INFORMARE

Reprezentanţii federaţiilor sindicale feroviare din Romania, s-au întâlnit azi 05.03.2013 împreună cu reprezentanţii  MT la sediul Ministerului Transporturilor. Întâlnirea a vut loc la invitaţia MT ca urmare a solicitărilor scrise ale federaţiilor sindicale feroviare în privinţa acordării autorizaţiilor de călătorie salariaţiilor CFR-işti, drepturi de călătorie avute de la înfiinţarea Cailor Ferate Române şi până la începutul anului 2012 când CFR-iştilor li s-a suspendat şi acest ultim drept. FSTFR a precizat că membrii săi de sindicat nu concep ca în anul 2013  să nu-şi reprimească autorizaţiile de călătorie, aceştia solicitând FSTFR organizarea întrun cadru legal a unui miting de protest în parcul din faţa MT, având ca temă “nu ne subestimaţi, dând vina pe Codul Fiscal şi pe aplicarea acestuia numai CFR-iştilor” (vezi Metrorex, RATB, etc). Toate federaţiile sindicale feroviare din Romania au arătat nemulţumirea salariaţilor CFR-işti pe care îi reprezintă, provocată de neacordarea acestor drepturi de călătorie pe calea ferată…

SHARE

89 Responses

  1. Acum când sosește clipa mult așteptată când o să putem spune ,,Hristos a înviat! ,, și acum când putem ura un ,,Paște fericit alături de cei dragi,, sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării sufletelor! Să eliminăm ceea ce ne desparte pentru că sosește și momentul împăcării, bucuriei și binecuvântării noastre și să mulțumim DOMNULUI pentru tot ce ne dăruiește! ,,Hristos a înviat! și ,,Paște fericit alături de cei dragi,, la tot Poporul Român!…

  2. În Monitorul Oficial nr. 198/ 8.04.2013 a apărut Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România, Ordin de Ministru care se aplică de la 07 iunie 2013 .
    Precizez că FSTFR a contribuit essential la forma finală pe care o are Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România. Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Președintele CSN Meridian-domnul Popescu Ion și a discutat Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel s-a întâlnit cu Ministrul Secretar de Stat din Ministerul Transporturilor-domnul Cristian Ghibu și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit cu reprezentanții AFER în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel și Vicepreședintele FSTFR -Liviu Grab s-au întâlnit și cu reprezentanții FMLR în cadrul Comisiei de Dialog Social din Ministerul Transporturilor și au discutat împreună propunerile FSTFR și propunerile FMLR la Proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 …
    În final după mai multe dezbateri între FSTFR și factorii de decizie din Ministerul Transporturilor a rezultat dintr-un Proiect aberant de Ordin de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România un fundamentat Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 256 pentru aprobarea Normelor privind Serviciul Continuu Maxim Admis pe Locomotivă, efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România …

  3. Gaby ce ști la Ședința CNC al FSTFR din 23.05.2013 se vor discuta propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR? Să înțelegem că propunerile pentru sesizarea Comisiei Mixte Patronat -Sindicate de la nivel de SNTFC CFR Călători SA de către FSTFR sunt ca urmare a faptului că deși trebuia negociat salariul salariaților CFR CĂLĂTORI până la sfârșitul lunii martie 2013, acest fapt nu s-a realizat până acum și astfel salariații CFR Călători -cred membrii de sindicat ai FSTFR- mai pierd lunar începând cu luna aprilie 2013 și ați bani pe care i-ar fi obținut prin negocierea salariului la timp, respectiv dacă s-ar fi respectat data limită de negociere a Actului Adițional la CCM așa cum este prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe 2012-2014…

  4. Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  5. FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro

  6. Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
    Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  7. Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
    ,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
    Să vrem noi sânge nu pământ!
    Când nu vom mai putea răbda,
    Când foamea ne va răscula,
    Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
    Nici în mormânt! ,, .

  8. Pavăl Marian spunea ,,cred că dacă va fi nevoie de sprijinul membrilor de sindicat pentru a protesta întrun anume fel împotriva deciziilor abuzive care pot fi luate la CFR Călători … sigur veți sta la marcă… ,,. Eu cred că prin dialogul de pe acest site https://www.fstf.ro ne vom uni forțele și obiectivele și vom avea în final un scop comun, respectiv să avem grijă ca CFR Călători să existe și să se dezvolte pentru ca locurile noastre de muncă să existe și pentru ca munca noastră să fie bine plătită etc.

  9. Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  10. Am primit azi un telefon ,prin care mi sa spus ca un coleg de la SELC BASARAB a fost l a DIR gen CFR CALATORI SA ,care la intrebat?ce sa facem ca personalul de locomotiva sa aiba rezultate mai bine in munca.Va spune PAUL MANOLESCU ,sa va faceti datoria si sa nu mai asteptati ca mortul colacul la ,autorizari sau examinari si nu mai stresati mecanicii ca mai vin si alte examinari si nu se stie ce va fi.

  11. Domnilor colegi ,de ce?trebuie sa dam autorizari si examinari contra ………?oare nu mai avem Demnitate?Am uitat ca am venit la CFR din placere?Stie cineva ca personalul de locomotiva ,ca sa aiba servici trebuie sa fie Baieti buni?Oare nu ne primim salariu pentru ceace prestam?Domnule MAXIM RODRIGO ,am ajuns la saturatie i-mi este lehamite de Nesatuii carora nu le pasa de ziua de maine.Haide sa dam dovada ca suntem responsabili,sa dam exemplu bun celor mai tineri ca noi.Va rog.

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »