A fi sau a nu fi SPECTATOR!

Ceferiștii trebuie să rețină că din actul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA din 01.07.2014, rezultă că până la data de 31 iunie 2014 NU EXISTĂ la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT de la COMERCIAL, VAGOANE , TRACȚIUNE sau TESA și nici combinat din toate ramurile de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA, care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de unitate SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și să fi depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se începe negocierea numai cu acel sindicat, ce ar avea jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat !!!

SHARE

312 Responses

  1. Eu sunt Președintele Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă Călători Galați afiliat la FSTFR și sunt mecanic de locomotivă . Precizez că nu sunt mecanic instructor de teren sau mecanic instructor de școala personalului și astfel nu mă afectează Adresa semnată de Domnul Director Tracțiune Gavriș Teodor referitoare la mecanicii instructori de instruire profesională teoretică ce dețin funcții în aparatul administrativ al sindicatului la care au aderat, dar voi reveni asupra Adrese și cu alte comentarii…

  2. Eu sunt Mihai Boitor de la Teiuș -mecanic de locomotivă, iar Mihai Mecanicul este un alt mecanic de locomotivă din alt sindicat afiliat la FSTFR și fiecare a comentat în felul lui Adresa semnată de Domnul Director Tracțiune Gavriș Teodor referitoare la mecanicii instructori de instruire profesională teoretică ce dețin funcții în aparatul administrativ al sindicatului la care au aderat…

  3. Eu sunt Președintele Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă Călători Teiuș afiliat la FSTFR și sunt mecanic de locomotivă și nu sunt mecanic instructor de teren sau mecanic instructor de școala personalului și astfel nu mă afectează Adresa semnată de Domnul Director Tracțiune Gavriș Teodor referitoare la mecanicii instructori de instruire profesională teoretică ce dețin funcții în aparatul administrativ al sindicatului la care au aderat…

  4. În concluzie: Aș fi fericit să mă pot lăuda că sunt printre puținii mecanici de locomotivă și automotor care l-a avut pe Domnul DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR ca PROFESOR în ȘCOALA de MECANICI de LOCOMOTIVĂ și care ar putea să-l aibă în viitor și ca PROFESOR de ȘCOALA PERSONALULUI de LOCOMOTIVĂ pentru INATRUIREA TEORETICĂ a ADULTULUI. Totuși îl rog pe Domnul DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR să aibă în vedere indiferent cât va muncii în cadrul cumului de funcții să se încadreze în norma lunară de ore etc.

  5. Domnule Președinte FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel vă raportez că eu am un motiv în plus să fiu fericit și să fiu mândru dacă voi fi din nou instruit theoretic personal de Domnul DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR . Precizez că motivul în plus de fericire este datorat faptului că Domnul DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR mi-a fost PROFESOR în ȘCOALA de MECANICI de LOCOMOTIVĂ . Mai mult am avut ca PROFESOR în ȘCOALA de MECANICI de LOCOMOTIVĂ și pe actualul REVIZOR GENERAL-Domnul PETRIȘOR NICOLAE…

  6. Domnule Președinte FSTFR vă raportez că aș fi fericit și aș fi mândru să fiu instruit personal de Domnul DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR ce este și Director Tracțiune în Centralul CFR Călători, dar care dacă va face și cumul de funcții va crește foarte mult în ochii salariaților CFR Călători pentru că pentru prima data în istoria Căii Ferate Române un Director din Centralul CFR Călători ar efectua în plus și următoarele funcții: INSTRUCTOR CENTRAL , Instructor Regional și Mecanic Instructor de Instruire Profesională Teoretică și poate așa va înțelege și dânsul în sensul adevărat al cuvântului problemele cu care se confruntă zilnic mecanicul de locomotivă…

  7. Ca urmare actului CFR Călători prin care recomandă și în acest sens dispune ca ,,mecanicii instructori de instruire profesională teoretică ce dețin funcții în aparatul administrativ al sindicatului la care au aderat începând cu data de 01.08.2014 să efectueze numai instruire practică de serviciu, urmând a fi înlocuiți cu alți mecanici instructori care nu au astfel de implicații,, PREȘEDINTELE FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel recomandă sindicatelor afiliate la FSTFR să suplimenteze conducerile sindicatelor cu ceilalți mecanici instructori pentru că în aceste condiții toți mecanicii instructori vor respecta întocmai Adresa semnată de Director Tracțiune Gavriș Teodor și vor efectua doar instruire practică de serviciu și poate așa DOMNUL DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR va fi și Director Tracțiune și INSTRUCTOR CENTRAL și Instructor Regional și Mecanic Instructor de Instruire Profesională Teoretică care va tine personal ȘCOLILE PERSONALULUI din TOATĂ ȚARA REALIZÂND ASTFEL MENȚINEREA DORITĂ de DÂNSUL în ceea ce privește COMPETENȚELE PROFESIONALE ALE PERSONALULUI DE LOCOMOTIVĂ de la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA…
    Se poate ușor observa că DOMNUL DIRECTOR TRACȚIUNE GAVRIȘ TEODOR se ocupă mai mult de problemele sindicale și de organizarea și de structura organizatorică a sindicatelor , dar vă rugăm ocupați-vă și de ce trebuie să se ocupe un Director Tracțiune la SNTFC,,CFR Călători,,SA…

  8. Da ,,DUMNEZEU ne da dar nu ne bagă în traistă”, este adevarat, la fel de adevarat este si faptul că SINDICATUL nu înseamna doar cei alesi să ne reprezinte.
    SINDICATUL suntem toti care facem parte din el. Cei care consideră că un ,, LIDER” nu îi reprezintă trebuie să aibă curaj și împreună cu ceilalti membrii să fie uniti, să ia atitudine și chiar de a avea curaj să schimbe ceea ce nu le convine .Este usor să vorbesti pe la colturi, dar asa nu rezolvi nimic.
    Multi în Depoul BC vorbesc de faptele si de atitudinea de ,, LIDER” a domnului Costache, unele fapte au fost prezentate si in Ziarul Evenimentul de vineri 11.07.2014, http://www.evz.ro/sindicalistul-patron-de-taxi-care-baga-colegii-in-spital.html, fapte care nu au nimic comun cu functia de ,, PRESEDINTE sau LIDER de sindicat” cu atât mai mult cu cea de INSTRUCTOR , dar acestia au curajul de a lua atitudine? ce se intampla le este frica? De ce? De cine anume? Oare oameni cred ca este sustinut de cineva?!!! Sau poate oameni cred ceea ce le povesteste dumnealui că avansează în minister (povesti)? Încă se intreaba daca nici acum acest ,,LIDER” va fi sanctionat sau nu? Domnilor sindicalisti trebuie să luăm atitudine, să nu lăsăm astfel de lideri să ne conducă! EU CRED ÎN DREPTATE si IN PUTEREA OAMENILOR care numai uniti pot face ceva!TOTUL DEPINDE DE NOI! DUMNEZEU ne DA………………….

  9. Alin nu pot să cred că există astfel de cazuri ca cel pe care spui că îl : ,,cunosc pe un caz in care promovarea dosarului s-a facut doar dupa modificarea apartenentei sindicale. As mai adauga un mic amanunt …. desi banii provin dintr-un fond pentru cheltuieli sociale al Companiei ei sunt prezentati ca ajutor din partea sindicatului de catre specialistul de relationare…,, .

  10. Ramona face în comentariul său o precizare la comparatia lui Leonidas între un spectacol și negocierea de CCM-uri la nivel de unități feroviare :,,Cam scumpe biletele la un spectacol neplacut!…Cind vom intelege ca meseria si viata noastra nu e un spectacol, vom intelege ca trebuie sa ne implicam si sa participam la luarea deciziilor care ne afecteaza.,, .

  11. Ramona face în comentariul său o precizare la comparatia lui Leonidas între un spectacol și negocierea de CCM-uri la nivel de unități feroviare :,,Cam scumpe biletele la un spectacol neplacut!…Cind vom intelege ca meseria si viata noastra nu e un spectacol, vom intelege ca trebuie sa ne implicam si sa participam la luarea deciziilor care ne afecteaza.,, .

  12. Am avut ocazia ca mai tot cotizatul sa imi arunc o geana peste situatia dosarelor de ajutor social, anexa la protocolul din 08.07.2014 incheiat la nivelul CN CF CFR SA. Vizibil pentru toata natia, ca personalul cu functie de executie din activitatea de miscare (acar, IDM, operator) conduce detasat in topul ajutoarelor primite. Un gest frumos, dar care ascunde (cu riscul de a supara) multa ipocrizie ….. cati salariati la nivelul intregii retele, au avut si au probleme grave de sanatate si nu s-au regasit (si nu o se regasesca) pe aceste liste? (cunosc un caz in care promovarea dosarului s-a facut doar dupa modificarea apartenentei sindicale. As mai adauga un mic amanunt …. desi banii provin dintr-un fond pentru cheltuieli sociale al Companiei ei sunt prezentati ca ajutor din partea sindicatului de catre specialistul de relationare platit cu salariu de Sef Divizie sau Sef Serviciu dupa noroc de aceeasi Companie ……)
    Mi-ar placea sa stiu totusi, ce punct de vedere ar avea un specimen de specialist cu privire la grupele de munca, la conditiile de munca ale personalului de executie (vreau sa tina un discurs despre “unitate sindicala” si “drepturi salariale neacordate de Administratia potrivnica” salariatului cu functie de executie care a implinit varsta de 55 de ani si care o sa iasa la pensie pe la vreo 60 si ceva de ani sau o sa-l pensioneze Dumnezeu).
    As intreba si acele persoane din conducerea societatilor feroviare de stat, care au stat la scuteala indiferent de intemperiile politice si care conduc de fapt, daca exista studii actualizare privind impactul conditiilor de munca actuale asupra salariatilor cu functii de executie.

  13. Leonidas face în comentariul său o comparatie între un spectacol și negocierea de CCM-uri la nivel de unități feroviare :
    ,,Ce, la spectacol cind va duceti stiti ce spun si fac actorii cu regizorul in culise? Nu stiti si nici nu trebuie.
    SPECTATORUL doar PLATESTE !
    Nu e obilgatoriu sa stie tot sau sa-i placa spectacolul.
    Diferentele sunt in cazul nostru : de PRET (il platim cu destinul familiilor noastre) si de faptul ca noi “alegem” actorii (liderii specialisti) si regizorul (in campanii electorale)!
    Ca vrem (mai mult) sau ca nu vrem (mai putin) SUNTEM SPECTATORI!
    Unora chiar le place spectacolul. ,, …

    1. Cam scumpe biletele la un spectacol neplacut!
      Si mai e o diferenta: la noi nici nu prea poti sa refuzi sa te duci la spectacol, chit ca-ti place sau nu. Diferenta asta, alaturi de celelalte ar trebui sa ne trezeasca la realitate si sa nu mai fim spectatori.
      Cind vom intelege ca meseria si viata noastra nu e un spectacol, vom intelege ca trebuie sa ne implicam si sa participam la luarea deciziilor care ne afecteaza.
      A lasa in continuare ca aceasta participare sa se faca prin interpusi, lideri de sindicat vinduti care nu au nimic in comun cu interesele noastre, ne va duce in final la situatia (deja pregatita si stiuta de specialisti) ca cea de la Marfa.
      Cei mai multi colegi nu vor sa inteleaga o vorba din popor: ” Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista.” .
      EL ne da minte (inteligenta, conustinte si constiinta) si posibilitati (de a alege, a judeca, a hotari, a fi corect cu tine), daca noi nu vrem sa le folosim inseamna ca suntem singurii vinovati, ne meritam soarta si nu avem dreptul de-a ne plinge.
      Cine e vinovat ca sustinem aceiasi lideri vinzatori? Ca lasam pe altii sa ia decizii in numele nostru si care ne afecteaza direct? Ca ne complacem sa fim spectatori?

  14. Alin spune în comentariul său că : ,, Mi-ar mai fi placut sa vad o Administratie care se lupta din greu sa aduca bani in visteriile saracite ale companiilor feroviare, sa platesca salariatii corect (fie si pe salariatii ce sunt membrii de sindicat ai A.N.S.F care deși au muncit și ei sâmbăta și duminica dintre cele două Acorduri de la CN CF ,,CFR,,SA nu au fost plătiți orele festive ca ceilalți pentru că au avut tupeul să se mai gândească până au semnat și ei un Acord la fel ca celelalte Federații Sindicale Feroviare) nu cu telecomenzile de la AC-urile care au aparut ca niste bube pe cladirile regionale si centrale. In schimb marii sforari ne aduc la megastructuri sindicale care se elimine competitia care in mod normal s-ar pregati de negocieri serioase si corecte cu Adminstratia (pe care nu o consider straina de aceste invarteli si careia ii convine de minune sa aiba o patura de subordonati care sa controleze o majoritate intinsa pe meleagurile patriei si faramitata pe ramuri de activitate ). In scurta perioada de la semnarea Acordului am avut ocazia sa observ cum oamenii isi schimba radical pozitiile in functie de interesul personal …..Poate ca intr-un fel suntem toti doar spectatori …… ,, .
    Cred că domnul ALIN știe că comentariul său de mai sus pe site-ul nostru este apreciat în adevăratul sens de ceilalti ceferiști utilizatori ai site-ului http://www.fstf.ro .

  15. Vrem nu vrem, suntem spectatori cu voie sau fara voie.
    Fara voie, suntem atunci cind vedem ca politicul, guvernantii, nu sunt in stare sa gaseasca alte solutii decit desfintarea sau concedierea.
    Cu voie, suntem atunci cind SUSTINEM ca lideri sindicali, specialistii semnatari care au devenit ei insasi spectatori (COINTERESATI MATERIAL) la “ideile marete de eficientizare” a celor de mai sus!
    La “Marfa” , 2500 dintre colegii ceferisti, au primit “tidula” de concediere dupa zeci de ani lucrati, fara ca vre-un specialist sa fi fost intrebat (nu mai vorbesc sa fie ceruta schimbarea liderului) ce a facut concret sa evite fenomenul.
    Nici nu aveau cum sa-i intrebe. Specialistii se relaxeaza cu indemnizatia de concediu calculata la salariul lor de specialist, ca tot muritorul, dupa maretele abureli transformate in acorduri.
    Se pot relaxa in voie , ca doar ce au semnat “protocolul aburelii de 2%” si au aranjat deja prelungirea acordurilor pina pe la toamna.
    Bineinteles ca in aceleasi conditii…cu o mica “scapare”: nu se stie nimic sigur de “restul de 8%” vehiculat pina de curind!
    Dupa relaxare, probabil, vor veni cu idei si argumente pentru unitatea sindicala condusa tot de ei si cu pofta de “lupta” cu “guvernarea corporatista” pentru aranjarea urmatoarelor etape de “eficientizare” la Infra si Calatori, ce vor urma bineinteles dupa alegeri!
    Cei 2500 , chiar daca sunt suparati (pe buna dreptate) acum, s-ar putea sa fie mai “veseli” cind isi vor vedea colegii “eficientizati” dupa alegeri fara “venituri de completare”…sau bruma de salarii compensatorii!
    Chiar daca eu unul nu pariez pina la sfirsit (20-24 de luni) pe “motivul de veselie”(venitul de completare) , pariez insa ca specialistii negociatori vor refuza in continuare sa sustina introducerea salariilor compensatorii in CCM (…cind si daca se vor semna!), acestia fiind singurii convinsi ca “eficientizarea” (cunoscuta in detaliu de ei…) a 5-6 000 de cotizanti se va face in aceleasi “conditii” ca si acum!
    Cei de acum s-ar putea sa fie chiar fericiti, fata de cei care vor urma!
    Detaliile si aranjamentele liderilor specialisti negociatori (vorba de mai sus a unui coleg : “Marii Aburitori si Aburicii aferenti”) nu se spun si nu trebuie cunoscute de SPECTATORI.
    Ce, la spectacol cind va duceti stiti ce spun si fac actorii cu regizorul in culise? Nu stiti si nici nu trebuie.
    SPECTATORUL doar PLATESTE !
    Nu e obilgatoriu sa stie tot sau sa-i placa spectacolul.
    Diferentele sunt in cazul nostru : de PRET (il platim cu destinul familiilor noastre) si de faptul ca noi “alegem” actorii (liderii specialisti) si regizorul (in campanii electorale)!
    Ca vrem (mai mult) sau ca nu vrem (mai putin) SUNTEM SPECTATORI!
    Unora chiar le place spectacolul.

  16. Legea nr. 53 din 2003 – Codul Muncii actualizat 2014 : ,,Art. 218
    (1) Este interzisă orice intervenţie a autorităţilor publice de natură a limita drepturile sindicale sau a împiedica exercitarea lor legală.
    (2) Este interzis, de asemenea, orice act de ingerinţă al patronilor sau al organizaţiilor patronale, fie direct, fie prin reprezentanţii sau membrii lor, în constituirea organizaţiilor sindicale sau în exercitarea drepturilor lor.”
    ESTE DE RETINUT PENTRU TOTI CEI CARE FACAND ABUZ DE FUNCTIILE PE CARE LE AU VREMELNIC IN CONDUCEREA COMPANIILOR DE STAT UITA ACEST ASPECT SI PENTRU A SE PUNE BINE CU SUPERIORII ISI CAM BAGA ,,FITILUL” UNDE NU AR TEBUII.
    PRIETENII STIU DE CE !

  17. Pentru informarea corectă a utilizatorilor site-ului https://www.fstf.ro/
    facem următoarea precizare :
    Și membrii de sindicat ai FSTFR observă că CFR Călători nu dă RANDAMENT conform POTENȚIALULUI pe care îl are.
    Și membrii de sindicat ai FSTFR doresc ca CFR Călători să fie UN MODEL pentru cum ar trebui să fie gestionată O SOCIETATE de STAT.
    Și membrii de sindicat ai FSTFR au constatat lipsa de interes a GUVERNANȚILOR față de CALEA FERATĂ ROMÂNĂ ÎN CARE DE MAI MULȚI ANI NU SE MAI INVESTEȘTE cum ar trebui să se investească și care din ce în ce are mai multe probleme existențiale, multe dintre aceste probleme pornind și de la modul cum au fost administrate unitățile feroviare de stat , alte probleme fiind datorate și unor sindicaliști… Citiți :
    http://www.evz.ro/sindicalistul-patron-de-taxi-care-baga-colegii-in-spital.html

  18. Comentariile venite din partea dumneavoastră pe site-ul nostru sunt apreciate de ceilalti utilizatori atunci când sunt exprimate intr-un limbaj decent. Vă precizăm că ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să înlaturăm de pe http://www.fstf.ro acele mesaje, comentarii și opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori sau incurajeaza ura de rasă, religie , sex etc.

  19. Ne indreptam cu pasi repezi spre toamna cea aducatoare de alegeri. Unitatile feroviare functioneaza fara probleme, salariatii sunt “multumiti” de cresterea spectaculoasa prevazuta de Acorduri si isi refac forta de munca fie muncind ogoarele patriei (care are are), fie cateava zile cu familia la o plaja, la o drumetie (dupa “puteri” financiare).
    Mi-ar fi placut cred ca, Marii Aburitori si Aburicii aferenti (specializati in relatiile sociale sau de socializare) transpira intens, lucrand la CCM-ul nostru dorind sa isi faca temele si sa demonstreze managerilor generali (sau maresali) ca inteleg ceva din economia micro sau macro, ca stiu cam cu sta treaba cu condusul unor companii (fie ele si de stat) si ca se vor opune cu argumente si solutii realiste unui Master Plan care nu se bazeaza decat pe desfiintare, reducere… mai pe scurt “eficientizare” .
    Mi-ar mai fi placut sa vad o Administratie care se lupta din greu sa aduca bani in visteriile saracite ale companiilor feroviare, sa platesca salariatii corect (fie si salariatii A.N.S.F) nu cu telecomenzile de la AC-urile care au aparut ca niste bube pe cladirile regionale si centrale.
    In schimb marii sforari ne aduc la megastructuri sindicale care se elimine competitia care in mod normal s-ar pregati de negocieri serioase si corecte cu Adminstratia (pe care nu o consider straina de aceste invarteli si careia ii convine de minune sa aiba o patura de subordonati care sa controleze o majoritate intinsa pe meleagurile patriei si faramitata pe ramuri de activitate ).
    In scurta perioada de la semnarea Acordului am avut ocazia sa observ cum oamenii isi schimba radical pozitiile in functie de interesul personal …..
    Poate ca intr-un fel suntem toti doar spectatori ……

  20. SE PARE CA LA DRAGII NOSTRI COLEGI DE LA MARFA LE-A APUS ,,SOARELE” — DAR NEA IULICA CE FACE ??????????? .. A PLECAT LA GIURGIU CU ..PRETENUL ..NINEL CEL CU ,,MUSCHI” DE FIER.
    OARE ESTE ADEVARAT CA : CINE SE SEAMANA SE ADUNA ?

    TREZITIVA CEFERISTILOR ALTFEL VA FI VAI DE ,, MASTER PLANUL NOSTRU”

  21. ,,Practic, rezultă că 1.691 de vagoane de călători, 1.715 de locomotive şi 61.803 de vagoane de marfă au dispărut din 1998 şi până la sfâşitul lui 2013 din scriptele SAAF SA. ”citat din http://www.ziuanews.ro/
    SA INTELEGEM CA ESTE UN TRIUNGHI AL BERMUNDELOR IN SISTEMUL NOSTRU FEROVIAR ROMANESC.

  22. “Nu m-am ocupat personal de problema aceasta a disponibilizărilor, dar cunosc, pentru că lucrez în firmă, se urmează paşii legali. Săptămâna aceasta a demarat efectiv procesul de restructurare a celor 2.500 de salariaţi. (…) Oamenilor li se vor da preavize, se urmează paşii legali. Efectiv din firmă probabil că vor pleca în a doua parte a lunii iulie”, a declarat Ion Soare.
    Aceste cuvinte le putem auzii si noi cei de la CFR Calatori, prin toamna sau primavara urmatoare, daca nu ne trezim si nu luam atitudine si mai lasam “specialisti(lu peste) in resurse …“ sa mai ia decizii pentru si in numele nostru.
    Nu mai stati spectatori(intrati in teren ca Nationala Germaniei aseara si spulberati toti specialisti).
    Parerea mea conteaza.

  23. Important de știut este faptul că clasa maximă acolo unde s-a mărit pragul superior nu a fost acordată la nici unul din cei 14000 salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA și nici de la clasele intermediare nu s-au dat clase la nici unul din cei 14000 salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA .
    S-a promis că clasele care nu s-au dat acum la semnarea Acordului de la CFR Călători se vor da după semnarea noului CCM la nivel de CFR Călători.

  24. De ce în anul 2013 din cei 14000 de salariați de la CFR Călători nu a spus nici un salariat în afara celor 3500 că este multumit că nu s-a negociat salariul pe anul 2013, respectiv când nu s-a respectat CCM 2012-2014 la nivel de CFR Călători art.2 . (2) care preciza că la sfârșitul trimestrului I 2013, părțile se vor întâlni în vederea negocierii drepturilor salariale și a clauzelor referitoare la condițiile de muncă. ,, ???

  25. Cineva întreba : ,,Cati din cei 3500 sunt multumiti de acord?,, .
    Eu mă întreb : Câți din cei 14000 de salariați de la CFR Călători sunt multumiti de Acordul de la CFR Călători?Câți din cei 25000 de salariați de la CFR Infra ( CN CF CFR SA ) sunt multumiti de cele două Acorduri de la CFR INFRA și de ce între cele zilele de vineri și luni cât s-au semnat cele două Acorduri de la Infra au fost salariați care au lucrat sâmbăta și duminica , dar doar o parte din ei au fost plătiți festive și cealaltă parte nu a fost plătită pentru orele festive prestate? Câți din cei 9000 de salariați de la CFR Marfă sunt multumiti de Acordul de la CFR Marfă?
    Și mă întreb câți din cei 48000 de ceferiști sunt alături (până inclusiv la Greva Generală) de conducerile sindicatelor feroviare, federațiilor feroviare ,alianțelor feroviare etc. ???
    Cineva mai întreba : ,,Daca optiunea membrilor lor de sindicat (care de fapt este optiunea noastra) nu conteaza, de ce mai avem sindicate, federații, alianțe?,, .
    Pentru acel cineva care întreba de ce mai avem sindicate, federații, alianțe?pot să-i spun părerea mea este că SNTFC,,CFR Călători,,SA le-a oferit propriilor salariați și posibilitatea să-și aleagă și reprezentanții salariaților care să meargă la negocierea noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA ce începe pe 18.07.2014, reprezentanți ai salariaților care poate vor obține mai mult în negocieri decât au obținut organizațiile sindicale…Rămâne de văzut…