SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a II-a)

După cum v-am promis, revin cu o serie de articole din materialul primit la sediul FSTFR din – SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR

Ca o continuare a scurtei mele destainuiri, urmeaza o compilatie de relatari realizate in putinele momente in care timpul liber imi permite sa scriu macar partial gandurile mele legate de sistemul de transport feroviar conventional din Romania. Cea mai mare parte din acest material a fost realizata in vara anului 2010, suferind o serie de modificari ulterioare.Exista posibilitatea ca datorita modului de exprimare, unele aspecte sa prezinte un oarecare nivel de fatalitate sau pesimism poate exagerat. De aceea, nu as vrea ca dupa parcurgerea acestui material, sa se inteleaga faptul ca subsemnatul ar fi o veritabila „regina a dramei”. Nu de mult, cineva imi reprosa ca „am o viziune negativita supra existentei”, ca „sunt prea pesimist” mai ales cand ma refer evolutia caii ferate. Sincer, nu observ si nu percep absolut nici un aspect pozitiv sau vreo dovada a unei sperante (vagi) cand ma gandesc la domeniul caruia i-am dedicat toata tineretea. Desigur, vorbim de Romania. Cand disperarea si scarba sunt depasite, cand treci dincolo de acestea, ajungi sa te bucuri printre franturi pentru ca ,,macar in alte tari lucrurile stau incomparabil mai bine”. Dar niciodata SRTAINATATEA nu este ACASA.

Majoritatea considerentelor prezentate in continuare sunt axate preponderent asupra sistemului feroviar convențional din Romania prin prisma problemelor multiple cu care se confrunta acesta de peste 20 de ani. Ceea ce trebuie luat in considerare este faptul ca o parte din aspectele tratate in text s-au acutizat in ultimii ani. Altele prezinta o evolutie „cronica”. Vorba lui Lucian BOIA „Necazul este ca ceea ce nu merge intr-o societate ajunge sa strice si ceea ce merge”.

Pentru a intelege mai bine aspectele si rationamentele tratate, trebuie acceptata ideea conform careia lucrurile sunt privite si analizate prin prisma unei persoane care nu este de acord si nu ingaduie cele mai multe aspecte si evolutii din jurul sau. Unii percep atitudinea mea ca fiind o neadaptare sau tendinta puternica spre mizantropie.

Inchei prefata prin a prezenta o certitudine proprie, pe care poate unii s-ar incapatana sa o contrazica.

O asemenea certitudine caracterizeaza evolutia sociala si morala a acestor vremuri. Consta in faptul ca oricand am lua in considerare un „maine” fictiv, atunci cand noi cei de „astazi” vom ajunge acolo, in acel maine, vom accepta cu amar ideea ca „ieri era mai bine” si probabil ca „al doilea maine va fi si mai greu”. Cu alte cuvinte… involuam, un fapt care este valabil desigur si pentru calea ferata.  

COSIDERENTE CU PRIVIRE LA EVOLUTIA SISTEMULUI FEROVIAR DIN ROMANIA

INTRODUCERE

Avand in vedere persistenta unor nelamuriri intense legate de incertitudinea evolutiei problemelor cu care se confrunta in prezent sistemul feroviar din Romania, ar fi oportuna elaborarea unor prezentari ample, detaliate si bazate pe „luarea unui puls” obiectiv a situatiei de ansamblu reale. Putinii ceferisti adevarati rama si in acest sistem „in agonie”, au ocazia de a citi si contempla pe cat posibil, asupra unor chestiuni sensibile si redate intr-un mod de exprimare in care poate altii se tem sa o faca. Ideile, informatiile si teoriile prezentate in cele ce urmeaza sunt axate preponderent asupra domeniului feroviar din Romania si imi apartin. Nu constituie puncte de vedere, comunicari sau emiteri de idei a vreunei organizatii sau institutii. Este vorba de ceea ce traieste, simte si percepe in aceste vremuri incerte, cea mai mare parte din personalul angrenat in transportul pe calea ferata. Pentru o intelegere facila a mesajului acestui material, sunt adoptate o serie de deviatii catre domenii conexe transportului feroviar. Ma refer la ariile sociala sau geopolitica. Sistemul de transport feroviar conventional trebuie inteles in ansamblu si in integrat in zona economiei nationale (chiar internationale).

Sunt necesare pentru inceput cateva indemnuri initiale a caror scop nu este de a jigni pe cineva:

  • pentru cei care nu identifica nici o problema sau neajuns in ansamblul activitatii pe care o desfasoara la calea ferata, ar fi indicata incetarea citirii acestor randuri;
  • pentru orice angajat indiferent de pozitia pe care o ocupa, care nu isi doreste ceva in plus de la sistemul feroviar, este pe deplin multumit de activitatea pe care o desfasoara si mai ales nu are o “grija a zilei de maine”, acest material nu are relevanta;
  • unele abordari si idei ar pute fi interpretate sau chiar luate in deradere.

 Legat de ansamblul sistemului de transport feroviar, pentru a intelege mai usor cauzele directe si indirecte care au dus la starea de fapt din prezent, trebuie luate in considerate sase aspecte ce ar putea fi considerate ca idei de baza:

  • oricine poate avea sansa sa acumuleze mai multa sau mai putina experienta si informatii in diverse domenii (chiar prin simpla prezenta intr-un sistem – in acest caz, calea ferata). Unii ies la pensie fara sa cunoasca prea multe din ceea au profesat. In acelasi timp, nu toti au harul sau sansa de a intelege lucrurile in profunzime si de a deveni un bun profesionist. Daca nu exista o baza pe care sa fie dezvoltate cumulativ calitatile si virtutile, o persoana nu poate evolua pe cale profesionala sau intelectuala;
  • deseori in istoria societatii umane, cele mai mari valori cei mai mari specialisti, inventatorii celebri sau cei care au revolutionat tehnica, nu au fost obligatoriu oameni cu o mare experienta, fiind vorba de oameni bine intentionati, pregatiti, documentati si cu un oarecare har, de cele mai multe ori persoane tinere dar “nelinistite”;
  • de va fi sa supravietuiasca in continuare generatia noastra (ma refer aici la supravietuirea perceptiva) si de va fi ca aceasta sa evolueze si sa faca fata razboiului ideologic acerb si uneori neloial ce se da intre marile sfere de influenta, toate acestea vor avea loc numai cu un nivel profesional cat mai inalt si prin dobandirea unor cunostinte corecte. Nu este relevant volumul de cunostinte de pare le dobandesti, ci modul cum le utilizezi si calitatea acestora. Doar printr-o puternica campanie de informare si formare consecventa generatia noasta “de sacrificiu” va izbavi;
  • deprofesionalizarea si dezinformarea in masa a tinerilor, constituie cei mai mari dusmani nevazuti pe termen mediu si lung al unei natiuni.

 Extrapoland ultimele doua idei adaptandu-le la domeniul feroviar, le-am putea reformula astfel:

  • de va fi sa supravietuiasca in continuare calea ferata din Romania si de va fi ca aceasta sa evolueze facand fata concurentei modale intense si uneori neloiale cu ceilalti actori din piata transportului terestru, toate acestea vor avea loc numai cu un nivel cat mai inalt profesional al tuturor angajatilor. Doar printr-o puternica campanie de informare si formare profesionala corecta “specia” de ceferist veritabil (acum fiind de sacrificiu), va izbavi;
  • deprofesionalizarea si dezinformarea in masa a angajatilor constituie cei mai mari dusmani nevazuti pe termen mediu si lung al caii ferate.

 Este vorba de fapt despre o aglutinare masiva a intregului personal. Asupra acestui aspect, se va insista in cadrul prezentului material.

Trebuie sa acceptam o idee de baza , utila pentru perceperea imensului rau care ce face sistemului feroviar in contextul politic al Romaniei: Cea mai buna si bine pusa la punct conspiratie este cea a carei efecte par pentru oamenii de rand ca fiind fenomene si intamplari ce apartin cursului normal al vietii sau ca apartin sortii. 

 REVENIND LA CALEA FERATA

Referitor la intrebarea des intalnita pe care si-o adreseaza unii „Ce se intampla cu calea ferata la noi si de ce asa?” este necesar a fi scrise poate carti intregi. In ultimii ani lucrurile au avut tendinta de a fi scapate de sub control, din multe punctele de vedere.

Este dificil de identificat cu o precizie de 100% cauzele involutiei domeniului feroviar, in ciuda faptului ca sunt realizate pana in prezent o serie de studii. Nici unul nu a prezentat eligibilitate si astfel nu a fost implementata vreo strategie coerenta. Sistemul este cunoscut si studiat intens, atat din punct de vedere a corelatiei dintre factorii determinanti pentru buna functionare, cat si a elementelor perturbatoare. Lucrurile sunt complexe si greu cuantificabile.

Problemele si elementele negative din sistem existau si in perioada dinainte de 1989. Dar acum, intr-un context sensibil diferit de a fi vazuta si perceputa calea ferata la nivel politic, toate acestea s-au acutizat si au iesit la suprafata. Din pacate, intre timp au devenit „cronice”.

Are loc o lupta acerba impotriva a tot ceea ce inseamna: gandire inginereasca, concept modern, noutate, fiabilitate, eficienta, cercetare, corectitudine, respect pentru angajati etc. Suntem martorii unui amplu conflict intre generatii, dur si intens. Exista parti de vina ce apartin ambelor tabere. Este vorba atat de personalul de executie cat si cel ingineresc – TESA. O mare parte din generatia veche pentru care se merita a avea tot respectul pentu varsta si experienta (fiind formata si activand peste 30 de ani inainte de Revolutie intr-un sistem comunist ale carui principii erau elaborate sa functioneze in cadrul unui alt context social, politic si strategic), nu doreste sa accepte modalitati si concepte noi de gandire.

Aspectul evocat nu poate fi generalizat. Nu trebuie interpretat aici ca sistemul comunist nu a avut si parti bune. A avut, chiar multe. Desigur, a avut si parti rele.”

 

SHARE

133 Responses

  1. Citi despre articoluldin Codul Muncii la care se face referire în Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale :
    ,,TITLUL II – Contractul individual de muncă
    CAPITOLUL 2 – Executarea contractului individual de muncă
    Art. 39. [principalele drepturi si obligatii ale salariatului]
    ((2) Salariatului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:
    c) obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca;
    d) obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
    f) obligatia de a respecta secretul de serviciu . ,, .

  2. -codu asta etic sa se aplice la minister , regionala, si pe urma la acari si ceilalti

  3. Dacă nu-mi cunosc toate rudele până la gradul IV inclusiv sau dacă suntem certate cu ele și dacă nu avem posibilitatea să aflăm date despre aceste rude care pot fi la distanțe mari de noi acolo unde trenurile CFR Călători nu mai ajung pentru că au fost anulate de Conducerea CFR Călători din anul 2013 și în consecință nu se trec în Declarație toate datele cerute și toate schimbările în termen de 5 zile , înseamnă că se va considera nerespectarea obligațiilor asumate prin Declarația data și va constitui abatere disciplinară , poate repetată și conform Codului Muncii pe baza unui angajament luat printr-o Declarație impusă ni se poate desface Contractul Individual de Muncă ?

  4. Domnule Manager Privat-Valentin Dorobanțu vă rog să ne comunicați în scris ce retribuire lunară suplimentară a salariului lunar avem pentru că după noua Declarație impusă unilateral de Conducerea CFR Călători privind conflictul de interese și informațiile confidențiale trebuie să urmărim soțul/soția și rudele până la gradul IV inclusiv și trebuie să nu treacă mai mult de 5 zile de când apare o schimbare de genul: cazul când moare sau își schimbă locul de muncă sau serviciul sau trec în una din situațiile menționate la punctual 1 din declaratia pentru care salariatul declarant s-a angajat ca în termen de 30 zile calendaridtice să comunice angajatorului obțiunea sa cu privire la păstrarea sau nu a calității sale de salariat, una din rudele următoare : fiu/fică,tată/mama, frate/soră, unchi/mătușă, nepot/nepoată și veri primari ?

  5. Referitor la Declarația privind Conflictul de Interese și Informațiile Confidențiale impusă de conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA propriilor salariați amintesc conducerii SNTFC,,CFR Călători,,SA despre prevederile art. 26 din Codul Muncii unde se precizează că pentru clauza de confidenţialitate părţile convin și nu i se impune salariatului unilateral de către conducerea societății să-și dea toate datele familiare și mai mult să se oblige să anunțe în termen de 5 zile prin altă Declarație când divorțează(cazul când și soția lucrează la CFR Călători și acesta divorțează), cazul când moare sau își schimbă locul de muncă sau serviciul sau trec în una din situațiile menționate la punctual 1 din declaratia pentru care salariatul declarant s-a angajat ca în termen de 30 zile calendaridtice să comunice angajatorului obțiunea sa cu privire la păstrarea sau nu a calității sale de salariat, una din rudele următoare :fiu/fică,tată/mama, frate/soră, unchi/mătușă, nepot/nepoată și veri primari .
    Art.26 din Codul Muncii prevede că : ,, [clauza de confidenţialitate]
    (1) Prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă.
    (2) Nerespectarea acestei clauze de către oricare dintre părţi atrage obligarea celui în culpă la plata de daune-interese. ,, .

  6. In legatura cu interviul domnului Manager sper sa ma insel, dar doamna reporter s-a “lasat dusa de nas”. Nu am vazut intrebari “deranjante” gen: cum achizitionati motorina necesara? (de la “producatori”, prin bursa sau …firme…?).
    Cum intretineti sau reparati materialul rulant? (cu piese cumparatede la producatori, originale, second.. prin bursa, licitatii cu firme …de pe alte meleaguri?)
    Aveti ceva “afinitati” dv-stra sau staful pe care-l conduceti cu firme concurentiale?
    Cum “motivati” salariatii si ce conditii le asigurati sa va realizati “dezideratele” manageriale? Cum vedeti si aplicati politica de resurse umane (specializata in mare masura) pentru ducerea la bun sfirsit a “mandatului de manager”? (se fac numai angajari pe meseriile deficitare, se promoveaza numai pe merit, a scazut/sau nu raportul personal tesa- conducere/ executie-muncitori…?)
    Si ar mai fi multe intrebari….dar poate cu ocazia (daca o va mai avea) urmatorului interviu se aflam cite ceva si despre cele de mai sus!

  7. Acest interviu îi vine ca o „mănușă” managerului privat de la SNTFC. Vine la momentul oportun, acum când este contestat de toată lumea. De Sindicate(FSTFR și ANSF, ptr. că celelalte îi sunt aservite), de administrație (prin felul dictatorial prin care conduce), chiar de apropiați lui, de Ministerul Transporturilor, de angajați( sau săturat de dictatură) ptr. că nu există un dialog social între ei și manager, etc. Concluzia: toată lumea s-a săturat de această dictatură, de aceste tăieri de venituri.
    O mișcare inteligentă a managerului privat, cu acest interviu (trebuie s-o recunosc). Dar tot în acest inteviu recunoaște că muncim mai mult „productivitatea muncii exprimată în lei/persoană a crescut cu 25%”, iar noi câștigăm tot mai puțin, adică din salarile noastre se taie, datorită zilelor de CS, a numeroaselor sancțiuni cu reducerea salariului de 10-15%,etc.„ Am implementat un sistem nou de control, rezultatele constând în creşterea încasărilor prin personalul de tren cu 22% (lună la lună), iar numărul abonamentelor pe distanţă scurtă a crescut cu 10-11%„-veniturile SNTFC cresc, veniturile noastre scad-„ În 2013, am redus pierderile, de la 992 milioane lei, la 400 milioane lei (oare?), prin maximizarea veniturilor şi scăderea costurilor”. Pe hârtie dă bine toate aceste „realizări” ale managmentului și managerului dar numai pe hârtie, deoarece noi simțim pe pielea noastră toate aceste „realizări”. Spune de HG 74(contractul de servicii publice 2012-2015), că este un contract între Minister și SNTFC (anexa 1), dar la inițiativa cui s-au dat toate aceste secții interoperabile? Asta nu dorește să se știe?
    Face ce face și-o dă cu legislația actuală, adică interpretează tot ceea ce-i folosește din legislație (HG,Codul Muncii, CCM, etc), în detrimentul călătorului și-a angajatului SNTFC.
    Trecerea companiei de pe pierdere pe profit este o propunere îndrăzneaţă. Ce se va întâmpla dacă nu va fi aşa? Răspuns: Dacă nu va fi aşa, voi fi demis. Deci el nu este „bărbat” să-și dea demisia, așa cum a cerut verbal altor Directori.
    Părerea mea contează, la fel ca și a altor angajați SNTFC care doresc întradevăr un transport de călători civilizat și-o salarizare la adevărata valoare a muncii lor.

  8. Cum sa mai fie “stresat” si de catre cine? Sunt atit de siguri pe ei in ceea ce fac (au facut) pentru ca se bazeaza pe sprijinul celor cu care impart “peschesurile” functiei pe care au fost numiti. Acesti “sprijinitori” sunt din (sau interferati cu) zona politica sau sindicala la “nivel mare”!
    E an electoral, politicul e in “fierbere” si “focul” trebuie intretinut cu “firfirei” si cu “multa sustinere si liniste”!
    In general pentru “combustie” se ocupa “manageri” iar pentru “liniste” se ocupa liderii de sindicat “specializati”!
    Pacatul mare e ca “siguranta” acestor “manageri” si a o parte din “staful managerial” (mai ales ce-i numiti de ei ca ajutoare sau marionete) arunca in aceeasi “oala” (la gramada) si putinii oameni (politici, decizionali) care mai sunt integrii si mai vor sa faca si ceva util sociatatii.
    Astfel nu stii sa-i mai alegi si pe cine sa te mai bazezi pentru a le fi alaturi ca sa “tragem caruta feroviara” inainte!
    Doamna Ministru incearca sa faca ceva, sa ia “taurul de coarne” si sa faca “curatenie” (cum zicea un coleg). Problema e cit va putea sa realizeze din ce are de gind, ce oameni va pune in loc (ca acestia sa contiunue la fel spre baza “piramidei”), iar cel mai important este CIT VA FI LASATA SA FACA CURATENIE?
    E un inceput bun, se dovedeste inca odata (nu sunt activist feminist si nici misogin) ca femeile pot actiona mai corect si mai mult intr-o “lume preponderent a barbatilor” cum e activitatea din transporturi in general si in special din calea ferata !
    Sunt curios cind va intra in actiune “angrenajul centurii de siguranta” a celor schimbati (sau al celui de la “calatori” care se “tine tare” …de scaun) si daca va fi “eficient” acest angrenaj prin “rotitele si pirghiile” politice, de interese economice private sau sindicale!

  9. Tupeu de Dorobanti ?
    “Valentin Dorobantu, managerul CFR Calatori, nu se simte stresat in legatura cu controlul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.

    În timp ce ministrul transporturilor sesizează organele de control cu privire la anumite fapte penale săvârşite la CFR SA şi anunţă demiterea întregii conduceri a companiei, subliniind că se află în derulare un control similar şi la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, directorul companiei de transport feroviar de călători susţine că nu are niciun “stres” în acest sens, scrie BURSA.RO în urma unui interviu”

    1. Legea NU E FACUTA SA FIE RESPECTATA de cei care o fac sau o aplica, ci de cei CARORA TREBUIE SA LE FIE APLICATA! Nu te supara, asa-i in viata (sau vorba maestrului Toma Caragiu: “…ca asa-i in tenis”)!
      Ia sa fi fost invers, sa fi gasit vre-un amarastean fara aviz medical sau psihologic atunci vedeai lege aplicata! Era sanctionat disciplinar, retras din functie, trimis acasa, amendat de AFER, TOT TACIMUL!
      Cind e cazul celor care conduc nu mai e lege, E VAX! Ca in romanica!

  10. Anexa despre conflictul de interese este valabila pentru toti salariatii CFR CALATORI ? Daca DA inseamna ca multi din conducere vor trebui sa-si dea demisia. Codul etic este o mare bataie de joc fata de cei care muncesc cinstit sa-si castige existenta, sa-si poata creste copii, sa le asigure un viitor.

  11. Domnule director general, cu bună știință sau sfătuit de alții, încălcați CONSTITUȚIA ROMÂNIEI-drepturile fundamentale ale cetățianului român, prin acest Cod de Etică pe care doriți să-l implementați angajaților SNTFC.
    Se încalcă următoarele Art. din Constituția României:
    Art.21 Accesul liber la justiție,
    Art.29-Libertatea conștiinței,
    Art 30-libertatea de exprimare,
    Art 37-dreptul de a fi ales,
    Art 40-dreptul de asociere,
    Art 51-Dreptul de petiţionare
    Art.52-Dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică
    Art.53-Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi
    ETC.
    Știu că nu vă place opoziția, deoarece în ultimul an am observat restrângerea drepturilor FSTFR și a membrilor acestuia, prin tot felul de tertipuri dar și cu ajutorul federaților sindicale aservite dumneavoastră și în detrimentul membrilor lor de sindicat-angajați ai SNTFC. Asta nu înseamnă că puteți încălca drepturile constituționale prin tot felul de ordine interioare,regulament Intern, Cod de Etică, etc. Cum FSTFR și ANSF nu a tăcut, nu va tăcea nici de acum înainte. Există legi(acestea sunt făcute de oameni pentru oameni), există justiție.
    Părerea mea contează.

    1. Subscriu celor prezentate in articol. Ca ceferist cu vechime de peste 25 de ani mi-a fost dat sa trec prin toate “schimbarile” de la calea ferata. Salariatii au fost “cobaii” care au platit in cele din urma efectele “experientelor” nefaste facute de guvernanti si conducatorii (“manageri”) numiti de ei. Nota de plata nu e inca achitata, am pierdut si inca mai pierdem la salarii, sporuri, la drepturi de pensionare (grupe de munca), drepturi de calatorie pe calea ferata,am pierdut colegi care au fost concediati…toate in numele “productivitatii si eficientei” trimbitate,gindite si aplicate de conducatori (politici, guvernamentali sau executivi) ai momentului pentru a-si masca incompetenta sau afacerile.
      Rezultatele “experimetelor gindite si aplicate” se lasa si acum asteptate pentru “copilul nedorit al guvernantilor” asa cum a fost numit transportul feroviar (in ansamblu) chiar de unii dintre ei. Un licar de speranta pare a fi activitatea DOAMNEI Ministru, dar daca nu va fi sustinuta in primul rind de “colegii de guvernare” si implicit de politicul aflat la putere…atunci “responsabilii vor fi absolviti de vina” iar pe domnia sa o va “paste remanierea”.
      Speranta mea e ca nu va renunta, isi va gasi aliati si va continua avind si “inspiratia” de a face numiri in functie care sa nu mai dezamageasca!
      Numirile facute cu “ocazia alegerilor” din urma au fost cele mai neinspirate de pina acum si ce este mai rau e ca s-a raspindit fenomenul pina la “radacina”!
      Problema (pe linga multe altele) care se creioneaza tot mai acut este calitatea resursei umane care o mai poate folosi. Cind schimbi specialisti din functii de conducere (strict specilizate pe activitatea feroviara) pe criterii politico/sindicale pina la cel mai de jos nivel odata cu numirile unor directori (manageri) centrali sau zonali sustinuti politic in urma campaniilor electorale.la fiecare 2-4 ani…atunci specialistii de la calea ferata nu mai sunt interesati decit de politica, nu de meseria pentru care s-au pregatit, majoritatea se transforma in farisei si obedienti, iar cei tineri (putini care mai sunt in sistemul feroviar) isi indrepta tot mai mult atentia spre functii de specialitate din transportul feroviar privat!
      Lipsa deciziilor corecte sau tergiversarea lor adincesc prapastia…Cu fiecare zi pierduta nu numai ca se acumuleaza pierderi financiare, dar fac si mai grea sau lunga redresarea si se micsoreaza numarul celor care mai spera!
      Dintre cei “de jos” inca mai sunt cei care mai spera si isi doresc sa se termine cosmarul macinarii caii ferate si de aceea consider (a) ca un licar de speranta adus de DOAMNA Ministru e bine venit!
      Sa speram la mai bine…daca nu cumva “specialistii relatii sociale” isi vor da inca o data mina cu diversi “specialisti in marafeturi” din afaceri deranjati de intrasingenta Ministrei (sau eventual cu cei ce vor fi numiti la conducere si vor avea aceleasi “naravuri”) pentru a stopa “avintul DOAMNEI Ministru (si cu “nitel sprijin politic”) ca ei, cei alesi, sa poata ramine la “butoane” si sa-si apere “realizarile” personale!
      Daca se va dovedi ca nu este un simplu “foc de paie” sau o “schimbare de palarii”, atunci RESPECT PENTRU DOAMNA Ministru si sprijinul nostru la “curatenie”!

  12. Asa ceva nu se poate si totusi se poate la CFR Calatori !

    “Directorul Dorobanţu bagă pumnul în gură angajaţilor prin intermediul unui aşa-zis Cod etic.
    Primul număr din 2014 al “Buletinului informativ” emis de CFR Călători aduce noutăţi interesante pentru angajaţii companiei. Conducerea a publicat un nou “Regulament intern” şi un “Cod etic” valabil pentru toţi ceferiştii, care se doresc mai presus de lege, respectiv de Codul muncii. Scopul principal al celor două normative semnate de directorul general Valentin Dorobanţu este acela de a pune pumnul în gură oricărui angajat al CFR Călători, care este atenţionat din start că va fi dat afară dacă dezvăluie cea mai mică informaţie din companie fără aprobare oficială. Dincolo de lucruri fireşti care ţin de compartamentul la serviciu şi de etica angajaţilor, unele prevederi dorite a fi instituite de Dorobanţu sunt abuzive, putând fi contestate în instanţă cu certitudinea victoriei.
    În disperare de cauză, conducerea societăţii încearcă să stopeze orice scurgere de informaţii din interior, ameninţându-i pe angajaţii care ar îndrăzni să discute orice aspect legat de companie cu sancţiuni disciplinare care merg până la desfacerea contractului de muncă”

    1. A infiintat o gramada de directii, iar pe cea de audit care era si cea mai importanta a “scapat-o” dar a revenit.
      Da nu-I bai, bine ca avem directie activitate sucursale (care se bate cap in cap cu serviciul control trenuri si directia comerciala), directie depouri (care nu face nimic pentru parcul de locomotive si liniile din depouri), directie revizii (calatorii pot spune cel mai bine eficienta acestei directii), directia resurse umane, directia comerciala (aparatoarea tuturor nesimtitilor), directia achizitii (pentru achizitiile fara LD), directia relatii international (pentru ce?), directia exploatare cu directia material rulant nu inteleg de ce nu sunt comasate, revizoratul general de siguranta circulatiei (ar fi bun, dar cu alt sef care sa stie carte si sa nu fie corupt). In total cfr Calatori are un numar de 19 directori, 6 consilieri la Corpul de Control al Directorului General cu rang de directori (care executa ordine in functie de interese)…

  13. FELICITARI !
    Trebuie sa recunoastem ca asa este, Dna. Ramona Manescu a inceput sa curete “putregaiul” de la Transporturi , asta ca sa ne exprimam elegant .
    Speram din tot sufletul sa nu se opreasca la CFR Infrastructura si TAROM .

    “Aşează lucrurile în ordine, încearca să pună stavilă jafului şi impulsionează activitatea unităţilor din subordine în folosul cetăţenilor. O cheamă Ramona Mănescu, este ministru Transporturilor din august 2013.
    Ramona Mănescu nu a închis ochii nici la jaful ce s-a petrecut de-a lungul anilor la CFR. A ordonat controale la CFR Infrastructură, la CFR Marfă şi la CFR Călători, iar inspectorii i-au înaintat primele rapoarte.
    Zilele trecute, şefa de la Transporturi a anunţat că directorii şi membrii în CA ar putea fi daţi afară.
    Mi-a plăcut, însă, modul de gândire şi de acţiune al acestei femei, în concordanţă cu legea, aşa cum auzim noi că se petrec lucrurile în occidentul democrat”
    Dna. Ramona Manescu , 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
    Ajunge cu smecheriile si bataia de joc de la aceasta societate .

  14. “Prin iniţiativele de eficientizare economică adoptate de echipa managerială în perioada de mandat, consider că managementul CFR SA nu a fost nicidecum unul defectuos, în condiţiile în care măsurile adoptate până în prezent au condus la respectarea de către CFR SA a obiectivelor şi ţintelor asumate de Guvernul României în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional, Uniunea Europeană şi Banca Mondială”, mai spune Kubinschi.
    http://www.mediafax.ro/social/fostul-presedinte-al-ca-cfr-managementul-nu-a-fost-defectuos-compania-are-profit-operational-11885348
    De unde s-a tăiat, ptr. ca să dăm bine(ca manager) în fața FMI,UE și Banca Mondială? Nu cumva din fondul de salarii și investiții în infrastructură?

  15. “Problema e la management”
    “Directorul general(managerul privat) al CFR Călători contrazice raportul Corpului de Control.

    El este contrazis de raportul de control, care concluzionează că CFR Călători are un management defectuos:
    “În 2013, a fost aprobată prin buget suma de 46 de milioane de lei pentru reparaţiile locomotivelor şi automotoarelor. Valoarea estimată a fost de 46,7 milioane de lei. Totuşi, suma alocată a fost de 26,8 milioane de lei. Valoarea contractată până la 1 octombrie 2013 a fost de numai 20 de milioane de lei, iar valoarea realizată, de 10,3 milioane de lei”.

    1. Salutari din Panama !
      “Este aproape finalizat si raportul cu privire la jefuirea CFR Calatori de catre managerul Valentin Dorobantu, astfel ca acesta il va insoti cat de curand pe George Micu la sediul DNA, pentru a explica sutele de contracte date fara organizarea de licitatii”

  16. “Chiar dacă întâmpinăm rezistenţă, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituţiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecinţă”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.”

    Pricepi Dorobantule cum sta treaba ?
    daca ai avea pic de onoare ti-ai da demisia si tu si gasca cu care ai devalizat statul roman si ti-ai batut joc de vietile atator oameni. Dar cum onoarea,demnitatea,bunul simt si ….. va lipsesc ce desavirsire,veti sfarsi exact asa cum meritati.
    Drumurile voastre toate se vor intilni la…dna

  17. Mecanic (i)responsabil spunea într-un comentariu al său că ,,Dacă d-tră și … nu vă luptați ptr. drepturile membrilor de sindicat,lăsați cel puțin FSTFR-ul să-și desfășoare activitatea și nu mai băgați bețe-n roate”,
    iar în alt comentariu spunea că ar trebui:
    ,, Să nu uităm ce am citit în REVISTA PRESEI referitor la RETOSPECTIVA anului 2013 referitoare la LIDERII de SINDICAT care și-au bătut joc de cotizanți în schimbul bonusurilor primite de la ADMINISTRAȚIE ,, așa cum se poate observa citind :
    http://www.feroviarul.ro/revista-presei/retrospectiva-2013-liderii-sindicatelor-feroviare-si-au-batut-joc-de-cotizanti-in-schimbul-bonusurilor-primite-de-la-administratie.html

  18. Un membru de sindicat al FSTFR într-un comentariu al său solicită altei organizații sindicale ca : ,,Dacă d-tră și … nu vă luptați ptr. drepturile membrilor de sindicat,lăsați cel puțin FSTFR-ul să-și desfășoare activitatea și nu mai băgați „bețe-n roate”.
    Părerea mea contează. ,,.
    Membru de sindicat al FSTFR știe ( s-a dat și pe REALITATEA TV în 10.01.2014 la ora 20.20 ) că în statisticile Europene în clasamentul cu populațiile în pragul sărăciei , pe Primul loc este Bulgaria cu 49% și pe locul doi este România cu 42% din populație în pragul sărăciei și deci sunt normale nemulțumirile membrilor de sindicat ai FSTFR care observă că se îndreaptă și ei spre ,,pragul sărăciei,, sub conducerile unității feroviare de stat ,,CFR Călători,, și în special a celei din anul 2013 când după ce că erau suspendate majoritatea drepturilor salariale negociate anterior în plus li s-au micșorat repetat salariul lunar prin diverse metode : CS în 8 luni din 12 luni și la cât mai mulți salariați în cât mai multe luni din an posibil aplicarea de sancțiuni disciplinare repetate sau de sancțiuni disciplinare cu scăderea salariului pe 2 sau 3 luni fiecare sau retrogradarea din funcție pe 2 luni care micșorează și aceasta salariul lunar pe 2 luni etc .
    Nemulțumirile membrilor de sindicat ai FSTFR care observă că se îndreaptă și ei spre ,,pragul sărăciei,, sub conducerile unității feroviare de stat ,,CFR Călători,, și în special a celei din anul 2013 care nu a ținut cont că pentru salariații CFR Călători erau suspendate majoritatea drepturilor salariale negociate anterior și a dispus în plus micșorarea repetată a salariul lunar prin diverse metode , iar acum încă de la începutușl anului 2014 a mai găsit o formă pe baza căruia să dea sancțiuni disciplinare cu reducerea salariului lunar, respectiv a impus unilateral un așa zis COD ETIC pe care foarte mulți salariați dintre cei care au început să-l ia la cunoștință sub semnătură spun că părerea lor este că CODUL ETIC este un COD care transformă SALARIAȚII în SCLAVII CONDUCERII PRIVATE a CFR CĂLĂTORI.
    În consecință deja unul din membrii de sindicat al FSTFR într-un comentariu al său solicită altei organizații sindicale ca : ,,Dacă d-tră și … nu vă luptați ptr. drepturile membrilor de sindicat,lăsați cel puțin FSTFR-ul să-și desfășoare activitatea și nu mai băgați „bețe-n roate”.
    Părerea mea contează. ,,
    și aș continua prin completarea comentariului respectiv cu :
    Dacă d-tră și … vreți să luptați ptr. drepturile membrilor de sindicat,alăturați-vă măcar acum în al doisprezecilea ceas FSTFR-ului și contestați PRIN TOATE FORMELE LEGALE EXISTENTE atât Regulamentul Intern impus PROPRIILOR SALARIAȚI de SNTFC,,CFR Călători,,SA cât și CODUL de ETICĂ impus PROPRIILOR SALARIAȚI tot de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA…

  19. Doamnă Ministru-Ramona Mănescu cred că aţi observat că în anul 2013 au crescut foarte mult sancţiunile disciplinare la salariaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA ceea ce cred eu că înseamnă că Managerul Privat de la SNTFC,,CFR Călători,,SA-domnul Valentin Dorobanţu crede că de vină pentru cum este condusă societatea sunt salariaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA şi aceasta este probabil şi explicaţia transformării salariaţilor SNTFC,,CFR Călători,,SA în ,,adevăraţi sclavi,, prin intermediul noului Regulament Intern şi prin intermediul Primului Codul Etic impus la SNTFC,,CFR Călători,,SA.

  20. Doamnă Ministru-Ramona Mănescu aşa cum aţi constatat şi dumneavoastră există mamagement neperformant şi la ,,CFR Călători,, şi nu uitaţi că FSTFR a tras mai multe semnale de alarmă asupra managementului ,,CFR Călători,, şi în special asupra repetatelor anulări de trenuri de călători zilnice ale ,,CFR Călători,, dispuse cred şi eu că nejustificat atâta timp cât ceilalţi manageri de la operatorii de transport feroviar de călători privaţi le găsesc ca foarte rentabile…
    Consider că managementul de la SNTFC,,CFR Călători,,SA este în ceaţă densă şi pentru că nu ştie cum să scoată SNTFC,,CFR Călători,,SA din ceaţă pe drumul bun, impune salariaţilor SNTFC,,CFR Călători,,SA un Cod de Etică menit să impună un tratament ce se aplica cândva numai sclavilor. Doamnă Ministru -Ramona Mănescu citiţi şi dumneavoastră Codul ETIC impus salariaţilor SNTFC,,CFR Călători,,SA de către Conducerea Privată a SNTFC,,CFR Călători,,SA şi veţi înţelege— cred eu— că problema adevărată la SNTFC,,CFR Călători,,SA este Domnul Valentin Dorobanţu ca Manager Privat-Director General al SNTFC,,CFR Călători,,SA…

  21. Doamnă Ministru-Ramona Mănescu pînă veţi lua măsuri şi asupra conducerii SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA vrem urgent un COD de CONDUITĂ pentru MANAGERUL PRIVAT de la SNFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA-domnul VALENTIN DOROBANŢU .

  22. Culmea achizitiilor la CFR Calatori sau mai bine spus cum se sifoneaza banii in aceasta societate !!!!!
    Dintre toate „negocierile” directe prin care Valentin Dorobantu este suspectat ca a spoliat bugetul companiei de stat, fara indoiala cele mai multe semne de intrebare le ridica modul prin care un offshore din Panama, avand un capital de doar 1.000 de dolari, a fost desemnat sa livreze piesele pentru reparatia motoarelor locomotivelor de la CFR, pentru o suma de 1,7 milioane dolari.

  23. „Cu complicitatea conducerii CFR SA Liderul sindical Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, a declarat pentru “Evenimentul zilei” că toate cele 1.096 de vagoane nu puteau să dispară din curtea CFR-ului fără ca managerii companiei să cunoască acest lucru: “CFR a vândut mai multe vagoane ca fier vechi unor firme private. Societăţile care au câştigat aceste contracte au tăiat mai multe vagoane decât numărul trecut în contracte. E foarte clar faptul că aceste vagoane au dispărut cu buna ştiinţă a conducerii CFR. Managerii din ultimii ani ai companiei trebuiau să urmărească modul de desfăşurare a acestor contracte, nu să închidă ochii”.

    Unde ați fost până acum d-le Lider sindical Iulică Măntescu? În loc să vă ocupați de drepturile membrilor de sindicat și de neregulile de la CFR SA, va-ți ocupat numai cu scoaterea din AFTF a FSTFR și asta la cererea managerilor de la CNCF CFR SA și SNTFC. Acum arătați ce fel de om sunteți. După ce ați mâncat la aceeași masă, ați stat în aceeași barcă cu acești conducăreți, acum mușcați mâna care va hrănit și săriți în altă barcă. Membrii de sindicat de la FML ar trebui să vadă acest lucru.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ministrul-transporturilor-i-a-revocat-pe-membrii-consiliului-de-administratie-din-cfr-sa-1076365.html
    Dacă d-tră și FML nu vă luptați ptr. drepturile membrilor de sindicat,lăsați cel puțin FSTFR-ul să-și desfășoare activitatea și nu mai băgați „bețe-n roate”.
    Părerea mea contează.

    1. PAI NUMAI DOROBANTU SA-SI FACA BAGAJELE?
      TOTI SUNT DE DNA !

  24. Radule, din păcate ,,codul de etică” și Regulamentul Intern a fost creat pentru pătura de jos, elita(conducerea de la vârf adică, directorul general& compania) făcând abstracție de acest cod, altfel cum se explică faptul că astăzi am fost nevoit să aștept într-o stație de cale ferată unde trenul avea oprire 1 minut, aproximativ 5 minute pentru ca bieții călători (aproximativ vreo 200)să reușească să urce într-un tren format din două vagoane care de fapt erau pline în proporție de 90% din stația de plecare. Cine crezi că are de suferit dacă călătorii vor face plângere despre faptul că deși au plătit biletul de călătorie pentru a călători civilizat, au stat ca sardelele la conservă. Îți răspund tot eu ,,PĂLMAȘUL DE RÂND”!!!!!

    1. Dany care 2 vagoane? Noi la SNTFC circulăm cu 10-12.„ Dacă CFR Călători operează cu trenuri de 10 – 12 vagoane, sigur că acele 10 – 12 vagoane nu vor fi niciodată pline, a explicat Ramona Mănescu.”

  25. „ Dacă CFR Călători operează cu trenuri de 10 – 12 vagoane, sigur că acele 10 – 12 vagoane nu vor fi niciodată pline. Şi asta ţine tot de capacitatea managerului privat de a alege cea mai bună soluţie pe trasa pe care şi-a păstrat-o’, a explicat Ramona Mănescu.” Se pare că cineva a dezinformat-o pe d-na ministru.
    https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/ramona-manescu-face-curatenie-directorul-general-si-membrii-ca-ai-cfr-sa-ar-putea-fi-dati-afara

    1. Stati linistiti ca Dna. Ramona Manescu stie ca este mintita si mai ales dezinformata de managerul de la CFR Calatori , stie tot .

      1. “Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a descoperit jaful de la CFR Calatori!
        Ce va urma ? se intreaba “FEROVIARUL”

        Ce sa urmeze ,Corpul de control al MT sa sesizese DNA-ul pentru ca managerul “smart” si cele cateva slugi ale lui , sa raspunda , acolo nu le mai merge cu driblingul !

  26. Directorul ,,smart” impreuna cu Consiliul de Administratie de la CFR Calatori au rezolvat una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta societatea: au elaborat ( dupa multe luni de munca ),CODUL DE ETICA, si l-au dat spre prelucrare prin scoala personalului. Citesti si de minunezi, cred ca acesti oameni nu traiesc in realitatea de astazi. Daca nu te imbraci cum vor ei ti se desface contractul de munca(organele SC au mai primit o competenta). Eu ii anunt pe aceasta cale ca ma imbrac cum doresc, cu ce imi place si-mi sta bine.

    1. Smecher de smecher …

      DOROBANTU se crede Kim Jong -Un , liderul Nord Coreean, nici pe vremea lui “impuscatu” nu exista un asemenea cod de etica.
      Frustrarea si paranoia isi fac efectul la acest manager “smart” care îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat, CFR Calatori.
      Un singur lucru este evident, acum, pentru noi toti , DOROBANTU v-a plati impreuna cu slugile lui !

  27. După cum putem vedea site-ul și comentarile d-tră își fac efectul. Deci tot ceea ce scriem noi aici, nu sunt cuvinte aruncate în vânt. Presa (a-4-a putere în stat) preia de la d-tră toate informațile și le procesează ca atare, sub formă de articole, reportaje, etc. Dacă nu există opoziție în țara asta, este foarte bine că ne-am transformat noi în opoziție prin intermediul presei ,audiovizuale și scrise. Trebuie să continuăm să aducem la cunoștința factorilor politici, toate neregulile de la societățile feroviare la care lucrăm, pentru că numai așa politicienii noștri vor vedea că nu stăm indiferenți la aceste nereguli (să nu le spun altfel, ptr. că trebuie dovezi solide) și vor fi obligați să ia decizile care se impun ptr. stoparea acestora.
    De văzut toate articolele din ultimele 3 zile, afișate în comentarile d-tră.
    Părerea mea contează.

  28. DOROBANTULE, AJUNGE…

    “Dorobantu vine tare din urma.
    National” a avut dreptate! Ramona Manescu i a dat pe mana DNA pe maharii de la CFR
    Raportul privind ilegalitatile lui Valentin Dorobantu se apropie de finalizare
    Daca in ceea ce il priveste pe George Micu ancheta DNA este extrem de avansata, nici celalalt „locotenent” al lui Relu Fenechiu, managerul de la CFR Calatori, nu are sanse sa scape de un dosar de coruptie. De altfel, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor este foarte aproape de a finaliza raportul si in ceea ce il priveste pe Valentin Dorobantu si sutele de contracte acordate de acesta fara organizarea de licitatii. Pana atunci insa, o alta institutie abilitata a statului s-a convins de ilegalitatile comise de Dorobantu. Astfel, conform surselor noastre, Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti a constatat incalcarea flagranta a legislatiei dreptului muncii la CFR Calatori si a dispus indreptarea de urgenta a neregulilor, ca si aplicarea unei sanctiuni contraventionale.”

  29. ,,Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, TAROM, CFR Marfă, CFR Călători şi Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 – septembrie 2013. ,,
    Citiți:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&ved=0CDIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.antena3.ro%2Fromania%2Fministrul-transporturilor-a-sesizat-dna-dupa-un-control-la-cfr-exista-indiciile-unor-infractiuni-239873.html&ei=uqHNUtu2E4aWyQPynICwCg&usg=AFQjCNFVn4AiOxKXaG8Q-JBBp8mvYtUMLA&bvm=bv.58187178,d.bGQ

  30. Informez membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România că referitor la INFORMAREA SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA din 25 noiembrie 2013 prin care se aducea la cunoștință salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA prin Compartimentul Comunicare că Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România i s-a respins acțiunea definitiv și irevocabil prin Decizia Civilă nr. 105 din 31.10.2013 a Curții de Apel București, în data de 08.01.2013 tot Curtea de Apel București a admis Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ,,Contestația în anulare,, și a anulat Decizia Civilă nr. 105/31.10.2013 a Curții de Apel București și se va rejudeca APELUL.

    1. FELICITARI DL. RODRIGO, FELICITARI FSTFR !

      USOR , USOR , MANAGERUL “PERFORMANT” DE LA CFR CALATORI SI SLUGILE LUI VOR DA SOCOTEALA PENTRU TOT CE AU FACUT RAU DE CAND CONDUC ACEASTA SOCIETATE .

    2. Acest comunicat îl vom putea citii și în INFORMAREA Compartimentul Comunicare a SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA? sau acum îl ascund?

  31. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat într-o intervenție telefonică la Digi24 că responsabilitatea pentru neregulile descoperite de Corpul de Control la CFR SA este a conducerii companiei. Ministrul a confirmat că peste 1.000 de vagoane apar doar în documente sau nu au putut fi identificate în procesul de inventariere.

    Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a spus că nu are cum să-i întrebe pe procurori în fiecare zi de stadiul dosarelor, dar știe că au intrat în atenția procurorilor și că sunt în lucru. Ministrul a mai spus că dosarele au fost înregistratre în noiembrie și decembrie anul trecut.

    Ramona Mănescu a confirmat pentru Digi24 că peste 1.000 de vagoane apar doar în documente sau nu au putut fi identificate.

    „Este o concluzie a Corpului de Control, pe care o verificăm și facem o analiză cu privire la inventarierea, verificarea acestor vagoane. N-au putut fi identificate la momentul controlului, deci am demarat mai departe o anchetă vedem dacă fizic există aceste vagoane. O parte dintre ele există pe hârtie, dar nu au putut fi identificate în teritoriu”, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, la Digi24.

    Ministrul a adăugat că trebuie reluată procedura de inventariere a vagoanelor. Ramona Mănescu a spus că nu s-a făcut o estimare de către Corpul de Control cu privire la prejudiciul adus, dar că raportul final al Curții de Conturi va fi terminat până la sfârșitul acestei luni.

    Întrebată pe cine consideră responsabil, ministrul Transporturilor a spus că cea care are responsabilitatea este conducerea companiei CFR SA.

    Ramona Mănescu a susținut că toți cei trei directori generali din perioada ianuarie 2012-septembrie 2013 sunt responsabili.

    „Toți aceștia sunt responsabili. Corpul de Control i-a menționat pe fiecare în parte de responsabilitatea pe care o au pentru momentul respectiv, dacă au existat indicii cu privire la săvârșirea unor infracțiuni”, a spus Ramona Mănescu.

    Ea a subliniat că directorul general poate fi schimbat de Consiliul de Administrație al companiei.

    „CA este foarte mulțumit în momentul acesta de prestația directorului general. Eu sunt foarte nemulțumită și de prestația directorului general, și de prestația Consiliului de Administrație, mai ales că am în față un raport al Corpului de Control, care arată foarte clară că nici CA nu și-a îndeplinit atribuțiile”, a menționat ministrul.

    Cu privire la schimbarea Consiliului de Administrație și a directorului, Mănescu a răspuns că sunt niște proceduri din lege care trebuie respectate pentru a nu ajunge la DNA. Ea a adăugat că acum urmează aceste proceduri.

    Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA şi Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficienţe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum şi indicii privind săvârşirea de infracţiuni.
    Sursa digi24.rodigi24.ro

  32. “Există un control pe care l-am demarat în companii, la CFR Călători și CFR Infrastructură. Există o nemulțumire și am semnale suficient de multe și am motive să fiu îngrijorată că rute stabilite de CFR Călători ca fiind insuficient de profitabile au fost închiriate către privați și au devenit profitabile. Merg oamenii aceia pe rute extraordinar, sunt trase (parcurs tren — n.r.) fantastic de profitabile, trase pe care le-au oprit pentru CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile. Sigur, mai există și altă explicație. Pe trasele operate de privați o să vedeți că trenurile sunt cu 3 — 4 — 5 vagoane, atât cât să fie profitabile și sunt pline”.

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »