COMUNICAT DE PRESA

Vezi aici COMUNICAT DE PRESA al FSTFR referitor la mitingul din 26 iulie 2013.

SHARE

180 Responses

  1. Noi cei de la FSTFR ne bucurăm în această perioadă de senzatii tari, până când celelalte organizații sindicale cu membrii de sindicat ce sunt salariați la CFR Călători își vor aminti de FSTFR, dorind sa impartasească cu noi unele din propunerile lor riscante . Avem multe de făcut în următoarea perioadă împreună…

  2. Vagoanele restaurant- evaziune fiscală și mizerie.
    Mizerie de nedescris si in vagoanele de calatori , toalete nefunctionale !

    Poliţiştii de la transporturi, sub coordonarea Direcţiei de Poliţie Transporturi din cadrul I.G.P.R, desfăşoară o acţiune, pe toate magistralele de cale ferată, pentru prevenirea şi combaterea activităţilor comerciale ilicite pe vagoanele tip bord restaurant, bistro şi expres aflate în compunerea trenurilor de călători, se precizează într-un comunicat al IGPR.
    În urma controalelor efectuate, în perioada 27 iulie – 2 august, poliţiştii au depistat șase infracţiuni şi au aplicat 174 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 40 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, în valoare totală de 35.390 de lei, se arată în comunicatul citat.
    Contrabanda cu tigari, telefoane mobile, bauturi , etc.
    Jaf si jale la CFR Calatori ?
    Asa Manager asa Societate !
    Corpul de control al Managerului, Seviciul SC , Control Trenuri , cu ce se ocupa ?

    1. mai manevrantule, da prodt mai esti: nu este atributul serviciului SC ACTIVITATILE COMERCIALE ILICITE. Celelalte servicii enumerate, DA.

    2. Salut stimabili colegi ,
      este prima mea postare pe aici, am citit discutiile de mai sus, si referitor la ceea ce spunea Manevrantul mai sus :”Mizerie de nedescris si in vagoanele de calatori , toalete nefunctionale !” , cu ce piese sa repari vagoanele daca nu ai ?, tot iei dupa cele trase la gard si faci improvizatii peste improvizatii, lucrezi cu scule cumparate din banii tai , si numai pun suruburi si holsuruburi adunate de prin vagoanele defecte sau de pe acasa. Bani nu sau alocat din octombrie pentru asaceva. HALAL ADMINISTRARE a CFR Calatori !
      Dupa ce faci reparatiile ,numai tu stii cum, te mai trezesti si cu controale in urma carora ti se spune ca “de nu iti convine poti sa pleci”.
      Sunt multe de aratat, asta fiind un mic exemplu de “INTERES ” PENTRU A NU MERGE TREABA BINE LA CFR CALATORI .

  3. Din ce în ce mai mulți cititori, precum și cât mai mulți salariați CFR Călători și în special mecanicii de locomotivă și automotor de călători de la CFR Călători ce sunt memrii de sindicat ai FSTFR , spun : ,, ce dialog ???? totu-i MONOLOG…………… Hai să Oprim trenurile că oricum CFR Călători spune că sunt nerentabile și le anulează în etape… și timpul trece,leafa lor merge si cu drag ei ne micșorează permanent prestația CFR Călători și locurile noastre de muncă…. ,, .

  4. dl. MAXIM , dl. LIVIU .
    Dialogul este foarte bun oricand si oriunde , din pacate la CFR Calatori hotararile se iau “pe sub masa” dictatorial si abuziv.
    Sa nu credeti voi ca cei care sunt chemati la dialog nu sunt santajati , ma refer la FNFMC , FML, etc. dar au si ei interesele lor pe care le stiti foarte bine si atunci cad la pace.
    Nu toti au “sange in instalatie” ca cei de la FSTFR.
    Insa, cei care pierd mereu, sunt salariatii, membrii acestor sindicate care au inteles in sfarsit de cine sunt reprezentati si au inteles pentru ce privilegii personale , se lupta liderii lor.

  5. voi nu vedeti ca pe u.s.l.i……ii doare in c** de tot si de toate. sunt PUSI PE JAF SI DEVALIZARE IN TOATE SECTOARELE . asta e singurul lor scop, in rest calca pe cadavre. ce dialog ???? totu-i MONOLOG…………………. Opriti trenurile ca oricum sunt nerentabile… timpul trece,leafa le merge si cu drag fura la greu

    1. Domnul Geo, prin limbajul folosit, sunt nevoit sa cenzurez unele cuvinte. Te rog spuneti ideile, dar intr-un mod mai civilizat…(chiar daca iti dau dreptate si merita folosit in exprimarea ta)… Multumesc pentru intelegere…

  6. Pentru dialog, este nevoie de cel puțin 2. Ceea ce face administrația, se numește monolog. Ea face și desface. „Vă aducem la cunoștință că este atributul strict al administrației și Consiliului de Administrație” așa încep toate actele trimise în teritoriu de către administrație. Toate cuprind, drepturi ale mecanicului de locomotivă, drepturi salariale câștigate în instanțe de FSTFR, drepturi izvorâte și provenite din CCM. Toate aceste acte sunt concepute să ne arate cine este șeful, cine hotărăște prezentul și viitorul SNTFC-ului, hotărește prezentul și viitorul angajatului SNTFC. La ședințele dintre FML, FNFMC și administrație există numai monolog. Directorul General ordonă iar ceilalți se supun, nu contează dacă se încalcă drepturile sindicaliștilor din Constituția României, din Legea Dialogului Social, din legea 53 Codul Muncii, din legea Părților CCM.
    Până acum, din câte cunoașteți dumneavoastră, a existat un Dialog Social între FSTFR și Administrație? Credeți că va exista un Dialog Social de acum înainte?
    Eu spun că nu, atâta timp cât actuala administrație vine de pe picior de forță, în relația cu noi. Cine credeți că le dă atâta încredere, încât să privească de sus această categorie socio-profesională?

  7. Fara dialog nu vom rezolva nimic. Trebuie ca fiecare din factorii de decizie sa stea la masa impreuna, sa se puna de acord ca prin hotararile si deciziile pe care le vor lua, CFR Calatori sa arate intregii tari ca poate furniza servicii de transport de calitate.

  8. Din păcate suntem Români. După cum văd și văd bine, mergem din rău în mai rău. Se tot spune că„ mai rău nu se poate”, actuala administrație ne demonstrează că se poate.
    Pe plan profesional, această administrație, dorește să demonstreze că mecanicul de locomotivă nu este pregătit, că este hoț, că poate fi adus la stadiu de „iobag” fără prea mari eforturi. În unele cazuri a și reușit dar doresc cu orce preț să le aduc la cunoștință, acelor mecanici care ne fac de râs, că nu ne reprezintă și se vor elimina singuri mai devreme sau mai târziu, iar administrației că acești mecanici sunt 5% din noi. Concluzia: dacă administrația nu-și revizuiește atitudinea față de mecanicul de locomotivă și să mai lase această„vânătoare de vrăjitoare”, s-ar putea cât de curând să ducă trenurile cu șefii de tren și personalul de instruire și control. Așa nu se mai poate: condiții de muncă NU; salarizare de MIZERIE, peste tot s-a trecut salariu minim pe economie pe grile la noi NU; drepturi NU; respectarea CCM NU; respectul pentru cel care muncesc din greu NU… foarte mulți de NU. Foarte mulți de DA. Prețuri mari la utilități,mâncare,impozite, DA; obligații cât de multe,DA; înțelegeri între federații, DA; înțelegeri între federațile semnatare ale CCM și administrație, DA; tăieri de salarii, DA; reduceri de normă de lucru,DA; creșterea orelor suplimentare,DA; obligații mai multe-vezi oridinele din condică-DA; trenuri anulate, DA; amenințări cu reducerea salariului cu 1-3 luni, DA; disponibilizări, DA… .
    Și pentru ce toate astea? Numai pentru ca mecanicul de locomotivă-odată eram„ farul central” al CFR, acum vor să ne aducă la stadiul de „fine de tren”- să fie „îngenunchiat” și să nu-și mai ceară drepturile pentru care este îndreptățit să le primească, pentru munca depusă în condițile pe care le știm și le știu foarte bine.
    Pe plan sindical, toate federațile sindicale și actuala administrație, au ceva împotriva mecanicului de locomotivă. Ce v-am făcut domnilor? Vă doare pentru că nu putem fi manipulați, ca și membrii voștri de sindicat? Cu respect vă aduc la cunoștință-ptr. că ați uitat- mecanicul de locomotivă este cel care pune în mișcare trenul-în condiții bine stabilite- și răspunde pentru acesta pe tot parcursul, este singurul care răspunde pentru acesta. Restul sunt răspunzători colaterali (COLATERÁL ~ă (~i, ~e) 1) Care, din punctul de vedere al importanței, se situează pe al doilea plan; de importanță mai mică;). Și pentru aceasta trebuie și i se dă o importanță atât de mare (vei accidente Spania,Austria,etc), chiar dacă dumneavoastră și administrația doriți minimalizarea importanțanței mecanicului de locomotivă.
    Domnului Măntescu îi spun și eu cum spunea un coleg de-al meu: domnule nu ne mai poți reprezenta, de FML nu a mai rămas decât numele. Schimbați denumirea din Federația Mecanicilor de Locomotivă în Federația Administrației din SNTFC (FAS). Noi avem de 5 ani o federație care luptă întadevăr cu administrația pentru dreprurile și obligațile noastre, se numește FSTFR și este singura federație legală și îndreptățită, prin votul care l-am dat, să ne reprezinte.
    Domnului Frățică, îi spun că oameni pe care crede că-i reprezintă, au în ceput să se miște, adică să se îndrepte către cei care nu fac înțelegeri cu administrația. Încet ,dar sigur membrii lor se îndreaptă către FSTFR. Deocamdată sunt încercări timide, dar cât de curând aceste mișcări, migrări către FSTFR vor fi masive. Datorită acestui site, datorită liderilor și membrilor FSTFR care sunt bine informați și care tranzmit informația către membrii de sindicat ai FNFMC, care fie vorba între noi sunt mințiți cu nonșalanță de cei care îi conduc.
    Liderilor sindicatelor afiliate la FSTFR, le tranzmit să-și dea numele lor real pe acest site-binențeles celor care au curajul și știu să scrie- să știm și noi cu cine stăm de vorbă, în cine să avem încredere, pe cine putem promova să ne reprezinte interesele în lupta cu administrația SNTFC, Ministerul Transporturilor și Guvernul României, nu pentru că cei care ne-au reprezentat până acum ne-ar fi făcut de râs, dar mai sunt oameni buni și care sunt cam modești. Pentru ca să-i susținem, trebuie să-i și cunoaștem. Lăsați modestia și frica de-o parte, pentru că nu mai avem timp de așa ceva, trebuie promovați d-le Maxim Rodrigo toți acei lideri care credem și credeți că nu pot fi cumpărați cu favoruri de către administrație, pentru că trăim niște vremuri în care vedem cât de păguboasă este sau sunt înțelegerile și oamenii care se lasă cumpărați.
    Domnule Maxim Rodrigo, ceea ce se petrece în zilele astea, mă refer la drepturile Federaților „reprezentative” există o vorbă românească: tot răul spre bine. Si Dumnezeu a ceat lumea în 7 zile. Deci răbdare.

  9. Este posibil și ca prin revenirea la Dialog Social să se elimine conflictul care se poartă în ultimul timp între Conducerea CFR Călători și Federația ce are în componența ei majoritatea mecanicilor de locomotivă și automotor de călători de la CFR Călători, precum și mulți alți salariați ai CFR Călători, respectiv între conducerea CFR Călători și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România …Este posibil și ca prin revenirea la Dialog Social și între toate organizațiile sindicale să se ajungă la o formula prin care pot fi împreună FSTFR, AFTF și FNFMC și astfel împreună să constituie echipa sindicală de la CFR Călători …

  10. Cred în CFR Călători și cred în FSTFR. Cred și faptul că pot fi împreună FSTFR, AFTF și FNFMC și că împreună pot constitui echipa sindicală de la CFR Călători . În prezent sunt doar zvonuri și speranțe de mai bine…În viitor CFR Călători și să sperăm că împreună cu FSTFR, AFTF și FNFMC vor putea fi peste orice așteptare de mai bine……….

  11. Înscenările și dezinformările din ultimul timp despre FSTFR ne duc la gândul că acestea sunt dovezi a complotului conducerii CFR Călători cu conducerea AFTF și partial cu o parte din conducerea FNFMC împotriva FSTFR care este o voce critică la adresa celor care ar trebui să eficientizeze activitatea CFR Călători și la adresa organizațiilor sindicale care sunt mai îngăduitoare cu conducerea CFR Călători …

  12. Mă aștept ca Președinții Sindicatelor afiliate la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România să întrebe și ei prin intermediul site-ului http://www.fstf.ro , al TV și al presei, de ce operatorii de transport feroviar de călători privati preiau trenurile de călători la care renunță pe motiv că sunt nerentabile operatorul de stat CFR Călători ???????

  13. De ce nici CFR Călători, nici Ministerul Transporturilor și nici Guvernul României nu învață nimic din ce se întâmplă în prezent cu CFR Marfă ???

  14. De ce nici CFR Călători, nici Ministerul Transporturilor și nici Guvernul României nu se întreabă de ce operatorii de transport feroviar de călători privati preiau trenurile de călători la care renunță operatorul de stat CFR Călători pe motiv că sunt nerentabile ???????

  15. De ce nici CFR Călători, nici Ministerul Transporturilor și nici Guvernul României nu se întreabă de ce activitatea feroviară de călători de stat nu mai este rentabilă și de ce trebuie mutată la particulari dacă tot Statul Român aigură compensția și la privați ? De ce trebuie să se mute transporul social de la CFR Călători al Statului Român la Privați ? De ce Privații nu asigură trenurile de călători profitaile fără compensații de la Statul Român? De ce trebuie ca CFR Călători să intre în falimet ? Oare pentru că trebuie să prospere Particularii ?…

  16. Transporturile feroviare de călători ce reprezintă Transport Social pentru Guvernul României trebuie să se realizeze cu CFR Călători și trebuie să se renunțe la preocupările de a falimenta CFR Călători și de ai prelua prestația pe banii nostrii-de la buget-de către privati.Se pune întrebarea: Ce înseamnă operatori de transport feroviar de călători privati dacă aceștia primesc fonduri importante de la Guvern ca compensație pentru o prestație pentru care CFR Călători de Stat este obligată ,de FMI și Guvernul ROMÂNIEI și Ministerul Transporturilor , să renunțe la prestație și deci CFR Călători este forțtă să renunțe și la venitul din încasări din biletele de călătorie și la veniturile din compensație , venituri ce trec inexplicabil la operatori de transport feroviar de călători privati …

  17. Cred că CFR Călători este de interes strategic pentru România…Eficientizarea activității CFR Călători în anul 2013 nu trebuie să presupună și reducerea activității CFR Călători, consideră FSTFR …

  18. Cred în CFR Călători și cred în FSTFR. În prezent sunt doar zvonuri și speranțe de mai bine…În viitor CFR Călători și FSTFR vor fi peste orice așteptare de mai bine……….

  19. Este posibil și ca prin revenirea la Dialog Social să se elimine incredibilul conflict care se poartă în ultimul timp între Conducerea CFR Călători și Federația ce are în componența ei majoritatea mecanicilor de locomotivă și automotor de călători de la CFR Călători, precum și mulți alți salariați ai CFR Călători, respectiv între conducerea CFR Călători și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România …

  20. Probabil vom afla curând dedesubturile incredibilului conflict care se poartă în ultimul timp între Conducerea CFR Călători și Federația ce are în componența ei majoritatea mecanicilor de locomotivă și automotor de călători de la CFR Călători, precum și mulți alți salariați ai CFR Călători, respectiv între conducerea CFR Călători și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România . Trebuie precizat că conflictul dintre Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și conducerea CFR Călători , a izbucnit pe fondul anulărilor trenurilor de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe anul 2013 în vigoare fapt ce consideră FSTFR că va duce la noi reduceri de personal sau la micșorarea din nou a salariului prin reducerea normei lunare sau prin anularea altor drepturi salariale etc. …

  21. De ce Administrația CFR Călători și Administrația SCRL Brașov SA consideră că de tot ce se întâmplă rău în SCRL Brașov SA este de vină Sindicatul Reparatorilor de Locomotive din Depoul de Locomotive București Călători afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ??????????. Deși ITM Brașov a adus la cunoștință conducerii SCRL Brașov SA că este anulată înregistrarea CCM în vigoare și că începând cu 01.08.2013 angajații SCRL Brașov SA vor benificia în continuare doar de drepturile salariale prevăzute în Contractele Individuale de Muncă , Administrația SCRL Brașov SA informează salariații SCRL Brașov SA că drepturile ce au fost acordate salariațiilor SCRL Brașov SA în baza Contractului Colectiv de Muncă ce a fost în vigoare până la 01.08.2013 până i-a fost anulată efectiv înregistrarea la ITM Brașov nu mai pot fi legal acordate, iar angajații vor beneficia în continuare doar de drepturile salariale prevăzute în Contractele Individuale de Muncă și ne întrebăm cine a reținut Administrația SCRL Brașov SA să treacă în Contractele Individuale de Muncă ale salariaților SCRL Brașov SA toate drepturile salariale la care le dădea dreptul CCM la nivel de SCRL Brașov SA în vigoare până la data de 01.08.2013 ???????? De ce Administrația SCRL Brașov SA nu are nici o vină pentru că a acceptat ca parte de negociere sindicală, la negocierea CCM la nivel de SCRL Brașov SA, organizația sindicală Federația Reparatorilor de Locomotive din România a cărei reprezentativitate a fost și ea anulată definitiv și irevocabil la Curtea de Apel Ploiești la Recursul înaintat de Sindicatul Reparatorilor de Locomotive din Depoul de Locomotive București Călători afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ??????????.

  22. Dupa ce managerul “performant” Dorobantu a anulat sute de trenuri,
    Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători- CFR Călători are prevăzute pentru 2013 pierderi de 400,035 milioane lei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli publicat în Monitorul Oficial.
    Isi “merita” salariul de sute de milioane, lunar !

  23. Rămân surprins de poziția pe care o ia Administrația de fiecare dată când Instanțele de judecată admit acțiunile de chemare în judecacată ale sindicatelor pentru nerespectarea procedurilor legale de negociere a Contractelor Colective de Muncă, respectiv la solicitarea Sindicatului Reparatorilor de Locomotive din Depoul de Locomotive București Călători afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România prin care Instanța de Judecată a admis acțiunea Sindicatului și a anulat înregistrarea privind CCM la nivel de SCRL Brașov SA , iar ITM Brașov a adus la cunoștință conducerii SCRL Brașov SA că începând cu 01.08.2013 angajații vor benificia în continuare doar de drepturile salariale prevăzute în Contractele Individuale de Muncă și rămân surprins de poziția pe care o ia Administrația când este sesizată de nerespectarea de către aceasta a prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă negociat la CFR Călători, cum ar fi pentru sesizarea unei Federații Sindicale că nu s-a întrunit Comisia Mixtă Patronat-Sindicate, respectiv la solicitarea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) . Rămân surprins de poziția pe care o ia Administrația de fiecare dată când Instanțele de judecată admit acțiunile de chemare în judecacată ale salariaților pentru drepturile salariale neacordate la timp conform prevederilor legale și în loc să țină cont că salariaților CFR Călători li s-a redus nejustificat puterea de cumpărare în anii anteriori nu sunt de acord nici în prezent cu plata altor drepturi salariale neacordate în anul 2013 pentru care se fac alte acțiuni în instanță etc. Ne punem întrebările : De ce Administrația CFR Călători și Administrația SCRL Brașov SA consideră că nu sunt niciodată de vină deși instanțele de judecată consideră definitiv și irevocabil că sunt de vină?????????? De ce De ce Administrația CFR Călători și Administrația SCRL Brașov SA consideră că de tot ce se întâmplă rău în Unitatea Feroviară CFR Călători și în Filiala sa SCRL Brașov SA sunt de vină Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și Sindicatul Reparatorilor de Locomotive din Depoul de Locomotive București Călători afiliat la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ??????????.

  24. Răspund doamnei Doina că din câte am auzit și eu , a început negocierea unui Act Aditional la CCM la nivel de CFR Călători pe 2012-2014 și din câte știu și din cum se aude se vor introduce in salariu de baza unele sporuri, asa ajungandu-se la salariul minim pe economie și cred că de asta nu s-a dorit ca reprezentanții FSTFR să nu fie la negocierea noului Act Adițional la CCM , pentru că reprezentanții FSTFR sigur s-ar fi opus la praful in ochi cu scopul de a nu observa că de fapt întâi ni se ia de la noi si apoi ni se dă înapoi ce ni se ia și astfel vom fi mintiti iară…

  25. da probabil sunt foarte multi la personalul tesa ,miarunc o privire si observ ca din cele auzite au aparut inca 2 ingineri si 2 maistri si 4 meseriasi ,pai dragi colegi noi avem nevoie de meseriasi la automotoare, nu de functi de conducere.

  26. Cine poate sa-mi spuna, a inceput negocierea unui aditional la ccm?
    Si daca da, se aude ca se vor introduce in salariu de baza unele sporuri, asa ajunganduse la salariul minim pe economie, este adevarat?
    Daca se face asa ceva, dupa mine va fi praf in ochi. De fapt se ia de la noi si ni se da inapoi. Sper ca nu lasati sa fim mintiti iara.

  27. Domnule Malamen, trebuie spus pe limba noastră: de banii organizaților sindicale afiliate la FSTFR, nu dispun decât aceste organizații. Trebuie să știe și administrația și Federațile „semnatare a CCM” că noi suntem singurii care deciedem ce și cum facem cu ei. Ar face bine FML-ul și FNFMC-ul să știe că nu reprezintă și nu vor reprezenta niciodată mecanicul de locomotivă de călători, suntem capabili și singuri să ne reprezentăm. Federația Mecanicilor de Locomotivă? numai numele a rămas din această federație; să-și schimbe denumirea în „Federația Mecanicilor de Locomotivă de Marfă” că de reprezentat numai pe ei îi mai reprezintă și s-ar putea nici chiar pe ei. Acest Măntescu nu face altceva decât înțelegeri cu administrația și asta pentru ce? numai pentru drepturile lui și a acoliților lui.
    Dacă se va semna totuși un Act Adițional la CCM, nu voi fi de acord să mi-i se rețină bani pentru „federațile semnatare a CCM” alta decât FSTFR.

  28. Prima rectificare bugetară ce urmează să fie avizată în şedinţa de astăzi a Guvernului prevede bugete de cheltuieli mai mici pentru Ministerele Educaţiei, Muncii, Transporturilor şi Agriculturii !!!!!

  29. Trebuie să nu uităm că Legea nr. 62/2011 ( Legea dialogului social) prevede la Sectiunea 4 – Patrimoniul organizatiei sindicale, la Art. 21 că: ,,Bunurile mobile si imobile din patrimoniul organizatiilor sindicale pot fi folosite numai potrivit intereselor membrilor de sindicat, fara a putea fi impartite intre acestia.,, .

  30. Trebuie să nu uităm că Legea nr. 62/2011prevede la
    Capitolul II – Constituirea, organizarea si functionarea organizatiilor sindicale
    ,, Sectiunea 1 – Statutele organizatiilor sindicale
    Art. 5
    Constituirea, organizarea, functionarea, reorganizarea si incetarea activitatii unei organizatii sindicale se reglementeaza prin statutul adoptat de membrii sai, cu respectarea prevederilor legale. In absenta unor prevederi statutare exprese cu privire la reorganizarea si incetarea activitatii organizatiei sindicale, se vor aplica dispozitiile de drept comun privind incetarea persoanelor juridice.
    Art. 6
    (1) Statutele organizatiilor sindicale cuprind cel putin urmatoarele prevederi cu privire la:
    a) scopul constituirii, denumirea si sediul organizatiei sindicale;
    b) modul in care se dobandeste si inceteaza calitatea de membru al organizatiei sindicale;
    c) drepturile si indatoririle membrilor;
    d) modul de stabilire si incasare a cotizatiei;
    e) organele executive de conducere, denumirea acestora, modul de alegere si de revocare, durata mandatelor si atributiile lor;
    f) conditiile si normele de deliberare pentru modificarea statutului si de adoptare a hotararilor;
    g) marimea si compunerea patrimoniului initial;
    h) divizarea, comasarea sau dizolvarea organizatiei sindicale, transmiterea ori, dupa caz, lichidarea patrimoniului.
    (2) Clauzele statutare contrare legilor in vigoare sunt nule de drept.
    Art. 7
    (1) Organizatiile sindicale au dreptul de a-si elabora reglementari proprii, de a-si alege liber reprezentantii, de a-si organiza gestiunea si activitatea si de a-si formula programe proprii de actiune, cu respectarea legii.
    (2) Este interzisa orice interventie din partea autoritatilor publice, a angajatorilor si a organizatiilor acestora de natura sa limiteze ori sa impiedice exercitarea drepturilor prevazute la alin. (1), respectiv de a-si organiza gestiunea si activitatea. ,, .

  31. Trebuie să nu uităm că Codul Muncii prevede la Art. 218 că:
    ,, (1) Este interzisă orice intervenţie a autorităţilor publice de natură a limita drepturile sindicale sau a împiedica exercitarea lor legală.
    (2) Este interzis, de asemenea, orice act de ingerinţă al patronilor sau al organizaţiilor patronale, fie direct, fie prin reprezentanţii sau membrii lor, în constituirea organizaţiilor sindicale sau în exercitarea drepturilor lor. ,,.

  32. Trebuie să nu uităm că Constituţia României prevede la Art. 9 că: ,, Sindicatele, patronatele şi asociaţiile profesionale se constituie şi îşi desfăşoară activitatea potrivit statutelor lor în condiţiile legii. Ele contribuie la apărarea drepturilor şi la promovarea intereselor profesionale, economice şi sociale ale membrilor lor. ,, .

  33. Daca vom sta cu mainile in san si vom astepta ca instantele sa ne dea sau nu castig de cuza si pentru cele 4 zile/luna ce vor sa le taie………. atunci va fi vai de steaua noastra si nu cred ca bancile si celelalte datorii pe care le avem fiecare vor fi dispuse sa astepte pana castigam noi in instanta si mai ales pana cand stimabilul Dorobantu ne va si da banii opriti (furati) abuziv ,trebuie facut ceva sa nu se mai ajunga sa ne taie cele 4 zile/luna.

  34. Potrivit Mediafax și Romania TV: ,,Zeci de sindicalisti au protestat, vineri, la Ministerul Transporturilor publicat 2013-07-26 14:15:27 (Romania TV)
    Zeci de sindicalisti au protestat, vineri și Ministerul Transporturilor a fost pichetat, pentru a doua zi consecutiv, de catre sindicalistii de la Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, nemultumiti de restructurarile anuntate, de privatizarea CFR Marfa si de reducerea salariilor, potrivit Mediafax. Protestatarii au citit in fata Ministerului Transporturilor trenurile care au fost scoase din circulatie, huiduind reprezentantii institutiei pentru deciziile luate. Peste 2.500 de sindicalisti de la CFR au protestat joi, in Capitala, nemultumiti de privatizarea CFR Marfa si de disponibilizari. ,, .

    1. Dl. GABI, TREBUIE SA LE SPUNEM DE TRENURI ANULATE , DE SALARII TAIATE, DE ANGAJARI PE “SUB MANA” DE ACHIZITII DE SUTE DE MILIOANE DE EURO, CA DE LICITATII NU PUTEM VORBI, DE PROMOVARI FACUTE NUMAI PE CRITERIUL COMPETENTEI …DAR MAI ALES, DE SALARIUL NESIMTIT, DE CATEVA SUTE DE MILIOANE DE LEI LUNAR , PE CARE IL IA DOROBANTU , CA SA AFLAM CU STUPOARE DUPA 6 LUNI DE CAND ACESTA ESTE DIRECTOR “SMART” SI “PERFORMANT” CA SITUATIA LA CFR CALATORI ESTE UNA FOARTE, FOARTE PROASTA SI ASTA O SPUNEA DE CURAND , CHIAR FOSTUL MINISTRU AL TRANSPORTURILOR , RELU FENECHIU.
      CAM MULTE PARADOXURI LA CFR CALATORI IN ULTIMA VREME !

  35. Domnule Altruistu referitor la comentariul dumneavoastră : ,,Personalului TESA să li se dea 4 zile suspendare a contractului individual de muncă, ce mai vorbim sunt prea multi. Cine mă înjură nu sunt mecanici de locomotivă sau mecanici ajutori care muncesc in aceasta functie din anul 1990 si ne-am saturat sa vedem ca TESA ingroasă rîndurile si noi suntem din ce in ce mai putini si vânati incontinuu de asa zis Organele de SIGURANȚA CIRCULAȚIEI care nu au altă treabă decit vânarea mecanicilor de locomotivă si a sefilor de tren . Să se ducă pe teren să vadă ca pe anumite sectii de remorcare nu se vad limitarile permanente de viteza din cauza vegetatiei crescute lânga calea ferată.Nu mai vorbesc de semnalele prevestitoare ce sunt lipsă pe teren sau de hăltile neiluminate si nesemnalizate. Intrebarea de bază este :Ai facut raport ?????????????? Sunt sute de rapoarte. Le-a citit cineva ???????????,, vă precizez că privitor la acțiunea în instanță ce se va înainta de sindicate , aceasta va fi doar pentru mecanicii de locomotivă și automotor și pentru mecanicii ajutori de locomotivă și automotor, la fel cum s-a procedat și în cazul sporului de 25% de condiții speciale , iar privitor la celelalte aspectele semnalate în comentariul dumneavoastră au fost ridicate atât la MITING , cât și la MINISTERUL TRANSPORTURILOR, la GUVERNUL ROMÂNIEI și la PREȘEDINTELE ROMÂNIEI și s-au sesizat și în scris aspectele semnalate în comentariul dumneavoastră.

  36. Domnule Altruistu referitor la comentariul dumneavoastră : ,,La Remiza Automotoare mai mult de jumatate din Automotoarele DESIRO nu le functioneaza instalatia de climatizare decit jumătate din automotor pe motivul: din lipsa de piese de schimb si Directorul General –domnul Valentin Dorobantu vine cu un ordin de serviciu prin care dispune ca noi mecanicii de locomotivă și atomotor să ne cerem scuze noi fata de incompetenta menegeriala a POLITRUCILOR pusi in functie pe baza care cotizeaza mai mult la partid. PCR era mic copil pe linga jaful care este acum. Apropo tov. instructor cit cotizeaza la PSD. Am vazut cumva vre-o declaratie de avere. ,, vă precizez că atât la MITING , cât și la MINISTERUL TRANSPORTURILOR, la GUVERNUL ROMÂNIEI și la PREEDINTELE ROMÂNIEI s-au sesizat în scris aspectele semnalate în comentariul dumneavoastră.

  37. De ce nu postati toate comentariile domnilor admini ai acestui site…..????? Va e teama ca o sa ii mai aplice o noua judecata domnul Dorobantu lu’ domnu lider de sindikat ( 😉 ) Rodrigo,..,… ????

  38. Domnule Altruistu referitor la comentariul dumneavoastră : ,,Apropo cele 4 zile pe luna de suspendare a contractului de munca din luna Septembrie pina in Decembrie eu ca Mecanic de locomotiva cu ore suplimentare efectuate cu 1 zi suspendare a contractului de munca asta ce inseamna decit o aparare a personalului TESA? Sa umplut DEPOUL si REMIZA AUTOMOTOARE de ingineri. Locomotiva si ingineru. A luat federatia o pozitie pe tema aceasta? NU. ,, vă precizez următoarele:
    – Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a formulat modelul de acțiune în instantă și capătul de cerere al Tabelului Nominal al reclamanților și pentru 1 zi/lună reducere normă în perioada februaie-iunie 2013 și pentru cele 4 zile pe luna de suspendare a contractului individual de muncă din luna Septembrie până în Decembrie pentru că dumneavoastră ca Mecanic de locomotiva cu ore suplimentare efectuate cu 1 zi suspendare a contractului individual de muncă nu este legal să vi se micșoreze atât norma de lucru, cât și salariul și în acest sens FSTFR a gândit modelul de acțiune în instantă și capătul de cerere al Tabelului Nominal al reclamanților și le-a dat la sindicatele afiliate FSTFR pentru a completa dosarul cu înscrisurile necesare;
    – Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a formulat și pentru alte multe acțiuni în instantă pentru neacordarea drepturilor salariale , modelul de acțiune în instantă și capătul de cerere al Tabelului Nominal al reclamanților și le-a dat la sindicatele afiliate FSTFR pentru a completa Tabelele Nominale și dosarele cu înscrisurile necesare…

Share:

Alte articole