INFORMARE CA URMARE A PROTESTULUI DIN 25.10.2024 ÎN FAȚA GUVERNULUI ROMÂNIEI
În data de 25 octombrie 2024 a avut loc Miting de protest în fața sediului Guvernului României, între orele 13.00-16.00. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din
43 Responses
Sunt sigur că în data de 22 aprilie, în ajunul zilei FEROVIARULUI la mitingul organizat de ANSF vor fi prezenţi foarte mulţi CFR-işti indiferent din ce organizaţie sindicală fac parte pentru a sărbători împreună ziua ce le este dedicată şi a-şi arăta nemulţumirile comune ca: neacordarea la timp şi integral a drepturilor salariale, condițiile de muncă umilitoare, condițiile de odihnă la dormitoare sub orice critică precum și multe alte nemulțumiri datorate faptului că administrațiile feroviare împreună cu guvernul României nu-şi fac datoria.
CFR-işti veniţi la miting!!!
Protestăm toți sau numai cei din ANSF ?
Știu că ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ, a făcut cunoscut că în data de 22 aprilie 2016 întâmpină Ziua Feroviarului și în același timp va organiza și un Miting de Protest împreună cu membrii săi de sindicat la care sunt așteptați să participe și alți ceferiști ce sunt membrii de sindicat ai altor Federații Sindicale Feroviare , între orele 09.00-13.00, in Bucuresti, în Parcul Gării de Nord, aleea centrală ( de la rond până la aleea transversală) și aleea transversală ( ce leagă Bd. Gării de Nord cu Bd, Dinicu Golescu )în parcul dinspre Ministerul Transporturilor, în spațiul delimitat de forțele de ordine. Am înțeles că desfasurarea manifestării publice se va face cu participarea a circa 800 persoane ce sunt membrii de sindicat ai ANSF din București și provincie, precum și cu alți invitați de la celelalte Federații Sindicale Feroviare participanți și aceștia la manifestarea publică la care facem referire, manifestare publică ce are ca obiect un nou protest împotriva falimentării Sistemului Feroviar Roman și în același timp un protest prin care se dorește și impulsionarea aprobării Legii Personalului Feroviar . Mai știu că Mitingul este organizat de Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) cu sprijinul Confederației Sindicale Naționale Meridian (CSN Meridian) , al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) , al Federației Naționale Sindicale din Infrastructura Feroviară (FNSIF) și al Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR.
Știu deja că Mitingul a fost aprobat de organelle competente și că desfășurea Mitingului de Protest este următoarea :
-9.00-10.00 afluirea participanților ;
-10.00-12.30, mitingul propriu-zis;
12.30-13.00 defluirea individuală a participanților și că participanții din provincie vor deflui folosind mașini personale și/sau mijloace CFR din Gara de Nord .
ANSF a sesizat SNTFC,,CFR Călători,,SA șo SRTFC București că la Dormitorul Mecanicilor de Locomotivă din Depoul de Locomotive București Călători au apărut GÂNDACI mari și trebuie făcută urgent deratizare în toată clădirea Dormitorului Mecanicilor de Locomotivă din Depoul de Locomotive București Călători pentru a împiedica înmulțirea și răspândirea GÂNDACILOR care nu lasă mecanicii de locomotivă să doarmă la cap de secție și/sau îi îmbolnăvesc fiind purtători de microbi etc . Domnule Director Pescărașu Liviu și Domnule Director General Iosif Szenteș să știți că salariații Depoului de Locomotive București Călători cred că în loc să vă ocupați să tot aduceți nejustificat din afara CFR Călători un alt Șef de Depou la București Călători ocupațivă mai bine de asigurarea condiților de odihnă ale personalului de locomotivă la cap secție …Și tot nu înțeleg de ce ar trebui angajat Șef de Depou la Depoul B.C. de la CFR Marfă , aveți prea mulți bani de vreți să-l înlocuiți pe cel care este acum și care eu cred că de atâta perioadă cât a condus Dep B.C. a prins ceva experiență? Păi dacă aveți bani, atunci ar fi normal decât să-i consumați aiurea pe angajări din afara CFR Călători care nu se justifică pentru că aveți acum destul personal TESA în Depoul de Locomotive București Călători , negociați CIM-urile mecanicilor de locomotivă de drum din Depoul de Locomotive de Grad Special București Călători și dațile clasa de salarizare 34 pentru că acum când îi trimiteți regie la C-ța și se întorc cu trenul și invers iau sporuri decât la jumătate din perioada lucrată și vin în fiecare zi la serviciu și festive iau tot la jumătate și astfel mecanicii de drum în urma ultimilor măsuri de eficientizare luate de CFR Călători aleargă cu 160 Km/h și primesc salariu mai mic decât mecanicii de manevră din Depoul de Locomotive București Călători care au tura de 12 ore cu toate sporurile pe toată durata turei de serviciu și la fel cu festive 12 ore pe tura de serviciu și nu 6 ore la turnus etc . Dacă nu acordați clasa de salarizare 34 la mecanicii de drum din Depoul de Locomotive București Călători toți mecanicii de drum vor vrea să treacă la serviciul de manevră lunar …așa că nu mai consumați banii pe angajări TESA de la societăți care se privatizează sau sunt în insolvență pentru că noi vrem ca CFR Călători nici să nu se privatizeze și nici să nu intre în insolvență …
Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători ) , Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au sesizat SNTFC,,CFR Călători,,SA că inexplicabil pentru că OMT 615/2015 blochează activitatea operatorului de transport feroviar de călători SNTFC,,CFR Călători,,SA sunt folosiți de SNTFC,,CFR Călători,,SA mecanici de locomotivă la pază în Depoul Ploiești ( anexăm în copie act SUS CFR Călători –FST Ploiești ) și la spălat locomotive în Depoul de Locomotive București Călători și în consecință organizațiile sindicale enumerate mai sus au solicitat SNTFC,,CFR Călători,,SA prin actul ANSF nr. 63/01.04.2016 să aducă la cunoștință Ministerului Transporturilor de efectele dezastruosului OMT 615/2015 și să solicite modificarea acestuia corespunzător pentru a nu se bloca până la urmă definitiv activitatea Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători” S.A. …
Acest ordin de ministru 615/2015,
Acest ordin de ministru 615/2015, nu a facut decat sa lase mecanici de locomotiva, fara permise si autorizatii datorita expirarii acestora -valabile doar 5ani- si a faptului ca ASFR-ul, organism care se ocupa dupa 615/2015 cu eliberarea noilor modele de permise nu are inca sistemul pus la punct. Datorita acestui fapt mecanici de locomotiva nu mai pot face serviciu pe tipuri de locomotive, sau mai grav,simplificat, stiinduse faptul ca mecanici ajutori la SNTFC nu prea mai exista, deci nu vor mai face servici pe locomotiva deloc. Dupa cum se scrie pe site, sunt folositi ca paznici sau pe alte functii care nu tin de pregatirea lor, stiinduse faptul ca acestia si-au castigat dreptul la aceste autorizatii/permise in urma unor examene si autorizari (si nu sunt deloc usoare).
Prin neeliberarea acestor noi modele de permise, li se incalca dreptul la munca acestor colegi ai nostri.
Asa este in tara asta a noastra, intai dam ordine si numai dupa aceea ne gandim cum si cand vom face metodologia de aplicare si sa vedem daca/si avem dotarea necesara(ce conteaza omul, conteaza ca avem ordinul european si apropo, de ce nu s-a pus in aplicare inca din 2010?)
Domnul Manolescu Paul comentează : ,, Domnilor,despre care pregatire profesionala vorbim in ORD.615/2015? Ce instruire conf.ORD.815.? Va bateti joc de tinerii care ar trebui sa duca mai departe traditia .Ar trebui sa va ganditi inainte sa luati astfel de decizii,cum puteti sa puneti pe post de paznic sau portar un mecanic de locomotivă care nu are nici un fel de instructaj pentru asa ceva? ,, .
Domnule Manolescu Paul cei de la CFR Călători își bat joc de tineri deși ca să faci formator îți trebuie mecanici de locomotivă care sunt și cu studii superioare , în timp ce la operatorii de transport feroviar de călători privati se folosesc mecanici de locomotivă pensionari și mă întreb oare la ei cum de au găsit mecanici locomotivă pensionari cu facultate ca să respecte Ordinul 615/2015 ? Ce formula magică au găsit operatorii de transport feroviar de călători privati ca să aibă formatori după Ordinul 615/2015 sau o să ia în continuare numai mecanici de locomotive pensionari ,,formați,, ? …
Domnul Pavăl Marian are dreptate când spune că referitor la faptul că s-a plătit doar 50% din avansul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA știam că: ,, CODUL MUNCII CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 161 Salariile se plătesc înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor. ,, și mă întreb dacă SCRL Brașov SA este furnizor de prestații reparații locomotive al SNTFC,,CFR Călători,,SA cum de salariații furnizorului și-au luat avansurile întregi, iar salariații proprii ai SNTFC,,CFR Călători,,SA și-au luat doar 50% din avansuri ? Păi Doamna Director Economic Miu Elena din SNTFC,,CFR Călători,,SA de ce nu ați respectat Codul Muncii și nu ați plătit salariile angajaților SNTFC,,CFR Călători,,SA înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor ? (de ce nu ați plătit avansurile în întregime ținând cont că ați avut bani pentru furnizori ca să-și plătească aceeia salariații lor… , respectiv înaintea plății furnizorilor SCRL Brașov SA și CNCF,,CFR ,, SA ? ) .
Astazi 1Aprilie 2016 fara sa fie o pacaleala ,am vazut inca o data dispretul de care da dovada conducerea fata de mecanicul de locomotiva din depoul Ploiesti ,mechanic care cu drag de aceasta profesie a cheltuit banii pe care ia castigat prin munca cinstita pentru a-si plati cursurile la CENAFER ,care si-a platit ca persoana fizica la AFER autorizarea in functie,mechanic care are examen de licenta si uite asa considera conducerea sa formeze viitorul CFR Calatori batandu-si joc de om si sa-l puna portar la depou,paznic .Domnilor,despre care pregatire profesionala vorbim in ORD.616/2015? CE instruire conf.ORD.815.,va bateti joc de tinerii care ar trebui sa duca mai departe traditia .Ar trebui sa va ganditi inainte sa luati astfel de decizii,cum puteti sa puneti pe post de paznic sau portar un salariat care nu are nici un fel de instructaj pentru asa ceva?Cine raspunde de integritatea sa in cazul in care apar situatii de criza,,furt,agresiune?POATE ma lamureste cineva care are cunostinta.Sau poate ca deranjez multe personae cu acest comentariu,dar I-mi asum riscul .Rusine.
Referitor la faptul că s-a plătit doar 50% din avansul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA știam că: ,, CODUL MUNCII ,, Art. 253. [raspunderea angajatorului; actiunea in regres] (1) Angajatorul este obligat, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, sa il despagubeasca pe salariat in situatia in care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului in timpul indeplinirii obligatiilor de serviciu sau in legatura cu serviciul.
(2) In cazul in care angajatorul refuza sa il despagubeasca pe salariat, acesta se poate adresa cu plangere instantelor judecatoresti competente. ,, .
Referitor la faptul că s-a plătit doar 50% din avansul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA știam că: ,, CODUL MUNCII CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 161 Salariile se plătesc înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor. ,, .
Referitor la faptul că s-a plătit doar 50% din avansul salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA știam că: ,, Întârzierea nejustificată a plăţii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului ,, fapt prevăzut la Capitolul III la plata salariului Art. 166 din Codul Muncii unde se spune că :
,, (1) Salariul se plăteşte în bani cel puţin o dată pe lună, la data stabilită în contractul individual de muncă, în contractul colectiv de muncă aplicabil sau în regulamentul intern, după caz.
(2) Plata salariului se poate efectua prin virament într-un cont bancar.
(3) Plata în natură a unei părţi din salariu, în condiţiile stabilite la art. 165, este posibilă numai dacă este prevăzută expres în contractul colectiv de muncă aplicabil sau în contractul individual de muncă.
(4) Întârzierea nejustificată a plăţii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului. ,, .
Detalii: http://legeaz.net/legea-53-2003-codul-muncii/art-166
„Contractul privind activitatea Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR“ – S.A. pentru perioada 2016-2020 a fost aprobat miercuri, 30 martie 2016, în ședința de guvern.În acest context, compania va putea asigura joi, 31 martie 2016, 50% din plata salariilor, diferenţa urmând a fi virată în următoarele zilele. CNCF CFR SA regretă situaţia creată şi le cere scuze angajaţilor pentru întârzierea acordării drepturilor salariale, cu menţiunea că protecţia socială a personalului feroviar reprezintă una dintre priorităţile companiei.În final facem precizarea că în acest an Contractul de Activitate al Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR“ – S.A a fost aprobat mai devreme, comparativ cu anii anteriori”.Este vorba despre angajații CFR de la București-Grivița, transmite corespondentul Digi24, Cristina Sbîrn. Mai exact, sunt angajații care se ocupă de manevră și pregătirea trenurilor pentru parcurs. Ei sunt nemulțumiți pentru că ar fi trebuit să-și primească avansul din leafă, iar în momentul de față nu au primit decât 50 la sută din banii cuveniți. Banii ar fi trebuit să-i primească ieri.În momentul de față, chiar directorul de la CFR Călători a mers să discute cu protestatarii și să le explice că e o situație temporară, care se va rezolva în câteva zile, ținând cont că în Guvern a fost aprobat ieri contractul de servicii pentru CFR Călători, adică există bază legală pentru ca statul să furnizeze subvenția către CFR Călători, pentru ca această companie să-și plătească apoi angajații. Mai durează însă, spun cei de la CFR, până când se publică în Monitorul Oficial respectivul contract.În momentul de față, circulația trenurilor nu are de suferit. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi8gYm6x-vLAhVE3CwKHRNTB4wQFghKMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.digi24.ro%2FStiri%2FDigi24%2FActualitate%2FStiri%2FProtest%2Bspontan%2Bla%2BCFR&usg=AFQjCNEuS-AOA_9WaRA3T8zvJxZyKHHsRA&bvm=bv.118443451,d.bGg
,, „Contractul privind activitatea Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR“ – S.A. pentru perioada 2016-2020 a fost aprobat miercuri, 30 martie 2016, în ședința de guvern.În acest context, compania va putea asigura joi, 31 martie 2016, 50% din plata salariilor, diferenţa urmând a fi virată în următoarele zilele. CNCF CFR SA regretă situaţia creată şi le cere scuze angajaţilor pentru întârzierea acordării drepturilor salariale, cu menţiunea că protecţia socială a personalului feroviar reprezintă una dintre priorităţile companiei.În final facem precizarea că în acest an Contractul de Activitate al Companiei Naționale de Căi Ferate “CFR“ – S.A a fost aprobat mai devreme, comparativ cu anii anteriori”.Este vorba despre angajații CFR de la București-Grivița, transmite corespondentul Digi24, Cristina Sbîrn. Mai exact, sunt angajații care se ocupă de manevră și pregătirea trenurilor pentru parcurs. Ei sunt nemulțumiți pentru că ar fi trebuit să-și primească avansul din leafă, iar în momentul de față nu au primit decât 50 la sută din banii cuveniți. Banii ar fi trebuit să-i primească ieri.În momentul de față, chiar directorul de la CFR Călători a mers să discute cu protestatarii și să le explice că e o situație temporară, care se va rezolva în câteva zile, ținând cont că în Guvern a fost aprobat ieri contractul de servicii pentru CFR Călători, adică există bază legală pentru ca statul să furnizeze subvenția către CFR Călători, pentru ca această companie să-și plătească apoi angajații. Mai durează însă, spun cei de la CFR, până când se publică în Monitorul Oficial respectivul contract.În momentul de față, circulația trenurilor nu are de suferit. ,, .
,, Pentru ca nu si-au primit salariile, ceferistii din Bucuresti au declansat un protest spontan. Cam o suta de salariati au refuzat sa intre in tura, joi dimineata.In urma acestui protest spontan, trenurile de calatori au plecat din statia Gara de Nord din Bucuresti cu intarzieri. Ulterior, CFR Calatori a transmis un comunicat de presa in care directorul general al societatii, Iosif Szentes, le-a promis angajatilor ca prioritatea sa este plata salariilor intarziate si le cere sa nu afecteze circulatia trenurilor.Vicepresedintele Federatiei Miscare-Comercial, Liviu Stanciu, a declarat ca activitatea e asigurata de cei care au fost in tura de noapte si care au ramas, in continuare, pentru a nu fi intrerupt traficul feroviar. De asemenea, el a mai spus ca, daca oamenii nu vor renunta la protest, s-ar putea ca intarzierile inregistrate la plecarea din Gara de Nord sa creasca, adaugand ca oamenii care au ramas din tura de noapte sunt deja foarte obositi si randamentul lor va scadea.”Este un protest spontan, de la CFR Infrastructura si Calatori. Oamenii nu au mai vrut sa intre in tura. Cei care trebuiau sa intre de dimineata sunt la sala de prezenta si intreaba conducerea de ce nu li s-au dat salariile, pentru ca au rate, copii si alte obligatii. Ei sunt nemultumiti ca cineva din Ministerul Transporturilor, cu intentie sau fara intentie, nu si-a facut treaba. Pentru ca ei nu si-au primit nici salariile de mizerie, factorii decidenti, care nu si-au facut treaba, sa fie indepartati”, a spus Liviu Stanciu.
“Angajatii CFR Calatori au primit astazi 50% din salarii, urmand ca in termen de cateva zile sa fie virata si diferenta”, se arata intr-un comunicat al CFR Calatori. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj3kLTMxuvLAhXLkSwKHQT8DqAQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Freporterul.ro%2Fsocial%2Fceferistii-bucuresteni-au-oprit-lucrul-in-aceasta-dimineata-trenurile-au-plecat-cu-intarziere-11354&usg=AFQjCNF-Vg65D8fpwolWPMCtDfS7fnLUJg&bvm=bv.118443451,d.bGg
Gogu CFR-istu se întreba : ,, OARE CAND NE VOM DESTEPTA ODATA SA VEDEM CA MERGEM SPRE DEZASTRU TOTAL???!!! ,, și tot el concluziona : ,,Cred ca mai destepti au ajuns ciobanii, agricultorii, padurarii, ca au iesit in strada la mitinguri de protest pentru drepturile lor, vazand pericolul de distrugere la care se indreapta tara asta… ,, .
Gogu CFR-istu mai constata că : ,, iata ca se poate sa ramanem fara salarii. Astfel spus intentiile celor din conducerea MT, Guvern, etc. sunt pentru devalizarea intregului CFR si aplicarea Maretului Master Plan aprobat de UE si sa” stam linistiti” acasa culcandu-ne pe o ureche fara a participa la MITINGUL de PROTEST din 22.04.2016 din parcul din fața Ministerului Transporturilor ce se va desfășura între 09.00-13.00 . ,, .
Domnule Director General Iosif Szenteș dacă vă place atât de mult numai eficientizarea permanent a mecanicilor de locomotive și automotor de ce nu le dați și salarile întregi sau le eficientizați și pe acestea ?
Domnule Director General Iosif Szenteș aș vrea să știu și eu ce vreți să înțeleagă salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA din ce se întâmplă acum cu salarile ? Și mă refer ce considerați că trebuie să înțelegem : Că salariații prin intermediari ai dumneavoastră respectiv ai SCRL Brașov SA ce sunt în insolvență își primesc salarile întregi la 30.03.2016 și primesc și clase de salarizare la negocieri și când vor pentru că sunt în insolvență ? Că salariații CFR Călători pentru că societatea este pe profit la 30 martie 2016 își primesc avansul doar la jumătate și nici gând de acordare de clase de salarizare ? De ce sindicatele de la SCRL Brașov SA își primesc cotizația întreagă în timp ce sindicatele de la CFR Călători nu și-au primit cotizația pe februarie 2016 nici până pe 30 martie 2016 ? Să înțelegem că este mai bine în insolvență decât pe profit ?
Nu ne subestimați …
Se pare ca da ….. cititi
http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/contractul-de-activitate-a-c-n-cfr-s-a-i-contractele-de-servicii-publice-aprobate-de-guvern
Asa dupa cum spuneam unor colegi luna trecuta ca atrecut glontul pe la ureche pentru a ne lua salariile, iata ca luna aceasta cele doua companii feroviarea CNCF CFR SA si SNTFC CFR Calatori SA ( cca 39.000 salariati) au bagat in contul salariatilor doar 50 % din avansul pentru luna martie. ANSF si FSTFR prin presedinte a adus la cunostinta conducerii celor doua companii inca de anul trecut si mai ales din nou de la inceputul anului despre importanta aparitiei celor doua Contracte de activitate si prestari servicii pentru a ne putea lua compensatia(subventia) pentru anul 2016, implicit a salariilor pentru salariatii acestora, astfel ca abia astazi 30.03.2016 au trecut prin Parlament proiectele respective, ulterior o sa apara in Monitorul Oficial si astfel banii vor intra in contul companiilor respective. Tot prin implicarea domnului presedinte al CSN Meridian a fost posibil trecerea acestora de catre MT si inaintarea acestora spre Parlament. Deci in concluzie… Daca stam acasa si vorbim pe la colturi ca cei din ANSF vorbesc prostii ca nu ne vom lua salariile, administratia este obligata sa dea banii ca avem semnate CCM-uri, iata ca se poate sa ramanem fara salarii. Astfel spus intentiile celor din conducerea MT, Guvern, etc. sunt pentru devalizarea intregului CFR si aplicarea Maretului Master Plan aprobat de UE si sa” stam linistiti” acasa culcandu-ne pe o ureche fara a participa la MITINGUL de PROTEST din 22.03.2016. OARE CAND NE VOM DESTEPTA ODATA SA VEDEM CA MERGEM SPRE DEZASTRU TOTAL???!!! Cred ca mai destepti au ajuns ciobanii, agricultorii, padurarii, ca au iesit in strada la mitinguri de protest pentru drepturile lor, vazand pericolul de distrugere la care se indreapta tara asta…
In timp ce alti lupta pentru functii…. ANSF lupta pentru …DREPTATE ..
CUM SPUNEA UN CONTEMPORAN ,,IN VIATA ”.. NU SE POT COMPARA CU NOI ….. GURA PACATOSULUI ADEVAR GRAIESTE…
câți oameni are ANSF angajați în funcția de Expert în relații sociale ? din cele 29 de posturi aprobate la CFR Călători ? prin CCM
SA auzim numai de bine … sau poate si de transportul feroviar din Romania … NU UITATI CFR-UL INCA EXISTA …
http://www.capital.ro/ultima-frontiera-a-master-planului-de-transport.html
NE AUZIM PE 22 APRILE 2016
SA auzim numai de bine … sau poate si de transportul feroviar din Romania … NU UITATI CFR-UL INCA EXISTA …
http://www.capital.ro/ultima-frontiera-a-master-planului-de-transport.html
NE AUZIM PE 22 APRILE 2016
Mitingul Feroviar de Protest din 22 aprilie 2016 a apărut mai ales din nemulțumirea ceferiștilor că nici acum după 26 ani de la revoluție nu există strategii pe termen lung și în continuare ne îndreptăm tot spre falimentarea sistemului feroviar cu toate că în prezent a apărut o așa zisă strategie pe termen lung numită MASTER PLANUL GENERAL de TRANSPORT al României ce a apărut pentru așa zisa eficientizare a sectorului de transport feroviar al României.
Protestăm pentru a nu se reduce Rețeaua de Cale Ferată Română prevăzută de MASTER PLAN datorită faptului că s-a constatat că a existat după Revoluție o întreținere inadecvată a rețelei feroviare datorată faptului că dimensiunea curentă a rețelei feroviare se confruntă cu resurse financiare disponibile limitate pentru întreținere și soluția propusă de rezolvare a acestei probleme feroviare în MASTER PLAN este ,,concentrarea resurselor limitate pentru întreținere și dezvoltare pe o rețea redusă și sustenabilă ,, . Precizăm că în MASTER PLANUL GENERAL de TRANSPORT al României se arată că : ,, pornind de la mai multe scenarii pentru cheltuielile de întreținere și reparații capitale , pot fi identificate cele mai eficiente rețele pentru fiecare scenariu de cheltuieli. Rezultatele indică faptul că o mare parte a rețelei înregistrează un trafic redus, și că , spre exemplu, 90% din trafic este susținut de 51% din rețea (Scenariul 3 ) ,, . Protestăm contra strategiilor pe termen scurt a Unităților Feroviare de Stat ce sunt neadecvate la necesitățile de transport ale călătorilor și mărfurilor, fapt pentru care MASTER PLANUL mai prevede pentru soluționarea crizei generalizate a sistemului feroviar ca nivelul de servicii pentru transportul de călători să fie limitat la rețeaua primară, introducerea graficelor de mers cadențat și achiziționarea de material rulant nou și pentru transportul de mărfuri ,,eliminarea nesiguranței privind viitorul CFR Marfă și privitizarea acesteia cât mai curând posibil ,, .
Mitingul Feroviar de Protest din 22 aprilie 2016 a apărut mai ales din nemulțumirea ceferiștilor că nici acum după 26 ani de la revoluție nu avem aprobată LEGEA privind statutul personalului feroviar prin care să se reglementeze:
a) că salariul de bază în unităţile feroviare se calculează pornind de la salariul de bază minim brut pe economie majorat conform prevederilor legale şi celor stabilite prin CCM.
b) că personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare are dreptul la pensionarea la 50 de ani și la 52 ani în funcție de categoria profesională din care fac parte și la o pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
c) raporturile ce se stabilesc între unitatea cu specific feroviar şi personalul feroviar al acesteia în legatură cu drepturile, obligaţiile şi răspunderile acestora;
d) formarea iniţială şi continuă a personalului feroviar;
e) condiţiile şi modalitatile de ocupare a functiilor, precum şi condiţiile şi modalitătile de eliberare din aceste funcţii, de abateri şi sancţiuni, de încetare a activităţii şi de pensionare a personalului feroviar;
f) criteriile de acordare de către angajator pentru personalul feroviar cu rezultate excepţionale în activitatea profesională de recompense prin: ordine, medalii, recompense băneşti cu condiţia de a avea resursele financiare în acest scop.
Președintele ANSF- Maxim Rodrigo Gabriel în perioada 24 Martie 2016- 21 Aprilie 2016 informează membrii de sindicat ai Alianței Naționale Sindicale Feroviare despre motivele Mitingului de Protest al FEROVIARILOR din 22 Aprilie 2016 ce a rezultat în urma însumării diverselor nemulțumiri ale membrilor de sindicat ai ANSF referitoare la gândul că există dușmani ai căii ferate române care doresc micșorarea rețelei feroviare române și a valorii României în plan feroviar European, dar și dușmani ai căii ferate române care doresc și micșorarea prestaților operatorului de stat SNTFC,,CFR Călători,,SA .
LEONIDAS ce este nemulțumit că ANSF nu a fost informată în timp util de către CNCF,,CFR,,SA că în data de 25.03.2016 la ora 13.00 președinții federaților sindicale reprezentative semnatare a CCM la nivel de CNCF,,CFR,,SA pe anii 2015-2017 sunt invitați la sediul companiei pentru discutarea măsurilor organizatorice aplicabile CN CF ,,CFR,,SA în vederea eficientizării acestora, comentează că :
,, LA MITINGUL de PROTEST din 22 aprilie 2016 POATE AFLAM SI CE PREVEDE PROGRAMUL DE MASURI ORAGANIZATORICE DE EFICIENTIZARE de la CNCF CFR SA din anul 2016 ! ,, .
LEONIDAS ar trebui să știe că la acea întâlnire nu au participat nici Președintele ANSF și nici Președintele FNFMC , probabil datorită avizării acestora în timp scurt ce nu a permis prezența acestora la acea întâlnire …
LEONIDAS ar trebui să știe și că la acea întâlnire au fost prezenți doar domnul Președinte Dobrescu Florin și domnul Președinte Măntescu Iulică …
Mecanic Iresponsabil comentează că :
,,Trenurile care ajung la timp in gari au devenit raritati. Ce faceti pentru infrastructura feroviara? ,, și că :
,,Cu CFR Marfa ce se intampla: restructurare, privatizare? ,, și ne recomandă ca pentru mai multe informații să accesăm :
http://www.ziare.com/marian-costescu/ministrul-transporturilor/cand-vom-avea-noi-autostrazi-si-cine-plateste-pentru-cea-demolata-ce-facem-cu-tarom-interviu-video-cu-ministrul-transporturilor-1414818
În martie 2016 Președintele ANSF-Maxim Rodrigo Gabriel a făcut diverse informări atât factorilor decidenți din România cât și membrilor de sindicat ai ANSF de la CN CF ,,CFR,,SA despre neaprobarea prin Hotărâre de Guvern la timp a contractelor de activitate nici măcar până pe 30 martie 2016 și a făcut diverse informări membrilor de sindicat ai ANSF de la SNTFC ,,CFR Călători,,SA despre neaprobarea prin Hotărâre de Guvern la timp a contractelor de prestări servicii ale operatorilor de transport feroviar de călători nici măcar pe 30 martie 2016, ceea ce considera Președintele ANSF că perturbă grav buna desfășurare a activității CNCF,,CFR,,SA și a activității SNTFC,,CFR Călători,,SA, mai mult acesta informând angajatii unităților feroviare de stat CFR Calatori si CFR SA că din motivele arătate mai sus în plus aceștia risca sa isi ia urmatoarele salarii cu intarziere … Pentru nemulțumirile accumulate în timp față de interesul scăzut al factorilor decidenți din România referitor la sistemul feroviar din România, ANSF organizează în 22 Aprilie 2016 un Miting de Protest între orele 10.00-13.00 în Parcul din fața Ministerului Transporturilor, cu fluirea pentru Miting între 09.00-10.00 și cu defluirea de la Miting între 12.30-13.00 .
În martie 2016 Președintele ANSF-Maxim Rodrigo Gabriel pe parte de SNTFC,,CFR Călători,,SA a asistat la o Notă de Ralații la un membru de sindicat de la Depoul de Locomotive Medgidia și a discutat în teritoriu cu membrii de sindicat ai ANSF ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA din cadrul a 6 Sucursale Regionale de Transport Feroviar de Călători , respectiv cele de pe : București, Craiova, Constanța, Iași, Cluj și Brașov .
În martie 2016 Președintele ANSF-Maxim Rodrigo Gabriel pe parte de CN CF,,CFR,,SA a asistat la Note de Ralații 2 membrii de sindicat de la CNCF,,CFR,,SA , unul la Sucursala Regională CF Craiova și altul la Sucursala Regională CF Iași și a discutat în teritoriu cu membrii de sindicat ai ANSF ce sunt salariați ai CN CF ,,CFR,,SA din cadrul a 5 Sucursale Regionale CF , respectiv cele de pe : București, Craiova, Iași, Cluj, Brașov .
,, Angajatii CFR s-ar putea sa isi primeasca salariile cu intarziere din cauza subventiilor, sindicatele fac miting in aprilie ,,
,, Angajatii companiilor feroviare de stat CFR Calatori si CFR SA risca sa isi ia urmatoarele salarii cu intarziere, din cauza neacordarii la timp a subventiilor de catre stat, iar sindicatele feroviare intentioneaza sa organizeze un mare miting in Capitala in 23 aprilie, pentru a solicita alocarea de fonduri pentru sistemul feroviar, a declarat miercuri, pentru News.ro, liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Gabriel Rodrigo Maxim ,, .
Citeste mai mult:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjKkcqK_eXLAhWFlSwKHdnxAO0QFggfMAE&url=http%3A%2F%2Fm.fanatik.ro%2Fangajatii-cfr-risca-sa-isi-ia-salariile-cu-intarziere-din-cauza-subventiilor-sindicatele-fac-miting-aprilie-664521&usg=AFQjCNEg6Et8GigtPihqTpHklQd-CF5pKg&bvm=bv.117868183,d.bGg
și pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjKkcqK_eXLAhWFlSwKHdnxAO0QFgglMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.wall-street.ro%2Farticol%2FSocial%2F195473%2Fangajatii-cfr-s-ar-putea-sa-isi-primeasca-salariile-cu-intarziere-din-cauza-subventiilor-sindicatele-fac-miting-in-aprilie.html&usg=AFQjCNF8ZDjeU9Nu7Yf54orauCtHRcuAEg&bvm=bv.117868183,d.bGg
Citiți :
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/reorganizare-la-cfr-sa
Trenurile care ajung la timp in gari au devenit raritati. Ce faceti pentru infrastructura feroviara?
Infrastructura feroviara are niste proiecte de anvergura. Cei din zona feroviara s-au concentrat pe coridorul 4, care intra la Curtici, trece prin Bucuresti si se termina la Constanta. Are doua aripi, nordica prin Ardeal si sudica prin Craiova. Concentrarea a fost pe aripa nordica si pana in 2020 vor avea acest coridor complet.
Avem in desfasurare licitatia pentru Radna – Simeria, ultima bucata din vestul tarii care trebuie acoperita. Ea este in programul pentru infrastructura mare si vestea buna este ca avem sanse mari sa inchidem si zona Sighisoara – Brasov.
Se va putea circula de la un capat la altul nu ca acum in 13 ore, ci in 7 ore si ceva.
Vorbiti de un cordior, nu e cam putin?
Noi investim masiv cu banii europeni, iar CE defineste niste axe. Ele reprezinta mai putin de 5% din reteaua feroviara. La fel e si in zona rutiera, facem 1.000 de km cu bani europeni, dar mai avem de facut 19 mii de km din resurse proprii.
Adica dintr-un buget al Ministerului Transporturilor record de mic de multi ani incoace.
In ceilalti ani bugetele au fost record de mari si s-au consumat numai pe jumatate. Anul trecut au fost 14 miliarde din care s-au executat undeva la 9-10. In acest an, avem o metoda mai motivanta.
Cele 13,8 miliarde sunt alocate intr-o prima faza. Daca le vom consuma, mai avem rezervate 2 miliarde, care vor fi atribuite acelor proiecte care au fost eficiente si care mai au bani pentru a continua. Deci in total am putea avea cel mai mare buget din ultimii ani, cu conditia sa fim in stare sa il consumam.
Cu CFR Marfa ce se intampla: restructurare, privatizare?
CFR Marfa are o problema destul de grava. A fost acea privatizare ratata din 2013, ocazie cu care li s-au sters niste datorii vechi catre parteneri, dar cu conditia privatizarii care nu s-a intamplat. CE face o mare presiune pentru returnarea ajutorului, considerat ajutor de stat, de catre companie.
Este vorba despre peste 380 de milioane de euro, mult peste bugetul CFR Marfa. Trebuie sa negociem cu CE modul in care poate fi acoperita aceasta suma, in conditiile in care CFR a fost anul trecut pe pierdere.
Solutia este o restructurare rapida in scopul privatizarii. A fost numit CA, recrutat dupa principiile guvernantei corporative, sper sa avem si director general saptamana acesta si ei trebuie sa-si faca o echipa care va proceda la restructurarea companiei cu sprijinul unui consultant care va veni in partea a doua a anului.Pana atunci, aceasta echipa trebuie sa ia masuri rapide.
Se termina restructurarea in mandatul dvs?
Cu siguranta. Iar efectele se vor vedea imediat. Este un proces greu, dar acei oameni vor incerca sa salveze compania. Sa speram ca nu e prea tarziu.
Vor fi reduceri de personal?
Problema CFR Marfa este ca nu a castigat contracte si depinde numai de ei masura in care vor reusi sa le castige rapid ca sa isi poata mentine personalul. Nu sunt adeptul taierilor masive de personal pentru ca asta inseamna, de fapt, diminuarea capacitatii companiei, o stabilizare temporara, dupa care declinul continua.
Daca personalul e dovedit foarte mult, el trebuie restructurat, dar numai dupa o analiza.
http://www.ziare.com/marian-costescu/ministrul-transporturilor/cand-vom-avea-noi-autostrazi-si-cine-plateste-pentru-cea-demolata-ce-facem-cu-tarom-interviu-video-cu-ministrul-transporturilor-1414818
LA MITING POATE AFLAM SI CE PREVEDE PROGRAMUL DE MASURI ORAGANIZATORICE DE EFICIENTIZARE de la CNCF CFR SA!
Conducerea CNCF CFR SA intelege “sa discute masurile organizatorice aplicabile….in vederea eficientizarii activitatii” NUMAI cu presedintii de federatii!
Din “pura intimplare” (in 23.03 pentru 25.03 – zi de vineri ora 13.00 – la sfirsit de program, cind se cunostea ca presedintele ANSF era plecat din Bucuresti tocmai la Iasi, Pascani , Bistrita,Tg.Mures conform unui program prestabilit ) se anunta in scurt aceasta discutie, iar cel mandatat (… semnatar al CCM si salariat al CNCF CFR SA) de presedintele ANSF sa reprezinte ANSF la aceste discutii este respins !
Se pare ca “naravul discutiilor in spatele usilor inchise” NU ARE LECUIRE!…
Citeva intrebari:
De ce administratia considera ca numai presedintii de federatii ar fi in stare sa “priceapa masurile…”?
De ce administratia se face ca nu cunoaste ca organizatiile sindicale federative reprezentative semnatare de CCM au drepturi egale, inclusiv cind se doreste consultarea lor in privinta adoptarii unor “masuri …”?
De ce considera administratia ca un presedinte de federatie salariat al unei alte companii (operator de transport) este mai avizat sa-si dea cu parerea decit un salariat al CNCF CFR SA?
De ce considera administratia ca un salariat al unei alte companii (operator de transport) ar fi cu adevarat interesat de bunul mers al companiei de infrastructura feroviara , cea care trebuie sa asigure conditii egale pentru toti operatorii de transport (a se vedea si diferentele salariale intre angajatii acestor companii)?
In lipsa unor raspunsuri credibile putem crede orice…si ca naravul e mentinut pentru asigurarea intereselor mai putin cunoscute celor multi, dar atit de poftite de cei putini alesi!
Mai putem crede ca (…si de aceasta data) rezultatul masurilor va fi cresterea numarului de sefi (numiti si sutinuti de cei putini alesi) pentru a supraveghea mai bine eficienta (sindicala) celor multi…care probabil vor devini tot mai putini!
Domnul Presedinte Maxim Rodrigo, un program de reorganizare este ceva destul de important pentru a fi discutat intr-o comisie mixta patronat -sindicate?
Daca da, atunci ar trebui solicitata convocarea acestei comisii!
P.S.
Sa fi contat experienta “vasta” de la CFR MARFA a unor presedinti de federatii cum ar fi cel de la FMLR- AFTF (Mantescu I.) sau de la SCRL Brasov cum ar fi cel de la FNFMC (Mare G.)
Viitorul CFR Marfa si SCRL e “foarte roz”…
Se vrea acelasi viitor si la CFR SA?
deci data corectă este 22 aprilie ,,,știe cineva în ce stadiu este STATUTUL FEROVIARULUI ?
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 este determinate și de :
Nemulțumirea că nici acum după 26 ani de la revoluție Ministerul Transporturilor și Guvernul României nu face investiții în automotoare noi, rame electrice noi și vagoane noi la S.N.T.F.C. ,,CFR Călători” S.A. deși avusese o strategie pentru achiziționarea în 2011, 2012 și 2013 de material rulant nou pe care nu a respectat-o și că nu există în continuare o strategie pe termen lung a S.N.T.F.C. ,,CFR Călători” S.A. garantată de Ministerul Transporturilor și Guvernul României în ceea ce privesc investițiile în automotoare noi, rame electrice noi, locomotive noi și vagoane noi la S.N.T.F.C. ,,CFR Călători” S.A. Ceferiștii revoltați și deznădăjduiți vor să protesteze că se refuză să li se ofere călătorilor confortul care să-i atragă spre circulația cu trenurile de călători .
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 este determinate și de :
Nemulțumirea că și acum în 2016 după 26 ani de la revoluție se continuă cu neasigurarea de către Guvernul României a compensațiilor reale de transport la CFR Călători culminând cu anul 2016 când nu a apărut încă Hotărârea Guvernului pentru Contractele de Prestări Servicii pe 4 ani, iar pentru pentru ianuarie, februarie și martie 2016 nu s-a primit încă compensația de către CFR Călători și în anul 2016 se poate bloca sistemul feroviar, mai mult Bugetele de Venituri și Cheltuieli la Unitățile Feroviare de Stat pe anul 2016 nu sunt nici ele încă aprobate prin Hotărâri de Guvern ceea ce duce de fapt, ca de fiecare dată când BVC-urile s-au aprobat târziu, la pierderile anuale ale CFR Călători și ale CFR Infrastructură, precum și la imposibilitatea efectuării achiziților la timp, pierderi care sunt deci fabricate și nu sunt reale și pentru că nu sunt alocate resursele necesare reabilitării și modernizării infrastructurii feroviare prin alocații de la bugetul statului pentru a putea crește astfel viteza de circulație a trenurilor de călători . Solicităm Ministerului Transporturilor cu ocazia acestui Miting să îi aprobe SNTFC,,CFR Călători,,SA administrarea dispozitivelor de linii aflate în stația București Grivița și stația București Basarab pentru că acestea trebuie reconfigurate , mai ales cel din stația București Grivița și pentru că CNCF,,CFR,,SA nu are posibilitatea reconfigurării acestora. Solicităm Ministerului Transporturilor să revină la Ordinul 615/2015 ce blochează mecanicii de locomotivă lăsând în prezent trenurile de călători fără mecanici de locomotivă și pe călători să aștepte în vagoane etc ;
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 este determinate și de :
Nemulțumirea că nici acum după 26 ani de la revoluție nu există o politică adecvată pentru resursa umană din CN CF,,CFR,,SA și din SNTFC,,CFR Călători,,SA. Protestăm că acum după 26 de ani de la Revoluție mai avem din enorm de marele patrimoniu al CFR, la CFR-ul de Stat doar o Vilă CFR în Slănic Moldova ce este lăsată nejustificat în paragină în loc să fie folosită pentru recuperarea salariaților Ceferiști și mai avem doar câteva Spitale CFR ce din anul 2013 și până în prezent sunt supuse cu acceptul Ministerului Transporturilor la tot felul de procedee destinate dispariției acestora deși starea de sănătate a salariaților Ceferiști nu justifică sub nici o formă o astfel de decizie a Ministerului Transporturilor. Mai mult acum după 26 ani de la Revoluție avem salariați reparatori de locomotive de călători în insolvență cu toate că dacă aceștia ar repara continuu la locomotivele existente le-ar trebui cel puțin 10 ani pentru repararea lor, ani de existență a reparatorilor de locomotive ce sunt absolut necesari până s-ar putea dacă s-ar vrea să se schimbe parcul de locomotive, automotoare și de rame al SNTFC,,CFR Călători,,SA cu un parc de material rulant nou pentru că cel prezent stă deja mai mult de jumătate imobilizat din cauza lipsei reparaților necesare etc..;
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 este determinate și de :
Nemulțumirea că nici acum după 26 ani de la revoluție nu se fac investiții în Infrastructura Feroviară de Stat ( la CNCF ,,CFR,,SA ) ceea ce face să scadă permanent viteza comercială a trenurilor de călători și în consecință ceea ce face ca ,,serviciile de transport feroviar de călători să devină necompetitive chiar și între principalele orașe din România ca rezultat al vitezelor de circulație mici care,, așa cum arată Master Planul ,,au avut ca consecință o cotă de piață sub potențialul sectorului de transport feroviar de călători,, , fapt ce conduce la îndepărtarea călătorilor care circulă cu trenurile de călători pentru că mulți călători se reorientează din această cauză spre transportul rutier de călători etc. , dacă nu se folosește soluția Master Planului , respectiv ,, o combinație de îmbunătățiri și modernizări ale graficelor de mers, materialului rulant și ale infrastructurii pe coridoarele identificate ,, și de altfel pe toată rețeaua de Cale Ferată Română .
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 este determinate și de :
Nemulțumirea că datorată lipsei strategiilor pe termen lung și acum după 26 ani de la revoluție ne îndreptăm tot spre falimentarea sistemului feroviar . În prezent deși ca strategie pe termen lung a apărut MASTER PLANUL GENERAL de TRANSPORT al României pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României,totuși protestăm pentru a nu se reduce Rețeaua de Cale Ferată Română prevăzută de MASTER PLAN prin care s-a constatat că a existat după Revoluție o întreținere inadecvată a rețelei feroviare deoarece dimensiunea curentă a rețelei feroviare se confruntă cu resurse financiare disponibile limitate pentru întreținere și soluția propusă de rezolvare a acestei probleme feroviare în MASTER PLAN este ,,concentrarea resurselor limitate pentru întreținere și dezvoltare pe o rețea redusă și sustenabilă ,, . Precizăm că în MASTER PLANUL GENERAL de TRANSPORT al României se arată că : ,, pornind de la mai multe scenarii pentru cheltuielile de întreținere și reparații capitale , pot fi identificate cele mai eficiente rețele pentru fiecare scenariu de cheltuieli. Rezultatele indică faptul că o mare parte a rețelei înregistrează un trafic redus, și că , spre exemplu, 90% din trafic este susținut de 51% din rețea (Scenariul 3 ) ,, . Protestăm contra strategiilor pe termen scurt a Unităților Feroviare de Stat ce sunt neadecvate la necesitățile de transport ale călătorilor și mărfurilor, fapt pentru care MASTER PLANUL mai prevede pentru soluționarea crizei generalizate a sistemului feroviar ca nivelul de servicii pentru transportul de călători să fie limitat la rețeaua primară, introducerea graficelor de mers cadențat și achiziționarea de material rulant nou și pentru transportul de mărfuri ,,eliminarea nesiguranței privind viitorul CFR Marfă și privitizarea acesteia cât mai curând posibil ,, ;
Acțiunea de protest din data de 22.04.2016 când întâmpinăm Ziua Feroviarului , între orele 10.00-13.00, in Bucuresti, în Parcul Gării de Nord, aleea central, latura dinspre Ministerul Transporturilor, în spațiul delimitat de forțele de ordine, când se va desfasura o manifestare publica unde vor participa circa 1000 persoane ce este determinată de:
-Nemulțumirea că nici acum după 26 ani de la revoluție nu avem aprobată LEGEA privind statutul personalului feroviar prin care să se reglementeze:
a) că salariul de bază în unităţile feroviare se calculează pornind de la salariul de bază minim brut pe economie majorat conform prevederilor legale şi celor stabilite prin CCM.
b) că personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei feroviare are dreptul la pensionarea la 50 de ani și la 52 ani în funcție de categoria profesională din care fac parte și la o pensie de serviciu în cuantum de 80% din media veniturilor totale brute realizate în ultimele 12 luni de activitate anterioare lunii în care se depune cererea de pensionare.
c) raporturile ce se stabilesc între unitatea cu specific feroviar şi personalul feroviar al acesteia în legatură cu drepturile, obligaţiile şi răspunderile acestora;
d) formarea iniţială şi continuă a personalului feroviar;
e) condiţiile şi modalitatile de ocupare a functiilor, precum şi condiţiile şi modalitătile de eliberare din aceste funcţii, de abateri şi sancţiuni, de încetare a activităţii şi de pensionare a personalului feroviar;
f) criteriile de acordare de către angajator pentru personalul feroviar cu rezultate excepţionale în activitatea profesională de recompense prin: ordine, medalii, recompense băneşti cu condiţia de a avea resursele financiare în acest scop.