La întâlnirea cu Ministrul Transporturilor din data de 05.07.2013, FSTFR a prezentat următorul punct de vedere – Nemulţumirile membrilor de sindicat ai FSTFR urmează a se concretiza prin protestele ce vor rezulta în urma consultării acetora asupra celor discutate în şedinţa din data de mai sus. Programul de proteste va cuprinde miting şi/sau greva dacă va fi cazul, funcţie de decizia membrilor de sindicat. FSTFR a arătat că nu va renunţa la a intreprinde toate măsurile legale pentru ca infrastructura feroviară sa nu mai fie subfinaţată şi pentru ca CFR Călători să primească compensaţia necesară unui pachet minim social al CFR Călători de 60 milioane tr/km şi investiţii în automotoare noi, rame electrice noi şi vagoane… vezi aici minuta
SĂRBĂTORI PASCALE BINECUVÂNTATE!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
132 Responses
Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar prin care solicita să analizeze dacă modul de alocare al subvenţiilor (compensațiilor) acordate operatorilor privaţi de transport feroviar de călători de Ministerul Transporturilor respectă prevederile Uniunii Europene privind subvenţionarea transportului feroviar de călători.
Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru că Guvernul României și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători,,CFR Călători,,SA intenţionează şi pentru anul viitor printr-un nou Proiect de Ordonanță, adică și în anul 2014, limitarea gratuităţilor la transportul feroviar de călători pentru angajaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA, deși acordarea autorizațiilor gratuite de călătorie propriilor angajați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA nu ar aduce costuri suplimentare companiei, iar pentru ceilalți angajați ai Unităților Feroviare ar aduce chiar venituri suplimentare pentru companie . Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România roagă Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar să analizeze dacă această măsură este sau nu este abuzivă şi dacă se perturbă astfel activitatea personalului feroviar, ținând cont că foarte mulți CFR-iști fac naveta între serviciu și domiciliu sau se deplasează în interes de serviciu pentru activitățile pe care le desfășoară în cadrul serviciului.
Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru de la intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor şi până în prezent, SNTFC ,,CFR Călători, SA, prin reprezentantul legal Managerul Privat- domnul Valentin Dorobanţu, a desfiinţat un număr de 150 trenuri de călători (număr de care avem noi cunoștință )…
În două luni ale sezonului de vară al anului 2013 , membrii de sindicat ai Federației Sindicatalor Transportatorilor Feroviari din România au protestat în Parcul din fața Clădirii Ministerului Transporturilor și împotriva anularii si suspendării drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
Referitor la faptul că Guvernul României,potrivit MEDIAFAX și conform unui Proiect de Ordonanţă, va limita în continuare şi în anul viitor gratuităţile la transportul feroviar de călători, ce considerați că ar trebui să facă CFR-iștii și ce măsuri considerați că ar trebui să ia FSTFR ?????????
MITINGUL din 26.07.2013 va face public faptul că MANAGERUL PRIVAT de la CFR CĂLĂTORI-domnul Valentin Dorobanțu , numit în funcție de fostul Ministru al Transporturilor -domnul Relu Fenechiu, are ca singur scop principal al strategiei pentru CFR Călători , destrămarea FSTFR prin fidelizarea liderilor celorlalte organizații sindicale semnatare de CCM la nivel de CFR Călători, respectiv prin fidelizarea liderilor FNFMC și ai FMLR din cadrul AFTF și întoarcerea acestora împotriva FSTFR…
DOAMNA CAMELIA ,SUNT DE ACORD CA DOMNUL MAXIM RODRIGO SA MEARGA PANA LA CAPAT ,DAR ARE NEVOIE SI DE SPRIJINUL NOSTRU AL MEMBRILOR DE SINDICATE CARE SUNT AFILIATE FSTF .SA VENIM IN NUMAR CAT MAI MARE LA MITINGUL DIN 26.07.2013 .ASTEPTAM TOTI FEROVIARII NEMULTUMITI DE PERFORMANTELE ADMINISTRATIEI SI NU NUMAI .
Si cine ne reprezinta la negocieri? E legal sa nu fie acceptati liderii nostri? De ce sa imi negocieze mie drepturile cineva de la miscare sau de la marfa?Nu e drept!Din pacate , noi cei de la calatori ne-am miscat mult prea tirziu si prea incet. Oamenii in continuare cedeaza la 2-3 milioane date de liderul de sindicat de la MC , cel putin asa e la Iasi. Stau incremeniti pe pozitiile pe care le au si apoi se pling ca nu au drepturi.Eu sincer , m-am saturat.Daca se da ordonanta , plec .AS vrea sa vin la miting , ca am fost si la celalalt, dar ………
OARE ,DE CE IL DERANJEAZA PE DOROBANTU, CAND SINDICALISTII ADEVARATI SI TOTI ANGAJATII CFR CALATORI SPUN ADEVARUL DESPRE EL ?
DL. MAXIM , STIU CA AVETI ” SANGE IN INSTALATIE” MERGETI PANA LA CAPAT , NU VA POATE INGENUNCHIA NIMENI.
Domnilor trebuie să mergem la MITINGUL din 26 iulie 2013 organizat de FSTFR pentru a arăta intregii tari nedreptatile care se fac la Calea Ferată, pentru a lupta pentru mentinerea locurilor de muncă și pentru îmbunătășirea conditiile de muncă ale salariatilor și pentru recuperarea autorizatiilor si permiselor . …….
Este bine de știut că FSTFR a solicitat comisie mixtă patronat sindicate la CFR Călători pentru a discuta nerespectările prevederilor CCM în vigoare. A urmat actul AFTF ( FMLR și FSTFR la CFR Călători) prin care se înștiința FSTFR că AFTF a hotărât excluderea FSTFR din AFTF. A urmat apoi mai multe acte ale CFR Călători către FSTFR prin care se dispunea că urmare actului AFTF și a noului acord dintre FNFMC , AFTF (FMLR ) și CFR Călători , FSTFR nu mai are dreptul la nici un lider de sindicat pentru ca să-și reprezinte cei circa 3600 membrii de sindicat pe banii CFR Călători ( cu salarii de la CFR Călători) și astfel prin noul accord menționat s-a dispus de exemplu ca FMLR din cadrul AFTF să aibă dreptul să-și reprezinte membrii de sindicat pe banii CFR Călători ( cu salarii de la CFR Călători) pentru 9 lideri de sindicat ținând cont că FMLR are circa 1000 de membrii de sindicat ca salariați ai CFR Călători…
Am o nelămurire , stie cineva dacă domnul Manager privat de la CFR Călători a delegat o persoană………………. care in numele dumnealui (sau se foloseste de acest lucru) umblă prin depoul BC si intimideaza salariatii membrii de sindicat ca daca nu se retrag din SDLBC vor fi dati afara sau că au de suportat diverse repercursiuni! Nu pot sa cred ca chiar asa să fie eu stiu ca un managr privat care ia un salariu colosal are alte obligatii.
Tot acea persoana se lauda peste tot ca cei care au dosare de motorina vor scapa daca pleaca din sindicatul SDLBC, ca are sustinerea managerului, OARE SA FIE ADEVARAT? Nu imi vine sa cred , că managerul privat lasa să i se foloseasca numele pentru a permite ca anumite persoane să isi facă un nou sindicat din ,, ORGOLIU” și pentru a sparge sindicatul SDLBC.
Se spun acum oamenilor multe neadevaruri si se defaimeaza pe nedrept un lider ca Maxim Rodrigo si intreg Comitetul SDLBC !
FSTFR și Președintele FSTFR dezmint orice acțiune de dezinformare și manipulare publică întreprinsă de conducerea CFR Călători, de conducerea FMLR din cadrul AFTF și de conducerea AFTF , precum și de conducerea FNFMC , în scopul eliminării oricărei forme sindicale care se opune abuzurilor administrației. Menționăm că noi, atât conducerea cât și membrii de sindicat ai FSTFR, continuăm să luptăm pentru drepturile salariaților CFR Călători și pentru ca CFR Călători să devină un simbol national …
MITINGUL din 26.07.2013 va face public faptul că MANAGERUL PRIVAT de la CFR CĂLĂTORI-domnul Valentin Dorobanțu , numit în funcție de fostul Ministru al Transporturilor -domnul Relu Fenechiu, are ca singur scop principal al strategiei pentru CFR Călători , destrămarea FSTFR prin fidelizarea liderilor celorlalte organizații sindicale semnatare de CCM la nivel de CFR Călători, respective prin fidelizarea liderilor FNFMC și ai FMLR din cadrul AFTF și întoarcerea acestora împotriva FSTFR…
Mantescu in graba lui să isi salveze pielea nu isi da seama ca incalca toate legile in vigoare. Dar tot in graba lui nu si-a dat seama cea pe care a atacat-o este FSTFR condusa de Maxim Rodrigo Gabriel un presedinte care cunoaste legile, nu incalca legea si nu face nici un fel de întelegeri și pentru cei care nu stiu are Facultatea TRANSPORTURI la zi si Facultatea de DREPT . Asa că trebuie să aibe grijă, nu stie cu cine s-a pus.
Sa nu creada Mantescu că daca a luat de la FSTFR masinile si scoaterile din productie necesare activitatii sindicale (noi nu suntem ca ei care se vand pentru nimic) vom sta si vom plange. NU! Vom lupta in continuare pentru drepturile salariatilor si nu suntem dispusi să facem nici o intelegere. Spre stiinta lui Mantescu si a managerului privat (care cred ca isi face sindicat pentru ca in loc sa se ocupe de SNTFC ,, face activitate sindicală” printre altele, obliga salariati sa plece din FSTFR , dar se indreapta pe un drum gresit nu stie ca este o lege care iti da dreptul să iti alegi sindicatul din care vrei sa faci parte si că este grav ceea ce face) că SINDICATELE AFILIATE LA FSTFR SUNT UNITE și nu se lasă intimidate pentru că stiu un lucru că MAXIM RODRIGO GABRIEL le va sprijini mereu si le va apara impotriva tuturor nedreptatilor și că se bazează că sindicatele afiliate la FSTFR îi vor fi întodeana alaturi., au mai trecut impreuna prin situati ca acestea nu se lasă deloc învinse .
MITINGUL din 26.07.2013 va face public faptul că MANAGERUL PRIVAT de la CFR CĂLĂTORI-domnul Valentin Dorobanțu , numit în funcție de fostul Ministru al Transporturilor -domnul Relu Fenechiu, în tentativa de a distruge și de a defăima FSTFR, a cumpărat loialitatea unor lideri sindicali prin privilegii acordate în urma semnării unor acorduri: numirea în funcții a unor lideri de la Federația Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR) din cadrul AFTF și de la Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial (FNFMC), fără îndeplinirea condițiilor legale ( cu lipsa studiilor superioare) ; ,,cumpărarea,, unor lideri sindicali prin salarizarea lor în cadrul companiei pentru servicii sindicale în avantajul conducerii CFR Călători; mașini cu cotă de combustibil și la scară pentru liderii semnatari ai CCM și ai actelor adiționale la acesta , dar și pentru alți lideri ai FMLR din cadrul AFTF și ai FNFMC ce sunt fideli conducerii CFR Călători …
MITINGUL din 26.07.2013 va face public faptul că MANAGERUL PRIVAT de la CFR CĂLĂTORI , numit în funcție de fostul Ministru al Transporturilor -domnul Relu Fenechiu, încearcă să elimine orice vocecritică la adresa ineficienței actualei conduceri și că prima măsură luată împotriva Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a fost întreruperea legăturilor telefonice între Președintele organizației sindicale și membrii de sindicat ai FSTFR și încercarea de blocare a comunicării cu instituțiile mas-media. A doua măsură măsură luată de conducerea CFR Călători la adresa FSTFR o reprezintă presiunile asupra membrilor de sindicat ai FSTFR pentru a renunța la calitatea de syndicalist și am putea da ca exemplu în acest sens controalele repetate asupra celor care nu cedează în fața amenințărilor proferate la adresa lor etc. Menționez că FSTFR , atât conducerea cât și membrii de sindicat ai FSTFR, continuăm să stăm pe baricadă în lupta noastră pentru drepturile salariaților CFR Călători…
În continuarea activității sindicale a FSTFR, am anunțat Primăria Capitalei azi 15.07.2013 că în data de 26.07.2013, FSTFR organizează MITING de PROTEST în Parcul din fața MINSTERULUI TRANSPORTURILOR din BUCUREȘTI între orele 11.00-13.00, cu afluirea în Parcul din fața MINSTERULUI TRANSPORTURILOR între 10.30-11.00 și cu defluirea între 13.00-13.30.
Lovitură de lovitură se dă salariaților CFR Călători și trebuie să ne speriem de dezastru de la CFR Călători și de destinele salariaților CFR-iști la care s-au micșorat salarile ca urmare a micșorării normei cu una zi/lună , acum se vrea a se concedia din nou de la CFR Călători și ne așteptăm la ce este mai rău de la actuala conducerea de la CFR Călători referitor la salariații CFR Călători …
Condițiile de muncă ale salariaților CFR Călători se înrăutățesc în ultimul timp alarmant. Trebuie spus la Mitingul din 26.07.2013 și acest fapt.
Ați semnat dispoziția nr. 80 a CFR Călători domnule Director General -Valentin Dorobanțu și vă întrebăm dacă cunoașteți ceva despre instalația Konvecta montată pe Automotoarele DESIRO ? Ne întrebăm fie vorba între noi profesioniștii , cum ați putut semna o asemenea aberație ? Ce ne sfătuiți când în Automotor sunt mai puțin de jumătate cu grad de ocupare și în interior sunt 30 grade ? …
Concedieri MASIVE la CFR Călători şi CFR Marfă !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“E foarte dificil pentru un investitor să vină să cumpere CFR Călători, atât timp cât nu există un angajament real din partea Guvernului privind compensarea diferenţei dintre veniturile şi cheltuielile companiei. În plus, nu există nici o evaluare clară a ministerului cu privire la costurile reale tren/kilometru pe fiecare regiune, respectiv linie. În prezent se face doar o evaluare pauşală a acestor costuri pe întreaga reţea. Compania nu a fost niciodată restructurată eficient. Restructurare nu înseamnă doar disponibilizări, ci reorganizare completă. În afară de CFR Călători, nu mai există în prezent în Europa nici o companie care să funcţioneze în sistem integrat”, ne-au declarat surse avizate din sectorul feroviar. Potrivit acestora, restructurarea CFR Călători ar trebui să vizeze toate activităţile desfăşurate, obiectivele de business, crearea de centre cost/profit, crearea de subsidiare care să permită controlul mai bun al fiecărei activităţi, precum şi separarea clară a activităţilor de lung parcurs şi transport local/regional.
Cât de ”performant” a fost la Transporturi ministrul Relu Fenechiu?
În ziua condamnării fruntaşului liberal, ministerul a prezentat bilanţul activităţii acestuia
La câteva ore după condamnarea ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, oficiali ai ministerului s-au grăbit să remită un comunicat de presă în care subliniază realizările politicianului PNL. Multe dintre acestea nu stau în picioare la o analiză atentă.
CFR Marfă, o privatizare cu cântec
Un al doilea punct de succes ar fi privatizarea CFR Marfă, precum şi diminuarea datoriilor acestei companii către cea de infrastructură, respectiv CFR SA. ”Datoria CFR Marfă faţa de CFR SA s-a diminuat cu 654 milioane RON, soldul la data de 13.06.2013 fiind de 102 milioane RON”, spune MT.
De departe, însă, vânzarea a 51% din CFR Marfă este una din cele mai contestate proceduri derulate în ultimii ani de statul român, cu modificări ale condiţiilor de participare chiar în cursul procedurii (conversia datoriilor, vânzarea activelor, modificarea condiţiilor de calificare). Banii nu au fost vărsaţi statului de către cumpărătorul pachetului de de acţiuni, respectiv GFR, fapt pentru care privatizarea nu poate fi considerată încheiată. Cât priveşte datoriile CFR Marfă la CFR, diminuarea acestora a avut loc printr-un artificiu . Într-o primă fază a fost preluată de către CFR Marfă o bună parte din datoriile CFR SA la buget, iar apoi datoriile la buget ale CFR Marfă au fost anulate (prin conversia în acţiuni fără valoare reală). Afacerea făcută de Fenechiu a fost obţinerea a 200 de milioane de euro din vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă şi pierderea altor 270 de milioane de euro reprezentând datorii ale celor două companii la buget şi care nu vor mai fi încasate niciodată.
CFR Calatori este in cadere libera.
Vopsirea directorilor de stat drept manageri privaţi
”O altă restanţă a fost demararea procesului de implementare a managementului privat în companiile de stat. Ministerul Transporturilor a implementat în această perioadă management privat în aproximativ 20 de companii majore din subordinea MT”, susţine MT.
Managerii ar fi implementat măsuri de ameliorare a activităţii, precum deblocarea unor contracte de cunsultnţă, închirierea unor secţii de cale ferată sau încheierea unor contracte de transport feroviar la CFR Marfă. Nu e clar dacă aceste contracte sunt cu adevărat avantajoase pentru stat. Este trecut sub tăcere contractul de reabilitare a căii ferate Vinţu de Jos-Simeria cu o valoare de 300 de milioane de euro şi care a fost semnat de George Micu, directorul CFR SA numit de Relu Fenechiu, cu o firmă aflată in insolvenţă şi care foarte probabil va fi anulat de justiţie.
In realitate implementarea nu a fost nimic altceva decât ”ungerea” unor foşti directori de stat(printre care si Dorobantu) drept manageri privaţi şi un scandal continuu privind înlăturarea de la şefia companiilor subordonate MT a unor manageri străini nedoriţi (Christian Heinzmann -la Tarom, Dimitris Sophocleous la- CFR Marfă, Mustafa Aysun -la CFR Marfă).