- Lipsa caloriilor din geanta de servici( hrana necesară la servici sau mai pe înțelesul nostru, o geantă tot mai ușoară).
7- Starea și condiția financiară precară, prin diminuarea veniturilor în fiecare an, a mecanicului de locomotivă( ne este rușine să mai spunem că suntem mecanici de locomotivă ,la câți bani câștigăm la momentul actual).
8-Stresul continuu pe locomotivă și mai accentuat în afara serviciului. Pe mine unul familia nu mă mai înțelege și nici nu mai acceptă ieșirile nervoase datorate meseriei.
9- Starea proastă în care se află locomotivele și mai ales posturile de conducere. Neetanșe, murdare, fără dotările minime NTS, NPM, care duc la înbolnăvirea și chiar decesul mecanicului de locomotivă.
Cei care vor să ia o asemenea decizie trebuie să se gândească la viitorul acestei țări și mai ales la generațiile viitoare. Fiecare din acești mecanici de locomotivă au copii acasă. Ce educație mai pot da mecanicii de locomotivă copiilor, dacă suntem mai mult plecați de acasă ? Iar când suntem acasă trebuie să dormim, să ne odihnim ptr. o nouă tură de servici ? Școala a devenit cea ce știm cu toții ( nu mai intru în amănunte). Dacă nici educația celor 7 ani de acasă nu le-o mai dăm, se alege praful de familile noastre și de copii noștri.
Acestea fiind zise, se pune întrebarea ce vom face ca acest Proiect să nu treacă ? 1.Propunerea mea, este ca primul lucru pe care să-l facem, este un Miting de Protest în fața Ministerului Transporturilor. Mulți, dacă nu toți ve-ți spune că nu are nici-un efect. Eu spun că dacă atragem atenția opiniei publice este un pas. Atragem atenția presei, a -4- a putere în stat. Dacă ne uităm în presa onlain, vedem mulți ziariști care își dau seama de ce se întâmplă în calea ferată. 2.Să oprim lucrul și să lăsăm să ducă trenul cei care au inițiat și aprobat acest Proiect( Fenechiu, Dorobanțu, Micu Măntescu, Popescu de la Meridian, Frățică, Istrate, etc.), ve-ți spune NU, că mă dă afară, eu vă spun că oricum se va întâmpla. 3. Dacă trece Proiectul, să respectăm Instrucțiunile 201 a Personalului de Locomotivă, cum respectă șefii nostri Ordinul nr.18. Nu mai facem nici-un compromis și ieșim numai cu locomotivele care corespund conform ordinelor și instrucțiunilor de serviciu.
Aștept propuneri concrete.
NU uitati ca daca colegii nostrii care reprezinta Mecanici de locomotiva care remorca trenuri de marfa sunt de acord sa se prelungeasca serviciul continuu maxim admis pe locomotiva,noi cei de la Calatori nu putem fi de acord din urmatoarele motive: 1.mecanicul de calatori circula ceas/livret obligatoriu,2 viteza de circulatie de 140km nu se compara cu 50-80 de la marfa,mecanicul de marfa poate face 12 ore la marca asteptand linie de garare in st.Brazi de exemplu ,pe cand mecanicul de calatori mananca cateva sute de kilometrii in acest timp,va rog spuneti lucrurilor pe nume daca sunteti corecti,RODRIGO nu te lasa dus de nas ca ai lucrat pe locomotiva,oamenilor le este teama sa ia atitudine,noua sper ca nu.
prelungirea serviciului maxim admis, va duce la evenimente feroviare datorita conditiilor de munca care nu s-au imbunatatit, starii precare a mijloacelor de remorcare care sunt din anii !!!!!! cu mici modificări.Ordinul de ministru pentru serviciu maxim admis pe locomotiva trebuie sa fie precis: 7 h serviciu maxim admis pe locomotiva si norma de lucru a mecanicului de locomotiva de 7ore/zi respectiv norma medie lunara de 144 ore/zi la tura.
NU am nimic cu nimeni,dar modificarea DISP 35 afecteaza direct personalul de locomotiva,de aceea Mecanici de locomotiva din SNTFC CFR SA ,HAI sa aratam ca nu suntem CARPE ,cereti sa fiti platiti la adevarata valoare,FAC apel catre mecanicii de locomotiva de la operatorii privati din Romania care candva au fost colegii nostrii sa nu se mai lase umiliti ca in mod direct ne afecteaza si pe noi .VA MULTUMESC PAUL.
Daca capetele luminate de la conducerea SNTFC CFR SA a dat DISP 18/2013 CA nu se vor indruma locomotive cu inst.ICL defecta de ce loc DHC modernizata CATEPILLAR cu nr 370 circula cu afisaj ZERO la index????Ca sa luam note de relatii la mecanici?sa justificam niste locuri de munca????MAI FRATILOR ,a-ti acceptat sa iesiti cu locomotivele din depouri,ca sa mearga treaba da?vedeti ca va-ti furat singuri caciula?cei pe care i-ati inteles si a-ti iesit la tren cu locomotivele necorespunzatoare,au ajuns la SERVICIUL S.C si cauta sa va dea afara .Ar trebui sa nu mai acceptati compromisuri.DAI salariatului,fii corect ca angajator si pe urma cere-i.
Domnilor colegi ,trebuie sa stiti ca prelungirea serviciului maxim admis pe locomotiva se face si cu aprobarea AFER,ma indoiesc ca nu au fost insotite trenurile de calatori de catre reprezentantii AFER care au vazut starea locomotivelor,starea infrastructurii,starea de spirit a salariatilor CFR.DACA vor fi de acord sa se modifice Disp 35 inseamna ca nu se gandesc la cei ce vor fi direct afectati negativ,in speta mecanicul de locomotiva,mec.aj.,mec.instructor.Poate la OPERATORII PRIVATI se respecta CIMurile salariatilor.
domnilor colegi MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR poate nu s-a inteles prea bine modificarea dispozitiei 35/1996 ce impact poate avea asupra noastra a mecanicilor de locomotiva va pot spune eu mai multe INFARCT-uri ,AVC-uri, si alte probleme medicale care duc la scurtarea VIETI la care tot familia va suferi iara pe cei care ne conduc vor simti o durere in tocul la usa vilei pe care au primit-o mostenire. VIATA ESTE FRUMOASA hai sa o traim fara a avea frica ca la urmatoarea vizita medicala vei fi declart INAPT sau nu o mai vei apuca
am impresia (proasta) ca oamenii care ne conduc ,la nivel de minister,nu stiu cu ce se mananca calea ferata din ziua de azi…imi vine sa rad sau (sa plang in hohote )…domnilor astia de la conducere traiesc in lumea lor ,imaginara ,roza eventual, au impresia ca trenul ii ceva asa o gluma sau un banc spus dimineata la o cafea in plinele birouri( tot de ei ) dupa un week end daca se poate prelungit cu o zi sau doua .starea tehnica a locom .(calatori) este jalnica, sub orice critica,nu ar face fata unui servici de 12 ore…am arat doar starea tehnica in primul rand …pe al doilea rand suntem noi (pentru ca asa am fost calcati in picioare sub lacuitii lor pantofi)…resturile…care inca muncim si suntem platiti la nici un sfert din adevarata valoare pe care o meritam…asadar le propun maimarilor nostri intelepti conducatori sa fie cuprinsi intr-un progam de o luna alaturi de noi, de mecanicii de locomotiva ,in cabina locomotivei ,sa urmeze strict turnusul cu tot ce decurge din el…ma gandesc ca in acest mod poate si-ar mai tempera pornirile voinicesti de copii tineri care au impresia ca toata lumea e a lor.
FRATI MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR sa luam atitudine fata de cei care conduc fraele acestei companii si care nu fac altceva decat sa o distruga prin orice metode [anulari de trenuri ,ordine si dispoziti ] care pun in pericol SIGURANTA CIRCULATIEI [anexa nr 1 din dispozitia nr18] si care a reusit in 3 saptamani ce n-au reusit alti in 20 de ani CU RESPECT PENTRU TOTI MECANICI DE LOCOMOTIVA SI AUTOMOTOR ( VIERME )
Nu pot sa fiu de acord cu astfel de aberatie din mai multe motive:
-marea majoritate a locomotivelor nu corespund pentru simplificat
-12 ore serviciu maxim admis este epuizant fizic si psihic in unele conditii si la manevra ca sa nu vorbim de circulatie unde la unele trenuri cu aprobare de 8 ore in sistem simplificat se fac eforturi serioase din punct de vedere psihic si fizic
-nu a fost consultat personalul de locomotiva daca serviciul maxim admis de 12 ore ar putea fi executat in conditii de siguranta a circulatiei cu dotarile actuale fapt care ar transforma mecanicii si nu in ultimul rand calatorii in potentiale victime
-nu ne permite infrastructura(limitari de viteza si restrictii dese care solicita psihicul)
Nu pot sa fiu de acord cu astfel de aberatii mai ales ca si asa in calitate de angajat cfr imi risc viata si libertatea din cauza dotarilor actuale!
cei care vor citi aceste randuri si care nu vor reactiona intrun fel se vor face vinovati pentru declinul COMPANIEI DE CALATORI numita in continuare SNTFC CFR CALATORI SA si totodata in rugam sa nu mai acuze FSTFR cat si pe cei care fac parte din conducerea acesteia ca face jocul administratiei intrebati-l pe respectabilul IULICA MANTESCU de ce amesteca CFR MARFA cu CFR CALATORI, nu cumva doreste acelasi deznodamant si pentru CFR CALATORI [ PRIVATIZAREA ]?
cei care vor sa aprobe schmibarea disp 35/1996 sa studieze dosarele de cercetare intrumentate dea lungul timpului cu nerespctarea serviciului maxim pe locomotiva ce sau soldat cu pagube atat la materialul rulant cat si la infrastructura cf
acest ordin de modificare a disp/35/1996 se datoreaza in mare parte celor care au permis reangajarea celor care au plecat din CFR si care sunt in stare ca pentru un ban in plus la pensie sa accepte umilinta de a face functia de MECANIC DE LOCOMOTIVA si AUTOMOTOR cu capul plecat in fata unora care nu vor decit sa se inbogateasca fara asi respecta semenul adica MECANICUL DE LOCOMOTIVA si AUTOMOTOR
RUGAM in mod respectuos celelalte federati [FMLR.FNFMC] si alti sa nu mai amestece trenurile de calatori al operatorului de stat cu cel de marfa si cel privat si sa nu mai faca pe nevinovati si nestiutori la cele ce se petrec cu buna stinta si a lor
referitor la serviciul de maxim 07/h sa vina sa faca serviciu pe epavele acestea cei care au initiat schimbare disp/35/1996 si cei care o sustin si in concluzie ce na putut sa faca guvernu Basescu face guvernu PONTA prin conducere MTI si SNTFC CFR CALATORI
Ordinul de ministru pentru serviciu maxim admis pe locomotiva trebuie sa fie precis: 7 h serviciu maxim admis pe locomotiva si norma de lucru a mecanicului de locomotiva de 7ore/zi respectiv norma medie lunara de 144 ore/zi la tura.
Ma gandesc ca la manevra se va putea lucra tura 12 ore cu odihna 5 ore, tura 12 ore odihna 5 ore si alta tura de 12 ore. Este oare posibil si gandit asea ceva in Proiectul Ordin al Ministrului Transporturilor ptr. stabilirea serviciului maxim admis pe locomotiva
Acest proiect de ordin a fost făcut la sugestia operatorilor privaţi, pentru exploatarea la maxim a mecanicilor de locomotivă, fără a se gândi că pe lângă faptul că pun în pericol vieţi omeneşti şi bunuri materiale transportate sunt puse în pericol şi materialul rulant propriu, (de fapt cele mai multe sunt închiriate de la operatorul de stat).
Vrem un ordin de ministru pentru toti operatorii care sa fie scurt si precis de exemplu:
-7 ore serviciul admis pe locomotiva la trenurile de calatori
-7 ore norma de lucru a mecanicului de locom de calatori
Nu putem nici daca vrem sa efectuam serviciu maxim admis de 12 ore pe locomotiva la trenurile de calatori. Nu putem pentru ca nu rezistam nici macar fizic sa facem serviciu 12 ore pe niste locomotive depasite si ele fizic si tehnic pentru a preata un serviciu de tura de 12 ore la turnus.
Nu sunt de acord cuserviciul maxim de 12 h deoarece conditiile in care lucram si tarim sunt dezastroase, locomotivele si liniile sunt invechite, acest lucru va duce la evenimente cu pierderi de vieti omenesti.
Nu sunt de acord cu ordinul dat pt efectuarea serviciului maxim admisde 12 ore, deoarece starea locomotivelor este sub orice critica starea caii de rulare nu este instructionaldin punct de vedere al SC
prelungirea serviciului maxim admis, va duce la evenimente feroviare datorita conditiilor de munca care nu s-au imbunatatit, starii precare a mijloacelor de remorcare
Consider ca ordinul dat de ministrul transporturilor in legatura cu serviciul maxim admis de 12 h, datorita stresului si conditiilor deosebite de grele se vor produce evenimente deosebit de grave, ajungandu-se chiar si la pierderi de vieti omenesti.
OARE , CAT TIMP ACEST DOROBANTU VALENTIN ISI MAI BATE JOC DE CFR-ISTI , CAT ? AJUNGE FRATILOR, NE DUCE LA DEZASTRU .
“De câteva zile, Relu Fenechiu nu a mai fost prezent la Ministerul Transporturilor. Politicianul liberal a fost văzut tocmai în Dubai, unde își petrece câteva zile de vacanță. În timp ce ministrul Transporturilor se relaxează în Emirate Arabe Unite, directorul general din Ministerul Transporturilor, controversatul fost arbitru de fotbal Laszlo Sajtos, tocmai a plecat pentru două săptămâni, în interes de serviciu, până în Singapore.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, și-a predat atribuțiile de serviciu – până pe 18 februarie 2013 – către secretarul de stat Cristian Ghibu. Cu toate acestea, în această perioadă, ministrul liberal a fost prezent la sediul MT și a mers la ședințele de Guvern.”