VIITOARE ACȚIUNI FSTFR PRECIZATE DE CSN MERIDIAN

Vorbind despre alegerile conducerii FSTFR ce au avut loc în cadrul Ședinței Adunării Generale din 02.03.2016, s-a arătat că jumătate din conducerea FSTFR (respectiv din membrii Comitetului Director) s-a schimbat, astfel că pentru  o mai buna cordonare si informare reciprocă conducerea organizației sindicale FSTFR s-a descentralizat prin transferarea unei serii de competențe către conducerile Comitetelor Agențiilor Zonale ale FSTFR. Tot în cadrul ședinței din data de 02.03.2016 presedintele CSN MERIDIAN  ca invitat de onoare, a informat colegii cu privire la faptul că un numar important de lideri sindicali din cadrul FSTFR vor reprezenta CSN MERIDIAN în cadrul diverselor organisme tripartite de la nivel județean, în același context de informare reciprocă teritorială.

Aproximativ jumatate din Comitetul Director este format acum din noi lideri. Conducerea organizatiei se descentralizeaza, iar o serie de competente vor fi transferate catre cele patru Agenții Zonale ale FSTFR , fiecare agenție zonală acoperind cate 2 regionale CFR. Trebuie reținut că  FSTFR are in componenta cel mai mare sindicat din cadrul CFR Calatori: “Sindicatul pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori” – 2350 membri de sindicat, din cei 13 000 de salariati ai CFR Calatori“…

Presedintele CSN MERIDIAN a informat colegii cu privire la faptul ca un numar important de lideri sindicali din cadrul FSTFR vor reprezenta CSN MERIDIAN in cadrul diverselor organisme tripartite de la nivel judetean, motiv pentru care, este nevoie de o mai buna cordonare si informare reciproca.
Cativa lideri de sindicat au ridicat problema conditiilor insalubre de lucru care afecteaza sanatatea lucratorilor, lipsa spatiilor de odihna si pentru pauzele de masa, nerespectarea  unor prevederi din contractul colectiv de munca.
Actiunile viitoare ale FSTFR vor viza:
•Statutul feroviarului
•Cresterea numarului de membrii de sindicat
•Manifestari si actiuni sindicale cu ocazia Zilei Feroviarului
•Campanii de advocacy pentru asigurarea serviciului public de interes general pentru transportul feroviar de pasageri si pentru asigurarea investițiilor în materialul rulant etc.”…

Citiți :
http://www.csnmeridian.ro/articol/ro/1464/

SHARE

16 Responses

  1. Felicitări pentru CFR CĂLĂTORI care susține că a spus și spune STOP-furturilor . La fel și FSTFR susține că a spus și spune STOP-furturilor .
    FSTFR mai susține ca trebuie să se revină la o singură conducere pentru mecanicii de locomotive și pentru reparatorii de locomotive așa cum a fost înainte, pentru că înainte CFR Călători avea locomotive , automotoare și rame electrice suficiente și toate erau apte drum . Așa că CFR CĂLĂTORI ar trebui să facă ceva și cu starea tehnică a locomotivelor și să le repare și să le întrețină cu SCRL Brașov SA și /sau cu alți reparatori de locomotive etc .
    Citiți mai mult :
    http://www.cfrcalatori.ro/presa/STOP-furturilor-!-56/s-1/p-1
    și
    http://www.opiniatimisoarei.ro/prapad-peste-40-de-perchezitii-diicot-la-regionala-cfr-timisoara-si-la-angajati-pentru-un-furt-colosal-de-motorina-foto-si-video/14/04/2016

  2. Conform hotărârii Adunării Generale a FSTFR din 02.03.2016 în care s-a stabilit ca acțiune imediată a FSTFR și a CSN Meridian efectuarea demersurilor pentru înregistrarea la SENATUL ROMÂNIEI a propunerii legislative privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR s-a discutat de către Președintele CSN Meridian- Popescu Ion și de Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel cu Grupuri Parlamentare , cu alți parlamentari printre care și cu domnul Senator Haralambie Vochițoiu și ca urmare a discuțiilor avute s-a înregistrat în sfârșit după 26 ani de la Revoluție ,în data de 13.04.2016 cu nr. 205 propunerea legislativă privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR și nu îmi dau seama de ce pe alt site ceferist a dezinformat domnul Costache Marin că s-a votat deja în SENAT STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR și că urmează să treacă și de Camera Deputaților și că nu are nici un rost MITINGUL organizat de ANSF, FSTFR, FNSIF și Uniunea Spitalelor CFR și coordonat de CSN Meridian în data de 22 aprilie 2016 … De ce nu vreți domnule Costache Marin ca ceferiștii să fie împreună în Parcul din fața Ministerului Transporturilor în 22 aprilie 2016 între orele 10.00-13.00 și să întâmpine împreună Ziua Feroviarului din anul 2016 și să arate la Români și la România că ceferiștii au nevoie de aprobarea în Parlament a propunerii legislative privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR ?

  3. Domnule Costache Marin referitor la exercitiul de imaginatie și la unirea celor 3 Federații Tehnice în AFTF la care faceți referire pe site-ul sindicatului trafic 2009, am avut totuși o mare surpriza că în timp ce dumneavoastră vorbiți de unire, faptic la propunerea FMLR în anul 2013 FSTFR a fost exclusă din AFTF ilegal fapt constatat definitiv și irevocabil de instanță ( atât de Tribunalul București, cât și de Curtea de Apel București ).În concluzie Președintele FSTFR Maxim Rodrigo Gabriel a fost dispus să participe cu FSTFR la UNIREA cu FMLR și cu Elcatel într-o organizație sindicală numită AFTF și ar trebui să reții că Maxim Rodrigo Gabriel a fost dispus sa renunte la orice functie în AFTF nedeținând nici o funcție de conducere în AFTF , la alegerile conducerii AFTF candidând la funcția de Președinte doar domnul Iulică Măntescu ce a și fost ales Președinte AFTF .

  4. ,, CE adopta noi reguli pentru acces la infrastructura feroviara Comisia Europeana a adoptat reguli care creeaza conditii corecte pentru noile servicii feroviare utilizand mai bine infrastructura feroviara disponibila. Noile reguli vor imbunatati sansele operatorilor care ofera servicii noi pentru a avea acces la liniile cu adevarat importante … ,, .

  5. Sper şi eu să ne vedem într-un număr cât mai mare la mitingul organizat de ANSF în data de 22 aprilie pentru a le arată guvernanţilor şi celorlalţi factori de decizie nemulţumirile noastre. Veniţi CFR-işti La miting indiferent din ce sindicat faceţi parte deoarece lipsurile şi problemele din sistemul feroviar sunt comune!

  6. Mă întreb de ce oare în majoritatea ţărilor europene se tinde spre extinderea reţelei feroviare, doar la noi se încearcă reducerea acesteia şi cred acest că acest lucru se datorează incompetenţei factorilor de decizie. Dacă aveți posibilitatea de călătorie în Ungaria sau Slovacia, două ţări mult mai mici ,,ca teritoriu” aveți posibilitatea să vedeți o reţea de cale ferată mult superioară celei de la noi. Probabil acolo nu se percep comisioane pentru contracte.

  7. era normal să fiți reales ,ceilalți practic nu există ,,și nu e bine

  8. Protestăm pe 22 aprilie 2016 deoarece datoria / compensația / subvenția s-a primit cu mare întârziere în aprilie 2016 CFR Călători și nu pe 4 luni cum era normal și în 06.04.2016 doar pe 2 luni (ianuarie și februarie 2016 ) în Trezorerie și în 07.04.2016 în contul CFR Călători . Protestăm pe 22 aprilie 2016 pentru că pe data de 15 aprilie 2016 se trimite MASTERPLANUL în PARLAMENTUL ROMÂNIEI pentru aprobare și nu suntem de acord să se aprobe cu prevederea că se va micșora și rețeaua feroviară …
    ,, Protestăm pentru a nu se reduce Reţeaua de Cale Ferată Română, prevăzută de Master Plan. Protestăm pentru faptul că nu a venit subvenţia pentru Calea Ferată din decembrie 2015 până acum, lucru care îi pune în imposibilitate pe operatori să îşi mai plătească furnizorii, adică motorina şi energia electrică. Protestăm pentru că avem ateliere de reparaţii locomotive în insolvenţă, deşi, dacă salariaţii acestora ar lucra 10 ani neîntrerupt, nu ar putea termina de reparat toate locomotivele care au nevoie de intervenţie”, ne-a spus Maxim Rodrigo Gabriel, preşedintele ANSF. ,, .
    ,, Soluție. Trebuie mărită viteza de circulație. Profesorul Ioan Sebeșan crede că transportul feroviar trebuie să devină prioritate națională prin aplicarea următoarelor măsuri: investiții în infrastructura și materialul rulant; o strategie reală de dezvoltare a transportului feroviar;
    reînnoirea parcului de vehicule; dezvoltarea transportului intermodal.
    Astfel s-ar degaja șoselele prin transportarea camioanelor pe calea ferată. Fără mărirea vitezelor, calea ferată nu poate concura cu transportul auto. Trebuie asigurat și un flux de circulație. Trenuri mai dese fac să crească interesul călătorilor pentru a circula cu trenul.
    Legat de competență, se impune o analiză atentă la nivel național a resurselor umane în întreg sistemul feroviar și ulterior o reorganizare pentru a se obține performanțe. Pachetul 4 feroviar și cartea albă a transportului feroviar, elaborate la nivel european, conțin reglementări privind calitatea transportului feroviar.
    Eroare. UE vrea să-şi mărească reţeua de căi ferate, noi o scurtăm
    Contextul internaţional în care ţara noastră renunţă la jumătate din căile sale ferate este unul în care transportul ieftin pe trenuri se dezvoltă din ce în ce mai mult. Conform programului „Transporturi 2050”, Uniunea Europeană îşi propune, pe termen lung, realizarea unei rețele feroviare europene de mare viteză și, pe termen mediu (până în 2030), triplarea lungimii rețelei de mare viteză și menținerea unei rețele feroviare dense în toate statele membre – inclusiv România. De asemenea, se preconizează că, în 2050, cea mai mare parte a transportului de pasageri pe distanțe medii se va realiza cu trenul. Master Planul românesc este în totală disonanţă cu aceste proiecte continentale. ,, .

    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwis-vrbiv3LAhXDJZoKHVq_Bp8QFghKMAc&url=http%3A%2F%2Fwww.romanialibera.ro%2Fspecial%2Fdezvaluiri%2Fcaile-ferate–casate-pentru-a-circula-ca-acum-70-de-ani-412540&usg=AFQjCNEIiDf7RXemhY0wAOr0Ffi_QFs7CA&bvm=bv.118817766,d.bGs

  9. Trebuie reținut că pe data de 15 aprilie 2016 se trimite MASTERPLANUL în PARLAMENTUL ROMÂNIEI pentru aprobare …
    Infrastructura poate cheltui din fondurile europene POIM pe 7 ani decât după aprobarea MASTERPLANULUI pentru anii 2013-2020 , deci au trecut 2 ani și jumătate din cei 7 ani și încă nu s-a discutat MASTERPLANUL în PARLAMENTUL ROMÂNIEI . La fel și CFR Călători poate accesa fonduri europene pentru achiziția de material rulant nou după aprobarea MASTERPLANULUI pentru anii 2013-2020 , deși au trecut 2 ani și jumătate din cei 7 ani și încă nu s-a discutat MASTERPLANUL în PARLAMENTUL ROMÂNIEI .

  10. Referitor la BVC-ul SNTFC,,CFR Călători,,SA nu înțeleg de ce acesta nu este aprobat prin Hotărâre de Guvern ținând cont că pe 15 decembrie 2015 era aprobat BVC-ul national (BVC-ul României) ce se împarte pe Ministere și în 20 de zile de la aprobarea BVC national trebuie prin HG-uri aprobate BVC-urile societăților (inclusiv cele de la Unitățile Feroviare de Stat ) ?
    Știu că în 5 ianuarie 2016 BVC-ul CFR Călători pe 2016 a fost transmis la Ministerul Transporturilor și mai știu că a trecut prin Comisia de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor cam demult și mai știu că am solicitat astăzi 08.04.2016 Președintelui CSN Meridian- domnul Popescu Ion să solicite lămuriri la factorii decidenți pentru a afla motivele pentru care nu apare BVC-ul CFR Călători aprobat prin HG …

  11. Referitor la datoria / compensația / subvenția ce s-a primit cu mare întârziere și care trebuia să o primească în aprilie 2016 CFR Călători pe 4 luni și pe care a primit-o în 06.04.2016 doar pe 2 luni (ianuarie și februarie 2016 ) în Trezorerie și în 07.04.2016 în contul CFR Călători, fapt ce mă face să cred că în continuare CFR Călători nu va putea plăti până pe 15 și/sau 30 aprilie 2016 în întregime Taxa Utilizare Infrastructură la CNCF,,CFR,,SA pe luna martie 2016 și în consecință cred că și la data de 15 și/sau 30 aprilie 2016 s-ar putea să nu fie bani pentru plata întregului salariu la salariații CNCF,,CFR,,SA .

  12. Din partea colegilor din ANSF, membri ai Federatiei Nationale Sindicale din Infrastructura Feroviara – FNSIF, va adresam urmatoarele :
    – Felicitari pentru reconfirmarea in functie, domnule Presedinte, sanatate si putere de munca pentru a realiza ce va doriti spre binele celor pe care-i reprezentati, (si nu numai al lor)!
    – Felicitari si celorlalti membri ai CD, reconfirmati sau proaspat alesi, sanatate si puterea de a face o ECHIPA UNITA si CONSECVENTA spre binele celor reprezentati si care isi pun speranta de mai bine in dumneavoastra!
    Modelul FSTFR si mai ales al SUS CALATORI este demn de urmat de toti feroviarii, indiferent de compania unde isi desfasoara activitatea!
    In cadrul ANSF se asigura premizele unei conlucrari benefice intre organizatiile sindicale atit pentru rezolvarea problemelor si provocarilor specifice (fiecarei companii) cit si a problemelor generale ale sistemului feroviar, iar ANSF in cadrul CSN Maridian poate face cunoscute la nivel national aceste probleme pentru a se identifica si aplica solutii de rezolvare!
    VINERI – In 22.04.2016, la MITING, vom fi acolo alaturi de colegii nostrii din ANSF tocmai pentru a face cunoscute aceste probleme si cu ajutorul CSN Meridian, pentru a spune adevarul despre cauzele acestor probleme si a propune solutii pentru cei ce trebuie sa auda, sa elimine efectele si sa aplice solutiile cele mai bune!
    EXEMPLU : Pentru politicieni si guvernanti:
    – in Franta speranta medie de viata a barbatilor este de 79 de ani, feroviarii francezi au posibilitatea sa iasa la pensie la 55 de ani,.
    DECI, au SPERANTA de a se bucura de pensie inca 24 de ani!
    – in Romania speranta medie de viata a barbatilor este de 71 de ani, ceferistii ies la pensie la 65 de ani (cu trei exceptii cunoscute).
    DECI, au “speranta” de a se bucura de pensie inca 6 ani!
    Francezii care traiesc mai bine si mai mult ies la pensie cu 10 ani mai devreme decit ceferistii care traiesc mai prost si mai putin!
    Exemplu de problema care si-ar gasi REZOLVAREA rapida prin adoptarea STATUTULUI FEROVIAR!
    Domnii politicieni si guvernanti, cind peste noapte la 01.04.2001, AU HOTARIT prin lege ca ceferistii care i-au votat (sau nu) AU DREPTUL LA O SPERANTA de 4 ORI MAI MICA deci a francezilor pentru a se bucura de o pensie pentru care au muncit si muncesc in aceleasi conditii (incomparabil mai proaste decit ale francezilor si in prezent) si inainte si dupa NOAPTEA (mintii) de 31.03/01.04.2001!
    Cu toate ca se spune (de politicieni si guvernanti) ca am vrut (sau vrem) in Europa, ca MODEL….poate numai pentru pretul traiului de fiecare zi (unde suntem silitori si chiar i-am depasit – vezi pretul la carburant sau energie casnica)!
    Domnilor politicieni si guvernati, cind in Europa investitiile pentru a se dezvolta transportul feroviar cresc, pentru Romania care este modelul? Master planul , unde se vorbeste de reducerea infrastructurii feroviare ?
    NE VEDEM LA MITING!

Share:

Alte articole