Propunere legislativă privind statutul personalului feroviar a fost în Plenul Senatului astăzi 26.09.2016

Pe Ordinea de zi din 26.09.2016 la lucrări în PLENUL SENATULUI a fost și propunerea legislativă privind statutul personalului feroviar…

Vedeți aici… http://www.senat.ro/ProgramLucruZi.aspx?Zi=2016-09-26&ComisieID=77631fed-607c-4c79-96a4-6a605f426ee6

Doamna senator Câmpeanu Mariana a luat poziție de retrimitere a propunerii legislative privind statutul personalului feroviar la Comisii pentru o săptămână, astfel că având majoritatea voturilor din plenul SENATULUI acesta a fost retrimis Comisiilor…

print-scren

Vedeți aici înregistrarea video a ședinței… http://www.senat.ro/live.aspx (Urmăriți de la minutul 41′:58″ până la 46′:17″, respectiv de la minutul 1:11′:10″ până la 1:12′:15″ cele două intervenții ale doamnei senator Câmpeanu Mariana )

 

SHARE

77 Responses

  1. ,, Pentru înfiinţarea noii societăţi feroviare guvernul tehnocrat, înainte de plecare, trebuie să facă rost de 50 milioane lei, capital social pus la dispoziţie de Ministerul Transporturilor, în calitate de acţionar unic care îşi exercită drepturile şi îşi îndeplineşte obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant legal al statului român.
    Odată cu aprobarea ordonanţei de urgenţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, ceferiştii vor avea salariile duble în noua companie care se ocupă de investiţiile în infrastructura feroviară. Dacă cel mai mică leafă din cadrul CNIF va fi de 2.128 lei, şeful investiţiilor feroviare va câştiga peste 36.000 lei fără sporuri de conducere sau pentru gestionarea fondurilor comunitare. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwji1oGqqITQAhWGF8AKHSS1Ar4QqQIIGzAA&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fexclusiv-capital-guvernul-pregateste-spargerea-cfr-ului.html&usg=AFQjCNGui4Jn20B0VfkGJAVsCS8qa7aeZA&bvm=bv.136811127,bs.1,d.d2s

  2. ,, Chiar dacă suntem condamnaţi să avem o infrastructură slabă, cu o viteză medie pe calea ferată care abia depăşeşte 40 km/h, tehnocraţii se grăbesc să aprobe o ordonanţă de urgenţă privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, un organism orientat exclusiv spre realizarea investiţiilor privind infrastructura feroviară. Potrivit ordonanţei privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare, obţinută de revista Capital, CFR SA va asigura doar partea de administrare şi întreţinere a căii ferate. Dacă în cadrul CFR SA, salariul minim este de aproximativ 1.200 lei, în cadrul Companiei Naţionale de Investiţii Feroviare cea mai mică leafă va fi de 2.128 lei. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwji1oGqqITQAhWGF8AKHSS1Ar4QqQIIGzAA&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fexclusiv-capital-guvernul-pregateste-spargerea-cfr-ului.html&usg=AFQjCNGui4Jn20B0VfkGJAVsCS8qa7aeZA&bvm=bv.136811127,bs.1,d.d2s

  3. ,, După reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere prin care se dovedeşte o mai mare cheltuire a banilor publici, Ministerul Transporturilor pregăteşte, în mare secret, spargerea CFR-ului. ,,
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwji1oGqqITQAhWGF8AKHSS1Ar4QqQIIGzAA&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fexclusiv-capital-guvernul-pregateste-spargerea-cfr-ului.html&usg=AFQjCNGui4Jn20B0VfkGJAVsCS8qa7aeZA&bvm=bv.136811127,bs.1,d.d2s

  4. După ce la solicitarea ANSF , FSTFR și SUS CFR Călători s-a dat în folosință de către SRTFC Cluj la stația Dej la începutul anului 2016 dormitor nou pentru Mecanici Locomotivă, tot la solicitarea ANSF, FSTFR și SUS CFR Călători s-a dat în folosință de către SRTFC Cluj la sfârșitul anului 2016 și dormitorul de la stația Dej pentru Șefi Tren și Conductori Tren, cu paturi noi, saltele noi și lenjerie nouă … Deci se poate și pe SRTFC Cluj… Felicitări conducerii SRTFC Cluj pentru îmbunătățirea în 2016 a condițiilor de odihnă la cap de secție pentru personalul de tren și de locomotivă. Felicitări domnului Director Radu Virgil Șofron …

  5. Una dintre cele mai căutate meserii din România în acest moment este cea de mecanic de locomotivă. Sute de oameni se înscriu în fiecare an la cursuri, deşi cei care reuşesc să găsească serviciu în domeniu se pot număra pe degete. Speră totuşi la un job în străinătate, unde transporturile feroviare sunt încă pe profit.

    Până acum 25 – 30 de ani, să fii ceferist era o mândrie. Şi era un domeniu în care ajungeai destul de greu. Iar mecanicul de locomotivă era ca şi acum cel mai remarcat.

    Peste 700 de persoane s-au înscris anul aceasta la cursurile Centrului de calificare şi instruire feroviară. Pe lângă aceştia mai sunt alte câteva sute care vor să devină impiegaţi de mişcare, revizori sau şefi de tren. Meserii care nu vor muri, însă care fac parte dintr-un sistem greu încercat. În ultimii ani, de la CFR aprope 15 mii de oameni au fost puşi pe liber. Şi totuşi, tinerii încă se luptă să poarte emblema de ceferist.

