Raport de activitate al Președintelui FSTFR

,, Am făcut informarea membrilor nostri de sindicat că CFR Călători solicită acestora să-și eșaloneze pe 3 ani drepturile salariale neplătite castigate în instanțe definitiv și irevocabil. Reamintim că salariații CFR Călători ce sunt membrii noștri de sindicat au convenții de eșalonare în derulare pentru Hotărârile definitive și irevocabile ce există în acest moment…,, .

SHARE

132 Responses

  1. Drum la mare cu trenul 29 RON 2 h 40′ durata . E adevarat sau ?

  2. Multumim D-na Denisa si noi va suntem alaturi la bine si la greu . Numai impreuna vom fi puternici .

  3. Dragi colegi de suferinta
    Cu regret va anunt ca nu am aprimit aprobare pentru mitingul ce era programat pentru data de 19.04.2013. Motivele … diverse. Imi pare rau , dara asta este , ma revolt dar nu incalc legea. Va multumesc pentru sustinere si voi fi mereu alaturi de voi.
    Cu drag, cu stima si respect Denisa POPOVICI
    ReplyReply AllMove…untitledGo to Previous message | Go to Next message | Back to Messages

  4. Domnilor Mecanici de Locomotivă și Automotor de la CFR Călători, se vorbește că pentru această funcție eșalonarea drepturilor salariale castigate definitiv și irevocabil în instantă este pe 3 ani, iar la funcțiile din Ramura Comercial eșalonarea drepturilor salariale castigate definitiv și irevocabil în instantă este pe un an și 6 luni …Cine ne poate lămuri și pe noi dacă există această discriminare sau nu?…Eu nu cred că este adevărat , dar cred că sunt unii zvonaci mincinoși…Dar preventiv ce ar fi să verificăm și aceste zvonuri…

  5. Da Dany și ,,Domnilor colegi cred și eu că miting ar trebui să facem în toate reşedinţele de judeţ, poate aşa reuşim să atragem atenţia şi să sensibilizăm şi organele publice locale despre necesitatea transportului feroviar public de călători, prin introducerea la ore cât mai potrivite pentru călători şi nu prin anularea a cât mai multe trenuri, (strategie a managerului privat), astfel încât călătorii să vină la calea ferată nu să fugă de aceasta. ,,.Aș fi și eu curios să vedem câți menbrii de sindicat vor să participe la un Miting în forma propusă de Ștefan Ion și de tine Dany și aș fi curios câți se înroleaza in război, că la placinte este mare înbulzeală…Pot să vă spun că pentru vineri 19.04.2013 este programat să se ia aprobarea în 17.04.2013 pentru un Miting organizat de sindicatele din Spitalele CFR , la Piața Universității, la Fântâni spre Spitalul Colțea referitor la situația din Calea Ferată Română și din Spitalele CFR.Trebuie să știți că Sindicatele din Spitalele CFR fac parte ca și FSTFR și sindicatele din FSTFR din Alianța Națională Sindicală Feroviară al cărui Președinte este Maxim Rodrigo Gabriel …

  6. Domnule Ștefan Ion ar trebui să ști că se lucrează de ziua CFR-istului pentru una din zilele din mai 2013 când trebuia să se lucreze, dar se dă Liber și nu vom putea face astfel Miting de acea amărâtă de zi a CFR-istului de pe 23.04.2013 în București la Ministerul Transporturilor și în țară la sediile fostelor regionole la aceiași oră, cu luări de cuvânt în toate punctele în care are loc Mitingul , unde să se spună în clar despre starea CFR-ului si cum văd Sindicatele și Federațiile din CFR că poate avea loc redresarea Unităților Feroviare de Stat, iar Conducătorii Sucursalelor CFR invitați să spună părerea Administrației CFR Călători despre starea CFR-ului si cum vede Administrația din CFR că poate avea loc redresarea Unităților Feroviare de Stat…Aș fi și eu curios să vedem câți menbrii de sindicat vor să participe la un Miting în forma propusă de tine,as fi curios câți se înroleaza in război că la placinte este mare înbulzeală…

  7. Miting de amarata zi a cfr-ului in Bucuresti la ministerul transportului si in tara la sediile fostelor regionole la aceias ora cu luari de cuvant in toate punctele unde sa se spuna clar starea cfr si cum vad sindicatele redresarea iar conducatori sucursalelor cfr invitati sa spuna parerea administratiei.Sa vedem cati menbri de sindicat participa,as fi curios cati se inroleaza in razboi ca la placinte este mare inbulzeala.

  8. Domnilor colegi, miting ar trebui să facem în toate reşedinţele de judeţ, poate aşa reuşim să atragem atenţia şi să sensibilizăm şi organele publice locale despre necesitatea transportului feroviar public de călători, prin introducerea la ore cât mai potrivite pentru călători şi nu prin anularea a cât mai multe trenuri, (strategie a managerului privat), astfel încât călătorii să vină la calea ferată nu să fugă de aceasta.

  9. Iocan, Gaby, Luigi și eu zic ,, Ar trebui un Miting în fata Ministerului Transporturilor …pentru a atrage atentia opiniei publice despre ce se intampla la C.F.R.Calatori…Mi se pare și mie inexplicabil că CFR Călători la începutul anului 2013 pe noul mers de tren pe anul 2013 să fie cu 58.000.000 trKm și pe parcursul anului 2013 să tot scadă trKm la CFR Călători … Da Vrem să muncim …Da Vrem să fim lăsați să muncim… Și nu ne mai dați prestația de la CFR Călători …,, .

  10. Și eu zic ,,Miting domnilor, miting in fata Ministerului Transporturilor, asta ar fi prima actiune pe care ar trebui sa o facem, si cat de repede se poate…pentru a atrage atentia opiniei publice despre ce se intampla la C.F.R.Calatori…Mi se pare și mie inexplicabil că CFR Călători la începutul anului 2013 pe noul mers de tren pe anul 2013 să fie cu 58.000.000 trKm și până la sfârșitul anului 2013 să tindă spre 49.000.000 trKm la CFR Călători … Vrem să muncim … Vrem să fim lăsați să muncim… Nu ne mai dați prestația de la CFR Călători pe diverse motive…

  11. sa nu uit, am vazut ca dorobantu a inceput sa plateasca esalonarile!
    la Cluj stie cineva cind le plateste?

  12. am vazut pe site ca dorobantu a scos la concurs pt angajare posturi de mecanici!
    pe ele, aplicati!

    1. Luigi sunt mecanici agricoli pentru ca in fisa postului nu se angajaza profesionisti.sSau cred ca are cineva o pila care trebuie angajata.

  13. După ce a închis două secții de circulație ale CFR Călători la sfârșitul săptămânii trecute, la începutul acestei săptămâni Primul Manager Privat de la Unitățile Feroviare , respectiv cel de la CN CF ,,CFR,, SA se zvonește că și-a dat demisia…
    Închiderea secțiilor de circulație și anularea trenurilor de călători ale CFR Călători a adus cu ele ,,blestemul salariaților CFR-iști ,, asupra celor care contribuie la acestea și cei ce contribuie la distrugerea Unităților Feroviare își vor da astfel Demisia unul câte unul forțați de ,,blestemul salariaților CFR-iști ,, …

  14. Domnule Ștefan Ion spui că ,,domnilor intrun cuvant suntem varză ,, și în Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 ,a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și / sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Cum au vrut ei era cu 5 ore inactive și cum a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 este cu 2 ore timp de muncă în staționarea trenului pe locomotiva ce participă la remorcarea trenului, în care personalul de locomotive nu conduce locomotiva ce participă la remorcarea trenului, pe o perioadă continua de timp, mai mare de 15 minute…

    1. si daca fac proba franei din 30 in 30 min cum contabilizez minutele.

  15. In ordinul 256/29.03.2013 scrie ca Angajatorul este obligat sa asigure un nivel corespunzator de confort in dormitoare. Pana la data aparitiei acestui ordin – 7 Iunie 2013 – s-ar putea sa nu mai existe dormitoare pentru personalul de locomotiva. Oricum o mare parte din cele existente nu asigura ,, un nivel corespunzator de confort”

  16. Domnule Ștefan Ion spui că este ,,tot cum au vrut ei??????????,, și în Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 ,a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și / sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Cum au vrut ei era ,,cu 12 ore în cazul conducerii/deservirii locomotivei în regim simplificat-fără mecanic ajutor, pentru trenurile de călători și mixte, din care timpul de conducere efectivă nu va depăși 7 ore,, iar prin intervenția reprezentantului nostru-Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel, la Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor și prin informarea pe care Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel a făcut-o în acest sens Ministrului Transporturilor-domnul Relu Fenechiu , Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 s-a modificat astfel ,,cu 9 ore în cazul conducerii/deservirii locomotivei în regim simplificat-fără mecanic ajutor, pentru trenurile de călători și mixte, din care timpul de conducere efectivă nu va depăși 7 ore,, …

  17. Dany spuneai că ,,numai de confort nu beneficiază mecanicul de locomotivă în dormitoarele de la capetele de secții care sunt într-o stare deplorabilă marea majoritate.,, , iar eu îți citam din Ordinul Ministrului. Însă bine ai remarcat, pentru că nu sunt condiții la dormitoare , se vorbește că CFR Călători anulează acum trenuri de călători și retrasează turnusuri prin care se prelungesc sau se micșorează trase ale trenurilor de călători astfel încât să se ocolească dormitoarele pentru cazarea mecanicilor de locomotive și automotor… Dacă este adevărat ce se vorbește , putem spune că iată se mai pot găsi și alte justificări pentru a anula trenuri de călători ale CFR Călători…

  18. Domnule președinteRodrigo sunt foarte potrivite ghilimelele puse de dumneavoastră la ,, În vederea asigurării unei recuperări eficiente a personalului , angajatorul este obligat să asigure un nivel corespunzător de confort în spatiul de cazare pus la dispoziția personalului care se odihnește în afara domiciliului. ,, deoarece numai de confort nu beneficiază mecanicul de locomotivă în dormitoarele de la capetele de secții care sunt într-o stare deplorabilă marea majoritate.

  19. ,, În vederea asigurării unei recuperări eficiente a personalului , angajatorul este obligat să asigure un nivel corespunzător de confort în spatiul de cazare pus la dispoziția personalului care se odihnește în afara domiciliului. ,, .

    1. jeg si pureci cat cuprindesi eventual putina raie {adica nitica scabie}???????

  20. ,,Serviciul continuu maxim admis pe locomotivă este compus din timpul de conducere efectivă a locomotivei și timpul de muncă în staționarea trenului format din cumulul de secvențe din serviciul maxim admis pe locomotivă, altul decât timpul de conducere efectivă a locomotivei, în care personalul de locomotivă nu conduce locomotiva ce participă la remorcarea trenului, pe o perioadă continua de timp, mai mare de 15 minute.,,

  21. Directorul privat CFR SA, Dimitris Sophocleous, si-a dat demisia din functie, dupa ce planul de administrare i-a fost respins de Consiliul de Administratie.
    Propunem d.lui ministru fenechiu sa-l selecteze pe dl. dorobantu din “short list “DIRECTOR PRIVAT SI LA CFR SA, sa aiba 10 in 1 salarii, sa-i termine si pe aia in stilul smart. dati lovitura si la infrastructura. dati-i drumul la angajari/abuzuri si achizitii de miliarde pe banda rulanta, bagati-i in CS, inchideti linii,anulati tot ce misca, aduceti agronomi ,geografi, turisti, piscicultori si toata ferma ……………….

    p.s. nu uitati sa luati si gasca de “SCENARISTE”…………..
    nu ne credeti prosti…

  22. La CFR Călători în 2013 suntem între 58.000.000trKm la începutul anului 2013 și 49.000.000 trKm spre sfârșitul anului 2013…La câte trenuri de călători ale CFR Călători se anulează periodic cred că acum ne aflăm pe la 54.000.000 trKm…

  23. Miting domnilor, miting in fata Ministerului Transporturilor, asta ar fi prima
    actiune pe care ar trebui sa o facem, si cat de repede se poate…pentru a atrage atentia opiniei publice despre ce se intampla la C.F.R.Calatori…Mi se pare inexplicabil ca la CFR Călători în Decembrie 2012 noul mers de tren pe anul 2013 să fie cu 59.000.000 trKm la CFR Călători și în iunie 2013 să tindă spre 49.000.000 trKm, adică mi se pare inexplicabil ca din Mersul Tren de Călători pe 2013 după apariția lui în mai puțin de jumătate de an să se anuleze câteva sute de trenuri de călători ale CFR Călători…

  24. Vă anunț că în Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și / sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013…Vă precizăm că FSTFR a făcut demersurile necesare pentru ca acesta să ajungă în forma aceasta, pentru că considera FSTFR că forma initială nu ar fi putut fi aplicată …

  25. Se vorbește de concedieri colective la CFR Infrastructură și la CFR Marfă…Dar oare dacă scad de la 59.000.000 la 49.000.000 trKm, atunci nu se poate vorbi că la un procent de 84,48% din 14.000 salariați rezultă că pot rămâne 11.827 de salariați ai CFR Călători, dacă este să respectăm procentul în care a scăzut numărul de trKm … Dacă numărul de salariați ar scădea în procentul menționat ca scădere a numărului de trKm ar înseamna că o posibilă concediere colectivă în anul 2013 la CFR Călători ar fi de 2173 salariați … Totuși sunt liniștit pentru că Directorul General Valentin Dorobanțu a spus că se micșorează salariul timp de 5 luni la toți salariații CFR Călători tocmai pentru ca să nu se mai facă concedieri colective în anul 2013 la CFR Călători…

  26. Miting domnilor, miting in fata Ministerului transporturilor, asta ar fi prima
    actiune pe care ar trebui sa o facem, si cat de repede, eventual pe data de 23 aprilie,
    pentru a atrage atentia opiniei publice despre ce se intampla la C.F.R.Calatori.
    De luat in considerare si propunerea colegului nostru Puchi, petitie adresata
    senatorilor si deputatilor din circumscriptia din care facem fiecare parte.
    Nu siu ce insemnatate ar avea aceste actiuni pentru decidenti, dar ceva trebuie
    facut si REPEDE.
    Asteptam si tot asteptam, sa vedem ce?…cum se naruie totul in jurul nostru?
    Timpul nu asteapta domnilor colegi.
    Doua societati subventionate de stat, Infra si Calatori isi anuleaza reciproc
    trenurile pe motiv de neplata a TUI-ului? In ce tara traim?
    Alooooo, mai conduce cineva tara asta?

  27. Dany ne spune ,,Domnilor colegi, toate secţiile închiriate de infrastructură operatorilor feroviari privaţi au ajuns inutilizabile datorită faptului că aceştia nu au întreţinut liniile respective, iar acum se vrea retragerea de pe aceste secţii şi acapararea altora care au fost întreţinute de CFR Infrastructură iar cu cele distruse să se spele statul pe cap cu ele.,, . Dany ar fi trebuit să precizezi că acum CFR Călători urmează să-și anuleze multe trenuri de călători și că în prezent în stil ,, urgent,, au început anulările și se vorbește că vor continua cu anulările trenurilor de călători ale CFR Călători în anul 2013 până când de la 58.000.000 trKm se va ajunge la 49.000.000 trKm….

  28. Trecerea spitalelor CFR la Ministerul Sănătății a bulversat întreaga activitate a Direcției Medicale din cadrul Ministerului Transporturilor. Cel mai mare haos este creat de faptul că agrearea unităților medicale și psihologice se face după bunul plac al directorului Direcției Medicale din MT, Daniel – Florian Purghel. Această operațiune se face de către juriști ori economiști, nu de către medicii de specialitate…. Citiți mai depate în ZIUANEWS și în ziarul CERTITUDINEA “Trupa de asalt” a “groparilor” din spitalele CFR: Dan Purghel, Elena Roşca, Mihaela Balint şi Liana Dan.
    „Încăpăţânarea guvernanţilor de a improviza DOAR soluţii de vânzare angro a ceea ce a mai rămas nevândut en detail de la guvernele precedente aplică o singură : punerea totală pe butuci a structurilor şi infrastructurilor rămase, pentru a le înstrăina cât mai ieftin!!!… Vezi cazul TVR (prin Elwis Săftoiu şi Cristian Zgabercea), CFR şi Spitalelor CFR (prin Relu Fenechiu)”.
    În traducerea mea, domnilor mecanici, asta înseamnă că vom face vizita medicală și psihologică la privat, pe banii statului, iar dacă vom avea afecțiuni(și avem toți), le vom trata tot în spitalele private, acreditate de Ministerul Transporturilor, singura diferență e că o vom face pe banii noștri, dacă vrem să mai facem servici.
    Acești mari politicieni liberali, duc o politică liberală, adică iau de la naivi(așa me-a spus un coleg că se numesc mai nou proștii) și dau la afaceriști liberali, pentru că ei numai așa știu să facă bani( adică iau de la cei mulți și dau la cei puțini, dar deștepți).
    Și uite așa, statul în loc să scoată profit din Societățile ei(de stat), îl dau pe degeaba la Privați. Atunci de unde să mai aibe bani de salarii și pensii ? Se pare că Frunză Verde(pnl-istu) a spus adevărul. Ce facem stăm cu mâinile-n sân?
    Dany, ai dreptate. După ce nu vor mai scoate profit și au distrus tot CFR-ul, se vor spăla pe mâini și statul să se spele pe cap.

  29. Domnilor colegi, toate secţiile închiriate de infrastructură operatorilor feroviari privaţi au ajuns inutilizabile datorită faptului că aceştia nu au întreţinut liniile respective, iar acum se vrea retragerea de pe aceste secţii şi acapararea altora care au fost întreţinute de CFR Infrastructură iar cu cele distruse să se spele statul pe cap cu ele.

  30. Domnule Podina Cristian ca să primești un exemplar din hotarirea judecatoreasca care s-a dat la Tribunalul din Satu Mare înca de anul trecut , dacă ai fost parte în dosarul respectiv trebuie să faci o cerere scrisă la Tribunalul Satu Mare prin care să soliciți legalizarea unei copii de pe Sentința Civilă și de pe Decizia din dosarul nr. …..din care ai făcut parte ca reclamant și să o depui la Registratura Tribunalului Satu Mare…Poți primi toate detalile de la Liderul de Sindicat al Sindicatului din care faci acum parte…

  31. Felicitări Sindicatului din Cluj afiliat la FSTFR care este primul sindicat din FSTFR care a unit mecanicii de locomotivă cu șefii de tren, conductorii, casierii etc și cu TESA de pe întregul STFC Cluj sau altfel spus care a unit pe întreg STFC Cluj : Ramura Tracțiune cu Ramura Comercial și cu TESA!
    Daca o sa reusim sa terminam cu politica de ramura (aceasta ne-a dezbinat ) vom putea sa fim impreuna si vom deveni o FORTA .
    VENITI ALATURI DE FSTFR

  32. Domnule Podina Cristian ne informai că ai devenit membrul nostrum de sindicat și cereai lămuriri asupra drepturilor salariale neplătite , dar castigate în instantă definitive și irevocabil ,,Vreau sa stiti ca am trecut de curand la acest sindicat de la Libertatea Cluj unde informarea a lasat de dorit .Aș vrea sa cred ca nu degeaba …ce-i care nu am semnat esalonarea ce facem ramanem fara bani?Ce-i care au semnat esalonarea au renuntat la toate drepturile de reprezentare de catre terti dar se pare ca de ei sindicatul poarta grija restu treaba lor sau cum???????????????/,,. Pentru informarea dumneavoastră cât mai corectă vă precizăm că drepturile salariale neplătite , dar castigate în instantă definitiv și irevocabil au devenit în urma deciziei instanțelor de judecată banii salariaților și în consecință doar salariații sunt cei care hotărăsc modul în care intră în posesia lor, respectiv prin eșalonare pe 3 ani sau prin executor judecătoresc etc… Sindicatul din care faceți parte trebuie să poarte grija atât a membrilor de sindicat care au semnat convenții de eșalonare pe 3 ani în sensul ca aceste eșalonări să se respecte, dar trebuie să aibe grijă și de membrii de sindicat ce nu au semnat convențiile de eșalonare și trebuie să le pună acestora la dispoziție toate înscrisurile necesare pe care aceștia le solicită referitoare la situația financiară a CFR Călători și la solicitările scrise ale administrației CFR Călători etc pentru a putea decide în cunoștință de situație existentă la CFR Călători dacă vor semna și ei convenții de eșalonare pe 3 ani sau dacă vor apela la executor judecătoresc…În toate situațiile Sindicatul din care faceți parte trebuie să fie alături de dumneavoastră cu sfaturi și cu diverse acțiuni rezultate din împuternicirea scrisă a dumneavoastră…

    1. sunt total de acord dar cum?as putea sa primesc un exemplar din hotarirea judecatoreasca care sa dat la tribunalul din satu mare inca anul trecut ca sa ma pot adresa unui executor(eu am primit 486 ron in septembrie 2012atit)din 2700ron

    2. mentionez ca nu am semnat esalonarea deoarece era o prevedere care spunea ca renuntam la orice drept de reprezentere de catre terti,

  33. dimitris sophocleous si lucian isar cercetati pentru luare de mita in urma unui raport al corpului de control al ministrului transporturilor,iata dovada ca numirile s-au facut in graba si pe interese,se pun in functii oameni interesati de buzunarul lor,nu de bunastarea CAILOR FERATE ROMANE.

  34. CFR-ISTI DIN TOATE RAMURILE .VENITI ALATURI DE FSTFR ,MAXIM RODRIGO ,ESTE TANAR SI CORECT.DEPUNETI ADEZIUNI CATRE SINDICATELE AFILIATE LA FSTFR .SI RECASTIGATIVA DEMNITATEA. Paul.

    1. LOCOMOTIVE = NU
      VAGOANE = NU
      AUTOMOTOARE =NU
      RAME ELECTRICE =NU
      CALATORII RAMAN PE PERON = DA
      MANAGER PRIVAT + C.A. + DIRECTORI ,NUMAI DE INCREDERE = DA
      CONCLUZIA = ” E BINE…E FOARTE BINE ”
      SUNTEM PE DRUMUL CEL BUN !

  35. Buru spune că ,,Privatul Român(Transportatorul Feroviar Privat de Călători) nu-i decat o căpușa care crește la sânul statului român…,,.
    Se poate observa că CFR-iștii nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consideră că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion și ca și Buru ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători, transportul feroviar cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  36. Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului http://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  37. cum bine arata un stimat coleg in randurile de mai sus,privatul roman nu-i decat o capusa care creste la sanul statului roman,al CFR Calatori,mai bine spus,inainte se capusa calea ferata prin contracte fel de fel mai “avantajoase” pentru societate,dar care erau ferite de ochii fraierilor,adica a noastra,a celor ce muncim de o viata la calea ferata,acum capusarea se face pe fata si ii spune “operator privat” ca doar nu avem noi scoala lor,cine suntem noi sa ne punem in calea “progresului” CFR Calatori,viitorul este sumbru pentru noi stimati colegi,prin furtul asta pe fata,pe noi o sa scrie mare:FALIMENT.

  38. Domnule Iocan. aveți perfectă dreptate, DAR vă rog nu uitați că această țară se numește România. O țară așa frumoasă, păcat că-i locuită de români. Toate acele țări enumerate de d-tră, n-au BARONI LOCALI, n-au guvern ca al nostru( ptr. ce-am ieșit în stradă ian.feb.mar.aprilie-2012 ?) și mai ales nu au așa ziși Privați(nu mă refer numai la CFR); dacă acești privați n-ar lucra cu statul, din start ar fi falimentari.
    Am scăpat de PDL și-am dat de USL, tot o apă și-un pământ.
    Acele țări nu au oameni fricoși, lași și cu interese mărunte(vezi, cum ne cocoșăm în fața șefilor), nu au Confederații Sindicale și Federații corupte(numai liderilor le merge bine).
    Acum când avem (ptr. că-l avem și să nu ne batem joc de el ) un Lider de Federație(FSTFR) în loc să ne strângem în jurul lui, să reconstruim cel puțin SNTFC-ul, îl blamăm, îl înjurăm, îl facem cum ne vine la gură. Dar așa-i la român, dacă se ridică unul de-asupra, ceilalți îl apucă de picioare și-l trag în jos. Este singurul lider căruia-i mai pasă de membri de sindicat, de SNTFC. Uitați-vă la FML, la M/C, le pasă de oameni? tot ce contează ptr.ei ,sunt facilitățile și drepturile lor.
    Aud că pe Regionala Cluj sau unit sub o singură,,umbrelă,, tracțiunea, comercialul și tesa. Vreau să-l felicit pe cel ce a reușit această performanță(tot ardealu-i fruncea) și să rog FSTFR-ul prin Președintele Maxim Rodrigo, de-i da tot sprijinul de care are nevoie acel lider. Pe când și celelalte Regionale?
    Toți cei care citiți aceste rânduri din SNTFC, unițivă sub o singură UMBRELĂ, aceasta se numește FSTFR, dacă vreți să mai avem o șansă. ESTE ULTIMUL TREN, ÎMBARCAREA.

    1. Daca salariatii SNTFC s-ar alatura langa Rodrigo si echipa sa ,ar mai fi ceva de facut .Nu va inteleg de ce ?,nu incercati si daca nu veti fi multumiti de noi ,in ciuda vremurilor pe care le traim sa ne spuneti ca nu am fost la nivelul asteptarilor voastre.

  39. cun naiba numesti transport privat cu bani de la stat,daca e privat trebuie sa-si scoata cheltuielile si profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar statul daca vrea transport social sa-l faca prin unitatile sale astfel totul suna a coruptie ,conflicte de interese,etc.Nu pricep modul de gandire al acestor oameni,sa explice cineva de ce privatul trebuie subventionat cand statul are acelas gen de bisnis.Atunci statul sa renunte definitiv la acest gen de afacere daca nu este competent sa gestioneze acest gen de afacere, sa lase privatul care in opinia ministerului asa ziz al transporturilor[care or fi alea ,caci toate sunt varza tocata,aero ,naval,feroviar si auto ] si sa nu mai creeze strutocamile astfel se dovedeste si competenta domnului manager cu adevarat privat care 100%va fi manager in continuare.[vezi toti directori de la cfr marfa care acum sunt la firme de profil private cum au ajuns acolo]

  40. Gaby spunea ,,Precizez că se vorbește pentru anul 2013 de concedieri la CN CF CFR SA și la SNTFM CFR Marfă SA… La CFR Călători SA momentan timp de 5 luni s-a redus salariul la toți salariații CFR Călători… ,,. În situația de mai sus din cei 3 manageri privați de la Unitățile Feroviare de Stat, cel mai bun este al CFR Călători care nu va dispune concedieri în anul 2013…Dar trebuie să recunoaștem că și FSTFR va fi aproape de Managerul Privat-domnul Valentin Dorobanțu și-l va sprijini în totalitate atâta timp cât nu trece la măsuri de concedieri de salariați de la CFR Călători și atâta timp cât nu anulează trenuri de călători ale CFR Călători și atâta timp cât nu desființează Depouri de Locomotivă ,SELC-uri și alte Puncte de Lucru de Tracțiune etc…

  41. Precizez că se vorbește de concedieri la CN CF CFR SA și la SNTFM CFR Marfă SA… La CFR Călători SA momentan timp de 5 luni s-a redus salariul la toți salariații CFR Călători…, dar dacă Infrastructura închiriază noi secții și se vorbește de secții ca Piatra Olt -Craiova și Craiova- Pitești și altele și să sperăm că doar vorbește lumea…, dar dacă va fi adevărat și se vor închiria noi secții de circulație gestionarilor de infrastructură privați, secții pe care vor circula numai operatorii de transport feroviar de călători privați, atunci este clar că CFR Călători va anula alte trenuri de călători și în consecință și CFR Călători în aceste condiții își va concedia din nou alți salariați, adică și în 2013…Sunt sigur că FSTFR și noi toți alături de FSTFR (și mai sper că veți veni câți mai mulți salariați ai CFR Călători în rândul membrilor de sindicat ai FSTFR) nu vom permite ca să se treacă linii interoperabile în linii neinteroperabile prin altă Hotărâre de Guvern și să se favorizeze, consider eu ,din nou de către Statul Român și de către Ministerul Transporturilor , operatorii de transport feroviar de călători privați cărora acum li se va da și compensație câtă este necesară și secțiile de circulație pe care le vor ei ,cu argumentarea că orice secție de circulație interoperabilă dacă nu investești în ea poate deveni neinteroperabilă pentru CFR Călători și foarte operabilă pentu Transportatorii Privați de Călători…

  42. Aș vrea să cred că nu este adevărat că în Planurile de management ale Managerilor Privați de la CNCF,,CFR ,,SA, dela SNTFM,,CFR Marfă,,SA și de la SNTFC,,CFR Călători,,SA ar exista și pentru anul 2013 prevăzute concedieri colective…Nu pot să cred că s-au adus Manageri Privați la Unitățile Feroviare de Stat care să facă aceeași greșeală ca și Directorii Generali anteriori și să mai concedieze și alți salariați CFR-iști în 2013…CFR-iști din toate Ramurile nu uitați că toți suntem frați , respectiv toți formăm o familie și cred că toți suntem conștienți de asta și vă propun să vă alăturați nouă în FSTFR și să fim toți în aceeași Federație Sindicală, să încercăm acum cu FSTFR, respectiv cu ,,Rodrigo,, , dacă nu va fi bun să-l schimbăm și dacă nu va merge nici așa să încercăm toți să mergem la altă Federație Sindicală până găsim una care să ne reprezinte… Eu cred că merită acum să încercați cu FSTFR și dacă veniți alături de noi vom hotărâ împreună și nu uitați că mecanicii de locomotivă și automotor sunt doar 2400, până la 14000 de salariați sunteți dumneavoastră, iar conform Statut FSTFR fiecare sindicat își are președintele membru al Consiliului Național de Conducere al FSTFR și deciziile se iau cu majoritate de voturi și deci deciziile asupra viitorului CFR Călători vor fi numai acelea care au votul celor mai mulți…Vă așteptăm cât mai repede în FSTFR pentru an uni cât mai repede și pentru ca împreună să luptăm ca să nu mai apară concedieri abuzive la CFR Călători… Ați văzut că pentru anul 2011 FSTFR și-a adus înapoi toți salariații concediați (rectific mai puțin cu doi de la câți le-a deschis acțiuni în instanță) din anul 2011 și acum să știți că FSTFR luptă să-i aducă înapoi și pe cei ce au fost concediați în anul 2012…

  43. Referitor la primul comentariu al domnului Iocan care preciza că ,,Eu stiam ca statul, prin privatizarea unor unitati, doreste sa scape de unele cheltuieli. Nu stiu de ce cheltuieli scapa C.F.R.Calatori cand subventia pe care ar trebui sa o dea(si pe care nu a dat-o intreaga niciodata) la propria societate, o da in totalitate alteia private! ,, :
    Consider că ai un comentariu la obiect și foarte bun dar trebuie o rectificare la fraza de mai sus pe care eu consider că ar trebui să arate astfel: ,,Eu stiam ca Statul Român, prin privatizarea unor Unitati de Cale Ferată Română , doreste sa scape de unele cheltuieli. Nu stiu de ce cheltuieli scapa C.F.R.Calatori când âși anulează trenurile de călători , dar sigur scapă de unele venituri, respectiv de încasările de la acele trenuri de călători și de compensația pe care trebuia să o primească pentru ele, care ambele venituri trec la operatorii de transport feroviar de călători privați care preia trenurile de călători la care CFR Călători a renunțat și în consecință mai grav pentru Statul Român este că subventia (compensația) pe care ar trebui sa o dea(si pe care nu a dat-o intreaga niciodata) la propria societate SNTFC CFR Călători SA, o da in totalitate altor societăți private! Și mai grav este că Statul Român prin transferarea trenurilor de călători de la CFR Călători la Socitățile private nu a scăzut compensația(subvenția) de la Bugetul de Venituri și Cheltuieli a Ministerului Transporturilor , numai că a împărțit-o altfel, respectiv o scade permanent de la CFR Călători și o mărește permanent la Societățile private fără nici o justificare logică. Ne întrebăm FMI-ul nu vede ce înseamnă la noi privatizare? FMI-ul ar face bine să citească cele 3 comentarii ale domnului Iocan și această rectificare propusă de mine și să analizeze și să tragă concluzile și să ne mai lase cu privatizările de la CFR…,,. Da domnilor CFR-iști sunt din Depoul BC sunt informat de Președintele SDLBC și din cauza aceasta am propus rectificarea de mai sus și tot din cauza asta mai pun și întrebarea: De ce privatizează Statul Român pe CFR Marfă? De ce Închidem și/sau Închiriem la Gestionari Privați secții de circulație (linii) de la CN CF CFR SA ( respectiv de la Infrastructura Feroviară de Stat)?Știe cineva că acum s-a cam terminat cu liniile neinteroperabile și se încearcă să se treacă nejustificat din secțiile interoperabile alte secții ca secții(linii) neinteroperabile? De ce CFR Călători anulează trenurile de călători în perioada sărbătorișlor de Paște?…De ce nu se mai investește în CFR Călători în Automotoare noi, Rame Electrice noi și Vagoane noi , nu oare să se arate că CFR Călători nu are cu ce remorca trenurile de călători și că în consecință este mai bine să le mute Statul Român la Privați?… De ce în ultimul timp majoritatea salariaților CFR Călători sunt denigrați și dau exemplu șefi tren, conductori, mecanici de locomotivă etc și chiar și directorii de ce și-au dat demisia rând pe rând din funcțiile avute la CFR Călători, nu oare pentru a arăta că Privații sunt mai buni decât Statul? CFR-iști din toate Ramurile nu uitați că toți suntem frați , respectiv toți formăm o familie și cred că toți suntem conștienți de asta și vă propun să vă alăturați nouă în FSTFR și să fim toți în aceeași Federație Sindicală, să încercăm acum cu FSTFR, respectiv cu ,,Rodrigo,, , dacă nu va fi bun să-l schimbăm și dacă nu va merge nici așa să încercăm toți să mergem la altă Federație Sindicală până găsim una care să ne reprezinte… Eu cred că merită acum să încercați cu FSTFR și dacă veniți alături de noi vom hotărâ împreună și nu uitați că mecanicii de locomotivă și automotor sunt doar 2400, până la 14000 de salariați sunteți dumneavoastră, iar conform Statut FSTFR fiecare sindicat își are președintele membru al Consiliului Național de Conducere al FSTFR și deciziile se iau cu majoritate de voturi și deci deciziile asupra viitorului CFR Călători vor fi numai acelea care au votul celor mai mulți…Vă așteptăm cât mai repede în FSTFR pentru an uni cât mai repede și pentru ca împreună să salvăm CFR Călători de Operatorii de transport privați de călători care rup nejustificat ,treptat și permanent prestație de la CFR Călători(le iau trenurile de călători unul câte unul până nu va mai rămâne nici unul …)…Felicitări Sindicatului din Cluj afiliat la FSTFR care este primul sindicat din FSTFR care a unit mecanicii de locomotivă cu șefii de tren, conductorii, casierii etc și cu TESA de pe întregul STFC Cluj sau altfel spus care a unit pe întreg STFC Cluj : Ramura Tracțiune cu Ramura Comercial și cu TESA! Încă odată felicitări , dar și SDLBC să știți că vă va urma , este adevărat că vom fi următorii, dar vom fi măcar pe locul doi între cei care au pornit unirea sindicaliștilor din CFR Călători în cadrul FSTFR și poate la număr de membrii de ,pe locul unu ca sindicat afiliat la FSTFR…

  44. BAU & BAU-LE in primul rind ca nu am injurat pe nimeni, si de ce te simti vizat?in al doilea rind am facut o prezentare a activitati unui mecanic de locomotiva care dimpotriva respecta instructiile si isi face meseria asa cum trebuie in orice conditi.Fi corect si recunoaste cit la % din evenimentele de cale ferata au fost in contul personalului de tractiune? si dau un singur exemplu evenimentul de la Valea-Calugareasca.Iar in al treilea rind nu ma ”vait” fratioare,am facut o”constatare”ce reprezinta mecanicul de locomotiva la calea ferata,de-altfel cum spunea ”un om de stiinta (in viata)mecanicul este primul care poate sa previna un eveniment.”EU imi apar meseria si nevoile si traiul”!!!

    1. este ultimul om care poate evita,reduce sau mari proportiile unui eveniment de cale ferata.

  45. Si la altii..
    Spania
    Serviciile de transport internaţional de călători sunt deschise concurenţei, dar la nivel naţional şi regional operează exclusiv compania de stat – RENFE Operadora.
    Transportul feroviar regional în Spania este finanţat de stat printr-o combinaţie de contribuţii publice şi venituri comerciale (vânzări de bilete). Trenurile de lung parcurs şi de mare viteză nu sunt finanţate cu bani publici.
    Franta
    Guvernul central este obligat să menţină reţeaua feroviară şi să sprijine regiunile subvenţionând serviciile publice de transport feroviar. La rândul său, SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) deţine monopolul asupra serviciilor de transport feroviar de călători, atât local, cât şi pentru trenurile de mare viteză şi cele pe distanţe lungi. Suma subvenţiilor plătite regiunilor în 2011 a fost de aproximativ 2 miliarde de euro.
    Ungaria
    Transportul de călători este oficial deschis operatorilor privaţi, însă, în lipsa subvenţiilor pentru privaţi, operarea a rămas în sarcina companiilor MAV şi GySEV. Sistemul de subvenţionare este similar cu cel din România, doar că nu acoperă şi zona operatorilor privaţi
    Anglia
    Vedeti Aici cu ce se confrunta…

  46. Cum sta treaba pe la alti?
    Austiria
    Accesul la reţeaua feroviară austriacă este deschis companiilor private, iar din decembrie 2011, un operator privat oferă servicii de transport persoane pe distanţe lungi între Viena şi Salzburg, fiind astfel în competiţie cu compania de stat ÖBB Personenverkehr AG. În comparaţie cu ÖBB, care este finanţată de guvernul federal şi de autorităţile regionale, operatorul privat nu primeşte finanţare publică
    Belgia
    Operatorul de stat – NMBS – deţine monopolul pe piaţa transportului de persoane pe calea ferată belgiană.
    Bulgaria
    Compania de stat – BDZ – deţine în prezent o cotă de 100% pe piaţa transportului de persoane pe calea ferată şi 80% pentru marfă. Căile ferate bulgare sunt deschise accesului operatorilor privaţi, însă aceste servicii pot fi furnizate pe propriul risc, fără nicio compensaţie din partea statului.
    Cehia
    La nivel local, transportul de persoane pe calea ferată este susţinut de autorităţile locale din fonduri proprii. Nu există subvenţii sau alocări plătite de către stat. Statul susţine doar unele trenuri rapide intra-regionale, inter-regionale şi de distanţă lungă.
    Concurenţa în domeniul transportului feroviar regional este foarte limitată în Cehia, iar operatorii privaţi deţin mai puţin de 1% din traficul de pasageri. Compania feroviară particulară RegioJet face concurenţă Căilor Ferate Ceheşti – operând în profit, fără subvenţii de la stat; pasagerii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un serviciu de calitate.
    Germania
    Transportul regional de călători este finanţat de guvernul federal. Regiunile primesc în prezent aproximativ şapte miliarde de euro pe an care acoperă, în special, deficitul creat de acest segment al căilor ferate (deservit de DB). Aceste fonduri sunt completate de către autorităţile regionale de transport feroviar de călători, dintre care multe finanţează, de asemenea, programele de dezvoltare a infrastructurii şi achiziţionarea de material rulant nou. În plus, guvernul federal şi landurile sprijină investiţiile efectuate de DB Netz AG în infrastructura feroviară şi staţii.

    Transportul regional este subvenţionat în mare parte de către guvernul federal şi bugetele landurilor. În schimb, pe segmentul trenurilor pe distanţă lungă subvenţiile sunt foarte rare.
    În 2010, cota de piaţă a operatorilor privaţi a fost de 12,5% pe transportul regional feroviar de călători şi mai puţin de 1% în transportul de pasageri pe distanţe lungi. Cei mai mari concurenţi ai DB Regio AG în transportul feroviar regional sunt Veolia Verkehr, Netinera şi BENEX.

  47. În timp ce angajaţii CFR Călători sunt ameninţaţi cu pierderea locului de muncă, iar societatea merge din pierdere în pierdere, Ministerul Transporturilor, varsa din bugetul de stat, sume mari de bani in conturile operatorilor privati.
    Fericiţii câştigători ai sumelor frumoase sunt operatorii privaţi de cale ferată. Problemele au inceput, când s-a adoptat hotărârea 1409/2007 privind închirierea unei părţi din infrastructura feroviară neintero­perabilă. Ideea era ca CFR să scape de “povara” menţinerii liniilor neutilizate. Realitatea arată însă cu totul altfel. Asta pentru că, la sase ani de la marea decizie, operatorii privaţi au ajuns o alta mare capusa pe spatele aceluiaşi CFR cocoşat de datorii şi concedieri. Ba, mai mult, în timp ce angajaţii CFR pierd sume msri din venituri, angajaţii ope­ratorilor de cale ferată privata, subvenţionată de stat, beneficiaza de mariri salariale.
    Eu stiam ca statul, prin privatizarea unor unitati, doreste sa scape de unele cheltuieli. Nu stiu de ce cheltuieli scapa C.F.R.Calatori cand subventia pe care ar trebui sa o dea(si pe care nu a dat-o intreaga niciodata) la propria societate, o da in totalitate alteia private!

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »