Proiectul de HOTARARE A GUVERNULUI privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1611/2009 pentru aprobarea Normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România

Pe site-ul Ministerului Transporturilor în data de 27.06.2016 a fost publicat pe Transparența decizională spre consultare publică, Proiectul de HOTARARE A GUVERNULUI privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1611/2009 pentru aprobarea Normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România.

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 08.07.2016 Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului.

Vezi aici: instrument_motivare

Vezi aici: text_proiect

SHARE

34 Responses

  1. Da domnule Croitoru Tiberiu am trăit de 26 ani de zile cu speranța că cineva se va gândi și la CFR CĂLĂTORI. Însă până acum nu se vede nicio gandgândire spre CFR CĂLĂTORI…

  2. Referitor la stabilirea unui program cu adevarat performant, care sa aducă pe un făgaș normal a lucrurilor, societatea de transport feroviar călători nu a fost elaborat spre nemulțumirea, membrilor de sindicat( si al angajatilor) totul pare sa fie o minciuna si promisiuni fara acoperire. s-a vehiculat ideea cooptari secțiilor de reparație locomotive in vederea unei mai bune organizări si a mentineri controlului asupra reparațiilor locomotivelor si motoarelor care pare sa fi rămas undeva in vânt aducând si prejudici economic/financiar societăți. sunt de acord cu comentariile celorlalti colegi care si ei au criticat neprofesionalismul conduceri care este sau a fost. am trait cu speranta ultimilor 10 ani ca cineva se va gandi si la transportul feroviar călători dar se pare ca acel cineva nu exista si continuam sa oferim călătorilor un transport al anilor ’80 cu locomotive, vagoane si automotoare total depăsite din toate punctele de vedere. păcat ca toate relele care se intampla in cadrul companiei, in ceea ce-i priveste pe angajați, se sparg in capul liderilor de sindicat care la rândul lor in permanenta au încercat prin presedinti de federație, lideri, presedinti de sindicate, sa tragă semnale si sa aducă la cunostinta conduceri societăți despre dezastrul care se preconizează sa continue la nesfârsit. se pare intradevar ca nu se doreste revitalizarea acestui sistem de transport călători . Croitoru Tiberiu

  3. ,, Începând cu data de 28 iunie, pasagerii care aleg ca destinație litoralul Mării Negre vor avea ocazia să călătorească cu un tren ieșit din tipare prin galeria de artă neconvențională de pe locomotivă.
    Policolor și CFR Călători, două branduri românești cu tradiție, promovează într-o manieră inedită valorile naționale, aducându-le în atenția tuturor într-o formă neconvențională și atractivă. Locomotiva Pasărea Măiastră continuă proiectul Moving Art – parte a campaniei Culorile României și constă în înfrumusețarea la exterior a unor locomotive din parcul de material rulant al companiei feroviare. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiP2aizyu_NAhWHUBQKHVvTDSUQFggzMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.cfrcalatori.ro%2Fro%2Fcomunicate%2F603-locomotiva-pasarea-maiastra-start-la-calatorii-cu-trenurile-soarelui&usg=AFQjCNGWuVA9S_KD4ASPVfTsXGWLX8Pbvw&bvm=bv.126993452,d.d24

  4. ,, CFR Călători informează că în 05.07.2016, în jurul orei 10:25, în staţia Butoiești (secția Strehaia – Filiași) s-a produs o degajare de fum la locomotiva trenului R9504 Orșova- Filiași.

    S-a intervenit promt, degajarea de fum fiind localizată şi oprită de către angajații feroviari. Cei 7 de pasageri şi personalul de tren (mecanic şi conductori) nu au fost în pericol.

    Trenul și-a reluat circulația cu altă locomotivă, cu o întârziere de peste 2 ore.

    CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident şi îi asigură că toate măsurile întreprinse de angajaţii feroviari au avut ca principal scop reluarea circulaţiei trenului în condiţii de siguranţă ,, .

    http://www.cfrcalatori.ro/ro/comunicate/609-degajare-de-fum-la-locomotiva-unui-tren-regio-pe-ruta-orsova-filiasi

  5. Referitor la Situația CFR-SCRL Brașov SA , Federația Reparatorilor de Locomotivă prin Președinte Emilian Bunescu spunea în actul nr 471/31.05.2013 că : ,, societatea a înregistrat profituri în perioada 2001-2008, însă începând cu 2009 situația economico-financiară a societății s-a degradat . …. Având în vedere dosarul care există la DNA cu Gavriș Teodor și privații cărora le-a facilitat încheierea acestor contracte păguboase pentru CFR Călători, considerăm că implicit s-a intenționat a fi deteriorată starea financiară a SCRL Brașov prin neatribuirea acestor lucrări ceea ce a condus în final la declararea stării de insolvență . … Solicităm de asemenea , analizarea perioadei 2010-2016 când SCRL Brașov SA a rămas fără contracte tip RR . ,, .
    Ce nu spune însă Federația Reparatorilor de Locomotivă prin Președinte Emilian Bunescu este că în anul 2009 a existat aprobarea Ministerului Transporturilor prin Ministru Secretar de Stat – Domnul Constantin Axinia, aprobarea SNTFC,,CFR Călători,,SA prin Director General și Consiliu de Administrație ca SCRL Brașov SA să fuzioneze prin absorbție la SNTFC,,CFR Călători,,SA și cineva a refuzat și ar fi trebuit să solicite și analizarea anului 2009/2010 pentru a vedea cine s-a opus și la fuziunea prin absorbție a SCRL Brașov SA la SNTFC,,CFR Călători,,SA, pentru că dacă se realiza fuziunea atunci nu mai exista acum situația critică a parcului de material rulant motor al CFR Călători și nici SCRL Brașov SA în insolvență…

  6. REPARAȚIA LOCOMOTIVELOR DEPOULUI de LOCOMOTIVE din DEPOUL BUCUREȘTI CĂLĂTORI este PRAF IN OCHII MECANICILOR de LOCOMOTIVĂ !
    MECANICII de LOCOMOTIVĂ o să ajungă ca FRED și BARNEI ȘI or să dea din PICIOARE ca SĂ DEPLASEZE LOCOMOTIVELE și TRENURILE de CĂLĂTORI LĂSÂND în URMĂ MULT PRAF în ochii celor care nu înțeleg că trebuie întreținut și parcul de material rulant motor al CFR Călători…Poate la asta se referea domnul Ministru Dan Costescu când spunea că “Recomandăm românilor să aleagă mijlocul de transport care li se potriveste cel mai bine. Este normal să fie mai mare biletul de tren, în toate țările civilizate este la fel. Trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă” .
    ,, Paradoxul este acela că ministrul Costescu provine chiar din sectorul feroviar de transport, fiind până la numirea sa chiar director general al companiei de infrastructură feroviară CFR SA. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwizjde1i97NAhXKXBoKHWaDDO0QqQIIGzAA&url=http%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2FStiri%2FDigi24%2FActualitate%2FStiri%2FDan%2BCostescu%2Bministrul%2BTransporturilor%2Ba%2Bdemisionat&usg=AFQjCNFtedUr2biDqTRhUt8r8h8eMbEbMQ&bvm=bv.126130881,d.d24

  7. In timp ce fostul ministru al transporturilor Dan Costescu indruma calatorii de la transportul cel mai sigur, respectiv de la calatoria cu trenul la calatoria cu transportul auto, pentru care spune ca trebuie imbunatatita infrastructura rutiera, iar despre transportul cu trenul spune ca este un lux pentru romani…
    Va place rezultatul sfatului pe care l-ati dat?
    Cititi: http://www.libertatea.ro/stiri/stiri-interne/1531848-1531848

  8. Nicule ce ne facem că nu mai avem un ,,ministru lux” ? Oare ,,Ministrul LUX,, nu i-a plăcut nici Guvernului Tehnocrat ? ,,Ministru Lux” era ceferist și nu înțelegea că CFR Călători este o necesitate . Poate noul ministru va înțelege totuși că trenul de călători nu trebuie să fie un LUX și că acesta este o necesitate …

  9. Protestul ceferistilor din ajunul “Zilei Feroviarului” – 22.04.2016 – este considerat de domnul Ministru un “fleac”, din moment ce au participat numai aprox.1000 de ceferisti fata de un total aprox. de 25 000 de feroviari, inseamna pentru dumnealui ca nu sunt motive sau acestea sunt de neluat in seama.
    Afirmatiile domniei sale sunt o metoda (des utilizata) de trimitere spre derizoriu a adevaratelor cauze care au generat actiuni sindicale de protest. Daca participa putini, sunt IGNORATI si ei si cauzele!
    In opinia sa, preocuparea pentru analizarea si eliminarea cauzelor protestului se impune NUMAI daca participa mai multi ceferisti, daca participarea e redusa e ca si cand cauzele nu exista!
    Din afirmatiile respective, noi ceferistii, trebuie sa retinem ca daca TACEM sau suntem PUTINI cei care ne manifestam, pentru guvernantii si administratiile feroviare inseamna ca NU sunt probleme si totul functioneaza foarte bine, iar ei chiar isi “merita” salariile si bonificatiile de guvernanti si manageri, directori si sefi!
    Siguranta afirmatiilor domniei sale, raportata la proportia participantilor la protest din totalul de ceferisti, vine si din“statistica” bazata pe manipularea si controlul asupra majoritatii prin liderii sindicali controlati la randul lor prin fisele de post de “specialist relatii sociale” si avantajele acestei functii in care esti numit NUMAI daca esti lider sindical, asta NUMAI la CFR!
    Poate, mai ales ca technocrat , sa incerce sa NU ia in calcul numai “statistica”controlabila si manipulatorie, ci sa tina seama de REALITATE, atat in ceea ce priveste cauzele protestului cat si in ceea ce priveste “componenta” protestatarilor: functii de executie in legatura directa cu SIGURANTA CIRCULATIEI care muncesc zi de zi, in conditii tot mai precare, pentru mentinerea unui sistem feroviar care NU ESTE UN LUX!
    Daca ar fi fost si numai 100 de protestatari si tot ar fi trebuit sa-i dea de gandit, daca pentru ce protestau era REALITATE!
    Altfel, intelegem de la domnia sa ca pana nu se vor strange cei 25.000 de feroviari in fata ministerului pe care-l conduce vremelnic, nu sunt motive de reflectie sau ingrijorare pentru functionarea sistemului feroviar in ansamblu sau a infrastructurii feroviare in special!
    Daca luam in calcul ca o parte din cei 25000 mai trebuie sa fie prezenti si la serviciu, sunt suficienti 5000 sau 10000 de ceferisti pentru “luarea in considerare” a unui protest?
    Sau chiar isi doreste pe toti cei 25.000 (fara specialisti si sefi) la Bucuresti? Sau poate isi doreste “greva tehnica” si la CFR SA? Sau poate “o spontana”, dar “neregizata” si necomandata?
    Daca se continua la fel, nu este departe momentul!

  10. Avem un ,,ministru lux” de fapt ca tot guvernul tehnocrat.
    Cu toate ca este ceferist, ne face breasla de ras

  11. SCRL Brașov SA spunea Președintele FRLR- Domnul Emilian Bunescu în actul nr 477 din mai 2016 că ,,a înregistrat profituri în perioada 2001-2008, însă începând cu anul 2009 situația economico-financiară a societății s-a degradat . ,, . Păi domnule Președinte Bunescu Emilian de ce s-a opus SCRL Brașov SA și FRLR în 2009 ca SCRL Brașov SA să fuzioneze prin absorbție la SNTFC,,CFR Călători,,SA când exista aprobarea Ministerului Transporturilor și al Consiliului de Administrație al SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru această fuziune ? Nu credeți că din cauza asta este acum în insolvență SCRL Brașov SA , care după anul 2009 a rămas Filială și a început să acumuleze probleme financiare, iar FRLR care a vrut să fie singura organizație sindicală negociatoare și semnatară de CCM din 2012 încolo , eu nu știu dar poate FRLR știe ce a făcut pentru a nu se ajunge la insolvență cu SCRL Brașov SA …

  12. ,,Sindicatul, evident, ca și presa, trebuie să fie un câine de pază, care să semnaleze aceste aspecte. Ce este relevant luăm și ni-l însușim și găsim soluții, iar ce nu este relevant îi rugăm să reformuleze”
    Semnalam toate problemele de cel putin 10 ani. Acum inteleg de ce nu le si rezolvati (ca minister ma refer si ca SNTFC), asteptati sa le tot reformulam.
    Oricum le vom reformula rezultatul este acelasi: conditii de munca inumane, salarizare proasta(salariu minim pe economie), ore suplimentare gramada, lipsa infrastructurii, lipsa investitilor in material rulant nou, conditii mizere de transport, mers de tren pe placul firmelor auto, etc.

  13. ,,Cei care au protestat nu erau toți sindicaliștii din sistemul feroviar. Este vorba despre un sindicat mic, care acum este în ascensiune și încearcă să aducă noi membri. Ei au trecut de puțin timp de limita de reprezentativitate. Au probabil în jur de 2.000 de membri. Mai sunt la calea ferată încă aproximativ 25.000 de membri de sindicat, care nu au fost la protestele de vineri”.
    1. Toti cei care au protestat AU FOST din sistemul feroviar, Federatie Infra nou costituita (rupta in MC si care s-au saturat sa cante in struna administratiei) si FSTFR cu cel mai MARE SINDICAT din calea ferata, SUS CFR Calatori avand un numar de 2300 de membrii. Cred ca la asta faceati referire d-le Ministru? Sunteti prost informat sau vreti sa fiti prost informat.
    2. ,,Ei au trecut de puțin timp de limita de reprezentativitate”- reprezentativitatea s-a luat prin ANSF SI AU UN NUMAR de peste 15000 de membrii din Transporturi. Iarasi sunteti prost informat.
    3. Cei 25000 care nu au protestat, probabil sunt foarte multumiti de conditiile de munca, salarizare, conditiile de transport din vagoanele CFR Calatori, etc. sau nu au primit unda verde de la federatiile(nu sindicate) din care fac parte (ca sa nu spun altfel).

  14. D-le Ministru al Transporturilor, faceti parte din cel mai tare guvern de dupa revolutie.
    Citez un coleg de-al meu:Ăsta e mai tare ca ala de la educație !?!?!?
    Probabil de aceea dati compensatia (subventia) cu atata intarziere. Considerati poporul roman ca cel mai avut din UE.
    Va aduc la cunostina, ptr ca consilierii dumneavoastra nu o fac, ca SNTFC CFR Calatori SA este obligata prin numeroase legi si HG-uri, vreo opt la numar, sa faca reduceri si gratuitati (facilitati) pentru unele categorii sociale. Si asta in conditile in care suntem o ,,tara saraca cu populatie bogata”.

  15. ,,În legătură cu situația CFR Călători, ministrul a subliniat că „trenul este un lux”, iar oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă.,,
    La ce nr. de trenuri circula zilnic si ce legaturi sunt intre acestea, intradevar d-le Ministru „trenul este un lux”.

  16. Se pare că domnul ministru al transporturilor vrea să-și cumpere un automobil electric pentru navetă. Știe dânsul câți oameni de rând își permit achiziționarea unui asemenea automobil? Poate 5-10% din populație, restul fac naveta cu trenul că e mai ieftin, și oricum nici cu infrastructura rutieră nu stă mai bine.

  17. Oare domnul ministru Costescu a călătorit cu trenurile privaților să știe cîte dintre ele sunt dotate cu aer condiționat din moment ce trimite călătorii la trenurile private? Întreb și eu că doar nu dau cu parul.

  18. Domnul Costescu ar face bine să aibă grija sistemului feroviar (care este la pământ atât infrastructura cât și materialul rulant de la CFR Călători) nu să poarte grija sindicatelor care câți membrii are. Uneori cu puțini (hotărîți) faci mai mult decât cu mulți (pasivi).

  19. AGERPRES întreabă MINISTRUL TRANSPORTURILOR despre PROTESTUL CEFERIȘTILOR din 22 APRILIE 2016 din Parcul din fața MINISTERULUI TRANSPORTURILOR când aceștia au spus că mecanicii de locomotive și automotor de la CFR Călători nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri, dacă până la 1 iunie/1 octombrie 2016 nu sunt asigurate condițiile de muncă și odihnă pentru personalul de locomotive , respectiv dacă locomotivele nu sunt apte drum conform instrucțiunilor în vigoare și dormitoarele nu asigură condiții de odihnă corespunzătoare .Ministru Transporturilor-Domnul Dan Costescu spune că cei care au protestat nu erau toți sindicaliștii din sistemul feroviar și aici se înșeală, deoarece nu erau toți mecanici de locomotive, dar erau și impegați de mișcare și șefitren, conductor,casieri, revizori tehnici de vagoane ce au fost tot ceferiști. Ministru Transporturilor-Domnul Dan Costescu spune că este vorba despre un sindicat mic Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( SUS CFR Călători) ce are 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai CFR Călători din care circa 1300 mecanici de locomotivă din cei 2000 mecanici de locomotivă de la CFR Călători, sindicat care acum este în ascensiune și încearcă să aducă noi membri. Ei au trecut de puțin timp de limita de reprezentativitate. Ministru Transporturilor-Domnul Dan Costescu mai spune că SUS CFR Călători este un sindicat ce are probabil în jur de 2.000 de membrii , dar nu reține că este un sindicat la CFR Călători cu 2300 membrii de sindicat salariați ai CFR Călători în raport cu alte Federații Sindicale , de exemplu FMLR are circa 1150 membrii de sindicat salariați ai CFR Călători adică de 2 ori mai puțin și ne întrebăm cum de domnul Ministru spune că un sindicat care este de 2 ori cât o Federație ( mă refer pe CFR Călători ) este considerat a fi un sindicat mic ??? Dacă trenurile de călători vor sta la 1 octombrie 2016 în situația în care MT și CFR Călători tratează cu indiferență mecanicii de locomotive și locomotiovele CFR Călători, atunci Ministrul Transporturilor poate își va da seama prea târziu că a subestimat mecanicii de locomotive din CFR Călători ???

    ,, AGERPRES: Sindicaliștii CFR au protestat recent în fața ministerului vizavi de condițiile din sistemul feroviar românesc. Ei afirmă că mecanicii de la CFR Călători nu vor mai ieși cu locomotivele din depou, dacă până la 1 iunie nu sunt asigurate condițiile pentru angajați. Ce le răspundeți acestor lucrători din domeniul feroviar?
    Dan Costescu: Cei care au protestat nu erau toți sindicaliștii din sistemul feroviar. Este vorba despre un sindicat mic, care acum este în ascensiune și încearcă să aducă noi membri. Ei au trecut de puțin timp de limita de reprezentativitate. Au probabil în jur de 2.000 de membri. Mai sunt la calea ferată încă aproximativ 25.000 de membri de sindicat, care nu au fost la protestele de vineri.
    Situația mi-a fost prezentată anterior, dar, din păcate, nu am putut să fiu în țară la momentul în care a avut loc. Îmi fusese prezentată anterior și, așa cum era normal, am organizat discuții cu companiile pe punctele prezentate de ei. Din discuțiile comune, a rezultat că, practic, multe nu mai erau de actualitate, dar activitatea fusese oricum programată.
    Investițiile reprezintă un subiect care este pe lista managementului întotdeauna. Eu, personal, și ca director la calea ferată, și ca ministru, am spus de atâtea ori că în calea ferată există o subfinanțare cronică în ultimii 25 de ani și luptăm pentru îndepărtarea ei. Eu, la calea ferată, din bugetul pe care l-am primit, de 15 milioane de lei, până la finele anului am obținut până la 90, deci de 6 ori bugetul și aproape l-am implementat undeva la 90 și ceva la sută din noua valoare, deci de 6 ori valoarea inițială. Sunt niște pași care se fac. Sindicatul, evident, ca și presa, trebuie să fie un câine de pază, care să semnaleze aceste aspecte. Ce este relevant luăm și ni-l însușim și găsim soluții, iar ce nu este relevant îi rugăm să reformuleze. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjym7CuitrNAhVIiSwKHYTABC0QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Feconomie%2F2016%2F04%2F27%2Finterviu-ministrul-transporturilor-poate-nu-o-sa-mai-merg-la-intoarcerea-de-la-sedinta-de-guvern-cu-metroul-voi-merge-cu-masina-electrica-11-10-10&usg=AFQjCNFhXs147oGlHPwDSKMPwQ3FFy-bag

  20. ,, În legătură cu situația CFR Călători, ministrul a subliniat că „trenul este un lux”, iar oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă.
    „Recomandam romanilor sa aleaga mijlocul de transport care li se potriveste cel mai bine. Este normal sa fie mai mare biletul de tren, in toate tarile civilizate este la fel. Trenul este un lux si oamenii platesc mai mult ca sa il aiba. Suntem o tara saraca si trebuie sa pastram limitele, dar va spun ca sunt trenuri care sunt foarte bine puse la punct. Incercati trenurile spre mare si o sa aveti o mare surpriza. Celelealte trenuri nu au obligatia sa aiba aer conditionat. Sunt trenuri de lung parcurs, mediu parcurs si scurt parcurs. fiecare operator feroviar, daca vrea sa atraga clienti, va oferi aer conditionat. Cum sunt și trenuri private pe acele rute care au aer conditionat. Cel mai ieftin bilet este undeva la 2 lei, zona Vanatori-Timisoara”, a adăugat Dan Costescu. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjmlq_GiNrNAhUI1ywKHWQgDKEQFgggMAE&url=http%3A%2F%2Fpsnews.ro%2Fministrul-transporturilor-despre-blocajele-de-trafic-drumurile-trebuie-imbunatatite-urgent-131553%2F&usg=AFQjCNGS6cdjND7BIyBpNlAvUfk-E_kg0Q&bvm=bv.126130881,d.bGg

  21. ,, Guvernul bulgar a adus modificari suplimentare Programului Operational de Transport si Infrastructura pentru perioada financiara 2014-2020 sub forma unui proiect inaintat spre aprobare Comisiei Europene.
    Prin urmre, trei proiecte de infrastructura importante au fost incluse in program: finalizarea arcului vestic al centurii Sofiei, lucrari suplimentare in cadrul proiectului pentru reabilitarea liniei feroviare Plovdiv-Burgas si extensia sectiunii liniei trei de metrou din Sofia.
    Modificarile constau in redistribuirea subventiilor anuale provenite din Fondul European de Dezvoltare Regionala fara a aduce prejudicii sumei totale pentru aceasta perioada.
    Suma aprobata initial pentru acest an de 16,5 milioane de euro a fost marita cu 25 de milioane de euro pentru a acoperi cheltuielile cu trei proiecte suplimentare. Pentru a compensa pentru cresterea din 2016, subventiile pentru fiecare din urmatorii trei ani au fost reduse cu 8,3 milioane de euro. ,, .
    Citiți :
    http://www3.conectoo.com/aero-new/ClickService/X0ZBU1QxMDY1NzQ4NCs4Njg2MjUzKzc3NjUyKzgyNjUwMDU3Kw==

  22. ,, Pericol de explozie, azi-noapte, pe calea ferată dintre Braşov şi Predeal. Locomotiva unui tren care transporta 19 vagoane cu petrol a luat foc în zona tunelurilor din apropierea staţiunii Predeal. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiy8Iq74tjNAhXLOxQKHdIMApkQFggpMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2FStiri%2FDigi24%2FActualitate%2FStiri%2FVIDEO%2BLocomotiva%2Bin%2Bflacari%2Bin%2Bapropiere%2Bde%2BPredeal&usg=AFQjCNFp_KNuGTvAQXZ2PsFQ1pXAVztxMA&bvm=bv.126130881,d.d24

  23. ,, Un tren care circula pe ruta Constanța – București, a luat foc în urma unui scurtcircuit la electromotor. Acesta a fost oprit în câmp, în apropiere de Cernavodă.
    Trenul 1582 IR a plecat la ora 13:00 din Constanța, cu destinație București Nord, dar după aproximativ o oră a fost oprit de urgență în plin câmp din cauza unui scurtcircuit la nivelul electromotorului.
    Potrivit wowbiz.ro, din locomotivă a început să iasă un fum intens, ceea ce a determinat călătorii să-și strângă cât mai repede bagajele și să se năpustească spre ieșire, după ce fumul s-a răspândit rapid către vagoane.
    Focul a fost stins imediat cu extintoarele existente, atât în vagoane, cât și în locomotivă.,,.

    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiy8Iq74tjNAhXLOxQKHdIMApkQFghVMAw&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fla-nici-o-saptamana-de-la-ultimul-incident-o-alta-locomotiva-cfr-a-luat-foc.html&usg=AFQjCNHzhaCSsmGoTmxLv6ySv8dLPvWwcA

  24. ,, Incendiu pe cala ferată în Mehedinți. O locomotivă care făcea manevre în Gara Drobeta-Turnu-Severin și care tracta două vagoane de călători a luat foc azi noapte la circa 300 de metri de stația CFR. Mecanicii au alertat pomierii care au venit de urgență și au reușit să stingă locomotiva care fusese cuprinsă de foc . ,, .
    Citiți :
    https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNprXQ_NjNAhWHWBQKHZOZAVU4ChC3AggzMAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DVrGDuaw9wug&usg=AFQjCNGaikBbIf-kQKcJ_iG_f1z__KUITA

  25. Referitor la Hotărârea privind modificarea HG nr 1611/2009 pentru aprobarea normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive și trenuri în sistemul feroviar din România referitor la art. 1 punct 8 Testele Lingvistice consider că se impune modificarea respectivă și că trebuie ca mecanicii de locomotivă să fie capabili să înțeleagă și să comunice cu administratorul de infrastructură cu privire la problem esențiale de siguranța circulației conform nivelului B1 din Cadrul European Comun de referință pentru limbi străine stabilit de Consiliul Europei , respectiv și eu cred că trebuie ca mecanicii de locomotivă să aibă un minim de cunoștințe lingvistice în cel puțin una din limbile stabilite de administratorul de infrastructură.

  26. Domnul Director General Iosif Szenteș spune un mare adevăr în sensul că și CFR Călători are un parc redus format din 34 de locomotive interoperabile şi peste 250 de vagoane care sunt apte să circule cu o viteză de 200 de km/oră, însă dacă infrastructura feroviară permitea viteze de 160 Km/h și peste 160 Km/h unde trebuia să aibă numai locomotive interoperabile și numai vagoane care să fie apte să circule cu o viteză de 200 de km/oră atunci și CFR Călători ar fi avut un parc de material rulant pentru secții interoperabile mult mai mare, dar totul depinde de infrastructura feroviară pentru că nu se justifică în prezent achiziția de locomotive interoperabile și de alte vagoane care să fie apte să circule cu o viteză de 200 de km/oră atâta timp cât viteza comercială a trenurilor de călători nu este nici măcar de 100 Km/h …
    Citiți mai mult pe :
    http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/cfr-calatori-dorinte-si-necesitati