    În România, cursurile costă în jur de 3000 de lei şi durează 9 luni. La final, este proba de foc. Urmează un stagiu de practică iar dacă se dovedesc buni profesionişti pot rămâne în sistem, dacă nu, au făcut şcoala degeaba.

    Problema este însă la angajare. Nu e loc pe piaţă de noi mecanici de locomotivă. Agenţia pentru ocuparea forţei de muncă are scos un singur loc la Alba. În schimb, este o meserie care se caută în Germania sau Austria, de exemplu. Cu salarii mult mai mari decât la noi.

    În Anglia un mecanic plăteşte pentru şcoală în jur de 90 de mii de lire sterline, iar când intră în meserie câştigă cam 4500 pe lună. La noi plăteşte 3000 de lei, iar la final ajunge să câştige lunar tot cam atât.

    Mare parte din cei care se înscriu la cursurile de calificare pentru mecanici de locomotivă îşi fac speranţe că se vor angaja la metrou, unde salariile sunt ceva mai mari.

  6. M-a sunat Ratoiul de Apa Dulce , chipurile , ar fi intrat in belele iar caci asta este talentul lui cel mai de seama, ar fi primit acasa un morman de hartii ca ar avea un prejudiciu de plata . La cum il stiu eu pe el si daca il legi de o ancora si ii dai mola ala tot scapa . HUSSEIN, caci despre el este vorba, mi-a spus sa va dedic melodia Pentru Barbati a lui Ian Raiburg.

  7. Oare ce sa intamplat de nu mai scrie nimeni nimic? Si tot eu mi-am raspuns. V-au dilit la ganditor meseriasii in inbrligaturi. Un MARE CRONICAR al timpurilor actuale a scris in lucrarea sa numita VIITOR CREATOR, printre altele , urmatoarele : ,,Agresiunea pshihologica este o forma speciala de agresiune,compusa dintr-un sir de actiuni de lupta psihologica,structurate intrun ansamblu unitar,vizand scopuri precise. Actiunile diversionist-psihologice sunt organizate,conduse si controlate de catre o natiune sau grup de putere impotriva altei natiuni sau grup. Actiunile de lupta psihologica vizeaza forta umana, neglijand mijloacele materiale.Ele isi propun sa slabeasca , sa inrobeasca sau sa distruga partea din oameni care ii deosebeste de animale: constiinta , vointa , discernamantul general, moral si juridic , sentimentele specific umane ” . ATAT PENTRU AZI .

      1. Așa este, a fost la COMISIA de MUNCĂ din SENATUL ROMÂNIEI domnul Președinte POPESCU ION de la CSN MERIDIAN DIN PARTEA SINDICATELOR LA SOLICITAREA FEDERAȚIEI SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI din ROMÂNIA și în sfârșit a trecut STATUTUL de COMISIA de MUNCĂ din SENATUL ROMÂNIEI …

  8. “Astfel, contractul colectiv la nivel naţional, care, printre altele, stabilea coeficienţi de salarizare mai ridicaţi pentru posturi care presupuneau pregătire superioară (sistem pe care, la vremea respectivă, chiar patronatele autohtone l-au susţinut, ca modalitate de a mai stăvili exodul forţei de muncă calificate), a fost desfiinţat în 2011 prin voinţa unilaterală guvernului. Mai mult decât atât, în cei cinci ani de la apariţia noii legi, nu s-a mai încheiat niciun contract colectiv de muncă la nivel de sector, datorită condiţiilor absurde prevăzute de lege. La nivel de unitate, doar 9% din totalul unităţilor, respectiv 14.000, au un contract colectiv de muncă şi nu este lipsit de importanţă faptul că, dintre acestea, 12.000 sunt negociate şi semnate de reprezentanţii salariaţilor (şi nu de sindicate), reprezentanţi care, de cele mai multe ori, sunt desemnaţi chiar de către angajatori.”

    http://www.economica.net/mobile/unul-din-cinci-romani-se-confrunta-cu-saracia-determinata-de-venitul-insuficient-cu-toate-ca-lucreaza-cu-norma-intreaga_127031.html

  9. ,,EL,, spune : ,, Pt mecanici nu mai este nevoie de statut, ei vor muri oricum la datorie daca se continua in ritmul acesta, cu reducerea orelor cap de sectie. In timp ce personalul de locomotiva face trenuri dintr-o bucata… Eficientizare, nu-i asa? ,, .
    O parte din mecanicii de locomotivă și automotor ai SNTFC,,CFR Călători,,SA se îmbolnăvesc din stress că le expiră permisele și autorizațiile și își completează norma cu CO,CM sau rămâne sub normă până li se preschimbă, iar cealaltă parte care încă are premise și autorizații se îmbolnăvește prin epuizare prin ore suplimentare problema fiind OMT 615/2015 din vina căruia SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie să plătească 2 mecanici de locomotivă în loc de unul acolo unde au expirat autorizațiile de simplificat și sunt valabile autorizațiile în echipă completă , precum și acolo unde SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie să plătească ore suplimentare la mecanicii care mai au valabile permisele și autorizațiile pentru că SNTFC,,CFR Călători,,SA nu poate să folosească mecanicii de locomotivă și automotor la care le-au expirat autorizațiile sau permisele de conducere și unde deși actele pentru noile permise de conducere ale mecanicilor de locomotivă sunt depuse la ASFR încă din lunile anterioare și nici până în prezent nu li s-a emis de către ASFR noile permise de conducere etc.

  10. Am facut referirea la pelicula ,, Cinci pentru infern” deoarece acolo se vede ce poate face finta umana atunci cand nu este conditionata de frica. A, erea sa uit ,si sa le mai dau un pont celor care cred ca ei nu pot ajunge la manastirea bratara si gratia. Pe vremea lui Mihail Moruzov sa insiintat serviciul de tras cu ochiul si timpanul al C.F.R. DACA SA DESFINTAT S-AU NU EU UNUL NU AM CUNOSTINTA. P.S. O dedicatie muzicala pentru personajele nabadaioase (doar inceputul piesei respective) restul pentru damezele din C.F.R. Youtube piesa: 01-The Drunken Sailor- Babe

  11. Referitor la ce spunea(scria) Nea Marin de la Peris in data de 15 .10.a.c. va spun si eu pe aceasta cale ca sunt de acord cu el si mai adaug si eu : Animalutele numite zvonaci scheauna pe la colturi ca DEOUL B.C. a devenit ,,Dragonul Rosu” iar statia Bucuresti-Grivita ,, ChinaTown” . V-ati dat seama ca este vorba despre marea invazie a celor cu butoiul si magarul pe drapel, dar , va spun ca treaba asta este mult este mult mai colorata intr-o culoare urat mirositoare , deoare ce M.T. ( pe ramura feroviara ) si S.RT.F.C. au organigrama ocupata in proportie de 75-80 la suta cu personal din aceasta categorie. Problema dureroasa este ca un procent mic din categoria respectiva nu-si mai vede lungul nasului,si, m-am gandit sa le dau un binoclu , la figurativ, poate asa nu vor ajunge la naufragiu. Unul din acestia , sprijinit de alti ca el , se face ca a uitat ca erea sa ajunga la ,,manastirea bratara si gratia” , oricum timpul nu a trecut,Sfintii Ochila si Urechila ii tin urma. Daca nu va vine sa credeti trageti o ocheala la filmul Cinci pentru infern si daca nici asa nu va potoliti si nu lasati actuala conducere a DEOULUI B.C. IN PACE ATUNCI CITITI ACI CE VA ZICE un om: Cand fiecarezi e-o lupta Si lupta tine ani si ani Ce faci , viteaz cu spada rupta, In fata cruzilor dusmani? Ce fac? Arunc privirea in slava, Sa smulg secretul cel temut Si, din gandirea mea grozava, Imi fac sabie si scut . O strofa pentru cei fricosi: De vrei ovita-n libertate Si om sa fii cu adevarat, Apuca sabia, barbate, Caci nu-i nimic pe neluptat.

  12. Maine 17.10.2016, se pare ca va fi o noua discutie la Senat pe legea 407 – statutul feroviar – …domn’Petrache, domn’ Moraru – specialistii de la Elcatel-AFTF, NU UITATI CA SUNTETI RASPUNZATORI (mai ales Petrache) DE RESPINGEREA L393/2016 – prima varianta cu toate avizele – SI DE PROMOVAREA /SUSTINEREA NUMAI A L407/2016!!!!
    Nu uitati ce se intimpla la CFR Marfa si ce urmeza la Infra si Calatori! Ati hotarat de unii singuri, fara sa consultati pe nimeni, ca e bine numai ce vreti voi! Domn’Petrache si Moraru (nu stiu daca ati avut si “binecuvantarea lui Mantescu sau Radmilo) SUNTETI SINGURII RASPUNZATORI IN CAZUL UNUI ESEC! Sa nu uitati!

  13. ANSF este același lucru cu FSTFR ? conducerea sindicatului SUS Călători ,de ce nu e publică ? statutl sindicatului unde se poate găsii ?

  14. Ai dreptate si mataluta Dmnu ELnumai ca ai omis sa spui ca mecanici de locom . nu da de pomana acolo unde da personalul de tren . Eu sant sigur ca inca nu ai curajul sa spui mai multe , deoarece, probabil esti unul din aceia , ,,nascut crescut la gara”si la fel ca cei ca tine nu ai curajul sa iesi la inaintare la fel ca cei de sant foarte multi la gara si au un pavilion ,pardon , drapel cu un butoi si un magar pe el deoare ce butoiul il dau dea dura ,ca nu are timp sa stea plin, iar la magar ei ii strang frana , de mana …. Cand Ratoiul ala de apa dulce le ,, ureaza “numai de bine la cei din podul garii mare a majoritate dintre voi il faceti nebun , iar alti cauta sa il traga de limba , dar , al Ratoi va poarta pe la morminte straine si va pune mintea pe bigudiuri servinduva numai gulgute . steagul SUS SI MINTEA AGERA!!! batetii cu propiile lor arme s-au cum bine zic cei din celelalte ,nationalitati ,, Mucles si diles” si sa stiti ca de aceia alora le merge mai bine ca noua care nu facem decat sa ne jelim ca niste babe cu un singur testicul.

  15. Ma Fratilor, lecturai si io ce scrise Don Rodrigo , fugitiv asa , caci statui eu si ma gandii ca nu mai are rost sa -mi fac singur rau la ganditor din cauza unor guvizi din Acvariul din Victoriei carora le mai arunca unii cate o mana de frimituri iar ei se reped la ele si totodata se mananca si uni pe alti. C-am asa sta treaba si la noi la C.F.R. Calatori. Spre ala da-i zicem emplu,numa ieri m-am convins si mai tare , in timpul analizei S.C. ca si la noi in Depoul B.C. se intampla la fel si din aceasta cauza asta OAMENI cu suflet de OM pleaca iar cei care nu vor sa plece li se face din posturile de conducere un chin ca in iad. Atat pentru azi , ma duc sa trag o bardaca de zaibar si sa ma asez pe munca ca diseara vine POLITIA ECONOMICA (muierea) si incepe sa meliteze .

  16. Pt mecanici nu mai este nevoie de statut, ei vor muri oricum la datorie daca se continua in ritmul acesta, cu reducerea orelor cap de sectie. In timp ce personalul de locomotiva face trenuri dintr-o bucata, personalul de tren sta linistit la dormitor. Eficientizare, nu-i asa?

  17. ,, Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, ar urma să demisioneze până în jurul datei de 28 octombrie, urmând să candideze la alegerile parlamentare din partea PNL, potrivit unor surse oficiale citate de AGERPRES.
    După trei luni de mandat, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, ar putea demisiona din funcţie în perioada următoare. Surse apropiate ministrului Transporturilor Sorin Buşe au declarat că demnitarul a luat în calcul demisia.
    Sorin Buşe ar putea demisiona din funcţia de ministru al Transporturilor pentru a candida pentru un post de deputat sau senator din partea PNL Bihor.
    Sorin Buşe ocupă funcţia de ministru din luna iulie. Anterior a fost director general al Renault Technologie Roumanie timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. ,, .

    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwilw6jRutrPAhVI_iwKHZc1CeUQFggnMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.feroviarul.ro%2F&usg=AFQjCNFsINlF4fJcVjJ-rcB5LuIpx_lF4w&bvm=bv.135475266,d.bGg

    1. Cu tot respectul. Cine vine la conducere, sa vina la subunitatile CFR sa vada ce conditii sunt?ce asteptari au salariatii?zic si eu.

    2. De 27 de ani tot sau schimbat intre ei Ministrii -Directorii si tot in gol cade CFR.

  18. ,, Ţinând de cont de faptul că România trebuie să implementeze conform Master Planului General de Transport aprobat reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcţii de acţiune şi anume:
    1) restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;
    2) atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;
    3) introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;
    4) introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR Infrastructură, care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor ,, .
    Citiți :
    http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/09_06/NF_%20OUG%20ARF_ptr%20avizare_15%20sep%202016.docx

  19. ,, Art.2 (1) Obiectul de activitate al A.R.F. îl constituie:
    a) Stabilirea şi implementarea măsurilor necesare pentru concentrarea reţelei de transport feroviar pe o reţea care poate fi administrată eficient de către operatorul de infrastructură feroviară, astfel cum aceasta va rezulta din strategia de eficientizare care va fi elaborată în acest sens;
    b) Stabilirea, derularea şi implementarea măsurilor necesare pentru atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de călători pentru toţi operatorii de servicii publice, în condiţiile prevăzute de lege;
    c) Achiziţionarea de material rulant destinat prestării serviciilor publice de transport public feroviar pe care le va pune la dispoziţia operatorilor de servicii numai pe bază de proceduri aprobate prin Hotărâre a Guvernului României pe bază de criterii de transparenţă şi vizibilitate care să asigure o piaţă competitivă în domeniul feroviar. ;
    d) Stabilirea, implementarea şi monitorizarea indicatorilor de performanţă pentru prestarea serviciilor de transport public feroviar de călători care vor sta la baza atribuirii contractelor de servicii publice în condiţiile prevăzute de lege;
    e) Elaborarea şi implementarea de programe necesare pentru eficientizarea şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată;
    f) Promovarea de reglementări în domeniul subvenţionării serviciilor publice de transport feroviar de călători şi alocarea acestor subvenţii către operatorii de servicii pentru a asigura o administrare eficientă a resurselor financiare alocate sectorului de transport feroviar, inclusiv dacă este cazul pentru a asigura a utilizare eficientă a resurselor financiare alocate programelor de mentenanţă destinate infrastructurii de transport feroviar;
    g) Asigură, în limita fondurilor aprobate din bugetul de stat subvenţiile prevăzute în contractele de servicii publice, încheiate cu operatorii de servicii feroviare şi răspunde de alocarea acestora;
    h) Asigură incheierea, gestionarea şi administrarea contractelor de servicii publice cu operatorii de transport feroviar de calatori;
    i) Asigură alocarea în limita fondurilor bugetare aprobate din bugetul de stat şi răspunde de alocarea din bugetul de stat a sumelor necesare pentru acordarea facilităţilor prevăzute pentru anumite categorii sociale destinate transportului public feroviar de călători potrivit legislatiei in vigoare;
    j) Poate derula si alte activitati necesare desfasurarii obiectului de activitate in conditiile legii . ,, .
    Citiți :
    http://mt.gov.ro/web14/documente/acte-normative/2016/09_06/OUG%20ARF_15%20sep%202016%20ora%2018.docx%20fara%20TK.docx

    1. Noi nu avem locomotive,nu avem personal de locomotiva tinar,nu avem dotarile necesare formarii de personal .CFR ,In c otroo??????V rea cineva sa -mi esplice ,sau sa-mi spuna ca mi-se pare ca se alege bulesul?

  20. ,,– director – persoana căreia i-au fost delegate atribuții de conducere a societății, în conformitate cu prevederile art. 143 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare; directorul financiar/economic este asimilat directorului;

    – scrisoare de așteptări – document de lucru prin care autoritatea publică tutelară, în consultare cu orice acționari reprezentând, individual sau împreună, 5% din capitalul social al întreprinderii publice, stabilește performanțele așteptate de la organele de administrare și conducere ale întreprinderii publice, precum și politica autorității publice tutelare privind întreprinderile publice care au obligații specifice legate de asigurarea serviciului public, pentru o perioadă de cel puțin 4 ani;

    – declarație de intenție – document de lucru întocmit pe baza elementelor din scrisoarea de așteptări și a informațiilor publice legate de activitatea întreprinderii publice, prin care candidații pentru postul de administrator, precum și candidații pentru postul de director, selectați și înscriși în lista scurtă, își prezintă viziunea sau programul privind dezvoltarea întreprinderii publice. Declarația de intenție se prezintă în scris de către fiecare dintre candidați și este parte componentă a evaluării finale a acestora pentru clasificare și numire;

    – plan de administrare – instrument de lucru al administratorilor și al directorilor concretizat într-un document întocmit pentru a determina drumul de parcurs al unei întreprinderi publice în perioada mandatului acestora, structurat pe două componente: de administrare, întocmit de consiliul de administrație sau supraveghere, și de management, întocmit de directori sau membrii directoratului. Acesta este corelat cu scrisoarea de așteptări și stabilește misiunea, obiectivele, acțiunile, resursele și indicatorii de performanță financiari și nefinanciari pentru derularea unei activități specifice pe parcursul unei perioade viitoare care nu poate depăși 4 ani ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj1p7q1_szPAhUCSBQKHRVjDhgQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.universuljuridic.ro%2Faprobare-oug-109-2011-privind-guvernanta-corporativa-intreprinderilor-publice-lege-111-2016%2F&usg=AFQjCNFdSNa1LtVaeWcb9WZwX_x7o88Bug

    1. Pe bune. stie cineva?cum conduce un tren mecanicul de locomotiva care nu are stergator de gheam la viteza? Mecanic de locomotiva care daca intazie 1 minut din cauza conditiilor improprii de lucru , cum ar fi:vizibilitatea semnalelor,conditiile inproprii la dormitoarele capetelor de sectie,starea tehnica al locomotivelor,ce au de spus salariatii CFR care sunt de cel putin 30 de ani la CFR?

  21. Amicul meu Ratoiul de apa dulce m-a informat ca li se cere specimen de semnatura s-au semnatura electronica s-au cum i-o mai spune,asta deoarece li se va da mecanicilor de locomotiva noul permis de conducerea locomotivelor, care leva inlocui pe cele vechi. Toate bune si la locul lor,dar cand a fost sa semneze ,amicul meu aobservat ca doamna respectiva care folosea ael P.C. a deschis un chenar alb ca o coala A4 pe care a scris numele lui si ia cerut sa semneze. ,,Bine , bine”, a spus amicul meu ,, semnez ,dar nu vad nici un permis acolo pe monitor ! ? ” la care respectiva ia replicat ca s-ar putea sa nu mai primeasca noul permis. Asta cam seamana a santaj si se poate ca cineva sa vrea sa le ia din drepturi caci prea s-au facut cu tupeu cfr-istii si mai vor si statut s-au mai grav se poate ca cineva sa vrea sa stranga semnaturi pentru USR= PNL care a devenit foarte la inima cfr-istilor decand cu mamaica senatoare Campeanu M. REFLECTATI SI DUPA ACEEIA SEMNATI DACA DORITI !!!

    1. M ecanicii de locomotiva din Dep.Pl. care indeplinesc condititile de pensionare ma intreaba daca se aproba Statutul personalului feroviar, ca sa-si depuna cererea de pensie.Stie cineva din conducere ?

        1. Domnule Manolescu Paul referitor la faptul că : ,,Mecanicii de locomotiva din Dep.Pl. care indeplinesc condititile de pensionare intreaba daca se aproba Statutul personalului feroviar, ca sa-si depuna cererea de pensie ? ,, eu cred că trebuie să mai aștepte ceva timp aprobarea Statului Personalului Feroviar pentru că abia pe 14 noiembrie 2016 Legea privind Statutul Personalului Feroviar va trece tacit de SENAT și va fi discutată în Camera Deputaților după alegeri …
          Să nu uităm că în 26 septembrie 2016 Legea privind Statutul Personalului Feroviar a fost discutată în Plenul Senatului , dar forma aprobată de ,,Lege privind Statutul Personalului Feroviar,, a fost cea de a doua introdusă în SENAT care nu avea PUNCTUL DE VEDERE AL LEGISLATIVULUI și s-a retrimis la comisiile de transporturi și de muncă reunite ale Senatului pentru a aștepta punctul de vedere al legislativului și acum ne punem întrebarea dacă domnul Petrache de la Federația Sindicală ELCATEL ( unde este Președinte domnul Moraru) afiliată la Alianța Federaților Tehnice Feroviare (unde este Președinte domnul Măntescu Iulică) nu insista în 20.09.2016 la Comisia de Muncă din SENATUL României cu cea de a doua formă introdusă (care a fost de fapt prima formă data senatorilor cu 6 luni în urma primei forme introdusă și înregistrată în Senat în aprilie 2016 ) și dacă și comisia de muncă dădea aviz ca și comisia de transporturi Legii 393 privind Statutul Personalului Feroviar ce avea și puncul de vedere al legislativului cu aviz favorabil pentru această formă a Legii privind Statutul Personalului Feroviar , atunci poate până în alegeri se discuta Legea privind Statutul Personalului Feroviar și în Camera Deputaților și poate până în alegeri aveam și Legea privind Statutul Personalului Feroviar ???… ANSF , FSTFR , SUS CFR Călători și celelalte sindicate din FSTFR și ANSF au făcut și Miting în aprilie 2016 pentru a exista proiectul de Lege 393 privind Statutul Personalului Feroviar deoarece a considerat că forma dată cu 6 luni în urmă ( cu 6 luni în urma lunii aprilie 2016 ) la senatori nu mai are timpul efectiv pentru a trece prin Parlament până la alegeri, iar proiectul de Lege 393 privind Statutul Personalului Feroviar ar fi avut toate șansele să treacă deoarece era o formă de Statut al Personalului Feroviar agreată atât de sindicate cât și de Ministerul Transporturilor și de întreg legislativul României, fiind trecută și prin Comisia de Dialog Social a Ministerului Transporturilor …

  22. Sincer i-mi pare rau de ce i s-a intamplat lui STAN MARIN. Steagul sus OMULE . P.S. Nu vreau sa aflu ca cineva ar fi vrut sa-i faca rau acestui OM pentru ca intr-o zi scaunul pe care sta i se va rupe, asa ca din intamplare, iar un picior ii va intra in profundor!!!

  23. STIMA SI COMPASIUNE !!! Pentru Instructorul Regional STAN MARIN pe care il stiu un OM curajos si sant sigur ca va trece cu bine si peste aceasta problema .

  24. Colegul nostru mecanicul instructor Manolescu Paul are dreptate că trebuie să fim alături de instructorul regional Stan Marin care în timpul serviciului datorită stresului a suferit o agravare a stării de sănătate finalizată cu o intervenție chirurgicală.
    La Ploiești domnul Manoplescu Paul propun să dea drumul la o listă de ajutor social din partea colegilor și din partea sindicatului SUS CFR Călători- FST Ploiești și la București : la SELC Basarab, la Depoul București Călători și la Remiza Automotoare se pot da, de asemenea de către mecanicii instructor, drumul la liste de ajutor social din partea colegilor și din partea sindicatului SUS CFR Călători .
    Hai să fim alături ( și cu un ajutor social) de instructorul regional Stan Marin acum când are nevoie de colegii lui să îi fie aproape …

  25. Fac apel catre toate sindicatele SUS CFR CALATORI si. FSTFR sa ajutam colegul nostru Stan MARIN instructor regional STFC BUCURESTI, care este in mare suferinta la spitalul Floreasca din BUCURESTI la numai 49 de ani .Haide-ti sa ne mobilizam sa-l ajutam ,ca este colegul nostru.

  26. Poti sa te dai si de-ancapetelea nenca Leonidas ca din urna va iesi tot cine vor guvizii din marea victorieimai ales astia ,, tehno crati “, erea sa scriu altceva, dar poate alta data. P.S. Sabin Gherman spunea intr-o zi ca: ,, Politica este cea mai veche meserie din lume si se face cu gura” . Maduc sa ma ibardosesc caci m-am imblonzit de suparare la cat eream eu de negru.

  27. Stie cineva cum se simte colegul nostru instructor regional Stan Marin?
    Putem sa-l ajutam cumva?

  28. Pe aceasta cale va cer , cu tupeul de rigoare , celor din Depoul B. C. SA AVETI CURAJUL SA SEMNATI PETITIA PENTRU STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR PE CARE O GASITI LA http://www petitieonline.com/statutul cfr-istului Pana mai ieri nu semnase decat doi pe care ai stiu eu D-tru. R . C-tin ratoiul de apa dulce si pescadorist cat a fost sub arme si Stefan Ion . Stima celor doi curajosi ! Celor care le este frica nu o sa scape de ia poate daca vor citi ultimul pasaj ,macar,din lucrarea lui H.P.CATHALA Epoca dezinformarii prefatata de un alt Amiral PIERRE LACOSTE care spune si el in ultimul pasa j ca:,, Agresorii(psihici) s-au bazat intodeauna pe ignoranta si pe frica pentru a-si slabi adversarul. Intelegerea clara a obiectivelor ,a metodelor si a mijloacelor pentru a manevra opiniile publice ne va permite sa facemfata cu calm si incredere tuturor incercarilor de destabilizare”

  29. Doamnei Mariana Campeanu (n-ui mai spun senator caci nu merita) trebuie sa-i spun aici ca atunci cand am vizionat video -clipul din sedinta respectiva , mi-a trecut prin fata ochilor chipul lui tata Leana a lui Ceasca din capul Statului cand spunea ia cu inversunare ca ,,latosii astia ar trebui tunsi la zero” sila criticat atunci pe Regretatul si Marele Maestru FLORIAN PITIS foarte in -versunata si desfigurata la fata la fel ca si Doamna Campeanu, care avea fata ca Elena Ceausescu, atunci in 27 .09 . 2016 . Pana aici , din respect pentru femeii deoare ce din ele ne nastem,v-am spus doamna dar de acum va voi spune mamaica tot din respect!!! Mamaico dute bre acasa ca ai stat si ai vegetat destul pe acolo ca sa iei opensioara speciala destul de buna din banii platiti de noi ROMANII DE RAND si i-al si pe Agamita , pardon , pe Achimas Irimescu caci a naufragiat saracu si el, cand a vazult in cartierul lui de aristocrati de tranzitie cum arunca romnasii mancarea la containere a hotart ca ar mai trebui scumpita mancarea si poate nu va mai fi aruncata mancarea la containere. Nea Achime ai uitat bre ca ereai in cartier la matale si nu in unul de oameni de rand? P.S. Cand ajungeti acasa punetiva urechile in functie si bagati bine la mansarda doua piese interpretate de MARELE MAESRTU FLORIAN PITIS Pioaia care va venii si Vinovatii fara vina!!! Prima piesa sigur va fi de foarte mare actualitate cat de curand

  30. de ce nu a fost nimeni să de-a o replică doamnei ? de ce nu a fost prezent inițiatorul proiectului ? de ce toți au fost deacord cu doamna (93) ,cine va susține statutul la comisii ?

    1. Pentru că în 20 septembrie 2016 a trecut de Comisia de MUNCĂ a senatului varianta a-II-a înregistrată de Lege privind Statutul Personalului Feroviar ( L407/2016) așteptam să se ducă așa cum s-a dus și la Comisia de Muncă reprezentantul de la Federația ELCATEL … și au fost prezenti inițiatorii proiectului L407/2016 … și au fost de acord toți (93) senatorii cu doamna senator Câmpeanu Mariana , deoarece aceasta a invocat că nu a fost respectată procedura și mai trebuia exprimat și punctul de vedere al Guvernului ce trebuia prezentat în Comisia pentru Transporturi și Energie și în Comisia pentru Muncă , Familie și Protecție Socială atunci când s-a formulat Raportul Comun asupra propunerii legislative privind Statutul Personalului Feroviar în forma L 407/2016 …

  31. EXEMPLU DE.VIGILENTA LIBERALA MAXIMA manifestata, de la tribuna SENATULUI ROMANIEI, de catre un demnitar, fost Ministru al MUNCII, ca nu cumva “ceferistii sa smechereasca legislativul” si sa beneficieze de ” …SI ALTE CONCEDII…..” . Daca vigilenta ar fi fost dublata si de “nitica documentare”, ar fi ramas fara obiect, iar demnitarul poate ar fi tacut si ar fi putut ramane filozof, dar…. DEX: CONCÉDIU, concedii, s. n. = Interval de timp determinat în care salariații sunt scutiți, în mod legal, de a veni la locul de muncă și a presta munca, primind pentru tot acest interval remunerația bănească cuvenită. Concediu de odihnă. Concediu medical. [Var.: (înv.) congédiu s. n.] – Cf. fr. congé. DECI IN MOD LEGAL, adica REGLEMENTAT NUMAI PRIN LEGE, de exemplu conform Codului muncii. Exemple de cazuri “…si alte concedii…” :A) cu suspendare temporara a Contractului individual de munca si B) fara suspendare. EXEMPLE :concediu de odihna = fara suspendare; concediu medical = cu suspendare: concediu pentru formare profesionala = cu si fara suspendare, adica din inititiva angajatului si in interesul sau cu suportarea cheltuielilor de catre acesta si fara suspendare, din initiativa angajatorului in interesul acestuia cu plata concediului., in general reglementat prin “Legea partilor”- CCM Sau alte concedii: paternitate/maternitate, ingrijirea copilului, pentru definitivarea studiilor superioare, doctorat sau mai cunoscutul CFS-fara plata, etc. TOATE AU ACELASI NUMITOR COMUN = SUNT REGLEMENTATE PRIN LEGE (inclusiv CCM). Deci, feroviarii NU AU CUM SA BENEFICIEZE “…si alte concedii…” DECAT CELE PREVAZUTE PRIN NORME LEGALE ! Cat despre “…mutarea unei valize…” este o “interpretare la fel de documentata” prin scoatere din context care NU VA ONOREAZA CA DEMNITAR AL STATULUI ROMAN, platit (inclusiv CU PENSIE SPECIALA) si din contributiile feroviarilor despre care DOVEDITI CA NU STITI NIMIC SI NICI NU VA PASA! Aceiasi feroviari care uneori – cu buna stiinta sau nu – din greseala sau nu – au mai si votat “liberalismul”. Eu, ca si alti ceferisti, sunt “lecuit”, chiar daca n-am fost “bolnav” niciodata! Asteptam hotarati luna decembrie a.c.

    P.S. Nu v-ar strica, in tihna pensiei speciale care va asteapta, o scurta documentare despre “istoria statutului feroviar” de prin 1890 spre prezent…sau despre alte domenii feroviare! Am fost “a doua armata a tarii” si am ajuns cum am ajuns si prin “atentia dv-stra! Poate va spune ceva afirmatia memorabila a generalului de Gaulle despre feroviarii francezi : « SNCF este armată + disciplină » .
    Prin lege, căile ferate sunt considerate parte a sistemului de siguranţă naţională a statului?

  32. Sunt curios, dupa asta daca are curajul cineva din Federatiile Sindicale sa trimita in teritorii tabele pentru a aduna semnaturii pentru o greva generala.Noi inca asteptam trezirea in ceasul al 12-lea al marilor liderii si luptatori pentru drepturile noastre feroviare

  33. GREVA GREVA GREVA GREVA GREVA GREVA GREVA…………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….GREVA GREVA GREVA GREVA …..etc

  34. Cind eram copil ,bunicul meu,era Sef de Gara la Peris.Cind am terminat gimnaziul, m-a sfatuit sa optez pentru functia de a fii CFR-ist.De ce ?pentru simplul fapt ca se recunostea pregatirea profesionala ,lucru ce azi nu se mai ia in seama de Inginerii de dupa 89.care in loc sa vina cu inventii vin cu note de relatii pentru mecanicii de locomotiva care au ramas in conducere simplificata ,fara a beneficia de vreo schimbare in bine a,infrastructurii sau a materialului rulant.Concluzie:Pacat ca mi-am pierdut tineretea la CFR.

    1. Aveti si dvs. dreptate,dar sa stiti ca nu o sa va iubeasca mai mult domnii mecanici pentru anuntul publicat! Nimic nu mai e cum a fost ,si ca de obicei ne place sa ne vaitam ca poate ,poate apare o schimbare.

  35. fratilor considerca greva este singura solutie cine este de acord???

  36. Bunica cind era de virsta doamnei senator Câmpeanu Mariana stia sa respecte ceferistii si spunea ca din punct de vedere financiar ceferistul este bun si cind este viu si cind moare . Doamna senator Câmpeanu Mariana stie oare ca acum ceferistii din punct de vedere financiar nu mai sunt buni nici cind traiesc si nici cind mor ?

  37. Bunica cind era de virsta doamnei senator Câmpeanu Mariana stia sa respecte ceferistii … Doamna senator Câmpeanu Mariana da dovada ca nu respecta ceferistii deloc si vorbeste ca nu va exista legea salarizarii pentru ceferisti ci va exista un salariu negociat print-un CCM , pai pina acum ceferistii ce au avut salariu negociat prin CCM de cite ori au avut la clasa 1 de salarizare salariul minim brut pe econmie stabilit prin HG -uri ? Stie oare doamna sentor Câmpeanu Mariana ca ceferistii au salariu negociat prin CCM-uri si mai mult de o treime din acestia se aproprie de salariul minim brut pe economie ?

  38. Senatoarei Câmpeanu Mariana ii dorim sa iasa la pensie cu una echivalenta de ceferist ca poate atunci va gindi ce vorbeste , dar se pare ca de la o virsta unii nu prea mai gindesc …

  39. Ma fratilor vazui si auzii pe doamna senatoare Câmpeanu Mariana careia ii era frica ca or sa cistige ceferistii mai mult ca dinsa …
    Mamaie Câmpeanu Mariana traiesti in alta lume sau in alta tara ?

  40. Ascultind pe senatoarea Câmpeanu Mariana mi-am adus aminte de BUNICA care spunea ca PNL-istii nu stiu altceva sa faca decit sa puna taxe si impozite si sa se intrebe ce mai vor ceferistii ?
    Le doresc sa stea in opozitie pina o sa ii voteze ceferistii …

  41. De retinut interventia senatoarei Campeanu. Este o dovada clara a “LIBERALISMULUI” aplicat de UN FOST MINISTRU AL MUNCII! Nu trebuie sa ne mai miram de nimic cu asemenea guvernanti liberali, nici de lipsa unui CCM la nivel national, nici de micsorarea drastica a CCM-urilor la nivel de sector de activitate, nici de limitarea conditiilor de reprezentativitate pentru negocieri de CCM la nivel de unitate … In “LIBERALISMUL” promovat de la cea mai inalta tribuna exista conditii de pensionare NUMAI pentru “stresul”unui director de firma, pensionat cu handicap de gradul I si insotitor – daca este LIBERAL prin alianta cu cine conducea LIBERAL Casa de pensii…Aceeasi Casa de pensii care NU RECUNOASTE , in toate cazurile,NICI CONDITIILE de GRUPA I pana in 2001 pentru ceferisti! Liberalismul fostei ministerese a muncii este preocupat numai de “traiul directorilor”, traiul ceferistilor nu conteaza pentru un ministru liberal care vorbeste de legi de salarizare “unica” si de “pensionare” pe care le-a aplicat cum a vrut!
    Poate o “plimbare ca insotitor a directorului pensionat” de-a lungul caii ferate ar fi o documentare bine – venita, chiar si atat de tirziu, pentru a se lamuri pe “viu” de conditiile REALE de munca ale feroviarilor. Preocuparea liberala manifestata de “nelamuririle” senatoarei, care demonstreaza ca fost ministru al muncii cat de mult cunoaste despre reglementarea relatiilor de munca, nu si-ar fi avut rostul daca in liberalismul declarat de la tribuna ar conta cu adevarat legea partilor, Contractul de Munca, libertatea partilor si buna credinta la negociere dintre angajator (patron) si angajat.
    Sau a fi LIBERAL inseamna a tine seama numai de o parte – angajator si a nu lua in seama “iobagul muncitor”?
    Ar fi bine sa stim, ca sa stim cu cine sa votam!

Share:

Alte articole