Mitingul a fost aprobat

Scopul manifestarii îl constituie exprimarea protestului fata decititi aici Articol despre MITINGUL din 28.11.2013

SHARE

159 Responses

  1. La sfârșit de an 2013, respectiv în 03.12.2013, au fost convocați la sediul SNTFC,,CFR Călători,,SA, la sala de consiliu,mai mulți lideri de sindicat din sindicatele afiliate la FSTFR de la Tracțiune, precum și cu lideri de sindicat de la sindicatele afiliate la FMLR, respective cu liderii de sindicat din sindicatele afiliate la AFTF. Astfel după Mitingul din 28.11.2013 Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA-Domnul Valentin Dorobanțu a făcut primul pas spre dialogul social și cu liderii de sindicat ai sindicatelor afiliate la FSTFR. Mulți m-au întrebat de ce Maxim Rodrigo Gabriel -președinte al Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători nu a fost invitat la acest prim dialog social între conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA și liderii de sindicat ai sindicatelor afiliate la FSTFR și le-am răspuns că Maxim Rodrigo Gabriel -președinte al Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători purtase de asemenea un ,,Dialog Social ,, imediat după Mitingul din 28.11.2013, la întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și cu conducerile Unităților Feroviare de Stat, respectiv și cu Conducerea SNFC,,CFR Călători,,SA .

    1. LA CFR CALATORI “JAFUL”ESTE ACOPERIT DE ANRMAP SI DE …
      MAI AVETI PUTINA RABDARE , O SA AFLATI MULTE .

  2. Domnule Stefan Ion ai perfecta dreptate in ceia ce spui multi dintre noi si-au facut schimbare de sex nu mai au de mult oute vorbim mult si nimic concret doar pe la colturi sa nu ne auda seful din pacate asta e realitatea .Nu santem uniti si cred ca ne meritam soarta .Un singur lider nu pote face nimic atit timp cat el nu e ajutat mai deloc.MULTI SPUN CE A FACUT SINDICATUL PENTRU NOI DAR NIMENI NU SE INTREABA NOI CE AM FACUT PENTRU SINDICAT. Sa trecem la fapte concrete nu e nevoie de greva respectam instructiile toti.

  3. Domnilor colegi nu credeti ca a venit timpul sa nu va mai plangeti de mila si sa actionati in consecinta ,ati castigat drepturile salariale , esti nemultumit de propunerea administratiei pui executor te ameninta administratia ii dai in judecata , te prezinti la serviciu si iti faci serviciul conform instructiilor in vigoare de ce sa va fie frica astea sunt legi in vigoare care trebuie respectate, la judeca judecatorul te judeca dupa instructie ,sa vedem cine are sange in oute( daca nu cunva vati facut operatie de sex), la amenintari si sanctiuni raspunzi cu instructia pe care trebuie sa o cunosti si sa o aplici intocmai conform fisei postului, restul nu mai este treaba ta.Sanctiunile se dau dupa instructii si ordine in vigoare asa ca trebuiesc respectate sa vedem daca suntem sanctionati ca am respectat instructia.

  4. Cat de curand vom asista la un nou *89. Cred ca asa nu se mai poate. Legea nu mai exista, pentru ca se schimba in fiecare zi, in functie de interesele politicului si politicienilor. Nu mai exista raspundere, pentru nimeni si pentru nimic, exceptand fraierii care mai muncesc. Cand „fraierii” incep sa-si ridice capul, sefii incep sa-si arate muschii, la propriu. Dar nu pun la socoteala, ca datorita pixului muschii le sunt atrofiati. Ce-ar fi sa ni-i aratam si noi, la propriu. Eu spun ca e cazul, pentru ca altfel nu se mai poate.
    Asa arata legea dar numai pentru politicieni:http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/relu-fenechiu-poate-scapa-de-condamnarea-la-inchisoare-daca-noul-cod-penal-va-intra-in-vigoare-in-februarie-2014-109155
    PS. Domnule Stefan ma alatur d-tra. 1.Plangere penala. 2 Executor judecatoresc.3. …. .

  5. Cred că Dorobanțu este tare disperat din moment ce face atâtea presiuni pentru eșalonarea drepturilor câștigate de subordonați și presupun că prin aceste presiuni trebuie să-și justifice salariul, că prin eficiența măsurilor economice aplicate societății nu și-l justifică deloc!!!!!!!!

  6. Modul de intrare in posesie a drepturilor salariale cistigate in instante poate fi decis numai de beneficiari. Daca membrii de sindicat sunt “moi” si mai au si un lider “specialist” semnatar, atunci presiunea administratiei de a esalona (la intelegere cu acesti lideri) drepturile cuvenite poate sa aiba succes! Numai unitatea,vointa si hotarirea beneficiarilor, organizati in grup cit mai mare si cu lideri nevinduti pot infringe presiunile si amenintarile de tot felul, care incurajeaza pe mai departe scaderea veniturilor si pierderea drepturilor prin santajul material (salarii si bonusuri) aplicat semnatarilor specialisti.
    La noi am dezbatut si hotarit impreuna cu liderii alesi sa ne reprezinte cu adevarat si am stabilit ce avem de facut si am mers pina la capat, intrind in cele din urma, marea majoritate, in posesia drepturilor.
    Am respectat urmatorii pasi: solicitare de punere in aplicare a sentintelor in mod amiabil, propunere de esalonare (dezbatuta si hotarita de noi in alte conditii si termene) si apoi in urma refuzului oricarui dialog sau negociere am pus in aplicare sentintele prin executare silita. Peste 400 de colegi au intrat in posesia drepturilor, mai sunt putini care urmeaza. Unitatea tuturor si corectitudinea liderilor au dus la acest rezultat.
    La alte sindicate, membrii au fost lasati sa se descurce singuri sau au fost ghidati si sprijiniti “din umbra” de lideri ce nu vroiau sa se puna rau cu cei care le dadeau bonusurile, facind asta mai mult de presiunea celor nemultumiti si de frica de a pierde numarul de membrii.
    E adevarat ca nu a convenit celor de la conducere sau “specialistilor” , iar liderii nostri sunt supusi unei continue tracasari prin sicane, plingeri si dosare, sanctiuni si amenintari atit din partea unora din administratie cit si din partea unor specialisti (mai ales de la MC).
    Sparam sa inceteze cu metodele astea si sa nu uite ca noi suntem alaturi de liderii nostrii iar rabdarea are si ea o limita, dispretul unora care se cred vremelnic pe “cai mari” a ajuns la apogeu, iar nemultumirile noastre se aduna proportional.
    Daca vor continua tot asa nu fac decit sa ne indirjeasca si mai mult, drept dovada si in continuare am imputernicit liderii nostrii sa caute a ne repara nedreptatile din anii 2011 si 2012 facute de semnatari in cirdasie cu administratia, iar la negocierile viitoare vom picheta MTI zi de zi.
    Discutati intre dumneavoastra si hotaritiva odata, daca nu vret sa fiti in continuare umiliti. ANSF are lideri “nespecialisti” si a facut dovada ca poate fi o solutie in a cuagula forta membrilor sai pentru a se termina cu “vinzatorii de suspendari de drepturi”!
    Daca noi, cei cu adevarati platitori ai “oalelor sparte”, nu facem decit sa “chibitam” pe la colturi si lasam ca administratia in cirdasie cu semnatarii de pina acum, sa-i “desfiinteze” pe putinii lideri ramasi nevinduti atunci ne meritam soarta si nu avem dreptul a ne mai plinge.
    TREBUIE SA NE TREZIM, NIMENI NU NE VA RECUNOASTE VALOAREA MUNCII NOASTRE FARA SA NE LUPTAM NOI!
    Sa ne dea afara pe toti si sa ramina cu liderii specialisti!

  7. Domnul Manolescu, eu iti pot spune si-ti garantez ca la primul proces castigat definitiv si irevocabil, daca in 15 zile directorul general sau menegerul privat orcare va fi el, va avea o plangere penala pt nerespectarea unei hotarai a tribunalului. Pt. asta tribunalul poate da o amenda penala, dar daca fac plangeri 50 de salariati,atunci va fi o condamnare penala cu suspendare(e ok si imi comvine ) iar respectivul va pleca din sistem. Referitor la mitingul organizat de ANSF, chiar daca au fost cam. 400 de salariati,membrii de sindicat, mesajul a fost tranmis org.competente si si-a atins scopul. Felicitari si jos palaria celor care au participat la miting pe o vreme cainoasa.Trebuie cat de curand sa se schimbe in ceva bun situatia actuala,pt. ca dupa ceva RAU va veni si zile BUNE !

  8. La acest pasaj ” La noi liderul de la MC i-a pus pe toti sa semneze .esalonarea, cu cedarea unei sume catre sindicat.” am facut referire mai sus.
    Sa nu fiu inteles gresit, e rusinos sa ceri ca din drepturi recuperate sa cedezi o parte.
    Eu intodeaunea am spus ca cei care fac munca sindicala trebuie sa fie remunerati. E o munca pe care o desfasoara in timpul lor liber si de multe ori e mai stresanta si mai epuizanta decat ce facem noi.

  9. Tare de tot.
    Si eu ma miram de ce nu comenteaza nimeni cand spuneam ca o sa ajungem sa venim cu bani de acasa la gara. Se pare ca la domnul Cristi deja s-a facut primul pas.
    Astazi am aflat ca onor managerul privat ar fi spus ca in primavara va disponibiliza 1400 angajati de la calatori si ca acestia vor fi aceia care nu vor esalonare.
    Eu cred ca de fapt se trage de timp pana cand cfr calatori va disparea si nu va mai exista nimic de executat.
    Ultima transa pe care o are de luat depoul Bc a fost prinsa in buget, de ce nu mai sunt bani?
    De ce nu spune domnul Dorobantu: “De la 1 ianuarie respectam grila de salarizare incepand cu 850 salariul minim dar va rugam sa acceptati esalonarea drepturilor din urma.” Atunci si noi am fi mai maleabili.
    De ce fstfr nu ii cheama in judecata pe cei care au semnat CCM 2012-2014 cu o grila in care salariul minim este de 600 lei ?
    Acei 300 lei din vara 2014 au sa fie exact diferenta de la 600 la 900 la salariul minim, deci efectiv nu se recupereaza nimic.
    Daca se va astepta sa treaca 1-2 ani pana la deschiderea de noi procese pentru recuperarea drepturilor salariale ( 750 , 800 si altele), vom ajunge in situatia cand prin esalonare acestea vor fi lunar mai mari decat salariul.
    Se pare ca managerul deja a hotarat si pentru 2014 cel putin 6 luni cu zile CS.

  10. Drepturile castigate in instanta….E o mare problema. La noi liderul de la MC i-a pus pe toti sa semneze .esalonarea, cu cedarea unei sume catre sindicat.Si toti au semnat. Adevarul e ca nu ai cum sa te lupti cu ei.decit sa nu primesti nimic, mai bine cei 300 de lei.Se merge pe ideea ca “daca nu se castigau”,ce primeau.
    Si ca sa astepti sa-ti cresca salariu cu 300 de lei , slabe sperante.Mai bine onor liderii nostri sa negocieze macar bonurile de masa.Cind spui la cineva ca lucrezi la CFR si iei 13-14 milioane , nu ai nici bonuri de masa si nici prime de Craciun si Paste, te intreaba de ce mai stai acolo si nu pleci.Adevarul e ca si eu ma intreb.

  11. CE facem cu drepturike castigate in instanta?Cand si cum o sa-i primim?nimeni nu comenteaza,mi se pare Dubios.parerea mea.

  12. Accidentele de pe sosele sunt deseori efectul odihnei insuficiente a soferilor. Alcoolul nu este principalul pericol la volan, multi soferi subestimand efectele letale ale privarii de somn si oboselii. 18-24 de ore fara somn echivaleaza cu depasirea limitei legale de alcool si produce la fel de multe tragedii pe sosele. 
    100.000 de accidente se inregistreaza anual in lume, 71.000 de persoane sunt ranite si 1.500 mor din cauza “atipitului” la volan, potrivit unor statistici prezentate de WebMD. De asemenea, o treime dintre respondentii unui studiu american au recunoscut ca li s-a intamplat sa adoarma in timp ce conduc.

    Oboseala
    Medicii definesc oboseala ca pe o stare complexa, caracterizata prin absenta vigilentei si scaderea performantelor mentale si fizice. Ea se manifesta prin scaderea memoriei, a capacitatii de comunicare si de decizie, reactii intarziate la stimuli, alterarea dispozitiei afective, iritabilitate, somnolenta si chiar mici episoade de somn (1 – 60 secunde). Oboseala la volan este de fapt o tulburare a activitatii cerebrale de procesare a informatiilor in sistemul om-vehicul-mediu.
    Cand ne dam seama ca suntem obositi? Medicii si psihologii spun ca pericolul oboselii in timpul sofatului este perceput prea tarziu de catre conducatorii auto. Atunci cand o persoana isi da seama ca este putin obosita apare o reactie adaptativa de ignorare a acestei stari si de continuare a activitatii. Masuratorile au aratat ca oboseala neurofiziologica apare mai devreme de momentul in care soferul realizeaza ca este obosit. Cand simte aceasta stare, el are tendinta sa spuna «gata, trebuie sa ma mobilizez pentru a merge mai departe», dar de fapt nu-si da seama ca aceasta mobilizare poate fi iluzorie.
    Deci soferul trebuie sa stie ca, atunci cand simte senzatia de oboseala, aceasta este un fenomen tardiv care nu poate fi depasit decat prin repaus. Mai sintetic spus, el trebuie sa inteleaga ca in creierul lui, anumite zone au inceput sa se odihneasca, sa doarma de ceva timp.
    Daca atunci cand conduceti clipiti si cascati des, sunteti iritabili si obositi, visati cu ochii deschisi, trebuie sa trageti pe dreapta. Oboseala actioneaza precum alcoolul: limiteaza considerabil viteza de reactie si vizibilitatea si slabeste capacitatea de concentrare. Desi majoritatea “incidentelor” se produc in intervalul 4.00-6.00 dimineata, exista un moment de varf si in intervalul 2.00-4.00 dupa-amiaza sau chiar mai tarziu, cand navetistii se intorc de la serviciu.
    Narcolepsia, descrisa in linii mari drept “oboseala cronica”, face ca soferii sa adoarma oricand, oriunde fara a putea controla fenomenul.

    Somnul
    In mod paradoxal, nu batranii sunt cei care adorm cel mai repede la volan. Potrivit datelor statistice, mai mult de jumatate din accidentele asociate oboselii sunt provocate de tineri sub 25 de ani. Din “grupul de risc” fac parte indeosebi barbatii, persoanele suferinde de tulburari de somn (apnee si narcolepsie), cele care depasesc saptamanal 60 de ore de munca si cei care lucreaza in ture (acestia din urma au un risc de sase ori mai mare). 
    Bolnavii cu apnee de somn (sforaie si au pauze de respiratie in timpul somnului) sunt de 3 -7 ori mai predispusi la accidente rutiere. 
    Retineti faptul ca daca beti cafea sau orice alta bautura care contine cofeina ele isi vor face efectul abia intr-o jumatate de ora sau aproape deloc in cazul “consumatorilor inraiti”. Mentinerea geamului deschis nu combate oboseala. Din contra, o camera aerisita e de regula un mediu propice pentru somn.
    Volumul mai tare al muzicii nu rezolva, de asemenea, problema. Desi somnul vine foarte greu pe stomacul gol, flamanzirea, un alt mit legat de combaterea oboselii la volan, nu face decat sa epuizeze si sa stoarca organismul de energie. Medicii recomanda, in schimb, gustari bogate in proteine si carbohidrati complecsi (biscuiti integrali, branza) din doua in doua ore. Un partener care sa fie atent tot drumul la posibilele “semne” si cu care sa faceti schimb de locuri din doua in doua ore este o solutie mai eficienta.
    Reprizele de somn de 15-20 de minute sunt cele mai eficiente, pentru ca mentin organismul in priza. Nu depasiti “norma” de 15-20 de minute pentru ca siesta prelungita va poate dezorienta. 
    In plus, somnul neodihnitor, trezirile frecvente, transpiratiile nocturne contamineaza viata sociala si profesionala a pacientilor. Multe pastile frecvent utilizate, precum cele folosite in tratarea racelilor comune si alergiilor si laxativele pot diminua vigilenta soferului. Daca li adauga si doze mici de alcool, somnolenta este amplificata. Cea mai buna metoda pentru a evita aceste reactii adverse este citirea prospectului. 
    Actiuni preventive
    Pentru a nu ajunge sa va puneti viata in pericol adormind la volan, tineti cont de cateva sfaturi.
    Anumite alimente contin melatonina, un hormon implicat in procesul somnului, si triptofan, un aminoacid care favorizeaza somnolenta. Ele sunt alimentele bogate in amidon (paste, orez, cartofi, paine). Si zaharurile rapide favorizeaza somnul (mierea, bomboanele, dulciurile). Cresterea nivelului de glucoza in sange incita organismul sa produca serotonina, un hormon cu proprietati sedative. Deci, adoptati o alimentatie mai digesta, bogata in vitamine, si evitati alcoolul. In schimb, puteti sa beti o cafea la sfarsitul mesei.
    Ascultatul radioului sau a unei muzici lente oboseste creierul. Cu cat sunteti mai obosit, cu atat perceptiile dvs. scad si sunetele devin astfel si mai monotone, marind riscul sa adormiti. Sfatul medicului: alegeti o muzica ritmata sau o emisiune de radio care chiar va intereseaza.
    Anumite medicamente favorizeaza somnul. Acesta este cazul psihotropelor si benzodiazepinelor, dar si al medicamentelor anti-durere. Vorbiti despre efectul pastilelor cu medicul sau farmacistul inainte de a pleca la drum sau cititi prospectul medicamentului pe care il folositi.
    Viteza mareste numarul de informatii pe care trebuie sa le proceseze creierul, astfel incat creierul oboseste si isi micsoreaza eficienta. Numarul de semnale care soseste la creier este atat de mare si de rapid incat acesta nu mai reuseste sa distinga frecventele care le separa. Creierul le interpreteaza deci ca pe un semnal unic si liniar, care declanseaza procesul somnului. In consecinta, fiti vigilenti mai ales pe autostrada. Monotonia de aici favorizeaza somnolenta. Incetiniti si evitati sa fixati axul autostrazii. Daca picotiti si va simtiti pleoapele grele, faceti o pauza!
    Evitati anumite intervale orare. Atentie la orele de risc: intre 2 si 5 dimineata si 13-16, organismul este fiziologic in pauza. Da, suntem programati genetic pentru siesta si somn. De aceea evitati sa conduceti la ora la care dormiti de obicei!
    Condusul cu fereastra deschisa, cantatul, muzica mai tare… Aceste masuri par eficace, insa ele trezesc organismul doar pe moment. Odata trecuta alerta, oboseala si somnolenta isi reiau locul. Deci, opriti-va pentru relaxare la primele semne de somnolenta!
    Dormiti inainte de a pleca in curse lungi! Riscul de somnolenta la volan depinde de calitatea somnului de dinainte. Daca aveti probleme de somn (insomnii), mare grija! Sunt sanse foarte mari sa adormiti la volan! Sapte nopti consecutive scurtate cu 2 ore echivaleaza cu o noapte alba. Iar daca atunci cand va treziti, va simtiti mai obosit decat inainte de culcare, adresati-va medicului; puteti suferi de o boala a somnului. In acest caz, nu este recomandat sa conduceti.
    temperatura mai mare de 23 ºC favorizeaza adormirea. Organismul isi reduce activitatea pentru a nu mai produce caldura, si adormi incetul cu incetul. Dati drumul la climatizare, deschideti un pic ferestrele daca e necesar. Adoptati o pozitie confortabila reglandu-va inclinatia scaunului, astfel incat sa nu va doara spatele sau umerii. O pozitie inconfortabila va poate obosi inutil. Ar fi bine sa va obisnuiesti a tine ambele maini pe volan. Acest lucru va echilibreaza automat pozitia si va obliga sa ramaneti vigilent.
    Identificati primele semne de somnolenta sau oboseala! Simptomele adormirii sunt cunoscute: pleoape grele, nevoia frecventa de a schimba pozitia, cascat, dureri de ceafa, dureri de spate sau dificultate de concentrare. Scaderea vigilentei se manifesta si prin dificultati in mentinerea vitezei sau a traiectoriei constante, sau prin scaderea atentiei la semnele din trafic.
    Pauzele ar trebui respectate. Cu cat traseul este mai lung, cu atat se acumuleaza mai multa oboseala. Nu ezitati sa mariti frecventa pauzelor. Daca simti ca adormi in timpul uneia dintre pauze, culcati-va cateva minute. Alte solutii: miscati-va, mergeti, intindeti-va ca sa treziti organismul. Stimularea muschilor relanseaza procesul de trezire.

    4. ELEMENTELE CONDUCERII PREVENTIVE, CONDUCEREA PE TIMP DE IARNA

    ELEMENTELE CONDUCERII PREVENTIVE

    1.      Cunostinte teoretice si practice: buna pregatire in domeniu, priceperile si deprinderile depind de modul cum lui disponibile pentru autoritati la sosire;
    – Sa nu calce sau sa atinga substantele varsate si sa evite inhalarea de fum, abur, praf sau vapori stand in bataia vantului;
    – Daca este cazul si sigur, sa utilizeze stingatoarele pentru eliminarea focurilor mici/initiale de la cauciucuri, frane si compartimentele motorului;
    – Focurile din compartimentele incarcaturii nu trebuie abordate de membrii echipajului vehiculului;
    – Acolo unde este cazul si prezinta siguranta, sa utilizeze echipamentul de la bord pentru prevenirea scurgerilor in mediul acvatic sau sistemul de canalizare si limitarea deversarilor.
    – Sa se indeparteze din vecinatatea accidentului sau urgentei, sa sfatuiasca celelalte persoane sa se indeparteze si sa urmeze sfatul serviciilor de urgenta;
    – Sa indeparteze orice imbracaminte contaminata si echipament protector contaminat si sa le puna in siguranta.
    2. OBOSEALA LA VOLAN

     INCLUDEPICTURE “http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1829/11729947/3/accidente-03.jpg?width=600&height=450” \* MERGEFORMATINET 

    conducatorii auto isi insusesc cunostintele de legislatie rutiera, de cunoastere a autovehiculului si, cu cat acestea sunt mai bine consolidate si aprofundate.
    2.      Vigilenta: reprezinta capacitatea conducatorului auto de a observa si de a fi atent in permanenta la tot ce se intampla in jurul lui atunci cand conduce vehiculul. El trebuie sa aiba concentrata atentia la tot ce se intampla si se petrece pe drum si la modul de functionare a automobilului, fara a fi insa incordat de teama ca sa nu-i scape ceva neobservat, pentru ca aceasta stare duce la un efort psihic sporit si de aici la aparitia oboselii.
    3.      Prevederea: reprezinta capacitatea conducatorului auto de a intui evenimentele care s-ar putea produce in timpul conducerii automobilului. Prevederea poate fi imediata (se refera la evenimentele ce se produc ori s-ar produce in timpul conducerii automobilului) sau indepartata (se refera la deductiile conducatorului auto facute inainte de a pleca la drum, asupra posibilitatii producerii unor evenimente, in vederea prevenirii producerii lor, recomandandu-se ca toate calatoriile sa se faca avand in vedere atat traseul ce urmeaza a fi parcurs, cat si pregatirea automobilului si a conducatorului auto).
    4.      Judecata: reprezinta capacitatea conducatorului auto de a analiza situatiile din trafic si de a gasi solutiile cele mai bune la problemele ce se ivesc. Judecata trebuie sa fie: prompta (procesul de judecata sa fie imediat), rapida si selectiva (dintre mai multe situatii trebuie selectata cea mai buna).
    5.      Indemanarea: reprezinta capacitatea conducatorului auto de a executa corect si rapid manevrele de conducere a autovehiculului (virajul, depasirea, intoarcerea, parcarea, mersul inapoi, mersul sinuos, pornirea in rampa, oprirea).
     
    CONDUCEREA PREVENTIVA IARNA
    Elemente care genereaza pericole:
    aderenta redusa pe zapada, gheata, polei
    scade vizibilitatea catre exteriorul autovehiculului
    motorul porneste mai greu
    pietonii circula pe carosabil pentru ca trotuarele sunt inzapezite sau acoperite cu gheata, devin periculosi pentru ca aluneca si cad pe carosabil, circula cu privirea aplecata datorita viscolului si pericolului de alunecare si nu mai privesc in jur
    alternare intre portiuni de drum uscat cu aderenta buna si portiuni cu aderenta redusa
    spatiul de franare creste
    apare derapajul si patinarea rotilor motoare
    partea carosabila se ingusteaza datorita depunerii zapezii
    creste rezistenta la inaintare a autovehiculului
    marcajele nu se mai observa sub mazga sau zapada

     Masuri de prevenire a pericolelor:
    nu se bruscheaza ambreiajul, frana, acceleratia, directia
    folosirea mai ales a franei de motor
    marirea distantei fata de autovehiculul care circula in fata
    folosirea lanturilor de zapada
    viteza trebuie mult diminuata
    aprinderea luminilor de intalnire in permanenta si a celor de ceata (daca este ceata)
    folosirea instalatiei de climatizare pentru uscarea parbrizului, geamurilor si lunetei
    folosirea unui spray anti-aburire
    sporirea atentiei la pietoni si avertizarea sonora din timp a acestora

    Masuri de ordin tehnic
    verificarea instalatiei de climatizare
    folosirea pneurilor de iarna la temperaturi sub +70C
    verificarea densitatii lichidului de racire (antigel)
    folosirea uleiurilor de iarna sau multigrade
    dotarea autovehiculului cu lanturi pentru zapada, lopata, sare, nisip, cablu de remorcare
    rezerva de alimente si carburant pentru un drum mai lung

    5.RISCURI DE INCENDIU IN SEZONUL RECE.

    Avandu-se in vedere ponderea mare de incendii produse in acest sezon si tinand cont de schimbarile bruste de temperatura inregistrate, pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite se vor respecta urmatoarele masuri:
    Verificati instalatiile electrice pentru evitarea suprasolicitarii si exploatarii cu improvizatii;
    Nu utilizati si nu permiteti utilizarea de mijloace de incalzit improvizate;
    Acordati o atentie deosebita utilizarii in siguranta a mijloacelor de incalzire cu combustibil solid, lichid sau gazos prin evitarea supraalimentarii sobelor, asigurand supravegherea permanenta a acestora;
    Verificati mentinerea libera a cailor de acces, interventie si evacuare in cazul unei situatii de urgenta;
    La parasirea locuintei asigurati-va ca nu ati lasat focul aprins si consumatorii electrici sub tensiune;
    Nu parcati autovehiculele in locuri care sa blocheze sau sa ingreuneze accesul autospecialelor de interventie ale serviciilor pentru situatii de urgenta;
    Nu folositi chibrituri, lumanari, lampi de iluminat cu petrol, in spatii cu pericol de incendiu, cum sunt: depozite de furaje, grajduri, magazii etc.;
    Nu depozitati buteliile de GPL in apropierea surselor de caldura;
    Supravegheati copiii si nu lasati la indemana lor surse de aprindere (lumanari, brichete).

    O mica parte despre ce sa discutat la o sedinta de siguranta circulatiei si instruire a colaboratorilor unei societati modul cum se pune accentul pe oboseala si conduita preventiva. Cand si la cfr sefi o sa inteleaga ce inseamna starea de oboseala si conduita preventiva.

    

    

    

    

    

    

  13. MULTUMESC atit colegilor mei cit si celorlalti participanti la Mitingul din 28.11.2013 , precum si celor care, de serviciu fiind in 28.11.2013, au purtat banderola alba in semn de solidaritate!(asa cum au facut-o membrii de sindicat din ramura de trafic din sindicatele “Cale Libera Craiova-2011” si “RC Piatra Olt”).
    Am avut onoarea de a fi invitat sa fac parte din delegatia ANSF primita pentru discutii de catre conducerea ministerului si a companiilor feroviare.
    Cred ca protestul nostru a demonstrat in principal 2 ASPECTE:
    1. Problemele cu care se confrunta sistemul feroviar EXISTA si sunt resimntite de noi, iar gasirea solutiilor e o DATORIE pentru toti (politicieni, guvernanti, manageri, factori de decizie, angajator si angajati).
    2. ANSF ca si organizatie sindicala federativa, impreuna cu toate organizatiile sindicale componente, EXISTA cu toate contestatiile unor “prieteni” care isi doresc cu tot dinadinsul ca ea sa NU mai existe!
    PRIMUL ASPECT cuprinde mai multe probleme (enumar pe scurt):
    INVESTITIILE – sunt dorite de toti, dar nu toti acorda importanta si prioritate obtinerii sau indentificarii unor resurse, “vina sau vinovati” neexistind. Putinul care se investeste, pare a fi extras cu “forcepsul” de la “finantistii zilei”, iar apoi apar si probleme de administrare judicioasa. Intreaga problema a investitiilor nu pare a face obiectul atentiei politicului decident prin pirghia bugetului alocat sau al conlucrarii interministeriale.
    DECLINUL SALARIAL – se datoreaza in principal “aplicarii prevederilor legale si ale celor stabilite prin CCM-urile negociate”. Concluzia ar fi ca stoparea acestui declin se poate face numai la NEGOCIERILE CCM din viitor! Pina atunci nu ne mai ramine decit speranta in Justitie pentru a dovedi in continuare nedreptatile facute noua prin negocierile anterioare!
    ANULARILE DE TRENURI – Sunt impuse de prevederile legale adoptate in 2013 (alta HG) prin care s-a hotarit micsorarea subventiei si a prestatiei anuale pentru compania de stat de transport calatori. Deci inca odata se pare ca politicul si guvernanti, intr-un stat social conform Constitutiei (si condus de partide sociale), hotaresc economii financiare pentru o componenta sociala – transportul de calatori cu o companie de stat!
    CONCEDIERILE/DISPONIBILIZARILE – Sunt luate in calcul pentru o “eficientizare” a companiei de MARFA in mod sigur pentru anul viitor, pentru INFRASTRUCURA se fac doar calcule si se gindesc programe, iar pentru CALATORI nu s-au luat in discutie asfel de masuri – reducerea normei lunare fiind o varianta adoptata de echipa manageriala pentru a se evita asfel de cazuri. Sa speram ca vreo noua HG de modificare in jos sa nu schimbe situatia!…sau masurile de reduceri de norma sa nu fi fost degeaba!
    INCHIDERILE DE LINIE au fost negociate si convenite de unii “mai mari cu altii si mai mari” iar tranformarea “liniilor neinteroperabile” se face conform “conceptelor UE” care nu prea sunt aplicabile la noi. Fundamentarea acestor tranformari are la baza calcule economice de rentabilitate, rentabilitate care nu prea exista pentru infrastructura feroviara de la noi in ansamblu, iar “linistea”noastra ar fi data de faptul ca pina la urma ele ramin tot in proprietatea statului (indiferent de “efectele” inchirierilor de pina acum).
    Cu toate astea, acest proces va continua si demonstreaza lipsa de vointa politica si decizionala de a gasi alte solutii, mascind de fapt lipsa alocarii resurselor spre sectorul feroviar.
    DREPTURILE DE CALATORIE – Pentru compania de stat de transport calatori suntem asimilati cu orice alti clienti “fara favoritisme”. Componenta financiara a “arcului guvernamental” (Minister Finante) de sorginte tot liberala ca si cea de la Transporturi, considera ca drepturile de calatorie ale ceferistilor sunt un “lux” si trebuie impozitate ca atare, asta bineinteles dupa ce sunt in prealabil reduse! Nu mai conteaza pentru nimeni de cind avem aceste drepturi si ce inseamna ele pentru noi, in intregul lor!
    INSTRAINAREA SPITALELOR CFR – Demonstrata clar ca fiind o ILEGALITATE pare a fi acceptata de factorii decizionali care sunt in “pana de solutii” pentru a schimba ceva. Cu toate argumentele aduse de partea sindicala de la spitalele CFR din cadrul ANSF se pare ca “cei care trebuie” sa faca ceva nu au incotro si vor lua decizii in favoarea revenirii la normalitate (renuntind la ideile “nastrusnice” de acaparare a celor 4 ha de teren aferente spitalului din Iasi). Sunt ceva sperante, dar tare ma tem ca fara continuarea actiunilor, se va “uita” de cite o unitate spitaliceasca!
    AL DOILEA ASPECT, al dialogului social cu ANSF ca si organizatie sindicala, s-a demonstrat ca este deficitar si se incearca pe toate caile ca el sa dispara, argumentindu-se oarece prevederi legale de reprezentativitate.
    Chiar daca nu e comod sa ai discutii cu cineva care reprezinta oameni nemultumiti, care iti fac cunoscut starea de fapt fara menajamente, care se intreaba si te intreaba de ce e una si de ce a alta, fara prea mare “diplomatie”, trebuia sa porti DIALOGUL si sa cauti solutii la problemele existente, iar dialogul sa respecta conditiile de a nu fi o discutie intre surzi si sa fie facut cu buna credinta!
    Evitarea dialogului sau purtarea intre “surzi” si cu trimitere mestesugita la diverse chichite legale, fara a tine seama de nemultumirile reale, duce la complicarea situatiei (nu stiu daca mai e necasar) deja existente!
    Daca trimiterile in timpul dialogului sunt la timpul sau dreptul de a “comenta” (pentru unii asta”demonstrind ca nu muncesti si stai degeaba”) atunci dialogul se viciaza iar efectul e viciat.
    Suntem intro situatie deja complicata, cind rabdarea ajunge la maxim, cind nemultumirile se inmultesc iar increderea e la cote de avarie!
    A refuza un dialog incomod si a incerca sa inabusi nemultumirile prin incurajarea unor farisei “reprezentativi” este ca si cind ai incerca sa te imbeti cu apa rece! Cit se poate practica “jocul” asta, cit se poate trimite de la un minister la altul responsabiliatea unor decizii, cit de mult se pot amina aceste decizii si cit se pot ignora efectele lor?
    Daca as crede o singura clipa ca nemultumirile pentru care au protestat cei de la ANSF ar fi numai ale unui mic grup, nu as fi scris nimic aici si nici nu as fi participat!
    Sunt CONVINS insa ca nemultumirile sunt ale tuturor ceferistilor simpli!
    A nu mai avea indentitatea breslei (asa cum zicea un coleg) , a o duce din rau in mai rau, a nu mai fi sigur pe locul de munca dupa 20-25 de ani sau a fi rusinat cind spui ce meserie ai – sunt citeva din motivele convingeri mele ca nemultumirea nu e numai a unui grup de “zanatici”!
    Dupa toate astea ma intreb de ce ceilalti nu fac nimic si accepta aceasta stare de lucruri? De ce tac si nu iau atitudine? Asteapta oare sa vada daca dispare sau nu ANSF? Asteapta sa vada daca “zanaticii” sunt “defiintati” unul cite unul? IGNORANTA, TACEREA, NEPASAREA sa fie solutiile pe le cred acestia a fi salvatoare?
    Pierderea “reprezentativitatii” invocate de unii si dorite de altii sa fie rezolvarea?
    Eu zic ca ANSF tine mai mult la aspectul “reprezenativitatii” (invocate) numai daca REPREZINTA CU ADEVARAT OAMENII CARE FAC PARTE DIN EA!
    A fi reprezentat de cineva inseamna ai acorda increderea, iar cel care te reprezinta este obligat sa nu-ti terfeleasca aceasta incredere!
    Cei care au participat la miting au demostrat ca sunt reprezentati si reprezinta ceferistii, chiar daca au fost putini i-au reprezentat (dupa priceperea lor) cu adevarat pe toti!
    De 1 Decembrie si de Sf.Andrei un sincer LA MULTI ANI TUTUROR!

  14. ,, La 1 decembrie 2013 se împlinesc 95 de ani de la Unirea Transilvaniei, Banatului, Crişanei şi Maramureşului cu România, consemnează Agerpres.,,,
    La mulți ani România !

  15. Scurt istoric al managerului:
    Din functia de director este demis datorita unui mers de tren favorabil privatilor.
    La cateva luni este pus manager.
    Acum inteleg ca iar a facut un mers de tren favorabil.
    Deci se poate presupune ca in primavara va fi ministru?

  16. ……………………. Daca te mai apuca 2014 la cfr calatori sper sa te apuci de treaba si sa justifici salariul si celelalte bonusuri domnule manager,pentru ca acum lasi ipresia ca esti platit de operatorii privati.

    1. O SA JUSTIFICE LA DIICOT MILIOANELE DE EURO BAGATE IN ACHIZITII SI IN SUPLIMENTARILE FACUTE DUPA BUNUL PLAC?
      MANAGERUL CFR CALATORI, ESTE PLATIT DIN BANII ROMANILOR, PRIVATII FARA DOAR SI POATE , IL SUSTIN.
      VINE SCADENTA…

  17. Viseaza frumos grevistule tehnic, ce investitii în RE, în locomotive, vagoane, ai vazut cum se fac investitile? Ne pun sa conducem tot felul de vechituri, Z6100, ADH, mai batrane ca mine. Decat asa investitii mai bine sa inchida la paine și gata.Sa vedem atunci de unde isi mai ia menegerul privat(de libertate), administratia si sindicatele cumparate de el, salariul. Si ce salariu:10000 E, iar specialisti astia in resurse(care resurse?), cate 5-6000 de lei. Astia iau o gramada de bani din CFR si io nu am cu ce sa-mi platesc rata la banca, cu toate ca muncesc corect si bolnav si stresat si de multe ori numai cu odihna pe foaie si stau numai in sala masini sa le repar lor locomotivele, in loc sa-mi vad de SC si si si….
    Ce mai este transport social? Cand un bilet costa 7-90 lei pe distanta de 300 km. Inmulteste suma la 4 si vezi ce suma iti da. O familie compusa din 4 persoane da salariul minim, numai pe un dus/intors.Atunci unde-i transportul social? Nu va mai zic de orarul trenurilor? care trenuri? La cum este trasat noul mers de tren si la ce ore, falimentam in maxim 6 luni. Menegerul privat stieeeeeee.
    Asa ca daca nu iesim in strada sau oprim lucru(ca sa moara si capra lui Dorobantu), inchidem la pita si plecam acasa. Dar sa iesim toti, mecanici, coercial,vagonari. Nu sa scoata castanele din foc cu mana noastra, cum au facut si pana acum. Sa moara toate caprele.

  18. Un coleg spunea într-un comentariu al său că :,,Să dea Dumnezeu să iasă ceva din mitingul ăsta, dar după cum văd toata conducerea CFR Călători este surdă la toate doleanțele noastre dar este foarte vocală în sancțiuni ,eșalonări pe ani cât mai mulți,controale, etc . ,, .
    Vom intra în Grevă Tehnică după ce am protestat în data de 28.11.2013 a treia oară în șase luni de zile în Parcul din fața Ministerului Transporturilor pentru lipsa investițiilor în ultimii ani în Infrastructura Feroviară de Stat (CNCF – CFR SA), ceea ce face să scadă permanent viteza comercială a trenurilor de călători , fapt ce conduce la îndepărtarea călătorilor care circulă cu trenurile de călători (mulți călători se reorientează, din această cauză, spre transportul rutier de călători) etc.și după ce am protestat a treia oară în 6 luni de zile pentru faptul că nu se investește și în automotoare noi, rame electrice noi și vagoane noi la CFR Călători ceea ce de asemenea determină călătorii să se mute pe transportul rutier.

  19. Se desfintează Punctul de Lucru FETESTI , se anuleaza trenuri de călători ale CFR Călători și se acoperă norma altor salariați cu prestatatia preluată FETESTIULUI fără a se ține cont de cheltuielile aferente și în situații de genul celei prezentate mai sus ne gândim la următoarea strofă :
    ,,Toţi dorobanţi, toţi căciulari,
    Români de viţă veche,
    Purtând opinci, suman, iţari
    Şi cuşma pe-o ureche.
    Ne dase nume de Curcani
    Un hâtru bun de glume,
    Noi am schimbat lângă Balcani
    Porecla în renume! ,, .

  20. Menegerul atata desfinteaza pana duce trenurile cu comercialul si revizorii tehnici de vagoane(ca de le zici lacatusi se supara si nu-ti mai fac proba fr.). Desfinteaza domnule o data functia de mecanic si du tu trenurile, ca oricum le duci numai pe hartie.
    Doamna ministru, cand ai de gand sa iei masuri? Cand sntfc nu va mai putea fi redresat? Sau asta va doriti cu totii?Politica falimentarii tarii continua.Stati si dormiti, ca si asta va va costa foarte scump.Mama ei de viată.
    Astai parerea mea.

  21. Să nu uităm că suntem europeni şi peste tot în Europa in jurul nostru se construiesc şi se modernizează căile ferate și se achiziționează material rulant nou pentru operatorii de transport feroviar de călători de stat.
    Ne pregătim pentru data când se va da semnalul pentru începerea Grevei Tehnice pentru că materialul rulant existent este majoritatea necorespunzător prevederilor instrucțiunilor în vigoare și pentru că nu oferă condiții de muncă corespunzătoare și vom sta în greva tehnică până când se va începe să se vadă investițile în Automotoare noi pentru CFR Călători, în Rame Electrice noi pentru CFR Călători, în Locomotive noi pentru CFR Călători și în vagoane noi pentru CFR Călători și până când se va înceta cu bătaia de joc ce o practică conducerea CFR Călători asupra mecanicilor de locomotivă și automotor de la CFR Călători.

  22. Domnule Lucian spui că : ,,Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu este cel mai rău din toți. Adică, ne tratează pe noi salariații CFR Călători ca pe proprii săi sclavi, interpretează legile după bunul său plac, nu respectă absolut nimic din CCM în viguare (și cu acordul tacit celer 2 federații, FML din AFTF și FNFMC), dă ordine (în condica de ordine) care sfidează Decizile Judecătorilor; adică, dacă vrei așa bine, dacă nu, nu vezi nimic din ceea ce obligă sentința și decizia (mă refer la drepturile câștigate prin instanță). ,, .
    Eu spun că Mecanicii de Locomotivă de la CFR Călători din toată țara ar trebui să ia legătura cu mecanicii de locomotivă din Fetești și să fie alături de ei …

  23. Frate PAULE vine mosu pe 3 12 2013 cu discursuri marete cu programe de eficentizare a CFR CALATORI dar spre surprinderea noatra noi cei de la FSTF nu dorim acest lucru intrucat facem excutari silite la o societate de stat care incearca o redresare spectaculoasa prin : anulari de trenuri ,inchideri de secti de circulatie ( renuntarea ) desfintari de Puncte de Lucru . Acest lucru se datoreaza ideilor marete ale celui mai iubit dintre manageri in viata care se afla la SNTFC CFR CALATORI SA .

    1. MARIANE,OAMENII AU NEVOIE DE BANII CASTIGATI CU BATAIE DE JOC IN INSTANTE,NU DE DISCURSURI MARETE.SAU SATURAT DE ,,GOGOSI.DACA NU FACEAM ACTIUNI IN INSTANTA NE DADEAU ,CE ? .M. …SI GATA.

  24. Tot aud, ei și ce au rezolvat cu MITINGUL, sau ce vor rezolva?
    Celor care își pun astfel de întrebări, le răspund, că datorită acelor oameni, 200-300 câți au fost la acest miting și au răbdat frigul de afară, politicul știe că mai sunt angajați ai CFR, cărora le pasă de ce se întâmplă la aceste societăți. Au fost informați( de puțina presă interesată), că nu pot băga „pumnul în gură” sau cumpăra(vezi conducerile federaților absente) pe toți. Mai sunt și oameni care au „coloană vertebrală”. Chiar dacă nu contează, eu le mulțumesc acestor oameni și îmi pare rău că n-am fost alături de ei(motivele?).
    Aceste mitinguri(trei la număr în 2013) cu un număr atât de mic de manifestanți, au reușit să încetinească falimentarea unităților CFR. Dacă eram la miting , 20000-30000 de salariați, fi-ți siguri că alta ar fi/fost soarta CFR-ului în general.
    Dacă ar fi fost la miting, 20000-30000 de salariați, alta ar fi percepția politicului și a presei. Chiar dacă toți salariați din CFR, în special din SNTFC, sunt nemulțumiți, dar le este frică să și-o arate, această nou înfințată ANSF( Alianța Națională Sindicală Foroviară), va lupta pentru drepturile sindicale și nu numai, a tuturor salariaților din transporturi. Avem răbdare și așteptăm ca toți cei nemulțumiți, sătui de aroganța, de presiunile, de decizile înpotriva angajaților CFR, SĂ NI SE ALĂTURE, pentru a face din CFR o a-2-a armată, așa cum a fost odată. Să facem din aceste societăți de cala ferată, societăți cu care să ne mândrim și cu care să transportăm mărfurile și călătorii care ni se încredințează, în condiții civilizate, într-un timp cât mai scurt și de siguranță.
    Știu că foarte mulți angajați și membrii de sindicat sunt nemulțumiți, de ceea ce se întâmplă acum la calea ferată și mai ales cu conducerile sindicatelor „alese”,de aceea vă voi da speranță ,spunându-vă că nu este totul pierdut(așa cum afirmă destui, referinduse la sindicate), iar ANSF o demonstrează. Garanția este Președintele ANSF, Maxim Rodrigo care împreună cu conducerea ANSF, caută toate soluțile legale(nu ca administrația) pentru ca mebrului de sindicat să-i fie mai bine. Toate acțiunile viitoare se vor baza pe legislația în viguare și de aceea așteptăm ca la viitoarele acțiuni sindicale organizate de ANSF, să fim într-un număr mult mai mare(toți dacă va fi posibil).
    Părerea mea contează. A dumneavoastră?

  25. domnilor colegi ce se intimpla astazi la PL FETESTI se datoreaza faptului ca la conducerea SNTFC CFR sunt pusi oameni care numai MANAGERI ,,DIRECTORI ,nu se numesc . Acest lucru se reflecta pe teren adica ( se desfinteaza PL FETESTI se anuleaza trenuri ,se inpovareaza alte depouri si puncte de lucru sa preia prestatatia FETESTIULUI fara a se tine cont de cheltuielile aferente , doar pentru simplu fapt ca cei de la Fetesti au cerut o esalonare a platilor mai de bun simt , dar cel care conduce destinele CFR CALATORI este (ursitoarea cea rea ) si chiar daca ordinul dat de el incalca legea nul intereseaza Acest lucru se va intimpla daca nu vom lua urgent masuri si la alte Depouri si Puncte de Lucru care va proceda ca la FETESTI sa iti cerii drepturile banesti si sa fi tratat ca un distrugator ( INCONSTIENT) ca un infractor . Dar sa lasam ura si ranchiuna deoparte ca maine este ziua Nationala a ROMANIEI ( ROMANIA TE IUBESC )

  26. Domnule Președinte Maxim Rodrigo, doamnelor, domnilor trăim în secolul vitezei-la alți, nu la noi-; la noi, viteza se vede și se simte numai în a falimenta tot ceea ce înseamnă intreprindere, societate de stat. Economie nu mai avem, Sănătate nu mai avem, Învățământ nu mai avem, ce este în pământ și în aer, nu mai avem, pentru că le-au vândut străinilor(gaz, petrol, păduri,etc), nici cale ferată, în curând nu vom mai avea, resursele umane se vor numii sclavi moderni. În schib avem: taxe și impozite de tot felul. Ia să încerce cineva să nu le plătească. Are grijă statul prin ANAF, să ne blocheze conturile, până la recuperarea datoriei și chiar mai mult. Dar numai persoanelor fizice. Persoanelor juridice, de ce nu? Pentru că contribuie la campanii(mă refer la cele mari, care știm cu toții că-și plătesc dările către stat când își amitesc sau mai rău sunt păsuite de stat)? Viteza cu care au dus țara asta în pragul sărăciei, oare cum se numește? Pe unul L-au înpușcat, pentru că a subminat economia națională, pentru că și-a sărăcit neamul, la lăsat în frig, în întuneric, fără mâncare, etc.
    Am făcut această introducere, deoarece istoria se repetă. Ne-am întors înapoi în timp. Regimul comunist ne amenința cu securitatea, regimul democrat ne amenință cu locurile de muncă. Până când? Până când vom mai răbda? Generația mea, este o generație de sacrificiu. M-am săturat să tot fiu sacrificat în această viață. S-o ducă ei bine în viața de apoi, eu vreau s-o duc și eu bine în viața asta.
    Președintele Băsescu, cu guvernul PDL-ist mi-a tăiat din drepturi(2010-2012), Guvernul USL mi-a tăiat și îmi taie( știți cu toții), managerul privat, este cel mai rău din toți. Adică, ne tratează ca pe proprii săi sclavi, interpretează legile după bunul său plac, nu respectă absolut nimic din CCM în viguare( și cu acordul celer 2 federații, FML-FNFMC), dă ordine(condica de ordine) care sfidează Decizile Judecătorilor; adică, dacă vrei așa bine, dacă nu, nu vezi nimic din sentință și decizie (mă refer la drepturile câștigate prin instanță). Și toate aste, de ce? Pentru că are susținere politică. Această clasă politică, care la fel ca managerul privat, interpretează recomandările UE(și sunt multe).
    Mă voi referii numai la cea care recomandă societăților de stat, Manageri privați.
    Ce înțelege UE prin manager privat știm cu toții. Ce înțeleg guvernele ultimilor 15 ani? Niște oameni care au lucrat pentru ei în campanile electorale, niște oameni care trebuie recompensați pentru fostele și viitoarele campanii electorale, chiar dacă nu sunt pregătiți pentru astfel de funcții. Contează numai munca de partid. Exemple cred că nu trebuie să vă mai dau; vedem destule în presă(scrisă, audio-vizuală). Nu contează dacă nu sunt specialiști, dacă sunt pegătiți (cu coatele tocite pe băncile școlilor, la zi), dacă sunt meseriași, cum spunem noi. Contează partidul.
    Nu fac politică, dar politicul influențează și numește tot ce sunt funcții de conducere la societățile de stat. Este crudul adevăr, cel puțin văzut de mine.
    Asta este cauza, care provoacă efectele în lanț.
    Părerea mea contează.

  27. Ar fi bine sa se faca ceva ,dar membrii FML din dep Ploiesti sunt foarte multumiti si accepta orice li se propune [ordona] de catre o mana de oameni de bine,din cauza fricii ca vor fi mutati pe alta functie sau or sa piarda banii castigati in instanta.Unii tremura de le sar capacele la Miting si altii stau la caldura si ai sfideaza.Dar au lider Specialist recunoscut de Administratie.Nici nu conteaza ca este de seama cu Matusalem si altii au iesit de mult la pensie ,daca ti trena cum trebuie esti bun si halesti mult si bine ,ce mai conteaza prostii.

  28. Feteștiul s-ar putea să dea semnalul pentru începerea Grevei Tehnice pentru că materialul rulant existent este majoritatea necorespunzător prevederilor instrucțiunilor în vigoare și pentru că nu oferă condiții de muncă corespunzătoare și pentru că mecanici de locomotive sunt scoși la 8 ore și la alți mecanici de locomotive pentru a-și face norma lunară li se impune navetă neplătită și li se desființează nejustificat și fără nici o consultare cu FSTFR și/sau ANSF : Punctul de lucru, SELC-ul sau Depoul de Locomotive, așa peste noapte, fără nici o argumentare logică și nu vom mai da înapoi până ce nu se va începe să se vadă investițile în Automotoare noi pentru CFR Călători, în Rame Electrice noi pentru CFR Călători, în Locomotive noi pentru CFR Călători și în vagoane noi pentru CFR Călători și până ce nu se va înceta cu bătaia de joc ce o practică conducerea CFR Călători asupra mecanicilor de locomotivă și automotor de la CFR Călători.
    Mecanici de Locomotivă de la CFR Călători din toată țara luați legătura cu mecanicii de locomotivă din Fetești și fiți alături de ei …

  29. După ce am protestat în data de 28.11.2013 a treia oară în șase luni de zile în Parcul din fața Ministerului Transporturilor pentru lipsa investițiilor în ultimii ani în Infrastructura Feroviară de Stat (CNCF – CFR SA), ceea ce face să scadă permanent viteza comercială a trenurilor de călători , fapt ce conduce la îndepărtarea călătorilor care circulă cu trenurile de călători (mulți călători se reorientează, din această cauză, spre transportul rutier de călători) etc.și am protestat a treia oară în 6 luni de zile pentru faptul că nu se investește și în automotoare noi, rame electrice noi și vagoane noi la CFR Călători ceea ce de asemenea determină călătorii să se mute pe transportul rutier.
    Atât în timpul Mitingului de Protest din 28.11.2013, cât și imediat după Mitingul din 28.11.2013, la întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și cu conducerile Unităților Feroviare de Stat, am arătat că după ce mecanicii de locomotive și automotor de la CFR Călători prin intermediul FSTFR și al ANSF au organizat 3 Mitinguri de protest în o jumătate de an 2013 urmează să intre în Grevă Tehnică , respectiv să iasă din Depourile de Locomotive numai cu Locomotivele, Automotoarele și Ramele Electrice ce sunt Apte de Drum conform Instrucțiunilor în vigoare până vor începe să se vadă investițile în Automotoare noi pentru CFR Călători, în Rame Electrice noi pentru CFR Călători, în Locomotive noi pentru CFR Călători și în vagoane noi pentru CFR Călători.
    Sper ca să fim luați în serios când vorbim de Grevă Tehnică pentru că odată începută nu vom mai da înapoi până ce nu se va începe să se vadă investițile în Automotoare noi pentru CFR Călători, în Rame Electrice noi pentru CFR Călători, în Locomotive noi pentru CFR Călători și în vagoane noi pentru CFR Călători.

  30. Ministrul Transporturilor – doamna Ramona Mănescu a afirmat că :,, am adus managementul privat ca sa putem performa nu ca sa putem sa ingropam defintiv companiile de stat”.
    Dacă nu sunteti multumită de managerii privati d-nă Ministru atunci vrem să vedem ce faceti ca lucrurile sa functioneze la Calea Ferata Română ?????
    Doamnă Ministru Ramona Mănescu trebuie să fiți informată că Majoritatea Mecanicilor de locomotivă și automotor de la SNTFC,,CFR Călători,,SA ( respectiv Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România) este nemulțumită de faptul că deși s-a adus management privat ca SNTFC,,CFR Călători,,SA să poată performa aceasta nu se întâmplă .
    Doamnă Ministru Ramona Mănescu trebuie să fiți informată că Majoritatea Mecanicilor de locomotivă și automotor de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și deci și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România speră ca managementul privat ca SNTFC,,CFR Călători,,SA nu va îngropa defintiv SNTFC,,CFR Călători,,SA și speră că doamna Ministru Ramona Mănescu va obliga managementul privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA să facă posibil ca să performeze SNTFC,,CFR Călători,,SA începând cu anul 2014.
    Mă întreb și eu ca și domnul Manolescu Paul : ,, Oare vine Mosul și la salariații CFR Călători ??? Și sunt convocati in 3 .12.2013 la SNTFC ,,CFR Călători,,SA mai mulți salariați din Ramura Tracțiune pentru că Moșul nu stie ce cadouri sa cumpere la copii salariatilor ? Sau pentru ca să li se spună salariaților că în decembrie 2013 va fi un nou val de sancțiuni disciplinare ce vor forța Moșul să dispară definitiv din sărbătorile anului 2013 pentru copii multor salariați ai CFR Călători ???

  31. Credeti ca amenintarile au vreun efect bun?Va spun ca nu,daca credeti ca nu ne gasim de lucru va inselati.nici nu iesiti din SNTFC si sunteti angajati.asa ca fiti corecti si nu are cu ce sa va indoaie nimeni.Ne vedem pe 3 .12.2013.La Multi Ani ,doresc tuturora care poarta numele deAndrei,Andreea .

  32. S tie cineva de ce suntem convocati in 3 .12.2013 la SNTFC? Oare vine Mosu si nu stiie ce cadouri sa cumpere la copii salariatilor?,si comunistii se mai 2gandeau la CFR-isti si copii lor in DECEMBRIE,acum sa uitat de obiceiurile frumoase care aduceau multumirea,fericirea,faceau ca oamenii sa fie mai b uni ,mai sinceri,oare de ce ?nu mai putem,sau nu mai vrem sa stim sa fim vii,sa fim oameni?Ne-am transformat in niste izvoare de invidie,rautate,nepasatori de colegii si semenii nostri.Pacat.

  33. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) a dus greul împreună cu salariații din CFR Călători (și nu mă refer și la conducerea privată a CFR Călători) si tot împreună FSTFR cu salariații din CFR Călători (și nu mă refer și la conducerea privată a CFR Călători) parcă sunt singurii care mai lucrează pentru CFR Călători .
    Să nu uităm că și Ministrul Transporturilor – doamna Ramona Mănescu a constatat și apoi a afirmat că : ,,Managerii Privaţi numiţi la Căile Ferate Române pare că lucrează mai degrabă pentru companiile competitoare,,.

  34. Domnule Vlad și eu cred că : ,,timpul trece ,anul 2013 trece și el, leafa de 9000 de euro lunar merge către managerul privat -domnul Valentin Dodobanțu pe întreg anul 2013 si salariatii au dus și duc
    greul în Unitatea Feroviară CFR Călători , precum și faptul că ei sunt si cei care suportă umilinta și cei care decontează esecul lamentabil al managerului privat “smart” si al echipei sale “performante” . ,, .
    salariatii au dus și duc
    Să nu uităm însă că și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) a dus greul împreună cu salariații din Unitatea Feroviară CFR Călători si tot împreună FSTFR cu salariații din Unitatea Feroviară CFR Călători au fost cei care au suportat umilinta și cei care au decontat și care: ,, decontează esecul lamentabil al managerului privat “smart” si al echipei sale “performante” . ,, .

  35. ptr. GM
    Managementul privat de la CFR Calatori este un dezastru , cine sa imbunatateasca situatia , Dorobantu Valentin ?????
    Asa ceva nu o sa se intample, performanta la CFR Calatori nu se poate obtine cu actuala conducere si dna. Ramona Manescu stie, un lucru este clar : timpul trece , leafa de 9000 de euro lunar merge si salariatii duc
    greul si umilinta , adica ei deconteaza esecul lamentabil al managerului privat “smart” si al echipei sale “performante”

  36. Daca nu sunteti multumita de manageri privati dna. ministru afara cu ei si puneti adevarati manageri privati,insa ma tem ca partidul politic sau alianta din care faceti parte nu va da voie sa faceti ca lucrurile sa functioneze la calea ferata ?????????????

  37. “Sindicatele, pe buna drepate, mi-au spus: ‘dna ministru, acum multi ani, cand era o singura companie, functiona cu 2 directori si toate lucrurile functionau. S-au spart lucurile. Bine, s-au spart, dar de ce la fiecare companie avem acum cate 10 directori, 7 mii de sefi de serviciu, tot felul de sefi de birou, si tot tehnicul trebuie dat afara? Adica tot oamenii care muncesc trebuie dati afara.’ Si oamenii au dreptate”, a afirmat ministrul Transporturilor. Manescu a precizat ca managementul privat are datoria de a a gasi solutii, “sa gaseasca contracte, sa nu mai dea contracte preferential, sa dea contracte care sa avantajeze compania, nu companiile competitoare de pe piata, sunt foarte multe lucruri pe care le pot face. Eu asa inteleg managementul privat. De aceea am adus managementul privat, ca sa putem sa performa, nu ca sa putem sa ingropam defintiv companiile de stat”. Intrebata daca este multumita de managementul actual de la CFR Marfa, Ramona Manescu a raspuns: “Nu, nu sunt multumita. Nu sunt multumita de managementul privat in general, la nicio companie, dar sper sa se imbunatateasca situatia.”

  38. După ce FSTFR a organizat 2 Mitinguri de protest și a contribuit și la organizarea celui din data de 28.11.2013 împreună cu ANSF, deci după ce FSTFR a organizat și participat la 3 Mitinguri de protest în perioada 30 Mai 2013 – 28 noiembrie 2013, respectiv în o jumătate de an 2013 urmează să intre în Grevă Tehnică poate chiar începând de la Schimbarea de Mers de Tren din Decembrie 2013 ( respectiv se va ieși din Depourile de Locomotive numai cu Locomotivele, Automotoarele și Ramele Electrice ce sunt Apte de Drum conform Instrucțiunilor în vigoare ) până vor începe să se vadă investițile în Automotoare noi , în Rame Electrice noi , în Locomotive noi și în vagoane noi pentru CFR Călători.

  39. Am fost la miting impreuna cu colegii mei. Sint mindru ca fac parte dintre cei care au participat si le multumesc ca prin participarea lor mi-au redat increderea, identitatea de ceferist si speranta ca poate pe viitor vom si mai multi si impreuna vom lupta sa ne fie mai bine.
    Am protestat pentru marile nemultumiri ale noastre si in numele celorlati colegi care nu au venit din diverse motive, unii au fost de serviciu (si cinste celor ca au data dovada de solidaritate prin gestul purtarii banderolei albe!) altii nu-i intereseaza sau nu fac parte din ANSF.
    Am facut-o noi pentru cei care nu au fost acolo si speram ca actiunea noastra sa le redea increderea in miscarea sindicala in general si in liderii “nespecialisti” in special!
    Sa inteleaga ca ANSF a ramas cam singura organizatie sindicala care este coordonata de lideri ce nu doresc sa faca compromisuri rusinoase si sa tina cont numai de ce se hotareste a se face impreuna numai in intereseul membrilor de sindicat.
    Acum am fost putini, poate in viitor vom fi mai multi care vom intelege ca trebuie sa ne infringem teama, ipocrizia, neincrederea sau interesele meschine pentru a fi hotariti sa spunem ce gindim si sa actionam cum hotarim!
    Ne asteapta urmatoarea perioada (ianuarie – martie) pina cind vor incepe negocierile la CCM-urile unde se hotareste de catre altii pe spatele nostru ce si cit vom pune pe masa cind ne ducem acasa!
    Ne dorim sa fie mai bine trebuie sa ne hotarim! Eu unul sunt hotarit si sper ca si altii ca mine sunt la fel, liderii de la ANSF sunt la fel (sper sa ramina in continuare la fel!), numai ca “specialistii” si administratia vor incerca in continuare sa ne ignore si sa ne mentina in directia saracirii continue.
    Va doriti continuarea visului urit din ultimii 4-5 ani?
    Daca raspunsul e DA (chiar prin tacerea voastra) nu va implicati!
    Daca raspunsul este NU, atunci VENITI ALATURI DE NOI LA ANSF!

Share:

Alte articole