La întâlnirea cu Ministrul Transporturilor din data de 05.07.2013, FSTFR a prezentat următorul punct de vedere – Nemulţumirile membrilor de sindicat ai FSTFR urmează a se concretiza prin protestele ce vor rezulta în urma consultării acetora asupra celor discutate în şedinţa din data de mai sus. Programul de proteste va cuprinde miting şi/sau greva dacă va fi cazul, funcţie de decizia membrilor de sindicat. FSTFR a arătat că nu va renunţa la a intreprinde toate măsurile legale pentru ca infrastructura feroviară sa nu mai fie subfinaţată şi pentru ca CFR Călători să primească compensaţia necesară unui pachet minim social al CFR Călători de 60 milioane tr/km şi investiţii în automotoare noi, rame electrice noi şi vagoane… vezi aici minuta
LA MULȚI ANI, FEROVIARILOR!
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
132 Responses
CFR Călători a înregistrat o pierdere gigantică în 2012, după ce în 2011 reuşise să obţină profit, scrie Capital.
Cea mai îngrijorătoare evoluţie a înregistrat-o CFR Călători, care a “reuşit” să treacă de la un profit de 1,5 milioane de lei în 2011, la o pierdere de aproape un miliard de lei, anul trecut, respectiv 992 milioane de lei, potrivit datelor prezentate de Ministerul Finanţelor.
Rutele “cedate” operatorilor privaţi, peţurile necompetitive fixate la servicii, şi-au spus astfel din plin cuvântul.
La CFR Marfă evoluţia a fost similară. Dacă în 2011 compania a înregistrat o pierdere netă de 93 de milioane de lei, anul trecut aceasta a crescut de patru ori, până la 405 milioane de lei.
Şi aici, contractele “pierdute” în faţa altor operatori de pe piaţă par să îşi fi spus cuvântul.
Singura companie din grupul CFR care a reuşit o performanţă mai bună a fost CFR SA. Aceasta a ajuns la un profit de 144 milioane de lei, deşi anul anterior înregistrase o pierdere de 708 milioane de lei.
Sursa: capital.ro
Un fost prim-ministru ii solicita imperios actualului premier sa clarifice problema privatizarii CFR Marfa, lasata in ceata de Fenechiu.
Europarlamentarul democrat-liberal Theodor Stolojan a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că premierul Victor Ponta va trebui să aducă lămuriri, în noua sa calitate de ministru interimar al Transporturilor, în ceea ce priveşte procesul de privatizare CFR Marfă, scrie AGERPRES.
”Premierul Victor Ponta, ministru interimar al Transporturilor, trebuie să clarifice pentru opinia publică procesul de privatizare a CFR Marfă, lăsat în ceaţă totală de către fostul ministru, Relu Fenechiu, pe care acum domnul Ponta şi domnul Crin Antonescu îl laudă ca fiind un ministru foarte competent”, a spus Stolojan.
De asemenea, în opinia lui Stolojan premierul va trebui să clarifice pentru opinia publică, dar şi pentru piaţa de capital, de ce managementul privat nu poate funcţiona la societăţile unde Ministerul Transporturilor este proprietar (CFR SA şi Tarom) fiindcă, imaginea care s-a creat – spune democrat-liberalul – este aceea că România nu poate conduce la acest moment un proces de privatizare ”transparent şi corect”.
Democrat-liberalul a arătat că acest lucru a fost exprimat cu claritate în primul rând de către ambasadorii ţărilor care au urmărit privatizarea companiei CFR Marfă.
”Ponta trebuie să explice de ce interesele de partid ale USL nu lasă managementul privat să poată funcţiona în aceste companii, de ce în România orice metodă a economiei de piaţă nu funcţionează atunci când e promovată de către guvern aşa cum trebuie”, a mai spus Stolojan.
Referindu-se la situaţia fostului ministru Relu Fenechiu, el a afirmat că în cazul fostului ministru Justiţia îşi va urma cursul.
”Deranjantă este însă poziţia lui Victor Ponta, a lui Crin Antonescu şi a altor colegi din USL care încearcă să ne demonstreze cât de competent a fost acest ministru, când, de fapt, sunt lucruri care s-au petrecut sub coordonarea Ministerului Transporturilor şi ridică mari semne de întrebare pentru investitorii străini, ca procesul de privatizare al CFR Marfă sau ca eşecul, imposibilitatea managementului privat la o serie de companii care ţin de acest minister”, a conchis Theodor Stolojan.
“Fenechiu îşi pregăteşte om de paie la Transporturi Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu (PNL), îşi pregăteşte un înlocuitor pentru a prelua conducerea ministerului. Potrivit surselor , varianta preferată de Relu Fenechiu este deputatul Mugur Cozmanciuc, vicepreşedinte al PNL Iaşi şi cunoscut ca fiind mâna dreaptă a actualului ministru al Transporturilor. Astfel, Fenechiu spera să îşi menţină controlul asupra ministerului. Soţia lui Cozmanciuc este, în acest moment, şefa Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.”
Daca pentru CFR Marfa “zarurile au fost aruncate” (cu toate ca ma indoiesc de finalitatea “privatizarii”, daca va fi, isi va atinge si scopul de redresare), pentru CFR Calatori se mai poate face ceva, cu toate ca “menegementul” adopta solutii care o imping spre “poteca” Marfii. Nici CFR Infrastructura nu o duce mai bine, se “clocesc” variante de reorganizari cu efect de disponibilizari, pe care “specialistii” le cunosc in mare masura dar nu fac nimic pentru a le impiedica. Acestia se fac a fi preocupati de soarta “disponibilizatilor” pichetind Finantele pentru a se gasi lovelele necesare ca mijloc de a le inchide gura celor goniti acasa, folosind “lupta” pentru obtinerea unei brume materiale de asa zisa “protectie sociala” ca o asa zisa dovada a zbaterii lor ca lideri de sindicat “specialisti”.
Uita cu nonsalanta ca rostul principal al lor este de a apara cu orice pret locurile de munca, nu de a gasii surogate de protectie sociala. Prin ceea ce fac impreuna cu cei de la butoane transforma CFR-ul in FABRICA DE SOMERI, nepasindu-le nici macar o clipa ca transforma in someri membrii lor de sindicat ale caror meserii sunt restrictive in asi mai gasi de lucru dupa concediere (mai ales in vremuri de criza), care au fost formati cu cheltuiala si in timp indelungat. Solutia disponibilizarilor adoptata de conducatori de -a lungul timpului (ginditi-va cite disponibilizari au fost numai din 1998 pina in prezent) a dovedit de fiecare data ca “redresarea” companiilor nu s-a infaptuit si se lasa inca asteptata. De ce acum ar fi altfel? Singurul efect “benefic” l-au resimntit numai ”privatii” care au avut la dispozitie resurse umane gata pregatite (fara alte cheltuieli) si care au fost incurajati sa “muste” din muribundele companii de stat. Prin anularea trenurilor de calatori, prin politica de preturi, prin directionarea subventiei incorect si partinitor, prin contracte oneroase si prin lipsa unui plan de investitii in materialul rulant, CFR Calatori care deja este “muribunda” se vrea sa fie lasata prada sigura in fata “praduitorilor de tot felul” – economici, politici sau sindicali. Diriguitorii cei mari de la MTI par asi dori dezvoltarea “Fabricii de someri” atita timp cit nu fac nimic ca sa o inchida, intervenind prin masuri ferme si corecte, bine gindite si atit de necesare, in vederea redrasarii CFR Calatori. Cei de la Infrastructura sunt cu un picior in groapa, iar aici se adopta solutii la fel de oneroase singura intrebare e cind la va veni rindul? Cit de curind, zic eu, vara asta se “lucreaza” din plin.
In ANSF sunt si sindicate de la Infrastructura, asteapta probabil sa vada finalul si atunci va fi tirziu sa mai faca ceva. Distrugerea CFR Calatori va avea impact si asupra celor de la Infrastructura (cel mai neinsemnat argument – cum vom calatori cu trenurile privatilor?) Despre disponibilizarile de la Infrastructura nici FNFMC/AFTF/FDF nu zic nimic. Asteptati rezultatele pichetarii de la Finante sa dea bani de plecat acasa? Presedintele ANSF poate trebuie sa discute si depre problemele mocnite de la Infrastructura si astfel sa-i convinga sa fie alaturi in actiuni. FDF ( Drum de Fier), daca mai este membra ANSF, trebuie sa inteleaga ca problemele se pot rezolva daca se vrea a fi rezolvate si cu cit suntem mai multi sansele sunt mai mari, “politica strutului” este paguboasa!
“Din pacate nu mai exista indreptare gen “Invataturile lui Neagoe Basarab catre fiul sau Teodosie” , motiv pentru care stiinta puterii si a conducerii a disparut din portofoliul aspirantilor la scaune ministeriale si nu numai. Romania postdecembrista a constituit un poligon de incercare pentru lotrii reprezentativi ai neamului, cei care au proptit-o in gardul pagubei totale si bantuie inca pe coridoarele puterii, in hotarare de jaf crunt.
Unul ca deja neintelesul RELU FENECHIU a depasit granite premise de cultura generala, iar avantul care l-a propulsat printre facatorii de batjocura ai Moldovei s-a dovedit a-i fi fatal. Lozinca protectoare pentru altii ca si el: “mai bine domn la tara, decat taran la oras” a devenit caduca pentru ambitiile de poporean. S-a vrut miezul…si plateste!
Curios este ca naravul maririi nu are lecuire.
Poporul este singur, cum singur a fost mai mereu, reusind, in functie de momentul istoric, sa aiba iluzia importantei de sine, palpabila cand si cand sau indusa de potlogari ca cei de azi si de ieri. “
Dupa cele relatate de Antena3,CFR Calatori are pierderi foarte mari, dupa Ministerul de Finante, in 2011 si 2013, multumita managesment-ului defectuos si cu buna stiinta a celor care ne conduc.
Deci> urmeaza vanzarea CFR Calatori. Noi mergem sa pichetam Min. de Finante pentru a ne privatiza impreuna cu cei care conduc destinele noastre si fnfmc/fml.
Haideti la miting cu FSTFR si colegii nostri angajati la SNTFC. Sa-i lasam pe cei care vor sa ne induca iar si iar in eroare si sa ne alaturam celor care deocamdata ne reprezinta cu adevarat interesele. Viitorul este alaturi de FSTFR.
Da Cristi ,Grevă trebuie si nu asa cum a fost cind prin oprirea spontană a lucrului prin salariații de la Infrastructura Feroviară cei de la FNFMC și de la FMLR la discuțiile cu domnul Ministru Relu Fenechiu l-au propus pe domnul Valentin Dorobantu pe funcția de Director General la CFR Călători… și s-a numit de domnul Ministru Relu Fenechiu , ulterior Director General la CFR Călători-domnul Valentin Dorobantu și ce a urmat a fost un CFR Călători în cădere liberă, deși trebuia cu un Manager Privat să avem un CFR Călători exemplu de performanță al unei societăți de stat pentru România. Acum este haos: Directorul General la CFR Călători-domnul Valentin Dorobantu vorbește urât despre o mare parte din salariații CFR Călători și acea mare parte din salariații CFR Călători, sigur ai FSTFR, consideră că Directorul General al CFR Călători-domnul Valentin Dorobantu este cel mai puțin performant din toți Directorii Generali pe care i-a avut CFR Călători până acum…
Cristi comentează corect :,,Nu mai trebuie Miting.Acolo ce sa facem , sa discutam intre noi?Noi vorbim , noi auzim.Greva trebuie, si nu asa cum a fost cind l-au pus aia de la FNFMC și de la FMLR pe domnul Valentin Dorobantu pe funcția de Director General la CFR Călători,ci una mai lungă! ,, . Grevă putem face când nu există CCM, dar când FNFMC și FMLR luptă să semneze CCM și acte adiționale la acesta chiar și fără drepturi salariale pentru salariații CFR Călători, dar obligatoriu cu drepturi sindicale pentru ei, cum pot cei de la FSTFR și deci și mecanicii de locomotivă și automotor de la CFR Călători să facă legal o Grevă ????? Da, este adevărat că conducerile celor de la FNFMC și FMLR luptă să semneze CCM și acte adiționale la acesta chiar și fără drepturi salariale pentru salariații CFR Călători, dar obligatoriu cu drepturi sindicale pentru ei și la fel de adevărat este faptul că și Managerului Privat de la CFR Călători îi convine un CCM și acte adiționale la acesta chiar și fără drepturi salariale pentru salariații CFR Călători, dar obligatoriu cu drepturi sindicale pentru FMLR și FNFMC, pentru că astfel FSTFR și deci și mecanicii de locomotivă și automotor de la CFR Călători să nu mai poată să facă legal o Grevă …. Din această cauză s-a hotărât să facem MITING în 26.07.2013 ca să spunem prin intermediul Presei și televiziunilor ce se întâmplă la CFR Călători de când s-a pus Manager Privat în persoana domnului Valentin Dorobanțu, respectiv că noi considerăm că s-a pus lupul paznic la oi și uite așa dispar trenurile de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 aprobat și de Ministerul Transporturilor și de Guvernul României și care este în vigoare și tot așa dispar și locurile noastre de muncă și tot așa ni se reduc salarile și tot așa avem condiții de muncă din ce în ce mai proaste …
FMLR și FSTFR, au hotărât acum un an și jumătate, la propunerea domnului Sala Voicu-Președintele AFTF la acea vreme, să funcționeze împreună într-o alianță numită Alianța Federaților Tehnice Feroviare. În data de 03.07.2013, FSTFR a fost înștiințată printr-un înscris transmis prin Poștă că AFTF dorește funcționarea FSTFR separat de AFTF… Real FMLR din cadrul AFTF dorește funcționarea FSTFR și ANSF conduse de Președinte Maxim Rodrigo , separat de AFTF și FMLR conduse de Președintele Măntescu Iulian. Trebuie să facem precizarea că noi considerăm că AFTF și FMLR sunt conduse de Președintele Măntescu Iulian astfel încât să-l nu supere pe managerul privat de la CFR călători-domnul Valentin Dorobanțu…
ANSF-ul din care face parte FSTFR si la care este presedinte domnul Rodrigo trebuie sa fie varianta tuturor salariaților nemultumiti ai CFR Călători și a unirii lor ca membrii de sindicat ai FSTFR. Aminarea deciziei de a ne apara singuri deși avem în domnul Maxim Rodrigo un “Roaita modern” al CFR-iștilor , ne poate costa mult și trebuie să fim conștienți că cu cit organizăm MITINGUL mai repede și am înțeles noi că va fi acesta în 26.07.2013 între 11.00-13.00, cu atit avem sorti de izbinda mai mari, altfel cei de la “butoanele administrației conduși de domnul Valentin Dorobanțu” si “specialistii relații sociale de la FMLR și de la FNFMC ce sunt plătiți și răsplătiți de CFR Călători numai pentru activități sindicale în favoarea celor care conduc CFR Călători ” vor reusii sa ne transforme și pe noi cei de la FSTFR, dar și pe toți ceilalți salariați ai CFR Călători, in aminiri desprea ce-am fost odata, adica în amintiri despre CEFERISTI !!!!!!
Intentionat am scris cu litere mici la dorobantu , ca pentru mine este subst. comun
Nu mai trebuie miting.Acolo ce sa facem , sa discutam intre noi?Noi vorbim , noi auzim.Greva trebuie, si nu asa cum a fost cind l-au pus aia de la MC pe dorobantu, una mai lunga!
Domnule “stefan ion” aprecieri deosebite pentru cele scrise si mai ales pentru final, adica “…daca membrii de sindicat considera ca acestia nu-i mai reprezinta sa poata fi schimbati de acestia”. Citi dintre nemultumitii fata de activitatea liderilor au vointa/indrazneala si cadrul legal/statutar sa faca schimbarea necesara? Cum sa indrazneasca un nemultumit sa-l ia la rost pe un lider sustinut de administratie si de restul gastii de lideri sau diversi profitori raliati celui contestat? In vremuri de disponibilizari si programe de restructurari “gindite” prin diverse unghere cu stiinta si chiar la sugestia unor astfel de lideri vinduti, nemultumitul scrisneste si-si inghite obida gindindu-se ca poate ajunge oricind “cap de lista” la “restructurati”! Are mari sanse sa i se intimple asta (si alte diverse chestii gen: cercatari si sanctionari abuzive;”fente” la graficul de lucru -mai ales la festive- ; acuzatii de “hotie”; detasarii in “interesul societatii”, suspendari de CIM; etc.) in contextul in care la “butoane” se afla cei numiti pe diverse criterii (politice mai ales si uneori chiar sindicale) care exlud din ce in ce mai mult profesionalismul, specializarea, experienta si mai ales caracterul integru al celor numiti in functii de conducere. Mai grav este faptul ca aceste criterii se aplica din ce in ce mai des pe aproape toate palierele, astfel ca si cei (tot mai putini) ramasi neatinsi de aceasta “filoxera politico-sindicala” sunt pusi in imposibilitate de a mai face ceva constructiv sau corect. Deci indraneala si vointa nemultumitului este inabusita din fasa! Cit despre cadrul legal (statutar) in care nemultumitul doreste a-si schimba liderul va rog (si pe cei care mai citesc aceste rinduri) sa faceti un mic experiment : solicitati statutul organizatiei sindicale din care faceti parte pentru a vedea daca exista vre-o modalitate de a schimba un lider in timpul mandatului. Cit depre schimbarile la alegerile normale (cite si cind s-au facut…!?) sa observati cum se aleg acesti lideri! Dupa ce va informati poate o sa va dati singuri raspunsul de ce in fruntea “organizatiilor reprezentative” sunt lideri de 10-15 ani, “specialistii in relatii sociale” cu salarii de 4000 de lei si masini la scara!
Personal nu am nici-o reticenta ca un lider de sindicat sa iasa la pensie din aceasta “functie” cu 3 conditii : 1.- sa fie liderul meu, nu al administratiei ; 2.- sa-l sustin si sa-l platesc eu si nu administratia; 3- cind imi perde un drept (sau nu il apara pina la capat si cu sustinerea mea bineinteles) sau semneaza vreun act generator de pierderi pentru mine (fara consultari si/sau fara mandat din partea mea) sa-si dea demisia singur sau in 10 zile sa-l pot schimba!
Visam frumos domnule “stefan ion”?
Sau poate in al 12 -lea ceas o sa ne dam seama ca un nemultumit sau o suta nu pot face mare lucru, dar 500, 1000 ,2000 sau … de nemultumiti pot face ca visul sa devina realitate ! ANSF-ul din care face parte FSTFR si la care este presedinte domnul Rodrigo (asa am inteles) sa fie o varianta a unirii celor nemultumiti? Aminarea deciziei de a ne apara singuri, fara a mai astepta un “Roaita modern”, cu cit o luam mai repede cu atit avem sorti de izbinda mai mari, altfel cei de la “butoane” si “specialistii” vor reusii sa ne transforme in aminiri desprea ce-am fost odata, adica CEFERISTI!
Se doreste organizarea unui nou miting.
Care au fost rezultatele pozitive ale ultimului miting?
Intensificarea controalelor, reanchetarea “supraconsumului la locomotive”, aplicarea sanctiunilor cu retrogradarea din functie, cercetarea abaterilor fara respectarea legi si a dispozitilor in vigoare.
Aceste retrogradari nu urmaresc oare aducerea de personal de la marfa si apoi disponibilizari? Primi care pleaca? Cei cu sanctiuni.
Salariul minim s-a majorat de 2 ori. De ce nu s-a intentat proces? Peste 2-3 ani vom castiga mai putin, doar diferenta la salariul de baza, inflatia, puterea de cumparare.
In urma castigari proceselor de ce sindicatul nu a cerut sanctionarea celor vinovati? Eventuale despagubiri care sa intre in fondul sindicatului.
A sosit vremea sa luam atitudine fata de marsavia celor de la FMLR și FNFMC,federatia noastra a mai trcut prin momente grele,nu lasati garda jos domnilor,mai ales acum cand,,interlopul” a fost dovedit de justitie si nici macar domnul Ponta nu-l mai poate tine in brate pe ,,cel mai eficient”,eficient pe dracu’,CFR Marfa a ramas in aer iar CFR Calatori inregistreaza, conform mass media,pierderi uriase fata de anul precedent,asta datorita politicii manageriale dezastruoase fara nici un orizont a conducerii CFR Calatori. Invitam deasemenea pe colegii nostri din cele doua federatii care tradeaza interesele ceferistilor sa ni se alature macar acum in al doisprezecelea ceas,sa se dezica de liderii lor care isi vad doar propriile interese,sa vina alaturi de F.S.T.F.R. si de liderul acestei federatii domnul Maxim Rodrigo Gabriel,singurul lider de federatie care in cele 6-7 luni de guvernare fenechiu-dorobantu,a pus punctul pe i in toate interventiile sale din mass-media promovand ideea ca CFR Calatori este si trebuie sa ramana un bun al romanilor,un simbol national.Toti cei care lucreaza in reteaua feroviara CFR Calatori,sa strangem randurile pentu a ne pastra locurile de munca si pentru recastigarea demnitatii de ceferist,pierduta si terfelita de unii asa zisi lideri de sindicate la jocuri de putere( a se citi la stat capra in fata celor doi:fenechiu si dorobantu).
Ministru condamnat penal,manager [MANAGER [pr.: menegér] ~i m. 1) Persoană care însoțește în turneu un sportiv sau o echipă sportivă, fiind responsabilă de problemele financiare și organizatorice; impresar. 2) Persoană care are cunoștințele și talentul necesar pentru a valorifica profitabil resursele umane, financiare și materiale ale unei societăți comerciale, organizații etc. /<engl., fr. manager ]privat pus de P.S.D. care reduce fondul de salarii prin sanctionarea personalului,invrasbirea organizatiilor sindicale,cedarea catre operator privat a trenurilor remorcate de societate cu tot cu subventie,stam si ne miram toti ca ne ia Dracu dar nimeni nu face nimic mai rau ne certam intre noi,citesc si pe aceasta pagina web daca sunt 50 de persoane care isi exprima parerea , cred ca slugile pot rabda la infinit pentru ca daca ne place sa fim condusi in halul asta si nu ne facem cunoscute parerile,ideile,modul cum credeti ca ar trebui sa fie condusa societatea,nu ne aparam lideri asa cum sunt ei[pana la urma noi iam ales],credeti ca o sa apara un VASILE ROAITA modern sa va apere drepturile sau care sa se sacrifice pentru noi sa o ducem bine "NICIODATA". Asa ca stimati colegi lasati jocurile de putere ,manipularea creata de societate care nu are nici un interes sa fim uniti [pana acum toate organizatiile sindicale erau create ,agreate si conduse din unbra de societate ,toti lideri de sindicat erau pusi si agreati de conducerea societati ] ,aparativa liderul , ajutatil sa-si faca treaba ,pentru ca daca-l lasati singur se lupta cu morile de vant, sper ca si cei care numai citesc acest sit-iu vor avea curajul sa-si exprime parerea , atunci incepem sa fim mai puternici , pentru ca si parerea ta conteaza,iar donnul presedinte Rodrigo in discutii cu administratia cand spune ca are sustinerea a peste jumatate din numarul de angajati cfr discuta altfel cand spui ca ai cateva sute ,nu te baga nimeni in seama [vezi miscare/comercial care sunt majoritari au lideri care au fost si sunt aserviti conduceri ministerului si societati si-au creat beneficii pentru ei iar angajati sunt supusi la presiuni].Domnul manager se razboieste cu angajati nu incearca sa aduca profit societati pe care o conduce sa aduca prosperitate angajatilor si societati,asta este rolul sindicatului sa aduca la cunostinta conduceri greselile de menejment,pauperizarea constanta a angajatilor,neconcordanta intre valoarea munci si nivelul de trai,conditiile de munca tot mai precare,jaful la care este supusa politic societatea[nu cele 500 de grame gasite la cineva],ordinele aberante date in ultima perioada,frica de a face seviciu a unor colegi,anularea unor trenuri astea sunt adevaratele probleme de care trebuie sa se ocupe sindicatul si pentru asta trebuie sa fim un partener real in discutii cu societatea ,adica sa devenim majoritari ca menbri de sindicat ,si solicit domnului presedinte Maxim Rodrigo incercarea de a introduce in consiliul de administrare al societati unul sau doi menbri ai sindicatelor cele mai reprezentative,deci conponenta consiliului de administrare a societati sa nu fie numai agreata politic ,si prin vot angajati sa-si poata alege 1 sau 2 menbri de sindicat care sa-i reprezinte in consiliul de administratie cu drept de vot,iar daca menbri de sindicat considera ca acestia nu-i mai reprezinta sa poata fi schimbati de acestia.
Extraordinar articol de ziar:
“Relu Fenechiu – interlop la guvernare!
Relu Fenechiu, cu aerul său de suficiență, cu nasul în vânt și cu gura de om vicios trăncănind fără cap, a mai spus că de acum încolo se ocupă el de proces. Până acum s-a dedicate țării și nu l-a luat în serios! Și ne va arăta el acte care să probeze nevinovăția! Două fraze, trei prostii! În primul rând, nu se poate să afirmi că n-ai luat în serios un proces în care l-ai angajat ca avocat pe profesorul Gheorghiță Mateuț, între cei mai scumpi oameni de bară din România (preferatul snobilor închesuiți de instanțe!).
Adică Relu Fenechiu plătește niște zeci de mii de euro (dacă nu sute) pentru a fi apărat de profesorul Gheorghiță Mateuț și zice că ”n-a luat procesul în serios”? Că dacă al nostru ministru buget își încălzea nițel tărtăcuța își mușca buzele și își încorda mai tare nasul, sigur găsea o soluție care să-i îndrepte pe judecători spre altă sentință. Adică la banii aceștia (cât practică, de regulă, profesorul), notorietatea acestuia, gravitatea situației pentru un demnitar, consecințele păguboase în planul imagini pentru viața politică din România n-au însemnat totuși mare lucru! Să vedeți când s-o screme Fenechiu ce dreptate o să iasă! Toate acestea sunt doar niște mărunțișuri pe care înțeleptul liberal împopoțonat politic la Iași le va lua în serios abia la recurs. Ce zici tu Relu?Poate la Bolta Rece, când îi găsi loc liber! (că de azi încolo, cine știe dacă îți mai rezervă! Riscă și ei niște pagube de imagine!).
Omul acesta este fie un mediocru de băune, fie un impostor de doi lei care s-a prostit instantaneu când a aflat că că e condamnat. Tipul omului care credea că le descurcă pe toate, Fenechiu s-a trezit lovit de trenul justiției. Și s-a trezit îngăimând propoziții, ca un sărac cu duhul care a dat în bîlbîială!”
Buna ziua
Rodrigo al nostru nu merita un astfel de tratament. Este sigurul care sa opus lui Dorobantu care duce Compania in faliment. A fost executat nemeritat si toate organizatiile sindicale lau last din brate. Halal colaboratori. Hai sa il ajutam acum la greu pe Rodrigo
“CFR în perioada USL: PIERDERI COLOSALE, în creştere de cinci sau chiar de ZECE ori
Pentru două dintre companiile Căilor Ferate Române, pierderile au crescut exponenţial anul trecut.
Cea mai îngrijorătoare evoluţie a înregistrat-o CFR Călători.
Rutele “cedate” operatorilor privaţi, peţurile necompetitive fixate la servicii, şi-au spus astfel din plin cuvântul.
La CFR Marfă evoluţia a fost similară. Dacă în 2011 compania a înregistrat o pierdere netă de 93 de milioane de lei, anul trecut aceasta a crescut de patru ori, până la 405 milioane de lei.
Şi aici, contractele “pierdute” în faţa altor operatori de pe piaţă par să îşi fi spus cuvântul”
Acționarul majoritar al celor trei companii este Ministerul Transporturilor, condus pana azi de FENECHIU.
MANAGERII “PERFORMANTI” SA DEA INAPOI (CEL PUTIN) SALARIILE DE MII DE EURO LUNAR.
DUPA CARE TOTI DAR ABSOLUT TOTI, DE SUS PANA JOS, SA RASPUNDA IN FATA DNA.
DE DATA ASTA NU VOR SCAPA…
POLITICA “PUMNULUI IN GURA” PE CARE O PRACTICA DOROBANTU A TRECUT SI CUM NU ESTE “USA DE BISERICA” TREBUIE SA RASPUNDA PENTRU MANAGEMENTUL NEPERFORMANT PRACTICAT DE ACESTA TIMP DE 6 LUNI , MAI MULT DE 6 LUNI SPERAM SI SA NU MAI APUCE LA CFR CALATORI.
In 17.07.2013 managerul “performant” dorobantu face 6 luni la CFR Calatori. Prea mult !
ai fii intelept daca ti-ai da DEMISIA DOROBANTUUUUUULE ,dar cum nu esti ……….. ce-o sa faci fara tătuca fenechiu la cate ilegalitati/abuzuri/ faci ??????
SA VINA ROSEANU- singurul MANAGER ADEVARAT SI PERFORMANT
DIN CFR CALATORI !!!!!
FELICITARI JUSTITIA !!!! bagati-i la bulau pe toti penalii.
Venim cu toții la miting să ne facem auziți de administrație și de trădătorii de la FMLR și FNFMC.
Am vrut sa scriu OG 36/2013
FSTFR va solicita aprobarea la Primăria Capitalei pentru organizarea unui MITING în data de 26.07.2013 în Parcul din fața Ministerului Transporturilor între orele 11.00-13.00 cu afluirea în Parcul din fața Ministerului Transporturilor între orele 10.30-11.00 și cu defluirea între orele 13.00-13.30 . Motivele Mitingului sunt :
-existența unui manager privat fără un program de management care să fie făcut public pentru a fi urmărit ce se realizează din acesta și dacă are prevăzut creșterea numărului de trenuri de călători ale CFR Călători, achiziționarea de Rame Electrice noi, Automotore noi și vagoane noi pentru CFR Călători, creșterea confortului călătorilor, un mers de tren favorabil necesităților călătorilor ce circulă cu trenurile de călători ale CFR Călători,eficientizarea CFR Călători care să permită revenirea la drepturile salariale suspendate sau desființate de CFR Călători pentru proprii salariați, revenirea la autorizațiile de călătorie pentru salariații CFR Călători, înbunătățirea condițiilor de muncă ale salariațiilor CFR Călători etc.
-determinarea managerului privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu să se ocupe de programul de management pe care să-l facă public și care să aibă în plus eficientizarea activității CFR Călători și creșterea prestației acesteia în comparație cu ceea ce a fost pînă la apariția unui manager privat, pentru că până în prezent nu a fost vizibil decât o înrăutățire a situației existente: reducerea normei lunare, reducerea salariului , reducerea numărului de trenuri de călători, anunțarea unei noi concedieri , obstrucționarea desfășurării activității sindicale a Federației Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România la inițiativa AFTF prin FMLR și în colaborare cu FNFMC și cu FSRV prin FNFMC;
– determinarea managerului privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu să se ocupe de programul de management pe care să-l facă public și de condițiile de muncă ale salariaților și nu de condițiile de muncă și de drepturile sindicale ale FNFMC și ale FMLR și de încercarea disperată de a distruge FSTFR care este singura organizație sindicală care se opune managerului privat al CFR Călători- domnul Valentin Dorobanțu care a demonstrat decât faptul că este pus la fel ca și lupul paznic la oi, respectiv că este cel care face să dispară trenurile de călători ale CFR Călători din Mersul de tren pe 2013 ce este în vigoare și care a fost aprobat de Ministerul Transporturilor și de Guvernul României după ce a fost creeat chiar de actualul Manager Privat care la vremea respectivă pe o altă funcție de conducere din CFR Călători răspundea de elaborarea Mersului de tren al CFR Călători pe anul 2013 etc.
Relu fenechiu spunea azi de 1000 de angajati de la noi disponibilizati cu salarii compensatorii (intre 6 si 12 salarii).De ce doar salarii compensatorii? la noi noi nu se aplica OG/2013?
Unu la mână. Mai sunt 2. Infra și CFR Călători unde justiția trebuie să-și facă treaba.
http://www.realitatea.net/relu-fenechiu-a-demisionat-ponta-preia-interimatul-la-ministerul-transporturilor_1224144.html
http://www.ziuanews.ro/stiri/victor-ponta-va-prelua-mandatul-de-interimar-al-lui-relu-fenechiu-98458
-Ponta e interimar
http://www.realitatea.net/relu-fenechiu-condamnat-la-5-ani-de-inchisoare-cu-executare-in-dosarul-transformatorul_1224105.html
sa fie primit !!!! next,next,next……..
http://www.ziuanews.ro/stiri/relu-fenechiu-primul-ministru-in-functie-condamnat-98454
-sa-l ia si pe SMART dupa el
http://www.ziuanews.ro/stiri/relu-fenechiu-5-ani-de-inchisoare-98453
„Vânătoarea de vrăjitoare” s-a concretizat. S-a concretizat, prin unirea forțelor celor din conducerea federaților semnatare a CCM(m/c și fml) și Directorul General Dorobanțu. Prin această „alianță”, se dorește „înrobirea” tuturor angajaților din SNTFC. Întrucât FSTFR era singura federație care se luptă pentru drepturile tuturor angajaților, indiferent că sunt membrii FSTFR sau nu, se dorește de către această alianță- de moment spun eu- ca FSTFR să nu mai aibe posibilitatea să apere drepturile angajaților, să nu mai fie atât de vocală (se/sau înșelat). Angajatul SNTFC să nu mai „deschidă gura” să devină in sclav docil, fără voință, fără un cuvânt de spus, să se supună orbește decizilor și ordinelor aberante luate de administrație, prin Dir.Gen.Dorobanțu și cu sprijinul federaților M/C și FML. FSTFR este singura federație, garanta a dreptului la opinie, singura federație unde fiecare membru de sindicat poate să-și spună punctul de vedere, să propună, fără să i se pună „pumnul în gură” și asta a deranjat profund această „alianță”. Aceasta se poate citii în comentarile și de pe acest site. Da dar asta nu a comvenit nici administrației și nici celor 2 federații.
Întrucât FSTFR este reprezentanta mecanicilor de locomotivă,de la CFR Călători, majoritatea decizilor și ordinelor se îndreaptă împotriva lor.Mecanicii de locomotivă știu și simt ce spun.
Pe ce se bat cele 2 federații, care după cum se laudă peste tot că au 90% din membrii de sindicat din SNTFC? Nici într-un caz pentru drepturile celor 90%? de membrii de sindicat, ci pe banii din cotizațile sindicale și putere. Puterea de-a distruge CFR Călători, de-a pune „umărul” așa cum au făcut și cu CFR Marfă, la vânzarea (sau o dau de pomană)CFR Călători.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/victor-ponta-sper-ca-relu-fenechiu-sa-fie-achitat-1047219.html
Oare mai există dreptate în țara asta? Vom vedea.
http://www.ziuanews.ro/politica/fenechiu-afla-vineri-daca-va-mai-fi-ministru-98406
Nu domnule Liviu, conducerea celor 2 federații(FML,FNFMC) nu lucrează la calea ferată, ei lucrează în Ministerul Transporturilor mână-n mână cu administrația, pentru distrugerea CFR Călători și împotriva angajaților CFR. Ce au făcut cu Marfa, vor și cu Călătorii. Din păcate angajaților CFR, le este frică să mai vorbească, să se înpotrivească acelor lideri care cu surle și trâmbițe se laudă că au și reprezintă 90% membrii de sindicat de la calea ferată. Dar „Ulciorul nu merge de multe ori la apă”.
Ai dreptate când spui:„! Deci ce sa mai vb de lupta sindicala???… care lupta?…” dar te gândeai probabil la federațile mai sus amintite, nu?
Acum trebuie să fim mai uniţi ca înainte, să vadă domnul Măntescu cât este de ,,mic” prin măsurile laşe pe care le ia, la comanda conducerii SNTFC pentru aşi păstra privilegiile lui şi ale acoliţilor. După ce i-au vândut pe colegii de la marfă şi mai fac pe mironosiţele ,,nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase”, îşi îndreaptă eforturile în a distruge acum şi CFR Călători. Cred că sunt orbi dacă nu văd că, chiar şi proprii membrii s-au săturat de minciunile şi trădările lor.
No, ce-ati patit de taceti. Va speriat administratia? Guvernul Ponta pregateste disponibilizari masive de la companiile si societatile de stat pana in decembrie dupa televizor, iar ieu ii cred ptr ca sunt credul. Asa ca, caini latra ursu trece, iar noi cu toti tacem, ne meritam conducareti si soarta.
Se pare ca FNFMC/FDF/FML….is tare ascultatori la durerea fraierilor de membrii si – i cheama pe la Capitala sa “faca niste demersuri comune”. Tare fain, care va sa zica eu is lucrator la Finante, AVAS, GARDA….de trebe sa pichetez Ministerul de Finante! Care va sa zica trebe sa ma duc sa stau de fraier pe acolo ca sa dezlege aia (finantistii lu’peste) baerele pungii sa dea ceva gologani pentru fraierii de la cfr goniti acasa! Uitasem ca asta era prevazuta in “Minuta” : sa participam ca “parteneri reali” si sa “sprijinim in continuare” pe domn’ Ministru , ca el vrea sa ne ajute da nu vrea domn Chitoiu…si atunci poate se mileste domn’ Chitoiu de 250 de fraeri de pe la ferestre si arunca lovelele! Da de ce oare nu se intelege domn’ Ministru de la MTI cu al’ de la Finante acolo la guvern, ca sunt din acelasi partid, nu se vede de la Finante cum a ajuns cfr-ul? Pai cum sa se inteleaga asa singurei, ei doi,…trebe sa aiba si martori pe sustinatorii de la sindicatele “sustinatoare” ca sa justifice si ei (liderii luptatorii sindicali) – activitatea de specialisti pe care n-au putut s-o justifice la negocierile de contract, cind s-au pus in cui (pina la pastele cailor) alte drepturi – coeficienti de salarizare – atunci nu era momentul de “sustinatori pe la ferestre” ca martori la “negocierile de foc”! Da de ce sa ma plimb pina la finante…nu ma pot opri aci in parc la MTI, ca eu is cheferist si lucru la MTI nu la Finante….si poate il conving pe domn ministru Fenechiu sa se duca el sa-l mai roage odata pe domn Chitoiu sa nu mai fie asa zgircit.. ca tocmai i-au venit colindatori in miez de vara….sa -mi faca o poza si sa i-o arate ca sa-l convinga…..stau si eu la umbra in parc….ca la Finante n-ai nici umbra si o sa fie si zaduf….Zau asa, domn lider te rog eu zi la aia mari de la Capitala ca eu vin la colindat numa pina in parc….si mai zi-le ca eu in loc de lovele pentru plecat acasa (ordonanta lu’peste) asi colinda pentru a-mi pastra cfr-ul si locul de munca , ca lovelele se gata si la anu’ pita se scumpeste (ca nu se stie daca da Domnul ploi tot ca anul asta>>.!) Eu o sa vin cind oi pute in una din zile ca vreau sa-l intreb vre-o doua si pe al mai mai mare lider de pe acolo, ca nu inteleg cum de or negociat fare de noi ca martori si or semnat rusinea aia de act aditional…dar acu zice conform “Minutei” sa-i colindam pe grofii ai mari sa se mileasca de noi? Nu inteleg de ce acu si nu atunci la negocieri, nu inteleg si pace!
Domnul Leonidas, bine ii mai zici… Cum sa aibe grija de cei de jos? Mde ei is specialisti(chiar cu 8+3, conduc calea ferata cum se lauda unul din ei), ce mai au nevoie de cei din teritoriu? Cei care nu le-au facut jocul, i-au scos printrun joc marsav si meschin impreuna cu conducerea SNTFC CFR Calatori de la a negocia un act aditional la sfarsitul trim. I conform CCM. La CNCFR le-a fost mai usor, au impartit prada intre ei si nu au avut opozitie…La Calatori l-a avut pe rebelul de Rodrigo… Deci ce trebuia de facut!!! Amanam negocierile pana reusim sa-l neutralizam, iar cu restul ne facem de cap!!!
Trebuie sa recunosc ca si eu am beneficiat de specialist un an(functie inventata de catre cei de la FNFMC pentru domniile lor, doar erau 19 la numar numai la Calatori, afara de Infra si Marfa), iar daca nu ai jucat dupa cum ti s-a cantat, devii incomod si pleci acasa (ma refer la toti cei 5 reprezentanti FSTFR)!!! Deci ce sa mai vb de lupta sindicala???… care lupta?… Conducerea SNTFC a reusit sa ne invrajbeasca unii impotriva altora… parca nu toti lucram sau am lucrat impreuna la aceeasi cale ferata romana.
DATORITA MANAGERULUI “PERFORMANT” de la CFR Călători din 2013 recunoscut de FMLR din cadrul AFTF și recunoscut și de FNFM/C și datorită FMLR SI FNFM/C și drepturilor lor sindicale acceptate de Managerul Privat , SUNTEM AICI în SITUATIA FOARTE PROASTA la care face referire MINISTRUL TRANSPORTURILOR…
Citat din ziarul Feroviaru:
N.N. – Care e rostul acestor acţiuni? Doar situaţia în care a ajuns calea ferată e, în cea mai mare parte, rodul cooperării fructuoase (la propriu şi la figurat) dintre sindicate şi administraţie. Îşi contestă propria inactivitate? Ce vor să demonstreze? Vor să arate că, încă, mai există? Sau le e dor de-o plimbare la Bucureşti? Chiar dacă se laudă că reprezintă peste 90% din salariaţii feroviari, realitatea e alta: deşi continuă să-şi plătească cotizaţia, oamenii NU se mai simt reprezentaţi de NICIUN sindicat şi de NICIUN lider. Doar cei care mai vor o friptură şi-o bere gratis, “de la sindicat”, se mai uită în gura lor… Lehamitea e maximă când vezi că cei în care ai crezut s-au îmbogăţit şi au prins funcţii grase în administraţie…”
Este un adevăr care doare. Aceste federații sindicale se laudă că reprezintă peste 90% din salariaţii feroviari, 90% din membri de sindicat. Bun, dar ce fac pentru acești membrii de sundicat?
Ce fac, înafară de a face înțelegeri cu administrația pentru anularea de trenuri? Ce fac, înafară de a trece angajații pe liste de disponibilizări?
Întrucât FSTFR este o federație pentru membrii de sindicat și nu concepe să facă acelea-și înțelegeri ca și FMLR, M/C, cele 2 federații semnatare a CCM, împreună cu directorul general Dorobanțu, au hotărât să scoată din joc FSTFR-ul. Deocamdată au reușit.„Ce nu te doboră te face mai puternic”sau „Tot răul spre bine”.
Probabil că urmează a se lua decizii importante, pentru intrarea CFR Călători în faliment de către Managerul Privat, împreună cu cei care îi sunt aserviți(fml,m/c) și tocmai de aceea nu aveau nevoie ca FSTFR să se opună-cum a făut tot timpul, când a fost vorba de de anulări de trenuri, ordine aberante,etc- scandalagii, cum eram numiți în diferite cercuri(a se vedea Minister).
Suntem o federație care incomodăm și nu dorim falimentarea CFR Călători, societate de stat, așa cum doresc Privații din CFR și unii politicieni. Nu mai rămăsese nimic de vânzare în țara asta, înafară de SNTFC. Acum cred că au cale liberă, dacă au înlăturat FSTFR. Eu le spun că se înșeală amarnic. Viitorul îmi va da dreptate sau nu.
DATORITA MANAGERULUI “PERFORMANT” A FMLR SI FNFMC SUNTEM AICI , INTR-O SITUATIE FOARTE PROASTA, CUM ZICE MINISTRUL .
GARANTIA “SUCCESULUI” SUNT EI ,ADICA CEI ENUMERATI MAI SUS DAR SA STITI CA SALARIATII CFR CALATORI STIU ASTA SI STIU SI LIDERII LOR DIN TERITORIU .
SE MAI ZBAT CATIVA CARE AU SCOATERE DIN PRODUCTIE , CA RESTUL SINDICALISTILOR LE-AU INTORS SPATELE.
ASTEPTAM REACTIA CELOR 14 000 DE ANGAJATI ” MURIM ” CA SOCIETATE SAU FACEM PERFORMANTA .
fac precizarea ca cei scosi din productie la scrl brasov beneficiaza de aceste salarii marite cand societatea se zice ca este in faliment, adica Federatia Reparatorilor de Locomotive care este nnelegal semnatara de contract,si desi conducerea cunostea acest lucru au grabit finalizarea negocierilor,imediat dupa ce Curtea de Apel Ploiesti a decis ca nu are reprezentativitate pe legea 62/2011.
privind la membrii de sindicat ai tuturor federatiilor din calea ferata imi dau seama de ce cred ca sindicatele, nu fac nimic pentru ei nimic,pentru ca marea majoritate mint si fac jocuri de culise cu administratia,pentru a o duce ei bine.
acest lucru se observa asa cum spune un ceferist”Schimbând ,,ACORDUL” miseleste Alianța Federaților Tehnice Feroviare (AFTF condusa de un om care consider eu este de nimic ca Mantescu, care ca să-și scape pielea face tot felul de întelegerii benefice doar pentru el)” si asta de ce pentru ca FSTFR este singura federație care s-a opus și se opune actualei conduceri a SNTFC,,CFR Călători,,SA, pentru binele membrilor de sindicat si ca SNTFC Calatori sa nu fie distrusa de oameni care nu ii intereseaza de aceasta societate , pe aceasta cale trimit un mesaj tuturor membrilor de sindicat ai FSTFR sa sprijine conducerea FSTFR in toate actiunile care le va face de acum incolo pentru ca aceste actiuni se vor face pentru binele lor si pentru pastrarea locurilor actuale de munca,acum mai mult ca niciodata trebuie sa fim uniti si sa aratam tuturor ca TRACTIUNEA ESTE O FORTA.
sunt oameni infiltrati printre noi pentru a incerca sa distruga FSTFR pentru a nu mai avea cine sa se opuna actualei conduceri care e pusa pe Distrugerea SNTFC CALATORI,”oameni” pe care ii consider josnici,pacalici etc care pt niste promisiuni si ca sa le fie bine lor si- ar vinde propii parinti.
ma intreb oare cati din lideri de sindicat scosi din productie indeplinesc conditiile functiei de specialist relatii sociale si aici amintescca in primul rand, conform prevederilor legale trebuie sa aiba studi superioare, pai cum sa nu fie ei oameni ai conduceri cand beneficiaza fara drept de o functie pe care nu au dreptul sa o practice.
si la scrl brasov se intampla multe fiind filiala a sntfc calatori,merg cu un contract de munca nelegal,cu parte sindicala fara drept de negociere dar cu marire de inca 25 % in plus la salarii pentru lideri de sindicat ,in loc de 50% au acum 75% si mariri pentru sefi de sectii,etc,iar pentru salariati o zi libera neplatita adica salarii mai mici,adevarata negociere au dus cu conducerea,grea rau…
FSTFR va arata ca este unita , ca este o forta ce lupta corect si nu e manjitaca ceilanti parteneri ai lor.
Domnule Radu, asociere înseamnă să te unești FNFMC cu FMLR ca să distrugi FSTFR . Ști de ce??? Pentru că dacă în ultimul timp nu ai mai demonstrat că ai făcut ceva pentru membrii tăi de sindicat, măcar să distrugi pe cei care fac ceva ca să nu mai fie atât de evident când nu faci decât pentru tine. Și FMLR, FNFMC și CFR Călători au negociat acum câteva zile drepturile sindicale ale FNFMC și ale FMLR…. Va urma apoi alte negocieri între FMLR, FNFMC și CFR Călători , dar eu sunt sigur că FMLR și FNFMC nu vor comenta poziția CFR Călători…Cum să comenteze ceva FMLR care la circa 1000 de salariați la CFR Călători a primit pentru bună purtare față de Managerul Privat-Domnul Valentin Dorobanțu ,,de la administrație 8 mașini, cu cotă de benzină pentru 6 și are salarizați de administrație numai pentru activități sindicale 9 reprezentanți de la FMLR din cadrul AFTF ( cred că mare parte din comitetul lor de conducere este astfel salarizat de CFR Călători numai pentru activități sindicale la CFR Călători prin care să-l laude dacă se poate pe Managerul Privat de la CFR Călători , restul cred că sunt salarizați pentru activități sindicale de CFR Marfă și de CN CFR) ????????????????????????????????????????????,, .
Radule poți să fi sigur că dacă FSTFR nu va fi între FNFMC, FMLR și CFR Călători ,,O SA VINDEM BILETE PENTRU PRIVAT ,, …Hai să fim alături de FSTFR și să le spunem celor de la FMLR și de la FNFMC că dacă nu vor înceta cu lupta între Federații Sindicale vom pleca toți la FSTFR…Noi nu vrem luptă între Federațiile Sindicale , ci vrem luptă sindicală cu administrația CFR Călători , care în ultimul timp ne micșorează salariile în loc să ni le crească…
Domnule Radu, asociere înseamnă să ia numai compesația de la stat dar nu vor mai avea nevoie de trenuri și angajați. Da SNTFC-ul se va asocia cu o firmă privată de călători, care alta decât Regiotrans, firma de casă a tuturor politicienilor, părerea mea.De ce crezi că s-au chinuit atâția ani să scoată pe linie moartă FSTFR-ul? dar te asigur că lucrul acesta nu va rămâne așa, din simplu motiv că oamenii, angajații SNTFC nu mai tac și au început să ia atitudine(a se vedea http://WWW.fstf.ro și rețelele de socializare).
Doar trei nume și câteva cuvinte sunt folosite când salariații ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR își primesc salariile: Măntescu, Frățică și Dorobanțu ne îndârjesc și le trebuie doar scânteia …Considerăm că ei au negociat doar ce drepturi salariale să ne mai ia sau cum să ne reducă salariile în 2013 sau câți să mai dea afară de la CFR Călători etc…
Totusi cum ramane cu asocierea dintre SNTFC CFR CALATORI cu un “OARECARE” privat, interesant , nu ?
Dar mai ales in ce consta asocierea ?
…E ADEVARAT CA O SA VINDEM BILETE PENTRU PRIVAT ?????
Fiecare sindicat din FSTFR și ANSF care are posibilitate financiară să-și scoată liderul din producție și să-l salarizeze de la sindicatele respective pentru a îi avea numai pentru activități sindicale adevărate și pentru ca aceștia să îi reprezinte corect și să le apere interesele împotriva unei administrații care încearcă să distrugă sindicatele care i se opun anulării trenurilor de călători dintr-un Mers de tren pe 2013 în vigoare ce a fost anterior aprobat atât de Ministerul Transporturilor, cât și de Guvernul României și care ne pune astfel întâi reducerea programului de lucru și apoi a locurilor de muncă…
Fiecare sindicat din FSTFR și ANSF care are posibilitate financiară să-și scoată liderii din producție și să-i salarizeze de la sindicatele respective pentru a îi avea numai pentru activități sindicale și pentru a avea cine să-i reprezinte corect pentru că vor fi plătiți de sindicate și nu de administrație…Mă întreb cum poate să se opună administrației Federația Mecanicilor de Locomotivă de marfă (FMLR) dacă ea are la CFR Călători circa 1000 de salariați ca membrii de sindicat și pentru cei 1000 de salariați primește de la administrație 8 mașini, cu cotă de benzină pentru 6 și are salarizați de administrație numai pentru activități sindicale 9 reprezentanți de la FMLR ( cred că mare parte din comitetul lor de conducere este astfel salarizat de CFR Călători , restul cred că de CFR Marfă și de CNCF,,CFR,,SA) ??????????????????????????????????????????????
Este bine de știut că FSTFR este singura Federație Sindicală Feroviară care nu are nici unul din reprezentanții săi salarizați de administrație și care să facă numai activități sindicale și care nu are nici mașini de la administrația CFR Călători etc.