Operatorii de transport feroviar de călători privaţi nu-și publică BVC-ul anual deși ar trebui să fie și ei obligați să-l publice pentru că ponderea veniturilor lor anuale din compensație (subvenție) este mai mare decât ponderea veniturilor anuale din compensație (subvenție) de la SNTFC ,,CFR Călători,, SA .
Ceferiștii observă ușor că ori trenurile de călători ale operatorilor de transport feroviar de călători privaţi nu sunt toate corect definite ca rang de tren, ori trenurile de călători ale SNTFC ,,CFR Călători,, SA nu sunt toate corect definite ca rang de tren și ne referim la un exemplu posibil prin care un tren care la SNTFC ,,CFR Călători,, SA este clasificat interegio și este cu tarif mai mare, la operatorul de transport feroviar de călători privat poate fi clasificat ca tren regio cu tarif mai mic, exemplu din care se poate reține că acel călător cu trenul alege cum este și normal trenul cu tarif mai mic și cu aceleași opriri și același timp de mers ca și trenul interegio. Oare aceasta este o concurenţă corectă atâta timp cât este admisă de Ministerul Transporturilor şi Guvernul României?
SĂRBĂTORI PASCALE BINECUVÂNTATE!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
242 Responses
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fvalentin-dorobantu-seful-cfr-calatori-cercetat-de-dna-si-politia-transporturi-115382&ei=l9cFVfD5MoGkUpOPgJAE&usg=AFQjCNGItn6P-l_0J6b0PF0Vl6h6vyQyig&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fzeci-de-trenuri-private-circula-ilegal-pe-rutele-cfr-calatori-126571&ei=6NYFVd_8NcjzUvyYgLAE&usg=AFQjCNFmJcE_ebtWZiNQkPwVvcGNM8umTQ
Citiți:
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/curtea-de-conturi-a-descoperit-nereguli-in-compania-cfr-calatori-condusa-de-valentin-dorobantu-113981
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CD8QFjAF&url=http%3A%2F%2Feconomie.hotnews.ro%2Fstiri-companii-5870339-fata-profitabila-unui-cfr-falimentar-trenuri-second-hand-1-300-kilometri-inchiriati-9-companii-private.htm&ei=glMFVdbpHYPyUK_xgkg&usg=AFQjCNGL7chxrw2vnTEq0af_MEUbBk1wYw
Pe scurt :
,, Sindicalistii CFR: Statul favorizeaza companiile private ,,
,, “Sa ne gandim numai la subventii. Compania de stat abia daca primeste subventiile pentru CFR calatori lunar. Pe cand companiile private au primit subventiile deodata pentru sase luni sau un an. Ei (operatorii privati n.red.) nu ofera serviciile pe care le ofera compania de stat. Fac transport cu automotoare vechi, am inteles ca unele sunt si cancerigene pentru ca sunt tapetate cu azbest” a declarat pentru HotNews.ro Florin Dobrescu, presedintele Federatiei Nationale Drum de Fier, federatia sindicala care reuneste toate sindicatele din cadrul CFR.. ,, .
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fstf.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F07%2FAct_10001.pdf&ei=l1IFVbvDN4XuUpqcg8gM&usg=AFQjCNFbpQABHk0Ibgx8jaOwtbehkNzXMg&bvm=bv.88198703,d.ZWU
,, Preşedintele FSTFR, Gabriel Maxim Rodrigo, a solicitat Consiliului Concurenţei să verifice dacă CFR Călători „respectă prevederile legale ale Contractului de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015″. Reprezentantul sindicaliştilor a cerut să se verifice modul prin care managerul privat Valentin Dorobanţu a desfiinţat, de la începutul anului 2013 şi până acum, „un număr de 150 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru companie, trasee care, ulterior, în bună parte, au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători”. ,, .
,,Sesizare clară, răspuns evaziv ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fm.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fconsiliul-concurentei-gireaza-jaful-de-la-cfr-calatori-104920&ei=M_rzVNeiHIH1OKiRgPgF&usg=AFQjCNFIRgc5yMgpWhjM9abqwUxOSUZm-g&bvm=bv.87269000,d.d24
„Ministerul Transporturilor face favoruri mari din bugetul de stat firmelor private, cărora le acordă subvenţie pe călător mai mare decât propriilor companii, pe motiv că indicatorul la care se raportează este tren/kilometru. Acest fapt face ca CFR să fie condamnată să meargă în pierdere şi inevitabil să recurgă la noi restructurări şi închideri nejustificate şi la noi anulări ale trenurilor de călători”, a spus Rodrigo. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fns1.puterea.ro%2Feconomie%2Fcfr_calatori_favorizeaza_operatorii_feroviari_privati-39441.html&ei=iAv0VL7bA8HAUqaogbAK&usg=AFQjCNHHeATJCBdurygXw8nblJU2xkWVnA&bvm=bv.87269000,d.d24
VEZI AICI: Modificările survenite la Master Planul General de Transport în urma dezbaterilor publice din luna octombrie 2014. – See more at: http://www.b365.ro/varianta-finala-a-masterplanului-general-de-transport-din-romania-645-km-de-autostrazi-in-plus_224783.html#sthash.tpyohJ3k.dpuf
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CC4QFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fmilionar-roman-cercetat-penal-descoperit-mort-in-toaleta-unui-avion-in-america-de-sud.html&ei=4U4FVcqQK8fgOLOCgNAC&usg=AFQjCNEKdC9XoJMP1NOuOVQuqhGwlFgpcw&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, Omul de afaceri Costel Comana, cercetat de procurorii DNA în dosarul Regiotrans, s-ar fi sinucis ieri la bordul unei aeronave care efectua un zbor pe ruta Bogota (Columbia) – San Jose (Costa Rica). Comana și partenerul său de afaceri, Iorgu Ganea, sunt acuzați că au încasat subvenții ilegale de la CFR pentru operatorul lor privat, Regiotrans. ,, .
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Factualitate%2Fperchezitii-dna-la-cfr-si-la-sediul-unei-companii-private-de-transport-feroviar.html&ei=AU4FVZ_8E8O6UfmTgJgH&usg=AFQjCNEX9W0q-CNQOJWqbuRfU6iciVZNhA&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, Anchetatorii suspecteaza cativa directori din cadrul ministerului ca ar fi luat mita pentru a favoriza firma privata sa obtina subventii de la stat pentru transportul feroviar. Statul ar fi fost pagubit astfel cu 5 milioane de euro.
Claudiu Dumitrescu, seful Directiei Feroviare din cadrul Ministerului Transporturilor. Este cel care, sustin procurorii anticoruptie, ar fi luat mita ca sa ajute firma privata REGIOTRANS sa primeasca bani de la stat, sub forma de subventii.
Dumitrescu ar fi primit 20 de mii de euro, iar in schimb firma a incasat 180 de milioane de lei. Asta in timp ce compania de stat, CFR, se sufoca incet din lipsa de bani.
Procurorii sustin ca RegioTrans primea subventii pentru ca declara ca are multe curse si foarte multi calatori. Ca sa incurajeze transportul feroviar privat, statul suporta 70 la suta din cheltuielile companiei private pentru fiecare tren si calator, dar si pentru fiecare kilometru strabatut de acestia.
“Problema este ca toti operatorii privati nu au un sistem de ticketing si urmarire a numarului de calatori care circula cu trenurile respective, iar subventia se primeste pe o declaratie pe propria raspundere a directorilor de la operatorii privati”, a spus un lider de sindicat.
Patronii RegioTrans mai sunt suspectati si ca au mituit functionari din Ministerul Transporturilor pentru a obtine trasee pe care sa le opereze. Cea care ar fi furnizat informatii despre competitori si ar fi ajutat ilegal firma este Estrella Stefanescu, sef serviciu la CFR.
Estrella Stefanescu ar fi primit, sustin anchetatorii, drept mita un telefon mobil, laptop, bonuri pentru benzina, plata service-ului pentru masina personale si excursii in Romania. Intre timp, Estrella Stefanescu a fost retinuta de procurorii DNA.
RegioTrans detine in prezent cea mai mare parte de rute nerentabile pentru CFR. Procurorii anticoruptie au incercat, miercuri, sa il aduca pe unul dintre patronii RegioTrans la audieri, insa omul de afaceri este plecat din tara.
Anchetatorii mai spun ca Nicolau Costache, directorul Regionalei Cai Ferate din Brasov, a fost si el mituit cu 2.500 de euro ca sa ajute o firma controlata de patronii de la RegioTrans sa castige o lictiate pentru lucrari la calea ferata de pe ruta Brasov.
Anchetatorii au pus sub acuzare 5 persoane, care lucreaza pentru compania de stat CFR, dar si pentru firma privata.,,.
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fsindicalistul-patron-de-taxi-care-baga-colegii-in-spital.html&ei=TE0FVdLlJMe5UcH1gmg&usg=AFQjCNEfSC7nApM4bhFBGFJmIkvD3hKcOg&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, Unii lideri sindicali dețin în companii o putere asemănătoare cu a managementului. În special cei care fac jocul directorilor. Uneori sunt tolerate fapte care ar trebui să ducă la desfacerea contractului de muncă sau întocmirea unui dosar penal
Un exemplu este Costache Marin, care a devenit anul trecut, pe 4 septembrie, președintele Sindicatului din Ramura Tracțiune, în CFR. Atunci, la conducerea CFR Călători era managerul privat Valentin Dorobanțu. Folosirea depoului CFR Călători în scop personal, agresarea unor colegi, certificată de Institutul de Medicină Legală, falsificarea unor documente de serviciu sunt câteva din faptele prin care Marin s-a „evidențiat” de atunci la locul de muncă. Deși sesizate managementului, niciuna nu a condus la desfacerea contractului de muncă sau penalizări din partea fostei sau actualei conduceri. Sursele consultate de EVZ spun că sindicalistul avea o relație preferențială cu fostul director general, care l-a favorizat în mai multe situații, pentru a reuși să își ducă la capăt planul privind personalul. Costache Marin este în prezent mecanic instructor în cadrul CFR Călători. În trecut, el a fost și consilier PSD la primăria Buftea. ,, .
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fexclusiv-capusa-de-la-cfr-calatori-directorul-gavris-conducea-compania-de-stat-si-era-patron-la-societatea-privata.html&ei=vksFVeHPDcyuUdGhgYAF&usg=AFQjCNHpE5EWP3kr8GySVc1xWKQely7uFg&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, Directorul Direcției de Tracțiune din CFR Călători Teodor Gavriș (foto) avea o firmă prin care căpușa compania de stat. Gavriș este arestat la domiciliu, după ce Tribunalul Cluj a decis acest lucru.
Ancheta efectuată de DNA Cluj în cazul mafiei de la CFR Călători a scos la iveală faptul că directorul de la Tracțiune, Teodor Gavriș făcea o căruță de bani de pe urma relației dintre compania de stat unde era angajat în funcție de conducere și societățile care reparau materialul rulant al CFR Călători.
Gavriș coordona și activitatea firmei Tevpag SRL, societate care cumpăra piese de schimb pentru raparația unor locomotive și automotoare, piese pe care ulterior erau vândute societăților care efectuau reparațiile mijloacelor de tracțiune feroviară aparținând CFR Călători. În acte, firma Tevpag SRL era patronată de mama lui Gavriș, Ileana Gavriș.
Directorul CFR a fost arestat la domiciliu în același dosar în care omul de afaceri Călin Mitică, proprietar al Fabricii 16 Februarie din Cluj Napoca și a firmei de transport feroviar de marfă Transferoviar Grup, este acuzat de fapte de corupție. În dosar, procurorii DNA susțin că omul de afaceri Călin Mitică ar fi dispus plata unei sume de aproximativ 500.000 de lei, în contul firmei Tevpag SRL, sub forma unei mite disimulate, pentru ca directorul CFR Călători să își îndeplinească cu rea credință atribuțiile de serviciu. ,, .
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.realitatea.net%2Fperchezi-ii-la-cfr-calatori-gabriel-protopopu-re-inut-de-dna_1589426.html&ei=SEoFVZidI4SWaqO2gagP&usg=AFQjCNH2rWGAXlCETABDuA0i8YZemNJbJA&bvm=bv.88198703,d.d2s
Pe scurt :
,, Procurorii Direcției Naționale Anticorupție l-au reținut, miercuri seară, pe Gabriel Protopopu, consilier în Corpul de Control al Directoratului Societății Naționale de Transport Feroviar CFR Călători, în dosarul în care s-au făcut percheziții în București și 11 județe privind fapte de corupție, au declarat, pentru Agerpres, surse judiciare. ,, .
Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/perchezi-ii-la-cfr-calatori-gabriel-protopopu-re-inut-de-dna_1589426.html#ixzz3URYTzJFk
Follow us: @realitatea on Twitter.
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fadevarul.ro%2Fnews%2Feveniment%2Fstenograme-estrella-Stefanescu-cfr-rasfatata-sefului-regiotrans-concurenta-operatorului-stat-procurorii-arata-caracatita-coruptiei-1_54e72344448e03c0fdcf0a25%2F&ei=TkQFVeGKA8iuU7_agdAP&usg=AFQjCNGDhmkqAizQbXw32oC767hRjxuICA&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, STENOGRAME Estrella Ştefănescu de la CFR, răsfăţata şefului de la Regiotrans, concurenţa operatorului de stat. Procurorii arată caracatiţa corupţiei . ,, .
,, În opinia lui Dumitrescu, cauzele ce vizează strict criminalitatea economico-financiară, dar nu sunt în strânsă legătură cu corupţia, “pot fi instrumentate de alte unităţi de parchet, care au deja competenţe în materie şi pot soluţiona cu celeritate dosarele penale, context în care DNA şi-ar concentra puterea operaţională spre combaterea corupţiei medii şi la nivel înalt, combaterea fraudei care afectează interesele financiare ale Uniunii Europene (unde are competenţă exclusivă), precum şi a fraudei în cadrul procedurilor de achiziţii”, se menţionează în documentul citat. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CC0QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fsocial%2Fclaudiu-dumitrescu-vrea-degrevarea-dna-de-dosare-fara-legatura-stransa-cu-coruptia-10965574&ei=TkQFVeGKA8iuU7_agdAP&usg=AFQjCNHX2bBYqTr3MMYMO-ve4PdY9D_oBw
Citiți pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDIQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.romaniatv.net%2Fdirectori-cfr-trimisi-in-judecata-pentru-santaj_208116.html&ei=1zgFVYKlE4r2O__-gOAM&usg=AFQjCNHCy89DylgNID2gkko-Zcs7PJQEcA&bvm=bv.88198703,d.ZWU
Pe scurt :
,, Directorul CFR Călători Braşov a fost trimis în judecată de către procurorii DNA sub acuzaţia de şantaj, fals intelectual şi uz de fals. Acesta se află în prezent în arest la domiciliu. DNA a dispus urmărirea penală a lui Secară Vasile, președintele directoratului CFR Călători, pentru şantaj. Aceeaşi măsură a fost dispusă şi în cazul lui Beridean Nicolae, șef oficiu juridic al CFR Călători, pentru complicitate la şantaj.
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Brașov au dispus trimiterea în judecată a celor trei inculpaţi pentru şantaj. ,, .
Citeşte şi: Directorul CFR Braşov a fost reţinut de DNA, pentru şantaj
,, “Începând cu luna august 2014, inculpații Rădulescu Gheorghe, în calitate de director în cadrul S.R.T.F.C. Brașov (numit la sfârșitul lunii iulie 2014) și Secară Vasile, director în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A., beneficiind de ajutorul inculpatului Berindean Nicolae, șef oficiu juridic al S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A., au efectuat acte de constrângere morală (de ex. cercetare disciplinară pentru fapte prescrise și propunere de sancționare cu desfacerea contractului de muncă, acțiuni în evacuare din locuință de serviciu), asupra unui angajat al S.R.T.F.C. Brașov, cu scopul de a-l determina pe acesta din urmă să renunțe la un litigiu de muncă înregistrat la Tribunalul Brașov prin care solicita să fie repus în funcția de director al S.R.T.F.C. Brașov”, se arată în comunicatul DNA.
“Inculpații au urmărit prin efectuarea acestor constrângeri, ca inculpatul Rădulescu Gheorghe să-și păstreze funcția de director în care tocmai fusese numit, evitând astfel o posibilă reintegrare în această funcție a angajatului respectiv. ,, .
Citeşte şi: DNA a dispus control judiciar în cazul lui Vasile Secară, fost director al CFR Călători
,, În data de 22.10.2014, inculpatul Rădulescu Gheorghe, în cadrul cercetării disciplinare privind pe un angajat al instituției, a omis cu intenție să insereze în raportul de cercetare date despre o notă de relații, și a înaintat dosarul de cercetare la S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A. în vederea producerii unor consecințe juridice, respectiv aplicarea de sancțiuni față de angajatul respectiv, se precizează în comunicat.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Brașov, cu propunere de a se menține măsurile preventive dispuse în cauză. ,, .
Citiți mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/directori-cfr-trimisi-in-judecata-pentru-santaj_208116.html#ixzz3URFNJTeM
,, “ Conducerea CFR Călători a dispus revocarea din funcţie şi suspendarea din activitate a Directorului de Tracţiune – Teodor Gavriş. Această măsură a fost luată ca urmare a implicării acestuia de către Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) într-un dosar penal privind comiterea unor infracţiuni legate de activitatea desfăşurată în cadrul companiei”, se precizează într-un comunicat remis Mediafax, vineri, de CFR Călători.
CFR Călători mai informează că a pus la dispoziţia DNA documentele solicitate şi va colabora în continuare cu toate instituţiile statului cu atribuţii în instrumentarea acestui dosar. De asemenea, directoratul CFR Călători a demarat un control tematic la nivelul mai multor subunităţi ale companiei.
La rândul său, compania CFR a anunţat că Laurenţiu Seceleanu a fost suspendat din functia de director al SRCF Galaţi. “Măsura a fost luată în urma deciziei, de arest la domiciliu, a Tribunalului Cluj, în Dosarul nr. 5651/117/2014, din 30 octombrie 2014”, precizează compania. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjAC&url=http%3A%2F%2Fadevarul.ro%2Fnews%2Feveniment%2Fdirectorii-cfr-cercetati-coruptie-dna-clujsuspendati-functie-1_54536e340d133766a866df91%2F&ei=xDYFVce7K8PyPLaIgbgG&usg=AFQjCNHlordsSb6cyP-N-nsf-UcSVZJuZQ
,, s-a inregistrat o premiera in Romania si, pana in prezent, singurul caz, de ministru in functie condamnat la inchisoare.
Pe 12 iulie 2013, ministrul de atunci al Transporturilor, Relu Fenechiu, a fost condamnat la 5 ani de inchisoare, insa decizia nu era definitiva. Ulterior, pe 30 ianuarie 2014, cand ministru al Transporturilor era colega sa de partid, Ramona Manescu, fostul senator PNL a primit pedeapsa definitiva, fiind incarcerat.
Relu Fenechiu, condamnat la 5 ani de inchisoare cu executare
Fenechiu a fost acuzat de complicitate la abuz in serviciu in forma calificata, in dosarul Transformatorul.
Relu Fenechiu, condamnat la cinci ani de inchisoare – pedeapsa e cu executare
Predecesorul sau din perioada mai – decembrie 2012 in fruntea ministerului, Ovidiu Silaghi, este urmarit penal din 12 septembrie 2013, pentru trafic de influenta, fiind la un moment dat in carti si pentru preluarea din nou a mandatului dupa demisia lui Fenechiu, insa in cele din urma s-a retars din cursa.
Silaghi este acuzat de procurorii DNA ca ar fi primit 200.000 de euro de la omul de afaceri Nelu Iordache, in perioada in care era ministrul al Transporturilor.
Silaghi, urmarit penal pentru trafic de influenta (Video)
De asemenea, Silaghi a castigat, in aprilie 2014, un proces cu Agentia Nationala de Integritate cu privire la acuzatiile de incompatibilitate din luna iulie 2013, cand a fost nominalizat de PNL pentru preluarea portofoliului Transporturilor.
Ovidiu Silaghi, dupa castigarea procesului cu ANI: Ma sfatuiesc cu avocatii, ANI mi-a afectat cariera
Un alt fost ministru condamnat definitiv la inchisoare cu executare este social-democratul Miron Mitrea, din Guvernul Adrian Nastase, 2000-2004. Pe 13 februarie, acesta a fost condamnat la doi ani de inchisoare pentru luare de mita in dosarul casei mamei sale. El fusese condamnat initial pe 15 octombrie 2014. Mita, de aproximativ 250.000 de euro, ar fi fost luata in perioada in care era ministru al Transporturilor, de la sefa Inspectoratului de Stat in Constructii, Irina Jianu, pentru numirea si mentinerea sa in functiile de inspector general adjunct si inspector general in cadrul institutiei.
Miron Mitrea, condamnat definitiv la doi ani de inchisoare cu executare (Video)
Miron Mitrea, condamnat la inchisoare cu executare: Asta e! Am gresit, acum platesc
Penultimul ministru al Transporturilor, social-democratul Dan Sova, este urmarit penal in doua dosare. Astfel, dupa ce senatorul si-a incheiat scurtul mandat la sefia Transporturilor, pe 24 iunie 2014, procurorii DNA au confirmat pe 13 august ca au inceput urmarirea sa penala pentru abuz in serviciu, privind contracte de asistenta juridica cu complexurile Turceni si Rovinari, care au provocat un prejudiciu de 3,5 milioane de lei. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.top-info.ro%2FPenalii-de-la-Transporturi-Cine-sunt-fostii-ministri-cu-probleme-in-_4443.html&ei=YDQFVevKNsbWPfDHgOgD&usg=AFQjCNGQMcDhdu_2GeJ1In_P9JgX60rVVQ
,, Poliţiştii de la ordine publică, investigarea criminalităţii economice, investigaţii criminale, rutieră şi cei de la transporturi au descins la mai multe firme care se ocupă de colectarea deşeurilor reciclabile în Iaşi.
Au fost verificate 10 societăţi comerciale care se ocupă de colectarea fierului vechi, precum şi 25 de mijloace de transport. Au fost depistate bucăți de șină de cale ferată aduse și predate pentru prelucrare.
Poliţiştii au fost martori și în momentul în care un “client” a venit cu 35 kg cupru de la motoare electrice. Neavând faţă de industriaş, agenţii l-au luat la întrebări şi aşa au aflat că toate componentele fuseseră furate. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/sine-de-cale-ferata-gasite-la-centrele-de-colectare-din-iasi
,, Un tren încărcat cu zeci de maşini blindate şi tancuri a ajuns în gara Medgidia. Garnitura se îndreaptă către baza militară Mihail Kogălniceanu, scrie ADEVĂRUL.
Convoiul militar american a intrat în România prin vama Curtici. Tancurile şi maşinile blindate sunt îmbarcate într-un tren care a parcurs deja cea mai mare parte a traseului şi a ajuns la ora 8.00 a zilei de sâmbătă în gara Medgidia.
Mai departe, blindatele şi tancurile vor fi duse până în baza de la Mihail Kogălniceanu.
Reprezentanţii MAPN au confirmat transportul într-un comunicat de presă şi au precizat că este vorba de o aplicaţie româno-americană care este pregătită la Kogălniceanu. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/adevarul-trenul-cu-tancuri-si-blindate-americane-a-ajuns-la-medgidia
,, CFR Marfă a câștigat licitația organizată de Compania Națională a Sării – Salrom pentru atribuirea contractului de transport de sare pe calea ferată, transporturile urmând să se deruleze pe relația România – Ungaria, respectiv Dej – Nyrabrani.
Potrivit unui comunicat, în cadrul contractului se vor transporta între 300.000 și 400.000 de tone/anual, durata acestuia fiind de trei ani. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/cfr-marfa-a-incheiat-un-contract-de-transport-sare-cu-salrom
,,Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a avut joi, 12.03.2015, o întâlnire cu echipele de conducere ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA și Societății Naţionale de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători”-S.A.
Cu această ocazie au fost investiți în funcție Iosif Szentes, director general al SNTFC CFR Călători S.A. și Dan Costescu, director general al CNCF CFR S.A.
Numirea celor doi directori s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile art. 35 (1) din Ordonanţa de Urgenţă nr. 109/30.11.2011, privind Guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/comunicate-de-presa/noile-conduceri-ale-companiilor-cfr-sa-si-cfr-calatori-au-fost-investite-oficial-de-catre-ministrul-transporturilor
Cititi:
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-19555023-gruia-stoica-fost-condamnat-patru-ani-inchisoare-executare-sentinta-nu-definitiva.htm
Mai cititi:
http://stirileprotv.ro/stiri/international/omul-de-afaceri-gruia-stoica-condamanat-la-patru-ani-de-inchisoare-pentru-cumparare-de-influenta.html
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQqQIoADAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Feconomic%2Fcurtea-de-conturi-plati-nelegale-de-6-milioane-de-lei-pentru-managerii-de-la-transporturi-in-2013-13817656&ei=M1z0VNCmBsLGygOq4IEw&usg=AFQjCNFbUIDuMTyc7k9xRt0-bbWFb30HgA
Citiți :
http://fedafer.ro/feroviar/427-cine-este-dan-costescu-noul-director-general-cfr.html
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fstf.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F08%2Finformare1.pdf&ei=ngz0VMHKH4T9ULL4gIgC&usg=AFQjCNHwtzQjJczdCcBREhv4HWS17v9HpA&bvm=bv.87269000,d.d24
Să ne aucem aminte că FSTFR și în anul 2012 vorbea de concurența neloială :
,,Sindicatele din sistemul feroviar au sesizat Consiliul Concurenţei cu privire la prevederile HG 74/2012, privind contractul de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015. “Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, (FSTFR) precizează că noul contract permite operatorilor de transport feroviar de călători privaţi concurenţă neloială pe bani publici, dându-le acces gratuit, necondiţionat şi fără reciprocitate la baza de date financiare şi de marketing ale CFR Călători. Operatorul de transport feroviar de călători de stat se află într-o situaţie discriminatorie în raport cu operatorii de transport feroviar de călători privaţi, respectiv Regiotrans, Regional, Servtrans şi Transferoviar Călători. Conform noului contract de prestări servicii, Ministerul Transporturilor poate să nu acorde compensaţia mai mult de două luni consecutiv operatorului de stat, în timp ce faţă de operatorii privaţi nu este permis acest lucru”, ne-a explicat Maxim Rodrigo, preşedintele FSTFR.
Potrivit acestuia, societăţile private care au primit dreptul de a opera pe anumite rute feroviare în ultimii patru ani beneficiază de subvenţii duble faţă de CFR Călători, care primeşte doar 43% subvenţie din total venituri. „Ministerul Transporturilor face favoruri mari din bugetul de stat firmelor private, cărora le acordă subvenţie pe călător mai mare decât propriilor companii, pe motiv că indicatorul la care se raportează este tren/kilometru. Acest fapt face ca CFR să fie condamnată să meargă în pierdere şi inevitabil să recurgă la noi restructurări şi închideri nejustificate şi la noi anulări ale trenurilor de călători”, a spus Rodrigo. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fns1.puterea.ro%2Feconomie%2Fcfr_calatori_favorizeaza_operatorii_feroviari_privati-39441.html&ei=iAv0VL7bA8HAUqaogbAK&usg=AFQjCNHHeATJCBdurygXw8nblJU2xkWVnA&bvm=bv.87269000,d.d24
Să ne aducem aminte și despre Mitingul de Protest al ANSF din 2013.
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fstf.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2FArticol-despre-MITINGUL-din-28.11.2013.pdf&ei=_gn0VOT6HaXkyAP2uIHYAg&usg=AFQjCNF-G96vR7KBvRwdfoNLRdsEbq6JcA&bvm=bv.87269000,d.bGQ
Citiți despre alt Miting al FSTFR din anul 2013 :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fstf.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2FComunicat-de-presa.pdf&ei=Lgn0VK7QAszbU5GahLAJ&usg=AFQjCNGAU9NTBT634AfycbdV49No8qZiXg&bvm=bv.87269000,d.d24
Să nu uităm că în anul 2013 au fost organizate 3 Mitinguri de Protest de către FSTFR . Citiți despre unul din cele Mitinguri de Protest :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DetISRPrknsk&ei=uQb0VKrfHuHjywOR5oGoBg&usg=AFQjCNES3hu1BUAXBpuYrHRnHI06QxkWfw
,, Otilian Neagoe, preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, din Consiliul Concurenţei, consideră că managerul privat Valentin Dorobanţu îşi poate continua nestingherit jocurile și aranjamentele de falimentare a companiei CFR Călători • Oficialul Consiliului Concurenţei a pasat responsabilitatea soluţionării ilegalităţilor regizate de Valentin Dorobanţu în ograda Ministerului Transporturilor şi a societății CFR Călători
Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a sesizat, pe 19 august 2013, Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar, din cadrul Consiliului Concurenţei, în legătură cu managementul dezastruos al conducerii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”, în frunte cu managerul privat Valentin Dorobanţu. După mai bine de o lună, preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, Otilian Neagoe, a dat un răspuns de complezenţă şi a pasat responsabilitatea soluţionării celor sesizate de sindicalişti către Ministerul Transporturilor.
Preşedintele FSTFR, Gabriel Maxim Rodrigo, a solicitat Consiliului Concurenţei să verifice dacă CFR Călători „respectă prevederile legale ale Contractului de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015″. Reprezentantul sindicaliştilor a cerut să se verifice modul prin care managerul privat Valentin Dorobanţu a desfiinţat, de la începutul anului 2013 şi până acum, „un număr de 150 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru companie, trasee care, ulterior, în bună parte, au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători”.
Sesizare clară, răspuns evaziv ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fm.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fconsiliul-concurentei-gireaza-jaful-de-la-cfr-calatori-104920&ei=M_rzVNeiHIH1OKiRgPgF&usg=AFQjCNFIRgc5yMgpWhjM9abqwUxOSUZm-g&bvm=bv.87269000,d.d24
,,Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, că Guvernul acordă în continuare, ca şi în alte ţări, subvenţii pentru CFR Călători şi este dispus să dialogheze cu sindicaliştii, dar a precizat că nu acceptă ca sindicatele să conducă societatea, pentru că au condus-o în trecut şi nu a fost bine. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fpolitic%2Fponta-dialogam-dam-subventii-dar-nu-sindicatele-conduc-cfr-calatori-au-condus-si-nu-a-fost-bine-11277087&ei=FfjzVO2wPIqiPfelgWA&usg=AFQjCNH2MA-9oWD47qzNQkwxBERW-TKtiw&bvm=bv.87269000,d.d24
Să ne aducem aminte că și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) a sesizat Consiliul Concurenței de faptul că există concurență neloială între operatorii de transport feroviar privati în raport cu SNTFC,,CFR Călători,,SA. Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fpolitic%2Fponta-dialogam-dam-subventii-dar-nu-sindicatele-conduc-cfr-calatori-au-condus-si-nu-a-fost-bine-11277087&ei=FfjzVO2wPIqiPfelgWA&usg=AFQjCNH2MA-9oWD47qzNQkwxBERW-TKtiw&bvm=bv.87269000,d.d24
CONCURENŢA dintre SNTFC CFR Călători SA şi operatorii privaţi de transport feroviar de călători este corectă? Să ne aducem aminte că :
,, ZIUAnews a semnalat că CFR Călători a intrat în vizorul Consiliului Concurenţei, care analizează deciziile luate de la numirea în funcţie a lui Valentin Dorobanţu, în ianuarie 2013, prin care acesta intenţionează să falimenteze CFR Călători pentru a face loc pe piața operatorilor privaţi de transport persoane. Valentin Dorobanţu susţine că afirmaţiile sunt lipsite de fundament, iar “obiectivul managerului privat de la CFR Călători a fost şi este acela de a redresa situaţia economico-financiară dificilă”. În plus, Dorobanţu afirmă că “în baza studiilor de trafic versus încasări s-au luat măsuri la nivelul întregii reţele feroviare de reducere a trenurilor care nu sunt utilizate sau de reducere totală a serviciului de transport pe secţiile neinteroperabile, unde solicitarea de transport este foarte scăzută (o medie de sub 15 călători/tren)”. Afirmaţiile managerului privat nu au legătură cu realitatea şi ZIUAnews va demonstra că justificările lui Valentin Dorobanţu sunt false. Conform HG nr. 74/2012, în anul 2012, CFR Călători a avut un venit din încasări de 1.198.046.000 de lei, iar în anul 2013, conform HG nr.78/2013, compania va avea un venit de încasări de 607.000.000 de lei, rezultând astfel o pierdere de venit din încasări de 591.046.000 de lei. Faţă de 2012, în 2013 se constată o înjumătăţire a veniturilor proprii. ,, .
Citiți mai mult pe:
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/amenintari-si-minciuni-de-la-cfr-calatori-102743
Domnul Ștefan Ion spune și dânsul ceea ce îmi spun foarte mulți Ceferiști , respectiv că : ,, Am inteles noi ceferiștii că trebuie să strângem cureaua ,dar nu in halul ăsta și dacă Guvernul României a vrut ca România să fie în Europa (în UE), vrem și noi angajații din România salarii ca-n Europa (nu complexul Europa ), vrem să trăim ca-n Europa, sa muncim ca-n Europa și nu se mai poate merge la compromis cu administratia CFR Călători în defavoarea salariaților CFR Călători, iar pentru asta trebuie să strângem rândurile in jurul sindicatului national SUS CFR Călători ce are deja peste 2000 de membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că cu cât suntem mai multi în Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători cu atat avem mai multi sorti de izbândă. ,, .
Felicitări pentru această gândire sănătoasă domnului Ștefan Ion și la toți ceilalți Ceferiști ce gândesc la fel ca domnul Ștefan Ion …
Bogdane să ști că și eu văd ca și tine că : ,,Despre multi dintre șefii de la CFR s-au spus în media sau mai mult chiar au fost și cercetati pentru diferite fapte de corupție ce a dat CFR mult înapoi în timp, iar noi am fost și suntem acuzați de indisciplină și sancționați disciplinar sau chiar sfatuiti tocmai de cei ce ulterior au fost cercetați de DNA sa intelegem ca unitățile CFR de Stat nu au bani pentru mărirea salarilor în funcție de cum se mărește salariul minim brut pe economie stabilit annual prin Hotărâri de Guvern și că nu există bani pentru înbunătățirea condițiilor de muncă . Și majoritatea gândesc în consecință că noi cei ce nu avem treabă cu DNA poate ar trebui sa aducem bani de acasă să sprijinim Calea Ferată Română și chiar am aduce bani de acasă dacă am avea și ști foarte bine Bogdane că foarte mulți mecanici de locomotivă și automotor au adus bani de acasă înainte vremuri pentru locomotivele pe care făceau servici ca titulari atunci când salariile erau mai mari. ,, .
Bogdane să ști că referitor la afirmația ta că : ,,Direct legat de negocieri eu cred ca cel putin negocierea salariului ar trebui sa inceapa macar plecand de la cel din decembrie 2011 care este consfintit prin hotărâri judecatorești definitive și irevocabile si nu mai poate fi negat pentru cei 3000 ce au câștigat în instantă din totalul de 14000 de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA. ,, ar fi fost adevărată în întregime dacă salariul din Iulie 2009-Decembrie 2011 câștigat în instanțe de majoritatea salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR ar fi fost castigate prin hotărâri judecatorești definitive și irevocabile de toți cei 14000 salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA , respectiv dacă ar fi fost castigat prin hotărâri judecatorești definitive și irevocabile de toți cei 14000 salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA salariul lunar ce are la clasa 1 de salarizare valoarea de 700 lei și la care se aplică coeficientul K de ierarhizare corespunzător fiecărei funcții existente la SNTFC,,CFR Călători,,SA …
De ce nu au acționat în instanțe toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru obligarea pentru perioada Iulie 2009-Decembrie 2011 la plată a salariului lunar ce are la clasa 1 de salarizare valoarea de 700 lei prevăzută în CCM la Nivel de Ramură Transporturi valabil pentru perioada Iulie 2009-Decembrie 2011 și la care se aplică coeficientul K de ierarhizare corespunzător fiecărei funcții existente la SNTFC,,CFR Călători,,SA , te-ai întrebat vreodată Bogdane ?
De ce nu au fost alături de FSTFR toate Federațiile Sindicale și toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA atunci când FSTFR în anul 2013 a solicitat întrunirea Comisiei Mixte Sindicate – Patronat la SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că Managerul Privat de la aceea data nu a negociat salariul prevăzut a se negocia din Anexa nr. 1 la CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA până la sfârșitul lunii martie 2013 așa cum era prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014, te-ai întrebat vreodată Bogdane ?
Încerc Bogdane să îți spun că FSTFR ( Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ) în permanentă a încercat să fie alături de membrii ei de sindicat și a făcut tot ce îi stă în putere și a reușit parțial, dar reușita totală va fi când conducerea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România , conducerile sindicatelor afiliate la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și toți membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România vor fi hotărâți ca să lupte împreună chiar și cu finalizare prin Grevă Generală și chiar și fără a avea alături ceilalți salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA , deși sincer să fiu mi-aș dori să se găsească, prin negocierea CCM din martie 2015 , o soluție care să mulțumescă și salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA și administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA …
Bogdane să ști că și eu ca Președinte al FSTFR mi-am pus și îmi pun aceeași întrebare referitoare la : ,,Apropo de ce spune colegul Stefan Ion, legea spune ca unitatea acopera pagubele, dar unitatea păgubită este obligata sa recupereze prejudicial, ce constituie pagubele, de la cei vinovati și dacă nici acum în 2015 nu este recuperate prejudicial inventat, respective nu sunt recuperate nici măcar cîteva tone din cele peste 30 de tone sesizate de Serviciul SC al SRTFC București ca fiind supraconsum în perioada septembrie 2012-decembrie 2012 , sesizare făcută de supracontrolul efectuat de Serviciul SC al SRTFC București la începutul anului 2013 când la Manager Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA era domnul Valentin Dorobanțu și eu cred că numai DNA poate să cerceteze, dacă a fost sau nu abuz în funcție și care a fost scopul, atât pe fostul Manager Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA – domnul Valentin Dorobanțu cât și pe cei din Serviciul SC al SRTFC București de la începutul anului 2013 care au făcut un supracontrol care în toți anii din urmă nu s-a mai făcut și când s-a făcut ridică multe semne de întrebare și mai mult așa cum spune Bogdan se pune în special întrebarea cum este posibil ca: ,, în timp ce oamenii care “se descurcă” (pădure fără vreascuri nu se poate ) să îsi vadă de treabă în continuare și să nu fie prea mult deranjați de cei de la Serviciul de Siguranța Circulației din SRTFC București sau de la Revizoratul de Siguranța Circulației din SNTFC,,CFR Călători,,SA, ba mai mult dacă sunt prinsi imediat să fie acoperiti… ,,
Bogdane cred și eu că : ,,Raspunsul Conducerii Depoului de Locomotive București Călători (din ultima perioadă 2013-2015) a fost că nu-i intereseaza consumul exagerat de motorină datorat stării tehnice a locomotivelor si ca multumirea vine de la faptul ca anul trecut au fost chemați de 3 ori cei de la Softronic la DHC 414 si ca acum după atâta timp s-au redus diferentele intre index si litrometru. Deci consumul de motorină exagerat din vina stării tehnice a locomotivelor nu e important, așa cum nu conteaza nici ca s-au facut dosare de cercetare disciplinară mecanicilor de locomotivă pe baza unei instalatii ICL la care s-a intervenit de cel putin 3 ori ca sa fie adusa la funcționare normală. Tot la fel conducerea Depoului de Locomotive București Călători (din ultima perioadă 2013-2015) acceptă ca locomotivele sa consume sute de litri lunar in plus pentru că preferă să nu înlocuiască bateriile și preferă astfel să meargă mai bine fără oprire, decat sa cumpere baterii. Si uite unde sunt bani de investitii si de salarii. ,, …
Bogdane , în concluzie, deși cred la fel ca și tine, trebuie să recunosc că eu mai cred în plus că fostul Manager Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA -domnul Valentin Dorobanțu a reușit prin promovarea acțiunilor domnului Costache Marin, referitor la mecanicii de manevră ai Depoului București Călători din Stația București Grivița, prin măsurile inteligente pe care le-a luat să-i facă pe cei mai mulți din mecanicii de manevră din Depoul de Locomotive București Călători, ce făceau serviciu de manevră în Stația București Grivița, să se retragă din SDLBC și să își facă cereri de renunțare la judecată sau să nu mai facă cereri de acțiune în instantă și mai mult , chiar să devină membrii de sindicat a noului sindicat SPRT din Depoul București Călători ce îl au ca Președinte pe domnul Costache Marin.
În această nouă situație în care majoritatea mecanicilor de locomotivă de manevră din stația București Grivița sunt la noul SPRT cred că m-a determinat ca momentan să aștept să văd ce se poate face mai bine de SPRT când au rămas 7 locomotive de manevră/zi în Stația Grivița ,decât când toți mecanicii de manevră din Stația Grivița erau membrii de sindicat ai SDLBC perioadă când erau 13 locomotive de manevră/zi în stația Grivița. Între timp SDLBC a răspuns la ATACUL contra existenței sale și s-a unit cu alte 13 sindicate și a constituit Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători) ce are peste 2000 de membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA .
Citiți :
http://www.romanialibera.ro/politica/institutii/dna-pune-lupa-pe-prabusirea-transportului-feroviar-public-367986?c=q2561
Citiți :
http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/exclusiv–interceptari-din-dosarul–mita-la-cfr—estrella-stefanescu—orice-vorbesti–orice–e-inregistrat–stocat–368229?c=q2561
,, Potrivit MT, în perioada suspendării şi în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Magdalena Cornelia Parnia este promovată temporar în funcţia de director al Direcţiei Feroviare din cadrul ministerului. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDoQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fsef-din-transporturi-controlat-judiciar-si-suspendat-din-functie.html&ei=55rwVLr3A8z4ULnQgdgH&usg=AFQjCNGmTJSYQ5wZeKbLnO0Bp8oMJrXGMA
,,Şeful Direcţiei Feroviare din cadrul Ministerului Transporturilor /MT/, Claudiu Octavian Dumitrescu, a fost suspendat temporar din funcţie cât timp se va afla sub controlul judiciar impus de instanţă, respectiv 18 februarie – 18 aprilie 2015, a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, ministerul de resort. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDoQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fsef-din-transporturi-controlat-judiciar-si-suspendat-din-functie.html&ei=55rwVLr3A8z4ULnQgdgH&usg=AFQjCNGmTJSYQ5wZeKbLnO0Bp8oMJrXGMA
,, Surse citate de B1 TV arata ca fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, este implicat in acest dosar, fiind acuzat de luare de mita si trafic de influenta.
………………………………………………………………………………………………………
De asemenea, anchetatorii au indicii ca mai multi reprezentanti ai CFR vizati in acest dosar ar fi divulgat informatii nedestinate publicitatii, in scopul atribuirii unor contracte catre diverse societati, pentru achizitia de echipamente scoase la licitatie de CFR. In acelasi timp, Claudiu Dumitrescu, director in Ministerul Transporturilor, ar fi luat spaga de la omul de afaceri brasovean Ganea Iorgu, pentru a favoriza firma privata de transport a acestuia, Feroviar RC-CF Trans. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.ziare.com%2Fstiri%2Fdna%2Fperchezitii-dna-la-cfr-si-ministerul-transporturilor-prejudiciu-de-5-milioane-de-euro-1348635&ei=QYPwVJ2yI8SyUevig_gJ&usg=AFQjCNFzHXKOBjRExKgS7p3A4s_6mmhx9w
Domnule Bogdan revenind la salariile Ceferiștilor trebuie să știm că deși Bucureștiul este foarte aglomerat și foarte poluat nu se folosește Calea Ferată care traversează Bucureștiul, nici nu se face mai repede așa cum este prevăzut în Master Plan linia de Cale Ferată : București Nord – Aeroport Otopeni ( respectiv partea subterană a Căii Ferate ce intră în Aeroportul Otopeni ) și ținând cont că se prevede în Master Plan și refacerea podului de pe secția București -Giurgiu cu cât s-ar face mai repede numai cu Bulgarii ce s-ar deplasa la Aeroportul Otopeni cu trenul de călători și am avea călătorii cât mai mulți pe secția Ruse-Giurgiu-București Nord-Aeroportul Otopeni și retur pentru că distanța Ruse-Giurgiu-București Nord-Aeroportul Otopeni este de 3 ori mai scurtă decât Ruse -Sofia etc.
Și domnule Bogdan să nu uităm că în jurul Bucureștiului pe o rază de 100 Km sunt 5 milioane de locuitori care s-ar putea deplasa cu trenurile de călători ale SNTFC,,CFR Călători,,SA dacă ar exista un adevărat mers de tren în acest sens care să satisfacă necesitățile călătorilor între București-Târgoviște și retur, București-Ploiești și retur , București -Urziceni și retur, București-Călărași și retur, București -Oltenița și retur , București-Giurgiu și retur, București-Roșiori și retur , București- Pitești și retur.
Surpriza constă în faptul că cei care au înțeles potențialul existent de călători pe secțiile menționate au fost operatorii de transport feroviar de călători privati care au luat secțiile : București -Oltenița și retur etc .
Ne punem întrebarea Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA care a cedat din secțiile menționate mai sus cum este tratată de Ministerul Transporturilor ???
Domnule Bogdan revenind la salariile Ceferiștilor trebuie să știm că venitul cel mai important este cel din încasările pe biletele de călătorie și compensația aferentă. Pentru cât mai multe încasări pe biletele de călătorie trebuie cât mai multă mobilitate a călătorilor cu trenurile de călători.
Însă în afară de aglomerația urbană din București, Brașov, Cluj, Timișoara, Iași și alte câteva orașe, populația din România pare să nu aibă nevoie de mobilitatea data de trenurile de călători …
Și dacă mobilitatea nu-și găsește locul înseamnă că în întreaga economie este o problemă …
,, Costel Comana şi partenerul său de la compania Regiotrans dădeau şpagă mai multor oameni din CFR şi ministerul Transporturilor ca să obţină trasee. Pentru aceste rute, firma privată încasa subvenţii uriaşe de la stat, care acopereau peste 80% din venituri. Procurorii au descoperit că patronii firmei au luat subvenţii ilegale de 5 milioane de euro. ,, .
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/un-roman-a-murit-in-avion-barbatului-i-se-facuse-rau-in-toaleta-avionului_204720.html#ixzz3Sx3NISvX
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCUQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.romaniatv.net%2Fun-roman-a-murit-in-avion-barbatului-i-se-facuse-rau-in-toaleta-avionului_204720.html&ei=Im_wVPb4EcTzUtqzhJgN&usg=AFQjCNE1WR7UWm8LA_X-InFyBdR8P4D5oA&bvm=bv.87269000,d.bGQ
,, Omul de afaceri Costel Comana, cercetat de procurorii DNA în dosarul Regiotrans, s-ar fi sinucis ieri la bordul unei aeronave care efectua un zbor pe ruta Bogota (Columbia) – San Jose (Costa Rica). Comana și partenerul său de afaceri, Iorgu Ganea, sunt acuzați că au încasat subvenții ilegale de la CFR pentru operatorul lor privat, Regiotrans. Într-un mesaj transmis de Regiotrans, se arată că milionarul brașovean avea probleme de sănătate și a suferit mai multe intervenții chirgicale. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CDkQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fmilionar-roman-cercetat-penal-descoperit-mort-in-toaleta-unui-avion-in-america-de-sud.html&ei=FW7wVIThHsXoUqHPgrAM&usg=AFQjCNEKdC9XoJMP1NOuOVQuqhGwlFgpcw&bvm=bv.87269000,d.bGQ