SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a)

CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII

Cauzele sunt multiple si complexe. Pentru a intelege mai bine mutatiile mentale produse la personalul feroviar (de toate varstele), este necesara o scurta incursiune in lumea sociologiei si a relatiei biunivoce a acesteia cu contextul geopolitic al statului.

Anarhia ideologica aproape generala din societatea prezenta, induce o stare de libertate aparenta si o mandrie excedentara. Cele mai multe din aceste noi “virtuti” nu au de fapt nici un fundament moral. In fond, capitalismul ar putea fi identificat cu o posibila sclavie deghizata. Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice. Au fost emise publicatii si lucrari ce trateza detaliat acest subiect. Se genereaza astfel, o noua era a dominarii, fiindu-le tuturor schimbata o iluzie a libertatii cu o alta iluzie a acesteia. De fapt, acesta avea sa fie momentul ’90 (caderea comunismului). Exista un procent din populatie care nu a dorit sa accepte o noua organizare capitalista de tip stat-republica, acestia fiind asa-zisii „meadaptati”, care intr-un final devin acel lumpenproletariat (grupuri sociale sau generatii nelipsite de virtuti, dar care nu inteleg noile vremuri, dar aceste vremuri la randul lor nu le ofera nici osansa de adaptare).

In ultimii aproximativ 20 de ani s-a dovedit faptul ca oricat de bune intentii si legi prezinta la suprafata, formele de guvernamant actuale, constituite si impuse poate doar pentru necesitatile momentului – toate de natura financiara – nu sunt tocmai potrivite cetatenilor acestora.

Intr-o alta ordine de idei, se poate afirma ca cea mai mare parte din cetatenii actualelor natiuni-stat, nu “rezoneaza” din punct de vedere ideologic cu noile sisteme de guvernamant. Astfel, noul “stat” capitalist este in pericol, se zdruncina si poate sucomba la scurt timp de la nasterea sa. Nu este o constructie solida. Consideratia este valabila pentru multe alte state, nu numai Romania. Toate aceste aspecte au generat puternice rupturi intre generatii fiind eliminate posibilitatile realizarii unor succesiuni coexistente. Un fenomen cat se poate de similar a avut loc si in cazul sistemului de transport feroviar din Romania.

Plecand de la ideile de baza ale unui mare cercetator in domeniul social si geopolitic pe nume Jean-Jacques Rousseau, consider ca libertatea capitalismului este asemeni vinurilor generoase si delicioase, ce hranesc si fortifica temperamentele robuste si obisnuite cu ele, dar care coplesesc, ruineaza si imbata pe cei slabi si delicati. De multe ori, „virtuosii” de ieri, au devenit „slabii” de astazi. Cu alte cuvinte, popoarele care s-au obisnuit sa aiba stapani totalitari, nu mai sunt in stare sa se lipseasca de acestia. Din pacate, ar putea fi si cazul poporului roman.

Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.

Marea greseala istorica pe care a facut-o generatia de dupa ’89, a fost aceea ca a distrus cu un oarecare sadism aproape tot ce au construit comunistii. Nu au fost pastrate elementele care ne-ar fi putut avantaja si in prezent. Multi conducatori s-au supraestimat si au dorit astfel sa “ia totul de la zero” manati de o falsa iluzie a unui capitalism si a unei democratii pe care nici dupa 20 de ani nu o cunoastem in profunzime. A inceput deja sa se cristalizeze o acceptie profunda: Capitalismul a esuat… si va sfarsi mai urat decat celelalte sisteme de oranduire sociala precedente.

In istoria evolutiei domeniilor tehnice, epocile si etapele de dezvoltare consecutive s-au implementat cu dificultate si uneori jertfa una peste cealalta. Etapa anterioara a constituit in cele mai fericite cazuri, postamentul si fundatia celei noi. Acest fenomen este denumit in literatura sociologica de specialitate, ca fiind succesiunea coexistenta a generatiilor. Similar se poate afirma si cu privire la cultura si civilizatie in general.

Intorcandu-ne la analiza problemelor feroviare, putem afirma ca majoritatea personalului de generatie anterioara (unii cu functii cheie in sistem) opun o rezistenta puternica din punct de vedere a mentalitatii, afirmand in permanenta: „Ce stiti voi?”, „Nu aveti habar ce e aia cale ferata!”, „Doar noi stim cum trebuie sa mearga lucrurile!”, „Cu voi se va duce totul de rapa”, „Nu aveti experienta noastra!” etc. exemplele pot continua. Intr-o mica masura adevarul se afla undeva la mijloc. Problema este ca nimeni nu cunoaste integral un domeniu de la inceput, deoarece nimeni nu s-a nascut invatat. Probabil aceste persoane au uitat de unde au inceput sau cum au demarat in cariera din domeniu. Apoi, la urma urmei, nu este de mirare ca exista aici un veritabil paradox – in perioada lor a decazut sistemul – iar acum acuza necontenit generatia tanara ca este indubitabil responsabila de acest esec.

Prin acceptiunea tinerei generatii de ceferisti, acea lipsa acuta de interes a multora inca din timpul scolilor de specialitate sau facultatii, se reflecta implicit in practica si in viata profesionala ulterioara studiilor. O asemenea atitudine este cauzata de pretextul gresit conform caruia nu trebuie sa inveti la nici o disciplina pentru ca “nu ar folosi la nimic”, ca nu are legatura cu practica. Se creeaza astfel un fenomen des intalnit in care noii angajati din sistem nu inteleg o mare parte din lucrurile practice. O asemenea problema este dificil de remediat odata ce personalul este format profesional gresit sau nu are o baza puternica de cunostinte in domeniu.

Aspectele evocate anterior, se manifesta mai ales in aria personalului tehnico-ingineresc. In ceea ce priveste cariera de inginer in domeniul tehnic si cu preponderenta transportul feroviar, doar o intensa activitate de pregatire, invatare si studiu individual pe tot parcursul studiilor superioare, al studiilor post-universitare, precum si in timpul serviciului, pot da nastere unor abordari corecte si a unei intelegeri depline a sistemului din punct de vedere practic si functional. Lucrurile sunt similare pentru toate functiile din sistem.

Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. O asemenea acceptiune este edificatoare dintr-un motiv cat se poate de eligibil. La calea ferata, in spatele a tot ceea ce inseamna material rulant, sisteme si parti componente, instalatii, elementele infrastructurii si logistica generala, se afla mai mult sau mai putin (dar permanent) elemente teoretice, calcule, proiecte, schite, toate elaborate de echipe de ingineri sau proiectanti cu o inalta pregatire in domeniu. La acest nivel de perceptie a sistemului, gandirea si cultura matematica sunt indispensabile. Matematica se gaseste in toata tehnica, in toate suruburile si piesele de locomotive, vagone, nituri de pod etc. Si mai important, doar o inginerie de sistem dezvoltata si sanatoasa poate genera o logistica eficienta pentru functionarea in ansamblu a unei cai ferate.

Daca oamenii in general ar intelege pe deplin considerentele prezentate anterior si ar aborda orice problema sau activitate din punct de vedere ingineresc, nu „la plezneala sau dupa ochi” cum se obisnuieste de mult timp, lucrurile ar functiona poate mult mai bine iar sistemul nu ar mai fi nevoit sa se confrunte cu o multitudine de probleme complexe (unele absurde) care se tot repeta. Orice deficienta de natura tehnica poate fi rezolvata cu solutii tehnice ingineresti, unele chiar simple.

De aici provine acea lipsa acuta in prezent iremediabila a banilor din sistem. Cei care decid pana la cel mai mare nivel (inclusiv politic), nu adopta o gandire inginereasca si astfel nu inteleg in profunzime ce este bine si ce este necesar pentru ca un sistem de o asemenea anvergura cum este calea ferata sa se poata dezvolta. Se mai adauga si multitudinea de interese de diferite naturi asupra carora nu are rost a fi insistat.

Atunci cand un inginer nou angajat poarta unele discutii tehnice cu un subaltern sau coleg in scopul de a da un sfat sau o sugestie, este luat imediat in deradere de catre cei din jur, inclusiv personalul de conducere. Sunt dese replicile: „Se da smecher.”, „Ce mai vrea si asta?”, „Si-a gasit el sa revolutioneze sistemul!” etc. Oare pe aceleasi concepte s-au bazat si cei din Japonia, Franta sau Germania, pentru ca au ajuns atat de departe in domeniul tehnicii feroviare?

Dupa cum se poate observa, lupta intre generatii are cauze de ambele tabere, totul reducandu-se la elemente de mentalitate si educatie la nivelul fiecarui individ. In consecinta, apare un fenomen deosebit de periculos ale carui efecte negative se vor fi simtite pe o perioada mare de timp. Uneori este iremediabil. Este vorba de asa-zisa “aglutinare a elitelor” materializata prin considerarea si gruparea pe mari categorii de specialisti inclusiv “aprecierea exagerata” a acestora pe unele domenii, fiind in fond vorba de persoane submediocre, fara studii relevante in respectivul domeniu sau avand pregatiri pe arii diferite, neavand elemente comune cu aria respectiva.

Un alt aspect trist ce trebuie mentionat, este acela ca in calea ferata, elementul “inginer” a avut o cadere, atat ca imagine cat si ca respect. Nimeni nu mai respecta inginerul, nimeni nu mai asculta de acesta pentru ca „nu conteaza parerea unui tocilar”, este luat in deradere si se adopta solutii de moment prin improvizare, cu toate implicatiile negative aferente. Incetul cu incetul, in mediul feroviar de la noi a aparut un nou atribut calificativ destul de utilizat, si anume „amaratul de inginer”. O astfel de acceptie poate fi extrapolata tuturor functiilor din calea ferata, mai ales mecanicilor de locomotiva.

Reperele morale, modelele si sistemul de valori in general s-au modificat radical, mutandu-se la polul opus, producandu-se astfel o aglutinare profunda in masa la nivelul mai multor domenii de activitate. In studiile sociologice acestea poarta denumirea de “evolutie a elitelor cu semnul minus”. In loc sa-ti fie rusine sa faci un lucru urat sau sa nu ai bun simt, acum iti este rusine sa fi corect sau sa-ti dai interesul pentru ceva bun. Este specific morfologiei “paturii superpuse”. Fenomenul a fost mentionat si descris detaliat de catre Mihai EMINESCU cu peste 140 de ani in urma. Apropo, acest geniu neegalat a realizat inclusiv o serie de studii strategice si politice asupra cailor ferate – texte care nu au fost publicate, fiind partial neglijate. Eu unul le-am citit.

Particularizand o asemenea tendinta la sistemul feroviar in ansamblu, acest curent de gandire anti-creativ a fost implementat in marea parte de multiple cercuri de influenta potrivnice acestei activitati sau structurile mafiote atat din domeniul transporturilor rutiere, cat si alte cercuri de interese – autohtone sau reprezentante unora de peste granita.

Fenomenul este general, fiind sprijinit si de tendinta de manipulare si reorientare a tot ceea ce inseamna mijloacele mass-media, reclama etc. Adevaratul OM al zilelor noastre a devenit cel care este smecher, borfas, are oricat de multi bani (nu conteaza cum i-a facut si de unde provin), are un limbaj abject, comportament pervers, masini de sute de mii de euro – nimic despre bun simt, educatie, pregatire. Cum sa vorbim sau sa promovam tinerii olimpici la matematica, informatica sau alte stiinte de varf (care pentru a ajunge la o asemenea performanta muncesc ani si ani de zile si isi jertfesc toata tineretea)?, cand intreaga generatie tanara este directionata catre superficialitate si o concupiscenta acuta. Ce nevoie are Romania de asemenea “nulitati”? Ce nevoie avem noi de un tanar de pana in 20 de ani care, fiind dedicat integral domeniului aero-spatial, are posibilitatea de a revolutiona tehnica, il descopera NASA si il “adopta” gata pregatit, oferindu-i tot ceea ce are nevoie si poate visa. Ce produce acel om pentru NASA, sau ce implicatii are punerea in practica a ideilor unui tanar?… nu mai conteaza pentru noi. In domeniul feroviar lucrurile sunt identice.

SHARE

399 Responses

  1. Digi 24 la ora 17.11 din 25.01.2014 anunță pe post că 19 trenuri de călători au fost anulate din cauza viscolului acum când a venit iarna propriu zisă când trenurile de călători au întârzieri la plecare de peste 2 ore și în parcurs s-a ajuns la întârzieri și de peste 5 ore, iar condițiile asigurate călătorilor ce așteaptă trenurile de călători în Gara de Nord din București sunt ca și condițiile de pe camp.
    Doamna Ministru Ramona Mănescu constata încă din decembrie 2013 că managementul CFR Călători funcționează defectuos dar nu a făcut nimic să remedieze situația nici în prezent.
    Citiți:
    http://www.mediafax.ro/social/manescu-acuza-conducerea-cfr-sa-si-calatori-de-management-defectuos-dupa-intarzierea-unor-trenuri-11817677

  2. Paun A. într-un comentariu al său anterior bazat probabil pe faptul că în funcțiile de conducere din subunități și din central actualul management privat de la CFR Călători promovează numai ingineri care ori sunt ,,pilele unui partid,, sau dacă nu atunci sunt promovați numai inginerii care nu au introdus acțiuni în instant pentru drepturile salariale care li se cuveneau și care conducerea CFR Călători nu le-a plătit conform CCM-urilor semnate și sunt promovați numai inginerii care chiar dacă au introdus acțiuni în instantă și le-au câștigat definitiv și irevocabil au semnat declarații că le- au eșalonat așa cum dorește Managerul Privat / Directorul General al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu și concluzia acestuia este :
    ,,multi dintre inginerii noi, nu au viziune si nici pasiune pentru ceea ce inseamna calea ferata. Unii dintre acestia au facut o facultate doar din prisma obtinerii unei diplome si a promisiunii ca vor avea serviciu asigurat la CFR. Cei slab pregatiti fara viziune a unei societati moderne, sunt vazuti mai peste tot in calea noastra, pe cand cei buni si bine pregatiti sunt marginalizati de catre “pilosi”, urmand sa paraseasca sistemul din lipsa unor perspective de viitor. Sunt ingineri, care nu stiu cum sa lucreze cu oamenii si considera muncitorul ca pe un om numai bun de tras la jug desconsiderand activitatea depusa de acesta. Sunt ingineri care nu au viziune manageriala moderna si se multumesc, cu ideea : ” ca de ce sa ma zbat si sa ma doara capul ? “

  3. Pe viitor Conducerea CFR Călători ar trebui să aibe în vedere eficientizarea adevărată a CFR Călători și să respecte prin exemplu personal Codul de Etică care l-au elaborat unilateral fără consultarea FSTFR pentru că cazul de la PL Fetești nu este singular și precizez că citeam tot pe site-ul http://www.fstf.ro că : ,,Mai mulţi mecanici de locomotivă de la Depoul Timișoara au fost chemați de șapte luni la serviciu ca să stea.,, pentru că acei mecanici de locomotivă și-au câștigat definitiv și irevocabil în instanțe drepturile salariale neplătite și nu au acceptat eșalonări ale sumelor ce trebuiau să le primescă pe mai mulți ani și în consecință au pus și ei executor judecătoresc pentru că s-a refuzat de către Directorul General -domnul Valentin Dorobanțu plata acestor drepturi salariale eșalonate pe un interval de timp mai scurt. Citiți :
    http://www.pressalert.ro/2013/12/mecanici-de-locomotiva-chemati-la-serviciu-ca-sa-nu-faca-nimic-vezi-explicatia-conducerii/

  4. Punctul de Lucru Fetești a fost în imposibilitatea de a asigura dublarea trenurilor de călători cu locomotive GM în datele de 24 și 25.01.2014 pentru că nu a avut mecanici de locomotive autorizați și solicităm CFR Călători și pe calea site-ului http://www.fstf.ro ca pe viitor să aibe în vedere eficientizarea adevărată a CFR Călători și să respecte prin exemplu personal Codul de Etică care l-au elaborat și să autorizeze personalul de locomotive din PL Fetești la toate tipurile de locomotive și automotoare existente în parcul CFR Călători pentru a asigura cu adevărat transportul călătorilor în condiții bune de siguranță , regularitate și confort, respectiv pentru a respecta principiile care se regăsesc în toate dispozițiile date de CFR Călători.

  5. Punctul de Lucru Fetești a fost în imposibilitatea de a asigura dublarea trenurilor de călători cu locomotive GM riscându-se astfelsă se țină călătorii în frig , deși mecanicii de locomotivă din Punctul de Lucru Fetești au efectuat stagiul de acomodare pe GM în vederea autorizării cu toate că nu li s-a acordat nici un spor pe locomotive fiind plătiți la 8 ore , respectiv cu toate că au efectuat stagiul de acomodare pe GM în vederea autorizării cu cele mai mici costuri posibile pentru CFR Călători și cu toate acestea pe motive diferite de cele profesionale , mecanicilor de locomotive de PL Fetești nu li s-au aprobat de Conducerea CFR Călători dosarele pentru autorizarea pe GM și astfel la apariția Iernii se întâmpină nejustificat problem în remorcarea trenurilor de călători ale CFR Călători.

  6. Aducem la cunoștință călătorilor cu CFR Călători că la apariția primelor semen de viscol și vânt puternic din iarna 2014, respectiv în data de 24.01.2014 , Punctul de Lucru Fetești a fost în imposibilitatea de a asigura dublarea trenurilor de călători cu locomotive GM , astfel riscându-se să se țină călătorii în frig pentru că remorcarea cu locomotive cu tracțiune electrică ( LE ) era și este imposibilă datorită vântului puternic și de asemenea DIN CAUZA CONDUCERII CFR CĂLĂTORI ȘI DUBLAREA CU LOCOMOTIVE GM ( cu tracțiune DIESEL ) A FOST ȘI ESTE IMPOSIBILĂ și pentru că domnul Director Exploatare Robert Niță nu a acceptat să aibă autorizați la GM pe mecanicii de locomotivă care și-au câștigat definitiv și irevocabil în instanțe drepturile salariale neplătite și care nu au acceptat eșalonări ale sumelor ce trebuiau să le primescă pe mai mult de 7 ani și care au pus executor judecătoresc pentru că s-a refuzat de către Directorul General -domnul Valentin Dorobanțu plata acestor drepturi salariale eșalonate pe un an de zile. Consider că ar trebui sancționați disciplinar și Directorul Exploatare Robert Niță și Directorul General Valentin Dorobanțu pentru că din cauza lor ar putea să fie călători care să înghețe sau care să stea în trenuri neîncălzite ale CFR Călători din cauza dispoziților Conducerii CFR Călători.

  7. Codul etic, aprobat de CA al CFR Călători la 19 decembrie 2013 ce reglementează normele de conduită profesională a salariaţilor se spune că sunt obligatorii pentru toţi angajaţii societăţii și în consecință ar trebui să fie valabil și pentru Directorul Exploatare-domnul Robert Niță și pentru Directorul General -domnul Valentin Dorobanțu pentru că potrivit Anexei nr. 2 la Hotărârea CA nr. 64 din 19.12.2013 avem că :“obiectivele prezentului Cod etic urmăresc să asigure creşterea calităţii serviciului public şi a satisfacţiei clientului, cu efecte de sporire a veniturilor societăţii, evitarea conflictului de interese, precum şi eliminarea birocraţiei şi a faptelor de corupţie”, dar în realitate tocmai cei care au elaborat acest Cod Etic nu-l respectă cu toate că noul Cod Etic al Personalului CFR Călători a fost unilateral elaborat fără consultarea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ).

  8. FNFMC-ul si-a anuntat membrii de sindicat ca la negocieri va renunta la K-uri,FML-ul si-a anuntat membri de sindicat ca va merge la negocieri fara pretentii ,cum pot fi numiti acesti asa zisi lideri ??? De ce tac membrii lor de sindicat ????

  9. Faptul ca a fost chemat la Guvern nu insemna nimic prin prisma faptului ca stim exact cum s-a facut controlul la CFR Calatori de catre acestia .

  10. Același coleg spunea că în al doilea rând referindu-se tot la ce se scrie în Ziuanews :
    http://www.ziuanews.ro/stiri/valentin-dorobantu-directorul-cfr-calatori-chemat-la-guvern-112844
    o să vedeți acum că liderii de sindicat ,,SPECIALIȘTI RELAȚII SOCIALE,, pentru că se vor din nou negociatorii CCM-urilor și în consecință și ,,SPECIALIȘTI RELAȚII SOCIALE,, că o să prezinte din nou membrilor de sindicat cât de grea este viața de MANAGER PRIVAT la CFR CĂLĂTORI și o să ne spună că acest fapt s-a observat și la CNCF,,CFR,,SA unde doamna Ministru Ramona Mănescu a schimbat atât Conducerea Privată din Consiliul de Administrație al CNCF ,,CFR,,SA cât și pe Managerul Privat al CNCF,,CFR,,SA …

  11. ,, Valentin Dorobanţu, managerul privat al CFR Călători, a fost chemat, vineri, de urgenţă la Guvern. Se pare că a fost finalizat raportul Corpului de Control al primului ministru şi îi vor fi aduse la cunoştinţă neregulile constatate.
    ZIUAnews a semnalat, încă din 2012, faptul că actualul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, face jocurile operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, urmărind astfel să tragă pe linie moartă compania de stat. Ca urmare a acestor manevre, dar şi a managementului dezastruos al acestuia, pe adresa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, au sosit o mulţime de reclamaţii şi sesizări, atât de la sindicate cât şi de la mai multe instituţii ale statului, cum ar fi Senatul României şi Consiliul Concurenţei.
    Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, prin intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor, Valentin Dorobanţu a decis desfiinţarea a circa 150 de trenuri de persoane pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul “Smart” urmărea să cedeze prestaţia feroviară a acestor trasee către operatorii privaţi şi, astfel, compania CFR Călători ar pierde o mulţime de bani. ,, .
    Citiți tot ce este în ghilimele pe :
    http://www.ziuanews.ro/stiri/valentin-dorobantu-directorul-cfr-calatori-chemat-la-guvern-112844

  12. Singurul Lider care este dispus să facă ceva pentru angajații SNTFC.
    „Suntem pregătiţi cu toate documentele necesare pentru a intenta proces CFR Călători. Aşteptăm luna aceasta pentru a vedea dacă managementul pune în aplicare măsurile dispuse de ITM Bucureşti, iar dacă nu se întâmplă nimic, vom acţiona compania în judecată cel mai târziu la începutul lunii februarie, pentru a ne recupera banii”, a declarat pentru PUTEREA liderul de sindicat al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim.
    http://www.puterea.ro/economie/cfr-calatori-sanctionata-de-itm-pentru-incalcarea-drepturilor-angajatilor-84187.html

    1. CE ASTEPTAM SA SE INTAMPLE ?
      NU O SA SE INTAMPLE NIMIC , TRECETI LA TREABA , MANAGERUL”PERFORMANT” ARE ALTE PREOCUPARI , CUM SA MAI OLOGEASCA PE CINEVA, CUM SA MAI FACA NISTE ACHIZITII FARA LICITATII CUI SA LE ATRIBUIE, CUM SA MAI “DEVALIZEZE” SOCIETATEA SI MULTE ALTELE CARE NU AU NICIO TREABA CU CEEA CE TREBUIE SA FACA UN CONDUCATOR ADEVARAT LA CFR CALATORI.
      CU SIGURANTA ,NUMAI DNA NE MAI SCAPA DE EL ?

  13. Domnule Presedinte , atunci eram la sfarsitul secolului XlX unde Romania era o tara prospera , acum suntem in secolul XXl unde conducatorii nostri au jefuit la propriu si tara si locuitorii si nu au grija decat de burtihanul lor !! De asta au luat si spitalele C.F.R , au privatizat C.F.R l-au deprofezionalizat , au adus la conducere numai neaveniti si pilosi…ar fii bine sa ne inoarcem la sfarsitul in anul 1800..

  14. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială spun că în trecut referindu-se la ceferiști aceștia reprezentau un corp social distinct, cu o conștiință profesională proprie și o mândrie a apartenenței la un sistem bine închegat, iar astăzi, când declinul căilor ferate este regretabil, dar evident, consideră reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială că studierea a ceea ce au însemnat ceferiștii pentru societatea românească este o necessitate.

  15. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială povestesc că s-au construit câteva școli, zece grădinițe ( în 1937 ), orfelinate pentru copii de ceferiști, iar mai târziu , s-au inaugurat baze sportive, parcuri, cinematografe etc. pentru ceferiști.

  16. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială povestesc că cea mai importantă atribuție a CASEI MUNCII C.F.R era achitarea pensiilor ceferiștilor, care, în felul acesta, nu apăsau bugetul Casei Centrale a Pensiilor în nici un fel și astfel spre sfârșitul anilor 1930 aproape 23000 de personae beneficiau de aceste drepturi. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială mai povestesc că datorită stabilității serviciului, angajații ceferiști puteau lua împrumuturi de la aceeași instituție, ce funcționa și ca un fel de cooperative de credit, în condiții mult mai avantajoase decât cele oferite de bănci.

  17. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială povestesc că serviciile CASEI MUNCII C.F.R. povestesc că veniturile CASEI MUNCII C.F.R. erau în mare măsură investite în construcția de diferite immobile, în special locuințe de serviciu, care erau apoi vândute ceferiștilor la prețuri reduse, dar nu în pierdere. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială mai povestesc că CASA MUNCII C.F.R. a construit numeroase spitale ( WITING, de exemplu ) , dispensare și policlinici, iar în farmaciile proprii , medicamentele erau gratuite pentru salariați și familiile lor.

  18. Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială povestesc cum încă din 1883 a apărut CASA MUNCII C.F.R. ( initial ca o casă de ajutor ), ca directive în cadrul administrației CĂILOR FERATE ROMÂNE , ce a devenit ulterior , în 1930, complet autonomă.Reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială povestesc că serviciile CASEI MUNCII C.F.R. se încadrau în trei mari categorii: medicale, asistență socială și tehnice, iar fondurile sale proveneau din salariile angajaților CĂILOR FERATE ROMÂNE , dintr-un fel de taxa de timbre de 5 % aplicată oricărui tarif prelevat și din venituri proprii .

  19. Asociația Română de Istorie Socială consideră ca ARGUMENT ISTORIC și faptul că: ,, Cunoscuta expresie : A DOUA ARMATĂ A ȚĂRII , nu se referă la serviciul public de transport pe calea ferată, ci tocmai la aceia care l-au exercitat, iar faptul că calitatea de CEFERIST a fost, pentru multe decenii, un titlu de cinste, o poziție dezirabilă social și invidiată în ansamblul pieței muncii a făcut ca această categorie să-și creeze nu numai un statut special, privilegii castigate de altfel prin muncă, dar și un adevărat spirit de corp. CEFERIȘTII beneficiau de o legislație specială, de sisteme proprii de asigurări, medicale și de pensii, de instituții proprii, de organizarea unor activități culturale, precum și de cele mai cunoscute asociații sportive din ROMÂNIA , cu stadioane și cluburi. ,, .

  20. Am avut azi o discuție cu reprezentanții Asociației Române de Istorie Socială cu privire la Proiectul de cercetare : ,, A doua ARMATĂ a ȚĂRII. O ISTORIE a CEFERIȘTILOR ,, .
    Asociația Română de Istorie Socială consideră ca ARGUMENT ISTORIC faptul că: ,, MESERIA de FEROVIAR a apărut în terminologia social-profesională din ROMÂNIA destul de târziu, spre finalul secolului al XIX-lea, la câteva decenii după apariția ei practică, o data cu înființarea primelor linii de cale ferată. Acest proces s-a datorat importanței și prestigiului pe care instituția CĂILOR FERATE ROMÂNE și cei care au servit-o timp de aproape un secol și jumătate l-au avut în societatea românească de-a lungul timpului. ,, .

  21. 96,274 = trenuri anulate ???? 96,274 = material rulant nereparat ????? 96,274 = 600 ron/cls 1 de salarizare ????? 96,274 = inginerie financiara pentru mentinerea in functie a domnului SMART ca bun manager ????? 96,274 = sanctiuni ????? si am mai putea continua dar stiti cum este (caini latra ursul face ce vrea el )

  22. Conflictul dintre generaitii este unul alimentat de reticenta si impotrivirea unor cadre de conducere, care nu cunosc, nu vor sau nu stiu cumsa upgradeze cerintele actuale la modul de lucru si mentalitatea companiilor din restul europei. Dupa cate stim, multe ordine sau regulamente sunt total depasite de modernizarea ideii de transport feroviar si simplificarea atributiilor conform fiecarei grupe de lucru ( miscare, revizie vagoane, tractiune, comercial ) Nu cred ca in tari europene, mecanicul de locomotiva sa aiba atat de multe responsabilitati corespondente si serviciului de revizie vagoane sau miscare.
    Pe de alta parte, multi dintre inginerii noi, nu au viziune si nici pasiune pentru ceea ce inseamna calea ferata. Unii dintre acestia au facut o facultate doar din prisma obtinerii unei diplome si a promisiunii ca vor avea serviciu asigurat la CFR. Cei slab pregatiti fara viziune a unei societati moderne, sunt vazuti mai peste tot in calea noastra, pe cand cei buni si bine pregatiti sunt marginalizati de catre “pilosi”, urmand sa paraseasca sistemul din lipsa unor perspective de viitor. Sunt ingineri, care nu stiu cum sa lucreze cu oamenii si considera muncitorul ca pe un om numai bun de tras la jug desconsiderand activitatea depusa de acesta. Sunt ingineri care nu au viziune manageriala moderna si se multumesc, cu ideea : ” ca de ce sa ma zbat si sa ma doara capul ? “

  23. Conform noului COD ETIC: “Totodată, salariaţii trebuie să declare dacă soţul/soţia sau rudele de până la gradul IV sunt (sau nu) angajaţi la CFR Călători sau dacă aceştia deţin funcţii sau sunt acţionari la o firmă concurentă CFR Călători. ” Dar din cate stim si cunoastem D-na Chinde care este in functia de director comercial, are sotul care lucreaza la SC. GFR. SA ( conform declaratiei de avere care poate fi gasita pe net ) . Pai aceasta societate are ca domeniu de activitate agricultura, vanzarea papusoiului sau transport feroviar ? Din domeniul de activitate al acestei firme private, observam :
    ” manevre tehnologice ale materialului rulant de cale ferată, precum:
    compunerea trenurilor şi a convoaielor de manevră
    descompunerea trenurilor şi a convoaielor de manevră”
    Dar nu este specificat ce fe de trenuri, marfa sau calatori ? Si asta in contextul in care dupa cum se aude, aceasta firma arputea prelua activitatea de manevra in complexele Grivita, Basarab si nu numai.

  24. Să vedeți și dumneavoastră cum stă treba.
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/radu-stroe-a-facut-presiuni-asupra-ministrului-transporturilor-pentru-a-pune-mana-pe-spitalele-cfr-din-bucuresti-112772
    “Presiunile lui Radu Stroe pentru trecerea unor spitale CFR la Ministerul de Interne reflectă un tupeu fără margini”, a declarat Denisa Popovici, preşedintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.
    Aveți încredere că la ANSF sunt lideri de încredere.

  25. O soarta asemanatoare va avea si Dorobantu ?
    “Premiera istorica! Ziarul BUNA ZIUA IASI a devenit prima publicatie locala din Romania care a reusit sa darame un ministru, unul dintre cei mai influenti politicieni din tara. Dosarul Transformatorul, in care Relu Fenechiu a fost condamnat la cinci ani de inchisoare, are la baza anchetele jurnalistice ale cotidianului mentionat. In mod cu totul neasteptat, ieri, Relu Fenechiu a recunoscut tot. A spus clar intr-o conferinta de presa ca mesajul jurnalistilor de la BZI a ajuns la Procurorul General al Romaniei si toate anchetele jurnalistice publicate de acestia s-au transformat in acuzatii oficiale. Toate anchetele jurnalistice ale acestui ziar local au fost confirmate de procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA).”

  26. „Pentru că tot se apropie negocierea unui nou contract colectiv de muncă, nu strică să reamintim ceferiştilor cum liderii de sindicat i-au trădat la negocierile anterioare, în schimbul bonusurilor consistente primite de la Ministerul Transporturilor şi administratiile companiilor feroviare de stat, mergându-se pe principiul că “ceferiştii sunt fraieri şi înghit orice”. În acest sens, vom răsfoi dovezile prezentate de ZiuaNews”.
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/ceferistii-tradati-de-liderii-sindicali-93117?fb_action_ids=1379358388987416&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&fb_aggregation_id=288381481237582&action_object_map=%7B%221379358388987416%22%3A585680061491690%7D&action_type_map=%7B%221379358388987416%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D
    Este cazul să ni se aplice și nouă „salariul minim pe economie” începând cu clasa 1 de salarizare conform prevederilor HG nr. 871/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie.
    Nu este decât ceea ce ni se cuvine muncii prestate la CFR iar pentru asta trebuie să ne hotărâm repede pe cine trimitem la negocieri.
    Părerea mea contează.

  27. Ca incheie cu profit vom vedea peste 11 luni jumatate si sper ca la sfarsitul anului mecanicul de locomotiva nu ajunge sa fie platit cu salariul minim pe economie , sanctionat lunar ca in anul 2013, sa conduca cazaturi de locomotive de i-ti este frica sa te urci pe ele.Si eu mi-am propus ca la sfarsitul lui 2014 sa am 40000 lei in cont dar pana la sfarsitul anului e cale lunga, profitul sper sa fie din crestere economica si nu din sanctiuni ,reducerea salariului, ne achizitionarea de piese .Vizavi de acasta tema ;Conflictul antre generatii; daca ne raportam la societatea in care traim toti cei de la 40 de ani nu reusesc in mare masura sa inteleaga societatea actuala,iar toti cei pana in 25 de ani societatea nu a reusit sa-i pregateasca pentru a da piept cu un sistem capitalist asa ca lor nu le ramane decat sa se impuna prin limbaj avand la indemana si foarte multa informatie ,foarte multe exemple negative din media,societatea care nu poate sa le ofere un loc de munca,de toate astea vinovat este clasa politica din 90 pana in prezent. Daca ne raportam la cfr in ultimul timp practic sa deprofesionalizat totul la cf. Sa ajuns ca o scoala de soferi sa fie mai scumpa decat o scoala de mecanicisi marea majoritate a celor ce urmeaza aceasta scoala tehnica sunt copii care au auzit ei ca este frumos sa fi mecanic de locomotiva, nu se mai promoveaza personalul de atelier care aveau macar habar ce este locomotiva acestia fiind alta societate, a disparut mecanicul ajutor care in perioada de ajutorie invata foarte multe, nu acum ii facem direct mecanici la un an de la terminarea scoli ii punem in capul trenului, in structuri de conducere au ajuns oameni care au facut facultati particulare si ei nu cunosc tabla inmultiri ,sa promovat agronomi la cfr , anumiti oameni sprijiniti politic au pus ochi pe subventia de la cfr si vin cu tot felul de jafuri si circula pe cf si cu sprijinul mas media arata ca asta este adevaratul transport pe cf , de vina este tot clasa politica care a subfinantat cfr si-a pus clientela politica peste tot in structurile cfr inclusiv in randul sindicatelor.Ca sa inpiedicam de degradarea continua a cfr singura solutie este sa continuam lupta dusa de FSTF singurul sindicat ne afiliat politic sa-l ajutam pe domnul presedinte Maxim Rodrigo in lupta sindicala si in incercarea creari unui sindicat national la nivel de cfr,sa reusim sa punem in consiliul de administratie al cfr calatori un reprezentant cu drept de vot ,ales prin vot de angajati cfr calatori,pe care acestia sa-l poata revoca daca acesta nu le mai apara interesele.Daca nu ne debarasam de lideri de sindicat compromisi care pana acum s-au gandit decat la bunastarea lor si a conduceri cfr ,nu mai vrem lideri de sindicat pusi de administratie ,vrem oameni care sa apere drepturile muncitorului de rand tot mai des incalcate de catre administratia cfr calatori si crearea sentimentului de vina ca datorita lui muncitorul de rand nu merge cf bine.Asta face si clasa politica creaza sentimentul de vinovatie al populatiei pentru starea jalnica a economiei si a Romaniei in general si ca niste vinovati de serviciu ce suntem trebuie sa platim.De acea spun ca trebuie sa facem corp comun in jurul FSTF sa sprijinim munca sindicala dusa de adevarati lideri,pentru ca in democratia romaneasca prost inteleasa daca nu avem un sindicat puternic care sa numere mii de oameni si un lider care sa lupte pentru drepturile acestora ,iar acestia nu raspund la chemarea liderului la actiuni de protest ramanem numai cu vorba.Avem un lider care a dovedit ca-i pasa de soarta cfr-istilor depinde de noi menbri de sindicat sa raspundem la chemarea liderului pentru apararea drepturilor noastre daca suntem vehementi la colturi ne agitam degeaba.In concluzie politicul isi pune oameni lor in toate structurile sa-i poata manipula societatile de stat au oameni slab pregatiti si oameni agreati de conducere tocmai sa poata fi manipulati deci totul este manipulare.

  28. Tot de la frustrare si aroganta vine si acest angajament ?
    Dupa ce ai anulat peste 200 de trenuri pe zi si ai aplicat multe alte inginerii financiare de ochii necunoscatorilor acum vrei profit , pe hartie ca la CFR Infrastructura !
    Cititi si va minunati …

    “CFR Călători ar putea încheia anul acesta cu un profit brut de 69,274 milioane lei, conform proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli publicat de Ministerul Transporturilor.
    Veniturile totale ale companiei sunt estimate la 2,339 miliarde lei, iar cheltuielile la 2,269 miliarde lei.
    Cheltuielile cu personalul sunt prevăzute la 565,304 milioane lei, din care 425 milioane lei cheltuieli cu salariile. Numărul mediu de personal este estimat la 13.700 persoane, iar câştigul mediu lunar pe salariat, pe baza cheltuielilor de natură salarială, la 2.603,41 lei. Cheltuielile aferente contractului de mandat şi altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, sunt preconizate la 2,17 milioane lei. Pentru investiţii, CFR Călători are prevăzută o sumă de 130,746 milioane lei, din care 70,746 milioane lei alocaţii de la buget. Plăţile restante au fost stabilite la un miliard de lei, iar creanţele restante la 360 milioane lei.”

  29. Dna. Ramona Manescu ,aproximativ 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
    Ajunge cu bataia de joc .
    Fiecare zi care trece cu Dorobantu in fruntea acestei societati aduce numai haos iar haosul duce sigur la anarhie ?

  30. ,,Liberala Ramona Mănescu este depăşită de aranjamentele şi ingineriile ţesute la nivelul Ministerului Transporturilor de către oamenii din jurul său. Chiar dacă Relu Fenechiu a plecat din minister de câteva luni de zile, oamenii săi de încredere grupaţi în jurul secretarului de stat- Cristian Ghibu îşi continuă nestingheriţi aranajamentele, şi totodată îşi păstrează sinecurile bine remunerate.,, conform :
    http://www.ziuanews.ro/stiri/noi-aranjamente-si-jocuri-de-culise-la-ministerul-transporturilor-112580
    Doamnă Ministru Ramona Mănescu elaborati un COD ETIC și pentru cei din conducerea de la nivelul Ministerului Transporturilor și din conducerea de la nivelul Unităților Feroviare de Stat …și să vedem le convine Modelul celui de la CFR Călători ?

  31. Regulamentul intern si codul etic actual sunt valabile si pentru Dorobantu Valentin ?
    Daca da , trebuie sa plece repede din fruntea CFR Calatori , prietenii stiu de ce .

  32. Nu înţeleg de ce ne tot sancționează disciplinar Conducerea CFR Călători din anul 2013 și din ianuarie 2014. Nu înțeleg de ce Conducerea CFR Călători din anul 2013 și din ianuarie 2014 caută noi forme și motive ca să înmulțească sancțiunile disciplinare de la CFR Călători, unul din motive fiind noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern . De ce ne tot ameninţă Conducerea CFR Călători că intră CFR Călători în colaps dacă nu înțelegem să muncim la fel, dar să primim salariul lunar micșorat toți salariații CFR Călători în anul 2013 , dar să vedem și 2014? Pentru că
    în 2013 și în 2014 are Manager Privat/Director General plătit de 15 ori mai mult pe lună în comparatie cu timpurile când la CFR Călători la Conducere era un Director General ? Păi pentru Managerul Privat-domnul Valentin Dorobanțu de unde se găsesc bani lunar de 15 ori mai mult ca înainte și de ce pentru restul salariaților a trebuit sau nu s-au găsit bani în anul 2013 și s-a micșorat salariul lunar 8 din cele 12 luni ale anului 2013 ?
    Codul Etic al Personalului CFR Călători nu prevede sancțiune disciplinară pentru Managerul Privat care în timp ce salariaților li se micșorează salariul lunar 8 din cele 12 luni, lui îi crește de 15 ori salariul lunar față de salariul avut până în anul 2013 ? Atunci despre ce Cod Etic vorbim?

  33. ,, Ramona Mănescu era preocupată în special de lipsa de rentabilitate a CFR Călători.
    ……………………………………………………………………………..
    Pe lângă explicaţia logică care se impune, în ale cărei detalii Ramona Mănescu nu a intrat, acest paradox al transformării unor rute păguboase în rute fantastic de rentabile după ce trec de la stat la privat, se mai poate explica şi prin faptul că privaţii au management competent în timp ce CFR nu are. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QqQIoADAB&url=http%3A%2F%2Fro.stiri.yahoo.com%2Framona-m%25C4%2583nescu-vrea-s%25C4%2583-fac%25C4%2583-ordine-la-cfr-062700093.html&ei=phfdUp_AIejTywPRhYCoAQ&usg=AFQjCNHwQ3vxFYp-a8TLGpuYFYbrEcaX1A
    Doamnă Ministru Ramona Mănescu ar trebui să rețineți că Managementul CFR Călători se ocupă acum doar de evidența celor care semnează sau nu noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și nu are timp ca managerii de la operatorii de transport feroviar de călători privati să transforme rutele păguboase în rute fantastic de rentabile așa cum fac operatorii private prin managerii lor performanți …

  34. ,, Ramona Mănescu era preocupată în special de lipsa de rentabilitate a CFR. Anumite rute pe care CFR Călători le-a catalogat drept nerentabile au devenit extrem de profitabile după ce au fost închiriate către privaţi. Rutele operatorilor privaţi sunt “fantastic de profitabile”, remarca ministrul, în timp ce traseele rămase în folosinţa CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile.,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QqQIoADAB&url=http%3A%2F%2Fro.stiri.yahoo.com%2Framona-m%25C4%2583nescu-vrea-s%25C4%2583-fac%25C4%2583-ordine-la-cfr-062700093.html&ei=phfdUp_AIejTywPRhYCoAQ&usg=AFQjCNHwQ3vxFYp-a8TLGpuYFYbrEcaX1A
    Conducerea CFR Călători nu este preocupată în special de lipsa de rentabilitate a CFR Călători ca și doamna Ministru Ramona Mănescu , ci Conducerea CFR Călători a fost preocupată cu elaborarea noului Cod Etic și a ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,,din noul Regulament Intern de a căror prevederi majoritatea salariaților CFR Călători ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF sunt foarte nemulțumiți și chiar dacă semnează cele două documente pentru că li se spune că este obligație de serviciu , în același timp tot în scris și tot cu semnătură pe Tabele Nominale împuternicesc FSTFR și ANSF să solicite în scris : Managerului Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliului de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunării Generale a Acționarilor ,,CFR Călători,, să revizuiască împreună cu organizațiile sindicale ce au membrii de sindicat salariați ai ,,CFR Călători,, și să modifice corespunzător noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și FSTFR și ANSF să-i notifice că, de asemenea, pe Managerul Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliul de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunarea Generală a Acționarilor ,,CFR Călători,, că în caz contrar FSTFR și ANSF vor introduce acțiune în instantă pentru anularea noului Cod Etic și a ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern .

  35. Am inteles, dar cat mai continua jaful smecheresc la CFR Calatori ?
    “Maharul de la CFR a fost zburat din functie.
    „Curatenia” declansata de catre ministrul Transporturilor continua in ritm accelerat. Astfel, dupa destituirea intregului Consiliu de Administratie al CFR SA, si managerul George Micu a fost zburat din functie.
    Acesta este acuzat de comiterea a nenumarate ilegalitati, printre care acordarea pe banda rulanta a nenumarate de contracte paguboase pentru compania de stat, dar extrem de profitabile pentru firmele de casa ale „baronului de Iasi” Relu Fenechiu, nimeni altul decat protectorul lui George Micu”

  36. Domnule Ghica Anton sunt in asentimentul dv-tra in ceea ce priveste unitatea sindicala, numai ca eu si alti colegi avem o problema cu increderea in liderii care conduc aceste organizatii sindicale federative, cu exceptia FSTFR si implicit (fiind aceiasi lideri) ANSF, exceptia datorindu-se faptului ca sunt singurii lideri care au demonstrat ca nu-si pun interesul lor inaintea interesului celor care i-au ales.
    Nu stiu cum simntiti dv-stra, dar noi simntim ca nu mai putem avea incredere in acesti lideri de organizatii federative invocate de dv-stra, prin prisma faptelor acestora ca lideri de sindicat, mai ales din ultimii ani.
    Cind noi am mers din rau in mai rau, pentru ei s-au(si-au) gasit solutii sa le mearga la fel de bine sau chiar mai bine!
    Ce este mai dureros pentru noi este ca aceasta conservare si chiar sporire a avantajelor oferite lor de administratie (le cunoastem deja: salarii de specialisti, masini, telefoane, diverse aranjamente, etc) s-a facut pe fondul pierderilor suportate de noi. Pentru asta au fost recompensati!
    Nu sunt adeptul proverbului “…si capra vecinului”, dar daca si ei ar fi fost afectati de diverse pierderi de drepturi in aceeasi perioada cu noi, poate as fi gasit circumstante atenuante si as fi zis ca e greu pentru toata lumea!
    Daca imi dati ca exemplu un singur caz de pierderi suportate de acesti lideri in ultima perioada, va dau dreptate si accept unitatea sindicala fara a ma mai gindi cine o conduce!
    Mai putem discuta si de felul cum conduc activiatea sindicala, cum se consulta cu cei multi, daca sunt intrebati ce si cum membri de sindicat, daca le cer acestora mandatul pe obiective, daca duc pina la sfirsit toate obiectivele, daca dezbat si argumenteaza deciziile lor, daca folosesc numai argumente in dezbateri sau se folosesc de amenintari si prieteni cu putere de sanctionare in a-si impune punctul de vedere. Nu mai vorbesc de cotizatii, indemnizatii sau alte avantaje materiale.
    Nu pot avea incredere in unii care incheie acte adtionale numai pentru a nu mai lasa pe altii sa-si expuna doleantele incomode si argumentele greu de combatut. Nu pot avea incredere in unii care exclud (pe la spate) pe altii numai ca cei exclusi sa nu mai poata a se opune unor intelegeri rusinoase facute cu administratia.
    Nu pot avea incredere in unii care striga una si fac alta sau care se fac ca apara o idee sau un crez, iar in realitate putin le pasa.
    Nu pot avea incredere in unii care insaileaza constringeri si discriminari prin prevederi in ccm numai pentru semnatari, adica pentru a inabusi din fase orice incercare de a aparea incomozi de alta parere.
    Domnule Ghica, nu credeti ca ar fi timpul ca astfel de lideri sa se dea la o parte numai si pentru simplu fapt ca au pierdut repetat in ultimii 5 ani drepturi cistigate de altii in zeci de ani!
    Ca in fotbal, cel putin moral, daca echipa pierde repetat antrenorul isi asuma si el nerealizarile si isi da demisia.
    Nu se termina lumea si nu incepe cu ei!
    Imi doresc unitate sindicala, dar sa fie condusa de oameni noi, de lideri care nu au semnat suspendari(pierderi) de drepturi in timp ce le mentineau pe ale lor!…
    Altfel e ca in proverbul cu “…lupul isi schimba doar parul…”.

  37. Vrem ca FNFMC și FMLR și FSRV și FNDF și Federația ELCATEL și FAF și FSTFR etc să lupte împreună sub forma sindicală permisă de lege pentru a nu fi amăgiți sau dezamăgiți membrii lor de sindicat în continuare. Dacă nu-și dau mâna toate Federațiile Sindicale Feroviare din Unitățile Feroviare de Stat atunci toate sunt de vină dacă ceferiștii vor fi din nou dezamăgiți.

    1. VISE, TAICA , VISE .
      EU CREDEAM CA V-ATI LAMURIT PENTRU TOTDEAUNA CU CINE STATI DE VORBA CAND AMINTITI DE FNFMC SI/SAU DE FMLR.
      EI AU “SMENURILE” LOR IAR VOI VA LUPTATI SI PENTRU MEMBRII LOR DE SINDICAT , CAM ASTA ESTE ADEVARUL .

  38. De apreciat este îndemnul la unitate sindicală transmis de Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România într-unul din comentarile anterioare. Numai uniți toți ne vom recâștiga drepturile salariale suspendate sau anulate în ultimii ani. În felul acesta considerăm majoritatea salariaților Unităților Feroviare de Stat. Sper să ne audă pe noi salariații Unităților Feroviare de Stat și FNFMC și FMLR și FSRV și FNDF și Federația ELCATEL și FAF și FSTFR etc. și să lupte toate împreună pentru a recâștiga drepturile salariale suspendate sau anulate în ultimii ani etc.

Share:

Alte articole

COMUNICAT DE PRESĂ

Comunicat de Presă VINERI, 24 IANUARIE 2025, INTRE ORELE 10:00 -16.00, NICI UN POLITICIAN NU POATE, LEGAL, PATRUNDE IN PIATA VICTORIEI ! Miting de Protest sindical

Read More »