ALIANȚA NAȚIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ(A.N.S.F.) ÎȘI PĂSTREAZĂ REPREZENTATIVITATEA

Conducerea SNTFC CFR Călători (reprezentată de dl director general Valentin DOROBANȚU), a contestat în instanță reprezentativitatea Alianței Naționale Sindicale Feroviare(reprezentată de dl. președinte Rodrigo-Gabriel MAXIM), iar astazi 21.08.2013 la Curtea de Apel București s-a judecat recursul înaintat de către recurenta SNTFC CFR Călători, astfel că ANSF își păstrează reprezentativitatea conform Legii 62/2011, să negocieze CCM la nivel de sector de activitate terestru și servicii conexe, precum și CCM-urile  la nivel de unitați feroviare, respectiv și pentru cele trei Societăți Feroviare (CNCF CFR, SNTFM CFR Marfă, SNTFC CFR Călători). Alăturat aveți soluția de pe portalul Curții de Apel București…  vezi aici

SHARE

167 Responses

  1. Nu cred să se-mplinească vreodată recomandarea Strategului de la SINDICATE ca domnul Măntescu să renunțe la salariul dat de administrație și să fie plătit doar de sindicat ( el oricum este plătit din ambele părți), pentru că nu-l cheamă Maxim Rodrigo, care nu face înțelegeri cu administrația pentru a obține câștiguri personale și în defavoarea membrilor de sindicat. Cum credeți că operatorii privați si-ar mai atinge scopurile fără oameni ca managerul privat care anulează trenuri la greu în favoarea acestora și lideri de sindicat cumpărați de administrație care le aprobă toate măsurile fără să-i intereseze drepturile proprilor membri care sunt călcate în picioare. Sper ca aceștia din urmă să se trezească odată și să-și întrebe liderii ce au făcut pentru ei în afară de faptul că le-au pierdut aproape toate drepturile căștigate de-a lungul timpului, uneori cu mari sacrificii, nu mai pot călătorii gratuit cu trenul fără să mai vorbim de multe altele…

  2. Domnule Leonidas părerea dumneavoastră contează. Contează și v-o respect.
    Sunt un incurabil visător și chiar visez ca într-o zi visul să devină realitate. Vreau să cred, că acum în al 12-lea ceas și cei de la M/C să-și dea seama că nu mai este timp pentru compromisuri. Faforurile lor nu se vor mai concretiza, pentru că nu va mai exista CFR-ul. Așa cum politicienii noștri au terminat economia,armata,sănătatea, învățământul, așa vor termina și cu a-2-a armată a țării, adică CFR-ul.Nu a mai rămas nimiv de distrus. De 23 ani se tot chinuie să distrugă CFR și asta și cu ajutorul sindicatelor, a celor care le-au și le conduc. Iar dacă nu luăm urgent atitudine și nu obligăm(ptr. că trebuie obligați) politicul, guvernul, să finanțeze urgent ceea ce a mai rămas din CFR, nu cred că în următorul an vom mai vorbii de CFR, realist vorbind. Iar eu tocmai de aceea am făcut și fac apel la conducerea M/C-ului să se trezească.
    FSTFR și Maxim Rodrigo s-au trezit încă de acum 3 ani și tot încercăm să mișcăm(trezim), tot ceea ce înseamnă sindicat în CFR. Am văzut pericolul acestor compromisuri, din cauza lor ne tot supțiem ca număr de angajați CFR (infra, călători și ce-a mai rămas din marfă). Câți am fost și câți am mai rămas. Primul pas l-am făcut prin această alianță, ANSF, și vrem să facem din ea un adevărat partener al administrației și nu un partener aservit și serviabil acestei administrații. Să facem o ANSF puternică și temută de oricare administrație,prezentă sau viitoare, iar pentru asta am încredere în Președintele ANSF, Maxim Rodrigo(faptele vorbesc).
    Să nu credeți că toți membrii de sindicat de la M/C sunt lași. Sunt destui care văd ceea ce face FSTFR și ANSF(deocamdată timid) și vin încet dar sigur către noi. CFR-istul nu trebuie subestimat. Cine-o face o face pe pielea lui. Cred cu tărie că sunt foarte mulți oameni cinstiți la CFR, iar aceștia vor lua atitudine față de conducerile sindicale, oricare ar fi ele(asta este și teama M/C).
    Sunt visător, dar și realist domnule Leonidas, timpul îmi va da dreptate sau nu. Mai vorbim.

  3. Leonidas spunea în comentariul său că :,, Daca mai e ceva de facut se mai poate face, cu doua conditii: 1.- numai prin ANSF cu lideri ca cei de acum si 2.- daca se resuseste desfiintarea “specialistului” ca si functie santajabila! ,, .
    Strategul de la SINDICATE consideră că este important de reținut că Președintele Alianței Naționale Sindicale Feroviare ( ANSF ) – Maxim Rodrigo are scoatere din producție pe SINDICAT , respectiv faptul că activitatea pe funcția pe care o deține la Unitatea Feroviară ESTE SUSPENDATĂ PE PERIOADĂ CÂT DESFĂȘOARĂ NUMAI ACTIVITĂȚI SINDICALE nemaifiind plătit de Unitatea Feroviară ci doar de SINDICAT , acesta răspunzând numai în fața SINDICATULUI și NUMAI PENTRU ACTIVITĂȚILE SALE SINDICALE , ceea ce a presupus că la Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF ) nu mai trebuie desființată funcția “specialistului relații sociale” ca si functie santajabila ținând cont că președintele ANSF – domnul MAXIM RODRIGO nu este plătit și de unitatea feroviară ci doar de SINDICAT…
    Strategul de la SINDICATE le recomandă și celor de la Alianța Fedrațiilor Tehnice Feroviare, respectiv Președintelui AFTF – domnul Măntescu Iulian să ia rețeta de la ANSF și să fie plătit și dânsul doar de SINDICAT și atunci vor fi două Alianțe ( de fapt cele două Alianțe de la Calea Ferată Română ) cu președinții de Alianțe plătiți doar de SINDICATE și astfel vor dispare suspiciunile asupra reprezentanților legali ai Alianțelor , de fapt nu se mai pune problema la ANSF, ci rămâne în discuție doar la AFTF …

  4. Incet dar sigur aratam tuturor celor care vor raul acestei societati ca intotdeauna binele triumfa. BINELE il reprezinta FSTFR si ANSF care lupta din rasputeri ca salariatii SNTFC sa nu-si piarda locurile de munca, conditiile de munca sa fie mai bune, salariile sa fie in concordanta cu raspunderea fiecaruia si nu in ultimul rand ca mecanicul de locomotiva sa recapete respectul pe care l-a avut cu ceva timp in urma. Domnule Mihai citind cele ce ati scris imi dau seama ca mai exista oameni cu studii superioare care vor binele societatii si care au curajul sa ii spuna in fata domnului Dorobantu ca greseste. Domnule director general nu stiu ce specialitate ati terminat, dar sa stiti ca ,,material rulant” este o specialitate foarte complexa. Pentru ca un tren sa fie pus in circulatie este nevoie de vagoane si o locomotiva. Parcul de vagoane este subdimensionat pentru cerintele actuale, iar parcul de locomotive este la pamant. Avem locomotive care trebuiau sa fie casate de mult dar totusi fac servici. Piese de schimb nu sunt – pentru a reusi sa se repare o locomotive se iau piese de pe alte locomotive, piese uzate care sunt puse ca bune. Asa cum spune si Lucian mecanicii de locomotiva de pe locomotivele titulare – acolo unde mai sunt titulare- au tinut si tin in continuare de ele. Prin grija lor si de cele mai multe ori cu bani adusi de acasa reusesc ca aceste locomotive sa corespunda din punct de vedere SC. Nu este permis sa faci servici pe locomotive LDE INDA care sa nu iti asigure un iluminat exterior corespunzator. Ori ca aprinzi coltarele, ori ca in loc de becuri pui niste lumanari tot aia e. In incheiere asi dori sa atrag atentia ca stresul de zi cu zi la care este supus mecanicul de locomotiva poate face victime. DUMNEZEU SA-L IERTE pe colegul nostru Dumitru Gheorghe care a decedat ieri seara in urma unui gest necugetat.

  5. Plan secret de redresare a CFR Călători, atât de secret încât nici managerul privat nu îl știe.
    De altfel, conducerea CFR Calatori nu a facut publice nici datele financiare pe primul semestru al anului în curs. Pierderi uriase, cu toate că fraierii au avut câte 1 zi CS(nu Caraș-severin) timp îndelungat.Se aude că vor mai fi. Probabil amicul lui Mihai vrea să ajunșă în istorie. SAU… .
    Deșteptarea, că de nu, Dorobanțu lucră pentru tine(noi).

  6. Reconfirmarea irevocabila a atributului de reprezentativitate a ANSF, obtinuta in fata justitiei de catre conducerea acesteia (RESPECT!), pune FSTF pe picior de egalitate cu celelalte doua federatii – FML+FMC (obediente managerului) si creeaza prin asta o sansa ca semnarea unui act aditional la CCM-ul in vigoare (valabil pina in aprilie 2014) sa nu se faca cum isi doreste managerul si “specialistii”, adica cu “suspendari”(pierderi) de drepturi (cum ar fi coeficient ierarhizare, ca la Infra sau Marfa)!
    Am spus _ o sansa_ si nu am spus o certitudine, pentru ca ma indoiesc ca mintile “odihnite si nastrusnice” , ale “specialistilor” si “alchimistilor in disponibilizari/reorganizari”, sa aiba odihna pina nu gasesc vre’un tertip prin care sa fenteze legea sau pur si simplu chiar sa ignore aceasta reprezentativitate (avand ca model/exemplu negocierile de la Infra din aprilie anul curent).
    Depinde de conducerea FSTF si implicit a ANSF, dar MAI ALES de SUSTINEREA membrilor de sindicat si a liderilor lor, ce fac parte din aceste organizatii sindicale. Oricit s-ar zbate cei din conducerea centrala a acestor organizatii sindicale – FSTF – ANSF – daca nu sunt urmati cu hotarire de membrii de sindicat si de liderii din teritoriu, rezultatele vor fi minime sau nule in a contracara “tovarasia FML+FMC+manager”.
    Domnule “Lucian”, cu tot respectul si iertata fie-mi indrazneala, sunteti un frumos si minunat naiv daca mai credeti ca : “…Speranța mea este ca FNFM/C –conducerea, cât și simpli membrii-să înțeleagă că numai uniți vom rezolva problemele, multiplele probleme de la CFR….”! Poate membrii de sindicat or intelege (dar nu au curaj si se lasa perpetuu manipulati/mintiti/amagiti) si poate isi doresc aceasta unitate, dar tocmai “conducerea” acestora este cea care de vreo 4 ani semneaza pierderi de drepturi pe care le prezinta acestora ca pe niste “adevarate victorii”. Membrii de sindicat ai acestor federatii care indraznesc (putini) sa cricneasca si sa nu “aprecieze la justa lor valoare victoriile” incununate de salarii de specialisti, sunt “convinsi” de partenerul semnatar-conducere administratie- dupa metodele de la Calatori aplicate membrilor si liderilor FSTF. Deci, nu are cum domnule “Lucian” ca frumoasa dumneavoastra nazuinta in ceea ce priveste “conducerea”sa fie realizabila!
    Poate la finalul mandatelor acestor “specialisti”(sau daca unii sunt scosi la pensie) sau daca membrii de sindicat vor realiza ca “sursa raului” poate fi “taiata” si anticipat! De ei, cei multi, depinde in primul rind cit vor si pot sa mai indure! Dar dupa cum se vede treaba (vorba unui amic :”… mai e loc de bulbucit fraieri… cu cit bulbuca e mai pe fata si mai roza, cu atit fraierii sunt mai multi iar bulbucatii au teschereaua mai plina…”) cei din conducerea acestor federatii sprijiniti de administratie reusesc sa-i “vaccineze” pe membrii de sindicat/salariati pentru a nu mai avea nici o reactie!
    “Vaccinul” e “dulce”=numiri in functii, protectii si favoruri, angajarii speciale,locuinte de serviciu/interventie, facilitati la ceva licitatii/firme, detasari/delegari, etc ; sau “amar”= retrogradari din functii, “actiuni SC”, sanctiuni abuzive, exclus locuinte si contracte chirie, reorganizari si disponibilizari,etc. Apropo de reorganizari/disponibilizari, oare mai crede cineva ca “planul secret de redresare” nu e stiut de cei din “tovarasie”? Unii dintre specialisti (si acolitii lor) au dat chiar “binecuvintari sub forma de propuneri”!
    Daca mai e ceva de facut se mai poate face, cu doua conditii: 1.- numai prin ANSF cu lideri ca cei de acum si 2.- daca se resuseste desfiintarea “specialistului” ca si functie santajabila!

