Se schimba organigramele structurilor teritoriale începând cu 25.02.2013. Își vor da demisia oare pe rând și directorii STFC-urilor?

FMI observând sistemul feroviar din Romania a dispus ca la CNCF,,CFR ,,SA, SNTFM,,CFR Marfa,,SA si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa se aduca manageri privati.

Astfel la CNCF,,CFR ,,SA si la SNTFM,,CFR Marfa,,SA s-au pus deja manageri privati.

La SNTFC,,CFR Calatori,,SA nu s-a pus inca manager privat si se merge inca pe varianta Directorului  General Valentin Dorobantu , varianta ce a uimit societatea romaneasca pentru ca a reusit intr-o luna cit altii in mai multi ani, respectiv a reusit:

– sa scada salarile  la toti salariatii societatii pe care o conduce pe timp de 5 luni;

-sa inventeze modul prin care sa fie schimbata fosta conducere a societatii pe care o conduce si sa-l aplice in acelasi timp, astfel incit Directorul General sa nu-si asume raspunderea schimbarilor efectuate pe motivul ca acestea au rezultat in urma demisiilor impuse salariatilor fostei conduceri a centralului CFR Calatori etc. ;

– sa scada masiv numarul trenurilor de calatori/zi ale CFR Calatori pe care le anuleaza pe diverse motive;

-sa emita noi organigrame pentru cele 8 STFC-uri valabile incepind cu data de 25.02.2012 etc.

Interesant este ca exista o organigrama mare pentru Centralul SNTFC,,CFR Calatori,,SA si acum vor fi alte 8 organigrame mari pentru cele 8 STFC-uri ale SNTFC,,CFR Calatori,,SA si ne intrebam cum se poate explica dezvoltarea organigramelor cu TESA altfel decit prin angajarile ce s-au facut, ce se fac si ce urmeaza probabil a se face la CFR Calatori intrun moment in care se reduc salarile tuturor salariatilor SNTFC ,,CFR Calatori,, SA pe timp de 5 luni pe motivul pentru a nu se face concedieri colective in anul 2013.

Cele 8 noi organigrame ale celor 8 STFC-uri contin fiecare in plus:

-consilier director STFC;

-Serviciul Tehnic;

-Serviciul Control Trenuri;

-Birou Patrimoniu-Achizitii;

-Serviciul Mers Tren si

-Serviciul Juridic(in loc de Birou Juridic).

Cei 8 directori de STFC-uri au aflat oficial de noile organigrame, astfel: vineri 22.02.2013- 4 directori  si simbata 23.02.2012 alti 4 directori de STFC-uri.

Precizam ca nu am scos in evidenta toate reusitele variantei autohtone a CFR Calatori prin care se explica FMI ca La SNTFC,,CFR Calatori,,SA nu s-a pus inca manager privat  mergandu-se inca pe varianta Directorului General Valentin Dorobantu pentru ca si pe aceasta varianta se pot lua masuri nepopulare .

FSTFR precizeaza ca masurile nepopulare daca nu sunt urmate si de rezultate de eficientizare a societatii CFR Calatori astfel incit aceasta sa redevina un simbol national, pot sa conduca la dezordine si haos in CFR Calatori si ca FMI a dispus ca si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa-si aduca manager privat pentru a nu se ajunge la dezordine si haos in CFR Calatori care sa conduca obligatoriu spre nejustificata insolventa, sau spre netemeinica privatizare a CFR Calatori. FMI, probabil a dispus ca  SNTFM,,CFR Marfa,,SA sa-si aduca manager privat, repetam probabil pentru ca aceasta sa nu se vinda pe ,,un leu,, la unii, care apoi s-o dea la fier vechi si care sa incaseze astfel bani frumosi pe ,,fierul vechi,,…

FMI a dispus ca si SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa-si aduca manager privat pentru a nu se ajunge si cu aceasta la ,, fier vechi,,…

SHARE

121 Responses

  1. Acum când sosește clipa mult așteptată când o să putem spune ,,Hristos a înviat! ,, și acum când putem ura un ,,Paște fericit alături de cei dragi,, sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării sufletelor! Să eliminăm ceea ce ne desparte pentru că sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării noastre și să mulțumim DOMNULUI pentru tot ce ne dăruiește! ,,Hristos a înviat! și ,,Paște fericit alături de cei dragi,, la tot Poporul Român!…

  2. În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
    Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
    În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …

  3. Gaby ce ști la Ședința CNC al FSTFR din 23.05.2013 se vor discuta propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR? Să înțelegem că propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR sunt ca urmare a faptului că deși trebuia negociat salariul salariaților CFR CĂLĂTORI până la sfârșitul lunii martie 2013, acest fapt nu s-a realizat până acum și astfel salariații CFR Călători -cred membrii de sindicat ai FSTFR- mai pierd lunar începând cu luna aprilie 2013 și ați bani pe care i-ar fi obținut prin negocierea salariului la timp, respectiv dacă s-ar fi respectat data limită de negociere a Actului Adițional la CCM așa cum este prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014…

  4. Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  5. FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro

  6. Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
    Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  7. Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
    ,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
    Să vrem noi sânge nu pământ!
    Când nu vom mai putea răbda,
    Când foamea ne va răscula,
    Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
    Nici în mormânt! ,, .

  8. Pavăl Marian spunea ,,cred că dacă va fi nevoie de sprijinul menbrilor de sindicat pentru a protesta întrun anume fel împotriva deciziilor abuzive care pot fi luate la CFR Călători … sigur veți sta la marcă… ,,. Eu cred că prin dialogul de pe acest site https://www.fstf.ro , ne vom uni forțele și obiectivele și vom avea în final un scop comun, respectiv să avem grijă ca CFR Călători să existe și să se dezvolte pentru ca locurile noastre de muncă să existe și pentru ca munca noastră să fie bine plătită etc.

  9. Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  10. va imbatati cu apa rece ,am postat de multe ori parerile noastre dar ei merg inainte. Veniti cu totii alaturi de Rodrigo si echipa lui ,eliminati astfel Mafiotii Batrani Care ne-au dus de nas .

  11. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marţi, că principalele sale priorităţi vizează o privatizare “de succes” a companiei CFR Marfă şi dezvoltarea Coridorului IV feroviar şi rutier, în paralel cu dezvoltarea Portului Constanţa şi a strategiei Dunării.

    “Prima mea provocare este o privatizare de succes a CFR Marfă. ”
    DE RESTUL PROVOCARILOR PROMISE A UITAT SA NU MAI VORBIM DE PROMISIUNI:ce promisiune a uitat ministrul transporturilor, RELU FENECHIU ?????
    Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, si-a asumat faţă de reprezentanţii FMI conform Hotărârii de Guvern privind funcţionarea instituţiei pe care o conduce pentru finalizarea selecţiei managerilor privaţi la companiile din subordinea ministerului( cel mai tarziu sfarsitul lunii februarie-2013).
    “Intenţionez ca în cel mai scurt timp să avem manageri privaţi la CFR Marfă şi CFR Călători, şi îmi voi asuma angajamentul faţă de FMI , pentru a avea management privat la toate companiile”, a declarat ministrul.

    TAROM ARE MANAGER PRIVAT,CFR INFRASTRUCTURA ARE MANAGER PRIVAT, CFR MARFA ARE MANAGER PRIVAT, LA CFR CALATORI SE CONTINUA JAFUL, DE CE DL. FENECHIU ?

  12. pe surse…… se zvoneste ca se lucreaza la O NOUA ORGANIGRAMA LA CALATORI. GUNOAIELE ASTEA VOR SA NE TERMINE, E CLAR. PE EI, PE MAMA LOR !!!!!

  13. “Ministrul Transporturilor, Relu Fenchiu, a fost audiat miercuri in dosarul “Transformatorul”, in care este judecat ca ar fi cumparat transformatoare vechi pe care le-a vopsit si le-a vandut la Electrica Moldova.

    Fenechiu nu a dat vreo declaratie, miercuri, cand s-a prezentat la Inalta Curte de Casatie si Justitie, la noul termen al dosarului, informeaza Evenimentul Zilei.

    Ministrul a fost trimis in judecata in luna iunie 2012, fiind acuzat de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie de complicitate la abuz in serviciu in forma calificata si continuata.

    Liberalul este acuzat ca, intre anii 2002 si 2005, ar fi cumparat transformatoare produse in anii ’70 de la un bulibasa al rromilor din comuna Grajduri, Dragos Stanescu. Acesta le strangea din toata tara la pret de fier vechi, in timp ce senatorul PNL le-a vopsit si le-a vandut la Electrica Moldova, unde participau si firme ale altui liberal, Cristian Adomnitei.

    Pe langa transformatoare din anii ’70-’80, revopsite, Fenechiu mai vindea si intrerupatoare din anii ’60-’70.

    Pe langa actualul ministru al Transporturilor, au mai fost trimisi in judecata fratele sau, Lucian Fenechiu, sau fostul director general al Electrica Moldova Ioan Turbatu.

    Judecatorii au stabilit un nou termen, pentru 20 martie, atunci cand vor fi citati si primii sase martori din acest caz.

    Relu Fenechiu este unul dintre ministrii vizati in raportul MCV al Comisiei Europene ca ar fi acuzati de coruptie. ”
    CAND DA-L DEMITA PE DOROBANTU ? NU ARE TIMP .

    1. “Firma noului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, are contracte cu CFR

      Firma noului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, are contracte cu
      VAND IPHONE 5 ALB CAPACITATE 16 GB2.399,00 RON
      SC Fene Grup SA, firma la care ministrul desemnat al Transporturilor, Relu Fenechiu, este actionar, are contracte in vigoare cu o companie aflata in subordinea ministerului, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA.

      Potrivit declaratiei de interese depusa de ministrul desemnat Fenechiu, firma sa are in derulare doua contracte cu CFR SA. Primul contract a fost semnat pe 26 martie 2012 si are perioada de executie pana in 11 septembrie 2013. Valoarea totala a acestuia este de 330.971,98 RON.

      Al doilea contract obtinut de SC Fene Grup SA a fost incheiat pe 28 septembrie 2012, avand perioada de executie pana in 28 decembrie 2013. Valoarea acestuia este mai mica, fiind de 23.840,09 RON, la care se adauga TVA.

      Relu Fenechiu a mai avut si alte relatii de afaceri cu compania de cai ferate, in 2011 semnand un contract in valoare de aproximativ 200.000 RON.

      Relu Fenechiu detine 96% din actiunile SC Fene Grup SA, pe care le-a evaluat la 288.000 RON. Valoarea contractelor semnate cu statul, in ultimii patru ani, de catre Relu Fenechiu depaseste zece milioane RON.

      Potrivit unor juristi contactati de Ziare.com, contractele pe care firma noului ministru al Transporturilor le are cu CFR vor putea fi derulate in continuare. Ministrul Relu Fenechiu se va afla in conflict de interese numai daca SC Fene Grup SA va semna noi contracte cu institutii aflate in subordinea Ministerului Transporturilor.

      In Strategia de guvernare 2013-2016, data publicitatii joi, sunt prevazute o serie de investitii in ce priveste infrastructura feroviara. Astfel, Ministerul Transporturilor se va ocupa de construirea de noi linii de cale ferata, printre care linia de mare viteza pe sectiunea Curtici-Bucuresti-Constanta, de dublarea unora din cele existente, de modernizarea a 30 de statii de cale ferata, de modernizarea Garii de Nord din Bucuresti si a Garii de Nord din Timisoara.

      Relu Fenechiu, numarul 2 din PNL, trimis in judecata

      In vara acestui an, Relu Fenechiu, vicepresedinte al PNL la nivel national si presedintele organizatiei judetene Iasi, a fost trimis in judecata de DNA in dosarul “Transformatorul”, pentru complicitate la abuz in serviciu in forma calificata si continuata si complicitate la abuz in serviciu contra intereselor publice.

      DNA a sustinut ca prejudiciul total se ridica la 6.406.976 lei fara TVA, in dosar fiind implicati si alti trei fosti directori ai Sucursalei de Intretinere si Servicii Energetice Electrice Moldova.

      Relu Fenechiu anunta ca aceste contracte au fost incheiate

      Relu Fenechiu a precizat, intr-o informare remisa Ziare.com, ca aceste contracte au fost incheiate.

      “Ca urmare a informatiilor publicate de dumneavoastra referitoare la contractele pe care le deruleaza SC Fene Grup SA cu o companie aflata in subordinea ministerului, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, precizez urmatoarele lucruri: toate contractele pe care firma pe care o mentionati sunt incheiate; atasez la acest drept la replica copiile dupa procesele verbale de receptie la terminarea lucrarilor”, se arata in informare.

      1. Ministrul Transporturilor anunţă “disponibilizări drastice” la companiile din subordine

        Ministerul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat că 10% din angajaţii ministerului vor fi disponibilizaţi, într-un proces de restructurare pentru tăierea costurilor, care va implica, în urma analizelor, şi reduceri de personal la unele instituţii din subordine sau chiar desfiinţarea acestora.

        “Eu mi-am propus să găsesc mai multe soluţii de reducere a costurilor, printre care şi aceasta. Ţinta este de 10%, nu am una mai mare, deşi cred că structura ministerului este stufoasă”, a declarat Fenechiu pentru Mediafax.

        El a nu oferit informaţii privind termenul de finalizarie a restructurării, precizând că aceasta va fi un proces continuu, care va fi realizat “pas cu pas”.

        În prezent, structura aparatului propriu al ministerului cuprinde 526 de posturi.

        Referitor la instituţiile din subordinea instituţiei, ministrul a afirmat că, în urma verificărilor, ar putea făcute atât angajări, cât şi “disponibilizări drastice”.

  14. Dragi colegi, domnilor lideri CATE ZILE MAI STAM SA NE CALCE PE CAP GOLANUL SMART. E INCREDIBIL CE ABUZURI SE PETREC IN FIECARE ZI !!!!!! NU SE MAI POATE TRAI ASA ! OPRITI-L ODATA PE JEFUITORU ASTA SMART !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. METROU: Sindicaliştii organizează miercuri un miting de protest la Ministerul Transporturilor.
    POATE REUSIM SI NOI SA NE MOBILIZAM SA CEREM Dlui. FENECHIU , DEMISIA LUI DOROBANTU, IN DIRECT !!!

  16. VESTE PROASTĂ pentru Drumul Taberei: Metroul rămâne FĂRĂ BANI. Cu cât ar putea ÎNTÂRZIA lucrările

    Sindicaliştii de la metrou vor protesta miercuri în faţa Ministerului Transporturilor, de unde vor pleca în marş spre Piaţa Victoriei, informează Mediafax.

    Ei sunt nemulţumiţi că nu vor fi majorate salariile, dar şi de proiectul privind trecerea Metrorex în subordinea municipalităţii, a anunţat marţi liderul USLM, Ion Rădoi.

    Preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM) a spus că protestatarii vor veni miercuri, în jurul orei 12.30, în faţa Ministerului Transporturilor, apoi vor pleca în marş spre Piaţa Victoriei. Rădoi a precizat că sindicaliştii de la metrou sunt susţinuţi de cei de la CFR şi de la RATB.

    Rădoi a mai spus că pentru acţiunile de la Ministerul Transporturilor (MT) şi Palatul Victoria nu au autorizaţie şi speră ca protestatarii să nu fie amendaţi, precizând că a obţinut doar un acord verbal de la Poliţie şi Jandarmerie.

    Liderul USLM a declarat că, în condiţiile în care contractul colectiv de munca expiră în 31 martie, sindicaliştilor li s-a spus că fondul de salarii este acelaşi ca cel din 2012, “care de fapt este acelaşi ca în 2008”.

    Totodată, sindicaliştii sunt nemulţumiţi de proiectul privind transferul Metrorex din subordinea Ministerului Transporturilor la Primăria Capitalei. Rădoi a precizat că acest proiect prevede că angajaţii de la Metrorex vor fi salarizaţi ca bugetari, ceea ce ar însemna diminuarea salariilor.

    Ion Rădoi a mai spus că după 1 aprilie se poate ajunge până la greva generală la metrou, dacă sindicaliştii nu vor putea negocia contractul colectiv de muncă.

  17. VA PLANGETI CA NU AVETI PIESE DE SCHIMB PENTRU MATERIALUL RULANT SI PENTRU VAGAOANE DAR S-AU CHELTUIT MILIARDE DE LEI NOI PE LICITATII “ARANJATE” DE CAND DIRECTOR GENERAL ESTE DOROBANTU, EL NU FACE DE UNUL SINGUR CARTILE, LE FACE SPRIJINIT DE MIU ELENA SI POPESCU CARMEN, ORICUM TOATE LICITATIILE SUNT ARANJATE , SE STIE CINE TREBUIE SA PARTICIPE , CINE SA CASTIGE … NISTE ORDINARI.
    BINE CA AU ACHIZITIONAT 20 000 ML. DE PLUS PENTRU TAPITERII , RASUL LUMII.

  18. UNDE VREA SA NE ADUCA DOROBANTU VALENTIN ? IN INSOLVENTA …

    “Acordarea jackpotului feroviar de 330 de milioane de euro se decide la Athénée Palace Hilton

    Postat la: 05.03.2013 10:39 | Scris de: Niki Florescu

    Doi parlamentari liberali de Neamţ s-au întâlnit, într-un local din Capitală, cu noul manager general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, pentru a negocia afaceri feroviare de sute de milioane de euro • să controleze şi fondurile din creditul de 175.000.000 de euro garantat de stat pentru CFR SA • La rândul lor, parlamentarii liberali ar dori să fie incluși la împărţirea fondurilor şi a lucrărilor de la calea ferată

    La două zile după ce Crin Antonescu a fost reales preşedinte al PNL, la Hotelul Hilton din Capitală a avut loc o întâlnire de afaceri între câţiva politicieni liberali şi democrat-liberali şi un manager de top din ţara noastră. Rând pe rând, au părăsit separat localul, – deputatul democrat-liberal Florin Popescu – şi parlamentarii PNL de Neamţ – Dorinel Ursărescu şi Eugen Ţapu-Nazare.Din hotel a ieşit şi noul director general al CFR SA, cipriotul Dimitris Sophocleous.

    Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, cei patru politicieni şi managerul de la CFR SA au discutat despre două afaceri foarte mari aflate în curs de derulare la Ministerul Transporturilor, chiar prin intermediul companiei conduse de Dimitris Sophocleous. Ba, mai mult, una dintre afaceri este blocată chiar de noul manager de la CFR SA.

    Interesant ca subiect între cei patru oameni publici și managerul cipriot ar fi fost creditul de 175.000.000 de euro pe care CFR SA urmează să-l deruleze. Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 86/ 12.12.2012, Guvernul a aprobat „Acordul de garanție între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București, la 28 noiembrie 2012, privind garantarea în proporție de 100% a obligațiilor aferente Acordului de Împrumut (Restructurarea financiară a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR S.A.) între Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de până la 175.000.000 euro”. În vederea echilibrării situaţiei economico-financiare a CFR Infrastructură, Guvernul României şi-a asumat, printre altele, luarea unor măsuri care vizează achitarea obligaţiilor restante de plată către operatorii economici furnizori de energie, înregistrate în contabilitatea companiei până la data de 31.03.2012, prin acordarea unui „împrumut-punte” din Trezorerie (acţiune prealabilă prezentării Scrisorii de intenţie din 12 septembrie 2012), din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului şi, ulterior, înlocuirea părţială a acestuia cu un alt credit contractat de CFR Infrastructură şi garantat de stat. Împrumutul de la BERD, în valoare de până la 175 de milioane de euro, garantat de stat în proporţie de 100%, urmează a fi disponibilizat în două tranşe, iar asta întrucât mai multe măsuri de restructurare a CFR Infrastructură, a căror îndeplinire condiţionează tragerile, vor fi întreprinse în baza unui plan de acţiune elaborat în acest sens, care se întinde pe o perioadă mai mare de timp (maximum doi ani).

    Nu a fost de neglijat, ca subiect de discuție între cei prezenți la Hilton, nici „dosarul” lucrărilor de reabilitare la tronsonul de cale feraţă Vințu de Jos – Simeria, estimate la peste 330.000.000 de euro, care ar fi trebuit să ajungă la Beșciu, omul de bază de la Golden Blitz. Așa cum ZIUAnews a anunţat recent, membrii Comisiei de evaluare a ofertelor din cadrul Direcţiei Relaţii Contractuale de la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA au decis că lucrările pentru acest tronson vor fi executate de asocierea FCC Construcción SA, din Barcelona – Alpine – Azvi – Straco Grup București. Noul director general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, refuză însă să semneze încredinţarea lucrărilor către consorţiul care îi are ca lider de asociere pe spaniolii de la FCC Construcción SA.

    Iniţial, la această licitaţie, demarată pe 2 iulie 2011, şi-au depus ofertele patru asocieri de firme, iar după analizarea acestora, au rămas în cursă doar două consorțiuri – Swietellsky Baugesellschaft GmbH (Linz, Austria) – Strabag – Alstom – Arcadă Company Galați – Euro Construct Trading ‘98 București – Transferoviar Grup Cluj-Napoca, respectiv, asocierea FCC Construcción SA, din Barcelona – Alpine – Azvi – Straco Grup București. Practic, prin hotărârea Comisiei de evaluare de la CFR SA, a fost respinsă oferta asocierii controlate de „regii asfaltului” de la Golden Blitz – Dan Beșciu şi Sorin Vulpescu -, urmând ca lucrările să fie executate de consorţiul din care face parte şi firma noilor baroni ai construcţiilor, fraţii Alexandru şi Traian Horpos. Valoarea totală estimată a lucrărilor finanţate din fonduri europene, pentru acest sector feroviar, se ridică la 1.418.495.298 de lei, fără TVA, adică peste 330.000.000 de euro, iar oferta consorţiului din care fac parte fraţii Horpos a fost mai mică cu circa 20.000.000 de euro decât cea a asocierii controlate de tandemul Beșciu-Vulpescu.

    Deputatul Dorinel Ursărescu este liderul PNL Neamţ şi, potrivit declaraţiei de avere, controlează două firme de construcţii – E85 Impex SRL Roman şi Civica Construct, dintre care una are ca activitate principală chiar construcţiile de căi de comunicaţii. În prezent, deputatul nemţean este executat silit de o bancă pentru un împrumut de 800.000 de lei, credit girat de una din firmele sale.

    Tandemul letal de la CFR SA

    Dimitris Sophocleous este fost manager la companii precum Romtelecom sau AD Pharma şi fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al dezvoltatorului imobiliar Impact. Omul a preluat la începutul acestui an funcţia de director general al companiei CFR SA de la actualul secretar de stat al Ministerului Transporturilor, Cristian Ghibu. În plus, preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR SA este Lucian Isar, fost ministru al Mediului de Afaceri, care acum se află în „black-list-ul” sistemului bancar românesc. Practic, Sophocleous şi Isar sunt cei care administrează creditul de 175.000.000 de euro derulat de CFR SA.

    Sophocleous este întocmai cel care trebuie să decidă dacă incredințează lucrările de peste 330.000.000 de euro la tronsonul de cale ferată Vințu de Jos – Simeria fraţilor Horpos ori tandemului Beșciu-Vulpescu.

  19. Domnilor colegi, domnilor mecanici de locomotivă, după cum putem vedea, actuala conducere al SNTFC-ului, prin Directorul General Dorobanțu Valentin, a început o campanie de demigrare, de umilire a funcției de Mecanic de Locomotivă. Ca și dovezi vă aduc Dispoziția Nr.18, trimiterea așa ziselor organe de instruire și control pe teren. Adică o ,,vânătoare de vrăjitoare,, prin sancționarea mecanicului ptr. orice neregulă. Nu trebuie să vă mai spun ce cuprinde Dispoziția 18, pentru că o știți. Când este vorba de sancțiuni, n-i se aplică Instrucțiunile, Dispozițile,Ordinele, Codul Muncii( leg. 53/2011),CCM-ul și Regulamentul Intern în viguare. Când trebuie să luăm Locomotivele în primire, n-i se aplică,, hai ieși cu ea(locom.) așa ptr. că nu avem bani ptr. reparații, nu avem bani ptr. piese de schimb, nu avem bani ptr. investiții, pune și tu o scândură în loc de scaun, mai adu și tu o cârpă de acasă ptr. că nu avem bani de materiale de curățat etc.,, toate acestea le știm prea bine.
    Domnule Dorobanțu, vă aduc la cunoștință, că din acele pachete pe care le mai luam(și nu le mai luăm) de la oameni necăjiți, se mai întrețineau aceste locomotive, pe care d-tră le huliți așa tare. De 3 ani încoace, vă aduc la cunoștință că d-tră atentați la Siguranța Circulației, cu știință sau fără(cu bună știință, tind să cred). Probabil nu cunoașteți termenul de ,,Siguranța Circulației,,. Dacă până acuma nu s-a întâmplat nimic, mă refer la evenimente de cale ferată, esta datorită Mecanicului de Locomotivă.
    Vă aduc la cunoștință, că locomotivele arată deplorabil. Nu avem becuri, ptr. semnalizarea locomotivelor, ramelor electrice, a automotoarelor și inplicit a trenului, conform instrucțiunilor în viguare. Instrucțiuni care se aplică pe infrastructura CFR. Nu avem oglinzi retrovizoare, ptr. urmărirea trenului în curbe și îmbarcarea călătorilor. Nu vă mai spun de piesele de schimb, ptr. care o locomotivă îi este interzis să iasă din Depou conform art.40, anexa 6 din instrucțiunea 201. Reparațile care se fac, se fac de mântuială( dă-l d…u pe mecanic, că iese și așa). Suntem presați (obligați) să ieșim cu locomotivele din depouri, cu tot felul de,,artificii,, făcute. În Fișa de Bord a locomotivei se scrie,, lipsă stoc,,. Intri cu un defect de reparat, ieși cu două. În loc să ne vedem de condus trenul, de S.C., noi stăm mai mult prin sala mașinilor, ptr. a intervenii și repara locomotivele. Iarna înghețăm, vara transpirăm în posturile de conucere, a LE, RE, Automotoare, toate reparate pe bani grei, în Firmele particulare pe care le agreați d-tră.
    Facem toate aceste compromisuri, ptr. că așa se numesc, pentru a duce călătorii la destinație, a ne încasa acest salariu de mizerie. Salariu la care d-tră căutați tot felul de tertipuri ptr. al reduce sau a nu-l mai da deloc . Spre deosebire de d-tră, care doriți FALIMENTAREA sau intrarea în insolvență al SNTFC-ului, noi mecanicii de locomotivă dorim ca această Societate să redevină cea ce a fost odată, adică o societate respectată și respectabilă.
    Toate trenurile merg datorită mecanicului de locomotivă. Fără el nu mișcă roata, nu mișcă roata nu vin încasările. Nu încercați să mai insuflați, că numai casierițele și pers. de tren aduc venit la SNTFC.
    Domnilor Mecanici, vă adresez 3 întrebări la care doresc și răspuns :
    1- Cât aveți de gând să vă(ne) mai lăsați UMILIȚI ?
    2- Cât aveți de gând să vă (ne) lăsăți ,,călcați în picioare,,?
    3- Cât aveți de gând să-i mai suportați (suportăm) ?

    1. serviciul la cf se face conform instructiilor si ordinelor in vigoare nu va tine nimeni stimati colegi sa aplicati instructiile.In caz de eveniment feroviar esti judecat dupa instructie.asa ca aplicati instructia in totalitate si sa vedem ce are de spus administratia.

  20. Potrivit informațiilor deținute de ZIUAnews, la ora actuală, la calea ferată domneşte o stare de incertitudine şi haos, iar ceferiştii sunt disperaţi că îşi pierd locul de muncă. Oamenii nu au însă cui să se plângă…
    DL. FENECHIU , SE AUDE ?

    1. “Pentru Fenechiu, Ponta şi Antonescu ne ţin pe graniţa UE

      Îi înţeleg pe liderii USL: le este foarte greu să accepte că sunt la putere şi în România mai există procurori sau judecători care ar putea să-i înlăture din funcţie sau chiar să-i trimită la puşcărie. Pur şi simplu nu te poţi bucura de administrarea resurselor statului – cu ghilimelele de rigoare – când stai cu teama că Daniel Morar sau cineva ca el stă cu ochii pe tine.
      Mircea Marian

      Cazul Fenechiu este un test: care pe care. Justiţia înfrânge USL sau USL ocupă acest teritoriu şi-şi salvează oamenii – de la Relu Fenechiu la Dan Voiculescu. Se duce o bătălie la baionetă şi sunt tentat să cred că actuala majoritate parlamentară va câştiga. Din CSM au fost deja dislocaţi doi membri ai grupului reformist şi se va schimba majoritatea, cu toate consecinţele care decurg în selectarea viitorului preşedinte al Înaltei Curţi.

      Pivniceru tergiversează avansarea unor noi propuneri pentru conducerile DNA şi a Parchetului General până dincolo de aprilie, când expiră mandatul lui Daniel Morar şi presimt că USL va provoca o dispută legală în legătură cu un nou interimat. Sunt tentat să cred că USL este dispus să tergiverseze numirea unor noi şefi la DNA şi Parchetul General până când scapă şi de Băsescu de la Cotroceni – prelungirea interimatului va spori haosul şi cu certitudine va afecta dorinţa procurorilor de a rezolva dosare dificile. Pe scurt, timpul este de partea USL.

      În aceste condiţii, plus absenţa unei opoziţii consistente, singura presiune consistentă asupra actualei guvernări poate veni doar de la Bruxelles. Rapoartele MCV nu mai au efect, iar una din puţinele metode eficiente de a ţine sub controul politicienii corupţi de la Bucureşti era Schengenul. Nu este o chestiune cu mare impact electoral, românilor nu le pasă dacă trec graniţa cu buletinul, dar diferitele guvernări au reacţionat. Ceea ce a făcut Ponta a fost să anunţe Uniunea Europeană că această situaţie se va schimba: Schengenul nu va mai funcţiona ca o formă de presiune, iar USL nu va renunţa la Fenechiu şi nici la tentativa de a-şi subordona justiţia de dragul liberei circulaţii.

      Nu este vorba doar de Schengen, din păcate. Guvernul acesta manifestă o şocantă lipsă de interes pentru orice chestiune europeană. Nu se mai ştie nimic despre aderarea la zona euro, nu există nici o strategie despre proiectele pe care acest executiv le consideră prioritare şi către care ar vrea să dirijeze cele aproape 40 de miliarde pe care le vom primi în bugetul 2014-2020, nu există nici o pregătire pentru nominalizarea unui viitor comisar, când va expira mandatul lui Barroso.

      Şi guvernarea Năstase avea probleme cu corupţia, dar înţelegea ce se întâmplă la Bruxelles şi, pentru a-şi rezolva problemele cu Germania, l-a menţinut în guvern pe ministrul Ioan Rus. În schimb, executivul lui Ponta l-a sacrificat pe Rus şi l-a păstrat pe Fenechiu. Cred că asta spune suficient nu despre dorinţa de a lupta cu corupţia, ci despre diferenţa de IQ dintre cele două regimuri. “

  21. Strategia lu fenechiu si dorobantu sunt: JAFUL PE TOT CE CUPRINDE IN FAVOAREA PRIVATULUI, banu in campanie vine de la COSTEL & comp…… NU ASTEPTATI DE LA UN MINISTRU PENAL SA-L DEMITA PE UN “smart”. ei vor ajunge acolo unde le e …fenechiu stie …locul . VREM DREPTATE !!!

  22. ,,Realitatea Românească,, spunea ,, AI AUZIT , DOROBANTULE, COD ROSU, TU FACI ANGAJARI ILEGALE ,, și FSTFR spune Domnule Director General Valentin Dorobanțu ai COD ROȘU și la noi anulări de trenuri de călători ale CFR Călători…
    FSTFR se întreabă de ce angajează TESA dacă anulează trenuri de călători, oare trebuie TESA în locul trenurilor de călători anulate ale CFR Călători? ….

  23. Domnule Ministru Relu Fenechiu nu este glumă, vă rugăm să-i spuneți domnului Directorul General Valentin Dorobanțu că este Director General la SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că noi considerăm că în momentul când la-ți pus Director General nu i-ați spus și unde este Director General, pentru că dacă îi spuneați nu angaja pe STFC Timișoara inginer agronom, pe STFC Brașov la achiziții inginer de instalații pentru construcții, STFC Craiova …. etc. ….

    1. Domnule Maxim, NU SE MAI POATE CU ABUZURILE SI ILEGALITATILE PE CARE ACEST SABOTOR/GOLAN “smart” LE FACE IN FIECARE ZI SI ISI BATE JOC DE NOI IN ASEMENEA HAL. MERGETI PESTE MINISTRU SI SPUNETI-I CA DACA DOROBANTU NU PLEACA, VA FII DE RAU…… LA SNTFC NU E MOSIA LUI SI-A LU NASU COMANA. SA SE DUCA SI SA NE LASE DRACU IN PACE PANA NU SE INTIMPLA ALTE LUCRURI…OPRITI-L PE GOLANUL ASTA NENOROCIT !!!! puscaria e prea putin pentru el. DEMISIA GUNOIULE. FENECHIULEEEEEEEEEEEE O P R E S T E – L PE DOROBANTU !!!!!! CE A FACUT MIZERABILUL ASTA INTR-O LUNA E INIMAGINABIL. AFARA CU GASCA PENALA !!!

  24. Rămân surprins să aflu pe zi ce trece cum eficientizează domnul Director General Valentin Dorobanțu activitatea la tracțiunea de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, respectiv începând cu data de 11.03.2013 s-a gândit Directorul General Valentin Dorobanțu că dacă tot a dat și la mecanicii de locomotivă 5 luni reducere forțată a salariului să le dea inginer agronom la Depoul Arad care sigur nu l-a întrebat pe Directorul General de ce trebuie să facă trenurile de călători nr. 13023 și 13024 pe relația Timișoara -Arad-Simeria-Petroșani-Târgu Jiu și retur cu 3 echipe și regie Timișoara -Arad și Arad -Timișoara ,în loc de 2 echipe. Domnule inginer agronom ați remarcat măcar că înainte cu mecanic de locomotivă de Arad și cu mecanic de locomotivă de Petroșani se faceau trenurile de călători nr. 13023 și 13024 pe relația Timișoara -Arad-Simeria-Petroșani-Târgu Jiu și retur , iar din 11.03.2013 se fac aceste trenuri de călători cu 3 echipe și în plus și cu regie Timișoara -Arad și cu regie Arad -Timișoara. Cât mai aveți de gând să vă bateți joc de Ramura Tracțiune de la CFR Călători domnule Director General Valentin Dorobanțu? Domnule Ministru Relu Fenechiu de ce îl lăsați pe acest Director General Valentin Dorobanțu să-și bată joc de Societatea CFR Călători și de mecanicii de locomotivă de la PL Petroșani care sunt astfel lăsați nejustificat sub normă și li se impune acestora să facă naveta neplătiți la SELC Simeria pentru a efectua manevră în stația Simeria în vederea completării normei lunare? Domnule Ministru Relu Fenechiu să știți că la fel de abuziv s-a procedat și cu mecanicii de locomotivă de călători de Drobeta Turnu Severin și că abuzurile continuă și că starea de nemulțumire a salariaților de la Ramura Tracțiune crește exponențial și aceștia vă roagă domnule Ministru Relu Fenechiu să-i spuneți domnului Directorul General Valentin Dorobanțu că este Director General la SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că noi considerăm că în momentul când la-ți pus Director General nu i-ați spus și unde este Director General…

  25. “Privatizări

    CFR şi Poşta Română sunt companii unde restructurările depind de rezultatul privatizărilor şi, în cazul Tarom, de deciziile managementului privat. În aprilie ar trebui să ştim ce oferte au fost depuse pentru Poşta Română. Va fi anunţat un termen limită şi pentru privatizarea CFR. Doru Lionăchescu, managing partner al Capital Partners crede că Poşta şi-ar putea reduce personalul la jumătate, în cadrul restructurării.

    Buget versus voturi

    Impactul restructurărilor nu va fi de neglijat, mai ales că guvernanţii se aşteaptă ca o parte importantă din creşterea economică de 1,6% pe care o estimează în 2013 să vină din consum. Fondul de sărăcie pe care se fac restructurările, fie că e vorba de stat sau privat, poate agrava soarta disponibilizaţilor. “

  26. 2013, anul concedierilor. Cod roşu pentru salariaţi
    INCREDIBIL CE URMEAZA LA CFR

    “Primele două luni din 2013 au fost cele mai pline, de când a început criza, de greve și manifestații ale salariaților amenințați cu pierderea locului de muncă. Restructurările ar putea viza mii de angajați
    CFR Marfă este una din companiile ce trebuie privatizată în 2013

    În ultimele zile au fost mişcări sociale la Oltchim, Poşta Română, Tarom, CFR, Mechel, companii care trebuie restructurate în 2013, şi care au în total peste 50.000 de angajaţi, a căror soartă este incertă. Mii de posturi vor fi desfiinţate, ceea ce va afecta întreaga economie. “

    1. AI AUZIT , DOROBANTULE, COD ROSU, TU FACI ANGAJARI ILEGALE SI LICITATII TRUCATE PE BANDA RULANTA .

  27. Un cititor al site-ului FSTFR ridea ,,HA,HA,HA, cel mai Smart dintre Directorii Generali de la CFR Calatori isi asterne covor de plus,, si se intreba ,, cati metri or fi pina la mititica ? ,, , alt cititor constata ca noua conducere a CFR Calatori da ,,TUNURI DUPA TUNURI.,, si cerea ,, D E M I S I A acestora…,, pentru ca oricum este la moda la CFR Calatori de cand Director General este domnul Valentin Dorobantu, iar alt cititor spunea ,,Și nouă ni se spune, NU SUNT BANI DE SALARII, vă dăm 1 zi liberă neplătită, până la redresarea Societății. Care redresare? ,,. O naiva gindeste ,,TUN DUPA TUN LA CFR CALATORI IN ULTIMA PERIOADA, MOTIV PENTRU CARE NE INTREBAM : DE CE DL. FENECHIU NU ATI NUMIT , CONFORM ANGAJAMENTULUI PERSONAL IN GUVERN SI FMI, MANAGER PRIVAT LA CFR CALATORI ?,, . Fane spunea ,,Directorul General Valentin Dorobantu striga ca proprii salariati sunt hoti.Atentie! Este un proverb,,Hotul striga Hotii,,. Alt cititor spunea,,GEANINA si VALENTIN ii spun lui DOROBANTU despre MANAGERUL PRIVAT si ASTA MOARE DE CIUDA CAND AUDE DE ROSEANU STEFAN ca MANAGER PRIVAT . Roseanu a luat examenul de manager privat la CFR Calatori, Dorobantu o sti macar ce inseamna sa fi manager privat la CFR Calatori?,,.Multi alti membrii de sindicat ma opresc si ma intreaba ,, daca este adevarat ca noua strategie a CFR Calatori pentru a distruge CFR Calatori este aceea de a angaja TESA in numar egal cu numarul trenurilor de calatori care se anuleaza, respectiv pentru a se pierde venituri din incasari si din compensatie si de a se face cheltuieli probabil din banii ce se economisesc nejustificat din reducerea salariului la toti salariatii CFR Calatori timp de 5 luni pentru a angaja toate neamurile unui director , pentru a angaja ingineri agronomi, de turism etc. ,,. Un alt cititor spune,,el stie DOAR SA FURE, SA FURE SI IAR SA FURE CU MIU ,POPESCU CARMEN,etc… niste pupincuristi spagari ( scuzati cuvintul niste) si mai stie ceva foarte bine, sa ameninte,santajeze si sa faca abuz de functie si nu-l vad bine pe Dorobantu Valentin, la cite a facut intr-o luna… pe muschii cui isi permite acest intrus , sa face asemenea ABUZURI ? sa fie nasu Costel ? DEMISIA DOROBANTULE, ESTI PE DUCA… SI MAI MULT… ,,. Cititorii site-ului FSTFR si membrii de sindicat ai acestei Federatii spun cu alte cuvinte domnului Director General Valentin Dorobantu sa nu mai distraga atentia salariatilor CFR Calatori si a opiniei publice spre sticle de plastic cu miros de motorina, spre trenuri de calatori ce se anuleaza pe incompletul motiv ca nu sunt calatori platitori si ca trebuie sanctionati salariatii de la comercial si nu ca trenurile de calatori sunt anulate pe adevaratul motiv ca nu sunt : locomotive, vagoane, automotoare si rame electrice, dar si pe celalalt adevarat motiv ca infrastructura feroviara deteriorata continuu scade permanent viteza comerciala a trenurilor de calatori . Mai precizez ca trenurile de calatori anulate din noul mers de tren pe 2013 fac ca si acest mers de tren sa fie orientativ si indeparteaza si el calatorii CFR Calatori. Asteptam ca domnul Ministru Rele Fenechiu sa impuna o strategie prin care CFR Calatori sa redevina un simbol national, iar daca nu vrea sa se complice asteptam ca domnul Ministru Rele Fenechiu sa numeasca manager privat care sa poata fi tras la raspundere daca nu va gasi o strategie prin care CFR Calatori sa redevina un simbol national pentru economia romaneasca si care sa arate ca nu se poate ca Ministerul Transporturilor sa procedeze ca in prezent si sa scoata CFR Calatori ca fiind o societate cu pierderi, pentru ca pierderile sunt provocate la CFR Calatori de Ministerul Transporturilor si de Guvernul Romaniei atita timp cit la privati dai compensatie de la stat circa 85% din total venituri, in timp ce la CFR Calatori dai compensatie de la stat circa 43% din total venituri. Precizez ca majoritatea membrilor de sindicat ai FSTFR gindeau ca Directorul General Valentin Dorobantu va demonstra ca acum cind depindea DOAR de El va sustine si el ca asa zisele datorii istorice la CFR Calatori se datoreaza pierderilor ce sunt provocate la CFR Calatori de Ministerul Transporturilor si de Guvernul Romaniei atita timp cit la privati dai compensatie de la stat circa 85% din total venituri, in timp ce la CFR Calatori dai compensatie de la stat doar de circa 43% din total venituri…

  28. CLANURILE MAFIOTE O DUC “TARE” GREU PE SPINAREA FRAIERILOR…

    La CFR Calatori,nu mai putin de 7 directori din conducerea executiva îsi au partenerii de viata în aceeasi institutie sau în servicii anexa.
    Sotia lui Valentin Dorobantu, directorul general la CFR Calatori, este salariat la Informatica Feroviara (filiala a Companiei Nationale de Cai Ferate). Manuela Dorobantu a câstigat 50.500 lei anul trecut (mai putin decât cei 89.800 lei ai sotului).
    Situatia este similara pentru directorul tehnic, Teodor Cornel Mantoiu, a carui sotie figureaza ca salariat al CN CFR SA, pentru directorul financiar contabil, Cristina Mantescu (sotul, Iulian Mantescu, este director în cadrul CNCFR SA) sau pentru directorul Revizii Vagoane, Liviu Cristian Pescarasu Director Revizii vagoane (sotia este sef de serviciu la Regionala Transport Feroviar Calatori Bucuresti).

    1. sa vina nevasta lu Fene,Ghibu,Protopopu,Zaharia,Nita Robert & comp. si bineinteles barbatii lu Popescu Carmen,Miu,Nae Marcela, Constantinescu Liliana ,Chinde,etc,sa puteti fura in familie, ca doar se poarta “smart” GUNOAIELOR.

      1. “De câteva zile, cei mai mulți lideri sindicali de la calea ferată au dispărut din Capitală şi s-au refugiat la hotelul companiei CFR Marfă din Predeal , toate cele 29 de camere ale stabilimentului fiind ocupate. Sub pretexul că vor să discute anumite probleme serioase, de fapt, boşii de la sindicate şi-au luat câteva zile de vacanță, în care au chefuit şi au petrecut la greu, tocmai în această perioadă când ministrul Transporturilor – Relu Fenechiu – a anunţat privatizarea şi disponibilizare de personal.

        Potrivit informațiilor deținute , la ora actuală, la calea ferată domneşte o stare de incertitudine şi haos, iar ceferiştii sunt disperaţi că îşi pierd locul de muncă. Oamenii nu au însă cui să se plângă, iar cei care ar trebui să le reprezinte interesele, liderii de sindicat, sunt de negăsit, pentru că „pe aceștia nu îi prea interesează soarta membrilor de sindicat…”.

  29. După cum aflăm din comentarile d-tră, d-l Dorobanțu atribuie contracte grase pe BANI PUBLICI- sau pe banii SNTFC ?- unor firme private românești. Ăsta-i un lucru bun, în concepția mea.
    Să recapitulăm : – contract cu inlocuire osii ax uzate complet sau defecte la osiile montate, inlocuire discuri frana uzate complet sau defecte la osiile montate la vagoane de calatori în valoare de : intre 885970 si 21136320 RON.
    – contracte încheiate cu Remar Paşcani într-un număr de 11, în valoare de 347.914.000 de lei pentru activităţi de modernizare vagoane şi 23 de contracte, în valoare de 19.360.000 de lei, pentru reparaţii vagoane.
    – contracte încheiate cu Remarul 16 Februarie Cluj într-un număr de 19 , în valoare de 218.844.000 de lei, pentru modernizare de rame electrice şi LDH şi trei contracte, cu o valoare de 2.839 de lei, pentru reparaţii vagoane.
    – contracte încheiate cu Astra Vagoane Călători Arad într-un număr de 18 , în valoare de 675.735.000 de lei pentru construcţia de vagoane noi, 22 de contracte cu o valoare de 30.587.000 de lei pentru reparaţii vagoane şi patru contracte în valoare de 14.160.000 de lei pentru reparaţii automotoare Desiro”. Și nouă ni se spune, NU SUNT BANI DE SALARII, vă dăm 1 zi liberă neplătită, până la redresarea Societății. Care redresare?
    Bun. Până aici toate bune. Vedem că toate aceste contracte, sunt din 2009 încoace. ACUM EU VIN CU O ÎNTREBARE FIREASCĂ ,PE CARE CRED CĂ ȘI-O PUNE ORICE OM ÎNTREG LA CAP : UNDE SUNT TOATE ACESTE VAGOANE ȘI LOCOMOTIVE ????? Știind faptul sau văzând concret pe teren că acestea nu există.Se anuleză trenuri din lipsă de vagoane, din lipsă de locomotive.
    Cu toate aceste contracte, vedem în fiecare zi, cum d-ul Dorobanțu și clica lui anulează trenuri(trenuri/zi). Observăm că numai trenuri rentabile, adică trenuri de navetă, unde există un număr mare de abonamente. Pentru cine pregătește Dorobanțu toate aceste vagoane și locomotive??? PENTRU NEAMURILE ȘI PRIETENII LUI PRIVATI (răspund eu, voi?).
    După cum am mai spus, firmele românești se pot dezvolta numai dacă fac contracte cu statul, sau mai bine spus ȚEPUIESC statul( binențeles cu știrea lor). Am văzut și din păcate vedem că nimeni nu-i ia la întrebări, înafară de noi pălmași care nu avem nicio putere, ÎNCĂ. Eu aștept (sper să nu aștept degeaba) să ne deșteptăm mai repede, să ne învingem frica(uitați-vă la Greci, Spanioli,Bulgari) și să le arătăm și acestor Guvernanți că nu suntem proști lor.CFR-iști întotdeauna au fost(și sper că sunt) o categorie socială aparte și asta datorită specificului meseriei.
    Dorobanțu, nu face nimic de capul lui, dacă nu ar fi în spatele lui, ministrul Fenechiu și instituțile statului. Deci, statul este cel care ne dorește binele! Altfel nu-mi explic cum poate un singur directoraș să facă atâtea, fără ca statul să se sesizeze și să-și trimită organele abilitate, în control. Statul este cel care dorește, trecerea CFR Călători în administrarea privaților, cu tot cu compensație(bani mulți). Statul, prin AGA, CA, Directorii Generali, pe care îi numește, dorește acest lucru. Banii din campaniile electorale, vin din privat, nu de la stat. Anul viitor sunt alegeri Prezidențiale, nuu? Ministrul este liberal, viitorul Președinte, îl vor Liberal. Așa că, hadeți să strângem bani, pentru cumpărarea voturilor, că altfel nu iese Antonescu. Domnilor Liberali, vă prezic de pe acuma, că nu va ieși Antonescu cu toate eforturile voastre și pe ,,spinarea,, ministerelor pe care vremelnic le conduceți.
    Dar până la alegeri mai este. Nemulțumirea mea mare, este că nu va mai exista SNTFC-ul până atunci. Suntem prea puțini cei care ne strigăm nemulțumirea, chiar și pe acest site și prin FSTFR. Când vom fi 14000 de nemulțumiți, vă garantez că SNTFC-ul ne va asculta. Până atunci (numai să nu fie prea târziu)vă doresc tot binele din lume.

