DE 20 DE ANI C.F.R.-ist

Cum a absolvit în 1993 Universitatea Politehnică București, Dan Marian Costescu a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). Cum Dan Marian Costescu a preluat functia de Director General al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA în 2015, tot în 2015 a devenit Ministru al Transporturilor. Se pare că domnului Dan Marian Costescu i-a fost bine la Calea Ferată și acum a sosit timpul să-i fie bine și căii ferate române când conduce Ministrul Dan Marian Costescu …
,,Dan Marian Costescu a fost propus de Dacian Ciolos ministru al Transporturilor. El s-a nascut la 23 februarie 1969. A absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti (1993). In cadrul Registrului Feroviar Roman, a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). A reprezentat CFR in Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). Director executiv al Autoritatii Feroviare Romane (1998-2000), director fondator al Centrului de testare si cercetare feroviara (2001-2003) si director Afaceri Internationale in compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), presedinte al Consiliului de Administratie si director general al companiei Romvag SA (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015). A preluat functia de director general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, la 2 martie 2015.
Vorbeste fluent engleza, germana si franceza. ,, .

SHARE

65 Responses

  1. Depoul CFR Bucureşti Călători, urmărit de „blestemul” lui Paul Păcuraru

    August 04, 2013
    Scris de Adrian Bărbulescu
    Publicat în Administrație
    Depou Buc CalatoriUn contract colectiv de muncă negociat în urmă cu şase ani între sindicatele ceferiştilor şi patronatul din transporturile rutiere se întoarce acum ca un bumerang împotriva bugetelor şi aşa subrezite ale companiilor de stat din domeniul feroviar. Cum patronii de autobaze nu dădeau de la ei, lucrătorii de la calea ferată au obţinut majorări salariale şi sporuri care au ajuns la scadenţă, în urma unor sentinţe judecătoreşti. Cu hârtiile de la tribunal în mână, unele sindicate au refuzat plata eşalonată şi s-au năpustit să pună sechestru pe active. S-a ajuns astfel la situaţia tragi-comică în care cele zece hectare ale Depoului Bucureşti Călători erau cât pe ce să fie scoase la mezat pentru o creanţă de nici 2.500 de euro.

    Un protest spontan izbucnea la mijlocul lunii aprilie la Societatea Comercială de Reparaţii Locomotive “CFR – SCRL” Braşov, pe fondul nemulţumirii angajaţilor că nu şi-au primit salariile la timp.
    Protestul nu a durat decât câteva ore, după care oamenii s-au întors la lucru, deoarece li se viraseră banii. La Revizia de Vagoane Târgu Mureş, angajaţii s-au trezit într-o bună zi că nu mai au apă caldă la duşuri, deoarece fusese întreruptă, pentru neplată, furnizarea de gaze naturale.
    Incidentele de la Braşov şi la Târgu Mureş au cauze mult mai complexe decât s-ar putea crede la prima vedere. De fapt, oamenii nu şi-au luat lefurile la timp sau au rămas nespălaţi pentru că tocmai ei puseseră poprire pe conturile societăţii, grăbiţi să-şi recupereze, într-o singură tranşă, toate drepturile băneşti restante de cinci ani de zile.

    Şoferii, negociatori pentru ceferişti

    Care drepturi băneşti fuseseră negociate la finele anului 2007 de sindicatele ceferiştilor cu patronatul din transporturi… rutiere, rezultând un contract colectiv de muncă (CCM) ale cărui efecte se întorc acum ca un bumerang împotriva bugetelor companiilor de cale ferată CFR Călători, CFR Marfă şi CFR SA (aceasta din urmă responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare).
    La data de 19 decembrie 2007, patru organizaţii sindicale – Convenţia Sindicală Naţională a Transportatorilor din România, Alianţa Sindicatelor Transportatorilor din România, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare-Comercial şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă – îşi Paul Pacurarupuneau semnătura pe CCM unic la nivel de ramură transporturi, valabil pentru perioada 2008-2010. De cealaltă parte a mesei, promiteau marea cu sarea două organizaţii patronale, şi anume Uniunea Naţională a Trasportatorilor Rutieri din România (UNTRR) şi Confederaţia Naţională a Patronatului Român (CNPR).
    Prima, aşa cum îi spune şi titulatura, reprezintă patronii din transporturile pe şosele, şi nicidecum pe calea ferată, deci putea negocia doar drepturile salariale şi de altă natură ale şoferilor (nu ale mecanicilor de locomitivă, „naşilor” sau impiegaţilor de la CFR). Ei bine, nici în cea de-a doua structură patronală nu se regăsesc reprezentanţi ai vreunei societăţi feroviare, de stat sau private.
    Cu toate acestea, alături de şoferi şi angajaţii autobazelor, şi ceferiştii au beneficiat de aceleaşi drepturi. Printre prevederile stipulate cu dezinvoltură (că, deh!, doar nu dădeau de la ei) de reprezentanţii celor două patronate se află atricolul 41, alin. 3, lit. a, care stabilea un salariu minim pe ramură de 700 de lei. Aceasta în condiţiile în care salariul minim pe economie la acea vreme era de numai 570 de lei. Mărindu-se salariul la baza grilei de ierarhizare de la societăţile feroviare, ar fi trebuit să se majoreze şi retribuţiile celor mai bine plasaţi pe această scală, ceea ce ar fi aruncat în aer bugetele deja aprobate.

    Apostila Ministerului Muncii

    Oficialii Ministerului Muncii nu au avut nicio reţinere în a înregistra acest contract, cu numărul 722/24.01.2008. Înţelegerea între părţi a devenit astfel literă de lege, iar toate încercările de anulare a ei în instanţă au fost sortite eşecului. De menţionat că la data respectivă, Ministerul Muncii era condus de penelistul Paul Păcuraru. Just for the record.
    Am încercat să aflăm cum a fost posibil ca o confederaţie patronală care nu avea nimic de-a face cu calea ferată să fie atât de „generoasă” cu sindicaliştii de la CFR. Nedumerirea persistă (ba am putea spune că este şi mai mare) şi după ce am dicutat cu directorul general executiv al Cristian Pârvan (2)CNPR, Cristian Pârvan: „Evident că noi nu reprezentam statul. UNTRR era baza în relaţia cu sindicatele şi la negocieri i-au adus şi pe ceferişti. Oricum, nu am dat noi alt salariu decât cel stabilit la stat”.
    Perfect neadevărat, aşa cum am arătat mai sus. Apoi, domnul Pârvan a ţinut să ne menţioneze că CCM în cauză a expirat la 31 decembrie 2010 şi nu a mai fost reînnoit. Perfect adevărat, numai că timp de doi ani de zile el a produs efecte. Cel puţin la nivel teoretic. Banii nu au fost încasaţi de ceferişti, din cauza situaţiei financiare precare a companiilor feroviare.
    Cu legea în mână însă, salariaţii s-au adresat instanţelor de judecată, de unde au obţinut, într-un final, hotărâri definitive şi irevocabile care obligau angajatorii să le restituie banii retroactiv. Între timp, situaţia financiară a companiilor de cale ferată nu s-a îmbunătăţit, ci am putea spune chiar dimpotrivă în unele cazuri.

    Efort financiar imens

    Dacă s-ar plăti acum toţi banii deodată, efortul financiar ar fi imens. Numai la nivelul CFR Călători, cei 14.000 de angajaţi au de recuperat, în medie, câte 5.000 de lei brut, potrivit unei note interne a societăţii, obţinută de Jurnal de Investigaţii. Peste 70 milioane de lei în total, adică exact cât încasările societăţii pe două luni de zile.
    În consecinţă, conducerile companiilor le-au oferit salariaţilor mai multe variante de eşalonare a plăţilor. Unii au înţeles, cum este cazul ceferiştilor craioveni reprezentaţi de liderul sindical Ion Matei. „Nu merita să mergem la executor. Am primit anul trecut, înainte de sărbători, o parte din sumă, iar acum am fost de acord să primim câte 100 de lei pe lună”, a declarat el pentru Jurnal de Investigaţii.
    Şi preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, are o poziţie rezervată: „Evident, decizia este a fiecărui salariat, însă Agerpres 6751269 Iulian Mantescuceea ce am putut eu să fac a fost să le prezint situaţia financiară a companiilor”. El a precizat că a purtat negocieri cu fiecare companie în parte, obţinând eşalonarea plăţilor.
    Alţi salariaţi, „sfătuiţi” de liderii sindicali, n-au mai avut răbdare şi au recurs la executori judecătoreşti, care au pus popriri pe conturi şi sechestru pe unele active ale companiilor feroviare. Aşa s-a ajuns ca la SCRL Braşov să întârzie salariile iar la Remiza de Vagoane Târgu Mureş să fie tăiată alimentarea cu gaze naturale.
    Apogeul a fost atins atunci când mai mulţi ceferişti, reprezentaţi de Sindicatul Liber al Reviziei de Vagoane Târgu Mureş, au încercat să pună sechestru pe terenul de zece hectare pe care funcţionează Depoul Bucureşti Călători (cel pe care-l vedeţi pe partea dreaptă, de câte ori ieşiţi cu trenul din Gara de Nord, la piciorul Pasajului Grant).
    Acum, liderul sindical mureşean Ioan Bândilă se spală pe mâini. „Noi am făcut un contract cu un executor judecătoresc de la Bucureşti. Nu mă interesează ce execută dumnealui. Nu pot să mă duc la executorul X să-i spun eu ce să facă”, ne-a declarat el, refuzând însă să spună cine este X, în ciuda insistenţelor noastre. Bândilă nu s-a arătat impresionat nici de faptul că, în cazul în care terenul depoului ar fi fost înstrăinat, colegii săi bucureşteni ar fi rămas fără locuri de muncă.

    Aritmetică sindicală: 2.500 = 35 milioane

    Doar o minune a făcut ca depoul să nu fie scos la mezat. S-ar fi obţinut o sumă frumuşică, dacă este să luăm în calcul preţurile pracicate pe piaţa imobiliară. „Totul depinde de ce se poate construi pe terenul respectiv, însă în zonă preţul pe metrul pătrat variază între 200 şi 500 de euro”, spune dezvoltatorul imobiliar Eduard Uzunov. Luând în calcul un nivel mediu de 350 de euro/mp, rezultă că terenul ar valora 35 milioane de euro.
    În vreme ce creanţa se ridica la numai 10.000 de lei (nici 2.500 de euro), bani pe care-i aveau de recuperat 52 de angajaţi ai depoului menţionat. Se impune precizarea că, în cazul în care salariaţii nu acceptă eşalonarea plăţilor şi apelează la un executor judecătoresc, acesta îşi stabileşte un comision de 15-20% din sumă, bani pe care trebuie să-i plătească debitorul, adică societăţile feroviare.

  2. BVC al CFR Călători pe anul 2015 a fost aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 323/2015 și în Ședința de Guvern din 25.11.2015 ar fi trebuit să se dea o altă Hotărâre de Guvern pentru BVC rectificat al CFR Călători pe anul 2015 pentru a se putea încheia începând cu data de 27.11.2015 după ce nu a existat CCM un an și jumătate un CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe perioada 2015-2016.
    Citiți :
    http://www.feroviarul.ro/file/184-hotararea-nr-323-2015-privind-aprobarea-bvc-pe-anul-2015-al-cfr-calatori

  3. Să sperăm că mâine vom spune că noul Guvern al României a aprobat prin HG-uri BVC-urile rectificate pe anul 2015 ale SNTFC,,CFR Călători,,SA și ale CN CF ,,CFR,, SA , pentru că este greu de crezut că noul Guvern al României chiar ar crede că nu are nevoie de Calea Ferată Română și de ceferiștii români …
    ,, Iohannis a promulgat majorarile promise de Guvernul Ponta. +25% pentru medici, +15% pentru profesori, +10% pentru bugetari ,, .
    ,, Klaus Iohannis a semnat decretele prin care sunt aprobate cele doua legi ce vor oferi majorari salarii pentru bugetari si pentru medici.,, .
    ,, Asadar, in sanatate lefurile cresc cu 25 la suta, in invatamant cu 15 procente, iar ceilalti bugetari primesc si ei, de la 1 decembrie, salarii cu 10 la suta mai mari.
    Cele 3 categorii de majorari presupun costuri suplimentare de 6,5 miliarde de lei, in bugetul anului viitor. Acum ramane de vazut cum va reusi cabinetul Ciolos sa aloce bani pentru toate aceste cresteri salariale si sa se incadreze in acelasi timp, intr-un deficit bugetar mai mic de 3 la suta. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&sqi=2&ved=0ahUKEwioqYXc5anJAhWFTBQKHWw_CzoQqQIIHDAA&url=http%3A%2F%2Fstirileprotv.ro%2Fstiri%2Fpolitic%2Fiohannis-promulga-majorarile-promise-de-guvernul-ponta-25-in-plus-pentru-medici-10-in-plus-pentru-toti-bugetarii.html&usg=AFQjCNFUJY6m3qdreIKycSNIRH3HNe0ZEQ&bvm=bv.108194040,d.bGQ

  4. ,, Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (FNSA) îi cere preşedintelui Klaus Iohannis promulgarea Legii privind aprobarea OUG 35/2015, ce prevede o creştere salarială de 10%, ameninţând că în caz contrar programul de lucru în administraţia publică locală va fi întrerupt zilnic. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi-5NGh5KnJAhWEliwKHa0TBzEQqQIIHDAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mediafax.ro%2Fsocial%2Ffederatia-nationala-a-sindicatelor-din-administratie-ameninta-cu-greva-daca-presedintele-nu-va-promulga-legea-privind-majorarea-cu-10-a-salariilor-14896374&usg=AFQjCNH5zzjv5ExI9jgQzEF9_zqCQkNOCw&bvm=bv.108194040,d.bGg
    ,, In urma cu cateva momente, jurnalistii Realitatea.net au anuntat ca presedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care prevede creșterea salariilor bugetarilor cu 10%, dupa ce acesta a fost amenintat cu greva in urma scrisorii deschise pe care au inaintat-o sindicalistii.
    Sindicalistii i-au scris lui Iohannis pentru a-i aminti că problemele generate de salarizarea deficitară a angajaţilor din administraţia publică locală, lipsa de motivare a acestora şi, în consecinţă, apariţia unui exod al profesioniştilor care îşi desfăşoară activitatea în primăriile şi consiliile judeţene din România au dus la declanşarea conflictului de muncă la nivel naţional, la începutul anului, în sectorul “Administraţie public”. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi-5NGh5KnJAhWEliwKHa0TBzEQFghQMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.ziarulargesenilor.ro%2Feste-oficial-ce-a-decis-iohannis-privind-promulgarea-legii-pentru-majorarea-salariala-a-bugetarilor-de-10%2F&usg=AFQjCNGGEZmAIw9eGYhv5x7kFoOm0xmSCQ

  5. Dacă nu trec mâine prin Hotărâri de Guvern Bugetele de Venituri și Cheltuieli rectificate pe 2015 ale Unităților Feroviare de Stat nu se pot încheia CCM-uri la nivel de Unitate Feroviară de Stat și ne punem întrebarea ce se va întâmpla dacă salariații ceferiști vor opri spontan lucrul sătui de negocieri colective ce s-au întins pe un an jumătate fără a se încheia la nivel de Unitate nici un CCM și fără a interveni ITM București pentru obligarea Unităților feroviare să respecte legea și să încheie CCM la nivel de unitate conform Legii nr. 62/2011 ?
    Să nu uităm că ultima data au oprit lucrul spontan impegații ce sunt salariați la CN CF ,,CFR,,SA și a fost schimbat Directorul General de la SNTFC,,CFR Călători,,SA …
    Acum ce se va întâmpla oare ?

  6. La întrebarea : ,, De ce sa credem că noii guvernanti vor face ceva pentru calea ferată română ? ,,
    Răspunsul meu este : pentru că Ministru Transporturilor acum este un ceferist încerc să cred că speranța a reapărut la ceferiști …

  7. Domnule Manolescu Paul cred că ceva nu se leagă referitor la afirmația:
    ,, daca era singurul care putea lua decizii DL. dir.Iosif Szentes ,ar fi facut foarte multe pentru CFR Calatori .Nu vedeti ca in Romania se joaca la IMPUS? ,, .
    Eu cred că Domnul Director General Iosif Szentes a făcut câte ceva pentru CFR Calatori și dacă ar fi făcut anterior câte ceva și toți ceilalți Directori Generali pe care I-a avut CFR Călători, atunci CFR Călători era la concurență cu opertorii de transport feroviar de călători europeni …
    Că nu face și mai mult domnul Director General Iosif Szentes pentru CFR Calatori , deși poate , trebuie să existe o altă explicație decât cea data de dumneavoastră domnule Manolescu Paul, respectiv decât cea: ,, daca era singurul care putea lua decizii DL. dir.Iosif Szentes ,ar fi facut foarte multe pentru CFR Calatori . ,, …

  8. Sa fiti siguri,ca daca era singurul care putea lua decizii DL. dir.Iosif Szentes ,ar fi facut foarte multe pentru CFR Calatori .Nu vedeti ca in Romania se joaca la IMPUS?

  9. ,,Se vorbește că deși la SNTFC,,CFR Călători,,SA au fost bani în 2015 pentru a se înbunătăți condițile de muncă ale salariaților acestei societăți , Directorii de la unele SRTFC-uri nu s-au grăbit să facă toate demersurile legale în acest sens . ,, .
    Să vedem care va fi decizia domnului Ministru al Transporturilor- Dan Marian Costescu asupra Directorilor de la unele SRTFC-uri care nu s-au grăbit să facă toate demersurile legale în a înbunătăți condițile de muncă ale salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA deși au fost bani în 2015 pentru a se înbunătăți condițile de muncă ale salariaților acestei societăți …

  10. Domnul Ștefan Ion comentează că : ,,Vin ai nostrii ,pleaca ai nostrii , noi ramanem tot ca prostii. De ce toti guvernantii de pana acum nu au facut nimic pentru calea ferată română, si de ce sa credem ca noi guvernanti vor face ceva pentru calea ferata ? ,, .
    Domnul Maxim Rodrigo Gabriel comentează și el că: ,, Ministrul Transporturilor Dan Marian Costescu are o carieră de aproape 20 de ani în domeniul feroviar, în cadrul unor companii din țară și străinătate. ,, .
    La întrebarea : ,, De ce sa credem că noii guvernanti vor face ceva pentru calea ferată română ? ,, încerc să răspund că deocamdată sperăm ca noii guvernanti să facă ceva și pentru calea ferata română …și că mai avem destul până să credem că noii guvernanti vor face ceva și pentru calea ferata română …și mai avem ceva mai mult până să ne convingem că noii guvernanti fac ceva și pentru calea ferata română …
    Până atunci : ,, Vin ai nostrii ,pleaca ai nostrii , noi rămânem tot ca prostii… ,, .

  11. Se vorbește că Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș este astăzi toată ziua în ședință pe SRTFC Brașov cu toată conducerea privind pregătirile de iarnă la locomotive.
    Dacă este așa , noi îl felicităm…
    Și noi l-am felicita, dacă ar venii la ședințele SC de pe raza Depoului Brasov, sa-i spunem și noi, cum se face pregătirea de iarnă și îmbunătățirea condițiilor de muncă. Ptr. ca am văzut poziția administrației!!!
    Sau mai simplu, să meargă în Gara de Nord la sosirea trenurilor, remorcate cu locomotive de Brasov.

  12. Se vorbește că deși au fost bani pentru a se înbunătăți condițile de muncă Directorii de la unele SRTFC-uri nu s-au grăbit să facă toate demersurile legale în acest sens , fapt pentru care Directorul General a plecat prin teritoriu pe teren pentru a vedea cine și de ce nu execută Ordinele de Serviciu așa cum au fost date …

  13. Se vorbește că Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș și ceilalți Directori din Centralul SNTFC,,CFR Călători,,SA în anul 2015 la solicitarea Alianței Naționale Sindicale Feroviare ( ANSF ) după o perioadă mai lungă de timp (de cel puțin 6 ani de zile când nu s-a mai făcut mare lucru) a început să se ocupe până la urmă și de condițiile de muncă și de condițiile de odihnă ale personalului de locomotive și tren de la SNTFC,,CFR Călători,,SA…

  14. Se vorbește că Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș este astăzi toată ziua în ședință pe SRTFC Brașov cu toată conducerea privind pregătirile de iarnă la locomotive.
    Dacă este așa , noi îl felicităm…

  15. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că s-a montat central electrică necesară încălzirii în clădirea administrativă a SELC Basarab.

  16. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că referitor la conducta de apă din cadrul SELC Basarab s-au luat măsuri de izolare a conductei de alimentare cu apă.

  17. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că bateriile de acumulatori și saboții pentru locomotive se aprovizionează prin Baza de Desfacere Brașov în funcție de necesități.

  18. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că au fost întocmite referate de necessitate de către Depoul B.C. pentru brațe ștergător și pentru lame ștergător ce au fost aprobate de SRTFC București și care au fost înaintate ca și comenzi de achiziție și au fost achiziționate și în prezent se montează pe locomotive .

  19. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că la locomotivele din parcul Depoului București Călători au fost comandate material necesare pentru etanșarea suplimentară a posturilor , există alcol în magazia Depoului București Călători și la AM DESIRO urmează deja introducerea antigelului în instalație.

  20. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică Alianței Naționale Sindicale Feroviare -domnului Președinte Maxim Rodrigo Gabriel că a început aprovizionarea cu antigel și filtre cu silicagel și acestea vor fi utilizate în vederea finalizării pregătirilor de iarnă.

  21. Directorul General al SNTFC,,CFR Călători,,SA -Domnul Iosif Szenteș comunică ANSF că s-au schimbat scaunele defecte de pe locomotive și s-au reparat cele care se puteau repara și mai mult că la reviziile planificate se continua cu verificarea scaunelor mecanicilor de locomotive din cabinele de conducere luîndu-se măsurile care se impun.

  22. Domnule Pavăl Marian -Primvicepreședinte SUS CFR Călători nu trebuie să așteptăm o Lege care să declare ziua Ceferistului ca fiind și ziua sărbătoririi constituirii Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători ) , ci trebuie să propunem CNC-ului SUS CFR Călători și Adunării Generale a SUS CFR Călători să-și declare prin articol nou în Statutul SUS CFR Călători că ziua Ceferistului este pentru membrii de sindicat ai SUS CFR Călători și ziua sărbătoririi constituirii Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători ) …

  23. Așteptăm o Lege care să declare ziua Ceferistului ca fiind și ziua sărbătoririi constituirii Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători ) care în prezent are peste 2300 membrii de sindicat ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA .
    Cu prilejul sărbătorii Zilei Limbii maghiare din 13 noiembrie 2015 cu întârziere pentru că am aflat mai târziu conținutul legii mai jos redactat , le urăm la toți membrii comunităţii maghiare din România la mai bine în România și pentru România …
    ,, Art. 1. Prin prezenta lege se declară ziua de 13 noiembrie Ziua Limbii maghiare.
    Art. 2. (1) Anual, cu prilejul sărbătorii Zilei Limbii maghiare, în localităţile în care trăiesc membrii comunităţii maghiare se organizează manifestări culturale dedicate acestei sărbători.
    (2) Autorităţile administraţiei publice locale, organizaţiile nonguvernamentale interesate pot sprijini organizarea manifestărilor dedicate sărbătoririi acestei zile.
    (3) Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, pot include în programele lor emisiuni ori aspecte de la manifestările dedicate acestei sărbători.
    Art. 3. În instituţiile de învăţământ în care se predă limba maghiară ca limbă maternă, în ziua de 13 noiembrie se pot organiza manifestări culturale dedicate acestei sărbători.
    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. ,, .

    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjABahUKEwiutYSJhpzJAhVCbxQKHfXjBAk&url=http%3A%2F%2Flegeaz.net%2Fmonitorul-oficial-852-2015%2Flegea-279-2015&usg=AFQjCNEHEZViVxSp9bpFLqBKpXjLPbCD4Q&bvm=bv.107763241,d.bGg
    Cu prilejul sărbătorii Zilei constituirii Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători ), așteptăm ca și comunitatea maghiară din România să le ureze la toți membri de sindicat ai Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători ( S.U.S. CFR Călători ) la mai bine în România și pentru România …

  24. Domnule Gherman Dumitru referitor la faptul că ar trebui să se dea și o lege ( așa cum s-a putut da și Legea pentru instituirea Zilei Limbii Maghiare ANUAL pe data de 13 NOIEMBRIE) care să oblige și pe SC Andree Prod Com SRL să plătească drepturile salariale salariaților și să nu mai fie nevoie ca aceștia să meargă prin instante că să-și recupereze banii cuveniți pentru prestația efectuată la firma respectivă , nu pot decât să vă felicit mai întâi pentru că în dosarul nr 20063/3/2015 vi s-a admis acțiunea în instantă obligând pârâta la plata către reclamantă a drepturilor salariale aferente lunii august și septembrie 2014 și a compensației în bani a concediului de odihnă aferent anului 2014 .
    Apropo : care este stadiul plângerii penale pe care ai făcut-o domnului Costache Marin care a provocat în cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA-SRTFC București un accident de muncă confirmat de ITM București și care din partea administrației SNTFC,,CFR Călători,,SA a primit ca sancțiune disciplinară promovarea în funcția de Expert Relații Sociale , promovând de la clasa de salarizare 21 încă atâtea în plus la care se mai adaugă încă 2 clase de salarizare probabil pentru că știe să bată bine ?

  25. Există acum înțeleg Legea pentru instituirea Zilei Limbii Maghiare ANUAL pe data de 13 NOIEMBRIE.
    De ce nu se dă și o lege care să oblige și pe SC Andree Prod Com SRL să plătească drepturile salariale salariaților și să nu mai fie nevoie ca aceștia să meargă prin instante că să-și recupereze banii cuveniți pentru prestația efectuată la firma respectivă ?

  26. Se vorbește că în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852/17.11.2015 avem acum Legea pentru instituirea Zilei Limbii Maghiare ANUAL pe data de 13 NOIEMBRIE.
    ,,Art. 2 .-(1) Anual, cu prilejul sărbătoririi Zilei Limbii Maghiare, în localitățile în care trăiesc membri ai comunității maghiare se organizează manifestări culturale dedicate acestei sărbători,,.
    Între 13 Noiembrie și 1 Decembrie ce Ziele de Limbi mai sărbătorim?

  27. ,,Elaborarea planului de reformă instituțională pentru companiile din subordinea/autoritatea Ministerului Transporturilor care derulează proiecte de infrastructură majoră în domeniul transporturilor.
    – Îmbunătățirea performanței economice a companiilor din subordinea/autoritatea Ministerului Transporturilor prin consolidarea sistemului de guvernanță corporativă implementat în prezent.
    – Demararea elaborării Codului de Transport al României care să reglementeze următoarele domenii de interes pentru politica de transport a României și anume: Politica de finanțare a infrastructurii de transport cu obligația asigurării unui procent din PIB pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în conformitate cu obligațiile europene asumate precum și introducerea taxelor partajate si/sau încrucișate între sectoarele de transport ale României; Politica de tarifare și taxare a serviciilor publice din domeniul transporturilor; Politica de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru domeniul rutier, feroviar, naval, aerian și intermodal.
    – Continuitatea implementării proiectelor de infrastructură de transport din domeniul feroviar si rutier(autostrăzi și cale ferată) cu finanțare din fonduri structurale și din bugetul de stat (cofinanțare) pentru a finaliza obiectivele strategice ale României de finalizare a fostului coridor IV de transport rutier precum și a coridorului IV de transport feroviar Nord si Sud situate pe rețeaua de transport TEN-T Core.
    – Asigurarea atragerii si absorbției eficiente de fonduri structurale și/sau din împrumuturi publice contractate conform legii de la Instituțiile Financiare Internaționale pentru a dezvolta proiecte de infrastructură cuprinse în Master Planul General de Transport al României, inclusiv analiza oportunității inițierii măsurilor legale pentru activarea clauzei de reformă structurală în domeniul transporturilor pentru asigurarea de fonduri suplimentare cu încadrarea în țintele de deficit bugetar.
    – Implementarea proiectelor care privesc dezvoltarea infrastructurii Aeroportului București dar și pentru dezvoltarea infrastructurii celorlalte aeroporturi de pe teritoriul României.”
    Totodată este introdus, la capitolul “Dezvoltare socială”, un punct referitor la majorarea salariilor:
    “În materia drepturilor salariale și a pensiilor: aplicarea actelor normative deja adoptate de Parlament și respectarea deciziilor Curții Constituționale; revederea proiectului bugetului de asigurări sociale pentru 2016 pentru asigurarea unui raport realist între resursele existente și necesitățile sociale, care să permită analiza și sustenabilitatea proiectului de lege privind salarizarea unitară pe anul 2016, reducerea deficitului în sistemul de pensii publice.”
    “Cheltuielile salariale vor fi păstrate. Trebuie ținut cont de cadrul fiscal existent”, a declarat luni Anca Dragu Paliu, ministrul desemnat pentru a prelua Finanțele. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.actualnews.ro/11-news/politic/185-programul-de-guvernare-a-fost-modificat-guvernul-ciolos-pastreaza-majorarea-salariilor

  28. Cum a absolvit în 1993 Universitatea Politehnică București, Dan Marian Costescu a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). Cum Dan Marian Costescu a preluat functia de Director General al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA în 2015, tot în 2015 a devenit Ministru al Transporturilor . Se pare că domnului Dan Marian Costescu i-a fost bine la Calea Ferată și acum a sosit timpul să -i fie bine și căii ferate române când conduce Ministrul Dan Marian Costescu …
    ,, Dan Marian Costescu a fost propus de Dacian Ciolos ministru al Transporturilor. El s-a nascut la 23 februarie 1969.
    A absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti (1993).
    In cadrul Registrului Feroviar Roman, a fost sef departament Optimizarea Sistemelor (1993-1996) si sef laborator Dinamica Rularii (1996-1997). A reprezentat CFR in Comitetul Director B12, din cadrul European Railway Research Institute, Olanda (1995-2001). Director executiv al Autoritatii Feroviare Romane (1998-2000), director fondator al Centrului de testare si cercetare feroviara (2001-2003) si director Afaceri Internationale in compania Karsdorfer Eisenbahn GmbH (2002-2004), presedinte al Consiliului de Administratie si director general al companiei Romvag SA (2002-2004), director general al Sistematic Engineering (2004-2015).
    A preluat functia de director general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, la 2 martie 2015.
    Vorbeste fluent engleza, germana si franceza. ,, .
    Citiți mai mult pe :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&cad=rja&uact=8&ved=0CF8QFjAPahUKEwj4rYeyk5XJAhWKpnIKHd9rB2I&url=http%3A%2F%2Fwww.ziare.com%2Fdacian-ciolos%2Fpremier%2Fcine-e-dan-marian-costescu-propus-pentru-ministerul-transporturilor-1393675&usg=AFQjCNF57tZH_G-1W5g6YVQV1a6ZJsEOXA&bvm=bv.107467506,d.bGg

  29. Să sperăm că în sfârșit după 25 ani de la Revoluție se gândește cineva și la Calea Ferată Română și că domnul Ministru Dan Marian Costescu va face ca visul pe care îl avem azi cu Calea Ferată Română să devină în viitorul apropiat realitate …

  30. Noul Ministru Dan Marian Costescu de la Ministerul Transporturilor timp de 20 ani a învățat să fie ceferist , iar eu cred că ar trebui să rămână ceferist și în continuare …
    Să sperăm că în sfârșit după 25 ani de la Revoluție se gândește cineva și la Calea Ferată Română …

  31. Vreau sa mai vad ca administratia CFR asigura conditiile necesare pentru respectarea tuturor regulamentelor (instructiilor) CFR , atunci voi veni cu aceias placere si dragoste cu care veneam acum 30 de ani la servici , pana atunci Doamne ajuta sa terminam serviciul de zi cu zi cu bine .

  32. Vin ai nostri ,pleaca ai nostri , noi ramanem tot ca prosti. De ce toti guvernanti de pana acum nu au facut nimic pentru calea ferata, si de ce sa credem ca noi guvernanti vor face ceva pentru calea ferata. Cei 20 de ani de CF ai domnului ministru nu-mi spun nimic. CF nu a mers mai bine datorita decizilor de pana acum ale domnului ministru cel putin eu nu am simtit, si am facut si eu 30 de ani de CF. Ce vreau sa vad de la domnul ministru , vreau sa vad in primul rand un mers de tren bun si profitabil pentru CFR Calatori ,investitii masive in infrastructura ca este varza, investitii masive in material rulant care deasemenea este varza, majoritatea garilor sunt varza , conditii de odihna la cap de sectii care sunt varza, conditii de munca , personal deficitar in toate sectoarele CFR , nivel de trai mai bun nu sa astepti un an pentru un amarat de 10%. Ce putem astepta de la un ministru al carui mandat este limitat fie el si de 20 de an in CFR datimi voie sa nu fiu chiar asa de fericit de numirea domnului Dan Marian Costescu in fruntea ministerului transporturilor.

Share:

Alte articole