RĂSPUNSUL MINISTERULUI FINANȚELOR PUBLICE CU PRIVIRE LA ART. 49 DIN LEGEA BUGETULUI DE STAT NR. 186/2015

Ministerul Finanțelor Publice a comunicat în scris FSTFR că :
,,referitor la propunerea dumneavoastră privind modificarea art. 49 din Legea Bugetului de Stat nr. 186/2015, prin eliminarea sintagmei ,,pot să majoreze fondul de salarii cu cel mult indicele mediu de creștere pe 2015,, , precizăm că în Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe anul 2015 al SNTFC CFR Călători SA , productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, înregistrează o reducere față de nivelul realizat la finele anului 2014 de 3,54 %, fapt ce din punct de vedere economic nu poate susține o creștere a fondului de salarii,,.
Ministerul Finanțelor Publice a mai comunicat în scris FSTFR că :
,, Independent de cele arătate, precizăm faptul că art. 49 din Legea Bugetului de Stat nr. 186/2015 reprezintă politica salarială stabilită de către Guvern și nu poate fi modificat pentru cazuri/operatori economici,,.

SHARE

13 Responses

  1. ,, Mizeria din vagoanele CFR a ajuns atat de mare incat pana si sefii o recunosc. Lista problemelor descoperite de inspectori,, .
    Deci se confirmă ceea ce FSTFR a zis și a scris în toate actele ca unele trenuri de călători „PUT” și alungă călătorii…
    FSTFR a întrebat și în 03.08.2015 la întâlnirea comună dintre Administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA și reprezentanții FSTFR și ai ANSF cine se face vinovat de situația existentă a salubrizărilor cu personal atât de puțin încât nu are cum să facă salubrizări de calitate și a salubrizărilor cu vidanjări din când în când și mai mult când sindicatele fac ,,gălăgie,, și s-a pus în discuție situația dezastruoasă privind întreținerea și repararea parcului de material rulant și s-a comunicat existenta nemulțumirii totale a membrilor de sindicat ai FSTFR și ai ANSF privind activitatea de salubrizare , de exemplu ,din Depoul de Locomotive București Călători, Depoul de Automotoare București, SELC Basarab, Revizia de Vagoane București Grivița, Revizia de Vagoane București Basarab etc. și s-a solicitat ca o structură de control a SNTFC,,CFR Călători,,SA să realizeze o verificare în vederea stabilirii modului de respectare a clauzelor contractuale în acest sens și a modului în care personalul SNTFC,,CFR Călători,,SA își îndeplinește obligațiile de receptie .
    Cititi si vedeti:
    http://stirileprotv.ro/stiri/social/stam-pe-un-morman-de-mizerie-concluzia-inspectorilor-cfr-care-au-controlat-trenurile-din-gara-de-nord.html

  2. Unii spun că România are cel mai avansat model de Master Plan de Transport, probabil cei care nu au mai mers cu trenul de călători după revoluție și până în prezent sau cei care vorbesc numai despre autostrăzi…
    ,, România are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregătesc în prezent un astfel de document, afirmă comisarul pentru politica regionala, Corina Cretu.
    Adăugat: 4 Iunie 2015
    Ultima actualizare:4 Iunie 2015

    Foto: Corina Creţu, comisar european. Sursa: Facebook

    Comisia Europeană apreciază progresele înregistrate de România în elaborarea Master Planului de Transport.
    România are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregătesc în prezent un astfel de document, a afirmat comisarul pentru politica regională, Corina Cretu după întrevederea de la Bruxelles cu ministrul roman al Transporturilor, Ioan Rus.
    Potrivit corespondentului RRA, Cerasela Rădulescu, comisarul european a precizat că acum obiectivul Comisiei şi al Guvernului de la Bucureşti este acela de a reuşi să finalizeze şi să adopte Programul Operaţional pentru marea infrastructură şi Programul Operaţional Regional până la jumătatea lunii viitoare.
    Varianta revizuită a Master Planului General de Transport transmisă Comisiei Europene prevede realizarea a peste 1.300 de kilometri de autostradă, în valoare de 13,739 miliarde de euro, a informat, săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor.

    Documentul transmis în data de 6 mai 2015 la CE mai prevede construcţia de drumuri expres, cu o valoare totală estimată de 9,935 miliarde de euro (1.817 kilometri), drumuri Trans-Regio, în sumă totală estimată de 1,7 miliarde de euro (2.887 kilometri), drumuri Euro-Trans, cu o valoare estimată de 190,1 milioane euro (343 kilometri) şi variante de ocolire, în sumă totală estimată de 461 milioane de euro (175,8 kilometri).

    Guvernul a aprobat, în 25 februarie 2015, memorandumul cu privire la Master Planul General de Transport al României, document prin care s-a stabilit un necesar total de finanţare de 45,45 miliarde de euro până în 2030 pentru proiecte de infrastructură rutieră, feroviară, navală şi aeriană. ,, .

    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhxqFQoTCMiAybSOhscCFWVr2wod_ZQECQ&url=http%3A%2F%2Fwww.politicaromaneasca.ro%2Fromania_are_cel_mai_avansat_model_de_master_plan_de_transport-23317&ei=o827VYijN-XW7Qb9qZJI&bvm=bv.99261572,d.ZGU&psig=AFQjCNF99-eV444j-0Sdte_M8RI6IKFi-Q&ust=1438457512135654

  3. ,, Pe zona de infrastructură feroviară, Master Planul prevede modernizarea a peste 4.000 de kilometri de cale ferată, precum şi achiziţia de trenuri şi vagoane noi, ambele proiecte fiind estimate la circa 14 miliarde de euro. ,, .
    Citiți:
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQFjACahUKEwjPkfSxi4bHAhVwL9sKHdIbBd8&url=http%3A%2F%2Fwww.zf.ro%2Feveniment%2Fmaster-planul-de-autostrazi-si-cai-ferate-a-ajuns-la-forma-finala-14632409&ei=ecq7VY9x8N7sBtK3lPgN&usg=AFQjCNEICGnRofkobYlS2ECKXburtKYCzQ&bvm=bv.99261572,d.ZGU

  4. ,, Comisia Europeană a aprobat ieri (23 iulie) Master Planul pentru transport (MPGT), prin care România se angajează ca până în 2030 să investească și să își prioritizeze proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport, care ajung la 43.5 miliarde de euro. În 15 ani, România va avea 1.200 km de autostradă şi 1.900 km de drumuri expres, naţionale şi variante de ocolire or, cel puțin asta își propun autoritățile prin ambițiosul Master Plan General de Transport. Ieri (23 iulie) oficialii de la Bruxelles au aprobat, cu mici modificări, document strategic care prevede dezvoltarea infrastructurii şi serviciilor de transport din țara noastră. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjABahUKEwix0_aNiobHAhXkstsKHR5dClQ&url=http%3A%2F%2Fwww.euractiv.ro%2Ffonduri-ue-nationale%2FCE-a-acceptat-varianta-finala-a-Master-Planului-General-de-Transport-957&ei=Icm7VfG-B-Tl7gaeuqmgBQ&usg=AFQjCNHPb0XV_xHnDMqEjuDGzPfpMF_niA&bvm=bv.99261572,d.ZGU

  5. Parca vad conducerea CFR transpirata de la atata efort pentru gasirea solutiilor ca CFR-istul de rand sa o duca mai bine comparativ cu valoarea munci (ca dovada ca la rectificarea bugetara s-au taiat din fonduri ). Dupa mine nu mai exista decat o solutie pusca mitraliera si executati.

  6. Ministerul Finanțelor Publice a comunicat în scris FSTFR că :
    ,,referitor la propunerea dumneavoastră privind modificarea art. 49 din Legea Bugetului de Stat nr. 186/2015, prin eliminarea sintagmei ,, pot să majoreze fondul de salarii cu cel mult indicele mediu de creștere pe 2015,, , precizăm că în Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe anul 2015 al SNTFC CFR Călători SA, productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, înregistrează o reducere față de nivelul realizat la finele anului 2014 de 3,54 %, fapt ce din punct de vedere economic nu poate susține o creștere a fondului de salarii,,.
    Ministerul Finanțelor Publice a mai comunicat în scris FSTFR că:
    ,,Independent de cele arătate, precizăm faptul că art. 49 din Legea Bugetului de Stat nr. 186/2015 reprezintă politica salarială stabilită de către Guvern și nu poate fi modificat pentru cazuri/operatori economici,,.
    Totuși înțelegem că s-au făcut promisiuni de către guvernanţi pentru salariaţii feroviari Reprezentanţilor FNFMC
    “ce au avut 2 întâlniri: una cu ministrul Transporturilor, cealaltă cu ministrul Finanţelor Publice.
    Rezultatele acestor întrevederi le puteţi citi în rândurile de mai jos, dar, din păcate, stârnesc doar hohote homerice de râs, amare, căci sunt aceleaşi promisiuni goale de peste ani, făcute exact aceloraşi lideri, doar că rotiţi în funcţii. Veţi recunoaşte aceleaşi cuvinte vechi de lemn, cu care am fost păcăliţi de 20 de ani. Dar FNFMC prezintă aceste întâlniri ca pe mari victorii, aşa că am considerat necesar să vi le aduc la cunoştinţă, ca să ştiţi cu cine aveţi de-a face.
    La data de 22 iulie 2015 a avut loc o întâlnire de analiză între reprezentanţii FNFMC şi Ministrul Finanţelor Publice, domnul Eugen Orlando Teodorovici, pe agenda căreia s-au regăsit următoarele teme:
    • Perspectivele de îmbunătăţire a finanţării unităţilor feroviare în semestrul II al anului 2015, urmare rectificării bugetare, în vederea încheierii contractelor colective de muncă;
    • Analiza stadiului elaborării şi implementării proiectelor investiţionale de reabilitare a infrastructurii publice feroviare şi de achiziţie de material rulant.
    Referitor la primul subiect, Ministrul Finanţelor Publice a precizat că este în cunoştinţă de cauză privind evoluţiile macroeconomice ale sectorului feroviar pe întreg ansamblul său şi că se depun eforturi pentru soluţionarea, în cadrul rectificării bugetare, a solicitărilor de finanţare suplimentară formulate de unităţile de cale ferată, atât pentru acoperirea nevoilor sociale, dar şi pentru încadrarea în ţintele de arierate stabilite, arătându-se nemulţumit de execuţia bugetară a unităţilor feroviare pe primul semestru al anului 2015, în sensul neutilizării sumelor alocate prin bugetele aprobate pentru reparaţii la infrastructura feroviară.
    Referitor la cel de-al doilea subiect, Ministrul Finanţelor Publice s-a aratat îngrijorat de slaba preocupare a responsabililor Ministerului Transporturilor pentru accelerarea elaborării şi implementării proiectelor investiţionale în sectorul feroviar şi absorbţia fondurilor europene pentru finanţarea acestor proiecte, arătând că multitudinea de probleme de factură tehnică şi care necesită alocări de fonduri masive, nu poate fi rezolvată decât prin aplicarea de proiecte cu finanţare europeană.
    Totodată, la data de 23 iulie 2015 a avut loc o întâlnire a aceloraşi reprezentanţi FNFMC cu Ministrul Transporturilor, domnul Iulian Matache, pe agenda căreia s-a regăsit următoarea temă:
    • Perspectivele de îmbunătăţire a finanţării unităţilor feroviare în semestrul II al anului 2015, urmare rectificării bugetare, în vederea încheierii contractelor colective de muncă.
    Ministrul Transporturilor a precizat că se depun eforturi pentru găsirea unei soluţii în cadrul rectificării bugetare pentru majorarea veniturilor salariale ale personalului din sectorul feroviar”.
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAAahUKEwio7rKqo4XHAhXsodsKHdwjCR4&url=http%3A%2F%2Fwww.feroviarul.ro%2Fsindicate%2Fpromisiuni-goale-ale-guvernantilor-pentru-salariatii-feroviari&ei=W127VejUO-zD7gbcx6TwAQ&usg=AFQjCNHYVOqvyICg6FV4XD68kDvNb96cAQ&bvm=bv.99261572,d.ZGU