  30. ha,ha….. asta-i CEA MAI TARE . de 8 miliarde ne apucam de tricotat ? jenibililor

    PLUŞ tricotat destinat tapitarii scaunelor din vagoanele de calatori
    Maxim : 20.000 metri liniari
    VALOAREA ESTIMATA FARA TVA: INTRE 274,755 SI 845,400 RON
    Durata acordului-cadru: 2 ani
    Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Primul contract subsecvent se va incheia pe o perioada de 6 luni,urmand ca celelalte contracte subsecvente sa se incheie la un interval estimativ astfel: sep.2013;mar.2014;sep.2014. Primul contract subsecvent are valoare estimata minima 274.755 si maxima 422.700 lei fara TVA. Cantitatea primului contract subsecvent: minim 6.500 metri liniari si maxim 10.000 metri liniari.
    Data: 20.03.2013 11:00

    HA,HA,HA, cel mai “smart” isi asterne covor de plus . cati metri or fi pin” la mititica ?

  31. Servicii de reparatie planificata tip RTG, inlocuire roata monobloc boghiu Minden Deutz cu frana disc, inlocuire osii ax uzate complet sau defecte la osiile montate, inlocuire discuri frana uzate complet sau defecte la osiile montate la vagoane de calatori seriile 3076, 2276, 8376
    Durata acordului-cadru: 4 ani
    Valoarea estimata fara TVA: intre 537,410 si 13,753,800 RON
    Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Primul contract subsecvent se va incheia pe o perioada de 6 luni, iar celelalte contracte subsecvente vor fi incheiate la un interval estimativ de 6 luni. Valoarea estimata minima a primului contract subsecvent este de 537.410 lei fara TVA, iar valoarea estimata maxima a primului contract subsecvent este de 3.056.400 lei fara TVA
    Data: 04.04.2013 11:00

    Dorobantule, vezi ca au si ungurii, nemtii,francezii de reparat ceva pe la vag. de calatori.:))))) Ia gasca penala si dati tunuri in toata UE, sa stiti o treaba. PENALILOR.
    PESTE 100 DE MILIARDE INTR-O SINGURA LUNA , TUNURI DUPA TUNURI. D E M I S I A ( daca esti barbat …..de 2 lei)

    1. Servicii de reparatie planificata tip RTG, inlocuire osii ax uzate complet sau defecte la osiile montate, inlocuire discuri frana uzate complet sau defecte la osiile montate la vagoane de calatori seriile 2296, 8496, 8483, 8476, 8576, 8676 din parcul SNTFC CFR Calatori
      Durata acordului-cadru: 4 ani
      Valoarea estimata fara TVA: intre 885,970 si 21,136,320 RON
      Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Primul contract subsecvent se va incheia pe o perioada de 6 luni, iar celelalte contracte subsecvente vor fi incheiate la un interval estimativ de 6 luni. Valoarea estimata minima a primului contract subsecvent este de 885.970 lei fara TVA, iar valoarea estimata maxima a primului contract subsecvent este de 4.403.400 lei fara TVA
      Data: 03.04.2013 11:00

      alt tun marca “smart” dorobantu

      1. “TUN DUPA TUN” LA CFR CALATORI IN ULTIMA PERIOADA, MOTIV PENTRU CARE NE INTREBAM : DE CE DL. FENECHIU NU ATI NUMIT , CONFORM ANGAJAMENTULUI PERSONAL IN GUVERN SI FMI, MANAGER PRIVAT LA CFR CALATORI ?

  32. Cicerone eu nu cred că domnul Ministru Relu Fenechiu va aduce manager privat la CFR Călători până nu se reușește să se anuleze mai multe trenuri de călători astfel încât să se satisfacă solicitările de preluare a acestor trenuri de călători de către operatorii de transport feroviar de călători privați. Poate mă aude cine propune trenuri de călători ale CFR Călători la anulare și nu le mai anulează și poate atunci nu se va mai numi manager privat și la CFR Călători …

    1. “În ultimii patru ani, CFR Călători a încheiat cu Remar Paşcani un număr de 11 contracte în valoare de 347.914.000 de lei pentru activităţi de modernizare vagoane şi 23 de contracte, în valoare de 19.360.000 de lei, pentru reparaţii vagoane. În aceeaşi perioadă, Remarul 16 Februarie Cluj a câştigat 19 contracte, în valoare de 218.844.000 de lei, pentru modernizare de rame electrice şi LDH şi trei contracte, cu o valoare de 2.839 de lei, pentru reparaţii vagoane. De asemenea, CFR Călători a încheiat cu Astra Vagoane Călători Arad un număr de 18 contracte în valoare de 675.735.000 de lei pentru construcţia de vagoane noi, 22 de contracte cu o valoare de 30.587.000 de lei pentru reparaţii vagoane şi patru contracte în valoare de 14.160.000 de lei pentru reparaţii automotoare Desiro”, potrivit CFR Călători.

      Astra Vagoane Călători, Remar Paşcani, Remarul 16 Februarie, IRVC CFR SIRV Braşov şi Atelierele Griviţa sunt doar câteva dintre firmele româneşti care desfăşoară activitate în domeniul reparării sau realizării de material rulant, care au încheiat în ultimii ani contracte în valoare de milioane de euro cu CFR Călători.

      Aproape toate contractele au fost încheiate după acelaşi tipar, fără publicarea unui anunţ prealabil, la licitaţie prezentându-se o singură firmă, care era declarată câştigătoare. Astra Vagoane Călători din Arad este firma care a câştigat de-a lungul timpului contractele cu valorile cele mai mari. Menţionăm doar contractul în valoare de peste un miliard de lei (peste 250 de milioane de euro), fără TVA, câştigat la data de 10 decembrie 2009 pentru construcţia de vagoane noi tip InterRegio, potrivit Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Durata acordului-cadru semnat cu SNTFC CFR Călători este de 48 de luni, respectiv 10 decembrie 2013. Astra Vagoane Călători aparţine omului de afaceri Valer Blidar.

      O altă firmă, cunoscută pentru contractele grase încheiate cu CFR Călători este Remar Paşcani. Societatea Remar Paşcani este controlată de Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica (73,3%) şi Adriana Didilă (26,6%). Remar Paşcani a câştigat la data de 15 iulie 2009 un contract în valoare de 699.400.000 de lei (peste 166 de milioane de euro), pentru servicii de modernizare vagoane, potrivit SEAP. La licitaţie a fost depusă o singură ofertă, care a şi fost declarată câştigătoare.

      Potrivit site-ului societăţii Remarul 16 Februarie, “un pachet de acţiuni de 32,96% aparţine SC Transferoviar Grup SA, 32,01% aparţine doamnei Băiculescu Monica, 6,54% este al Nova Cominvest SRL Bucureşti, iar 28,49% aparţine altor acţionari”.

      Despre afacerile lui Gruia Stoica şi Vasile Didilă ştie aproape toată lumea. Şi din Ministerul Transporturilor, Ponta I (Victor Ponta a fost sponsorizat pentru raliuri de acelaşi Gruia Stoica prin firmele sale). Gruia şi Didilă sunt apropiaţi de toate partidele. Şi de PDL, şi de PSD, şi de la liberali. Gruia Stoica se laudă peste tot cu prietenia sa trainică pe care i-o poartă tânărul premier. Şi-a făcut şi vacanţe şi cu Sorin Blejnar. Cu directorii de la Ministerul Transporturilor, la fel. El îi pune, el îi dă jos. Şi pe cei care l-au servit i-a angajat mai apoi la GFR, Grampet şi celelalte firme ale sale. De isprăvile lui Gruia ştiu inclusiv serviciile secrete româneşti. Dar nimeni, nici DL. FENECHIU, nu a reacţionat la modul ferm. Adică nu a dispus declanşarea unor anchete şi identificarea neregulilor şi aranjamentelor care au dus CFR Marfă la situaţia de acum.”

  33. TOT ASA VRETI SA AJUNGA SI CFR CALATORI ? DACA DA, RAMANEM CU DOROBANTU SI GASCA DIN SPATELE LUI .

    ” Tunul de la CFR Marfă: Cine l-a sprijinit la devalizarea a mii de vagoane?
    Sponsorul raliurilor lui Victor Ponta, între Parchet şi privatizarea pe sub mână a CFR Marfă

    Aventura economică a ţiganilor din satul Toflea (judeţul Galaţi) devine afacere de mare anvergură în zona materialului rulant şi este gata, în acelaşi timp, să lege un bolovan de gâtul economiei naţionale. Ajunşi la Bucureşti, fraţii Gruia Stoica şi Vasile Didilă dau lovitură după lovitură. Povestea lor seamănă cu un episod din bancurile proaste sau din minciunile gogonate. Gruia Stoica însuşi declara în “Forbes România” că vagoanele l-au costat numai 2.000 de mărci. „În baza unui contract, am preluat de la Bulgaria mai multe vagoane pe care ei nu ştiau cum să le recupereze din Serbia. Am riscat într-o ţară răvăşită de război, am identificat vagon după vagon şi le-am adus în România”, afirmă Gruia în „Forbes România”.

    Preluarea contractelor, apoi a directorilor CFR care le-au semnat pentru CFR Marfă, apoi preluarea unei părţi din materialul rulant şi, în cele din urmă, preluarea transporturilor din România (adică ocuparea progresivă a pieţei deţinute de cunoscuta firmă de stat din România), toate au presupus nenumărate alte operaţiuni spectaculoase. Una dintre cele mai mari lovituri a fost cea dată prin crearea companiei Rolling Stock Company, în asociere cu CFR şi Raiffeisen Bank. Ingineria a însemnat trecerea a mii de vagoane de la societatea de stat la o nou înfiinţată societate, ca mai apoi, aceste vagoane, pierdute prin România, să ajungă în grupul de firme ale lui Gruia Stoica. Este vorba de 6.400 de vagoane de marfă şi de 79 de locomotive din aşa-zisul parc rece.

    Cine este marele investitor cu care s-a asociat CFR Marfă?

    Cine citeşte articolul Danei Banzea din “Forbes România” 2012 şi dă peste declaraţiile lui Gruia poate să cadă pe spate. Omul nostru din Toflea îşi face singur un portret de anvergură europeană, nu de bişniţar de fier vechi strâns de ţiganii din sudul Moldovei de prin uzinele dezafectate la Tecuci, Adjud şi Galaţi.

    ”Gruia Stoica deţine patru fabrici de construcţii, reparaţii şi modernizări vagoane de călători şi marfă, în România (Remar Paşcani şi Reva Simeria), Ungaria (Grampet Debrecen) şi Serbia (FZV Zelvoz Smederevo). În curând, Grampet se va extinde şi pe piaţa transportului feroviar din Cehia, Slovacia şi Serbia, iar în Kazakhstan şi China vor fi înfiinţate case de expediţii. Grampet se află în tratative cu Ministerul Transporturilor din Republica Moldova pentru înfiinţarea, împreună cu Căile Ferate Moldoveneşti, a unei fabrici de reparaţii material rulant. Remar Paşcani reconstruieşte şi modernizează în acest moment trenuri Diesel de călători, care circulă în Republica Moldova, cu posibilitatea de a dezvolta acest produs şi în spaţiul CSI.“ (Dana Banzea, “Forbes România”, 2012)

    Cât de mare este micuţul Gruia?

    Cine citeşte o asemenea relatare înţelege cât de adevărată este o zicală românească. ”Tot ţiganul îşi laudă calul”, zice pagina din Dicţionarul de paremiologie românească. Aşa şi Gruia Stoica. În Bulgaria are doi angajaţi şi a încercat să participe la privatizarea căilor ferate bulgare. A fost respins. În Ungaria nu a fost acceptat. Iar în Serbia a câştigat licitaţia pentru uzina de la Smederevo, dar nu a respectat caietul de sarcini, adică nu făcut investiţiile promise şi a fost dat afară. Aşadar, anvergura europeană a marelui investitor de Toflea ţine de la locul naşterii până la Tecuci, Galaţi şi până în culisele Palatului Victoria şi ale Ministerului Transporturilor. Restul e numai proverb românesc.

    Adevărul din gura unor oameni de la CFR

    Ce spun oamenii din CFR Marfă care se tem să vorbească? Fie de teama şefilor, fie din cauza fricii de mafia ţigănească. Unii l-au poreclit Mengele pentru viteza cu care decide tăierea oricărui fel de uzină sau de vagon.

    ”Au încropit o afacere care pe hârtie arată frumos. Au zis că CFR-ul pune vagoanele, Gruia vine cu capacităţile de reparaţie de la Simeria şi Paşcani şi Raiffeisen Bank, cu banii pentru credit. Vagoanele reparate se închiriază unor transportatori şi câştigul obţinut se împarte între participanţii la operaţiunea numită Rolling Stock Company. Zis şi făcut! CFR-ul a pus vagoanele stricate, împrăştiate prin toată România. Dar nu le-a numărat nimeni. La preluare, o comisie ar fi trebuit să facă recepţia vagoanelor stricate, care prin ce triaje erau şi în ce stare, pentru a putea ulterior evalua contribuţia GFR-ului. Era o treabă de făcut vagon cu vagon, pentru că în funcţie de ce s-ar fi făcut la fiecare unitate s-ar fi calculat şi contribuţia la beneficiu. Adică s-ar fi decontat legal operaţiunea. Şi este vorba de mii de vagoane care rămân sau ar fi trebuit să rămână proprietatea statului român prin CFR Marfă. Predarea vagoanelor a fost făcută numai pe hârtie. Adică nişte iresponsabili au semnat că au fost predate pentru reparat. Cineva de la Rolling Stock Company a semnat preluarea deşi nimeni nu ştie unde sunt vagoanele şi mai ales în ce stare. Şi cât costă repararea lor. Adică de câţi bani urmează să fie raparat fiecare vagon! Exact ca şi camioanele de pe hârtie băgate de Gruia Stoica în Combinatul de la Galaţi. Nimeni nu a mai ştiut câte erau. La un moment dat, au zis că lipsesc peste 1.025 de vagoane. Cam de 50 de milioane de euro. Şi unul Constantin Zaharia, adus de la Galaţi, a semnat. Un număr de 1.025 de vagoane au trecut de la CFR Marfă la GFR-ul lui Gruia şi Didilă, aşa, ca nişte floricele de porumb, dintr-o pungă în alta.”

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »