Vezi aici COMUNICAT DE PRESA al FSTFR referitor la mitingul din 26 iulie 2013.
SĂRBĂTORI PASCALE BINECUVÂNTATE!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
Comunicat de Presă De luni până vineri, în perioada 17-21 februarie 2025, în fiecare dimineață între orele 9.30- 11.30, în fața sediului Ministerului Transporturilor și
Astăzi 26 ianuarie 2025 la emisiunea dintre orele 8.00-9.00 de la Realitatea Plus TV, președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a anunțat că atât la CFR
Aboneaza-te la noutati prin email
180 Responses
Domnule Mircea, DEZBINĂ și CONDU, este DEVIZA zilelor noastre. Concluzia: numai oamenii slabi mai cad în această capcană. Sper ca mecanicii din Depoul București sunt băieți deștepți și-și dau seama de ceea ce face această administrație.
-În ceea ce privește prețurile mai mici la biletele privaților, pot să-ți spun ceea ce televiziunile nu vor să arate, adică privatul își ia compensația de 85% pe prețul biletului și-și permite să scadă prețul la jumătate, față de CFR Călători. Un calcul simplu, arată că rămâne cu un profit de 40%. Statul lucrează pentru ei.
– În ceea ce privește curățenia pe și în trenuri, la CFR Călători se ia numai banul și curățenie IOC. La privat au angajați proprii și chiar se face și urmărește, ca acestea să fie curate.
In primul rand vreau sa urez tuturor celor pe care ii cheama Maria, Marian, Marin si familiilor acestora ,,LA MULTI ANI”, sanatate si putere pentru a putea trece peste toate greutatile vietii. Ne miram ca nu mai avem nici un drept ci numai obligatii! Acest lucru se datoreaza faptului ca printre noi exista oameni care pentru a trai mai bine sunt in stare sa-si vanda si sufletul celui care ii promite putere si bani. In ultimul timp printre noi exista oameni care nu inteleg ca numai uniti reusim sa obtinem drepturile pierdute de cativa ani incoace. Faptul ca administratia a reusit sa dezbine sindicatele este un lucru bun pentru ea si rau pentru noi. Ieri seara la televizor a fost un reportaj despre scumpirea biletelor la CFR. Oamenii de rand care nu isi permit sa mearga la rude cu masina personala ci cu trenul prefera trenurile private pentru ca sunt mai curate si biletele sunt la jumatate decat la CFR. Prin aceasta scumpire nu se face altceva decat sa se falimenteze si mai mult societate pentru ca oamenii ce nu mergeau cu trenurile de stat, dar acum nici atat. Se tot arunca ,,soparle” prin unul sau altul ca o sa dea cate patru zile ,,CS”, ca o sa dea afara personal de la calea ferata incepand din septembrie – mai ales cei care au gura mare – ,pentru a vedea care este starea de spirit in randul salariatilor. Daca vom fi uniti si nu ne vom lasa intimidati de toti cei care fac jocul administratiei vom reusi sa trecem si peste aceste momente grele. Am fost martor la niste discutii pe linie de sindicat care pareau mai degraba propaganda electorala, ceva de genul: cu mine o sa va fie mai bine, eu o sa reusesc sa va iau unele din drepturile pierdute, etc. Pacat ca sa ajuns la astfel de situatii care nu fac bine membrilor de sindicat. Domnilor sefi de la Transporturi decat sa ducem un razboi intre administratie si sindicate care costa si bani si timp, mai bine impreuna sa gasim solutiile pentru a scoate societatea din situatia precara in care se gaseste. Eu cred ca din partea sindicatelor exista disponibilitatea de a merge la masa tratativelor si a incheia acest razboi.
FSTFR a avut disponibilitate si diplomatie in a negocia cu administratia .
Pe parcurs , adica foarte repede, administratia s-a diluat si a ramas doar unicul conducator ca sa nu spunem dictator .
Despre ce razboi vorbim ?
M-a sunat azi 15.08.2013, ora 18.00 un mecanic de locomotivă din Depoul București Călători cu domiciliul stabil în Dâmbovița și era foarte supărat că drepturile salariale neacordate la timp , dar castigate în instantă definitiv și irevocabil pentru anul 2009 după ce că s-au eșalonat cu 300 lei/lună nici așa nu i se d-au conform eșalonării la timp și că nu înțelege nici cum sunt evidențiați pe fluturașul de salariu lunar și că are impresia că ceva nu este în regulă și că va pune în consecință executor judecătoresc etc…
Și revenim la ceea ce spunea domnul Iocan, respectiv că: ,, dacă ei isi fac impresia că se mai poate rezista din taieri de salarii si din reduceri de venituri și prin continuarea neacordarii drepturilor salariale neacordate anterior și care și după ce sunt castigate în instanțe definitiv și irevocabil se impune de administrație o eșalonare care mai lungește neacordarea la timp a drepturilor salariale, atunci ei isi sapă propria groapă. ,, .
Domnul Iocan crede că: ,, dacă ei isi fac impresia că acest popor mai poate rezista din taieri de salarii si din reduceri de venituri, atunci isi sapă propria groapă. Si noi cu drag o s-ăi îngropăm.,, . Am să spun și eu : ,,TREZIREA. TREZIREA CFR-iști și veniți toți alături de noi cei din Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și împreună să luptăm pentru eficientizarea unităților feroviare de stat și să demonstrăm că acestea ar fi fost demult rentabile dacă nu ar fi fost alte interese…
nimeni nu e mai presus de lege
http://www.pna.ro/
Este foarte interesantă părerea cititorilor site-ului http://www.fstf.ro și probabil asta deranjează foarte mult pe cei care se cred stăpâni ai CFR-ului. Astfel Andrei în comentariul său spune: ,,INCREDIBIL, DAR, DEVALIZAREA CFR-ULUI ESTE IN VAZUL TUTUROR ? ,, . Ștefan Ion consideră că : ,,Domnilor e haos total peste tot …….. si la transporturi ……….. astia sunt hotarati sa ne termine …,,. Mecanic Responsabil spune și el :,, TREZIREA. TREZIREA CFR-iști.,, și ,, În loc să ne văicărim, mai bine-am pune mâna și să dăm cu ei de pământ.,, .
CONCLUZIA:
LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR S-A INSTAURAT DICTATURA SI HOTIA , DA , AICI HOTII STRIGA HOTUL SAU INVERS !
INCREDIBIL, DAR, DEVALIZAREA CFR-ULUI ESTE IN VAZUL TUTUROR ?
CEI CARE AU RAMAS LA CONDUCERE , SUNT CONTINUATORII JAFULUI ?
CINE ARE DE CASTIGAT ?
IN NICIUN CAZ CFR-ISTII .
Ne-am întors înapoi în timp. Tovarășul N.Ceaușescu a fost mic copil pe lângă actualii guvernanți; în special mult-iubițiiiiii noștriiiiii conducăreți de la ministerul TRANSPORTURILOR ȘI SOCIETĂȚILE FEROVIARE. Nu mai este mult-dacă nu chiar acum- ne vor spune când să bem apă, să mâncăm, să ne satisfacem soțiile, să ne creștem copii (și asta dacă ne dau voie să-i facem) etc.
CITIȚI :http://www.ziuanews.ro/stiri/scandal-sefii-de-la-cfr-le-au-interzis-angajatilor-accesul-la-ziuanews-101087
ALO CFR-iști, TREZIȚIVĂ. Ăștia se cred MESIA.
Nu știam de ce site-ul nu mai este citit și mai ales comentat. TREZIREA. TREZIREA CFR-iști.
Liviule constatai că :,, nimeni nu vrea sa citească nimic (mă refer la CCM, legi, ) apropo de ultimele tabele!!!! ,, . Este foarte grav dacă nu se vrea să se citească măcar înscrisurile afișate de Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și dacă nici ultimile Tabele Nominale nu le-au stârnit interesul…Să începem cu un eveniment din anul 2013 la care ai participat și tu Liviule și care a însemnat foarte mult pentru mecanicii de locomotivă atât de la CFR Călători, cât și de la CFR Marfă, unde reprezentantul desemnat de Confederația Sindicală Națională Meridian, de Alianța Națională Sindicală Feroviară și de Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România- MAXIM RODRIGO GABRIEL, împreună cu alt reprezentant al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România- LIVIU GRAB au făcut demersurile necesare și legale pentru:
– a înlocui sintagma ,, TIMPUL de MUNCĂ INACTIV,, aprobat inițial la Comisia de Dialog Social de ceilalți reprezentanți ai Confederațiilor Sindicale și Patronale și de reprezentanții Ministerului Transporturilor cu SINTAGMA ,,TIMP de STAȚIONARE pe LOCOMOTIVA de REMORCARE a TRENULUI,, termen considerat inițial corespunzător situației în care se află mecanicul de locomotivă doar de către Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România;
-modificările art. 3.(1), 3.(2) și art. 6, respectiv au reușit să micșoreze serviciul continuu maxim admis pe locomotivă al personalului ce conduce și/sau deservește locomotiva de la 12 ore la 9 ore, din care timpul de conducere efectivă a locomotivei nu va depăși: 7 ore pentru trenurile de călători și mixte (și 8 ore pentru trenurile de marfă în loc de 10 ore)….
Liviule și cred că poți și trebuie să dezvolți acest subiect pentru că ai participat la el și nu înțeleg de ce toată zona de est cel puțin și de ce nu toți mecanicii de locomotivă nu au fost informați până acum de liderii sindicatelor afiliate la FSTFR și de contribuția esențială a Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România la Ordinul de Ministru al Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind serviciul maxim admis pe locomotivă efectuat de personalul care conduce și/sau deservește locomotive în sistemul feroviar din România.
Apropo de ultimile Tabele Nominale să știi că peste tot în întreaga țară unde Liderii sindicatelor afiliate la FSTFR și-au informat corect membrii de sindicat, Tabelele Nominale au fost completate în întregime în câteva zile pentru că membrii de sindicat au venit să le semneze și din libere și din Concediu de Odihnă pentru că ei doresc ca cotizația lor să meargă la sindicatele din care fac parte și la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România la care sunt afiliate sindicatele respective, pentru ca astfel cotizația lor să ajungă la cei care vor membrii de sindicat să-i reprezinte conform statutelor sindicatelor din care fac parte și la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România la care sunt afiliate sindicatele respective etc.
Liviule, nu sunt singur. Uităte numai pe acest site câți sunt. Le trebuie numai un pic de curaj și treaba-i ca și făcută. Pic cu pic umple găleata și sunt curios pe unde mai scoate cămașa Man. Priv.
Vremea se apropie cu repeziciune, te asigur.
ASA SA FIE , CU REPEZICIUNE, CUM SPUI, CA NE-AM SATURAT DE ABUZURI .
Mai sunt si alti “dictatori” la Transporturi ?
Deranjaţi de dezvălurile din ZIUAnews, secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Cristian Ghibu şi managerul privat de la CFR SA, George Micu, care este şi director adjunct la CFR Marfă, au luat o decizie fără precedent la nivelul căii ferate. Cei doi au interzis angajaţilor celor două companii ca începând de ieri să mai accesese în timpul orelor de program site-ul ZIUAnews.
Ceferiștii care nu vor respecta dispoziţia lui Ghibu şi Micu au fost anunțați că vor fi sancţionaţi pecuniar, mergându-se până la ameninţarea cu desfacerea contractului de muncă.
De la 1 Septembrie se scumpesc biletele la CFR Calatori cu 10% , carcotasii spun ca trebuie sa se scumpeasca pentru ca altfel nu au de unde plati salariul de mii de euro lunar , managerului Dorobantu !
Cu cine sa lupti Puchi? ….de unul singur ce poti face!!! Nu vezi ca nimeni nu vrea sa citeasca nimic (ma refer la CCM, legi, ) apropo de ultimele tabele!!!!. Poate la iarna cand se scumpeste “chelea de golan”(precum si facturile cu gaz, curent, etc) le va mai veni mintea la cap. Tare bine ni se potriveste imnul national SOMNOROASE PASARELE!!!!
Ștefane, nu suntem decât niște fraieri și fricoși. Am ajuns, fiecare pentru el. Dezbină și condu sau guvernează.
În loc să ne văicărim, mai bine-am pune mâna și să dăm cu ei de pământ.
Domnilor e haos total peste tot si la guvern si la transporturi in general e haos in toata romania astia sunt hotarati sa ne termine ,nu ca asa vor, de prosti chiar nu se pricep la nimic toti sunt tampiti sau trezit in fruntea unei tari si nu stie ce sa faca cu ea,incep sa cred ca suntem facuti sa nu avem noroc,la conducere la toate nivelurile avem numai tampiti cu T-mare.DOAMNE AJUTA????????
Am citit acum ceva vreme o carte, nu mai stiu titlul, dar acolo spunea ceva despre revolutia faranceza din 1789, unde la fiecare colt de strada din Parisul acelor vremuri, era o chilotina, si langa ea era un cos plin de capuri, sau ma rog, de capete de conducatori, pana atunci ai urbei si ai natiuni, care s-au dovedit total ineficienti si corupti. Doamne ce seamana situatia asta de la noi cu naratiunea cu pricina. Si atunci sa-i vad pe distinsi nostri, ineficienti si corupti de conducatori din 1990 pana azi, indiferent cum s-ar numi ei (iliescu, basescu, nastase , mitrea, udrea, etc), ce usor o sa-si scoata camasa.
Daca ei isi fac inpresia ca acest popor mai poate rezista din taieri de salari si din reduceri de venituri, atunci is sapa propria groapa. Si noi cu drag o s-ai ingropam, chiar fara cap.Vorba lui HOREA; De sclavie nu-mi este frica, imi este frica de faptul ca oameni se pot obisnui cu ea.
Din ce in ce mai ” bine” la CFR Calatori !!!!!
“Guvernul nu mai are bani pentru CFR Călători. Pasagerii achită subvenţia pe care n-o mai dă statul.
Guvernul va scumpi biletele de tren din luna septembrie, fără nici o justificare economică. Creşterea de preţ va fi operată în contextul în care statul nu a mai investit nimic în modernizarea infrastructurii şi îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie cu trenul, de ani de zile. În prezent, trenurile de pasageri circulă cu o viteză medie de 43 km/oră.
Rutele cele mai solicitate sunt supraaglomerate, vagoanele utilizate sunt mult sub standardele europene, iar CFR Călători scoate la licitaţie, pe bandă, mii de kilometri de linie pe rute aşa-zis neprofitabile, care devin extrem de rentabile imediat ce sunt preluate de operatorii privaţi.
La rectificarea operată la finele lunii iulie, Guvernul a alocat 400.000 mii lei pentru majorarea capitalului social al CFR Călători, care a utilizat această sumă pentru plata tarifului de utilizare a infrastructurii către CN CFR SA…”
“Guvernul caută bani pentru salariile compensatorii ale ceferiştilor.
Ministrul delegat pentru dialog social, Doina Adriana Pană, a declarat vineri că la următoarea rectificare bugetară vor fi prevăzute cu siguranţă fonduri pentru acoperirea salariilor compensatorii acordate ceferiştilor care îşi vor pierde locurile de muncă”
Concluzia , care este , acasa fratilor, ramane Dorobantu cu echipa ?
Cu siguranță ,,se ocupă și de alte federații” să le mergă bine liderilor care nu-i pun piedici.
,,Mecanic responsabil,, în comentariul său atrage atenția că: ,, Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu nu se ocupă de sindicate, CI DE VOCILE CRITICE la adresa managmentului defectuos, din punctul său de vedere dar și al majorității angajaților din SNTFC. Credeți că se ocupă și de alte federații? sau îl preocupă? ,, se mai întreabă ,,Mecanicul responsabil ,, ??????
Domnule Rodrigo managerul privat nu se ocupă de sindicate, CI DE VOCILE CRITICE la adresa managmentului defectuos, din punctul meu de vedere dar și al majorității angajaților din SNTFC. Credeți că se ocupă și de alte federații? sau îl preocupă? Oare are curaj să facă un sondaj de opinie(adevărat, fără presiuni și amenințări) să se edifice asupra adevărului despre ceea ce numește dumnealui MANAGMENT?
Și cine poate să i se opună, dacă nu mecanicul de locomotivă, prin FSTFR. Cine este cel mai hulit și urât, de actuala conducere, dacă nu mecanicul de locomotivă. Și pentru ce? pentru că este singurul salariat care muncește corect și disciplinat la acest SNTFC. D-le Dorobanțu, este părerea mea și tare-aș vrea să mă contrazici (dacă poți). Pardon, am uitat că dumneata nu cunoști termenii :COMUNICARE și DIALOG, doar: ORDON și EXECUTARE.
Și noi vrem condiții mai bune de muncă, locomotive curate, piese de schimb pentru locomotive, vopsite civilizat(nu de cei cu spray-uri),să corespundă pentru conducerea în sistem simplificat (becuri,oglinzi retrovizoare,iluminarea aparatelor,sălii mașinii, fără pierderi de ulei la compresoare,scaune egonomice sau cel puțin reparate fără să ne intre în fund arcurile sau să transpirăm datorită mușamalei, ștergătoare de parbriz să mai vedem și afară când plouă, posturi de conducere izolate fonic să auzim ce se comunică la stația radio, chiar și aer condiționat pe timp de vară iar pe timp de iarnă cabine încălzite suficient, adică condiții de muncă normale pentru secolul XXI) vrem trenuri curate, VAGOANE SUFICIENTE, cu uși care să se închidă/deschidă, geamuri curate (acum la multe vagoane nu se vede peisaju!!!), scaune reparate și curate(ți-e scârbă să te așazi pe ele),climă, uși etanșea(iarna suflă vântul și intră zăpada)etc., un mers de tren respectabil și respectat( nu cum se practică în era Dorobanțu, adică un mers de tren flexibil!!!! azi, mâine așa se îndoaie de nu va mai exista). Punct dar nu i-e totul.
Vrem ca Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobantu să se ocupe întâi de eficientizarea CFR Călători și apoi să -l intereseze și activătățile sindicale ale FSTFR…
Manole în comentariul său spunea: ,,În anul 2013 aşa au vrut Relu Fenechiu şi secretarul de stat Cristian Ghibu, care răspund de activitatea de la calea ferată. SĂ FIE BATAIE DE JOC FATA DE SALARIATII CFR CALATORI CUM NU A FOST NICIODATA . ABUZURILE , TEROAREA SI SANTAJUL SE TIN LANT , OARE CINE LE POATE OPRI ? SITUATIE FINANCIARA MAI PROASTA CA ACUM NU A MAI FOST NICIODATA. ,, .
FSTFR în anul 2013 a organizat 2 Mitinguri în care au arătat și faptul că aşa au vrut în anul 2013 Ministrul Transporturilor-domnul Relu Fenechiu : ,, SĂ FIE BATAIE DE JOC FATA DE SALARIATII CFR CALATORI CUM NU A FOST NICIODATA . ABUZURILE , TEROAREA SI SANTAJUL SĂ SE TINĂ LANT etc… ,, .
Vinovatii de negocierea și semnarea CCM-ului SCRL Brașov SA a cărui înregistrare a fost anulată de instanta de judecată , spune Buru că : ,,tac si arată cu degetul in altă parte,dar oare domniile lor,atunci cand au semnat ilegal acest Contract Colectiv de Muncă la nivel de SCRL BRASOV SA nu si-au pus intrebarea dacă Legislatia Română le permite să fie partasi la această ilegalitate? Să platească din buzunarul lor transportul sutelor de salariati ai Societății către punctele de lucru,sa fie trași la răspundere pentru această abatere deosebit de gravă cu efecte asupra activitatii SCRL BRASOV SA și a salariaților SCRL BRASOV SA ,, . Vinovatii de negocierea și semnarea CCM-ului SCRL Brașov SA a cărui înregistrare a fost anulată de instanta de judecată au fentat din nou legea și speră că nimeni nu va plăti pentru ilegalitățile făcute anterior, ilegalități care ulterior reprezentanților Federației Reparatorilor de Locomotivă din România le-au dat avantaje de genul scoaterilor din producție și timp să se reorganizeze pentru a deveni după aproape doi ani reorganizați în baza Legii nr. 62/2011…
Tăcere de sezon pe site-ul http://www.fstf.ro. FSTFR și CFR Călători si-au mutat în instanțe rezolvarea tuturor problemelor… Toți angajații CFR Călători ce sunt membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România își vor solicita drepturile salariale neplătite în 2013 și în anii anteriori în instanțe …
Viitorul partener social al d-lui Măntescu. Cu acesta va face următoarele înțelegeri ptr. drepturile FML-numai a lidertilor- http://www.feroviarul.ro/noutati-feroviare/gruia-stoica-spune-ca-va-lua-bani-de-la-investitori-pentru-cfr-marfa.html
Caldura mare,lumea in vacanta,ne trezim in septembrie cu 4 ZL-uri pe luna,care o mai rabda sa lucreze pe plantatia astora,pe praful asta saharian,trendul zilei e sa montam camere de luat vederi la Remiza Automotoare,ca in rest,cu piesele de schimb necesare pregatirii de iarna se re zolva,nu sunt bani,facem pariu ca le punem pe toate la gard pana vine frigul ?,sa vedeti atunci management performant!,in toiul acestei bascalii generale,salariatii SCRL BRASOV SA care se deplaseaza de acasa la serviciu si retur,nu mai primesc hartii de transport pe calea ferata pe motiv ca au contractul colectiv de munca anulat de instantele din Romania,vinovatii tac si arata cu degetul in alta parte,dar oare domniile lor,atunci cand au semnat ilegal acest contract nu si-au pus intrebarea daca legislatia romana le permite sa fie partasi la aceasta ilegalitate?,sa plateasca din buzunarul lor transportul sutelor de salariati ai societatii catre punctele de lucru,sa fie trasi la raspundere pentru aceasta abatere deosebit de grava cu efecte asupra activitatii SCRL BRASOV SA.
NU CONTEAZA CE PRIMESC SALARIATII DE LA CFR CALATORI, ORICUM SUNT SANTAJATI SI TERORIZATI , PERMANENT,DE MANAGERUL “SMART”, IMPORTANT ESTE CA DOROBANTU VALENTIN SA INCASEZE LUNAR SALARIU DE SUTE DE MILIOANE DE LEI , PANA NE LASA FARA TRENURI, DUPA … MAI VEDEM .
GURILE RELE SPUN CA MAI INCASEAZA SI DE LA CONSILIUL DE ADMINISTRATIE CAM 2000 DE EURO , LUNAR.
PAI CUM SA PLECE , DE BUNA VOIE,CAINELE DE LA MACELARIE
DOROBANTULE, FI BARBAT , D…. D…… !
Tăcere totală. CFR călători si-a rezolvat toate problemele. Toți angajații mulțumiți. Și mai spuneți că n-avem Managment performant!!!!
Este, simplu, vorba unui ziarist .
Aşa au vrut Relu Fenechiu şi secretarul de stat Cristian Ghibu, care răspunde de activitatea de la calea ferată.
BATAIE DE JOC FATA DE SALARIATII CFR CALATORI , CA ACUM , NU A FOST NICIODATA .
ABUZURILE , TEROAREA SI SANTAJUL SE TIN LANT , OARE CINE LE POATE OPRI ?
SITUATIE FINANCIARA MAI PROASTA CA ACUM NU A MAI FOST .
MANAGERUL PRIVAT ESTE PLATIT CU SUTE DE MILIOANE DE LEI LUNAR PENTRU A BAGA CFR CALATORI IN INSOLVENTA ?
CATRE CE NE INDREPTAM ?
DAR PENTRU ASTA CONDUCEREA (CA SA NU SPUN O GASCA DE PRADUITORI ,PE CARE MAJORITATEA O CUNOASTETI) ISI PERMITE ORICE ,CHIAR ORICE .
PANA CAND ?
Plătiți de CFR să stea degeaba. Este povestea a 70 de mecanici de locomotivă din Timișoara, care au dat statul în judecată să își recupereze cele 25 de procente din salariu, tăiate de Guvern în 2010. Au câștigat, doar că în loc să își vadă banii, mecanicii s-au trezit că nu mai au voie să conducă trenuri și trebuie să stea opt ore într-o sală.
Eugen Răduțu e unul dintre cei 70 de mecanici de locomotivă, retrogradat pentru că și-a câștigat în instanță drepturile salariale. Nu mai puțin de 16.000 de lei ar trebui să îi ofere angajatorul, doar că el vrea toți banii deodată, pe când compania feroviară poate să îi ofere în rate: câte 300 de lei pe lună, în următorii 4 ani. Ceferiștii au deschis un proces de executare silită, iar acum se simt discriminați.
”Am intrat în a treia lună de când stăm, stăm şi nu facem nimic. Plus că zi de zi apar tot felul de conflicte între noi şi conducerea depoului, din cauza faptului că suntem stresaţi prin situaţia în care suntem puși”, a declarat pentru Digi24 Timișoara Eugen Răduțu, mecanic de locomotivă.
Practic, li s-a luat dreptul să mai conducă locomotive, iar noile dispoziții spun că trebuie să stea câte opt ore într-o sală: ”Pierdem o treime din salariu pentru că stăm aici, nu mai avem sporuri de drum, spor de simplificat, spor de noapte, spor de festive, spor de odihnă, și CFR-ul pierde odată cu noi”, ”Venim la un program de opt ore, stăm opt ore într-o sală de clasă, nu facem absolut nimic, nimic, nimic, nici-o activitate”, ”Se încalcă Declarația Universală a Drepturilor omului, se încalcă Constituția României prin îngrădirea dreputului la muncă. Se încalcă foarte multe legi din Contractul Colectiv de Muncă”.
Oamenii nu vor să renunțe la proces, dar doresc să facă meseria pentru care s-au angajat cu zeci de ani în urmă la CFR. Pe de altă parte, se tem de concedieri, iar nimeni nu le garantează că acest lucru nu se va întâmpla.
”În conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă pe anul 2012 – 2014, CFR Călători, în calitate de angajator, stabileşte programul de lucru pentru salariaţi cu încadrarea în norma lunară de ore şi cu respectarea domeniului de activitate specific pregătirii profesionale a acestora. Facem precizarea că nici unui salariat al CFR Călători nu i s-au încălcat drepturile prevăzute prin Contractul Colectiv de Muncă”, ne transmite CFR Călători.
Ioan Bolos, liderul de sindicat al mecanicilor de locomotivă, ne explică: ”Nefiind posibilitatea, la ora actuală, pentru disponibilizări colective, societatea a recurs la această măsură pentru a asigura salariul de încadrare a mecanicilor respectivi”.
CFR Călători are pierderi de aproape 1 miliard de lei si datorii de peste 1 miliard de lei la nivelul anului trecut.
reporter: Gerhald Ernst
La ședința din 06.08.2013 cu ocazia Ședinței Consiliului de Conducere al Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători la care au fost invitați și liderii sindicatelor afiliate la FSTFR , respectiv cei care nu au fost de serviciu , fiind în CO sau în libere în data de 06.08.2013, s-a discutat despre: faptul că la unele dormitoare de la cap de secție trebuie de la 1 până la 2 ore să omoare gândaci pentru ca apoi să se culce, despre faptul că pe STFC Galați și pe STFC Constanța nu se respectă CCM-ul și nu se dă de către administrație apă minerală în această perioadă , că la foarte multe automotoare de la Depoul Tecuci apar defectări datorită lipsei pieselor de schimb pentru că nu se alocă bani suficienți pentru piesele de schimb, că nu apar pe fluturașe la salariații din Depoul București Călători plătite toate orele , efectuate pe locomotive, cu sporile aferente în lunile în care se depășesc de salariații norma lunară, că de la SELC Basarab s-au luat aproape toate trenurile de călători de pe secția București-Roșiori și s-au mutat pe STFC Craiova etc.
S-a stins din viata Ing.ION POPESCU – fost Șef la Remiza Automotoare și fost Șef Depou la Depoul de Locomotive București Călători.
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace!
CE ZICI FRATE ? care bilete ? ce bilete ? alea de la privati ????? in mizeria care domneste prin trenuri….merita
„Guvernul intenționează să scumpească biletele la tren, potrivit unei scrisoare de intenție către FMI.Intenționăm de asemenea să închiriem încă 1.500 de km de șine de cale ferată inoperabile, să majorăm tarifele de transport pasageri în septembrie 2013 și să modificăm din nou formula de calcul a OSP (obligațiile de servicii publice, n.r.) pentru a da, începând din luna ianuarie 2014, o pondere mai mare kilometrilor tren-pasageri parcurși”, se arata în document.
O modificare a biletelor a fost operată la începutul acestui an, atunci când CFR Călători a modificat tarifele pe distanțe scurte și medii, precum și pentru trenurile directe care parcurg o distanță mai mare de 400 de km.
http://www.b1.ro/stiri/economic/guvernul-inten-ioneaza-sa-scumpeasca-biletele-la-tren-potrivit-unei-scrisoare-de-inten-ie-catre-fmi-62671.html
S-a stins din viata cel care a fost primul meu sef la Remiza Automotoare acum 24 de ani, Ing.ION POPESCU PITICARIU,Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace!
Pot să vă spun că FSTFR nu tace și că majoritatea liderilor de sindicat de la sindicatele afiliate la FSTFR au încredere în conducerea FSTFR și un exemplu evident este faptul că majoritatea lor , respectiv din cei care nu au fost de serviciu, au fost prezenți când FSTFR a organizat în interval de două luni două Mitinguri de protest în perioada sezonului de vară și , de asemenea, au fost prezenți majoritatea lor fără Convocator fără cei care NU MAI AU ÎNCREDERE ÎN NIMENI pentru că și unii lideri de sindicat NU MAI AU ÎNCREDERE ÎN NIMENI când văd câte nedreptăți sunt la CFR Călători în ultimul timp , respectiv au fost prezenți din cei care nu au fost de serviciu fiind în CO sau în libere , la ședința din 06.08.2013 cu ocazia Ședinței Consiliului de Conducere al Sindicatului Salariaților din Depoul de Locomotive București Călători la care au fost invitați , fără Convocator, liderii sindicatelor afiliate la FSTFR , respectiv fiind prezenți majoritatea din cei care nu au fost de serviciu fiind în CO sau în libere.
Un Mecanic responsabil comenta că : ,,Un adevăr al zilelor noastre : ESTE CĂ NIMENI NU MAI ARE ÎNCREDERE ÎN NIMENI. ,, și că : ,,Cum să ne meargă bine, când sindicaliști tac iar politicul își face de cap. Cine pierde?,,.
Pot să vă spun că FSTFR nu tace și că majoritatea membrilor de sindicat ai FSTFR au încredere în FSTFR și un exemplu evident este faptul că FSTFR a organizat în interval de două luni două Mitinguri de protest în perioada sezonului când membrii săi de sindicat, în afara celor care sunt în Concedii de Odihnă sau Concedii Medicale, lucrează în fiecare zi și totuși din întreaga țară și din București au fost prezenți la cele două Mitinguri aproape toți membrii de sindicat care erau în Concediu de Odihnă, mai puțin cei care NU MAI AU ÎNCREDERE ÎN NIMENI și cei care consideră că ,, sindicaliștii tac iar politicul își face de cap,, …Le mulțumesc încă odată pe această cale la toți participanții care au avut încredere în FSTFR și care știu că FSTFR nu tace și deși erau în Concediu de Odihnă au înțeles să lase totul și să vină să protesteze pentru revendicările lor…
Un adevăr al zilelor noastre : NIMENI NU MAI ARE ÎNCREDERE ÎN NIMENI.
Aici ne-a adus democrația Dîmbovițiană. Nu am evoluat de loc din 1989 în coace. Ba din contră, am involuat.
Groparii CFR din 2004 încoace nu se dezmint. „Vaca continuă să fie mulsă”:
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/omul-lui-relu-fenechiu-pus-manager-privat-la-cfr-sa-director-adjunct-la-cfr-marfa-si-membru-ca-la-cfr-calatori-100418
Cum să ne meargă bine, când sindicaliști tac iar politicul își face de cap. Cine pierde?
AM CITIT ZIUANEWS SI MA INTREB CONSTERNAT :
CINE CONDUCE MINISTERUL TRANSPORTURILOR, NU SE MAI POATE ASA CEVA ?
SALARII DE ZECI DE MII DE EURO PENTRU MANAGERII PRIVATI IAR REZULTATELE LOR SUNT CATASTROFALE INCLUSIV LA CFR CALATORI !
CINE RASPUNDE , NU SE MAI POATE ?
În urma articolelor din ziare, referitoare la CFR Călători și mai important a tot ceea ce vedem și simțim pe propria piele, Managmentul Privat implementat la SNTFC, este un DEZASTRU.
S-a vrut eficientizarea CFR Călători și cu ce ne-am ales în ultimele 7 luni ?
PUS-AI TIGARETE ?
PUUS
PUS-AI BAUTURA ?
PUUS
PUS-AI TELEFOANE ?
PUUS
NOO BUUN, ACU” SA VINA FAINO-ŞPAGU !!!!
fainoşpag de ţară, prea buuuuun, prea de brăţară…
De la ADI: OAMENII CARE LUPTĂ POT PIERDE. OAMENII CARE NU LUPTĂ AU PIERDUT DEJA.
Bertlot Brecht
Vio comenta că Isărescu spune: “CFR trebuie să rămână la stat” și preciza că : ,,Asta spune Guvernatorul BNR ce este un om destept . ,, .
Eu pot să vă spun că mai sunt și mulți alți oameni deștepți în România și alt exemplu ar fi cel de la una din ultimile întâlniri ale Ministrului Transporturilor -domnul Relu Fenechiu cu Federațiile Sindicale Feroviare, acesta a întârziat la întâlnirea programată pentru că Ministrul Transporturilor -domnul Relu Fenechiu a spus că Prim-Ministrul României-domnul Victor Viorel Ponta a vrut să-i precizeze înainte de întâlnirea Ministrului Transporturilor -domnul Relu Fenechiu cu Federațiile Sindicale Feroviare, că dânsul crede că SNTFC,,CFR Călători,,SA trebuie eficientizată și trebuie să rămână la stat pentru că această societate are potential…
Isărescu: “CFR trebuie să rămână la stat”
Asta spune Guvernatorul BNR, un om destept , dar numai cu un management performant , nu cu ce avem in prezent ,toti ratatii,suntem de rasul curcilor .
Pe când niște controale, vizând megenmentul la CFR Călători?
http://www.ziuanews.ro/stiri/gruia-stoica-are-averea-sub-sechestru-100326
Într-un comunicat de presă de duminică al Poliţiei Române se arată că : ,,Poliţiştii de la Transporturi au făcut controale, în perioada 27 iulie – 2 august, pe toate magistralele de cale ferată, în vagoanele tip bord restaurant, bistro şi express aflate în compunerea trenurilor de călători .,, .
Explică consultantul fiscal Emilian Duca pentru „Adevărul“ că :„În prezent, în cazul unui apartament trecut pe persoană fizică, impozitul nu este diferenţiat dacă proprietarul îl foloseşte în scopuri comerciale sau dacă îl utilizează ca locuinţă. Atunci când se vor aplica prevederile din scrisoarea de intenţie convenită cu FMI, proprietarul apartamentului va plăti impozit ca o persoană juridică dacă îl va folosi în scopuri comerciale (magazin, cabinet medical, birou notarial etc.). Să zicem că valoarea apartamentului este de 50.000 de euro; acum, impozitul aferent, la persoana fizică, este mai puţin de 50 de euro (chiar sub 200 de lei), în timp ce persoana juridică plăteşte ca impozit aproximativ 1,25% din valoarea apartamentului – cuantum care variază, desigur, în funcţie de zona de amplasament – adică peste 500 de euro. Practic, întreprinzătorul va ajunge să plătească de zece ori mai mult ca impozit pe clădire, la afacerea pe care o realizează acasă“, a explicat, pentru „Adevărul“, consultantul fiscal Emilian Duca.
…………………………..,
http://www.evz.ro/detalii/stiri/vagoanele-restaurnat-evaziune-fiscala-si-mizerie-politistii-au-inceput-un-amplu-control-1050726.html
http://www.mediafax.ro/social/controale-in-vagoanele-restaurant-evaziune-fiscala-si-plusuri-in-gestiune-11205482
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15317219-amenzi-peste-35-000-lei-dupa-controale-vagoanele-restaurant-dat-iveala-fapte-evaziune-fiscala-plusuri-gestiune.htm
http://www.bzi.ro/controale-in-vagoanele-restaurant-au-fost-date-amenzi-uriashttp://m.ziuanews.ro/stiri/evaziunea-fiscala-in-floare-la-cfr-calatori-100262e-381218
http://www.presaonline.com/stiri/companii/controale-in-vagoanele-restaurant-evaziune-fiscala-si-plusuri-in-gestiune-2452072.html
http://www.antena3.ro/romania/cfr-calatori-amendata-pentru-evaziune-fiscala-223509.html
http://www.ziarelive.ro/stiri/actualitate-vagoanele-restaurant-noi-surse-de-frauda-in-trenuri.html
Vorbeați de Dialog, de dialog social.
Dacă, PDL-ul mima un dialog social prin faptul că ne ascultau dar făceau cum credeau ei, USL-ul nu face nici măcar acest lucru. Fără să se consulte cu federațile sindicale, fac numai ceea ce le trece lor prin cap. O abordare foarte păguboasă.
Adevăratul dialog social, a avut loc numai în 2012, atunci când nici o formațiune politică nu a avut certitudinea că vor ajunge la putere. Atunci și numai atunci, administrația ne-a luat în serios și foarte multe din propunerile celor din FSTFR( am fost singurii care am venit cu propuneri concrete de redresare a CFR Călători) au fost puse în practică. În Noiembrie 2013, a venit la putere USL-ul și s-a ales prafu de dialogul social. S-au văzut cu sacii în căruță, dpă care au trecut la ceea ce știu ei mai bine să facă, adică să prăduiască, să-și umpe buzunarele.
D-le Gabi, la unele întrebări am să-ți răspund așa cum văd eu.
În primul rând, managmentul privat implementat de 7 luni la CFR Călători este un dezastru. Se poate vedea cu ochiul liber că nu este decât o altă formă de a plătii cu funcții pe cei care „lucrează” ptr. partid (USL). Ori că se numește manager privat, ori că se numește director general este același lucru. Nu este nici un fel de diferențăare (aici mă înșel, diferența este de salarizare. Dir. Gen=4000 lei iar Man. Priv.=6-9000 Euro). Cei de la FMI chiar nu știu cu cine au de-a face. FMI-ul a vrut un lucru bun pentru societățile de stat dar au uitat că au venit pe malurile Dîmboviței. Meneger privat cu Consiliu de Administrație numiți pe baze politice, numai în România se poate. Deci să nu mai vorbim de menegment privat, „altă Mărie cu aceeași Pălărie” ar spune românul.
În al doilea rând, tot ceea ce înseamnă Societate, Companie de stat, trebuie să dispară, vedem că asta se dorește de tot ce înseamnă politic și guvern din 1989 încoace. Profitul acestor Societăți, Companii trebuie să meargă în buzunarele Privaților. De ce să scoată Statul profit din acele Societăți, să plătească pensii mai mari; de ce să meargă profitul în educație(cu cât suntem mai proști, cu atât ne pot conduce mai bine); de ce să meargă profitul în sănătate ( cu cât suntem mai bolnavi, cu atât câștigă mai bine industria farmaceutică); de ce să-i meargă românului mai bine? Tot profitul trebuie să meargă în buzunarele Băieților Deștepți, că doar aceștia sunt cei care finanțează partidele politice și campanile electorale. Ne întrebăm de ce televiziunile, oricare ar fi ele, promoveză Societățile private? Păi sunt televiziuni comerciale și ei trăiesc din urma raitingului și a reclamelor. De unde să vină banii pentru salarile lor? De la Stat?
În ceea ce privește: Cine are interes ca CFR Călători să apară într-o lumină negativă ?
Nu este decât adevărul. Asta s-a dorit, asta am ajuns. Dar trebuie subliniat, așa cum s-a ajuns cu CFR Marfă, adică la Privatizare asta se dorește și cu CFR Călători. Și datorită Federaților semnatare a CCM 2012-2014 nu cred să fim departe„acești apărători ai drepturilor sindicale”!!!!!!
La emisiunea de la ora 15.15 de la Antena 3 se vorbește că: ,, la CFR Călători este sat fără câini pentru că s-a găsit marfă fără acte în vagoane restaurant…
Evaziune Fiscală în vagoanele restaurant. Poliția a amendat CFR Călători pentru evaziune fiscal ,,. De ce se încearcă mereu în ultimul timp denigrarea CFR Călători și a salariaților CFR Călători: întâi Șefii de tren și conductorii, apoi Mecanicii de locomotive și automotor , urmat de salariații de la vagoanele restaurant etc. Există controale peste controale ,chiar controale sufocante și totuși evaziunea crește etc. Salariații CFR-iști se întreabă: de ce nu se opresc denigrările la categorii întregi de salariați CFR-iști și de ce nu se iau măsurile adevărate pentru eliminarea doar a celor care fură sau care fac evaziune fiscală ?????Cine are interes ca CFR Călători să apară într-o lumină negativă ????? Toate aceste demersuri sunt oare pentru ca Privații să iasă în față pentru că la ei nu se vorbește nici de furturi, nici de evaziune fiscală etc ????? Oare numai la CFR Călători există șefi de tren și conductori , mecanici de locomotivă și automotor etc. ??????