INFORMARE

Astăzi 03 septembrie 2015 în urma întâlnirii doamnei ministru secretar de stat Maria Magdalena Grigore cu reprezentanții organizațiilor sindicale, s-a emis un comunicat de presă comun… citește aici

SHARE

15 Responses

  1. Cu trenurile CFR Călători la TÂRGU NEAMŢ
    03-09-2015
    Odorhei – din nou pe harta CFR Călători
    10-09-2015
    Remetea Mica din nou pe harta CFR Calatori
    11-09-2015
    Sa vezi si sa nu crezi… ce va zice nea Vali ? Poate ne raspunde ninelus.

  2. atâta timp cat există oug 83/2014 care spune la ,,,,,, Art. 1. – (1) In anul 2015, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2014 in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii si nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare

    (2) in anul 2015, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2014, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii

    (3) in cazul schimbarii conditiilor in care isi desfasoara activitatea, personalul beneficiaza de drepturile corespunzatoare noilor conditii, la nivelul acordat pentru functiile similare in plata din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat

    (4) Valoarea de referinta se mentine si in anul 2015 la 600 lei ,,,,trebuie schimbată LEGEA și NU CRED că sa militat măcar pt schimbarea legii de către liderii de sindicat ,tot timpul liderii de sindicat spun nu ne privește pe noi oug 83/2014 ,poi cum facem ? de asemenea tot oug 83/2014 spune foarte clar Art. 8. – alin
    (2) in anul 2015, autoritatile si institutiile publice, indiferent de modul de finantare, nu vor acorda premii si prime de vacanta
    (5) in bugetele pe anul 2015 ale institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu se prevad sume pentru acordarea de tichete-cadou, tichete de vacanta si vouchere de vacanta personalului din cadrul acestora. ,poi cum se va da ceva fără modificarea legii NU POT SĂ ÎNȚELEG ?

  3. Cineva îmi spunea că pe rețelele de socializare se spune că informația din ziar este falsă, respect știrea de pe :
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/chermeza-sindicala-la-snagov-decontata-de-ministerul-transporturilor-294787
    Pot să spun că a fost întâlnire MT-Sindicate în 10.09.2015 la București la sediul MT și a fost o ședință și la Snagov dar doar cu reprezentanți ai MT și ai conducerii Unităților Feroviare .În nici una din întâlniri nu a fost vorba de nici o chermeza.

  4. În 3 septembrie 2015 organizațiile sindicale reprezentative din domeniul feroviar , printre care și FSTFR, s-au întâlnit la Ministerul Transporturilor cu conducerile CN CF ,,CFR,,SA și SNTFC,,CFR Călători,,SA . Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative din domeniul feroviar au protestat față de salariul mic din sistemul feroviar , pentru că nu se acordă tichete de masă pentru fiecare zi lucrătoare , pentru că nu se acordă prima de vacanță în anul 2015 / voucherele de vacanță începând de la 01.01.2016 , pentru că nu se fac angajări în locul celor care ies la pensie pe posturile rămase vacante fapt ce duce la multe zeci de mii de ore suplimentare etc și au avertizat că dacă nu vor primi curs la solicitările lor până la sfârșitul lunii septembrie 2015 vor declanșa Greva Generală în Octombrie 2015 .

  5. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au mandate stabilite de Adunările lor Generale cu revendicări minimale de negociere ce trebuiesc să se regăsească în condițiile de muncă, în condițiile de odihnă la capete de secții și în prevederile noilor CCM-uri de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și de la CN CF ,,CFR,,SA pe anii 2015-2016 . Nerealizarea mandatelor minimale stabilite de Adunările Generale ale FSTFR/ANSF datorită hotărâriilor luate în acest sens de Adunările Generale obligă comisiile de negociere a CCM-urilor din partea FSTFR și din partea ANSF să nu semneze CCM-uri/Acorduri, precum și pe sindicatele din FSTFR, FNSIF și din ANSF să susțină ANSF , respectiv și pe Președintele Alianței Naționale Sindicale Feroviare-Maxim Rodrigo Gabriel care și el este obligat să anunțe existenta premiselor conflictului de interese, iar după răspunsul CFR Călători și al CN CF CFR SA și concilierea ce va avea loc în prezența reprezentantului Inspectoratului Teritorial de Muncă București vor hotărî din nou membrii de sindicat ai FSTFR , FNSIF și ai ANSF prin semnăturile lor de pe Tabelele Nominale de Grevă ce trebuie să fie în număr de jumătate plus unu din numărul membrilor de sindicat ai FSTFR și FNSIF/ANSF și efectiv prin participarea la Greva de Avertisment și Greva Generală dacă va fi cazul după data de 01 octombrie 2015 .

  6. Toți liderii au hotărât la adunarea generală din 01-02. 09.2015, ca proiectul de mandat să devină mandat. Acum totul depinde de membrii de sindicat din FSTFR ce-si doresc și cât sunt de hotărâți să meargă până la capăt, adică până la grevă generală. Me refer la absolut toți membrii, dar toți.
    Cateva din punctele mandatului:
    – Grila de salarizare care sa inceapa cu Clasa 1 de salarizare, la care sa se aplice comform HG, salariul minim pe economie adica 1050 lei.
    – Conditile de munca.
    – Tichete de masa ptr. fiecare zi lucratoare din luna.
    – vouchere de vacanta , asa cum sunt prevazute in legea nr. 173/2015 privind aprobarea OG nr.8/2014 pentru modificarea unor termene prevazute in OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.
    – ETC.
    Ptr. ca la unitatile feroviare exista disciplina si suntem obijnuiti cu respectarea stricta a regulamentelor, instructiunilor si a legilor, alesii nostri (parlamentarii guvernul si MT) ne baga pe gat tot felul de legi, HG, care ne ingradesc dreptul la o salarizare decenta si indreptatita. Ne uitam cum la invatamant (cei care fabrica creiere dar care mai dau si rebuturi…), la sanatate( si la ei sunt destule rebuturi, o simtim pe propria piele), se poate trece si peste lege cu HG-uri care le maresc salarile. La noi de ce nu se poate? Nu cerem nimic pe degeaba, cerem sa fim platiti dupa munca pe care-o prestam.
    Ce facem?

  7. Este de necontestat că Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au MANDATE MINIMALE de NEGOCIERE de la CONSILIUL NAȚIONAL de CONDUCER al FSTFR dat în Ședința din 01.09.2015 și de la ADUNAREA GENERALĂ EXTRAORDINARĂ a FSTFR dat în ȘEDINȚA din 2 septembrie 2015 și de la ADUNAREA GENERALĂ/CONSILIUL NAȚIONAL al ANSF din 6 august 2015 pentru negocierea și semnarea noilor CCM-uri la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și la nivel de CN CF ,,CFR,,SA pentru anii 2015-2016 .

  8. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au mandate minimale de negociere de la Adunările lor Generale din 2 septembrie 2015 și din 6 august 2015 pentru noile CCM-uri de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și de la CN CF ,,CFR,,SA pe anii 2015-2016:
    -Vila CFR Slănic Moldova să devină vilă de recuperare cel puțin pentru salariații CFR Călători ce sunt din ce în ce mai bolnavi din cauza condițiilor de muncă inumane;
    -cei 300 milioane lei datorați CFR Călători de Ministerul Transporturilor să fie acordați până la 30.09.2015 pentru a se putea face la CFR Călători pentru prima data după aproape 10 ani de zile o adevărată pregătire de iarnă a locomotivelor, automotoarelor, ramelor electrice, a vagoanelor CFR Călători , pentru a se putea schimba uniformele actuale cu unele noi pentru salariații din Ramura Comercial, pentru a se putea schimba scaunele defecte sau improvizate a mecanicilor de locomotive, a mecanicilor ajutori/ a mecanicilor instructor din posturile de conducere a locomotivelor, automotoarelor, ramelor electrice, GM-urilor, pentru a se putea dota toate locomotivele cu oglinzi retrovizoare și cu ștergătoare parbriz etc.;
    -dormitorul mecanicilor de locomotive din stația Dej să fie finalizat și dat în folosință până la 30 septembrie 2015;
    – dormitorul de la Depoul de Locomotive Sibiu să fie început a se moderniza până la 30SEPTEMBRIE 2015 etc.
    Observație. Salariații CFR Călători nu uită că de curând s-au închis și ultimile două cantine de la Depoul de Locomotive Brașov și de la Depoul de Locomotive Sibiu și în nici un caz nu vor fi de acord ca CFR Călători să închidă și ultima sa vilă, respectiv Vila CFR Slănic Moldova.

  9. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au mandate de negociere de la Adunările lor Generale din 2 septembrie 2015 și din 6 august 2015 pentru noile CCM-uri de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și de la CN CF ,,CFR,,SA pe anii 2015-2016 și trecerea Vilei CFR Slănic Moldova ca vilă pentru recuperarea salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA și ai CN CF ,,CFR,,SA cu suportarea cazării în întregime de către cele 2 unități feroviare de stat în funcție de salariații cazați. Adunarea Generală a Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) în ședința din 02.09.2015 a hotărât ca FSTFR și sindicatele afiliate la FSTFR să participe pentru a revigora Vila CFR Slănic Moldova cu bani ( transformați în țevi etc ) ce sunt necesare schimbării instalației centralei dar și cu forța de muncă prin muncă patriotică ceferistă în acest sens la începutul lunii octombrie 2015.

  10. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au mandate de negociere de la Adunările lor Generale din 2 septembrie 2015 și din 6 august 2015 pentru noile CCM-uri de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și de la CN CF ,,CFR,,SA pe anii 2015-2016 finalizarea dormitorului de mecanici de la Dej până la 30 septembrie 2015 și darea lui în folosință până la acea data, începerea lucrărilor la Dormitorul de la Depoul de Locomotive Sibiu până la 30 septembrie 2015 și continuarea cu lucrările și finalizarea acestora cât mai urgent posibil, înlocuirea scaunelor mecanicilor de locomotive și a mecanicilor ajutori/mecanicilor instructor cu unele noi a celor care nu mai pot fi reparate sau repararea celor defecte ce se pot repara , începera până la 30 septembrie 2015 a schimbării uniformelor cu unele noi și de calitate pentru salariații din Ramura Comercial și finalizarea înlocuirii acestora până la 31 decembrie 2015 , primirea de către SNTFC,,CFR Călători,,SA de la Ministerul Transporturilor până cel târziu la 30 septembrie 2015 (sau prin angajament scris că se primesc banii respective la rectificarea bugetară din octombrie 2015 a celor 300 milioane facilități de călătorie ce sunt datorate de Ministerul Transporturilor pentru prestația deja efectuată de SNTFC,,CFR Călători,,SA și au solicitat ca noile contracte colective de muncă să prevadă o creștere salarială de minimum 10% de la 01 octombrie 2015, acordarea de tichete de masă pentru toate zilele lucrătoare din lună și acoperirea nevoilor de personal astfel încât salariații să nu mai fie nevoiți să facă ore suplimentare și au insistat ca în viitoarele contracte colective de muncă să fie prevăzute și vouchere de vacanță pentru salariați începând de la data de 1 ianuarie 2016, precum și grila de salarizare din Anexa 1 la CCM care la clasa 1 de salarizare să aibe salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâre de Guvern la care să se aplice conform formulei de calcul coeficientul de ierarhizare pentru celelalte clase de salarizare cu precizarea că ori de câte ori se modifică prin Hotărâre de Guvern salariul minim brut pe economie la clasa 1 de salarizare din Anexa 1 la CCM-uri să fie trecută valoarea respectivă și grila să se modifice în funcție de salariul minim brut pe economie stabilit prin HG și coeficientul de ierarhizare K. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) și Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF ) au mai solicitat ca CN CF ,,CFR,,SA să nu mai fie subfinanțată și să i se aloce bani pentru a crește viteza comercială ,iar pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA s-au cerut investiții prin proiecte europene prin care să se achiziționeze material rulant nou , respectiv : 100 DMU, 100 EMU și 200 vagoane noi.

  11. ,, în comunicatul Federaților Sindicale Feroviare (FSF), potrivit Agerpres,
    Potrivit documentului, sindicatele au solicitat ca noile contracte să prevadă o creștere salarială de minimum 10%, acordarea de tichete de masă pentru toate zilele lucrătoare din lună și acoperirea nevoilor de personal astfel încât salariații să nu mai fie nevoiți să facă ore suplimentare.
    De asemenea, organizațiile sindicale au insistat ca în viitoarele contracte colective de muncă să fie prevăzute și vouchere de vacanță pentru salariați, începând de la data de 1 ianuarie 2016″.
    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/sindicalistii-feroviari-ar-putea-intra-in-greva-generala-acestia-cer-mariri-salariale_1785536.html#ixzz3ksHOOD2i
    Follow us: @realitatea on Twitter

Share:

Alte articole