DISCURSUL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI

“Cea mai mare problemă a infrastructurii de cale ferată din România o reprezintă subfinanțarea cronică, a explicat marți, în Parlament, ministrul Transporturilor Dan Costescu”.

“În flota CFR Călători vor fi introduse 83 de trenuri electrice, 27 de automotoare diesel, valoarea proiectului fiind de aproape 500 de milioane de euro.Totodată, în acest an se vor demara lucrări de reparații și modernizare la peste 20 de locomotive și la aproape 80 de vagoane, 40 dintre acestea fiind apte pentru circulația la 200 de kilometri pe oră”.

Citiți:

http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjj0dKb1YrLAhUBZCwKHR_zBh4QFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fcursdeguvernare.ro%2Finfrastructura-feroviara-un-transfer-de-10-20-al-traficul-rutier-ar-asigura-necesarul-de-finantare-anual-ies-din-garantie-370-de-km-de-cale-ferata-exista-buget-de-refacere-pentru-doar-15km.html&usg=AFQjCNGFiApJ31Iclda9r_aZfuyVsZYTZw&bvm=bv.114733917,d.bGg

SHARE

8 Responses

  1. ,, ‘Master Planul General de Transport este singurul document care, din nevoia acută de infrastructură și după consultări la nivelul Comisiei Europene, dezbateri publice, dezbateri în Parlament, a fost acceptat ca document strategic necesar pentru dezvoltarea economică a tării.
    Importanța acestui document pentru viitorul infrastructurii de transport, ne-a determinat să-l transpunem într-un proiect de lege care în acest moment este aproape finalizat iar în cursul lunii martie va fi transmis de la Guvern către Parlament pentru dezbatere și aprobare’, a declarat Dan Costescu, Ministrul Transporturilor. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj8vt_u6ZzLAhXGNpoKHZPYC0sQqQIIJzAD&url=http%3A%2F%2Fwww.agerpres.ro%2Fcomunicate%2F2016%2F02%2F27%2Fcomunicat-de-presa-ministerul-transporturilor-07-43-52&usg=AFQjCNHy4Sgwlj5pfK39ySdFaT1TUzn8fw

  2. ,, Vineri, 26.02.2016, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, s-a întâlnit cu reprezentanţii Coaliţiei Naţionale pentru Modernizarea României, structură a societăţii civile.
    Ministrul Transporturilor şi-a prezentat priorităţile din programul de guvernare referitor la toate domeniile de transporturi, precum şi măsurile demarate în vederea reorganizării şi optimizării activităţii companiilor care gestionează infrastructura mare.
    Un punct esenţial al prezentării l-a constituit simplificarea legislatiei referitoare la derularea proiectelor de infrastructură.
    După prezentarea proiectelor importante de infrastructură, ministrul a subliniat importanţa înfiinţării unităţilor de implementare a proiectelor. Este important ca într-un management performant să se pună un accent deosebit pe monitorizarea executării lucrărilor, astfel încât proiectele să fie îndeplinite conform standardelor şi contractelor încheiate:
    ”Reprezentanţii acestor unităţi de implementare sunt oameni care locuiesc acolo, construiesc pentru zona lor, pentru familia lor. Ei vor fi zi de zi pe şantiere, şi în acest fel vom îndeplini acest program de monitorizare pe care îl consider foarte important”, a declarat Dan Costescu.
    Coaliţia Naţională pentru Modernizarea României a solicitat ca dupa aprobarea legii parteneriatului public privat, dezvoltarea infrastructurii să beneficieze şi de acest sistem. Tot pentru dezvoltarea infrastructurii a fost abordată şi problematica standardelor şi costurilor unitare.
    O alta temă la masa dialogului cu societatea civilă, propusă de către aceasta, a fost şi cea a subcontractărilor serviciilor şi lucrărilor la marile proiecte de infrastructură.
    O parte din solicitările aflate pe lista de discuţii a Coaliţiei sunt demarate deja, iar altele vor fi analizate şi discutate în întâlnirile ulterioare pe care aceasta le va avea cu conducerea Ministerului Transporturilor.
    “Consider că dialogul cu societatea civilă este unul benefic, ancorat în realitate şi care ne poate mobiliza şi mai mult în vederea realizării proiectelor de infrastructură. Noi cerem companiilor să monitorizeze atent activitatea pe şantiere, şi tot aşa si societatea civilă este îndreptăţită să ne facă sugestii, celor care lucrăm în administraţia publică”, a declarat în incheiere Ministrul Transporturilor. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjA4fTY5pzLAhWrC5oKHc6kCBcQFggaMAA&url=http%3A%2F%2Fmt.gov.ro%2Fweb14%2Fspatiul-media%2Fcomunicate-de-presa&usg=AFQjCNHK5VyHhxg43KnDHmp1pHnDpNmnTA

  3. Austria investește în extinderea rețelei de infrastructură feroviară , iar România se spune că se gândește prin MASTERPLAN să se transforme parte din infrastructura feroviară existentă în piste de bicecletă …
    ,,In urmatorii sase ani Austria va investi aproximativ 14,6 miliarde euro in extinderea retelei de infrastructura feroviara. In plus fata de investitiile in principalele coridoare feroviare si terminalele de marfuri, vor fi achizionate noi vagoane pentru transportul feroviar local. Mai mult, incepand cu 2016 ÖBB va achizitiona noi locomotive pentru transportul de marfuri.
    Investitiile in infrastructura, achizitia de noi locomotive pentru transportul pe distante scurte si dezvoltarea transportului feroviar de marfuri s-au numarat printre subiectele abordate in cadrul reuniunii dintre Gerald Klug, noul Ministru al Infrastructurii si Christian Kern, Presedintele Executiv al Cailor Ferate Austriece (ÖBB).
    Transportul feroviar joaca un rol important in industria si economia Austriei. Fiecare euro investit in transportul de marfa sau cel local dezvolta transportul pe sina ca alternativa mult mai atractiva dintre mijloacele de transport, sporind totodata competitivitatea Austriei”, a punctat ministrul Klug.
    Referitor la transportul feroviar de marfa, ministrul de resort a precizat ca doreste sporirea cotei de piata de la o treime, in prezent, la 40%. ,, .

    1. 831 Mecanici de locomotiva si asimilati
      Mecanicii de locomotiva si asimilatii acestora conduc sau asista la conducerea locomotivelor pentru transportul de pasageri si de marfa, isi asuma raspunderea si iau masuri de protectie a trenurilor de marfa in timpul calatoriilor, controleaza circulatia traficului feroviar prin actionarea semnalelor, asigura deplasarea materialului rulant si a trenurilor in statiile de triaj, pregatesc trenurile de tractiune (pentru remorcare) in mine si dirijeaza/controleaza circulatia acestora.
      8311 Mecanici de locomotiva
      Mecanicii de locomotiva conduc sau asista la conducerea locomotivelor pentru transportul de pasageri si de marfuri.
      831101 mecanic locomotiva si automotor
      831102 mecanic ajutor locomotiva si automotor
      831103 conducator autodrezina
      831104 mecanic conducator vagon motor de rectificare a liniei aeriene
      831105 mecanic locomotiva si rama electrica metrou
      831106 mecanic ajutor locomotiva si rama electrica metrou
      8312 Franari, acari si agenti de manevra
      Franarii, acarii si agentii de manevra isi asuma raspunderea si iau masuri de protectie a trenurilor de marfa in timpul calatoriilor, controleaza circulatia traficului feroviar prin actionarea semnalelor, asigura deplasarea materialului rulant si a trenurilor in statiile de triaj, pregatesc trenurile pentru tractiune (remorcare) in mine si dirijeaza/controleaza circulatia acestora.
      831201 franar
      831202 manevrant vagoane
      831203 sef manevra
      831204 acar
      831205 sef tren
      831206 paznic bariera
      831207 revizor ace ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,art 58 din CCM spune ;; începând cu 1 aprilie 2001 este încadrată în condiții speciale ,în conformitate cu prevederile legale ,activitate desfășurată de personalul de siguranța circulației ,care îndeplinește funcția de mecanic de locomotivă și automotor ,mecanic ajutor și mecanic instructor

  4. In sfarsit avem un ministru al transporturilor si un director general la CFR calatori care chiar se pricep si incearca sa faca ceva pentru CFR-ul asta amarat.Le doresc sa duca la bun sfarsit tot ce incearca sa faca domniile lor pentru CFR , ma bucura faptul ca pentru prima data dupa multi ani un ministru al transporturilor declara public ca CFR Marfa nu trebuie privatizata. Referitor la „ Statutul feroviarului „ ma numar si eu in media celor 48 de ani , se stie de mult ca personalul executant de la CFR este imbatranit si nu s-a luat nici o masura, in ultima perioada s-au angajat cati-va baieti tineri. Trebuie adus atelierul de reparatii inapoi la CFR Calatori si promovati baieti tineri din atelier la scolile de mecanici astfel incat atelierul sa fie o pepiniera pentru CFR, la ora actuala atelierul este firma privata daca-i dai piese le schimba daca nu leaga cu sarma de multe ori nici pe asta nu o are,functioneaza in sediile CFR Calatori practic, privatizata este decat forta de munca restul tot este al CFR Calatori nu inteleg unde este profitul pentru ca SCRL-ul trebuie si el ca orice firma sa produca profit ? asa cred ca se poate reduce media de varsta cel putin la tractiune a personalului executant.

Share:

Alte articole