Proiectul de Ordonanta a Guvernului privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat Proiectul de Ordonanta a Guvernului privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară,
unde persoanele sau organizaţiile interesate pot transmite în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ, vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului.

Totodată facem precizarea că așteptăm comentariile pe care le faceți pe acest site cu propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ, specificând articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă.

 

SHARE

27 Responses

  1. Comunicat FSTFR
    Am atras atenția în scris SNTFC “CFR Călători”SA, Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului României asupra stării de nemulțumire crescândă a salariaților feroviari referitoare la degradarea condițiilor de călătorie a pasagerilor feroviari pe trenurile de călători ale CFR Călători, care sunt de la an la an tot mai puține și se degradează continuu pentru că niciun guvern din 1989 și până în prezent nu a înțeles că transportul feroviar de călători este esential pentru dezvoltarea României din punct de vedere economic și că trebuie să găsească soluții pentru achiziția de material rulant nou prin proiecte europene. De asemenea am atras atenția în scris SNTFC “CFR Călători”SA, Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului României despre starea de nemulțumire crescândă în rândul salariaților feroviari ce este amplificată de salarizarea existentă în sistemul feroviar ce se aproprie din ce în ce mai mult de salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâri de Guvern la un număr în permanentă creștere de salariați ceferiști, precum și de faptul că Guvernul României nu se gândește în prezent la salarizarea ceferiștilor și la condițiile de muncă ale acestora ce sunt și ele în continua degradare.

  2. ,, Senatul pregătește o lege prin care pensionarii care nu și-au folosit tichetele de reducere cu 50% a transportului pe calea ferată, să poată încasa banii de la Ministerul Transporturilor. Proiectul, care se află în dezbatere publică până la data de 1 septembrie 2015, este o inițiativă legislativă a senatorului Alexandru Cordoș din PSD – cum altfel? În opinia inițiatorului, măsura ar fi necesară pentru a se evita specula și evaziunea fiscală pe acest segment, pentru că mulți pensionari – din cauza vârstei înaintate și a sărăciei – nu se mai plimbă cu trenul și își vând cupoanele la prețuri derizorii, îmbogățindu-i pe speculanți.
    O nouă bulibășală
    Potrivit Legii nr. 147/2000 privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul intern, această categorie de persoane încadrate în „ sistemul asigurărilor sociale de stat, din sistemul de pensii și asigurări sociale pentru agricultori, precum și pensionarii din celelalte sisteme proprii de asigurări sociale beneficiază anual de 6 călătorii simple cu reducere de 50% din tariful stabilit pentru călătoriile la trenul de persoane clasa a II-a, la transportul intern în comun”.
    Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului Adrian Năstase, nr. 71/2004, pensionarii care nu și-au folosit cupoanele de tren au fost în drept să primească în compensație alimente, începând cu 2005. Motiv din care se pune întrebarea, ce vor primi respectivii dacă legea se adoptă, alimente sau bani? Că dacă e să se acorde bani, trebuie abrogată OUG cu pricina. ,, .
    CITIȚI MAI MULT PE :
    http://WWW.GOOGLE.RO/URL?SA=T&RCT=J&Q=&ESRC=S&SOURCE=WEB&CD=1&CAD=RJA&UACT=8&VED=0CB8QFJAAAHUKEWIAO-O2L73HAHVG1HQKHCZLAOE&URL=HTTP%3A%2F%2FWWW.ZIUANEWS.RO%2FDEZVALUIRI-INVESTIGATII%2FINCA-O-POMANA-ELECTORALA-PENTRU-PENSIONARI-274205&EI=EQ3YVYDSA8ASU8AXGYGO&USG=AFQJCNFBQW7SHS4U5BQKO6T9XWHKOI-T4Q

  3. ,,Legea achiziţiilor publice şi Legea salarizării se vor afla pe agenda parlamentarilor în cadrul următoarei sesiuni parlamentare, a declarat premierul Victor Ponta, ieri, prezent la Constanţa: „Sunt reforme esenţiale”. Premierul a subliniat necesitatea schimbării Legii achiziţiilor publice: „Nu o să mai facem investiţii publice în România până nu vom schimba legea. Această lege a achiziţiilor publice va fi gata la 1 septembrie.”
    Ponta a mai adăugat că cele două legi nu fac altceva decât să completeze modificările legislative făcute în prima parte a anului, la Codul Silvic, Codul Fiscal, reducerea TVA etc. ,, .
    CITIȚI MAI MULT PE :
    http://WWW.GOOGLE.RO/URL?SA=T&RCT=J&Q=&ESRC=S&SOURCE=WEB&CD=10&CAD=RJA&UACT=8&VED=0CFQQFJAJAHUKEWISXDVWLB3HAHWDXXQKHABNABA&URL=HTTP%3A%2F%2FWWW.CUGETLIBER.RO%2FSTIRI-POLITICA-LEGEA-ACHIZITIILOR-PUBLICE-DEZBATUTA-IN-URMATOAREA-SESIUNE-PARLAMENTARA-265748&EI=PKVYVZK3COOPU6BPG4AB&USG=AFQJCNGW3ZNTIZOFR54SJYFHXA4ZD2ZYPAG

  4. ,,Atragem atenția opiniei publice din România și a Guvernului României asupra salarizării din sistemul feroviar și asupra stării de nemulțumire a salariaților din acest sector de activitate. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://ctfsind.ro/2015/08/21/comunicat-de-presa/
    Premierul Victor Ponta a declarat astăzi că, pentru următoarea sesiune parlamentară, Legea achiziţiilor publice şi Legea salarizării sunt “foarte importante”.
    “În următoarele patru luni, mai avem câteva legi de făcut, şi anume, Legea achiziţiilor publice. Nu o să avem investiţii publice în România până nu schimbăm legea (…) Legea achiziţiilor publice este gata, la 1 septembrie, pe directivă europeană, pleacă în Parlament. Legea salarizării în sectorul bugetar, care nu înseamnă că, de la 1 ianuarie, toată lumea va primi salarii uriaşe, ci înseamnă că, în următorii 4 ani, facem o regulă şi o aşezare în acest sector. (…) Acestea două, pentru următoarea sesiune, eu zic că sunt foarte importante, sunt reforme esenţiale”, a spus premierul, citat de Agerpres. ,, Potrivit acestuia, cele două noi legi vin ca o completare a modificărilor legislative făcute de guvernul pe care îl conduce în primele opt luni ale anului în curs, printre care Codul Silvic, Codul Fiscal, reducerea TVA la 9% la alimente şi la serviciile de alimentaţie publică, introducerea cardului de sănătate.,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCAQqQIwAGoVChMI5LfUoZO9xwIVARUUCh1ttQAW&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fvictor-ponta-legea-achizitiilor-publice-si-legea-salarizarii.html&ei=tKjYVeSNAoGqUO3qgrAB&usg=AFQjCNH6epTazAel8WD6mE6YpM41ocJkLg

  5. ,,Așa cum vă spuneam în articolele anterioare, respectați-i pe CFR-iști pentru munca pe care o fac, mai ales în condiții grele: salarizare, condiții de muncă sau multe altele. Mai ales că au răspundere penală, salarizarea este cu totul inacceptabilă. Așadar, dragi CFR-iști, luptați, cereți-vă drepturile! Chiar dacă lupta este deosebit de grea având in vedere că pentru niciun guvern sistemul feroviar nu prezintă interes. Fac un apel către toți pasionații să distribuie acest material pe propriile lor pagini sau blog-uri pentru a putea aduce un mic ajutor lucrătorilor feroviari dar și sistemului feroviar! ,,

    http://pasionatiferoviari.ro/2015/08/respect-voua-stimati-feroviari/

  6. ,, Întreaga suflare din media vorbește în aceste zile de promisiunea guvernaților de creștere a salariilor din sănătate cu circa 25 % de la 1 octombrie 2015. Dorim pe această cale să atragem atenția opiniei publice din România și a Guvernului României asupra salarizării din sistemul feroviar și asupra stării de nemulțumire a salariaților din acest sector de activitate. Ce spune toată România despre ceferiști? Ceferiștii au salarii mari, trenurile merg cu viteza melcului, etc. Cu părere de rău constatăm că cea mai mare parte a jurnaliștilor consideră vinovat pentru aceste lucruri pe simplul lucrător feroviar, nu managementul sau Statul Român, care avea obligația de a asigura o finanțare corespunzătoare a sistemului feroviar. Nici un guvern din 1989 până în prezent nu și-a aplecat privirea asupra acestui sector de activitate, sector considerăm esențial pentru dezvoltarea unei Românii moderne și puternice din punct de vedere economic.În privința salarizării, atragem atenția că deși în bugetele de venituri și cheltuieli salariile medii se găsesc la cca. 2.200-2.500 lei, lucrătorii feroviari încadrați pe funcții care au atribuții directe în siguranța circulației feroviare, au salarii de încadrare cuprinse între 1.200 și 1.500 lei. Conform instrucțiilor și ordinelor în vigoare acești oameni trebuie să fie în permanență pregătiți pentru intervenție și să se deplaseseze cu orice mijloc de deplasare, chiar și pe jos pentru a asigura circulația trenurilor în condiții de siguranță. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://ctfsind.ro/2015/08/21/comunicat-de-presa/

  7. Spaga este una din cauzele pentru care avem material rulant : locomotive, automotoare și rame electrice cu scaune de mecanic de locomotivă improvizate în posturile de conducere .
    ,, Circuitul şpăgii pe calea ferată
    Potrivit procurorilor DNA, în perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Mitică Călin, ajutat de inculpatul Dumitru Bărbăcuţi, a dispus transmiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul SNTFC CFR Călători SA. ,, .
    „Scopul mitei era ca Gavriş Teodor Alexandru să sprijine interesele de afaceri ale S.C. Remarul 16 Februarie S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă SNTFC CFR Călători SA”.
    RECHIZITORIU DNA.
    Plata şpăgii s-a făcut indirect, într-o formă disimulată, prin decontarea de către S.C. Remarul 16 Februarie S.A. a unor facturi fictive, emise de S.C. TEVPAG PLAN S.R.L. Bucureşti (societate comercială controlată de Gavriş Teodor Alexandru), în baza unor acte de recepţie fictive şi prin organizarea unui circuit de decontare bancară cu un titlu fictiv. ,, .
    „Inculpaţii Călin Mitică şi Bărbăcuţi Dumitru au urmărit astfel să obţină sprijinul inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, în ceea ce priveşte reviziile R7 şi R8, atât în vederea atribuirii acestor servicii către SC Remarul 16 Februarie SA, cât şi pentru derularea raporturilor contractuale (ulterior eventualei atribuiri) în condiţii favorabile intereselor economice ale firmei menţionate”.
    RECHIZITORIU DNA. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://adevarul.ro/locale/galati/title-1_55c859eff5eaafab2c68a40c/index.html

  8. Se spune că Teodor Alexandru Gavriș vroia ca președinte al sindicatului pe care vroia să-l constituie pe ,,Rambo de la CFR,, …
    Numai cei doi știu ce strategie aveau împreună …

  9. ,, Gavriş şi o altă persoană i-au cerut Dorinei Felicia Leoveanu să nu se mai opună iniţiativelor SC Remarul 16 Februarie SA, femeia fiind chiar ameninţată de Gavriş, după cum reiese dintr-o discuţie purtată între cei doi la data de 30 iulie 2014: Înainte ca Dorina să răspundă, Gavriş Teodor Alexandru spune: “Băi Dorina, nu te supăra, te rog eu frumos, Bă, zic: te calc în picioare, fii atentă. Mamă, da i-am zis: Fii atent, dacă mai faci o dată aşa lui …” .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CC4QFjAEahUKEwinr_Ck2Z7HAhXKCywKHb4gDEk&url=http%3A%2F%2Fwww.stiripesurse.ro%2Fstenograme-incendiare-dintr-un-dosar-dna-te-calc-in-picioare_963671.html&ei=YbHIVef6FsqXsAG-wbDIBA&usg=AFQjCNFZnOxoOOTcbDg_VxHUn0rwWPyHRw&bvm=bv.99804247,d.bGg

  10. ,, “Presiuni similare asupra mea au fost exercitate și de către Gavriș Teodor Alexandru, în perioada mai — iunie 2014, aferent contractului de revizie R7 la automotoarele Desiro SR 20 D, reparații grup Power pack. Am solicitat, în scris, clarificări la conducerea SNTFC CFR Călători București, dacă trebuie înlocuite sau reparate piesele la instalația de răcire. La câteva zile, am fost sunată la telefon de către Gavriș Teodor Alexandru și, pe un ton ridicat, mi-a reproșat că de ce am trimis solicitarea, fără să-l consult anterior… I-am comunicat că vreau să-mi respect sarcinile de serviciu, context în care acesta mi-a interzis să mai am astfel de inițiative în viitor”, se arată în declarația Feliciei Leoveanu cuprinsă în rechizitoriu. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCIQqQIwAWoVChMIn_zpqtiexwIVkzOICh3mqwFt&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Frechizitoriu-dna-director-din-cfr-acuzat-de-coruptie-catre-o-angajata-te-calc-in-picioare-fii-atenta-presiuni-pentru-a-incalca-legea.html&ei=YbDIVd_HGZPnoATm14boBg&usg=AFQjCNFHLtJNHYSwmDgZMPqr6jEnzIsaLA&bvm=bv.99804247,d.cGU

  11. Cineva spunea că Teodor Alexandru Gavriș fost Director în centralul CFR Călători ce este ,,Unul dintre directorii din cadrul CFR trimiși vineri în judecată de procurorii DNA într-un dosar de corupție ,, intenționa să-și facă sindicat cu salariați din Depoul de Locomotive București Călători și din Centralul CFR Călători …Acum își va mai face oare sindicat ???
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjABahUKEwjM6s2H1Z7HAhVBFiwKHYyeBHE&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fjustitie%2F2015%2F08%2F07%2Fdirector-din-cfr-catre-o-angajata-te-calc-in-picioare-fii-atenta-rechizitoriu-dna–19-16-46&ei=8qzIVcypD8GssAGMvZKIBw&usg=AFQjCNFWmivcMWpM_hRLNgXTrzktV1O_3A&bvm=bv.99804247,d.bGg

  12. ,,Unul dintre directorii din cadrul CFR trimiși vineri în judecată de procurorii DNA într-un dosar de corupție, Teodor Alexandru Gavriș, a amenințat-o pe una dintre angajatele CFR care se opuneau inițiativelor reprezentanților SC Remarul 16 Februarie SA, controlată de omul de afaceri Călin Mitică, spunându-i acesteia că “o calcă în picioare”, se arată în rechizitoriul DNA. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjABahUKEwjM6s2H1Z7HAhVBFiwKHYyeBHE&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fjustitie%2F2015%2F08%2F07%2Fdirector-din-cfr-catre-o-angajata-te-calc-in-picioare-fii-atenta-rechizitoriu-dna–19-16-46&ei=8qzIVcypD8GssAGMvZKIBw&usg=AFQjCNFWmivcMWpM_hRLNgXTrzktV1O_3A&bvm=bv.99804247,d.bGg

  13. “Mecanic de locomotivă, Petre Lupescu a fost sâmbătă pentru ultima dată la conducerea unui tren. Cursa a făcut-o pe ruta Bucureşti- Ploieşti Gara de Sud, iar pe peronul aferent depoului unde a lucrat toată viaţa – depoul Ploieşti -, a ieşit la pensie, în aplauzele colegilor.
    Ceremonia la care au participat mai mulţi mecanici de locomotivă, deveniţi prieteni pe viaţă cu Petre Lupescu, a fost inedită şi surprinzătoare pentru călătorii nimeriţi în zonă, însă pentru branşă este un lucru destul de obişnuit, un semn de omagiu pentru o profesie dură şi plină de sacrificii,,.
    http://m.adevarul.ro/locale/ploiesti/foto-felie-viata-ceremonie-inedita-pensionare-unui-cfr-ist-gara-sud-ploiesti-1_540328ed0d133766a8bd38b8/index.html
    Pensie lungă.