Cum a absolvit în 1993 Universitatea Politehnică București, Dan Marian Costescu a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). Cum Dan Marian Costescu a preluat functia de Director General al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA în 2015, tot în 2015 a devenit Ministru al Transporturilor. Se pare că domnului Dan Marian Costescu i-a fost bine la Calea Ferată și acum a sosit timpul să-i fie bine și căii ferate române când conduce Ministrul Dan Marian Costescu …
,,Dan Marian Costescu a fost propus de Dacian Ciolos ministru al Transporturilor. El s-a nascut la 23 februarie 1969. A absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti (1993). In cadrul Registrului Feroviar Roman, a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). A reprezentat CFR in Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). Director executiv al Autoritatii Feroviare Romane (1998-2000), director fondator al Centrului de testare si cercetare feroviara (2001-2003) si director Afaceri Internationale in compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), presedinte al Consiliului de Administratie si director general al companiei Romvag SA (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015). A preluat functia de director general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, la 2 martie 2015.
Vorbeste fluent engleza, germana si franceza. ,, .
SĂRBĂTORI PASCALE BINECUVÂNTATE!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
65 Responses
CFR Călători suferă acut din cauza lipsei de mecanici de locomotivă și automotor, dar domnul Director Bourceanu își bate joc și de cei pe care îi mai are…Mai mult domnul Director Bourceanu a dispus eliminarea custodiei de motorină de la Depoul Tecuci acum când vine iarna și dacă se va rămâne cu locomotive diesel fără motorină în zona Tecuci vom sta cu trenurile de călători pentru că un Director Bourceanu ce cred tracționiștii că este paralel cu Calea Ferată, dorește poate ca trenurile de călători să stea și să se circule pe rutier …
Aflăm și ne minunăm că SRTFC Galați din dispoziția domnului Director Bourceanu trece din 25/26.11.2015 de la remorcarea cu tracțiune diesel la remorcarea cu tracțiune electrică după 2 ani de când este Director domnul Bourceanu. Păi de ce au trebuit să treacă 2 ani de când sunteți Director domnule Bourceanu pentru ca să înțelegeți că pe sub firul de contact trebuie să se circule cu locomotive cu tracțiune electrică pentru ca să reduceți consumul nejustificat de motorină ? Păi unde ai fost domnule Director Bourceanu timp de 2 ani de zile cât ai condus Ramura Tracțiune atât de prost pe SRTFC Galați ? Păi domnule Director Bourceanu ce faci cu cei 20 mecanici de locomotivă și automotor din Depoul Tecuci ce sunt autorizați numai la Locomotive Diesel și nu sunt autorizați la locomotive LE și pentru care nu mai este prestație pe LDE ? Păi de ce nu I-ai autorizat la LE înainte să iei măsura de a trece cu remorcarea trenurilor cu locomotive LE și vagoane în loc de automotoare ? Păi domnule Director Bourceanu cât mai de gând să-ți bați joc de cei de la Tracțiune ? Nu-ți este rușine că nu ști nimic de Tracțiune și că în situația asta îți bați joc de cei din Ramura Tracțiune prin dispozițile cu întârziere pe care le dai și că ați prejudiciat 2 ani de zile CFR Călători pentru că nu ați luat măsura asta de acum 2 ani dacă o considerați o măsură atât de bună ?
Domnule Ministru Dan Costescu vă solicităm să ne comunicați ce măsură luați cu domnul Director Bourceanu ? Dacă mai rămâne Director pe SRTFC Galați în aceste condiții atunci domnul Silviu Mănăstrie când spunea că după un ,, dezastru din guvernarea Ponta, ne așteptam ca Dacian Cioloș să vină cu un ministru tehnocrat ireproșabil la Transporturi, un om care în zece luni să dea drumul la lucrări, să facă licitații, să pună pe șine sistemul feroviar,, și dacă vreți să puneți pe sine trenurile CFR Călători puneți un Director de SRTFC Galați capabil , nu un Director care își bate de joc de Ramura Tracțiune și care mai mult duce spre dezastru total TRACȚIUNEA de pe SRTFC Galați …
,, Silviu Mănăstrie a vorbit luni, la „Dosar de politician” despre bătaia de joc de la ministerul Transporturilor.
Din anul 2012, s-au schimbat nu mai puțin de șase miniștri politici. Ei sunt Silaghi, Fenchiu, Ramona Mănescu, Șova, Rus, Matache. Toți au lăsat dezastru, nimeni nu a terminat nimic, miniștrii au schimbat șefii din ministere și companiile de stat, companiile CFR și Tarom sunt în faliment tehnic. Peste 3.000 de oameni mor anual în accidente pe șoselele din România, iar tinerii frumoși nu au ieșit în stradă pentru că de la Bucurelti la Baia Mare se fac 14 ore cu mașina. După acest dezastru din guvernarea Ponta, ne așteptam ca Dacian Cioloș să vină cu un ministru tehnocrat ireproșabil la Transporturi, un om care în zece luni să dea drumul la lucrări, să facă licitații, să pună pe șine sistemul feroviar, să scape de la faliment compania Tarom și CFR-ul, să rezolve criza de la Romatsa, să vadă ce se întâmplă cu autostrada scufundată dintre Orăștie și Sibiu. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj9wNmT-LDJAhUB2hQKHTm7AQgQFghOMAk&url=http%3A%2F%2Fm.b1.ro%2Fstiri%2Fpolitica%2Fdosar-de-politician-dezastru-in-infrastructura-ciolos-face-experimente-cine-este-anonimul-costescu-specialistul-feroviar-131985.html&usg=AFQjCNETlpM81f_yK7I5l0OqAKJoVWalOw
,, Guvernul Cioloș s-a născut din voința românilor care au ieșit în stradă. Românii au decis că toate partidele sunt aceeași mizerie. România are acum un guvern care, cel puțin la nivel teroretic, nu se află la dispoziția partidelor. Realitatea o vom vedea în câteva săptămâni.,, .
Citiți :
http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/marile-provocari-ale-lui-dan-marian-costescu-noul-ministru-al-transporturilor
Se vorbește de unii că Consiliul Concurenței verifică totdeauna numai pe SNTFC,,CFR Călători,,SA și se pare că în favoarea privaților …
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj-5Lqw3bDJAhUFXRQKHaPHCyYQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.feroviarul.ro%2Fstiri-feroviare%2Fnoutati-feroviare%2Fconsiliul-concurentei-cfr-calatori-este-foarte-mare-si-trebuie-privatizata-pe-bursa&usg=AFQjCNGsXw5gYBesYWjcivKHpmNGTd428Q&bvm=bv.108194040,d.ZWU
Legea nr. 62/2011, ART. 169 , prevede că :
,, (1) Pentru susţinerea intereselor lor la conciliere, sindicatele reprezentative sau, după caz, reprezentanţii angajaţilor desemnează o delegaţie formată din 2 – 5 persoane, care va fi împuternicită în scris să participe la concilierea organizată de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sau de inspectoratul teritorial de muncă, după caz. Din delegaţia sindicală pot face parte şi reprezentanţi ai federaţiei sau ai confederaţiei sindicale la care organizaţia sindicală este afiliată.
(2) Poate fi aleasă ca delegat al sindicatelor reprezentative sau, după caz, al reprezentanţilor angajaţilor orice persoană care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are capacitate deplină de exerciţiu;
b) este angajat al unităţii sau reprezintă federaţia ori confederaţia sindicală reprezentativă la care organizaţia sindicală care a declanşat conflictul de muncă este afiliată. ,, .
Legea nr. 62/2011 , ART. 154 , prevede că :
,, (1) Raporturile de muncă stabilite între angajatori şi angajaţii acestora se desfăşoară cu respectarea prevederilor legale, precum şi în condiţiile negociate prin contractele colective şi individuale de muncă.
(2) Încălcarea cu vinovăţie de către una dintre părţi a obligaţiilor care îi revin potrivit alin. (1) atrage răspunderea acesteia. ,, .
Sindicatul pentru Unitatea Salariaților CFR Călători (SUS CFR Călători) apărut în anul 2015 prin fuziunea a 21 sindicate afiliate la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR ) totalizează după fuziunea menționată un număr de 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai CFR Călători din :București , Ploiești, Medgidia, Palas Constanța, Brașov, Târgu Mureș,Teiuș, Cluj, Oradea, Dej, Bistrița , Satu Mare, Jibou, Iași, Bacău, Roșiori, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Petroșani, Timișoara,Arad, Simeria, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Piatra Olt etc și este deocamdată singurul sindicat de la CFR Călători care tinde să ajungă la circa 6300 membrii de sindicat și să demonstreze că se poate realiza așa cum prevede Legea nr 62/2011 un sindicat reprezentativ și la CFR Călători …
Ținând cont de faptul ca Ședinta de Guvern de ieri 25.11.2015 nu a modificat Bugetul de Venituri si Cheltuieli al CFR Călători pe anul 2015 și nu a modificat Bugetul de Venituri si Cheltuieli al CN CF CFR SA pe anul 2015 in sensul propus și aprobat de CA și de AGA, în speranța că se va aproba prin HG-uri în Ședința de Guvern din 02.12.2015 BVC-urile respective ,s-au prelungit actualele acorduri pana în 03 decembrie 2015.
http://www.feroviarul.ro/sindicate/de-la-negocieri-acordul-de-la-cfr-sa-a-fost-prelungit-pana-in-decembrie?fb_ref=Default
http://www.fnfmc.ro/Images/Noutati-stiri-comunicate_lista/00000199/00000085_large.jpg
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Romania+cu+incetinitorul/ROMANIA+CU+INCETINITORUL+Mita+face+halta+la+CFR+Calatori+Princip
http://curentul.info/social/13018-ccr-a-decis-ca-liderii-sindicali-pot-fi-concediati?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
http://www.agerpres.ro/social/2015/09/23/negocierile-de-la-ministerul-transporturilor-au-esuat-dupa-15-octombrie-cfr-istii-ar-putea-intra-in-greva-generala-21-15-54
https://drumdefiertimisoara.wordpress.com/
https://drumdefiertimisoara.wordpress.com/2015/11/24/dupa-audiere/
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/greva-japoneza-la-cfr-calatori-feroviarii-din-toata-tara-nemultumiti-ca-nu-au-primit-salarii-mai-mari-si-tichete-de-masa.html