MINUTA DIN 30.05.2013 si PV din 18.06.2013

Minuta în urma întalnirii dintre reprezentantii MT si reprezentantul FSTFR din 31 mai 2013… vezi aici

SHARE

70 Responses

  1. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar prin care solicita să analizeze dacă modul de alocare al subvenţiilor (compensațiilor) acordate operatorilor privaţi de transport feroviar de călători de Ministerul Transporturilor respectă prevederile Uniunii Europene privind subvenţionarea transportului feroviar de călători.

  2. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru de la intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor şi până în prezent, SNTFC ,,CFR Călători, SA, prin reprezentantul legal Managerul Privat- domnul Valentin Dorobanţu, a desfiinţat un număr de 150 trenuri de călători (număr de care avem noi cunoștință )…

  3. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru că Guvernul României și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători,,CFR Călători,,SA intenţionează şi pentru anul viitor printr-un nou Proiect de Ordonanță, adică și în anul 2014, limitarea gratuităţilor la transportul feroviar de călători pentru angajaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA, deși acordarea autorizațiilor gratuite de călătorie propriilor angajați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA nu ar aduce costuri suplimentare companiei, iar pentru ceilalți angajați ai Unităților Feroviare ar aduce chiar venituri suplimentare pentru companie . Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România roagă Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar să analizeze dacă această măsură este sau nu este abuzivă şi dacă se perturbă astfel activitatea personalului feroviar, ținând cont că foarte mulți CFR-iști fac naveta între serviciu și domiciliu sau se deplasează în interes de serviciu pentru activitățile pe care le desfășoară în cadrul serviciului.

  4. În două luni ale sezonului de vară al anului 2013 , membrii de sindicat ai Federației Sindicatalor Transportatorilor Feroviari din România au protestat în Parcul din fața Clădirii Ministerului Transporturilor și împotriva anularii si suspendării drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
    Referitor la faptul că Guvernul României,potrivit MEDIAFAX și conform unui Proiect de Ordonanţă, va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători, ce considerați că ar trebui să facă CFR-iștii și ce măsuri considerați că ar trebui să ia FSTFR ?????????

  5. FMLR + FNMC = viitorul asigurat al ,,Cailor Ferate Romane ” de catre doua persoane pensionabile .Dormiti linistiti pensionabilii lucreaza !!!!!!!!!!!

  6. Domnule Rodrigo trebuie să fim conștienți că acum, când unii au pierdut un ciolan de ros de la CFR Marfă , vor mai fi sindicaliști sau câte un sindicat de la FSTFR care vor ceda promisiunilor făcute de FMLR și de alte Federații Sindicale cu membrii de sindicat de la CFR Marfă, pentru a trece de partea lor, dar ar fi bine de știut că sunt și mai mulți sindicaliști și mai multe sindicate de la FMLR și de la celelalte Federații Sindicale care au membrii de sindicat la CFR Marfă care vor să se afilieze la FSTFR pentru că cei de la FSTFR nu promit ,dar fac…Este știut că FSTFR a permis tuturor salariaților CFR Călători să se afilieze la FSTFR pentru a face o federație sindicală puternică pe CFR Călători care să poată să le reprezinte interesele correct…
    Este bine de știut că Federația Sindicală Feroviară care va primi unii membrii de sindicat de la FSTFR sau chiar și un sindicat , s-ar putea să-i doară capul, pentru că ei pleacă de la FSTFR de prea multă democrație și numai pentru diverse promisiuni financiare și pentru diverse funcții de conducere care le dă dreptul cred ei la multe benificii pe care nu le au la FSTFR, pentru că membrii de conducere ai FSTFR nu au în același timp și salarii de la FSTFR și de la CFR Călători sau și de la altă unitate feroviară…
    Priviți în urmă la Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C și gândițivă ce a obținut prin această mutare Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C ????? Pe Matei Ion și pe Lăcraru C. cine îi bagă în seamă și cine sunt aceia care pentru măsurile pe care le iau ei le aplică la CFR Călători pentru mecanicii de locomotive de călători ????? Spun ei că au obținut 7 ore /zi pentru norma lunară și că FNFM/C va rezolva acest lucru și-l va trece în CCM, aș vrea să o vedem și pe asta și atenție fără să se implice FSTFR ????? Nu uitați că FSTFR cu o zi înainte de aprobare a intervenit legal și a solicitat modificarea Proiectului de Ordin de Ministru pentru serviciul maxim admis pe locomotive și a obținut prin Dialog Social constructiv un ordin de Ministru al Transporturilor semnat de domnul Ministru Relu Fenechiu care să poată fi aplicat la toți operatorii de transport feroviari de călători de stat și privati, primul de acest fel la Calea Ferată Română… Deci FSTFR tace ,dar face, în timp ce FMLR latră, dar nu are cu ce să muște… și s-ar putea să rămână cu lătratul și fără membrii de sindicat care mulți am văzut că nu mai au încredere în conducerea lor…

  7. E BINE SA FII BLAND CA UN MIEL ,DAR CAND IN JURUL TAU SUNT LUPI, E BINE SA FII LEU

  8. Eu cred că domnul Dorobanțu Valentin atât ca Director General, cât și ca Manager Privat trebuie să prezinte atât domnului Ministru cât și salariaților CFR Călători, un raport real al activității sale bazat pe situații statistice și situații financiare reale ce au la bază toată perioada din 17.01.2013 și până în prezent și unul la plecare ce va cuprinde perioada 17.01.2013 până la ultima zi din funcția de Director General/Manager Privat al CFR Călători și dorim din tot sufletul să sperăm că din situațiile statistice și situațiile financiare reale menționate mai sus nu va rezulta că s-a produs devalizarea SNTFC,,CFR Călători,,SA chiar sub ochii nostril . Mai precizez că speram de la un Manager Privat să vină cu ceva nou de eficientizarea activității ce nu s-a mai făcut în ultimul timp și ,de exemplu, să dispună o normare de personal la CFR Călători pentru că din câte știu eu nu s-a mai făcut acest lucru dinnainte de REVOLUȚIE și până în prezent și consider că dacă vrem o Unitate Feroviară CFR Călători de viitor trebuie să avem și o normare legală, actuală și reală și în CFR Călători , pentru că nu trebuie să se mai concedieze Haotic de la CFR Călători și nu trebuie să se mai anuleze nejustificat spun eu trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 în vigoare și pentru că real consider eu că de fapt trebuie reintroduse în circulație trenurile de călători anulate ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 în vigoare…etc.

  9. Apropo domnule Dinu , vezi că domnul Gogu CFR-istul în comentariul său a arătat cum vă puteți informa și singuri despre starea dosarelor din care sunteți parte dacă îtradevăr vă interesează :,,Pe site-ul Ministerului de Justiţie … http://portal.just.ro/SitePages/acasa.aspx … orice doritor, sau mai bine zis parte vătămată, poate să-şi afle soarta dosarului în care este parte civilă.,, . Observ că domnul Gogu CFR-istul este un membru de sindicat al FSTFR informat, care își urmărește singur termenele și evoluția proceselor în care este parte civilă. Observ că Președintele de sindicat din care face parte domnul Gogu CFR-istul a știut cum să-și informeze corect membrii de sindicat pe care îi reprezintă. Precizez că și modul de informare sugerat de domnul Gogu CFR-istul este unul din modurile de informare, dar în plus este cel mai rapid, cel mai eficient și care este în totalitate conform pronunțării instanțelor de judecată și în consecință și acest mod îl recomand tuturor Președinților de sindicate afiliate la FSTFR pentru a îl aduce la cunoștința membrilor de sindicat ca mod de informare cel mai corect, cel mai rapid și cel mai eficient, respectiv ,,Pe site-ul Ministerului de Justiţie găsiți modul de informare … http://portal.just.ro/SitePages/acasa.aspx … absolut orice doritor, sau mai bine zis orice parte vătămată, poate să-şi afle termenele și soarta dosarului în care este parte civilă,,.

