STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR A FOST ÎNREGISTRAT LA SENAT

Conform hotărârii Adunării Generale a FSTFR din 02.03.2016 în care s-a stabilit ca acțiune imediată a FSTFR și a CSN Meridian efectuarea demersurilor pentru înregistrarea la SENATUL ROMÂNIEI a propunerii legislative privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR s-a discutat de către Președintele CSN Meridian – Popescu Ion și de Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel cu Grupuri Parlamentare, cu alți parlamentari printre care și cu domnul Senator Haralambie Vochițoiu și ca urmare a discuțiilor avute s-a înregistrat în sfârșit după 26 ani de la Revoluție, în data de 13.04.2016 cu nr. 205 propunerea legislativă privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR.

Vedeți  aici solicitarea de înregistrare, precum și PROIECTUL STATUTULUI PERSONALULUI FEROVIAR înregistrat la Senat

Ținem să precizăm că în anul 2015 toate federațiile sindicale feroviare au făcut demersuri împreună la întâlnirile cu factorii decidenți, pentru ca STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR să treacă de Ministerul Transporturilor.  Pentru anul 2016 fiecare federație sindicală feroviară și-a propus ca acest STATUT al PERSONALULUI FEROVIAR să fie promovat mai departe ca propunere legislativă, astfel că după cum am arătat mai sus unul din obiectivele FSTFR a fost dus la îndeplinire cu ajutorul CSN Meridian și a domnului senator Haralambie Vochițoiu. Precizăm că STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR reprezintă și obiectivul celorlalte federații sindicale feroviare, motiv pentru care considerăm că vor fi alături de noi, de SENATUL ROMÂNIEI și de CAMERA DEPUTAȚILOR în promovarea acestei propuneri legislative. Vom reveni cu amănunte.

Derularea procedurii legislative, precum și opiniile persoanelor interesate asupra propunerilor legislative aflate în consultare publică le puteți trimite pe site-ul Senatului… click aici

SHARE

36 Responses

  1. Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara – MITING – 22.04.2016
    Multumiri celor care au renuntat sa mai stea doar in fata tv si au venit la miting!
    Pentru toti feroviarii, pentru toti cei ce au prenumele Sf.Gheorghe sau de flori (Duminica Floriilor), va uram un sincer:
    La multi ani!
    P.S. Imagini de la miting:
    http://stiri.tvr.ro/sute-de-angajati-ai-cfr-au-protestat
    http://www.bucurestitv.net/feroviarii-trag-semnalul-de…/
    http://www.b1.ro/…/peste-o-mie-de-angajati-cfr-protest…

  2. ,, Sindicaliştii CFR au protestat, vineri, în faţa Ministerului Tranporturilor, faţă de condiţiile din sistemul feroviar românesc şi spun că dacă până la date de 1 iunie nu sunt asigurate condiţiile pentru angajaţi, mecanicii de a CFR Călători nu vor mai ieşi cu locomotivele din depou.
    Sindicaliştii de la Alianţa Naţională Sindicală Feroviară (ANSF), Confederaţia Sindicală Naţională MERIDIAN, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federaţia Naţională Sindicală din Infrastructura Feroviară şi Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR au participat, vineri, la un miting de protest, între orele 10:00 – 13:00, în cadrul căruia organizaţiile lucrătorilor feroviari îşi exprimă nemulţumirea faţă de situaţia în care se află sistemul feroviar românesc, relatează Mediafax.
    „Protestăm împotriva falimentării sistemului feroviar. Un mecanic a ajuns să aibă 176 de pagini de restricţii la fiecare tren pe care îl duce pentru că nu se fac investiţii”, a declarat unul dintre protestatari. Reprezentanţii mecanicilor au anunţat că dacă până în data de 1 iunie nu sunt asigurate condiţiile pentru angajaţi, mecanicii de la CFR Călători nu vor mai ieşi cu locomotivele din depou.
    Sindicatele au explicat că protestează faţă de „falimentarea sistemului feroviar; lipsa investiţiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviară de stat; lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi; tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar; distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist; lipsa de interes a guvernanţilor şi amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea. Totodată, angajaţii sunt nemulţumiţi de disponibilizările de personal, politizarea funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi lipsa de coordonare şi eficienţă la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj0kPn71aLMAhXC_iwKHWcMA7wQFghCMAc&url=http%3A%2F%2Fwww.informatia-zilei.ro%2Fmm%2Fsocial%2Fsindicalistii-cfr-au-protestat-in-fata-ministerului-transporturilor&usg=AFQjCNEFbl7c-jFqPb9rgmOb9e3KKbyZsw&bvm=bv.119745492,d.bGg

  3. ,, CFR Călători își menține transparența în relația cu partenerii sociali și își exprimă disponibilitatea participării la discuții pentru identificarea unor soluții viabile la revendicările sindicale, astfel încât să poată fi asigurate condițiile de muncă și drepturile legale ale angajaților.
    În acord cu prioritățile stragice ale Ministerului Transporturilor din Master Planul General de Transport (MPGT), pe termen mediu și lung, în vederea creșterii calității serviciilor pentru transportul călătorilor pe calea ferată condiție obligatorie impusă de regulamentele din legislația europeană în vigoare, CFR Călători derulează proiecte de investiții pe două direcții, și anume:
    1. Achiziția de trenuri noi (material rulant) și achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren
    2. Modernizarea materialului rulant.
    CFR Călători consideră că este foarte important pentru clienți să aibă acces la servicii diversificate, în pas cu evoluția noilor tehnologii.
    Vineri, 22 aprilie 2016, Directorul General al CFR Călători, a fost prezent în mijlocul oamenilor care au participat la mitingul din fața Ministerului Transporturilor. La discuțiile care au avut loc, acesta le-a transmis oamenilor:
    Sunt deschis dialogului, iau în serios ideea de echipă și ideea de performanță în management. Am început anul 2016 cu majorări salariale de 10% și acordarea tichetelor de masă. Încerc să identific cât mai multe din problemele și nevoile cu care ne confruntăm și îmi doresc ca împreună să le găsim rezolvare. Voi sta alături de toți cei care împărtășesc aceleaşi valori ale corectitudinii și mulțumesc fiecărui ceferist onest care vine de aceeași parte a locomotivei cu care va trebui să ducem mai departe trenul numit “CFR”.
    Printre revendicările oamenilor s-au numărat lipsa investițiilor în sistemul feroviar, revizuirea legislației specifice sistemului de transport feroviar privind salarizarea, sistemul de pensii, asistența socială și juridică, etc.
    Cu toate problemele pe care le întâmpină la duratele de parcurs, CFR Călători încearcă – printr-o politică de îmbunătățire a serviciilor – să satisfacă într-o măsură cât mai mare așteptările pasagerilor. Managementul CFR Călători a fost și este în contact cu clienții săi și consideră importantă realizarea acestor proiecte de ridicare a standardelor călătoriei cu trenul. Mai mult, piața concurențială în continuă dezvoltare ne obligă să ținem pasul și să răspundem nevoilor de mobilitate a oamenilor. Aceștia, pe bună dreptate, vor să circule în condiții civilizate și au posibilitatea de a alege.
    1. Achiziția de trenuri noi (material rulant) și achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren
    CFR Călători nu a mai beneficiat de investiții de la Bugetul de stat de mai bine de 5 ani. În ceea ce privește achiziția de material rulant nou, sunt două proiecte mari, şi anume achiziţia a 83 de trenuri electrice noi și a 27 de automotoare Diesel. Aceste două proiecte însumează peste 500 de milioane de euro, durata de derulare fiind până în 2020, la care se adaugă cei doi ani în plus de implementare, aşa cum este regula la fondurile europene. Estimăm încheierea acordului cadru cu câștigătorul licitației până în luna decembrie a acestui an. Achiziția de material rulant crează contextul favorabil dezvoltării programului de îmbunătățire a serviciilor feroviare prin introducerea unor noi trenuri cu viteză sporită. Chiar dacă nu suntem la nivelul trenurilor de mare viteză din Europa, distanța București –Constanța de 225 de km se parcurge în mai puțin de 2 ore, cu viteza maximă de 160 km/oră. Acest program se va continua și pentru rutele București-Brașov și București – Craiova.
    Tot pentru creșterea calității serviciilor oferite este și investiția care se va face în dezvoltarea sistemul de e-ticketing prin achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren, alături de managementul traficului, de localizare automată a vehiculelor, de video-supraveghere și de people counting. Acestea sunt condiții obligatorii impuse prin regulamentele din legislația europeană în vigoare. Proiectul „sisteme e-ticketing” va putea fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) Axa 2, Obiectivul specific 2.7 – Creșterea sustenabilității și calității transportului feroviar, Acțiunea B2, cât și activitățile urmărite de Program și MPGT.
    Strategia de finanțare pentru perioada 2014-2020 vizează creșterea atractivității transportului feroviar pentru utilizatori prin servicii optimizate și prin condiții de călătorie de calitate (servicii competitive și comerciale, mers de tren cu frecvență atractivă, material rulant modern). Documentația aferentă POIM Axa 2, OS 2.7 se regăsește la http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014. În perioada următoare se va iniția procedura de achiziție publică, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achizițiile publice. Aceasta va permite participarea oricărui furnizor care dorește să se înscrie la licitație. Anunțurile vor fi publicate în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    2. Modernizarea materialului rulant
    Legat de a doua mare direcție, în paralel și pe termen scurt, intenționăm să modernizăm 30 de vagoane pentru care există acord-cadru şi banii prevăzuţi în planul de investiţii, din fondurile proprii ale CFR Călatori. În primele luni ale lui 2016 au ieșit din fabrică primele 5 vagoane care sunt în circulație deja, călătorii putându-se bucura de condiții civilizate de transport.
    În plus, intenţionăm să mai modernizăm alte 40 de vagoane apte să circule cu 200 km/h și 20 de locomotive electrice. 15 sunt deja prevăzute în planul de investiţii aferent lui 2016. Acestea pot ajunge la viteze de până la 200 km/oră, au surse multi-tensiune şi pot fi folosite în componenţa trenurilor noastre care ajung la Viena. De asemenea, pentru 59 de vagoane se vor realiza servicii de adaptare a instalației de alimentare cu energie electrică și a părții de răcire a instalațiilor de climatizare.
    Prin implementarea acestor proiecte, care sunt condiții obligatorii impuse de regulamentele din legislația europeană în vigoare, transportul feroviar de pasageri din România încearcă să se alinieze standardelor oferite de administrațiile feroviare europene. ,, .
    Citiți :
    http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/comunicate-de-presa/iosif-szentes-directorul-cfr-calatori-a-fost-in-mijlocul-manifestantilor-din-fata-ministerului-transporturilor

  4. ,, Peste o mie de CFR-işti vor protesta vineri, între orele 10,00 şi 13,00, în parcul din faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de lipsa de interes a guvernanţilor în amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea, de falimentarea sistemului feroviar şi de lipsa investiţiilor din ultimii ani în infrastructura feroviară de stat.

    De asemenea, sindicaliştii reclamă lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi, tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar şi distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist, plata cu întârziere a salariaţilor din Unităţile Feroviare de Stat şi deteriorarea continuă a condiţiilor de muncă.

    Nu în ultimul rând, angajaţii din sectorul feroviar protestează din cauza întârzierii adoptării Bugetelor de Venituri şi Cheltuieli în Unităţile Feroviare de Stat aferente anului 2016, deteriorării continue a condiţiilor de muncă şi disponibilizărilor de personal, politizării funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi din cauza lipsei de coordonare şi eficienţă? la nivelul managementului companiilor feroviare de stat.

    Organizaţiile lucrătorilor feroviari intenţionează ca prin această acţiune de protest să atragă atenţia guvernanţilor asupra aspectelor menţionate. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjPvt6GyKLMAhUEESwKHX4UBfwQFgguMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.antena3.ro%2Factualitate%2Fprotest-cfr-ministerul-transporturilor-352909.html&usg=AFQjCNEgQfuHiTtzaB6K3J7Vw406WpNcrg

  5. ,, La rândul său, şeful Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Feroviari, Maxim Rodrigo, susţine că este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrările la infrastructură să fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza întârzieri în circulaţie.

    „Nu mai trebuie să avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar călătorul să ştie exact la ce oră are tren. În plus, CFR se sinucide permiţând existenţa autogărilor în incinta gărilor şi lăsând firmele de transport rutier să îşi deschidă reprezentanţe în incinta gărilor. Călătorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce în ce mai puţine, iar infrastructura va avea de suferit”, a mai spus Rodrigo. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjPvt6GyKLMAhUEESwKHX4UBfwQFghFMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.romanialibera.ro%2Fstire-414280.html&usg=AFQjCNE9PJ2E001j0-nFh5LyxHGQX5diGA

  6. ,, Peste o mie de CFR-işti protestează vineri între orele 10.00 – 13.00 în parcul din faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de situaţia în care se află sistemul feroviar românesc.
    Sindicatele au precizat că protestează faţă de „falimentarea sistemului feroviar; lipsa investiţiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviară de stat; lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi; tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar; distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist; lipsa de interes a guvernanţilor şi amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea.
    Totodată, protestatarii sunt nemulţumiţi de disponibilizările de personal, politizarea funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi lipsa de coordonare şi eficienţă la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat. ,, .
    Citiți: http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwins6rvwKLMAhXJkCwKHVHDC_AQFgg3MAY&url=http%3A%2F%2Fwww.cotidianul.ro%2Fangajati-ai-cfr-protest-la-ministerul-transporturilor-280006%2F&usg=AFQjCNHnt8r875GcCC2OpQ2PFM0Ho09i4Q&bvm=bv.119745492,d.bGg

  7. ,, Protestăm împotriva falimentării sistemului feroviar. Un mecanic a ajuns să aibă 176 de pagini de restricţii la fiecare tren pe care îl duce pentru că nu se fac investiţii”, a declarat unul dintre protestatari. Reprezentanţii mecanicilor au anunţat că dacă până în data de 1 iunie nu sunt asigurate condiţiile pentru angajaţi, mecanicii de la CFR Călători nu vor mai ieşi cu locomotivele din depou.
    Sindicatele au explicat că protestează faţă de „falimentarea sistemului feroviar; lipsa investiţiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviară de stat; lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi; tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar; distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist; lipsa de interes a guvernanţilor şi amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea. Totodată, angajaţii sunt nemulţumiţi de disponibilizările de personal, politizarea funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi lipsa de coordonare şi eficienţă la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwins6rvwKLMAhXJkCwKHVHDC_AQFgg9MAc&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fsocial%2Fsindicalistii-cfr-protesteaza-in-fata-ministerului-transporturilor-15269024&usg=AFQjCNEqAIzm6IHEvg3Yuf5JsbRpzfaibQ

  8. ,,Organizațiile lucrătorilor feroviari îşi exprimă ferm nemulţumirea faţă de: falimentarea sistemului feroviar, lipsa investițiilor, din ultimii ani, în infrastructura feroviară de stat, lipsa achizițiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi, tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar, distrugerea identității meseriei de CFR-ist.
    Sindicaliștii mai reclamă lipsa de interes a guvernanților și amânarea revizuirii legislației privind salarizarea, sistemul de pensii, asistența socială și juridică, specifice sistemului de transport feroviar, plata cu întârziere a salariaților din Unităţile Feroviare de Sta, deteriorarea continuă a condiţiilor de muncă, disponibilizări de personal, politizarea funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat, lipsa de coordonare şi eficienţă la nivelul managementului companiilor feroviare de Stat. ,, .
    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/protest-la-ministerul-transporturilor-sindicalistii-cfr-vor-salarii-si-pensii-mai-mari_288174.html#ixzz46ZFRbS3z

  9. ,, Câteva sute de angajați CFR au ieşit, vineri, în stradă. Sindicaliștii protestează în fața Ministerului Transporturilor. Oamenii sunt nemulțimiți pentru că nu se investește în infrastructura feroviară, revizuirea legislației privind salarizarea, sistemul de pensii și asistența socială este amânată, iar salariile sunt date cu întârziere. Condițiile de muncă tot mai precare, disponibilizările de personal și politizarea funcțiilor de conducere sunt, de asemenea, pe lista nemulțumirilor.
    “Lipsa investițiilor în infrastructura de transport feroviar și în reparațiile trenurilor poate determina în orice moment un accident de mari proporții, precum cel din clubul Colectiv. Există din ce în ce mai multe restricții de viteză. Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la oră pentru că altfel ar face accident. De asta suntem aici, să atragem atenția că trebuie să prevenim un nou “Colectiv”, a precizat Petre Trifu, impiegat de mișcare la CFR Caracal și membru al sindicatului RC Piatra Olt, potrivit Agerpres.

    El a arătat că un impiegat de mișcare este echivalentul unui controlor de trafic aerian, de el depinzând siguranța a zeci de trenuri zilnic. Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinanțat, iar salariile și sporurile sunt mult mai mici în comparație cu munca depusă și cu responsabilitatea pe care o au angajații căilor ferate.

    “Sunt angajat al CFR de 27 de ani, iar, la salariul meu de 1.763 lei, iau spor de muncă periculoasă de 4 lei. Ce înseamnă 4 lei, dacă mă uit mai bine pot să-i găsesc și pe jos. Iar munca mea e echivalentă cu cea a unui controlor de trafic aerian, de mine depinde siguranța traficului. Eu trebuie să vorbesc într-o tură de 12 ore cât un om normal într-o săptămână”, a mai spus Trifu.

    “Din 1989 încoace, a fost un dezastru în administrarea CFR. Se distrug stații, se vând linii la fier vechi, se vând vagoane, nu există piese de schimb, nu se fac achiziții pentru a moderniza vagoanele. Vagoanele de călători sunt într-o stare deplorabilă. Și copiii noștri circulă tot cu aceste trenuri și ne este teamă să nu pățească în orice moment un accident, pentru că noi vedem tot ce se întâmplă și știm că acest lucru este oricând posibil”, a continuat angajatul CFR.

    La rândul său, Maxim Rodrigo, șeful Federației Naționale a Transportatorilor Feroviari, susține că este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrările la infrastructură să fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza întârzieri în circulație.

    “Nu mai trebuie să avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar călătorul să știe exact la ce oră are tren. În plus, CFR se sinucide permițând existența autogărilor în incinta gărilor și lăsând firmele de transport rutier să își deschidă reprezentanțe în incinta gărilor. Călătorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce în ce mai puține, iar infrastructura va avea de suferit”, a mai spus Rodrigo.

    El a amintit și faptul că CFR Marfă a avut de suferit în urma intrării pe piață a unor operatori privați care au câștigat diverse contracte mari și acum sunt anchetați de Direcția Naționlă Anticorupție.

    Protestul, care se va încheia la ora 13.00, este organizat de Alianța Națională Sindicală Feroviară, sprijinită de Confederația Sindicală Națională Meridian, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federația Națională Sindicală din Infrastructura Feroviară și de Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR.

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/protest-la-ministerul-transporturilor-sindicalistii-cfr-vor-salarii-si-pensii-mai-mari_288174.html#ixzz46ZD2Uq4w

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/protest-la-ministerul-transporturilor-sindicalistii-cfr-vor-salarii-si-pensii-mai-mari_288174.html#ixzz46ZCXMhro ,,
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiJ3vDBvaLMAhWBiSwKHZf6B7MQqQIIGzAA&url=http%3A%2F%2Fwww.romaniatv.net%2Fprotest-la-ministerul-transporturilor-sindicalistii-cfr-vor-salarii-si-pensii-mai-mari_288174.html&usg=AFQjCNGUYQdH-PZXk2LFEYy-FudcML4Etw&bvm=bv.119745492,d.bGg

  10. 1. Implementarea unor diverse „Strategii”pentru unitatile feroviare de stat care conduc la falimentarea sistemului feroviar, deoarece acestea nu raspund provocarilor cu care se confrunta transportul de calatori si de marfa, fiind in contradictie cu ceea ce se intampla in acest sector din alte state membre ale Uniunii Europene;
    “Până în anul 2012, aproximativ 65% din liniile principale, 80% din liniile secundare și macazuri, 85% din liniile de contact, 66% din terasamente și 40% din poduri aveau durata de viață depășită și necesitau lucrări de modernizare (“reparații capitale”). Acest lucru întărește concluzia conform căreia cheltuielile pentru intretinere si modernizare au fost cu totul insuficiente.”(Master Plan)
    Rezultatul va fi ca in urmatorii ani reteaua feroviara din Romania se va reduce si mai mult, iar prin efectele “Masterplanului”, gindit in cea mai mare parte strict economico-financiar, alte linii feroviare vor ajunge la fier vechi;

    2. Lipsa investitiilor in Infrastructura feroviara de stat (CNCF-CFR SA), precum si a achizitiilor de material rulant nou (automotoare, rame electrice si vagoane noi pentru SNTFC “CFR Calatori” SA), a condus atit la scaderea continua a vitezei comerciale a trenurilor cit si la inrautatirea conditiilor de calatorie, indepartand constant calatorii de calea ferata.
    “Lipsa fondurilor disponibile pentru întreținere a condus la necesitatea introducerii a 1.800 de restricții temporare de viteză, care, la rândul lor, generează timpi de parcurs mai mari. În anul 2012 au fost înregistrate întârzieri totale de 3,18 milioane de minute, în condițiile în care restricțiile de viteză au reprezentat mai mult de o treime din acest total.”(Master Plan)

    3. Se tergiverseaza aprobarea Legii privind Statutul personalului feroviar, iar revizuirea legislatiei privind salarizarea lucratorilor din sistemul feroviar, este amanata continuu datorita dezinteresului guvernantilor. La fel se intampla si cu legislatia specifica feroviarilor privind sistemul de pensii, asistenta sociala, juridica si medicala;
    In timp ce activitatea in domeniul Sanatatii si Securitatii Muncii a fost afectata de constringeri bugetare in mod constant (ex.la CFR SA s-a cheltuit: in anul 2010 numai 38.73% din suma planificata, in 2011 numai 26% din suma planificata, in 2012 numai 32.83% din suma planificata, iar in 2013 numai 49,6 din suma planificata) conditiile de munca s-au inrautatit generind efecte negative asupra nivelului de sanatate al lucratorilor feroviari.
    Daca se adauga si amplificarea factorilor de risc profesional ca urmare a desfasurarii activitatii in conditii tehnice afectate de lipsa investitiilor, se intareste concluzia ca personalul feroviar odata cu inaintarea in virsta reuseste tot mai greu sa faca fata, din puncte de vedere profesional, medical si psihologic, solicitarilor privind asigurarea sigurantei circulatiei pentru transportul feroviar.
    In contextul in care speranta medie de viata a barbatilor in Romania este de 71 de ani si virsta de pensionare este de 65 de ani, iar lucratorii feroviari sunt afectati de conditiile de munca grele si periculoase mentionate mai sus, se pune intrebarea: citi dintre lucratorii feroviari mai pot avea cel putin speranta de a se bucura de o pensie bine meritata timp de cei 6 ani „statistici”?
    Feroviarii europeni, exemplu cei din Franta, au conditii de munca incomparabil mai bune, au statistic o speranta medie de viata de 79 de ani (barbati) si pot iesi la pensie la 55 de ani, deci se pot bucura statistic, cu o probabilitate mult mai mare, de 24 de ani de pensie!

    4. Salariile angajatilor din unitatile feroviare de stat (SNTFC “CFR Calatori” SA si CN “CFR” SA) se platesc cu intarziere deoarece: incheierea Contractelor de prestari servicii ale operatorilor de transport feroviar de calatori se face cu intarziere, iar BVC-urile (bugetele de venituri si cheltuieli) anuale ale unitatilor feroviare de stat, aprobate prin Hotarari ale Guvernului Romaniei, apar cu intarziere;
    In fiecare an refrenul e acelasi: „nu avem buget”, „nu a venit inca bugetul”, iar cind vine (daca vine) : „ suntem monitorizati, avem pierderi si nu sunt prevazute majorari salariale…”!
    Cu toate ca : „În ultimii zece ani s-a observat o îmbunătățire considerabilă în ceea ce privește eficiența personalului CFR SA, după cum se poate observa în Tabelul 5.6. Numărul personalului CFR SA s-a înjumătățit aproape între anii 2002 și 2011, în vreme ce dimensiunea rețelei a rămas practic neschimbată. Acest lucru înseamnă că raportul numărului de angajați per rută-km, care poate fi folosit ca unitate de măsură a productivității forței de muncă, demonstrează o reducere de la 4.12 angajați per rută-km în anul 2002, la 2.21 în anul 2011. Acest lucru indică o îmbunătățire cu 46% a productivității forței de muncă…” ( punct 5.1.49 din Master Plan).
    In consecinta, daca productivitatea s-a marit chiar si pe fondul lipsei de investitii , de ce lucratorii feroviarii nu se pot bucura meritat de o crestere salariala proportionala?
    In schimb, le-au fost modificate continuu fisele de post, preluind si atributiile celor concediati, iar coeficientii de ierarhizare salariala au fost in cele din urma eliminati ajungind ca tot mai multi dintre ei (calificati si cu o vechime considerabila) sa fie platiti cu salariul minim pe economie, ca un necalificat sau un debutant!
    Perioada promisiunilor electorale populiste se va termina dupa alegerile locale si parlamentare din acest an, se va strange cureaua, iar diminuarea aberanta a retelei feroviare din Romania ca urmare a continuarii politicilor de reducere a cheltuielilor unitatilor feroviare de stat, poate conduce la reducerea numarului de trenuri de calatori si/sau marfa si in consecinta la noi disponibilizari/concedieri la CFR;
    5. Spitalele CFR si alte active din patrimoniul sistemului feroviar sunt instrainate sub diverse forme si din motive obscure asa zis economice;
    Lucratorii feroviari in zeci de ani au beneficiat de un sistem spitalicesc propriu, in mare parte construit si dotat chiar prin contributia lor directa, pentru ca, avind in vedere conditiile grele si periculoase de munca, s-a dovedit o necesitate ca personalul medical sa-si poata desfasura activitatea in concordanta cu specificul activitatii desfasurate de feroviari si al imperativului asigurarii sigurantei circulatiei feroviare.
    Procedurile si baremele medico/psihologice stabilite prin norme legale sunt obligatorii pentru monitorizarea starii de sanatate a feroviarior care lucreaza in legatura cu siguranta circulatiei feroviare. Monitorizarea starii de sanatate, recuperarea/ameliorarea acesteia, se poate face numai de personal medical calificat si cu experienta in domeniu si cu asigurarea dotarilor specifice spitalelor si policlinicilor CFR.

    6. Fara sa existe o justificare economica, reparatorii de locomotive, automotoare si rame electrice sunt separati de mecanicii de locomotiva si automotor de la SNTFC „Calatori” SA, ceea ce permite existenta a doua conduceri care-si paseaza responsabilitatile, in timp ce locomotivele, automotoarele si ramele SNTFC„Calatori” SA se distrug pe zi ce trece;
    …“Al doilea factor este reprezentat de vechimea parcului de material rulant. Vechimea medie a garniturilor de trenuri este de aproximativ 35 de ani, dar există și unități care au o vechime de peste 60 de ani, 50% din acestea fiind încă în folosință. Câteva alte tipuri de trenuri, cum ar fi locomotivele diesel-electrice, locomotivele diesel și ramele electrice au o vechime mai mare de 30 de ani, cu o rată de utilizare mai mică de 60%.”… “ S-a observat faptul că lipsa pieselor de schimb și nivelul scăzut al fondurilor pentru lucrări de întreținere au contribuit de asemenea la acest rezultat. Gradul de utilizare a materialului rulant pentru transportul de călători este de 65%, în comparație cu valorile de referință de 85-90% din alte țări europene. …” (Master Plan)
    7. Politizarea functiilor de conducere de la calea ferata, conduce la situatii in care functiile din sistem nu sunt atribuite pe criterii strict profesionale;
    8. Degradarea continua a conditiilor de munca si degradarea conditiilor de odihna in dormitoarele existente la cap de sectie;
    9. Conducerile unitatilor feroviare de stat, in special conducerea SNTFC “CFR Calatori” SA, a introdus in ultimii ani un regim „politienesc”, iar ceferistii sunt tratati cu dispret si sanctionati fara un motiv real si cu exces de zel;
    “ Conform rezultatelor modelării, schimbările la nivel guvernamental privind rețeaua și îmbunătățirea serviciilor pot inversa tendința actuală de descreștere a cererii pentru transportul feroviar de călători și de mărfuri și de deteriorare a stării rețelei.
    Există o mare posibilitate de creștere a transportului feroviar de călători și de mărfuri pe rutele de bază care ar putea contribui la îmbunătățirea rețelei feroviare și la furnizarea unor servicii mai bune cu costuri mai mici.”(Master Plan)

    “Schimbarile la nivel guvernamental” trebuie sa tina seama si sa aplice nu numai politici si strategii economico-financiare pentru investii suficiente si constante, ci trebuie sa tina seama si sa aplice si politici si strategii de resurse umane sau de asigurare si imbunatatire a conditiilor de munca. “Strategia salarizarii personalului este parte a strategiei resurselor umane, care la rândul ei, trebuie sa fie înscrisa în strategia globala de dezvoltare durabila a oricarui sistem.”
    Strategie care trebuie sa se înscrie si în prevederile Cartei Sociale Europene, document semnat de Guvernele membre ale Consiliului Europei si ratificat de România în 1999.
    În art. 4 dedicat dreptului la o remuneratie echitabila, se arata ca Partile Contractante se angajeaza:
    • sa recunoasca dreptul lucratorilor la o remuneratie suficienta pentru a le asigura lor, ca si familiilor lor, un nivel de viata decent;
    În art. 12 dedicat dreptului la securitate sociala, se arata ca Partile Contractante se angajeaza:
    • să depună eforturi pentru a aduce treptat regimul de securitate socială la un nivel mai ridicat;

    “ Sa facem un exercitiu de imaginatie si SA VEDEM CUM SE MAI ASIGURA SIGURANTA CIRCULATIEI:
    Cum mai face revizia, pe km. tot mai multi, un revizor de cale, la 55- 60-65 de ani, prin gerul si zapada iernii sau arsita verii?
    Ce forta fizica poate sa mai aiba un feroviar de la L, la peste 55- 60 de ani, sa lucreze in linie, LA INTRETINEREA CURENTA SAU IN CAZURI DE DERANJAMENTE?
    Cum se misca feroviarul de la CT, la peste 55-60 de ani, printre linii SI SUB CIRCULATIE pentru lucrari curente sau NOAPTEA PENTRU INTERVENTIE la deranjamente?
    Cum se misca PE TEREN la manevra noaptea, printre materialul rulant, la legat si dezlegat vagoane, un manevrant la peste 55-60 de ani?
    Ce atentie, viteza de reactie si siguranta mai are in decizii un IDM dispozitor, PENTRU CIRCULATIE ,MANEVRA, INTERVENTII SI DERANJAMENTE, pe timp de zi/noapte la peste 55-60 de ani? Dar un operator RC?
    Cum se mai “catara” personalul feroviar de la electrificare, noaptea sau ziua, pentru interventii sau intretinere la linia de contact?
    Exemple de intrebari pentru situatii de acest gen putem sa ne imaginam si pentru alt personal feroviar, problema este ca raspunsurile le stim doar noi , CEI IMPLICATI IN ACEASTA MUNCA, iar cei decidenti (poltic, guvernanti sau angajator) ignora situatia de fapt asa cum ignora si situatia grava in care a ajuns intregul sistem feroviar!
    Feroviarii isi aduc aportul la cresterea productivitatii, in lipsa investitiilor, in conditii de munca grele si periculoase, muncind zi si noapte pentru mentinerea sistemului feroviar abandonat de guvernanti si in schimb primesc salarii tot mai mici la pachet cu suprimarea oricarei sperante de a se mai bucura de o pensie binemeritata din cauza unui regim de securitate sociala din ce in ce mai scazut!

  11. Țin să informez că încă din anul 2009 factorii decidenți din Ministerul Transporturilor și din SNTFC,,CFR Călători,,SA înțelegeau că pentru filiale rămase care nu s-au privatizat până în anul 2009 trebuie făcută fuziunea prin absorbție a filialelor la societățile din care s-au desprins și astfel SNTFC,,CFR Călători,,SA prin Nota nr. 30/A2/BO/150/11.09.2009 semnată de Director General Răzvan Laurențiu Stoica și aprobată de Consiliul de Administrație al SNTFC,,CFR Călători,,SA a aprobat costurile și etapele procesului de fuziune prin absorbție a CFR SCRL Brașov SA și a celorlalte 3 filiale la SNTFC,,CFR Călători,,SA și prin Nota nr 270/CA/19.03.2009 semnată de Ministrul Secretar de Stat-domnul Constantin Axinia din partea Ministerului Transporturilor se preciza că începând cu anul 2001 au fost înființate un număr de 38 filiale ale unităților feroviare de stat din care s-au privatizat 21, rămânând în system 17 filiale care la al doilea pas( la a doua etapă ) ar trebui să se producă asimilarea filialelor rămase de către societatea din care au provenit, după aplicarea programului de restructurare și reorganizare similar cu cel al societății din care au provenit și prin această absorbție se va produce eliminarea funcțiilor de conducere din cadrul filialelor și trecerea activităților în subordinea structurilor deja existente din cadrul societăților din care au provenit și fac această informare ținând cont că referitor la Mitingul ceferist din 22 aprilie 2016 s-a făcut în scris precizarea Administratorului Special/Director ing. Călin Ion precum că : ,, Cât privește pasarea responsabilităților între cele două conduceri … Conducerea CFR SCRL Brașov SA consideră că punctul 7 din scopurile declarate ale mitingului organizat de către ANSF nu constituie un element de dezbatere la nivel național, sub forma anunțată . Salariații CFR SCRL Brașov SA, în majoritate covârșitoare, se disociază de această acțiune sindicală. ,, .

  12. Ceferiștii și-au spus cu mândrie tot timpul că sunt a doua armată a țării.
    Anul acesta Ziua Ceferistului se va sărbători 3 zile ( Vineri 22 aprilie, Sâmbătă 23 aprilie și Duminică 24 aprilie 2016).

  13. Ar trebui să știm că în multe sate din România ziua feroviarului este și o sărbătoare profesională , dar este și o zi de sărbătoare pentru toți sătenii deoarece la calea ferată sunt angajați aproape toți întreținătorii de familii din satele respective .
    Anul acesta Ziua Feroviarului se va sărbători 3 zile ( Vineri 22 aprilie, Sâmbătă 23 aprilie și Duminică 24 aprilie 2016).

  14. Protestăm în 22 aprilie 2016 pentru că vrem ca Reprezentanţii Statului Român să înţeleagă că ceferiștii nu cerşesc ajutor şi că Romania si românii au nevoie de transportul feroviar, respectiv că promovarea transportului feroviar este o obligaţie a statului și la fel și susținerea transportului pe calea ferată este tot o obligație a Statului Român, aşa cum se întâmpla peste tot în lume.
    Protestăm pentru a avertiza că începând cu 01 iunie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor de la SNTFC ,,CFR Călători,, SA nu vor mai ieși cu locomotivele/automotoarele/ramele electrice din Depourile de Locomotive dacă nu sunt apte drum și dacă cel puțin pentru posturile de conducere a locomotivelor/automotoarelor/ramelor electrice nu este respectat art. 40 din instrucțiunile ce interzic ieșirea locomotivelor din unități de tracțiune pentru remorcarea trenurilor sau manevră cu diferite piese, instalații și echipamente lipsă sau defecte.

  15. Scopul Mitingului de Protest din 22 aprilie 2016 îl constituie exprimarea protestului fata de:
    1.Falimentarea sistemului feroviar ;
    2.Tergiversarea aprobării LEGII privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR , respectiv față de lipsa de interes a guvernantilor si amânarea revizuirii legislaţiei privind sistemul de salarizare feroviar, față de lipsa de interes a guvernantilor si amânarea revizuirii legislaţiei privind sistemul de pensii, asitenta sociala, juridică si medicala – specifice pentru transportul feroviar.
    3. Impozitarea permiselor CFR pentru membrii de familie a salariaților CFR-iști .
    4.Micșorarea Rețelei Feroviare Române în anii următori și în consecință micșorarea numărului trenurilor de călători ale SNTFC-CFR Călători SA în anii următori ca efect al punerii în aplicare a MASTERPLANULUI și ca efect :
    – a Lipsei investițiilor în ultimii ani în Infrastructura Feroviară de Stat (CNCF – CFR SA);
    – a Închiderii de linii în anii următori ca efect al aplicării MASTERPLANULUI ;
    – a Lipsei achizițiilor de material rulant nou: automotoare, rame electrice și vagoane noi pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA ;
    – a Plății cu întârziere a salariilor angajaților Unităților Feroviare de Stat : SNTFC,,CFR Călători,,SA și CN CF ,,CFR,,SA ; a încheierii cu întârziere a Contractelor de Prestări Servicii ale operatorilor de transport feroviar de călători, a apariției cu întârziere a BVC-urilor anuale ale Unităților Feroviare de Stat aprobate prin Hotărâri de Guvern a României .
    5. Disponibilizarile/concedierile de la calea ferata ce pot urma după alegerile locale și parlamentare din anul 2016 folosindu-se politica de reducere a cheltuielilor de la Unitățile Feroviare de Stat ca urmare a unei aberante reduceri a Rețelei Feroviare Române și în consecință a reducerii trenurilor de călători și/sau a trenurilor de marfă.
    6. Instrainarea Spitalelor CFR si a altor active si componente din patrimoniul sistemului feroviar, sub diverse forme si din diferite motive ( asa zis economice).
    7. Existența nejustificată a reparatorilor de locomotive, automotoare și rame electrice separat de mecanicii de locomotivă și automotor la SNTFC,,CFR Călători,,SA, ceea ce permite să existe două conduceri care își pasează responsabilitățile în timp ce mecanicii de locomotivă, locomotivele, automotoarele și ramele SNTFC,,CFR Călători,,SA se distrug pe zi ce trece.
    8. Politizarea functiilor de conducere la calea ferata. Criteriile de promovare in aceste functii trebuie sa fie exclusiv profesionale.
    9. Condițiilor rudimentare de muncă și odihnă la cap de secție, degradarea în continuare a conditiilor de munca si degradarea condițiilor de odihnă în dormitoarele existente etc.
    10. Dispretul cu care sunt tratați ceferistii, care sunt sancționați de multe ori fără un motiv real și cu exces de zel, conducerile Unităților Feroviare de Stat și în special conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA introducând în ultimii ani un regim ,, POLIȚIENESC,, .

  16. ,,Dupa pierderea grupelor de munca survenita in anul 2001 , Legea privind STATUTUL Personalului Feroviar este singura forma prin care se poate reveni la o situatie de normalitate, de recunoastere indreptatita a faptului ca personalul feroviar de la siguranta circulatiei isi desfăsoara activitatea in conditii grele de munca, cu factori de risc profesional, medical si psihologic la care cu greu se poate face fata peste vârstă de peste 52 ani . ,, .

  17. ATENȚIE !!!! art 14 lit u)munca prestată în zilele de sâmbătă ,duminică ,sărbători legale (zile festive ) se plătește cu spor de 75 % din salariul de bază conform prevederilor legale,,,,Cereți modificare să nu rămână așa

      1. da sindicatul DE CE nu poate cere ? sunt mai pregătiți decăt mine

  18. O pată peste activitatea CFR Călători este făcută de liderul de sindicat Ioan Irimie Boloş de la Federația Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR ) pentru că : ,, Potrivit anchetatorilor, Boloş, printr-o poziţie de forţă, a influenţat angajările din cadrul depoului, astfel încât să fie aduse doar persoane obediente acestuia şi care, ulterior, au fost angrenate în furtul de motorină. Aşa s-a ajuns ca în reţea să fie atraşi, de-a lungul timpului, majoritatea angajaţilor Depoului de Locomotive Timişoara ,, . Mai mult se vorbește că și în prezent s-a angajat și se angajează mecanici de locomotivă și în alte Depouri de Locomotive la influența celorlați doi lideri din FMLR: domnul Chiriță Gheorghe și domnul Costache Marin , deși sincer să fiu eu mă îndoiesc că mai sunt și alte uscături în ,,pădurea mecanicilor de locomotivă și automotor de la CFR Călători ,, pentru că majoritatea mecanicilor de locomotivă și automotor de la CFR Călători sunt la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) și nu au nici un fel de legătură cu uscăturile din ,,pădurea mecanicilor de locomotivă și automotor de la CFR Călători ,,.
    ,, Aproape toţi angajaţii depoului erau părtaşi la furt
    Anchetatorii au arătat în referatul prin care au cerut arestarea suspecţilor că reţeaua era foarte bine organizată, fiecare dintre membrii acesteia având roluri clar definite. Concret, furtul motorinei era făcut în câţiva paşi: stabilirea unor false cote de consum mai mari, alimentarea locomotivelor cu o cantitate de combustibil mai mică decât cea trecută în documentele justificative, întocmirea unor documente care atestau consumuri mai mari decât cele reale şi valorificarea motorinei din surplusul din gestiune.
    Capii reţelei, gestionarul-şef al depoului Gheorghe Borza şi liderul de sindicat Ioan Irimie Boloş, şi-au luat toate măsurile de siguranţă pentru a nu fi prinşi.
    Potrivit anchetatorilor, Boloş, printr-o poziţie de forţă, a influenţat angajările din cadrul depoului, astfel încât să fie aduse doar persoane obediente acestuia şi care, ulterior, au fost angrenate în furtul de motorină. Aşa s-a ajuns ca în reţea să fie atraşi, de-a lungul timpului, majoritatea angajaţilor Depoului de Locomotive Timişoara, de la pompagii, mecanici şi laboranţi, până la revizori . ,, .
    Citiți mai mult :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjQ1oPijJrMAhXH2SwKHRNcAxwQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fadevarul.ro%2Fnews%2Feveniment%2Fdiicot-cine-fura-mai-mult-criteriul-promovare-cfr-timisoara-1_5713aa7c5ab6550cb8146a12%2Findex.html&usg=AFQjCNGW5G5DJzK1QGtdiedlni-CM_NOTg&bvm=bv.119745492,d.bGg

  19. PE ALT SITE SE SPUNE : ,,Oameni buni, nu va mai lasati indusi in eroare de derbedeii sindicali, incercati sa discerneti adevarul de minciuna si cel mai important, VENITI LA MITING, sa se vada ca nu e de glumit cu noi CEFERISTII, cei multi/putini care am mai ramas…,, .
    HAIDETI CU TOTII LA MITINGUL DIN 22 APRILIE 2016 …

  20. Legea privind STATUTUL Personalului Feroviar este posibilitatea prin care se poate reveni la o situatie de normalitate in ceea ce priveste Resursa Umana de la Calea Ferata Romana si ,,DE RECUNOASTERE INDREPTATITA a faptului ca personalul feroviar, in special de la siguranta circulatiei, isi desfasoara activitatea in CONDITII DEOSEBITE si SPECIALE, periculoase/grele de munca, cu factori de risc profesional, medical si psihologic la care cu greu se poate face fata peste virsta de 52 de ani si aproape imposibil peste 60 de ani!,,.
    VREM CA PARLAMENTARII SA APROBE Legea privind STATUTUL Personalului Feroviar IN 2016 CA SI IN 1933 …

  21. Pentru anul 2016 fiecare federație sindicală feroviară și-a propus ca STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR să fie promovat mai departe ca propunere legislativă, astfel că a devenit și unul din obiectivele FSTFR , FNSIF, ANSF etc pentru anul 2016 .
    Nu sunt de acord cu:,,fiecare federație sindicală feroviară și-a propus ca STATUTUL …,, trebuie spus ca FSTFR/ANSF sunt cei care au facut demersurile nescesare, pentru ca propunerea legislativa sa ajunga la Parlament. Altii au facut numai sa dezinformeze. Ca exemplu: ,,Nu inteleg rostul mitingului,statutul este aproape adoptat,a trecut de Camera Senatului,urmeaza sa treaca si de Camera Deputatilor care este for decizional si vor beneficia toti CFR.isti de el.Acest miting nu este pentru oameni,este pentru uni lideri sa mai apara pe la televizor,nu fac altceva decat sa dezinformeze si sa manipuleze angajati.,, preluat de pe alt site.
    Pe retelele de socializare, vad tot felul de comentarii. Ca-i asa, ca-i altfel dar nimeni nu s-a documentat si nu a intrebat cum a fost in lucru si ce a iesit. Nimeni nu se intreaba cate institutii ale statului au intervenit la proiectul acesta de statut.
    Va dau exemple:
    – Consiliul Concurentei
    – Ministerul Transporturilor prin Directia Generala Juridica si Resurse Umane
    – Ministerul Muncii
    – Etc.
    Toate acestea au intervenit cu ,, prevederile legale,,. Va rog sa vedeti care a fost forma initiala si sa vedeti ceea ce a iesit.
    Toti am cerut un statut al feroviarului, acum ca este in parlament, facem tot felul de comentarii(mai ales pe retelele de socializare, cu toate ca pe acest site puteti comenta liber), unele pertinente si de bun simt, altele fanteziste, fara un suport real.
    Stiu ca nu este cel mai bun Statut ,dar este. Sunt curios sa vad cum va iese dupa votare, sau daca va iesii vreodata, sa nu-l uite parlamentarii intr-un sertar.
    In toate comentarile nu am vazut decat EU si nu am vazut NOI. Atata timp cat va exista EU si nu NOI, toti, absolut toti vom avea de pierdut. Nu am vazut nicio idee constructiva. Am vazut numai critici si iar critici. Este cel mai usor lucru, DACA FACI, DE CE FACI – DACA NU FACI, DE CE NU FACI. Asta nu cred ca este atitudinea de care avem nevoie .Acest site da posibilitatea membrilor de sindicat sa se exprime liber si in vazul tuturor si chiar sunt citite si luate in considerare de liderii acestei federatii. Cred ca am pierdut destul din drepturi si de aceea va rog sa veniti si cu propuneri concrete si realizabile.
    Atata timp cat va exista EU si nu NOI, toti vom avea de pierdut.

  22. Depinde de toti feroviarii daca acest STATUT, initiat de organizatiile sindicale, va deveni o LEGE care sa ne repuna cu adevarat in DREPTURILE DE FEROVIARI!
    Dupa pierderea grupelor de munca survenita in anul 2001 si in lipsa oricaror actiuni prevazute de lege (ce puteau fi facute atit de angajator cit si de sindicate) dupa aceasta data si pina in anul 2004 de a se mentine aceste grupe pentru personalul feroviar, STATUTUL este singura forma prin care se poate reveni la o situatie de normalitate, DE RECUNOASTERE INDREPTATITA a faptului ca personalul feroviar, in special de la siguranta circulatiei, isi desfsoara activitatea in CONDITII DEOSEBITE , periculoase/grele de munca, cu factori de risc profesional, medical si psihologic la care cu greu se poate face fata peste virsta de 53-55 de ani si aproape imposibil peste 60 de ani!
    Sa facem un exercitiu de imaginatie si SA VEDEM CUM SE MAI ASIGURA SIGURANTA CIRCULATIEI:
    Cum mai face revizia, pe km. tot mai multi, un revizor de cale, la 55- 60-65 de ani, prin gerul si zapada iernii sau arsita verii?
    Ce forta fizica poate sa mai aiba un feroviar de la L, la peste 55- 60 de ani, sa lucreze in linie, LA INTRETINEREA CURENTA SAU IN CAZURI DE DERANJAMENTE?
    Cum se misca feroviarul de la CT, la peste 55-60 de ani, printre linii SI SUB CIRCULATIE pentru lucrari curente sau NOAPTEA PENTRU INTERVENTIE la deranjamente?
    Cum se misca PE TEREN la manevra noaptea, printre materialul rulant, la legat si dezlegat vagoane, un manevrant la peste 55-60 de ani?
    Ce atentie, viteza de reactie si siguranta mai are in decizii un IDM dispozitor, PENTRU CIRCULATIE ,MANEVRA, INTERVENTII SI DERANJAMENTE, pe timp de zi/noapte la peste 55-60 de ani? Dar un operator RC?
    Cum se mai “catara” personalul feroviar de la electrificare, noaptea sau ziua, pentru interventii sau intretinere la linia de contact?
    Exemple de intrebari pentru situatii de acest gen putem sa ne imaginam si pentru alt personal feroviar, problema este ca raspunsurile le stim doar noi , CEI IMPLICATI IN ACEASTA MUNCA, iar cei decidenti (poltic, guvernanti sau angajator) ignora situatia de fapt asa cum ignora si situatia grava in care a ajuns intregul sistem feroviar!
    Surogate de sporuri sau sanctiuni date cu nemiluita nu vor asigura mai bine siguranta circulatiei, mai ales dupa disponibilizari cu preluari de atributii prin fise de post ce devin tot mai stufoase!
    La MITING TREBUIE SA VENIM CIT MAI MULTI alaturi de FSTFR, FNSIF, ANSF si CSN MERIDIAN pentru a striga cit mai tare si hotarit ca ei sa ne auda pentru a-i trezi din ignoranta!
    VREM STATUT FEROVIAR !
    DUPA MUNCA DE O VIATA, IN LOC DE PENSIE, DE 2 LEI SPERANTA !
    DECIT AUTOSTRADA CRAPATA, MAI BINE CALE FERATA !
    INVESTITI SI-N DRUM DE FIER, NU NUMAI IN RUTIER !

  23. Pentru anul 2016 fiecare federație sindicală feroviară și-a propus ca STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR să fie promovat mai departe ca propunere legislativă, astfel că a devenit și unul din obiectivele FSTFR , FNSIF, ANSF etc pentru anul 2016 .
    S-a arătat și se arată de către ceferiști că Legea privind Statutul Personalului Feroviar nu este ceva nou, ținând cont de faptul că ceferiștii au mai avut Legea pentru statutul personalului CFR nr. 1180 din 21 aprilie 1933 și dacă vor intra în normalitate vor avea și Legea pentru statutul personalului CFR nr. 205 din … aprilie 2016 .

  24. Vestea că Infrastructura Feroviară CNCF,,CFR,,SA-SRCF București a închiriat în Gara de Nord din Stația de Cale Ferată ,,București Nord ,,unui operator de transport auto spațiu pentru agenția ,, Memento BUS,, care atrag spre auto clienții SNTFC,,CFR Călători,,SA oferindu-le oferta de preț de 1 (un) Euro/călător în relațiile ce duc la mare și la munte, respectiv în relațiile București-Brașov și București-Constanța ceea ce va face să scadă semnificativ numărul de călători ai SNTFC,,CFR Călători,,SA, ce va fi urmată de reducerea numărului de vagoane și chiar de trenuri ale SNTFC,,CFR Călători,,SA și bineînțeles și de reducerea valorii TUI -ului plătit de SNTFC ,,CFR Călători,,SA către CN CF ,,CFR,,SA și promovarea aceastei concurențe neloiale față de transportului feroviar ar trebui sa mobilizeze cât mai multi ceferisti la Mitingul Ceferist din 22 aprilie 2016 dintre orele 10.00-13.00, din București , Parcul din fața Ministerului Transporturilor .

  25. Acum se vede cine este preocupat de soarta cfr-istilor.Bravo echipei FSTFR,Multumiri conducerii CSN MERIDIAN.

  26. Este o veste extraordinara acesta ar trebuii sa mobilizeze mai multi ceferisti la Miting.
    Felicitari pentru eforturile depuse de Președintele CSN Meridian – Popescu Ion și de Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel.

  27. Am avut Legea pentru statutul personalului CFR nr. 1180 din 21 aprilie 1933 și acum după aproape 100 ani în aprilie 2016 vrem din nou aprobarea de către Parlamentul României a propunerii legislative privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR .

Share:

Alte articole