COMUNICAT DE PRESĂ

Federaţiile sindicale din transporturile feroviare au înaintat un comunicat de presă…vezi aici  COMUNICAT DE PRESA

SHARE

114 Responses

  1. Un Paște cu sănătate, liniște în suflet și bucurii alături de cei apropriați !

  2. Fie ca LUMINA SFÂNTĂ să vă binecuvânteze cu sănătate, fericire și bucurii!

  3. Fie ca învierea DOMNULUI să vă aducă numai bucurii, fericire și împlinirea tuturor dorințelor. Paște Ferivit! Hristos a înviat !

  4. În noaptea Învierii când clopotele bat, cu lumânări aprinse, cu suflet curat, să spunem împreună Hristos a înviat! Paște Fericit !

  5. Minunea Învierii lui Isus să dăinuie în inimile dumneavoastră, să vă luminize viața și să vă aducă renașterea credinței, speranței și bucuriei cu bunătate și căldură. PAȘTE FERICIT!

  6. Sfintele Sărbători de Paște să vă aducă liniște în suflet, multă bucurie, sănătate ,fericire și putere pentru a dărui și a ajuta semenii. PAȘTE FERICIT! lângă familie și prieteni.

  7. Vă doresc să primiți LUMINA SFÂNTĂ sănătoși , fericiți și în armonie cu cei dragi și cu speranța de mai bine în suflet.

  8. Fie ca LUMINA ÎNVIERII MÂNTUITORULUI să vă inunde casa și să vă aducă numai fericire, armonie și multă sănătate. PAȘTE FERICIT !

  9. Tuturor membrilor de sindicat ai FSTFR cat si celorlanti colegi cfr-isti, va doresc sa aveti parte de fericire, sanatate,masa imbelsugata, Dumnezeu sa va lumineze calea si sufletele,sa fi-ti mai buni,mai intelegatori, mai curati. UN PASTE FERICIT !

  10. Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat, recent, că nu îi verifică pe managerii privaţi de la companiile din subordinea ministerului, dar aşteaptă rezultate de la aceştia, în caz contrar, urmând să ia măsuri.
    Si uite asa il scoate basma curata pe Dorobantu.
    Apropo de negocieri, a fost scos art.79 ? Sau macar s-a redus de la 1 an la max 2 luni cat este si maximul pentru retrogradare?
    Navetisti primesc transport gratuit, restul de angajati ce primesc? Sau aici nu se aplica principiul la munca egala plata egala?

  11. Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative: ANSF, FNFMC și AFTF prezenți la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA au arătat că punctele rămase în divergență cu Administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA se referă de fapt la satisfacerea cerințelor minime în vederea asigurării unui trai decent salariaților societății și a unor condiții normale de lucru pentru salariații societății…

  12. Administrația SNTFC,,CFR Călători,,SA atât în Procesul Verbal din 18.04.2014 cât și la întâlnirea din 19.04.2014 a arătat că punctele rămase în divergență cu Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative: ANSF, FNFMC și AFTF prezenți la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA, au efecte asupra fondului de salarii…

  13. CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 cât și perioada aferentă negocierilor au expirat în Sâmbăta Paștelui fără a se realiza semnarea noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA …

  14. CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 cât și perioada aferentă negocierilor au expirat în Sâmbăta Paștelui…

  15. Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative: ANSF, FNFMC și AFTF prezenți la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA în vederea încheierii CCM au arătat că astăzi 19.04.2014 expiră CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 cât și perioada aferentă negocierilor.

  16. Reprezentanții administrației și reprezentanții organizațiilor sindicale representative: ANSF, FNFMC și AFTF au negociat și în data de 19.04.2014 ce reprezintă ultima zi de valabilitate a vechiului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și deși se dorește încheierea noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA, totuși având în vedere existenta în aceste zile a sărbătorilor legale și în aceste condiții având în vedere imposibilitatea înregistrării noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA în această perioadă la ITM București, părțile au convenit de comun accord următoarea întâlnire să fie în 22 aprilie 2014.

  17. Astăzi 19.04.2014 a fost a 60-a zi calendaristică de negociere a noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA.

  18. Cata vreme, conducerea este incapabila de-a concepe un plan de atragere a calatorilor iar nivelul salarizariii pentru marea majoritate cu exceptia celor dinvarful ierarhiei CFR a ramas acelasi, cred ca nu mai exista decat un pas de facut. Este inadisibil ca dupa 5 ani sa vii cu aceasi placa privind pierderile si lipsa fondurilor dar, sa fie facute achizitii inoportune dar si cresteri salariale sau aparitia unor noi posturi in cadrul serviciului de control cu salarii destul de mari.
    Este inacceptabil ca majoritatea sa facem sacrificii iar Domnii manageri sa aiba salariul anual de peste 100 mii euro ( cu mult peste venitul anual, al presedintelui Rusiei – Vladimir Putin http://unimedia.info/stiri/Ce-venituri-a-avut-Obama-si-ce-salariu-a-avut-Putin-in-2013-75037.html )
    Care sunt rezultatele Corpului de Control al Ministrului la controlul efectuat in CFR Calatori ? Ce face DNA-ul ?
    Cel putin sa tinem de ceea ce mai avem sa nu dispara grila de salarizare, Sporul de Simplificat obtinut dupa disparitia mecanicului ajutor dar si repunerea pe drepturi in ce priveste autorizatiilor de calatorie si prima de Ziua CFR-istului. Doar nu lucram la APROZAR ! RASPUNDEM DE VIETILE A MII DE CALATORI CARE APASA GREU PE UMERII NOSTRI nu ai managerilor.

    1. REZULTATUL LA PLANGEREA FACUTA DE CORPUL DE CONTROL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI ESTE CA DOROBANTU VALENTIN INCA MAI FACE PARTE DIN CONDUCEREA CFR CALATORI…
      OARE DE CE ?

  19. Negocieri amânate până după Paşte

    Întâlnirea de joi, 17 aprilie, a debutat cu refuzul categoric al sindicatelor de a accepta o majorare cu 2% a salariului de bază începând cu 1 mai şi cu 8% din 1 octombrie, numai dacă Guvernul va face rectificare de buget în semestrul II şi va cuprinde sumele necesare creşterii.
    Pentru a calma atmosfera, Directorul General Adjunct Exploatare, Viorel Scurtu, care conduce negocierile, a prezentat propunerea FNDF, făcută cu câteva zile în urmă, de a devansa pentru marţi, 22 aprilie, ziua liberă prevăzută în CCM, de „Ziua Feroviarilor”, 23 aprilie, pentru a permite salariaţilor trei zile libere de Sărbătorile de Paști. După ce a analizat propunerea şi a cerut părerea ITM în privinţa valabilităţii CCM 2012-2013, până în ziua de 23 aprilie 2014 inclusiv, a aprobat această modificare.

    Federaţiile sindicale şi-au păstrat cererile menţionate în procesele verbale anterioare, au respins oferta administraţiei şi au solicitat în continuare negocieri conform regulamentului convenit la începutul negocierilor.

    Părţile au convenit ca următoarea întâlnire să aibă loc pe data de 23.04.2014, ora 10:00.

  20. Ministerul Transporturilor a schimbat, miercuri, schema de organizare a conducerii CFR Călători, care va funcţiona de acum înainte în sistem dualist. Astfel, compania va fi condusă de un Directorat cu trei membri, unul dintre aceştia fiind Valentin Dorobanţu (foto), până în prezent manager privat al CFR Călători. Din Directorat mai fac parte Ioan Bălănean şi Vasile Secară, acesta din urmă având şi funcţia de preşedinte al acestei structuri. Pe lângă Directorat, CFR Călători va avea şi un comitet de supraveghere.

    http://www.puterea.ro/economie/exclusiv-reorganizare-la-varful-cfr-calatori-90451.html

  21. Esenta adevarului spusa de gura pacatosului:
    Citat din procesul verbal la incheierea sedintei de negociere de la infra din 15.04.2014, punct de vedere FNFMC :
    “…Se considera ca propunerile facute pentru incheierea unui nou CCM reprezinta drepturile legitime ale salariatilor, drepturi ce au fost suspendate si au afectat in mod nejustificat veniturile salariale ale angajatilor si constituie premizele unui posibil conflict de munca…”
    ADEVARAT!
    Intrebari:
    Cine a semnat suspendarea nejustificata a drepturilor?
    Daca acum sunt drepturi legitime, cind s-au suspendat au fost ilegitime?
    Daca acum constituie premisele unui posibil (nici acum nu sunt hotariti) conflict de munca, la momentul suspendarii nu au constituit?
    Daca a fost nejustificat de ce au semnat pentru suspendare?
    Raspunde cineva dintre semnatari pentru suspendarea nejustificata a unor drepturi legitime?

  22. De ce trebuie de fiecare data sa ne impiedicam de acest ”DACA” ,daca va fi cuprins in buget ,daca societatile merg bine,daca,daca,daca …..minciuni ,minciuni si prosteala pe fata,DACA pentru parlamentari ,deputati,senatori ,campanii electorale ,manageri privati se gasesc bani…. si nu putini, si FMI nu zice nimic sa faca bine sa gaseasca bani si pentru cei care muncesc si tin in spate atatia trantori,daca exista lege sa fie pentru toti . Nu suntem sclavii lor nu suntem milogii nimanui cerem doar rasplata muncii noastre .

  23. Ieri, începând cu ora 16.00 a avut loc o întâlnire cu reprezentanți ai conducerii Ministerului Transporturilor și ai Ministerului Finanțelor fiind abordate aceleași probleme care au fost expuse și în conferința de presă.

    Cu privire la concedierile colective de la CFR Marfă, reprezentanții sindicatelor feroviare au arătat că este contrar logicii elementare să se insiste pentru disponibilizarea salariaților în condițiile în care societatea înregistrează un număr mare de ore suplimentare și, paradoxal, va fi nevoită să renunțe la multe din contractele de transport încheiate.

    Conducerea Ministerului Transporturilor a arătat că cifra de reducere de personal este convenită cu FMI și că neîndeplinirea acestui angajament va pune România într-o situație dificilă. Reprezentanții sindicatelor au solicitat ca angajamentele referitoare la CFR Marfă să fie renegociate cu FMI în condițiile în care se constată o redresare evidentă a societății. De asemenea, este inadmisibil să se impună realizarea de profit prin concedierea personalului.

    Referitor la posibilitățile de creștere salarială, reprezentantul Ministerului Finanțelor a arătat că politica bugetară convenită cu FMI impune ca fondul de salarii din intreprinderile de stat poate crește cu cel mult 2.4% față de anul 2013, angajament materializat printr-o prevedere stabilită prin Legea Bugetului de Stat pe anul 2014. Prin urmare, marja de manevră de crestere salariilor este de maximum 2,4%.
    Federațiile feroviare au arătat că nu pot accepta o astfel de propunere și că este necesar să fie demarat procesul de recuperare a drepturilor pierdute de salariați ca efect al crizei.

    Reprezentanții Ministerului Transporturilor au propus o creștere eșalonată a drepturilor salariale cu 2,5%, începând cu data de 1 mai, iar de la 1 octombrie, dacă societățile merg bine, salariile să fie majorate încă o dată, printr-o rectificare bugetară, astfel încât la sfârșitul anului creșterea salarială să fie de 10% față de 2013.

    Această propunere va fi prezentată și ministrului Dan Șova.

    1. MINCIUNI, CINE MAI POATE CREDE UN GUVERN MITOMAN ?
      GREVA GENERALA ! ori ei,ori noi. NE-AM SATURAT CA EI SA SE LAFAIE SI NOUA SA NE ARUNCE UN OS….!

  24. Din adresa de mai sus, totul este adevarat, mai putin partea cu “ a tras clapa“. Pur si simplu clasa politica nu este interesata de calea ferata. Pentru toata clasa politica nu suntem decat niste votanti (ignoranti spun ei), o masa de manevra(termen CFR-istic, pe care le place sa-l foloseasca), pe care cu cateva firimituri(2,4) ii si ne poate pacalii. Domnilor politicieni cutitul se invarte in os.
    Parerea mea conteaza.

  25. Ministrul Transporturilor, Dan Şova, nu a venit, marţi, la întâlnirea programată cu sindicatele feroviare şi există şanse tot mai mari să se declanşeze conflictul de muncă şi oprirea lucrului.

    La întâlnirea cu sindicatele din transporturile feroviare, programată cu câteva zile înainte, îşi anunţau participarea ministrul Transporturilor, Dan Şova, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea şi Secretarul de Stat, Gheorghe Gherghina, adică cei mai importanţi oameni ai momentuloui, de la care se aştepta un răspuns la cererile salariaţilor feroviari. Spre surprinderea liderilor sindicali a venit un director din ministerul Finanţelor, care nici nu s-a prezentat şi doi consilieri ai ministrului Şova, George Buruiană şi Silvia Popeangă.

    Discuţiile au fost foarte aprinse, mai ales din cauza reprezentantului de la Finanţe, care nu era în temă cu problemele ce trebuiau dezbătute şi încerca să convingă sindicatele că nu există nicio şansă pentru o creştere salarială mai mare de 2,4%, poate doar în semestrul II din acest an, cu toate că cererea sindicatelor se referea doar la recuperarea drepturilor pierdute în ultimii ani din cauza crizei financiare şi actualizarea veniturilor în concordanţă cu salariul minim pe economie.

    Doamna Popeangă a cerut un răgaz până la şedinţa de guvern de marţi, unde se va discuta şi problema solicitărilor făcute de sindicate, însă liderii feroviarilor au spus că este foarte târziu, până la acea dată expirând toate Contractele Colective de Muncă.

    „Marţi, la şedinţa de Guvern, vom arăta domnului ministru Şova cererile dumneavoastră şi poate se va lua o hotărâre (…) Şi ce dacă rămâneţi fără contract de muncă pentru câteva zile, este o tragedie?”, a răspuns doamna Popeangă.

    O problemă foarte spinoasă este la CFR Marfă, unde programul convenit cu FMI prevede concedierea a 2 500 de salariaţi, aproximativ o treime din personal, fără eventuale majorări de salarii la cei rămaşi.

    “La CFR Marfă este nevoie de reduceri de personal pentru că societatea nu s-a adaptat la noile condiţii de piaţă şi nu a făcut faţă concurenţei. Procesul de concedieri s-a demarat şi trebuie să se reţină toate problemele pentru a găsi soluţia”, a afirmat consilierul Buruiană.

    Nici pentru problema călătoriilor gratuite ale salariaţilor nu s-a găsit rezolvare, cu toate că s-au făcut promisiuni de către toţi miniştrii care s-au perindat pe la Transporturi în ultima vreme.

    Sindicatele au contestat şi scutirile oferite transportatorilor rutieri la introducerea accizei de 7 eurocenţi, în loc să beneficieze de facilităţi întreaga infrastructură.

    Sindicatele s-au simţit nedreptăţite de tratamentul ministrului Şova şi au transmis consilierilor că salariaţii sunt dispuşi să oprească lucrul dacă nu sunt rezolvate măcar o parte importantă din revendicările lor. Mâine, 16 aprilie, sindicatele se vor întâlni iarăşi la Comisia de negociere pentru continuarea discuţiilor la Contractul Colectiv de Muncă 2014-2015, însă fără un semnal de la minister va fi doar o întâlnire oarecare.

  26. Diferente Bvc 2013/2014
    – cheltuieli cu personalul 565.305,00 / 586.885,00
    – ch. cu salariile 425.000,00 / 435.270,00 o crestere de 2,41 %
    – bonusuri 3.000,00 / 3.000,00
    – alte cheltuieli cu personalul, din care 2.000,00 / 8.226,00
    – cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal 2.000,00 / 0
    – cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete 1.000,00 / 2.170,00
    – cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială, fondurile speciale şi alte obligaţii legale 134.305,00 / 138.219,00
    – Nr. de personal prognozat la finele anului 13880 / 13770
    Nr. mediu de salariaţi total 13780 / 13700
    Câştigul mediu lunar pe salariat 2.570,15 2.665,88

  27. „Reprezentanţii sindicatelor afirmă(cu tărie) că pe parcursul negocierilor au arătat toată disponibilitatea pentru încheierea noilor contracte, însă negocierile au eşuat, din mai multe cauze. Unul dintre motive este acela că bugetele de venituri şi cheltuieli pentru 2014 reflectă incapacitatea managerilor de a găsi soluţii pentru creşterea veniturilor unităţilor de cale ferată, astfel încât pierderile salariale ale angajaţiilor, de peste 30%, să fie recuperate. Nu s-au găsit soluţii nici pentru acoperirea ratei inflaţiei calculate de la ultima majorare salarială, din 2009. Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că statul nu face investiţiile necesare în infrastructura feroviară pentru a asigura circulaţia trenurilor în condiţii normale, dar şi că nu sunt asigurate condiţii normale de lucru.”
    http://www.puterea.ro/economie/ceferistii-vor-sa-declanseze-conflicte-de-munca-89948.html

  28. Pe scurt: nici liderii nu o puteau spune mai bine. Este purul adevăr. Ce facem fraților?
    http://www.puterea.ro/economie/ceferistii-nu-vor-recupera-nici-3-din-drepturile-salariale-taiate-de-boc-90227.html
    De la politicieni avem numai promisiuni iar de la administrația CFR Călători avem numai dezinformare. Prin actul nr.1/2255/10.04.2014 ni se aduce la cunoștință că avem creștere salarială de 3-5% dar nu se spune de unde.
    2,4% de la administrație(pomană curată) iar restul din sporul nostru de 7% din condiții de muncă feroviară. Deci, așa zisa creștere este chiar din banii noștrii actuali, câștigați cu atâta sudoare.
    Părerea mea contează.

  29. Cred că Bătaie de joc este și adresa CFR Călători nr.1/2255/10.04.2014 către toți angajații CFR Călători în care se spune că CFR Călători a prezentat sindicatelor o ofertă finală care cuprinde înbunătățirea încadrării personalului pe clase de salarizare și a grilei de salarizare, dar nu spune nimic de faptul despre care se vorbește cel mai mult, respectiv dacă dispare sau nu coeficientul de ierarhizare în oferta finală ???Este adevărat că se mai spune de CFR Călători că înbunătățirea încadrării personalului pe clase de salarizare și a grilei de salarizare se încadrează în creșterea fondului de salarii cu câteva procente ??? Păi noi am pierdut drepturi salariale în ultimii ani de câteva zeci de procente din câte știu eu… și atunci despre ce înbunătățire a încadrării personalului pe clase de salarizare vorbește CFR Călători ??? Și de pe ce grilă cu sau fără coefficient de ierarhizare sau se dau câteva procente din zecile de procente suspendate în anii anteriori în schimbul coeficientului de ierarhizare K ???

  30. Domnul Bogdan în comentariul său spunea: ,,Deci chiar este bataie de joc ceea ce se întamplă , CFR Călători va încheia anul 2014 cu 13.770 salariaţi şi un salariu mediu pe salariat de 2.647,63 lei.
    Din cunostintele proprii nici un angajat de “rând” nu are acest salariu si ………………………………………prostimea trăieste la limita supraviețuirii. ,,.
    Cred că Bătaie de joc este și adresa CFR Călători nr.1/2255/10.04.2014 către toți angajații CFR Călători în care se spune că CFR Călători dă cu o mână la mecanicul de locomotivă o creștere salarială de procente câte degete are un mecanic la o mână , dar nu spune că se vorbește că în același timp CFR Călători îi ia mecanicului de locomotivă din salariul lunar avut până acum cu două mâini, sau altfel spus CFR Călători nu spune dacă este adevărat sau nu că în propunerea făcută sindicatelor pentru mecanicul de locomotivă se oferă o nouă scădere de salariu și în noul CCM la nivel de CFR Călători pe 2014-2016.

  31. Deci chiar este bataie de joc ceea ce se intampla ,

    CFR Călători va încheia 2014 cu 13.770 salariaţi şi un salariu mediu pe salariat de 2.647,63 lei.

    Din cunostintele proprii nici un angajat de “rand” nu are acest salariu , seful unei unitati , depou/statie/revizie nu ia mai mult de 2400-2500 de lei , mecanic undeva la 2500 de lei , sef de tura comanda 2200 de lei , sef de tura V 2200 de lei , si asta cu festive bineinteles , nu mai zic revizor tehnic cu 48 de festive ia 1700 de lei , lacatus 1200-1500 depinde de vechime , inginer 4 in jur de 1400 de lei , chiar nu stiu cum au ajuns ei la un salariu mediu de 2647 , eventual daca avem cateva mi de revizori sc , intructori regionali sc , directori cu salari de 3000-5000 de lei , in rest nu e posibil sa aiba cineva aceasta medie de salarii … deaia nici nu ni se vor marii salarile pentru ca mai bine de 9000 de angajati ai cfr calatori au peste 3000 de lei salariu in acest moment. si restul prostimii traieste la limita supravietuirii.

    Asa ceva nu este in regula. ce credeti ca se va intampla in continuare ?

  32. Salariul de baza stabilit potrivit prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, se determina prin inmultirea coeficientului de ierarhizare corespunzator clasei de salarizare aferente functiei detinute cu valoarea de referinta de 600

    Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_35232/OUG-nr-103-2013-salarizarea-personalului-platit-din-fonduri-publice-in-anul-2014-precum-si-alte-masuri-in-domeniul-cheltuielilor-publice.html#ixzz2yT14Ltkb
    Follow us: Avocatnetro on Facebook

  33. CFR Călători a pierdut în ultimii patru ani în jur de 48,5 milioane de euro din cauza scăderii numărului de bilete vândute, reiese din calculele Gândul pe baza datelor furnizate de companie privind numărul şi valoarea medie a legitimaţiilor de transport eliberate în perioada 2010-2013.

    Anul trecut, CFR Călători a vândut peste 48,5 milioane de bilete şi abonamente, în scădere cu 0,3% faţă de 2012 şi cu15,8% mai puţin decât în 2010, când transportatorul a raportat eliberarea a 57,6 milioane de legitimaţii de călătorie. Astfel, numărul de călătorii a scăzut cu peste 9,1 milioane. Practic, numărul de bilete vândute a scăzut cu peste patru pe minut, respectiv 6.264 pe zi.
    ATENTIE !
    “Numărul de călători a scăzut în principal pe fondul condiţiilor economico-sociale din anii precizaţi. Scăderea s-a înregistrat la nivelul segmentului de călători navetişti care au optat pentru abonamentele cu număr redus de călătorii (5, 10 , 15 călătorii faţă de abonamente lunare cu 42 călătorii)”, au explicat reprezentanţii CFR Călători.

    8 comentarii 417 afişări

    Home
    Hot Pe Facebook

    CFR Călători a pierdut peste 48 milioane de euro în ultimii 4 ani. Care este explicaţia
    de Alexandra PELE Publicat la: 10.03.2014 19:55 Ultima actualizare: 11.03.2014 17:16

    Share On Facebook
    Twitter
    Share on G+

    CFR Călători a pierdut în ultimii patru ani în jur de 48,5 milioane de euro din cauza scăderii numărului de bilete vândute, reiese din calculele Gândul pe baza datelor furnizate de companie privind numărul şi valoarea medie a legitimaţiilor de transport eliberate în perioada 2010-2013.

    Foto: Cristian Radu Nema // Mediafax Foto

    8 Comentează
    0 Email
    Adresa de e-mail la care vrei sa primesti STIREA atunci cand se intampla

    Anul trecut, CFR Călători a vândut peste 48,5 milioane de bilete şi abonamente, în scădere cu 0,3% faţă de 2012 şi cu15,8% mai puţin decât în 2010, când transportatorul a raportat eliberarea a 57,6 milioane de legitimaţii de călătorie. Astfel, numărul de călătorii a scăzut cu peste 9,1 milioane. Practic, numărul de bilete vândute a scăzut cu peste patru pe minut, respectiv 6.264 pe zi.

    Dacă luăm în calcul o valoare medie de 22,2 lei pe călătorie (cifră care reprezintă media aritmetică a valorilor medii a unei legitimaţie de călătorie pentru fiecare rang de tren, în perioada analizată), rezultă că veniturile CFR Călători s-ar fi “rotunjit” cu 203,7 milioane de lei (48,5 milioane de euro, la un curs mediu de 4,2 lei/euro) dacă numărul de bilete ar fi rămas constant în ultimii patru ani.

    Suma reprezintă mai mult de 15% din valoarea subvenţiilor pe care statul le va acorda anul acesta companiei, potrivit proiectului de buget, publicat de Ministerul Transporturilor.

    “Numărul de călători a scăzut în principal pe fondul condiţiilor economico-sociale din anii precizaţi. Scăderea s-a înregistrat la nivelul segmentului de călători navetişti care au optat pentru abonamentele cu număr redus de călătorii (5, 10 , 15 călătorii faţă de abonamente lunare cu 42 călătorii)”, au explicat reprezentanţii CFR Călători.
    În perioada analizată, compania a înregistrat atât o scădere a numărului de călători, cât şi o scădere a distanţei medie parcurse de aceştia.
    PARE INTERESANT…

  34. Pe TVR 2 în 11.04.2014 în știrile de la 18.00 s-a anunțat că :
    DOSARUL ,, NAȘUL,, SE ÎNTOARCE.

  35. Desi am votat schimbarea, increzatori in recuperarea drepturilor feroviarilor (la fel ca la altii) pierdute in ultimii ani, cu amaraciune constatam ca nu se schimba nimic si suntem sortiti (oare?) sa platim “eficientizarea manageriala corporatista” la fel ca si pina acum.

    O scurta informare asupra negocierilor pentru CCM la nivel de unitate CALATORI si INFRASTRUCTURA la care participa ANSF.
    Propunerile la acest moment se contureaza astfel:

    Administratia SNTFC “CFR” CALATORI doreste:
    – Semnarea unui Act ADITIONAL la CCM pe o durata de 3- 6 luni (in loc sa semneze un nou CCM) probabil in scopul scindarii (mai acute) a miscarii sindicale….;
    – Eliminarea coeficientilor de ierarhizare (DESFINTARE GRILA SALARIZARE)…;
    – Mentinerea “SUSPENDARII” drepturilor pierdute din 2010 pina in prezent…;
    ………….

    Administratia CNCF “CFR” SA – (Infrastructura):
    – RESPINGE reintroducerea coeficientului de ierarhizare in grila de salarizare asa cum a fost prevazuta in ANEXA 1. inainte de luna aprilie 2013 ;
    – MENTINE “SUSPENDAREA” drepturilor pierdute din 2010 pina in prezent;
    – OFERA din “…suma prevazuta si aprobata in BVC-ul promovat si avizat spre aprobare…” un ajutor material de 400 de lei brut in 2014….
    …………
    Ambii angajatori:
    AMANA ACORDAREA DREPTURILOR DE CALATORIE – AUTORIZATII SI 24 FILE PERMISE CFR.- sau le amina la ” calendele grecesti” motivind “probleme legislative” aparute dupa 100 de ani in timpul vechii guvernari si mentinute pe actuala guvernare.
    ………….
    Daca considerati ca acestea sunt obiectivele voastre (ale tuturor care mai cititi acest site) si sunteti de acord cu revendicarile ANSF, PUTETI SA LE SUSTINETI cu adevarat si trebuie sa va hotariti sa fiti alaturi de liderii FSTFR si ANSF, ca in cele din urma numai pe cai legale sa fie cistigate si aparate!

  36. Administratiile de la CFR Calatori si Infrastructura aduc aceleasi argumente de 5 ani : situatia financiara precara si monitorizata de FMI sau prevederi legale despre limitari bugetare promovate prin AGA si HG.
    Aceleasi argumente au fost promovate si in fata instantelor care insa au demonstrat definitiv si irevocabil ca salariatii au fost ilegal lipsitii de drepturi salariale in anii 2009-2010.
    S-a continuat in aceeasi maniera fara ca administratia sau negociatorii salariatilor sa indrepte situatia, ba din contra au cautat diverse variante sa mentina salariatii fara drepturi (ex. eliminarea coeficientilor de ierarhizare si inventarea Cap. Dispozitii finale – cu toate suspendarile).
    Toate pe un fond de scadere a nivelului de trai si a puterii de cumparare (ex. scadere cu aprox.20% in 2014 fata de 2010).
    La negocierile din aceasta perioada administratia se face pe o parte ca ofera iar pe cealalta parte ciunteste cite ceva (sporul de conducere simplificata la mecanici, plata de catre salariat a examinarii periodice medico/psihologice).
    Unii dintre negociatorii (aceeasi de 5-6 ani) fac acelasi lucru: nu au tinut seama si nu tin nici acum seama de adevarul dureros al saraciei feroviarilor, tin seama numai de interesul lor!
    In afara comunicatelor de presa si intre doua sedinte de negocieri (FNMC si FML) isi fac timp sa mai atace si pe altii (FSTFR-ANSF)
    E cam greu cu incomozii de la FSTFR-ANSF..
    Ramine varianta de nesemnare CCM, informare in teritoriu, organizare, mediere ITM si pasii legali mai departe pentru a putea demonstra cu adevarat puterea salariatilor feroviari satui de saracirea constanta din ultimii 5-6 ani.
    FSTFR-ANSF prin unitatea salariatilor din cele doua ramuri profesionale – TRACTIUNE/MECANICI si TRAFIC/MISCARE trebuie sa inceapa SCHIMBAREA!

  37. Care este stadiul negocierilor CCM 2014-2016 de la CFR Calatori? Va multumesc anticipat pentru raspuns!

  38. Doamne ajută. Sper şi eu la fel ca şi dl. Mecanic (i)responsabil să nu fie un balon de săpun.

  39. Așa după cum bine știm Act Adițional se poate face doar la CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA , în timp ce la CN CF ,,CFR,,SA se poate face doar CCM la nivel de CN CF ,,CFR ,,SA . În consecință Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA propune spargerea din nou a acțiunilor sindicale astfel încât să nu se poată face grevă în același timp și de salariații SNTFC,,CFR Călători,,Sa și de salariații CN CF ,,CFR,,SA ?

  40. Este adevărat că creșterea salarială propusă de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru noul CCM 2014-2015 este de 2,4% sau că există și oferta pentru Act Adițional la vechiul CCM 2012-2014 unde creșterea salarială este de 3-5% pentru 3 sau 6 luni din anul 2014 ? Și de alte drepturi salariale propuse la schimb pentru creșterea salarială mai sus menționată precum eliminarea grilei , respectiv a coeficientului de ierarhizare din Anexa 1 , dar și despre eliminarea plății altor drepturi salariale cum ar fi unele sporuri sau ZLP-uri și altele pentru ca să primim creșterea salarială propusă de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru noul CCM 2014-2015 ce este de 2,4% sau pentru Act Adițional la vechiul CCM 2012-2014 unde creșterea salarială este de 3-5% pentru 3 sau 6 luni din anul 2014 ce ne puteți spune ? Despre drepturile salariale suspendate în ultimii ani să înțelegem că se vrea să rămână tot suspendate și în prezent și în viitor ? Asta înseamnă negociere la noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2014-2016 ? Despre condițiile de muncă ce ne puteți spune, vor fi tot în cădere liberă ca și salariile noastre a căror putere de cumpărare scade de la an la an?

  41. La negocieri s-a cerut si scoaterea Art.79 din CCM?
    “Art. 79 .- In situaţii deosebite, determinate de necesitatea bunei funcţionări a unităţii sau subunităţii, conducerea acesteia poate dispune trecerea temporară în altă muncă a salariatului, cu avizul sindicatului, DUPA CAZ, pe o perioadă de cel mult un an.”
    Acest articol permite administratiei abuzuri de forma “Vrei executor sau vrei greva? Stai acar in depou”

  42. Sper sa nu fie iar un balon de sapun. Cred ca asa ar fi normal, ca toate Federatile sindicale reprezentative si nu numai, sa-si dea mana pentru realizarea asteptarilor noastre, a CFr-istilor. Nu se mai poate sa fim vazuti ca niste paria, de guvernantii nostri. Au facut prea multe promisiuni in campania electorala si pe care nu le-au onorat. Una din ele, este recuperarea drepturilor pierdute in ceea ce priveste permisele si cartile de calatorie, a famililor si a noastre, a angajatilor CFR. Alta ,recuperarea drepturilor salariale suspendate( prima de Paste, de Craciun, de ziua CFR-istului si nu in ultimul rand a salariului suplimentar).
    Domnilor Lideri, asa cum am spus la inceput, sper sa nu fie un balon de sapun. Am pierdut si pierdem in continuare( noi CFR-isti de rand) daca dumneavoastra nu sunteti uniti.
    Parerea mea conteaza si drepturile noastre conteaza.

    1. COMUNICATUL DE PRESA , FRECTIE LA PICIOR DE LEMN !
      ESTE STILUL INCOMFUNDABIL AL CELOR DE LA MISCARE COMERCIAL CARE SPUN , NOI NE-AM FACUT TREABA NU VOR ALTII SA NE AJUTE.
      TRUCURI VECHI,UN FEL DE , CAINII LATRA URSUL TRECE SI SALARIATII CFR CALATORI SUNT SINGURII CARE PIERD IN CONTINUARE IN TIMP CE ALTII PROSPERA SI AU VENITURI LUNARE DE MII DE EURO LUNAR .
      PASTE FERICIT !

Share:

Alte articole