Așa cum am arătat și în informarea anterioară, astăzi la ora 16.00 conducerile federațiilor sindicale feroviare reprezentative s-au întalnit la Ministerul Transporturilor cu conducerile celor trei companii feroviare (SNTFC CFR Calatori SA, CNF CFR SA si SNTFM CFR Marfă) si conducerea Ministerului Transporturilor, respectiv ministrul secretar de stat pentru probleme de dialog social. La fel ca și la ultima ședință, directorii celor trei companii feroviare (SNTFC CFR Calatori SA, CNF CFR SA si SNTFM CFR Marfa) au declarat că nu pot rezolva aceste revendicări întrucât legislația actuală nu permite acest lucru. Doamna ministru secretar de stat Maria Magdalena GRIGORE a solicitat conducerilor celor trei companii feroviare ca mâine 24.09.2015 să invite comisiile de negociere la sediile acestora pentru a continua negocierile pe fiecare unitate feroviară de stat în parte.
Tot astăzi ANSF a înaintat actul cu nr. 215/23.09.2015 în susținerea argumentelor că SNTFC CFR Călători poate să acorde aceste revendicări, act pe care îl anexăm… descarcă act ANSF catre MT,_SNTFC si Comisia de Negociere
41 Responses
“Sindicaliștii CFR din Alba Iulia protestează astăzi în Alba Iulia. Sindicaliștii solicită mărirea salariilor și semnarea Contractului Colectiv de Muncă care expiră în data de 30 septembrie.
La Alba Iulia ceferiștii vor porni într-un mars de protest de la Stația CFR până la Prefectura Alba Iulia, unde vor depune un memoriu.,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDYQFjAEahUKEwiQk4DqqZrIAhULXSwKHYH6AAI&url=http%3A%2F%2Fstiritransilvania24.ro%2Fradio-alba%2Fmars-de-protest-al-sindicalistilor-cfr-din-alba-iulia-protestatarii-vor-depune-un-memoriu-la-institutia-prefectului-alba_145585.html&usg=AFQjCNEP3QnmgpBWBfe9P73__6WPvRmlug&bvm=bv.103388427,d.bGg
“E o moţiune hilară, nu are niciun substrat. (…) Dacă o citiţi, e hilară, ultrahilară “, a spus senatorul PSD Liviu Pop, ministrul delegat pentru Dialog social, luni, la emisiunea La ordinea zilei, de la Antena 3.
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCQQFjABahUKEwim7YSPqJrIAhVBEiwKHZKoD4g&url=http%3A%2F%2Fm.antena3.ro%2Fpolitica%2Fministrul-liviu-pop-motiunea-pnl-este-ultrahilara-315441.html&usg=AFQjCNENCaKrVssqBFuwih6CUzcwUws0Ug&bvm=bv.103388427,d.bGg
,, Camera Deputaţilor şi Senatul se vor reuni, marţi, pentru a dezbate a patra moţiune de cenzură împotriva Guvernului Ponta, iar, în paralel, liberalii vor organiza şi un miting în Parcul Izvor, la care se aşteaptă să participe peste 10.000 oameni. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CB8QqQIwAGoVChMIrqCBqqeayAIVwwssCh3E_wL7&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fpolitic%2Fanaliza-parlamentul-dezbate-marti-a-patra-motiune-impotriva-lui-ponta-opozitia-face-miting-in-parcul-izvor-14764562&usg=AFQjCNFyKxBZqZ_YrdISGS5iK3elsbkeiw&bvm=bv.103388427,d.bGg
Autorităţile spun acum că de la 1 octombrie 2015 ar putea redeschide linia CFR Târgovişte – Pietroşiţa. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, aflat într-o vizită de lucru în Dâmboviţa. Ministrul crede că această rută este foarte importantă pentru dâmboviţenii din zona de nord. „Am avut o discuţie cu directorul general de la Calea Ferată de la CFR Călători, Iosif Szentes. Domnia sa mi-a comunicat că, de la data de 1 octombrie, două perechi de trenuri vor veni pe această relaţie şi vor intra pe secţia aceasta de circulaţie. Ea a fost la privaţi, care s-au retras, iar acum trebuie să găsim soluţii. E un termen (n.r. – 1 octombrie) pe care mi-l asum eu. Sper să fie, şi dacă nu, asta înseamnă că unii dintre colegii mei vor avea discuţii neprincipiale”, a spus ministrul Transporturilor.
Citeste mai mult: adev.ro/nvb6ok
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0CFoQFjAJahUKEwiAmMWTu5XIAhWHiiwKHc-MD9I&url=http%3A%2F%2Fwww.bursa.ro%2Fcfr-calatori-introduce-mai-multe-trenuri-pentru-preluarea-clientilor-regiotrans-264323%26s%3Dprint%26sr%3Darticol%26id_articol%3D264323.html&usg=AFQjCNHr4rkoHubpzR52msAzUjEijC-coA
,,O nouă locomotivă de linie va fi produsă peste doi ani la Craiova
Locomotiva Diesel 1250 CP este prima locomotivă proiectată și realizată în Craiova, după 24 de ani de pauză. Peste doi ani, la Reloc se va produce încă o locomotivă Diesel electrică, dar de linie, şi nu de manevră, şi care va avea o putere cuprinsă între 2.500-3.000 de cai-putere, a informat vicepreşedintele Grampet. Noul vehicul feroviar va fi echipat tot cu motoare de la Caterpillar. Compania americană se situează printre primii trei „jucători“ la nivel mondial pe piaţa motoarelor Diesel.
În Craiova se mai fabrică alte două locomotive şi o ramă electrică
Fabrica de la Reloc nu este singura în care se produc locomotive în Craiova. Compania Softronic a mai produs două locomotive electrice, prima se numeşte Phoenix, iar a doua, Trans Montana, care foloseşte motoare asincrone de curent alternativ. Tot Softronic produce o ramă electrică de călători – Hyperion – care poate atinge o viteză de 160 de kilometri pe oră.,,.
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CEYQFjAGahUKEwj9o9uKt5XIAhWMDSwKHaxrBqA&url=http%3A%2F%2Fwww.gds.ro%2FBani-afaceri%2F2014-05-21%2FReloc%2Bconstruieste%2Bo%2Bnoua%2Blocomotiva%2Bsub%2Bbrandul%2BElectroputere%2F&usg=AFQjCNF63DWC0wlTmZcnaRr4g-gckTqSiw
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CEYQFjAGahUKEwj9o9uKt5XIAhWMDSwKHaxrBqA&url=http%3A%2F%2Fwww.gds.ro%2FBani-afaceri%2F2014-05-21%2FReloc%2Bconstruieste%2Bo%2Bnoua%2Blocomotiva%2Bsub%2Bbrandul%2BElectroputere%2F&usg=AFQjCNF63DWC0wlTmZcnaRr4g-gckTqSiw
„Doar 1.000 din cele 2.200 de vagoane ale CFR Călători operează în prezent curse pe calea ferată şi în jur de 400 din cele 700 de locomotive, restul fiind nefolosite. Cele mai multe vagoane şi locomotive au o vârstă de peste 25 de ani şi dotări care nu se aliniază la cele pe care le au transportatorii din vestul Europei.“.
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCkQFjABahUKEwim7ImusZXIAhXEfywKHYh_Dew&url=http%3A%2F%2Fwww.zf.ro%2Fauxiliar%2Fmaterial-rulant-vechi-de-peste-25-de-ani-mai-putin-de-jumatate-din-vagoanele-cfr-calatori-sunt-in-circulatie-si-doar-400-din-cele-700-de-locomotive-12934455&usg=AFQjCNFWx3Db2HQRF-8FmF1ukJXNY_ocww
„Anul 2014 a fost un an plin de provocări pentru CFR Marfă. Astfel, în vederea redresării activităţii, s-a implementat un program de restructurare şi reorganizare, în scopul creşterii productivităţii muncii, reducerii cheltuielilor (cu 23,4%), comasării mai multor staţii gestionare, au fost reorganizate subunităţile de vagoane, s-a redimensionat parcul activ de material rulant, au fost atraşi noi clienţi (Lafarge, Arcelor Mittal Galaţi, Lukoil Lubricants East Europe sau CET Govora)“, ne-au răspuns oficialii CFR Marfă. Ei au precizat că anul trecut compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 4% faţă de 2013, iar rezultatul financiar al anului 2014 a marcat o reducere semnificativă a pierderilor. De asemenea, conducerea CFR Marfă a menționat că în primele șapte luni ale acestui an, societatea şi-a propus să transporte un volum de marfă de 10,8 milioane tone, „dar a reuşit să transporte un volum de marfă cu 32,3% mai mare, respectiv 14,33 milioane tone“.
Citiți mai mult pe :
http://www.capital.ro/cfr-marfa-repusa-pe-sina-privatizarii-pana-la-sfarsitul-anului.html
METROREX își face infrastructură nouă și își achiziționează material rulant nou , în timp ce CN CF ,,CFR,, SA nu poate nici să-și mențină infrastructura pe care o are, iar SNTFC,,CFR Călători,,SA se chinuie să înlocuiască scaunele improvizate și degradate ale mecanicului de locomotivă din posturile de conducere ale locomotivelor/ trenurilor de călători …
,, Linia M5 a Metroului din București este o magistrală în construcție, planificată de Metrorex pentru a deservi locuitorii cartierelor Drumul Taberei și Pantelimon. Aceasta va avea ca stații finale Ghencea, în cartierul Drumul Taberei și stația Antilopa, în cartierul Pantelimon. Magistrala 5 va fi realizată în două etape : tronsonul Drumul Taberei–Universitate în prima etapă de execuție și Universitate – Pantelimon, în etapa a doua. Planul este ca lucrările la această magistrală să se încheie în anul 2018. ,, .
,,Accesaţi Tronsonul Drumul Taberei – Universitate – Cele 12 stații de pe tronsonul Drumul Taberei … 5 și dotarea cu trenuri noi de metrou (cu interval de … ,, .
Citiți mai mult pe:
https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDMQFjADahUKEwicnOT8lZLIAhUFiiwKHYunBPA&url=https%3A%2F%2Fro.wikipedia.org%2Fwiki%2FLinia_M5_a_metroului_din_Bucure%25C8%2599ti&usg=AFQjCNFHkr6blCKZthtym-lVJD57xa1Pyg&bvm=bv.103627116,d.bGg
La ,,Metrou ,, se construiesc noi galerii de metrou frumoase și statii noi de metrou și se fac și licitații pentru material rulant nou.
,,Daca autoritatile nu vor reusi sa achizitioneze noi trenuri de metrou, pe noua magistrala M5 care se construieste in acest moment in Drumul Taberei nu se va putea circula, chiar daca lucrarile vor fi terminate. O recunoaste ministrul Transporturilor Iulian Matache care explica faptul ca licitatia pentru noile trenuri de metrou a fost blocata in urma unei anchete DNA ce inca nu s-a finalizat. “Vom avea niste galerii de metrou frumoase, statii terminate, dar nu vom avea cu ce circula pana nu gasim solutia cu trenurile”, spune ministrul intr-un interviu acordat HotNews.ro
Citiți mai mult pe:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0CDsQqQIwBGoVChMI2oiO5JOSyAIVpArbCh0SOQlJ&url=http%3A%2F%2Fmonitorizari.hotnews.ro%2Fstiri-infrastructura_articole-20449383-video-ministrul-transporturilor-despre-licitatia-pentru-trenuri-metrou-blocata-ancheta-dna-daca-nu-avem-trenuri-nu-stiu-cand-putem-circula-magistrala-5-spre-drumul-taberei.htm&usg=AFQjCNGkMe78Aq3ClFlmLe-9RADCdBgjOw&bvm=bv.103627116,d.bGg
La Depoul Medgidia din informațiile pe care le am mai sunt 4 scaune ce urmează să se tapițeze la Revizia Vagoane Mangalia și care vor fi montate pe locomotive până la 30 septembrie 2015, fiind astfel toate scaunele de mecanic locomotivă bune . Sunt cel puțin 2 oglinzi retrovizoare pe fiecare locomotivă. Ștergătoarele de parbriz sunt toate fizic , dar multe cu lamele deteriorate . Pregătirile de iarnă au început…
La Depoul de Locomotive Galați din informațile pe care le am scaunele mecanicului de pe locomotive sunt înlocuite/ reparate până la 30 septembrie 2015 .
La Depoul de Locomotive Tecuci din informațile pe care le am scaunele de pe automotoare sunt acceptabile. Se asigură cel puțin 2 oglinzi retrovizoare pe fiecare automotor.
La Depoul de Locomotive Iași și la SELC Bacău din informațile pe care le am scaunele de pe locomotivele LDH , LDE și GM-uri sunt înlocuite și până la 30 septembrie 2015 se vor repara toate scaunele de mecanic locomotivă din parcul activ și la LE . Se asigură cel puțin 2 oglinzi retrovizoare pe fiecare locomotivă.
La Depoul de Locomotive Suceava din informațile pe care le am în cel mult o săptămână se vor repara toate scaunele de mecanic locomotivă din parcul activ numai după partea mecanicului urmând să se repare ulterior și celelalte scaune de pe partea mecanicului ajutor/mecanicului instructor . Se asigură cel puțin 2 oglinzi retrovizoare pe fiecare locomotive.
Reaua voința continua și în Depoul de Locomotive Pitești. Deși acum sunt bani pentru a se repara și/sau înlocui scaunele mecanicilor de locomotivă improvizate cu altele noi sau a se completa cele care sunt lipsă din cabinele de conducere la Depoul de Locomotive Pitești s-au reparat doar câteva din scaunele ce sunt pe partea mecanicului de locomotivă findcă la LDE aceste locomotive mai au scaun doar pe partea mecanicului de locomotivă , adică doar jumătate din scaunele din posturi )…Unele din scaunele existente mai au doar o scândură pe care mecanicul stă pentru a conduce locomotive/trenul . La LDH cartellpilar sunt deteriorate toate scaunele mecanicului de locomotive ( câte 2 pe fiecare LDH cartellpilar ) , nu mai au spătare. Oglinzile retrovizoare sunt și ele improvizate și insuficiente …Nu sunt efectuate nici un fel de pregătiri de iarnă …Unele locomotive nu au baterii ( exemplu : LDE 637 ) și stau pornite tot timpul …
Pregatiri de iarna la AM seria 900 :
–singura varianta ar fi inlocuirea lor in totalitate ..cine nu crede este invitat sa incerce sa calatoreasca cu ele ,,scoala curajului ”
La Depoul de Locomotive Timișoara am informația că s-a schimbat scaunele mecanicului de locomotive doar după EA 754, iar unele locomotive au câte 4 oglinzi retrovizoare și alte locomotive au decât două oglinzi retrovizoare. Ștergătoarele sunt doar fizic pe partea mecanicului de locomotivă…Pregătirile de iarnă nu au început încă …
La Depoul de Locomotive Arad informația pe care o am este în sensul că s-au schimbat deja o parte din scaunele mecanicilor de locomotivă, sunt câte 4 oglinzi retrovizoare la fiecare locomotivă. Ștergătoarele sunt doar fizic pe partea mecanicului de locomotivă…Pregătirile de iarnă nu au început încă …
La Depoul Satu Mare s-au reparat doar 2 scaune și s-au cumpărat materialele să se repare și celelalte scaune la Revizia de Vagoane din Jibou în circa 2-3 săptămâni. Scaunele s-au mai reparat acum 8 ani la Depoul Satu Mare. Deci nu vor fi reparate la timp până la 30 septembrie 2015…
Există promisiuni până la urmă că și la Depoul de Locomotive București Călători se vor repara toate scaunele de mecanici locomotivă și mecanici ajutori/mecanici instructori etc din cabinele de conducere până la sfârșitul primei decade a lunii octombrie 2015 …
Există promisiuni până la urmă că și la Depoul de Locomotive Ploiești se vor repara toate scaunele de mecanici locomotivă și mecanici ajutori/mecanici instructor etc din cabinele de conducere până la 30 septembrie 2015 …
Există și dorință de a îmbunătăți condițiile de muncă și de odihnă ale personalului de locomotivă și automotor la Depoul de Locomotive Brașov unde există promisiuni că vor fi înlocuite scaunele improvizate și vor fi reparate scaunele ce sepot repara până la 30 septembrie 2015, iar lo Dormitorul Brașov s-au luat saltele noi în locul saltelelor deteriorate …
Există și dorință de a îmbunătăți condițiile de muncă și de odihnă ale personalului de locomotivă și automotor la Depoul Sibiu, s-au luat scaune noi, altele s-au retapițat, ștergătoarele se înlocuiesc și se reactualizează proiectul dormitorului Sibiu astfel încât să se înceapă urgent lucrările de reparative și modernizare …
Rea voința continua și în București. Deși acum sunt bani pentru a se repara la reviziile de vagoane și/sau înlocui scaunele mecanicilor de locomotivă și automotor improvizate cu altele noi sau a se completa cele care sunt lipsă din cabinele de conducere la Depoul de Locomotive București Călători și la Depoul de Locomotivă Ploiești s-au reparat scaunele doar cele de pe partea mecanicului de locomotive , adică doar jumătate din scaunele din posturi )…
Rea voința continua și în teritoriu. Deși acum sunt bani pentru a se repara la reviziile de vagoane și/sau înlocui scaunele mecanicilor de locomotivă și automotor improvizate cu altele noi sau a se complete cele care sunt lipsă din cabinele de conducere etc și deși acum sunt bani pentru a se face în sfârșit un dormitor al mecanicilor de locomotivă la Dej și deși este finalizat de o lună fiind necesar doar o centrală , aceasta nu se poate achiziționa pe motiv că de mai bine de o lună nu se găsește a treia ofertă. În aceste condiții ținând cont că FSTFR/ANSF are ca Mandat să nu semneze CCM/Acord dacă nu s-a dat în folosință la septembrie 2015 Dormitorul Mecanicilor de Locomotivă de la Dej , FSTFR/ANSF vor sesiza angajatorul că există premisele declanșării unui conflict colectiv de muncă, precizând că nu s-a respectat revendicarea pentru asigurarea condițiilor de muncă și odihnă corespunzătoare personalului de locomotive și automotor. Așa că o să meargă și mecanicii de locomotive la muncă când o să le vină la cei de la SRTFC Cluj a treia ofertă pentru centrală și când se vor repara la reviziile de vagoane și/sau înlocui scaunele mecanicilor de locomotivă și automotor improvizate cu altele noi sau se vor completa cele care sunt lipsă din cabinele de conducere etc …
În urma negocierilor pe care le aveți la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă rog să nu uitați să le spuneți că nu veți semna nou CCM/Acord până nu se investește în Vila CFR Slănic Moldova pentru ca salariații CFR Călători să aibă posibilitatea să se recupereze după o muncă desfășurată în condiții de muncă inuimane cu scaune improvizate pentru mecanicul de locomotive și cu scaune lipsă pentru mecanicii ajutori/mecanicii instructor/organe de control.
În urma negocierilor pe care le aveți la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă rog să nu uitați să le spuneți că nu veți semna nou CCM/Acord până nu există demarcate procedurile de achiziție de noi uniforme de calitate la salariații din Ramura Comercial de la SNTFC,,CFR Călători,,SA.
În urma negocierilor pe care le aveți la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă rog să nu uitați să le spuneți că nu veți semna nou CCM/Acord până nu există scaune noi sau reparate pe toate locomotivele, automotoarele și ramele electrice de la SNTFC,,CFR Călători,,SA .
Cred că până și refugiații dacă ar afla ce salarii sunt la SNTFC,,CFR Călători ,,SA ar intra în GREVĂ GENERALĂ alături de salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA.
Cred că până și refugiații dacă ar afla ce salarii sunt la SNTFC,,CFR Călători ,,SA nu și-ar dori să se angajeze la SNTFC,,CFR Călători ,,SA și ar fugi cu IC-ul (dar nu mai avem nici de acestea… si atunci ce facem, îi păstrăm?…sau reintroducem IC-urile ) de Calea Ferată Română .
Precizez că membrii de sindicat ai celui mai mare sindicat din Calea Ferată, respectiv ai Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători , de 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA solicită revenirea la Grila de salarizare din Anexa nr. 1 care să aibă la clasa 1 de salarizare salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâre de Guvern și la care să se aplice coeficientul de ierarhizare K în baza formulei de calcul S=S clasa 1 de salarizare * K, deoarece numai astfel se poate spune că s-a eliminate în sfârșit suspendarea ilegală prin Acorduri a unei Grile de Salarizare pe care am avut-o în CCM-urile anterioare și la care avem dreptul și în CCM-urile viitoare la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA.
Precizez că revenirea la Grila de salarizare din Anexa nr. 1 care să aibă la clasa 1 de salarizare salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâre de Guvern și la care să se aplice coeficientul de ierarhizare K în baza formulei de calcul S=S clasa 1 de salarizare * K este o eliminare a suspendării unei Grile de Salarizare pe care am avut-o și la care avem dreptul și după revenirea la această Grilă de Salarizare trebuie aplicată o creștere de salariu de 10% pe care Federațiile Sindicale o dolicită în numele nostrum și pentru noi salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA.
În urma negocierilor pe care le aveți la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă rog să susțineți și acordarea câte unui tichet de masă pentru fiecare zi lucrătoare începând cu 01.10.2015 și acordarea a 6 vouchere de vacanță pentru fiecare salariat al SNTFC,,CFR Călători,,SA începând cu 01.01.2016 .
În urma negocierilor pe care le aveți la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă rog să susțineți ca să se revină la Grila de salarizare din Anexa nr. 1 care să aibă la clasa 1 de salarizare salariul minim brut pe economie stabilit prin Hotărâre de Guvern și la care să se aplice coeficientul de ierarhizare K în baza formulei de calcul S=S clasa 1 de salarizare * K .
Am avizat conducerea Ministerului Transporturilor că la SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru parcul de locomotive, automotoare și rame electrice se fac pregătirile de iarnă doar pe hârtie deși sunt condiții de muncă inumane în care mecanicul de locomotivă și automotor ce participă la asigurarea siguranței circulației feroviare conduce trenul pe niște scaune improvizate și cu pericolul de a se trezi cu un băț în fund în orice moment și fără asigurarea corespunzătoare a condițiilor de odihnă la capete de secție unde sunt introduși la grămadă cei ce participă la Siguranța Circulației etc.
ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ (A.N.S.F.) a avizat conducerea Ministerului Transporturilor că a constat că Ministerul Transporturilor deși are bani alocați care îi revin SNTFC,,CFR Călători,,SA , totuși prin demersurile pe care le face de a scoate pe pierderi în permanență SNTFC,,CFR Călători,,SA sau cu scopul de a nu acorda condiții corespunzătoare de muncă și de odihnă salariaților CFR Călători și de a nu acorda condiții normale de călătorie pentru călătorii CFR Călători pentru a îi face pe aceștia să se transfere pe transportul asigurat de OTF-urile private , demonstrează din nou că este rea voință pentru redresarea companiilor feroviare cu capital majoritar de stat și că conducerea Ministerului Transporturilor dorește voit intrarea tuturor CFR-iștilor în greva generală pentru a regla conturi politice.
ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ (A.N.S.F.) reprezentativă la nivel Sectorul de Activitate ,,Transporturi Terestre și Servicii Conexe,, și cu drept de negociere al CCM la nivel de unitate S.N.T.F.C. ,,CFR Călători” S.A. și la nivel de unitate CN CF ,,CFR,,SA , cu membrii de sindicat ce sunt salariați ai Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători” S.A. și ai C.N. C.F. ,,CFR,, S.A , a comunicat că a ajuns la concluzia că cei din conducerea Ministerului Transporturilor CE NU VOR SĂ ALOCE BANII CUVENIȚI deși ÎI ARE și Consiliul de Administrație al SNTFC,,CFR Călători,,SA CE REFUZĂ DIALOGUL SOCIAL sunt singurii vinovați de faptul că la SNTFC,,CFR Călători,,SA nu se încheie CCM până la sfârșitul lunii septembrie 2015 și de o eventuală Grevă Generală la SNTFC,,CFR Călători,,SA .
“În urma negocierilor pe care le-am avut în seara aceasta (miercuri seară — n.r.) cu reprezentanții Ministerului Transporturilor nu am găsit nicio soluție pozitivă. În continuare avem numai promisiuni că se rezolvă, dar fără soluții. Toată lumea așteaptă. Noi ne menținem punctul de vedere: la 1 octombrie declanșăm procedura de intrare în grevă. Până în 30 (septembrie — n. r.) suntem sub contract, adică sub acord. Nu putem declanșa procedura decât conform Legii conflictelor de muncă, adică după ce ieșim de sub contract, și atunci cu parcurgerea pașilor legali. Probabil că după 15 octombrie se va ajunge la greva propriu-zisă, la greva generală”, a declarat, miercuri seară, pentru AGERPRES, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă (FML), Iulian Măntescu.
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QqQIwAGoVChMIyP-SmuiNyAIVQTkUCh0lWw8P&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fsocial%2F2015%2F09%2F23%2Fnegocierile-de-la-ministerul-transporturilor-au-esuat-dupa-15-octombrie-cfr-istii-ar-putea-intra-in-greva-generala-21-15-54&usg=AFQjCNGCg5a-m_c7Joh9TSlqqtuNfhENJQ&bvm=bv.103388427,d.bGg
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QqQIwAGoVChMIyP-SmuiNyAIVQTkUCh0lWw8P&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fsocial%2F2015%2F09%2F23%2Fnegocierile-de-la-ministerul-transporturilor-au-esuat-dupa-15-octombrie-cfr-istii-ar-putea-intra-in-greva-generala-21-15-54&usg=AFQjCNGCg5a-m_c7Joh9TSlqqtuNfhENJQ&bvm=bv.103388427,d.bGg