  10. Domnule Dinu solicitați în comentariul dumneavoastră de la ,,INFORMARE,, ca: ,,Domnul Rodrigo să publice pe site-ul http://www.fstf.ro si să ne informeze asupra tuturor dosarelor cu drepturile salariale castigate definitiv și irevocabil în instanțe și să ne informeze asupra tuturor dosarelor cu drepturile salariale castigate doar definitiv (respectiv numai la Tribunal) și cu cele care mai sunt încă la diferite termene în Tribunale, cit mai repede ptr ca salariații să ia atitudine. ,, . Vă comunic că din motive de confidențialitate și pentru că nu sunt în posesia unei împuterniciri scrise de la reclamanții din dosarele la care faceți referire nu pot publica pe site-ul http://www.fstf.ro, informațile la care faceți referire , informații care rezultă că le solicitați citind comentariul următor :,,SALUT TUTUROR COLEGILOR,cred ca Rodrigo ar face mai bine să informeze si să fie mai transparent in legatura cu drepturile salariale cistigate de mecanicii de locomotivă și automotor în instante și aș propune să,afișeze pe seit-ul http://www.fstf.ro , pe toti cei care au cistigat drepturile ,iar cei ce mai au termene sa afiseze numele si nr de dosar,făcând lucrul acesta capătă increderea oamenilor. ,,. Am reținut însă solicitarea dumneavoastră și o voi transmite către toți Președinții Sindicatelor afiliate la FSTFR cu recomandarea ca aceștia împreună cu membrii comitetelor de conducere ale sindicatelor afiliate la FSTFR să aducă la cunoștința tuturor membrilor lor de sindicat ,în regim de urgență la solicitarea scrisă către sindicat, nominal de fiecare salariat care dorește în timp cât mai scurt informații, prin mijloacele legale de care dispun fiecare,respectiv prin răspuns scris către fiecare membru de sindicat și cu prioritate către cei care au solicitat în scris răspunsul și în termenul legal , situațiile solicitate de dumneavoastră și voi recomanda comitetelor de conducere ale sindicatelor afiliate la FSTFR să înceapă să întocmească câte o adresă către fiecare salariat semnată de reprezentanții sindicatului desemnați în acest scop de către comitetele de conducere ale sindicatelor afiliate la FSTFR, adresă care să conțină nominal către fiecare salariat situațiile solicitate de dumneavoastră , însă cu date nominale referitoare doar la salariatul căruia i se înmânează sub semnătura adresa respectivă, ținând cont că întocmirea acestor adrese în dublu exemplar, din care unul va avea confirmarea de primire necesită timp de redactare și de înmânare cu confirmare de primire…
    Cât privește afirmația domnului Dinu că: ,, deja se aude pe la colturi că domnul Rodrigo are dosarele cu cei care au cistigat si le tine sub tejghea ptr a trece termenele si oamenii să piardă aceste drepturi salariale câstigate în instanțe. ,, vă comunic că este o afirmație tendențioasă, falsă și jignitoare față de efortul pe care Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo l-a depus în întocmirea dosarelor , în urmărirea acestora și a termenelor de judecată și în înaintarea către instanțe a tuturor înscrisurilor solicitate la termenele de judecată de pârâte și de instanțele de judecată, precum și în avizarea sindicatelor și administrației CFR Călători despre câștigarea acestora și în înaintarea Notificărilor de a pune în aplicare Sentințele civile și Deciziile redactate și legalizate etc. Mai mult președinții sindicatelor afiliate la FSTFR în Ședința C.N.C. al FSTFR din 23.05.2013 a luat o Hotărâre comună pentru toate sindicatele affiliate la FSTFR referitoare la solicitarea cu privire la drepturile salariale castigate în instanțe, solicitare care s-a făcut și în scris către CFR Călători și prin care s-a notificat CFR Călători că sindicatele afiliate la FSTFR vor fi unite și nu vor admite decât plata într-o singură tranșă sau decât convenții conform celor prevăzute în Ședința C.N.C. al FSTFR din 23.05.2013 unde s-a luat o Hotărâre comună pentru toate sindicatele afiliate la FSTFR referitoare la solicitarea cu privire la drepturile salariale castigate în instanțe . Precizez că în Ședința C.N.C. al FSTFR din 23.05.2013 s-a luat o Hotărâre comună pentru toate sindicatele afiliate la FSTFR referitoare la solicitarea cu privire la drepturile salariale castigate în instanțe, dar s-a și prevăzut ca pentru membrii de sindicat care doresc alt mod de rezolvare a intrării în posesie a drepturilor salariale neplătite la timp și câstigate în instanțe, aceștia rămân răspunzători de deciziile lor, pentru că fiecare salariat odată ce și-a câștigat definitiv și irevocabil drepturile salariale neplătite la timp de CFR Călători, poate întreprinde și singur toate formele prevăzute de lege de a intra în posesia acestor drepturi salariale ale sale și în această situație Sindicatul și Federația din care face parte nu mai are dreptul la nici o implicare referitoare la modul de obținere al drepturilor salariale ale celui care a hotărât să-și facă demersurile singur pentru obținerea drepturilor sale salariale câștigate în instanță.

  11. Si noi vrem sa fim rentabili !

    Fenechiu trage CFR Calatori pe linie moarta

    Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a umflat conturile „baietilor destepti” de la calea ferata prin subventii foarte mari, in timp ce compensatiile pentru CFR Calatori sunt modeste in raport cu numarul calatorilor Pentru aproape doua miliarde de calatori estimati pentru 2013, CFR Calatori primeste compensatii de circa 200 de milioane de euro, in timp ce „baietii destepti” incaseaza 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate. In timp ce toata atentia a fost indreptata catre privatizarea CFR Marfa, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a promovat o hotarare de guvern prin care, practic, trage pe linie moarta compania CFR Calatori, dar, in schimb, umfla conturile operatorilor privati de transport persoane. Astfel, prin Hotararea Guvernului nr. 78/ 2013, pentru aprobarea actelor aditionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice in transportul feroviar de calatori pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Calatori .
    Subventii mari pentru plimbat trenurile Prin Hotararea nr. 78/ 2013, Relu Fenechiu a facut practic cartile pentru „baietii destepti” de la calea ferata. Astfel, CFR Calatori a anuntat pierderi de aproape 100 de milioane de euro, dar primeste numai 60% din necesarul subventiei pentru transportul feroviar de calatori. In schimb, operatorii privati incaseaza circa 60 de milioane de euro, suma care acopera aproape 83% din cererea firmelor care efectueaza transport de persoane pe calea ferata. Cei trei operatori feroviari privati abonati la subventiile de la stat Transferoviar Grup Cluj-Napoca, Regiotrans Brasov si Regional ClujNapoca, care efectueaza transport de persoane alaturi de CFR Calatori, vor imparti, in 2013, 263 de milioane de lei pentru a-si plimba trenurile pe liniile feroviare considerate neprofitabile de CFR Calatori. Abonatii favoriti ai compensarilor Relu Fenechiu a dispus ca CFR Calatori sa incaseze 935.929.000 de lei drept compensatie anuala, adica circa 200 de milioane de euro, in baza noilor contracte de servicii publice, aprobate de HG nr. 78/ 2013, pentru operarea a 332 de rute CFR pe care se estimeaza ca vor circula 1.880.000.000 de calatori. Al doilea operator privat de transport persoane, firma Regiotrans Brasov, detinuta de Costel Comana si lorgu Ganea, estimeaza ca va transporta anul acesta, pe cele 100 de rute pe care le opereaza, 200.800.000 de calatori si, ca atare, va primi drept compensatie 180.439.000 de lei, ceea ce reprezinta in jur de 40 de milioane de euro…

  12. DECIZIA CENAFER nr. 86/19.06.2013 ce intră în vigoare cu 01.07.2013 referitoare la condiţiile și duratele minime de instruire practică și de stagiu în vederea autorizării, v-a aduce foarte mulţi bani în conturile CENAFER şi AFER, prin înmulţirea numărului de permise de conducere pe care trebuie să le deţină un mecanic de locomotivă şi de autorizaţii pe tipuri de instalaţii în cazul IDM.

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »