INFORMARE privind derularea procedurii legislative a statutului personalului feroviar

Derularea procedurii legislative:
Data                           Acțiunea
13-04-2016 – Înregistrat la Senat pentru dezbatere cu nr.b205
19-04-2016  – trimis pentru aviz la Consiliul Economic şi Social
19-04-2016 –  trimis pentru aviz la Consiliul legislativ (termen: 19.05.2016)
19-04-2016  – trimis pentru punct de vedere la Guvern
28-04-2016 –  primire aviz de la Consiliul Economic şi Social – cu nr. 1759/28.04.2016 (favorabil)
19-05-2016 –  primire aviz de la Consiliul legislativ – cu nr. 498/19.05.2016 (favorabil)
21-06-2016 –  cu nr.L393 prezentare în Biroul permanent; Senatul e prima Cameră sesizată
21-06-2016  – trimis pentru raport la Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială (TERMEN: 27/09/2016)
21-06-2016  – trimis pentru raport la Comisia pentru transporturi şi energie (TERMEN: 27/09/2016)

SHARE

29 Responses

  1. Totuși în anul 2016 au mai fost unele promovări dar pe acordări de clase de salarizare sunt doar discuții …

  2. Domnul Director General Iosif Szenteș a aprobat la două salariate din Depoul București Călători să primească la salariu câte două clase de salarizare în plus, dar Contabila Șefă -Doamna Badea Adina și preferata Contabilei Șefe -Doamna Bobeș Mariana au vrut ele să dea doar o clasă de salarizare din cele două clase aprobate de Directorul General la cele două salariate. Am auzit că cele două clase de salarizare i le-a propus spre acordare unei alte salariate nou promovată care nu a avut aprobarea Domnului Director General și pentru a primi încă două clase de salarizare în același an când a fost promovată , respectiv a fost întâi promovată din gestionar în contabil și ulterior i s-a mai propus încă 2 clase pentru promovata recent în dubla funcție de gestionar și contabil …

  3. Nu sunt piese pentru înlocuirea celor defecte și din această cauză stau multe din Locomotivele Depoului de Locomotive București Călători și se așteaptă să cadă câte una MAI GRAV și să se ia piesele după ea ca să se pună pe altele … Și locomotivele apte drum scad ca număr astfel …

    1. Vasile,la Dep.Pl. au luat piese din Scoala Personalului si au pus la LE
      Mai ca lumea, nu?

      1. Dacă tot au luat piese din scoala personalului ca să le pună pe locomotive în locul pieselor defecte de pe locomotive , au adus la școala personalului măcar piesele defecte pe care le-au schimbat ?

  4. Un ceferist dezamăgit de Ministrul Transporturilor ce a fost Director Ceneral la Infrastructura Feroviară says:

    Oare noul Ministru Tehnocrat al Transporturilor va înțelege că trenul nu trebuie să fie un lux pentru Români pentru că transportul feroviar este un transport social și că vârsta medie a locomotivelor CFR Călători este între 30 și 62 ani ( LE circa 30 ani, LDE circa 35 ani, LDH circa 35 ani, AM seriile 700,900,1000,LVT circa 62 ani și RE tip Z6100 și Z 6300 circa 41 ani ) și multe dintre ele sunt mai în vârstă decât mecanicii de locomotive de călători fapt ce le face dacă nu sunt îngrijite / întreținute să se defecteze cât mai multe unele chiar să ia foc și din acestă cauză mecanicii de locomotive avertizau că acestea vor intra ele singure în ,,Greva Tehnică ,, poate chiar înainte să intervină în acest sens mecanicii de locomotivă de la CFR Călători la 01 octombrie 2016.
    ,, Noul ministru al Transporturilor, Petru Sorin Buşe, are o experienţă de peste 25 de ani în industria auto globală, între septembrie 2010 şi mai 2015 fiind vicepreşedinte al Inginerie Renault Globale şi Directorul General al Renault Technologie Roumaine (RTR), informează Guvernul.
    Anterior, tot în cadrul grupului Renault, în perioada iulie 2009 – septembrie 2010 a fost Director General adjunct al RTR, iar în perioada septembrie 2008 – iunie 2009, Inginer Şef Adjunct pentru Rusia.
    Între anii 1996 – 2008 a lucrat pentru Toyota Motor Manufacturing Canada, ajungând la funcţia de Directorul General adjunct în această companie în ianuarie 2007.
    Emigrat în Canada în perioada 1990 – 1996, Sorin Buşe a lucrat în industria automobilele nord-americană, prestând şi servicii de inginerie contracte de General Motors.
    Noul ministru vorbeşte fluent limbile engleză şi franceză şi are cunoştinţe de italiană şi spaniolă. El s-a născut la Bucureşti în data de 16 august 1960, este căsătorit şi are doi copii.,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjz79KN7t3NAhXHMhoKHVkqCgcQFggtMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fpolitic%2Fcine-este-noul-ministru-al-transporturilor-15518119&usg=AFQjCNFVFWtoCADwP0S6Kz0T0daZH2vqUA

  5. Un ceferist dezamăgit de Ministrul Transporturilor ce a fost Director Ceneral la Infrastructura Feroviară says:

    Ministrul Transporturilor -Domnul Dan Costescu referindu-se la sindicatul SUS CFR Călători ce are un număr de 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai CFR Călători , sindicat care a avut la Mitingul din 22 aprilie 2016 câteva sute de membrii de sindicat ce sunt mecanici de locomotive și automotor la CFR Călători, spune că este un sindicat mic ceea ce demonstrează că nu face diferența între noțiunile de: sindicat, uniuni de sindicate, federații , alianțe etc, deoarece SUS CFR Călători cu 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați la CFR Călători este cel mai mare sindicat de la unitățile feroviare de stat : CFR Călători, CFR Marfă și CFR Infrastructură și dacă mecanicii de locomotive au afirmat că vârsta medie a locomotivelor este între 30 și 62 ani ( LE circa 30 ani, LDE circa 35 ani, LDH circa 35 ani, AM seriile 700,900,1000,LVT circa 62 ani și RE tip Z6100 și Z 6300 circa 41 ani ) și multe dintre ele sunt mai în vârstă decât mecanicii de locomotive de călători fapt ce le face dacă nu sunt îngrijite / întreținute să se defecteze cât mai multe unele chiar să ia foc și din acestă cauză mecanicii de locomotive amenințau cu ,,Greva Tehnică ,, de care Ministrul Transporturilor nu se sperie spunând practic că 1000 de protestatari din 22 aprilie 2016 nu îl sperie pentru că fac parte dintr-un sindicat mic , dar domnule Ministru al Transporturilor cred că nu vi s-a spus că mecanici de locomotive la CFR Călători sunt 2000 toți , iar cei care nu au fost la Mitingul din 22.04.2016 erau de serviciu, ieșeau din serviciu sau urma să intre de serviciu și nu au putut efecdâtiv să participle la Mitingul de Protest din 22 aprilie 2016.
    La Mitingul de Protest din 22 Aprilie 2016 din Parcul din fața Ministerului Transporturilor , mecanicii de locomotivă au tras primul semnal de alarmă spunând că la 01 iunie 2016 va fi ,,Grevă Tehnică ,, dar ulterior au înțeles că: ,, BVC-ul CFR Călători pe anul 2016 s-a aprobat prin HG mai târziu , la fel și contractul de prestări servicii al CFR Călători și nu exista timp efectiv pentru achiziții de piese noi astfel încât să se poată înlocui efectiv piesele defecte sau lipsă care interzic ieșirea locomotivelor din depouri și nici timpul efectiv de a se lua de către CFR Călători și Ministerul Transporturilor o decizie referitoare la reparatorii de locomotive ale CFR Călători astfel încât situația parcului de material rulant motor să se redreseze la CFR Călători și în consecință mecanicii de locomotivă au înțeles să tragă semnalul de alarmă pe 01.10.2016 dacă între timp nu se iau măsuri reale de achiziții și de înlocuirea pieselor defecte sau lipsă care interzic ieșirea locomotivelor din depourile CFR Călători și măsuri reale referitoare la reparatorii de locomotive de la Filiala CFR Călători ce ar trebui să redevină în mare parte angajații CFR Călători, rămânând la SCRL Brașov SA decât cei necesari efectuării de RR-uri astfel încât situația parcului de material rulant motor al CFR Călători să se redreseze și SCRL Brașov SA să iasă din insolvență . ,, .
    Chiar dacă se schimbă Ministrul Transporturilor data de 01 octombrie 2016 rămâne ca data de ,,Grevă Tehnică ,, pentru MECANICII de LOCOMOTIVĂ și AUTOMOTOR ai CFR CĂLĂTORI ce sunt majoritatea membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF , asta dacă între timp locomotivele nu fac ,,Greva Tehnică,, . Ținând cont că reparatorii de locomotive (SCRL Brașov SA ) sunt în insolvență se pune întrebarea dacă faptul că iau foc locomotivele CFR Călători în ultimul timp trag oare și ele semnalul de alarmă înainte de a intra ele în ,,Grevă Tehnică,, mai repede de 01 octombrie 2016 fără să mai aștepte mecanicii de locomotivă ?

    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjl7rKwr7zNAhWHPxQKHRuxCU0QFghOMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.informatia-zilei.ro%2Fmm%2Fsocial%2Fsindicalistii-cfr-au-protestat-in-fata-ministerului-transporturilor&usg=AFQjCNEFbl7c-jFqPb9rgmOb9e3KKbyZsw&bvm=bv.125221236,d.d24

  6. Un ceferist dezamăgit de Ministrul Transporturilor ce a fost Director Ceneral la Infrastructura Feroviară says:

    Înainte de predarea postului de Ministru al Transporturilor domnul Ministru Dan Costescu a declarant referinduse la transportul rutier că situația drumurilor trebuie înbunătățită urgent și referinduse la transportul feroviar a evitat să spună că și infrastructura feroviară după Revoluție și până în prezent a fost neglijată de Guvernele României și că și situația infrastructurii feroviare trebuie înbunătățită urgent , dar a precizat că ,,românii trebuie să aleagă mijlocul de transport care li se potriveşte cel mai mai bine, transportul cu trenul fiind “un lux”. ,, .
    ,, Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a declarat ca situaţia drumurilor trebuie îmbunatăţită urgent, iar românii trebuie să aleagă mijlocul de transport care li se potriveşte cel mai mai bine, transportul cu trenul fiind “un lux”. ,, .
    ,, “Este normal să fie mai mare biletul de tren. În toate ţările civilizate este la fel. Trenul este un lux şi oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă”, susţine ministrul Dan Costescu. ,, .

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/un-alt-ministru-din-guvernul-ciolos-reuseste-sa-socheze-transportul-cu-trenul-este-un-lux_301968.html#ixzz4DavPXFW3

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/un-alt-ministru-din-guvernul-ciolos-reuseste-sa-socheze-transportul-cu-trenul-este-un-lux_301968.html#ixzz4Dav9GLdx
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjz79KN7t3NAhXHMhoKHVkqCgcQqQIIITAA&url=http%3A%2F%2Fwww.romaniatv.net%2Fun-alt-ministru-din-guvernul-ciolos-reuseste-sa-socheze-transportul-cu-trenul-este-un-lux_301968.html&usg=AFQjCNGYoLPyVc1jVaxIAlbOIPCYSICSAg&bvm=bv.126130881,d.d2s

  7. Domnule Podina Cristian în 13 aprilie 2016 a fost înregistrat la Senat , ce este prima Cameră sesizată, Statutul Personalui Feroviar , în 21-06-2016 – cu nr.L393 a fost prezentat în Biroul Permanent al Senatului și de aici se numără 45 de zile de sesiune și dacă nu se pune în acest timp în discuție , atunci trece tacit ca aprobat în Camera Deputaților.

    1. deci din 21 06 2016 se numără 45 de zile sau 60 de zile ,corect ?

  8. din 13 aprilie de când a fost înregistrat acest statut ,nu au trecut 60 de zile ?

    1. 60 zile de sesiune parlamentara se considera de la discutarea în Biroul Permanent al Senatului…

  9. ,, Statul vrea trenuri între oraşe şi aeroporturi, biciclete de închiriat şi autobuze ecologice
    Autor: Alexandru Urzică | duminică, 26 iunie 2016 | 5 Comentarii 1466893895
    Guvernul se pregăteşte de aprobarea unui plan care prevede înfiinţarea de trasee de cale ferată uşoară între centrul oraşelor mari şi aeroporturi, realizarea unor staţii de închiriere de biciclete şi dotarea autobuzelor cu suporturi de biciclete, dar şi dezvoltarea de puncte de încărcare a maşinilor electrice.
    Planurile, care ar trebui implementate până în 2035, fac parte din Strategia de Dezvoltare Teritorială elaborată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi care urmează a fi aprobată de Guvern la finalul lunii iulie, potrivit informaţiilor Capital.
    Una dintre acţiunile concrete vizate de Guvern este trecerea în subteran a liniilor de cale ferată din Timişoara şi înfiinţarea unei linii de tren metropolitan între staţiile Timişoara Nord şi Timişoara Est. Printre proiectele ce urmează a fi realizate se numără şi dezvoltarea unei reţele de staţii de închiriat biciclete în zona metropolitană Botoşani, realizarea unei platforme cargo în cadrul Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca şi dezvoltarea unor puncte de alimentare cu energie electrică a autovehiculelor, cu precădere în marile oraşe.
    Strategia MDRAP urmăreşte şi înfiinţarea de trasee expres de transport în comun ecologic între Iaşi, Craiova, Sibiu şi aeroporturile care le deservesc. Tot o legătură directă între Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Botoşani – Suceava, Târgu Mureş, Brăila – Galaţi, Sibiu şi aeroporturile care le deservesc se urmăreşte şi prin realizarea unor căi ferate uşoare, inclusiv prin utilizarea tehnolgiei monoşină/monrail.
    Se doreşte şi extinderea pistelor de biciclete care să facă legătura între centrul urban şi zona de influenţă urbană, inclusiv înfiinţarea de staţii de închiriere şi dotarea autobuzelor cu suporturi de biciclete în oraşe precum Craiova, Braşov, Baia Mare, Oradea, Botoşani, Arad, Sibiu, Satu Mare, Timişoara, Târgu Mureş, Ploieşti, Iaşi, Galaţi şi Brăila.
    Din planul de măsuri ce privesc dezvoltarea şi diversificarea infrastructurii de transport între oraşele cu peste 100.000 de locuitori şi zona urbană funcţională face parte şi realizarea de variante de ocolire pentru o serie de oraşe precum: Timişoara (varianta sud), Cluj-Napoca (variantele nord şi sud, centura Floreşti), Iaşi (varianta trafic uşor), Bacău, Târgu Mureş (varianta est), Oradea (inel de centură integrat), Braşov (varianta de ocolire Săcele-Hărman-Bod-Hălciu-Dumbrăviţa-Vlădeni), Sibiu (varianta sud), Craiova (varianta sud), Botoşani, Galaţi, Ploieşti (DN1-DN 72), Piteşti (varianta vest), Arad (varianta est) şi Baia Mare (reabilitare şi modernizare).
    Ministerul Dezvoltării arată că aceste investiţii se vor realiza în strânsă corelare cu Planurile de Mobilitate Urbană Integrate ale oraşelor vizate, cele pentru cei şapte poli de creştere şi Municipiul Bucureşti fiind deja în curs de elaborare cu sprijinul BERD.
    În urma unei analize, MDRAP a identificat faptul că nevoia de investiţii în dezvoltarea teritorială a ţării depăşeşte suma de 125 mld. euro. România ar putea atrage pentru proiectele propuse circa 19,5 mld. euro din fonduri europene pe exerciţiul financiar 2014-2020, la care se adaugă bani de la bugetul de stat şi de la bugetele locale în valoare de 22,3 mld. euro, împrumuturi de 5,3 mld. euro şi bani din parteneriate public-private în valoare de 3,1 mld. euro. Totuşi, pentru a-şi îndeplini planul, statul are nevoie de un surplus de finanţare de 76,1 mld. euro, potrivit documentului citat. ,,.
    Citiți :
    http://www.capital.ro/statul-vrea-trenuri-intre-orase-si-aeroporturi-biciclete-de-inchiriat-si-autobuze-ecologice.html

    1. Statul nosttu vrea multe.
      In 1990, statul si-a propus sa faca autostrazi. Azi, avem bucatele de autostrazi, 1 km ici. 1km dincolo. Si-a propus sa faca linie ferata de mare viteza (160 km/h). Cati km sunt gata? Acum isi propune piste de bicicleta, variante ocolitoare, cale ferata usoara(?), proiecte si iar proiecte. Nimic finalizat. Daca tarisoara asta a noastra, sta bine la ceva, atunci acel ceva SE NUMEste PROMISIUNI.
      DE 26 ani traim numai cu promisiuni. Oare cand va exploda iar mamaliga?

  10. ,, Autoritatea Feroviara Romana propune modificarea Ordinului 290/2000
    June 22, 2016
    Autoritatea Feroviara Romana (AFER) a supus dezbaterii publice un proiect legislativ pentru modificarea Ordinului nr.290/2000 privind aprobarea normelor pentru activitățile de proiectare, construire, modernizare, reînnoire şi întreținere a subsistemelor structurale, elementelor constitutive de interoperabilitate şi componentelor, vehiculelor şi a infrastructurii feroviare şi de metrou.
    Potrivit proiectului inițiat de către AFER, autorizaţiile de punere în funcţiune a subsistemelor de vehicule şi control-comandă şi semnalizare la bord, a căror utilizare este prevăzută cel puţin parţial pe partea de reţea care nu este încă cuprinsă în domeniul de aplicare al STI, pentru partea respectivă a reţelei şi a subsistemelor de infrastructură, energie şi control-comandă şi semnalizare pe calea ferată pe acele părţi de reţea care nu sunt încă cuprinse în domeniul de aplicare al STI, se acordă având ca documente de referinţă normele naționale tehnice notificate, denumite în continuare NNTR.
    Documentele specifice eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin de către Autoritatea Feroviară Română – AFER în baza Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 290/2000 privind admiterea tehnică a produselor şi/sau serviciilor destinate utilizării în activitățile de proiectare, construire, modernizare, întreținere şi de reparare a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant, pentru transportul feroviar şi cu metroul, cu modificările ulterioare, rămân valabile până la expirarea vizei periodice pentru autorizaţia de furnizor feroviar şi a valabilităţii certificatului de omologare tehnică feroviară sau a agrementului tehnic feroviar, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2017, pentru operatorii economici care efectuează activităţile prevăzute la art. 1 şi 2.
    Detalii suplimentare sunt disponibile accesând http://www.afer.ro/transparenta/Proict%20OMT%20-%20include%20anexele.pdf ,, .
    Citiți :
    http://clubferoviar.ro/afer-propune-modificarea-ordinului-2902000/

  11. ,, Licitatia pentru Lotul 3 din tronsonul Simeria-Gurasada a fost atribuita
    Licitatia pentru Lotul 3 din tronsonul Simeria-Gurasada, care face parte din coridorul IV de transport Pan-European, a fost atribuita de CFR SA, asocierii formata din FCC Construccion SA (Lider de asociere) – Astaldi SpA – Convensa, cu valoarea de 2.636.508.802,17 lei fara TVA.
    La licitatie au mai participat asocieriile alcatuite din Corsan & Azvi & Comsa & Isolux Ingenieria (Corsan lider); Impresa Pizzarotti & Saipem (Pizzarotti lider); Strabag & Thales (Strabag Lider).,,.
    Citiți :
    http://www3.conectoo.com/aero-new/ClickService/X0ZBU1QxMDU4NDgzMys4Njg2MjUzKzc3MjE4KzgyNjUwMDU3Kw==

  12. Cred ca si alti multi colegi de la CFR Infrastructura au inteles ca diferentele dintre cele trei CCM de la unitatile feroviare de stat (sub acelasi patronaj al Ministerului Transporturilor) se datoreaza in primul rind modului de negociere, de intelegere a responsabilitatii din partea reprezentantilor sindicali si nu in ultimul rand de existenta intre acestia a unui grup de reprezentanti sindicali care SA NU UITE CA SE AFLA ACOLO PENTRU CEI REPREZENTATI nu pentru ei personal.
    Reprezentantii FSTFR-ANSF de la Calatori au fost in numar mai mare decit cei de la Infrastructura, iar cei de la FNFMC condusi de Istrate au inteles sa lase deoparte interesele personale si orgoliile pentru a se sprijini reciproc pentru INTERESUL CELOR REPREZENTATI, membrii in organizatii sindicale diferite dar salariati cu acelesi nemultumiri de la acelasi angajator.
    Atunci cind se realizeaza in SCOP CORECT o majoritate (4 FSTFR si 4 de la FNFMC), adica 8 din 12. se vad si rezultatele !
    La Infrastructura, reprezentantii ANSF ( un singur reprezentant la inceput,spre sfirsit acceptindu-se datorita numarului de salariati reprezentati si dupa multe insistente inca un reprezentant) au fost ignorati de administratie, iar ceilalti 20 de reprezentanti inca mai acorda un loc secund INTERESELOR CELOR REPREZENTATI!
    Daca reprezentantii ANSF de la Calatori si Infrastructura au avut in ambele cazuri aceeasi pozitie, nu inteleg de ce reprezentantii FNFMC de la Infrastructura (in numar mai mare aici) au avut pozitii diferite?!
    Despre cei de la Marfa nu mai comentez, acolo ANSF nu este prezenta si nu stiu daca acest fapt este sau nu o cauza pentru situatia cea mai dezastruoasa dintre toate CCM-urile.
    Este de remarcat ca salariatii de la Calatori nu sunt cu totii multumiti, cu toate ca “stau cel mai bine” fata de colegii lor de la Infra si Marfa.
    E bine ca sunt nemultumiti pentru ca mai E LOD DE MAI BINE, numai daca ne referim la coeficientii de ierarhizare pierduti SI CARE TREBUIE RECISTICATI, dar nemultumirea lor trebuie sa se manifeste printr-o sustinere a celor care-i REPREZINTA CU ADEVARAT!
    Cind se intorc din concediu sa nu uite ca alti colegi feroviari nu si-au permis sa plece in concediu!…Sau cind la lichidarea fiecarei luni, alti colegi feroviari cu aceeasi clasa de slarizare iau bani mai putini!

  13. Lucian spune ca ANSF a avut echipa de negociere mai mare la CFR CĂLĂTORI decât la CFR Infra …

  14. LEONIDAS SE ÎNTREABĂ DE CE LA INFRA SUNT DIN CE ÎN CE MAI MULȚI SALARIAȚI ÎN APROPIEREA SALARIULUI MINIM BRUT PE ECONOMIE ??? LUCIAN SPUNE CĂ TOTUL DEPINDE de Echipa de negociere de la Infra a CCM din partea sindicatelor din ultimii ani …

  15. Mă întreb și eu de ce la Infra nu s-au dat clase de salarizare în anul 2014 ca la CFR CĂLĂTORI ???

  16. Se întreabă LEONIDAS de ce la Infra nu este încă în salariul de baza introdus sporul de 7 la suta de condiții grele feroviare …
    LUCIAN SPUNE CA LA CFR CĂLĂTORI A FOST ECHIPĂ MAI BUNĂ DE NEGOCIERE A CCM DECÂT LA INFRA…

  17. Domnul Lucian și domnul LEONIDAS sunt doi ceferiști activi ,unul de la CFR călători și altul de la CFR Infra și discută comparând CCM de la cfr călători cu CCM de la cfr Infra si trag concluzii … Se întreabă LEONIDAS de ce la Infra nu se decontează 50 la sută din factura de concediu …

  18. Legat strict de articol, sunt foarte dezamagit de atitudinea multor ceferisti.
    1. Cand a fost vorba sa ne prezentam la Mitingul ptr. sustinerea Proiectului Statului si a altor probleme grave, legate de Unitatile CFR, multi si-au exprimat dorinta(mai ales pe retelele de socializare) de a participa, dar cand a fost ora Mitingului nu s-au prezentat decat membrii ANSF, cu toate ca acest Statut al Feroviarului, se refera la toti feroviarii, indiferent de forma de organizare , Privat sau de Stat.
    2. Cand forma de Statut a fost introdusa la Senat ptr. avizare si votare, s-a gasit si alta federatie sa propuna un Statut. Nu stiu ce urmareste, dar banuiesc. Statutul din 13.04.2016 are toate avizele si semnaturile ministerelor interesate. Asta a fost agreata de MT.
    3. Acum ca este la Senat, foarte multi se intreaba de ce dureaza asa de mult dezbaterea si votarea lui. Le raspund, ca daca in loc de 1000 CFR- isti ,eram 10.000 la Mitingul din Aprilie organizat de ANSF, altul era ritmul de votare.
    4. In ce forma si cate amendamente se vor face la acest Statut, ramane sa vedem. Din punctul meu de vedere, nu ajunge numai initierea proiectului, ci si sustinerea lui. Cum? Fiecare a votat un senator, un deputat, ar trebui sa mergem fiecare sa le explicam ce inseamna si ce se doreste prin acest Statut.
    5. Acum dupa ce ANSF a muncit(fara ghilimele) si munceste in continuare pentru informarea membrilor sai, unele fedetatii vin si ne copiaza( nu-i rau dar ar putea sa le spuna si sursa de informare) informandu-si membrii la randul lor. Ca exemplu, informarea de pe acest site, a aparut si pe retelele de socializare.

  19. Foarte bine scris acest comentariu d-le Leonidas.
    Dar pentru simpli membrii, este o lectura greoaie. Chiar si ptr. cei initiati (obisnuiti cu termenii), le este greu sa va urmareasca.
    Din punctul meu de vedere (este democratie), negocierile la Infra bat pasul pe loc, pentru ca nu se doreste o negociere adevarata, de nicio parte( timpul trece leafa merge).
    Imi place ca sunteti foarte bine informat. CE AR FI SA VA FACETI INTRAREA IN CETATE. Sunt foarte multi cei care stau inafara cetatii si comenteaza, dar numai atunci cand sunt afectati de ceva sau cineva. In rest … .
    Cu toata modestia, dar nu mai este cazul, trebuie sa felicitam negociatorii FSTFR-ANSF, la negocierea CCM pe Calatori. Mult, putin, atat cat au realizat este un plus( a se vedea ccm-urile din anii anteriori). Dar la noi (sntfc) unii se intreaba: de ce se face? daca nu se face: de ce nu se face? Iar cei de la celelalte Companii Feroviare, ne pizmuiesc.

  20. DOMNULE LEONIDAS DUMNEAVOASTRĂ VEDEȚI CĂ CEI DE LA CFR CĂLĂTORI AU NEGOCIAT MAI BINE CA CEI DE LA CFR INFRASTRUCTURA ȘI DECÂT CEI DE LA CFR MARFA SI ÎNCERCAȚI SĂ ÎI FACETI și pe cei de la cfr călători să înțeleagă acest fapt …Felicitari domnule LEONIDAS ….

  21. La intilnirea administratie- reprezentanti organizatiilor sindicale semnatare CCM din 23 .06.2016 –
    Presupunem ca s-a discutat :
    – Reprezntantii au cerut introducerea sporului de 7% M.F. si a 7% din MGF in salariu ! ?
    – Reprezentantii au cerut negocierea unei sume ca “prima de vacanta” din cota maxima de (2) sau pina la 5% din cheltuielile cu salariile – unde fondul respectiv ar fi de 37.032 mii lei (37 milioane) iar administratia a refuzat pe considerentul ca nu-si permite acest lucru, avand in vederea absortia – fuziunea cu SIMC si Sere si pepiniere – socitati care nu aduc venituri companiei !?
    – Administratia a solicitat “rearanjarea Anexei 1” (conform FNDF) sau “modificarea Anexei 2” prin participarea reprezentantilor organizatiilor sindicale semnatare CCM (cite 1-2 membrii) intr-o comisie care sa lucreze in acest scop (ori pentru Anexa 1, ori Anexa 2, ori amandoua…), in perioada urmatoare
    – alte probleme ..: Acordare drepturi salariale castigate in instanta; conditii de munca…
    Discutiile vor continua la o data ulterioara….

    INTREBARI:
    HG 953/2014 – Buget rectificativ pe anul 2014 lua in calcul cheltuielile cu SIMC si Sere!
    – Acum in anul 2016, dupa aproape 2 ani se invoca probleme financiare datorate preluarii avute in calcul inca din 2014 ?
    In fundamentare HG 326/2016 nu se precizeaza nimic in legatura cu eventuale cheltuieli datorate preluarii SIMC!
    – Cind s-a facut bugetul pentru 2016 nu se cunosteau problemele ?
    Avind in vederea formularea din Legea nr. 227/2015 , art 25 lit.b) “ cheltuielile sociale, în limita unei cote de până la 5%, aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii “…
    – Cind s-a stabilit in concret majorarea de la 2 % la 5% ?
    – Acest lucru, valoarea cuantumului procentual, nu trebuie facut printr-o negocierea intre angajator si reprezentanti?
    Suntem sub incidenta unui CCM si a unui buget aprobat, iar administratia doreste o renegociere a anexelor, sa intelegem ca s-au indentificat si resurse bugetare.
    – Care anexa se doreste a se renegocia? Indiferent care anexa se doreste a se renegocia, cum ramane cu prevederile bugetare in vigoare? Sunt resurse pentru a se sustine negocierea sau se incearca a reduce din drepturile unora pentru a da la altii?
    – Daca sunt resurse indentificate, cum ramine cu refuzul administratiei de necociere a cuantumului de pana la 5% , pe motive de probleme finaciare datorate unei preluari prin absortie de care se cunostea din 2014?
    Daca pina la 26.04.2016, adica pe primele 4 luni, s-au cheltuit 4000 de mii milioane pentru : cadouri Pascale; indemnizatii de nastere /inmormantare, cheltuieli de transport, iar pana la 31.05.2016 au fost inregistrate solictari ajutoare sociale de circa 327, oo de mii de lei, iar pina la sfirsitul anului se mai prognozeaza solicitari de ajutoare sociale de pina la 850,oo de mii de lei, rezulta un total de aproximativ 5 200 de mii de lei, adica 5,2 milioane lei!
    – De unde se vehiculeaza suma de 12 .000 de mii de lei (12 milioane de lei) ca fiind maximul admis si necesar pentru vreo 300 de dosare?
    – Care este valoarea reala a acestor dosare?
    – Pentru citi salariati, din ce unitati, care este valoarea pentru fiecare dosar in parte?
    Daca am calcula “babeste” pentru 23.000 de angajati acordarea unei prime de 1000 de lei, ar fi necesari 23.000.000 de lei, adica 23 000 de mii de lei, adica 23 milioane de lei.
    – Se doreste cu adevarat stabiliraea cuantumului de 5% din cheltuielile cu salariile, la suma de 37.032,88 de mii de lei, adica 37 de milioane?
    – Daca din 37 milioane s-au cheltuit 4 milioane, si se mai iau in calcul (in mod correct)inca aproximativ 1,2 miliane lei pina la sfirsitul anului (nu 12 milioane cum se solicita pentru 300 de dosare) sunt disponibili (scriptic) 31 de milioane, de ce nu se vrea acordarea primei de vacant la 1000 de lei? Adica alocare a 23 de milioane si tot mai raman 6 milioane pentru alte ajutoare sociale sau cheltuieli, chiar si 150 de lei de copil la Craciun!

    RESTUL E PRAF IN OCHII MURITORILOR!

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    la Hotărârea Guvernului nr. 326/2016privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2016 al
    Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A.,aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor
    Indicatorii principali prevăzuţi în BVC/2016 sunt:
    – Venituri totale 4.212.131,09 mii lei
    – Cheltuieli totale 4.212.131,09 mii lei
    – Rezultatul brut 0,00 mii lei
    Per ansamblu, veniturile totale înregistrează o creştere cu 12,06 % în 2016 faţă de preliminatul anului 2015. Această creştere este determinată de creşterea veniturilor de exploatare cu 11,64 %, ca urmare a majorării transferurilor de la bugetul de stat cu 48,45 %.
    cheltuielile cu salariile sunt estimate la valoarea de 745.128,28 mii lei.
    La fundamentarea acestui element de cheltuială s-au avut în vedere următoarele:
    – prevederile art. 54 alin. 1), lit. a) și b) din Legea nr. 339/2015 – legea bugetului de stat pe anul 2016
    – numărul de personal estimat pentru anul 2016 este 22.256 salariați format din: numărul de personal al C.F.R. S.A. preliminat la 31.12.2015 (22.156 salariați) la care se adaugă un număr de 100 de salariați pe care CFR SA prelimină sa îi angajeze începând cu 01.05.2016.
    În privința necesității angajării unui număr de cca. 100 salariați precizăm următoarele: prin BVC 2015 aprobat prin HG nr. 224/02.04.2015 CFR SA prelimina la finele anului 2015 un număr de 22.455 salariați;
    – urmare extinderii activității prin preluarea unui număr de 29 secții de circulație neinteroperabilă (începând cu 01.08.2015) CFR SA a preluat un număr de 605 salariați și, prin Hotărârea Guvernului nr. 940/2015 (privind prima rectificare a BVC 2015), C.F.R. S.A. a preliminat la finele anului 2015 un număr de salariați de 23.060.
    – același număr de personal – 23.060 salariați – a fost preliminat de C.F.R. S.A. și prin Hotărârea Guvernului nr.948/2015 (privind a doua rectificare a BVC 2015)
    – la 30.11.2015 CFR SA a înregistrat un număr de 22.238 salariați, iar la 31.12.2015 prelimină reducerea acestuia la 22.156 salariați.
    – reducerea numărului de personal la 31.12.2015 (cca 904 salariați), cauzată de pierderi naturale (pensionări, decese, ieșiri voluntare), se înregistrează, în principal, în sectoarele de activitate care asigură siguranța circulației pe infrastructura feroviară, cele cca 904 posturi fiind vacante. Pentru asigurarea desfășurării traficului feroviar în condiții de siguranță este strict necesară angajarea unui număr minim de 100 de salariați în sectorul de exploatare.
    Așadar, în situația în care CFR SA angajează 100 de salariați, începând cu 01.05.2016, numărul de personal prognozat la 31.12.2016 este de 22.256 salariați, adică mai mic față de numărul de personal aprobat la 31.12.2015 de 23.060 salariați (BVC 2015 rectificat) sau 22.455 (BVC 2015 inițial).

    Hotărârea nr. 953/2014 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2014 al Companiei Naţionale de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor
    Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 4 alin. (1) lit. a) şi al art. 10 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014,
    Art. 1. –
    Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2014 al Companiei Naţionale de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    Art. 2. –
    Angajarea sumelor alocate de la bugetul de stat se face cu respectarea prevederilor art. 36 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2014 nr. 356/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    Art. 3. –
    În execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2014 a Companiei Naţionale de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A. se va avea în vedere data de la care preluarea filialelor S.C. Sere şi Pepiniere C.F.R. – S.A. şi S.C. Întreţinere Mecanizată a Căii Ferate – S.A. îşi va produce efectele juridice, conform prevederilor legale în vigoare.
    PRIM-MINISTRU
    VICTOR-VIOREL PONTA

  22. Harry Houdini – iluzionist American, Aurel Iozif nume de scenă Iozefini -iluzionist roman si David Copperfield – descris ca cel fiind magicianul cu cel mai mare succes comercial din istorie, sunt cu totii pigmei neinsemnati in comparative cu cei mai mari iluzionisti de la calea ferata: specialistii experti sindicali !
    Pamflet real inspirat din realitate:
    Din ciclul de spectacole sustinute de CIIF “Compania Iluzionistii Infrastructurii Feroviare”, in aceeasi regie si cu aceiasi actori, reprezentatia din 01.06.2016 cu tema “Iluzia Protocolului” a avut un real succes fata de ultima reprezentatie din 23.06.2016 cu tema “Iluzia primei de vacanta”, unde protagonistii spectacolului vazand ca succesul incepe sa paleasca, au lansat deja temele pentru urmatoarele reprezentatii: “Iluziile Comisiei pe Anexa 2” si o mai veche tema“Iluzia platii egale pentru munca/responsabilitate egala”!
    Reprezentatiile au fost si vor fi numai pentru publicul cotizant de la CFR Infrastructura, intrucit pentru publicul cotizant de la CFR Calatori ruleaza cu neasteptat si real succes de mai bine de 2 luni un grandios spectacol: “De 1000 de lei vacanta”, jucat cu “casa inchisa” si cu reprezentatii ce vor tine pana la sfirsitul anului!
    Din studiile de piata, se pare ca publicul cotizant de la CFR Infrastructura (probabil datorita conditiilor meteo) este mai receptiv vara la spectacole cu teme iluzorii si mai putin receptiv toamna la spectacole cu teme de vacanta, cum ar fi “De 500 de lei vacanta, ca ziua e mai scurta si concediile s-au dus”!
    CIIF – asigura pe toti cei interesati de stagiunea spectacolelor din toamna sa nu fie ingrijoreti, regizorii si toti iluzionistii vor ignora rezultatele studiilor de piata si vor fi preocupati in a oferi acelasi nivel ridicat al reprezentatiilor printr-o diversitate de teme cu real succes!

    In numele CIIF – Regizor Principal Scurtache, Iluzionist SEF Dobrica Floricica, Iluzionist principal Mic Grigore, Iluzionist executiv Orlando Catilosu’.

Share:

Alte articole