  7. Viki, multumesc pentru increderea acordata si sa stii ca am sa-mi fac datoria ca de fiecare data, astfel sa nu dezamagesc pe nimeni (ma refer la cei de buna credinta-carcotasi au fost, sunt si vor fi intotdeauna orice ai face) in mandatul pe care l-am primit pentru negocierea vreunui act aditional la CCM sau CCM. Cei care ma cunosc stiu ca nu-mi bat joc de ceea ce fac, indeplinindu-mi sarcinile primite pana la capat. Sincer, sunt dezamagit de jocurile murdare care s-au facut pana acu, care se incearca cu disperare sa se mai faca…dar sa nu uitam ca este un Dumnezeu care vede tot( mde, suntem un popor crestin declarat in proportie de 99 %) si va rasplati fiecaruia dupa fapta lui…De judecat nu-i judec eusi nici nu-i treaba mea, are cine sa judece!!!! (si sus in cer si jos pe pamant 🙂 ) … Cu deosebit respect la toata lumea…

  8. Soluția salvatoare gândită de managerul privat (pentru care este plătit regește) este anularea în continuare de trenuri, lucru care este în continuare prioritatea numărul 1 al acestuia după care urmează disponibilizările de personal fără a mai ține cont de promisiunile făcute la începutul anului când a anunțat zilele de CS tocmai în ideea de a nu face disponibilizări.

  9. Felicitări Viki pentru că ai dat dovadă că ai înțeles foarte bine mesajul din titlul prezentului articol FSTFR și din conținutul articolului la care comentăm noi acum, respectiv că : PE AICEA ORICUM AR FI NU SE TRECE !!!!!!!!!!!! La negocierea de Act Aditional la CCM la nivel de CFR Călători pe 2012-2014 îl avem pe REPREZENTANTUL SALARIATILOR- domnul LIVIU GRAB , iar la negocierea CCM la nivel de CFR Călători pe 2014-2016 prin Alianța Națională Sindicală Feroviară care își păstrează reprezentativitatea conform Legii 62/2011 îl avem pe Președintele ANSF- domnul MAXIM RODRIGO ,pe secretarul general ANSF-domnul Liviu Grab, pe Primvicepreședintele ANSF-domnul Pădureț Lucian, pe Vicepreședintele ANSF- domnul Popa Constantin și pe Consilierul Președintelui ANSF- domnul Nechita Adrian, dar și pe mulți alți foarte valoroși membrii ai Biroului Executiv al ANSF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. Viki în comentariul său spunea că: ,,Nu trebuie să uităm și faptul că membrii de sindicat ai FSTFR, salariati ai SNTFC au in rândul lor pentru negocierea CCM la nivel de CFR Călători pe 2012-2014 și pentru negocierea de Act Aditional la CCM la nivel de CFR Călători pe 2012-2014 pe REPREZENTANTUL SALARIATILOR- domnul LIVIU GRAB care trebuie sustinut si împuternicit de noi salariatii SNTFC să lupte în continuare pentru drepturile noastre . .. .
    Este bine de reținut că ANSF al cărui reprezentant legal este Președintele ANSF- MAXIM RODRIGO ,respectiv Alianța Națională Sindicală Feroviară își păstrează reprezentativitatea conform Legii 62/2011, să negocieze CCM la nivel de sector de activitate terestru și servicii conexe, precum și noul CCM la nivel de unitate feroviară SNTFC,,CFR Călători ,,SA pe anii 2014-2016 .

  11. referitor la scrisoarea deschisa, scrisa de MIHAI si adresata unui coleg, daca acest coleg va intelege ca este MANAGER , trebuie sa depuna tot efortul pentru a gasii modalitati sa aduca profit in SNTFC fara sa anuleze trenuri si fara a purta razboaie cu FSTF atunci va fi bine cu tot respectul pentru curajul lui MIHAI . Tin sa felicit FSTF prin presedintele RODRIGRO pentru ca a mai repurtat o victorie , pastrind reprezentativitatea ANSF , iar pentru ca a fost sesizat consiliul concurentei ,sa speram ca aceasta va lua o pozitie ferma inpotriva anularilor de trenuri si altor idei nastrujnice ale MANAGERULUI .

  12. Domnule Mihai, cum am mai spus-o subscriu la cele comentate de d-tră dar nu numai ca cetățean, ci și ca membru de sindicat. Un membru de sindicat căruia îi pasă de SNTFC, de locul lui de muncă, de viitorul familiei lui.
    Din păcate Managerul Privat nu înțelege rolul sindicatului într-o intreprindere, în SNTFC. Noi nu suntem puși numai să negociem CCM, suntem opozanții administrației. Prin opoziție înțeleg de-a nu lăsa administrația să ia decizii care pot afecta interesele SNTFC(insolvență sau faliment) și ale membrilor de sindicat. De a aduce la cunoștință urgent derapajele unor conducători de unități, care afectează procesul de muncă în unitățile pe care le conduc. De-a aduce la cunoștință administrației, lipsurile,problemele, cu care ne confruntăm și implicarea în rezolvarea lor.
    Pentru că sunt mecanic de locomotivă, vă dau un singur exemplu : dacă locomotivele până acum 2-3 ani erau titulare și mecanicii titularizați, locomotivele erau curate. Mecanicul era interesat și din punct de vedere tehnic de ele și pentru asta,din timpul lui liber stătea lângă „meseriaș” să facă lucru de calitate, să doteze locomotiva cu piese comform instrucțiunilor 201, să curețe locomotiva, să o pregătească pentru un nou drum. Și pot spune că și defectările erau mai puține. Chiar veneam cu bani de-acasă,din salariul nostru, numai ca să ne facem condiții mai bune de muncă(întrebați mecanicii titulari). Trebuie ținut cont că mai mult de jumătate din viață, o petrecem pe ele. Ne mândream cu ele. Acum?
    Acum de când este ATRIBUTUL ADMINISTRAȚIEI și datorită lipsurilor datorate exclusiv administrației, locomotivele arată așa cum arată. De când a venit la conducere Managerul Privat d-l Valentin Dorobanțu, se duce o luptă surdă împotriva celui care muncește, împotriva mecanicului de locomotivă și a federației care-i reprezintă, FSTFR. Nu se mai investește nici-un ban în aceste locomotive, ba mai mult s-au tăiat ore din ciclul de remizare, de luare în primire a locomotivei. Dacă tot este atributul administrației să facă bine să reangajeze firmele de curățat locomotiivele, pentru că și aici s-au făcut tăieri de buget. Să facă bine să mai aducă piese de schimb ptr. acestea,deoarece ne-am săturat să stăm tot timpul în sala mașinii, iar SC-ul să-l lăsăm pe locul 2. Noi nu suntem numai indignați, suntem furioși, pe modul în care gestionează activitatea de exploatare a locomotivelor.
    Și pentru că ați amintit că se poate și fara disponibilizari colective, sau de alta natura, pot spune că a fost un Director General, care a încercat și a și reușit să folosească forța de muncă existentă la SNTFC, pentru repararea vagoanelor și aducerea lor la standard, fără a „externaliza” fondurile SNTFC. Numai că acela, nu a fost bun pentru mediul de afaceri Privat.
    Sper să mai văd câteva comentarii din partea dumneavoastră, deoarece avem nevoie de oameni, de cetățeni, de angajați,de membrii de sindicat, cu atitudine.
    Nouă(FSTFR) ne pasă.

  13. Această scrisoare merită postată, cu titlu mare O SCRISOARE DESCHISĂ, CĂTRE UN COLEG ȘI AMIC!!!!!! Ce spuneți domnilor colegi? D-le Liviu?Oare ne dă voie?

  14. Dați-mi voie să am ceva rețineri în ceea ce privește colegialitatea cu Managerul Privat, dar dacă este adevărat țin cu tot dinadinsul să vă felicit pentru opinie și curaj domnule Mihai. Încet, încet(eu sper mai repede),toți oamenii, angajații, membrii de sindicat din SNTFC încep să-ți facă curaj și să scrie pe site-ul nostru, pentru care a și fost creat.
    Se pare că Bossul prin comentariul lui, a trezit conștiința mai multor oameni, pintre care și a unui fost coleg de facultate, Mihai. Se pare că FSTFR nu este singură; mai sunt și alte persoane, membrii sau nemembrii de sindicat,care gândesc și simt la fel și care-și pot exprima liber părerile, opinile sau nemulțumirile prin intermediul acestui site.
    Domnule Mihai, îmi place scrisoarea dumneavoastră, chiar și deschisă. Subscriu și eu(dacă-mi dați voie) la cele scrise de dumneavoastră, ba chiar am să o și completez spunând că Bosul are capacitatea de-a redresa CFR Călători, numai că trebuie să și vrea. „Eu îi precizez ca poate sa-l realizeze chiar și cu urmatorul amendament: fara disponibilizari colective, sau de alta natura, daca are capacitatea intelectuala sa o facă.” Și aici subscriu și cred că are capacitatea,dar… .

  15. Domnul Mihai spune în comentariul său că : ,, vin cu alta propunere mai apropare de conceptul prin care a fost promovat, in sensul ca cei care l-au numit in fruntea SNTFC ,,CFR Calatori’’ SA prin acordul Ministrului Transporturilor sa solicite domnului Director General Valentin Dorobantu ca la sfarsitul fiecarui an calendaristic pe parcursul celor 4 ani cat dureaza mandatul, ca la SNTFC,,CFR Călători,,SA să demonstreze că există profit la societatea pe care o manageriază pe fiecare an calendaristic. Eu îi precizez ca poate sa-l realizeze chiar și cu urmatorul amendament: fara disponibilizari colective, sau de alta natura. ,, .
    Vreau să vă readuc la cunoștință că la întâlnirile cu Ministrul Transporturilor ce au precedat Mitingul FSTFR din 31.05.2013 și Mitingul FSTFR din 26.07.2013, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a solicitat același lucru ca și domnul Mihai, respectiv : ,,FSTFR a solicitat Ministrului Transporturilor-domnul Relu Fenechiu să răspundă pentru numirile în funcțiile de Director General la Unitățile Feroviare atunci când acestea nu duc la eficientizarea Unităților Feroviare și în consecință FSTFR a solicitat Ministrului Transporturilor-domnul Relu Fenechiu să îi solicite domnului Director General Valentin Dorobantu ca la sfarsitul fiecarui an calendaristic pe parcursul celor 4 ani cat dureaza mandatul,să demonstreze că la SNTFC,,CFR Călători,,SA există profit la societatea pe care o manageriază pe fiecare an calendaristic în parte. ,, .

  16. Domnul Mihai spune în comentariul său că : ,, Sunt foarte indignat de atitudinea si comportamentul domnului Director General Valentin Dorobantu de la SNTFC,,CFR Călători,,SA legat de modul in care gestioneaza activitatea de exploatare a operatorului national de transport feroviar de calatori, prin anularea unor trenuri de calatori de diferite ranguri din graficul anual de circulatie. Aceasta este forma de nemultumire pe care o manifest pe aceasta cale eu fiind unul din colegi săi de facultate si amic pot spune in limitele respectului reciproc. ,, .
    Vreau să vă readuc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru că de la intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor şi până în prezent, SNTFC ,,CFR Călători, SA, prin reprezentantul legal Managerul Privat- domnul Valentin Dorobanţu, a desfiinţat un număr de 150 trenuri de călători (număr de care avem noi cunoștință )…

  17. O scrisoare deschisa, catre un coleg si amic.
    Pe aceasta cale am ocazia de a imi exprima un punct de vedere la care pot subscrie si alti cetateni ai acestei tari. Sunt foarte indignat de atitudinea si comportamentul domnului Director General Valentin Dorobantu de la SNTFC,,CFR Călători,,SA legat de modul in care gestioneaza activitatea de exploatare a operatorului national de calatori, prin anularea unor trenuri de calatori de diferite ranguri din graficul anual de circulatie. Aceasta este forma de nemultumire pe care o manifest pe aceasta cale eu fiind unul din colegi săi de facultate si amic pot spune in limitele respectului reciproc. Ma deranjeaza modul de abordare si implicare a sa in actul managerial, faptul ca nu are o atitudine responsabila vis a vis de nivelul de salarizare pe care il are pentru domeniul de cale ferata pe care il gestionează, adica sa facă toate demersurile pentru a atrage calatorii la utilizarea la capacitate maxima a materialului rulant pe care il are societatea nationala de transport feroviar de calatori. Dar nu are cum sa vada acest lucru pentru umilul motiv ca nu are specialitatea tehnica feroviara care sa permita o viziune de ansamblu asupra a ceea ce inseamna operatorul national de transport feroviar de calatori, adica calatorul se foloseste de materialul rulant special construit si dotat special pentru transportul acestuia, dar dânsul nu are aceasta competenta, o spun cu parere de rau. In contextul in care sistemul feroviar ramanea in forma fostului SNCFR tot nu avea capacitatea de a gestiona pe partea de exploatare materialul rulant de cale ferata, ci numai pe partea comerciala, tocmai de aceea se confirma ca din punct de vedere comercial are pierderi operatorul national de calatori, ceea ce ma face sa cred ca a fost promovat ca manager privat la fel cum draga colega ai fost promovat prima data director in cadrul operatorului national de transport feroviar de calatori de cineva din zona Galati, in numele si in spiritul prieteniei care a avut-o cu tatal tau, care avea o vorba ,,mare om – mare caracter’’, ceea ce la tine cu parere de rau nu se regaseste.
    Eu îi fac o propune in direct domnului Director General Valentin Dorobantu de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, daca intradevar ai capacitatea de a fi din categoria managerilor de top pleaca de la zero din activitatea pura care este exploatarea de material rulant, care presupune sa cunosti constructia, reparatia, intretinerea acestuia, adica se te intorci la ,,origini’’ intr-un depou de locomotive, rame, revizii de vagoane pentru că acestea sunt elementele pe care se bazeaza functionarea societatii nationale, altfel ar trebui sa-ti dai demisia de onoare.
    Daca nu are curajul sa ia aceasta hotarare, atunci vin cu alta propunere mai apropare de conceptul prin care a fost promovat, in sensul ca cei care l-au numit in fruntea SNTFC ,,CFR Calatori’’ SA prin acordul ministrului transporturilor sa solicite domnului Director General Valentin Dorobantu ca la sfarsitul fiecarui an calendaristic pe parcursul celor 4 ani cat dureaza mandatul, ca la SNTFC,,CFR Călători,,SA să demonstreze că există profit la societatea pe care o manageriază pe fiecare an calendaristic.
    Eu îi precizez ca poate sa-l realizeze chiar și cu urmatorul amendament: fara disponibilizari colective, sau de alta natura, daca are capacitatea intelectuala sa o facă.
    Daca nici aceasta varianta nu îi este pe plac îi mai propun, sa nu mai accepte salariul acesta de manager privat și sa activeze in functie fara a beneficia de foloase materiale – salariul si sa facă actul de conducere pe salariul care l-au avut și ceilalți foști Directori Generali la SNTFC,,CFR Călători,,SA, in numele calatorilor care beneficiaza de serviciile operatorului national de transport feroviar de calatori.
    In speranta ca a inteles aceasta nemultumire, vă anunt ca sunt persoane dispuse, dintre care una in persoana mea care este dispusă sa accepte o astfel de abordare, ma refer la ultima parte a scrisorii, pentru a putea face aceasta societate national profitabila in interesul poporului roman si nu in interesul unor grupuri de interese, in acest sens voi face publica aceasta scrisoare si o voi indruma tuturor factorilor politici de decizie si nu numai, si ma voi adresa si comisiei europene.

    1. Dl. Mihai, sunteti extrem de elegant, cu un manager , extrem de “parsiv” pe care nu-l intereseaza , in niciun moment, soarta CFR Calatori .
      Mai mult,conducerea CFR Călători, societate aflată în pragul colapsului financiar, ţine in continuare, la secret, planul de management adoptat în urmă cu două luni.
      Deşi secret, planul nu a generat până în prezent nicio soluţie salvatoare pentru companie,iar, in aceiasi ordine de idei, CFR Călători, nu a făcut publice nici datele financiare pe primul semestru al anului în curs.
      In anul 2013 , CFR Calatori a avut numai contraperformante .
      Si pentru ca apreciez fraza in care spuneti ca “pentru a putea face aceasta societate nationala profitabila in interesul poporului roman si nu in interesul unor grupuri de interese, in acest sens voi face publica aceasta scrisoare si o voi indruma tuturor factorilor politici de decizie si nu numai, si ma voi adresa si comisiei europene” imi exprim disponibilitatea in a va ajuta, pentru finalizarea corecta, a acestui deziderat.

  18. Această alianță, ANSF, se vrea a fi un început pentru unificarea tuturor sindicatelor Feroviare. Nu degeaba Managerul Privat a contestat în instanță, dreptul Alianței Naționale Sindicale de ași reprezenta membrii.Si-a dat seama de pericolul pe care-l reprezintă această ANSF și a dorit să o anihileze din fașă. Din fericire n-a reușit.
    Speranța mea este ca FNFM/C –conducerea, cât și simpli membrii-să înțeleagă că numai uniți vom rezolva problemele, multiplele probleme de la CFR. Cred că a venit timpul să arătăm tuturor-administrației, politicienilor, guvernului-că munca trebuie plătită la adevărata ei valoare, că ne pasă de locurile noastre de muncă,că ne pasă de viitorul Căii Ferate,că ne pasă de viitorul copiilor noștri, că ne pasă de ȚARA asta a noastră. Cuvinte mari? Nu cred. Cred că mai sunt și oameni cinstiți, ca Maxim Rodrigo, care doresc, tot ceea ce doresc și eu. Nu laud, nu ridic pe nimeni în slăvi dar asta văd și cred cu tărie, este un exemplu de urmat(nu m-am întors în timp și nu sunt nici beat,pentru cârcotași). Și atâta timp cât constat că este pe calea ce-a bună și corectă, am să-l urmez.
    Deci domnilor de la FNFM/C, ce aveți de gând? Pe FML nu-i mai întreb nimic, deoarece nu mai este nimic bun acolo. Sunt vânduți și mai ales ne-au vândut și pentru ce?

  19. Bine ati făcut domnule Maxim ca ati sesizat Consiliul Concurentei referitor la anulările de trenuri, sper că domnul manager să nu se supere, pentru că dacă a făcut acele anulări de trenuri legal nu are de ce să își facă probleme. Să stea linistit si să lase Consiliul Concurentei să stabilească dacă au fost nereguli. domnule manager nu vă supărati , dar astfel se va lămuri, și vor fi lămuriti toti salariatii CFR că dumneavoastră nu doriti falimentarea Căii Ferate, se vor lămuri că nu ati făcut nici o greseală că ati anulat trenuri…….
    Deci încă odată nu terebuie să vă supărati că a fost sesizat Consiliul Concurentei…. dacă ati procedat corect nu aveti de ce să vă faceti griji……Se vor lămuri multe …….

  20. Asa da…
    Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) a sesizat Consiliul Concurentei cu privire la prevederile Hotararii de Guvern nr. 74 din 2012, privind aprobarea Contractelor de Prestari Servicii Publice in transportul feroviar de calatori pentru perioada 2012-2015.

  21. Da Rodrigo, în țărișoara asta, normalitatea a devenit excepție, iar excepția normalitate(înțelege cine poate).

  22. Domnule Mecanic (i)responsabil să ști că Justitia isi face treaba și pentru asta trebuie felicitată atâta timp cât își face treaba, iar faptul că este bine plătită consider că așa și trebuie să fie bine plătită și chiar și mai bine plătită ca să nu aibă alte grigi la care să se gândească atunci când judecă acțiunile în instantă pentru ca acestea să poată fi cât mai corect soluționate…

  23. Mă alătur celorlalți colegi și-l felicit din toată inima pe domnul președinte FSTFR Maxim Rodrigo pentru victoria repurtată contra aministrației care se pare că nu are nimic cu celelalte federații semnatare de contract (cu ele se înțelege bine), doar cu FSTFR nu se-nțelege datorită faptului că această federație încearcă să-i aducă cu picioarele pe pământ.

  24. Tren PRIVAT în flăcări la Timisoara ( stire aparută la TV), se vede câtă importanta dau privati conditiilor de muncă și conditiilor de securitate a călătorilor…… Ar trebui să se mai gândească domnul manager când dă trenurile…. pe mana cui……

    1. NUCULE,
      DEGEABA AI PUTERE DACA NU AI MINTE , CU CE SA GANDEASCA MANAGERUL “SMART” CA EL SARMANUL ESTE NERVOS TOT TIMPUL !

  25. Administrația trebuie să înțeleagă că trebuie să lucreze în limitele legale și că nu-i de joacă cu mecanicul de locomotivă, cu Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și membrii ei de sindicat.
    FSTFR nu dioreste decât să ne așezăm la masa negocierii și dialogului cu respectarea prevederilor legale și doreste ca și administratia SNTFC-ul să respecte legislatia si drepturile ANSF si FSTFR , fară a trata diferentiat anumite organizatii sindicale din anumite interese ……..
    Administratia ar trebui să aibă un singur interes redresarea SNTFC CFR Calatori, fără a mai anula trenuri de călători si fără a face disponibilizari. Aplicarea astfel de măsuri nu au dus la nici cea mai mică redresare a CFR Călător, deci nu mai trebuiesc aplicate.

  26. PS. Viorele citește cu atenție. Judecătorii sunt plătiți și încă regește….

  27. Domnilor lideri și membri de sindicat ai FSTFR, acum trebuie să fiti mai uniti ca niciodată si să sprijiniti FSTFR să lupte în continuare pentru mentinerea locurilor de muncă, pentru îmbunătățirea conditiile de muncă, pentru a împiedica administrația să facă presiuni asupra membrilor de sindicat.
    Nu trebuie să uităm și faptul că membrii de sindicat ai FSTFR, salariati ai SNTFC au in rândul lor și REPREZENTANTUL SALARIATILOR- domnul LIVIU GRAB care trebuie sustinut si împuternicit de noi salariatii SNTFC să lupte în continuare pentru drepturile noastre . Numai uniti suntem o fortă, numai asa nu ne vor învinge .
    Vom respecta legile și vom reusi, nu trebuie ca să denigram sau să amenintăm , noi suntem membrii de sindicat într- o federatie care luptă corect fără amenintări și denigrări….

  28. Domnule Mecanic (i)responsabil ceea ce se arata aici nu este laudă si nimeni nu este platit cum spui dumneata, si felicitările si le merită pe deplin domnul Maxim pentru că această reprezentativitate la nivel de sector de activitate terestru și activități conexe în conformitate cu Legea nr. 62/2011 dă dreptul ANSF (unde FSTFR este membră și unde la ambele Maxim Rodrigo este presedinte ) să negocieze drepturile salariatilor CFR si să impiedice ca salariile acestora să fie micsorate ( coeficientul K să dispară,etc..), să lupte ca noul CCM să fie doar un CCM cu file albe în interior( fără drepturi), să impiedice ca salariati CFR să devină sclavi….

  29. GM-ule, hai să nu exagerăm cu felicitările. N-au făcut și nu-și fac decât meseria ptr. care sunt plătiți.

  30. Domnule Boss acum când ANSF își păstrează reprezentativitatea la nivel de sector de activitate terestru și activități conexe în conformitate cu Legea nr. 62/2011 credeți că stiu să citească legile reprezentanții ANSF, reprezentanții FSTFR și membrii de sindicat ai FSTFR și ai ANSF , credeți că aceștia stiu să folosească legile ca să se apere de cei rău intenționați și mai mult de atât ați înțeles că aceștia nu încalcă legea ?????…….

  31. latul se strange in fiecare zi, justitia isi face treaba si unul cate unul vor rraspunde pentru toate abuzurile si ilegalitatile. pentru ce “merite” primeste smart atata bănet de la statul roman ???? sa redreseze privatii ??? lumea nu a inceput cu el , dar el va sfarsi ca lumea…

  32. JUSTITIA a demonstrat astăzi 21.08.2013 încă odată că cine conduce DUPA LEGILE Proprii va simti pe propria piele că ,,NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE, INDIFERENT CINE SE CREDE CĂ E…,, și va înțelege până la urmă că ,,LEGILE TREBUIE RESPECTATE , NU INTERPRETATE DUPA BUNUL PLAC pe criterii de INTERESE. ,, . Felicitări Justiției Române!!!!!

  33. Felicitari domnului Maxim a reusit să le dea o lectie celor din SNTFC care tot incearcă să impiedice FSTFR să participe la negociere .
    Nu inteleg de unde atata răutate, pentru că domnul Maxim nu vrea decât ca SNTFC CFR Călători să mai existe pentru ca salariati CFR să aibă un loc de muncă. Domnul manager ar trebui să colaboreze cu FSTFR cu domnul Maxim, pentru că din cele spuse doreste redresarea SNTFC. Aceleasi scop are FSTFR si Maxim Rodrigo, ca SNTFC să se redreseze, să existe locuri de muncă pentru salariati, să se imbunătătească conditiile de muncă. Deci domnule Manager dacă doriti cu adevarat redresarea SNTFC de ce luptati să-l indepărtati pe Maxim Rodrigo și FSTFR-ul????????????? Ori aveti alte interese????????????!!!!!!!!!!!!!!

  34. Bravii nostri colegi de la celelalte federatii au facut in asa fel incat nici un lider de sindicat sa nu mai poata face activitate sindicala, au taiat pana si cele 3 zile care au fost in CCM(sa nu ma abureasca cu legea 62/2011 ca nustiu ce, etc., ca la SCRL s-a putut multe, scoateri, sporuri de 75%, etc), la intelegere cu administratia au inventat functiile de specialisti…., astfel ca in specialitatea lor au reusit sa faca un haos total in toata calea ferata numai sa le fie bine lor. Nu-i nici o problema, in viata toate se platesc o data s-odata… Ma bucur cat de cat ca justitia isi face treaba corect, si dreptatea inca nu a murit in Romania…(Chiar daca luminita, speranta au cam disparut)…
    P.S. … Toamna se numara bobocii!!!

  35. ACEST MANAGER PRIVAT, DOROBANTU VALENTIN , CREDE CA LUMEA A INCEPUT CU EL SI SE TERMINA NUMAI CU EL .
    NU MAI ARE TIMP NICI MACAR SA SE TREZEASCA , BOALA GREA , FRUSTRAREA !

  36. Felicitări domle Maxim, dar să nu uităm de permise, aurorizații, condiții de muncă și mai ales de salariul mecanicului de locomotivă. Să nu uităm că bosul vrea cu tot dinadinsul să ne lase fără trenuri,fără trase, fără secții de remorcare.Deci: fără obiectul muncii. io vă rog să vă mutați la tribunal cu purcică, cu copii, cu nevastă, cu ce vreți, numai să câștigați toate procesele deschise și nedeschise încă. Văd că numai așa se mai poate în țărișoara asta-a mea.Ar trebui să numească Manager privat un judecător de la Curtea de Apel și poate se va respecta legea alliteram.

  37. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar prin care solicita să analizeze dacă modul de alocare al subvenţiilor (compensațiilor) acordate operatorilor privaţi de transport feroviar de călători de Ministerul Transporturilor respectă prevederile Uniunii Europene privind subvenţionarea transportului feroviar de călători.

  38. Așa cum s-a (re)câștigat în instanță dreptul de reprezentativitate și cum în ultimii 3 ani se tot câștigă în instațe drepturile pierdute ale mecanicilor de locomotivă(majoritatea câștigate prin Maxim Rodrigo), tot așa se va continua și de-acuma înainte, până ce administrația(oricare ar fi ea) va înțelege că trebuie să lucreze în limitele legale. Până ce administrația va înțelege că nu-i de joacă cu mecanicul de locomotivă, cu Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.
    Așa cum FSTFR a înțeles, că trebuie să ne așezăm la masa negocierii și dialogului, pentru ca SNTFC-ul să-și recâștige binemeritatul loc de principal Operator Feroviar de Călători, tot așa trebuie să înțeleagă și administrația prin Managarul Privat.

  39. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru de la intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor şi până în prezent, SNTFC ,,CFR Călători, SA, prin reprezentantul legal Managerul Privat- domnul Valentin Dorobanţu, a desfiinţat un număr de 150 trenuri de călători (număr de care avem noi cunoștință )…

  40. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, incet dar sigur JUSTITIA le da peste bot in fiecare zi celor care cred ca se poate guverna/conduce DUPA LEGILE LOR BOLNAVE !!! cert este ca vor simti in plex ca LEGILE TREBUIE RESPECTATE , NU INTERPRETATE DUPA BUNUL PLAC pe criterii de INTERESE.
    NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE, INDIFERENT CINE SE CREDE CA E…

  41. Vreau să vă aduc la cunoștință că în data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a făcut Plângere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar pentru că Guvernul României și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători,,CFR Călători,,SA intenţionează şi pentru anul viitor printr-un nou Proiect de Ordonanță, adică și în anul 2014, limitarea gratuităţilor la transportul feroviar de călători pentru angajaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA, deși acordarea autorizațiilor gratuite de călătorie propriilor angajați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA nu ar aduce costuri suplimentare companiei, iar pentru ceilalți angajați ai Unităților Feroviare ar aduce chiar venituri suplimentare pentru companie . Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România roagă Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar să analizeze dacă această măsură este sau nu este abuzivă şi dacă se perturbă astfel activitatea personalului feroviar, ținând cont că foarte mulți CFR-iști fac naveta între serviciu și domiciliu sau se deplasează în interes de serviciu pentru activitățile pe care le desfășoară în cadrul serviciului.

    1. deci suntem in continuare reprezentati de dv nu? ca nu inteleg?la noi sa afisat la satu mare un act de la guvern semnat cred de dn buica(secretar)ca nu ne puteti reprezenta

  42. Alianța Națională Sindicală Feroviară reprezentată de dl. președinte Rodrigo-Gabriel MAXIM ce este si presedintele F.S.T.F.R. , va participa la următoarele negocierii ale CCM la nivel de SNTFC CFR Călători SA . Felicitari domnului Maxim că a reusit să anuleze contestatia facuta de domnul manager privat care încă odată a arătat că nu ne vrea la negocierea CCM pentru că stie că FSTFR este federatia care se opune ca drepturile salariatilor din CFR să fie încălcate . Domnul Boss ar trebui să inteleagă că FSTFR stie să citească legile , stie să le folosească ca să se apere și mai mult nu încalcă legea…….

    1. Pacat ca in calea ferata nu exista mai multi ca Rodrigo Maxim, care sa se opuna aberantelor decizii ale domnului boss, oricat veti incerca domnule boss trebuie sa va obisnuiti cu Rodrigo Maxim, nu va va permite sa distrugeti SNTFC Calatori SA, desi dumneavoastra sunteti managerul privat care ar trebui sa faceti acest lucru sa aduceti societati mai multe transe de trenuri,nu sa le reduceti .
      intrebarea noastra e: dumneavoastra sunteti manager privat la SNTFC Calatori SA ,sau pentru Privati ? ori pentru a distruge SNTFC Calatori SA?

Share:

Alte articole