Pe site-ul Ministerului Transporturilor în data de 06.01.2016 a fost publicat pe Transparența decizională spre consultare publică “Proiectul de ORDONANŢA GUVERNULUI privind integrarea sistemului feroviar din România în spaţiul feroviar unic european”. Vezi aici: http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1030-0g06012016dtf.
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii la proiect este data de 10.01.2016
Grup ţintă: Toate persoanele fizice sau juridice interesate, care pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
7 Responses
În legătură cu managementul dezastruos al conducerii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”, FSTFR sesiza organele decidente ale Statului Român din anul 2013.
,, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a sesizat, pe 19 august 2013, Consiliul de supraveghere din domeniul feroviar, din cadrul Consiliului Concurenţei, în legătură cu managementul dezastruos al conducerii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”, în frunte cu managerul privat Valentin Dorobanţu. După mai bine de o lună, preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, Otilian Neagoe, a dat un răspuns de complezenţă şi a pasat responsabilitatea soluţionării celor sesizate de sindicalişti către Ministerul Transporturilor.
Preşedintele FSTFR, Gabriel Maxim Rodrigo, a solicitat Consiliului Concurenţei să verifice dacă CFR Călători „respectă prevederile legale ale Contractului de prestări servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015″. Reprezentantul sindicaliştilor a cerut să se verifice modul prin care managerul privat Valentin Dorobanţu a desfiinţat, de la începutul anului 2013 şi până acum, „un număr de 150 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru companie, trasee care, ulterior, în bună parte, au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători”.,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjv4rvv5L3KAhUG3iwKHR_RBtAQFggsMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Fdezvaluiri-investigatii%2Fconsiliul-concurentei-gireaza-jaful-de-la-cfr-calatori-104920&usg=AFQjCNFuy6dapYWR35XHq28AaY3YORXT9w&bvm=bv.112454388,d.bGg
,, Maxim Rodrigo, sindicalist: Neavand aceste unitati de deszapezire,la care se adaugă materialul rulant vechi si neavand garnituri, vagoane, automotoare, rame care sa faca fata pe vreme rea se intampla astfel de situatii pe calea ferata.” ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKlOi4tLXKAhWBORoKHcPSDXkQFggjMAM&url=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fvideo%2Fpasagerii-din-trenul-arad-constanta-au-mers-12-ore-in-vagoane-plina-de-zapada-explicatia-data-de-cfr-calatori%2F61764137&usg=AFQjCNHPMgqMD7rrvO37hv8E2bogveKFeg&bvm=bv.112064104,d.d2s
,,În timp ce, în Japonia, un tren cu șapte vagoane plutește deasupra șinei de cale ferată cu o viteză de peste 500 km pe oră, în România, s-a ajuns la „performanţa“ ca 100 de kilometri să fie parcurşi în două ore. Viteza medie s-a redus cu 20 kilometri pe oră faţă de acum 25 de ani. În acest ritm, există riscul ca, într-o jumătate de secol, trenurile de călători nici să nu mai plece din staţie – dacă, nu cumva, compania falimentează între timp. Situaţia s-a degradat de la an la an, chiar dacă, la sfârşitul lui 2014, societatea obţinea un profit contabil. Starea parcului rulant, calitatea serviciilor de întreţinere şi planurile de achiziţii nu prea dau speranţe de redresare. ,, .
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiq34fIzrvKAhWHGCwKHXDYC80QFgg2MAY&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fdaca-o-tin-tot-asa-in-50-de-ani-trenurile-cfr-calatori-nici-nu-vor-mai-pleca-din-statie.html&usg=AFQjCNGe81IgSMqZirL0ItZ4kx55iFsZlA
CFR Călători vrea trenuri noi
CFR Călători vrea trenuri noi, iar cinci garnituri ar putea fi cumpărate chiar în acest an. Bani există – 100 de milioane de lei de la bugetul de stat. Nevoile sunt însă de 50 de ori mai mari.
Iosif Szentes, directorul general al CFR Călători: „Iniţial am dorit să achiziţionăm 120 de rame electrice şi 120 de automotoare. Cam ăsta ar fi necesarul de material rulant pe următorii 7 ani”.
Un plan ambiţios dat peste cap, însă, de lipsa banilor. Şefii companiei feroviare şi-au dat seama că nu le vor ajunge fondurile decât pentru cel mult 104 trenuri electrice şi automotoare tip Săgeată Albastră. Şi asta în condiţiile în care pe lângă fondurile proprii şi alocările de la bugetul de stat vor accesa şi bani europeni.
Licitaţia pentru primele trenuri ar putea fi lansată chiar în primăvară, iar cu puţin noroc contractul se poate semna până la finalul anului.
Iosif Szentes: „Sunt alocate pentru acest an 100 de milioane de lei. Am putea să cumpărăm 4-5 rame electrice sau automotoare noi. CFR Călători mai dispune de o sumă de 126 de milioane de lei”.
Şefii companiei vor licitaţie internaţională şi au şi câteva cerinţe destul de clare.
Iosif Szentes: „Trebuie să corespundă la temperaturi minime de -40 de grade, la temperaturi maxime la nivelul şinei de +50 de grade”.
În România s-au construit în ultimii doi ani două trenuri electrice. Au făcut-o craiovenii de la Softronic, care au în plan să mai realizeze unul. Şefii de la CFR Călători se aşteptă însă la oferte şi din partea unor mari firme străine.
„Săgeţile albastre” sunt cele mai noi trenuri ale CFR Călători. Au fost cumpărate în perioada 2003-2007 şi au costat 320 de milioane de euro.
Au fost achiziţionate atunci 120 de astfel de automotoare. Din ele doar jumătate mai funcţionează, iar alte 4 ar trebui să iasă în acestă lună de la reparaţii.
Restul locomotivelor şi vagoanelor au o vechime cuprinsă între 25 şi 40 de ani.
CFR Călători are nevoie de trenuri noi, spun călătorii, nemulţumiţi de condiţiile din vagoane.
După ce vor fi cumpărate noile trenuri vor circula din Capitală spre Craiova, Constanţa şi Braşov, dar şi pe tronsoanele din vestul ţării care au fost modernizate. Trenurile de stat au transportat anul trecut aproximativ 55 de milioane de călători. ,, .
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjY_8abqJrKAhVFuBQKHc0VAq0QqQIISDAG&url=http%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2FStiri%2FDigi24%2FActualitate%2FSocial%2FCFR%2BCalatori%2Bvrea%2Btrenuri%2Bnoi&usg=AFQjCNFQDJhd5DlJ4djPcLxb6vCo4BsfVQ&bvm=bv.110151844,d.bGg
,, CFR Călători va investi în anul 2016, din surse proprii, în modernizarea unui număr de 30 de vagoane. Primul vagon a fost furnizat la finalul lui 2015 și va intra în circulație în perioada următoare. Vagoanele pot circula cu viteza maximă de 160 km/h, îndeplinesc cerințele de operabilitate și dispun de sisteme de climatizare, de informare, oferind călătorilor condiții sporite de confort. Tot în 2016, este prevazută de la Bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achiziția de rame electrice. Acestea vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distanţe medii, în special pe sectoarele reabilitate București – Constanța, București – Brașov, dar și pe București – Craiova. ,, .
„E important să cumpărăm pentru CFR Călători și pentru România, materialul rulant de care avem nevoie, care să corespundă și să facă față condițiilor din țara noastră. Incepând din acest an sunt șanse reale de a începe reînnoirea parcului activ al CFR Călatori. Sunt investiții absolut necesare pentru îmbunătățirea serviciilor companiei, astfel încât să putem oferi pasagerilor noștri condiții decente de călătorie”, a afirmat Iosif Szentes Directorul General al CFR Călători.
,, De asemenea, CFR Călători dispune de alte 126 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanțării proiectelor de achiziție material rulant din fonduri prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 sau prin alte scheme de finanțare. ,, .
,, Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni. ,, .
Citiți :
http://www.cfrcalatori.ro/presa/Investiții-la-CFR-Calatori-56/s-1/p-1
În viitor este propus să avem : ,, Ordonanța Guvernului nr. 112 din 1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române cu : ,, Articolul 4 se abrogă . ,, .
Adică se propune a se abroga : Art 4
,, (1) Salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată în unităţile desprinse din Societatea Naţională a Căilor Ferate Române înainte de intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 89/1999, precum şi salariaţii unităţilor desprinse din fostul Departament al căilor ferate şi din fosta Societate Naţională a Căilor Ferate Române, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 570/1991 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 235/1991 şi reorganizarea activităţii transporturilor feroviare beneficiază de maximum 24 de file de permise de călătorie pe căile ferate române, în interes personal, în mod gratuit, pe întreaga perioadă în care unitatea îşi păstrează profilul de activitate preponderent feroviară.
(2) Salariaţii societăţilor comerciale la care Compania Naţională de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă “C.F.R. Marfă” – S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” – S.A. şi Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti “Metrorex” – S.A. sunt acţionari majoritari şi care la data privatizării societăţii respective sunt încadraţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată beneficiază anual de 24 de file de permise de călătorie pe căile ferate române, în interes personal, în mod gratuit, pe întreaga perioadă în care unitatea îşi păstrează profilul de activitate preponderent feroviară.
(3) Membrii de familie ai salariaţilor prevăzuţi la alin. (1) şi (2) beneficiază de jumătate din numărul de file de permise de călătorie pe căile ferate române, aferente titularului, în mod gratuit.
(4) Contravaloarea permiselor de călătorie se suportă de unităţile respective, în limitele stabilite prin contractele colective de muncă încheiate la nivelul acestor unităţi, şi sunt deductibile fiscal.
(5) Metodologia de acordare, de eliberare şi de retragere a permiselor de călătorie pentru salariaţii agenţilor economici care beneficiază de prevederile alin. (1)-(4) se stabileşte şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în baza declaraţiei conducătorului unităţii prin care confirmă menţinerea profilului de activitate preponderent feroviară.
(6) Eliberarea autorizaţiilor şi permiselor de călătorie pe căile ferate române se face numai pe bază de contracte încheiate între Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. Călători” – S.A. şi unităţile sus-menţionate, cu suportarea contravalorii acestora de către unităţile respective. ,, .
,, Exclusiv: Valentin Dorobanțu, șeful CFR Călători, cercetat de DNA și Poliția Transporturi
Postat la: 25.02.2014 – 13:37 | Scris de: Ziua News
Valentin Dorobanțu, directorul general al companiei CFR Călători, este, în momentul redactării acestei știri, audiat de Poliția Transporturi București, pentru mai multe infracțiuni de natură economică, realizate la CFR Călători sub conducerea sa. Potrivit informațiilor ZIUAnews, în 14 februarie, ministrul Transporturilor Ramona Mănescu a făcut plângere penală împotriva lui Valentin Dorobanțu și a înaintat Direcției Naționale Anticorupție dosarul privind ilegalitățile săvârșite de directorul general la CFR Călători, descoperite de Corpul de Control al ministrului Transporturilor.Valentin Dorobanţu, managerul privat al CFR Călători, a fost chemat, la sfârșitul lunii ianuarie, de urgenţă la Guvern, în contextul finalizării raportului Corpului de Control și pentru a-i fi aduse la cunoștință neregulile constatate.
ZIUAnews a semnalat, încă din 2012, faptul că actualul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, face jocurile operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, urmărind astfel să tragă pe linie moartă compania de stat. Ca urmare a acestor manevre, dar şi a managementului dezastruos al acestuia, pe adresa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, au sosit o mulţime de reclamaţii şi sesizări, atât de la sindicate cât şi de la mai multe instituţii ale statului, cum ar fi Senatul României şi Consiliul Concurenţei.
Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, prin intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor, Valentin Dorobanţu a decis desfiinţarea a circa 150 de trenuri de persoane pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul “Smart” urmărea să cedeze prestaţia feroviară a acestor trasee către operatorii privaţi şi, astfel, compania CFR Călători ar pierde o mulţime de bani. ,, .