SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a)

CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII

Cauzele sunt multiple si complexe. Pentru a intelege mai bine mutatiile mentale produse la personalul feroviar (de toate varstele), este necesara o scurta incursiune in lumea sociologiei si a relatiei biunivoce a acesteia cu contextul geopolitic al statului.

Anarhia ideologica aproape generala din societatea prezenta, induce o stare de libertate aparenta si o mandrie excedentara. Cele mai multe din aceste noi “virtuti” nu au de fapt nici un fundament moral. In fond, capitalismul ar putea fi identificat cu o posibila sclavie deghizata. Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice. Au fost emise publicatii si lucrari ce trateza detaliat acest subiect. Se genereaza astfel, o noua era a dominarii, fiindu-le tuturor schimbata o iluzie a libertatii cu o alta iluzie a acesteia. De fapt, acesta avea sa fie momentul ’90 (caderea comunismului). Exista un procent din populatie care nu a dorit sa accepte o noua organizare capitalista de tip stat-republica, acestia fiind asa-zisii „meadaptati”, care intr-un final devin acel lumpenproletariat (grupuri sociale sau generatii nelipsite de virtuti, dar care nu inteleg noile vremuri, dar aceste vremuri la randul lor nu le ofera nici osansa de adaptare).

In ultimii aproximativ 20 de ani s-a dovedit faptul ca oricat de bune intentii si legi prezinta la suprafata, formele de guvernamant actuale, constituite si impuse poate doar pentru necesitatile momentului – toate de natura financiara – nu sunt tocmai potrivite cetatenilor acestora.

Intr-o alta ordine de idei, se poate afirma ca cea mai mare parte din cetatenii actualelor natiuni-stat, nu “rezoneaza” din punct de vedere ideologic cu noile sisteme de guvernamant. Astfel, noul “stat” capitalist este in pericol, se zdruncina si poate sucomba la scurt timp de la nasterea sa. Nu este o constructie solida. Consideratia este valabila pentru multe alte state, nu numai Romania. Toate aceste aspecte au generat puternice rupturi intre generatii fiind eliminate posibilitatile realizarii unor succesiuni coexistente. Un fenomen cat se poate de similar a avut loc si in cazul sistemului de transport feroviar din Romania.

Plecand de la ideile de baza ale unui mare cercetator in domeniul social si geopolitic pe nume Jean-Jacques Rousseau, consider ca libertatea capitalismului este asemeni vinurilor generoase si delicioase, ce hranesc si fortifica temperamentele robuste si obisnuite cu ele, dar care coplesesc, ruineaza si imbata pe cei slabi si delicati. De multe ori, „virtuosii” de ieri, au devenit „slabii” de astazi. Cu alte cuvinte, popoarele care s-au obisnuit sa aiba stapani totalitari, nu mai sunt in stare sa se lipseasca de acestia. Din pacate, ar putea fi si cazul poporului roman.

Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.

Marea greseala istorica pe care a facut-o generatia de dupa ’89, a fost aceea ca a distrus cu un oarecare sadism aproape tot ce au construit comunistii. Nu au fost pastrate elementele care ne-ar fi putut avantaja si in prezent. Multi conducatori s-au supraestimat si au dorit astfel sa “ia totul de la zero” manati de o falsa iluzie a unui capitalism si a unei democratii pe care nici dupa 20 de ani nu o cunoastem in profunzime. A inceput deja sa se cristalizeze o acceptie profunda: Capitalismul a esuat… si va sfarsi mai urat decat celelalte sisteme de oranduire sociala precedente.

In istoria evolutiei domeniilor tehnice, epocile si etapele de dezvoltare consecutive s-au implementat cu dificultate si uneori jertfa una peste cealalta. Etapa anterioara a constituit in cele mai fericite cazuri, postamentul si fundatia celei noi. Acest fenomen este denumit in literatura sociologica de specialitate, ca fiind succesiunea coexistenta a generatiilor. Similar se poate afirma si cu privire la cultura si civilizatie in general.

Intorcandu-ne la analiza problemelor feroviare, putem afirma ca majoritatea personalului de generatie anterioara (unii cu functii cheie in sistem) opun o rezistenta puternica din punct de vedere a mentalitatii, afirmand in permanenta: „Ce stiti voi?”, „Nu aveti habar ce e aia cale ferata!”, „Doar noi stim cum trebuie sa mearga lucrurile!”, „Cu voi se va duce totul de rapa”, „Nu aveti experienta noastra!” etc. exemplele pot continua. Intr-o mica masura adevarul se afla undeva la mijloc. Problema este ca nimeni nu cunoaste integral un domeniu de la inceput, deoarece nimeni nu s-a nascut invatat. Probabil aceste persoane au uitat de unde au inceput sau cum au demarat in cariera din domeniu. Apoi, la urma urmei, nu este de mirare ca exista aici un veritabil paradox – in perioada lor a decazut sistemul – iar acum acuza necontenit generatia tanara ca este indubitabil responsabila de acest esec.

Prin acceptiunea tinerei generatii de ceferisti, acea lipsa acuta de interes a multora inca din timpul scolilor de specialitate sau facultatii, se reflecta implicit in practica si in viata profesionala ulterioara studiilor. O asemenea atitudine este cauzata de pretextul gresit conform caruia nu trebuie sa inveti la nici o disciplina pentru ca “nu ar folosi la nimic”, ca nu are legatura cu practica. Se creeaza astfel un fenomen des intalnit in care noii angajati din sistem nu inteleg o mare parte din lucrurile practice. O asemenea problema este dificil de remediat odata ce personalul este format profesional gresit sau nu are o baza puternica de cunostinte in domeniu.

Aspectele evocate anterior, se manifesta mai ales in aria personalului tehnico-ingineresc. In ceea ce priveste cariera de inginer in domeniul tehnic si cu preponderenta transportul feroviar, doar o intensa activitate de pregatire, invatare si studiu individual pe tot parcursul studiilor superioare, al studiilor post-universitare, precum si in timpul serviciului, pot da nastere unor abordari corecte si a unei intelegeri depline a sistemului din punct de vedere practic si functional. Lucrurile sunt similare pentru toate functiile din sistem.

Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. O asemenea acceptiune este edificatoare dintr-un motiv cat se poate de eligibil. La calea ferata, in spatele a tot ceea ce inseamna material rulant, sisteme si parti componente, instalatii, elementele infrastructurii si logistica generala, se afla mai mult sau mai putin (dar permanent) elemente teoretice, calcule, proiecte, schite, toate elaborate de echipe de ingineri sau proiectanti cu o inalta pregatire in domeniu. La acest nivel de perceptie a sistemului, gandirea si cultura matematica sunt indispensabile. Matematica se gaseste in toata tehnica, in toate suruburile si piesele de locomotive, vagone, nituri de pod etc. Si mai important, doar o inginerie de sistem dezvoltata si sanatoasa poate genera o logistica eficienta pentru functionarea in ansamblu a unei cai ferate.

Daca oamenii in general ar intelege pe deplin considerentele prezentate anterior si ar aborda orice problema sau activitate din punct de vedere ingineresc, nu „la plezneala sau dupa ochi” cum se obisnuieste de mult timp, lucrurile ar functiona poate mult mai bine iar sistemul nu ar mai fi nevoit sa se confrunte cu o multitudine de probleme complexe (unele absurde) care se tot repeta. Orice deficienta de natura tehnica poate fi rezolvata cu solutii tehnice ingineresti, unele chiar simple.

De aici provine acea lipsa acuta in prezent iremediabila a banilor din sistem. Cei care decid pana la cel mai mare nivel (inclusiv politic), nu adopta o gandire inginereasca si astfel nu inteleg in profunzime ce este bine si ce este necesar pentru ca un sistem de o asemenea anvergura cum este calea ferata sa se poata dezvolta. Se mai adauga si multitudinea de interese de diferite naturi asupra carora nu are rost a fi insistat.

Atunci cand un inginer nou angajat poarta unele discutii tehnice cu un subaltern sau coleg in scopul de a da un sfat sau o sugestie, este luat imediat in deradere de catre cei din jur, inclusiv personalul de conducere. Sunt dese replicile: „Se da smecher.”, „Ce mai vrea si asta?”, „Si-a gasit el sa revolutioneze sistemul!” etc. Oare pe aceleasi concepte s-au bazat si cei din Japonia, Franta sau Germania, pentru ca au ajuns atat de departe in domeniul tehnicii feroviare?

Dupa cum se poate observa, lupta intre generatii are cauze de ambele tabere, totul reducandu-se la elemente de mentalitate si educatie la nivelul fiecarui individ. In consecinta, apare un fenomen deosebit de periculos ale carui efecte negative se vor fi simtite pe o perioada mare de timp. Uneori este iremediabil. Este vorba de asa-zisa “aglutinare a elitelor” materializata prin considerarea si gruparea pe mari categorii de specialisti inclusiv “aprecierea exagerata” a acestora pe unele domenii, fiind in fond vorba de persoane submediocre, fara studii relevante in respectivul domeniu sau avand pregatiri pe arii diferite, neavand elemente comune cu aria respectiva.

Un alt aspect trist ce trebuie mentionat, este acela ca in calea ferata, elementul “inginer” a avut o cadere, atat ca imagine cat si ca respect. Nimeni nu mai respecta inginerul, nimeni nu mai asculta de acesta pentru ca „nu conteaza parerea unui tocilar”, este luat in deradere si se adopta solutii de moment prin improvizare, cu toate implicatiile negative aferente. Incetul cu incetul, in mediul feroviar de la noi a aparut un nou atribut calificativ destul de utilizat, si anume „amaratul de inginer”. O astfel de acceptie poate fi extrapolata tuturor functiilor din calea ferata, mai ales mecanicilor de locomotiva.

Reperele morale, modelele si sistemul de valori in general s-au modificat radical, mutandu-se la polul opus, producandu-se astfel o aglutinare profunda in masa la nivelul mai multor domenii de activitate. In studiile sociologice acestea poarta denumirea de “evolutie a elitelor cu semnul minus”. In loc sa-ti fie rusine sa faci un lucru urat sau sa nu ai bun simt, acum iti este rusine sa fi corect sau sa-ti dai interesul pentru ceva bun. Este specific morfologiei “paturii superpuse”. Fenomenul a fost mentionat si descris detaliat de catre Mihai EMINESCU cu peste 140 de ani in urma. Apropo, acest geniu neegalat a realizat inclusiv o serie de studii strategice si politice asupra cailor ferate – texte care nu au fost publicate, fiind partial neglijate. Eu unul le-am citit.

Particularizand o asemenea tendinta la sistemul feroviar in ansamblu, acest curent de gandire anti-creativ a fost implementat in marea parte de multiple cercuri de influenta potrivnice acestei activitati sau structurile mafiote atat din domeniul transporturilor rutiere, cat si alte cercuri de interese – autohtone sau reprezentante unora de peste granita.

Fenomenul este general, fiind sprijinit si de tendinta de manipulare si reorientare a tot ceea ce inseamna mijloacele mass-media, reclama etc. Adevaratul OM al zilelor noastre a devenit cel care este smecher, borfas, are oricat de multi bani (nu conteaza cum i-a facut si de unde provin), are un limbaj abject, comportament pervers, masini de sute de mii de euro – nimic despre bun simt, educatie, pregatire. Cum sa vorbim sau sa promovam tinerii olimpici la matematica, informatica sau alte stiinte de varf (care pentru a ajunge la o asemenea performanta muncesc ani si ani de zile si isi jertfesc toata tineretea)?, cand intreaga generatie tanara este directionata catre superficialitate si o concupiscenta acuta. Ce nevoie are Romania de asemenea “nulitati”? Ce nevoie avem noi de un tanar de pana in 20 de ani care, fiind dedicat integral domeniului aero-spatial, are posibilitatea de a revolutiona tehnica, il descopera NASA si il “adopta” gata pregatit, oferindu-i tot ceea ce are nevoie si poate visa. Ce produce acel om pentru NASA, sau ce implicatii are punerea in practica a ideilor unui tanar?… nu mai conteaza pentru noi. In domeniul feroviar lucrurile sunt identice.

SHARE

399 Responses

  1. Consider că ar trebui să se revizuiască împreună cu organizațiile sindicale ce au membrii de sindicat salariați ai ,,CFR Călători,, și să modifice corespunzător noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern pentru că unele prevederi cred că sunt contrare legilor în vigoare.

  2. Cred că campania de ,, amăgire,, a ceferiștilor din Unitățile Feroviare de Stat de către primii Manageri Privați din Unitățile Feroviare de Stat , a început din anul 2013 și continuă și în anul 2014 fiind în plină desfășurare.
    Toți ceferiștii din Unitățile Feroviare de Stat ne pusesem speranța în anul 2013 în noua formă de conducere din Unitățile Feroviare de Stat ce are la vârf Managerul Privat. Acum după ce a trecut un an observăm că campania de ,, amăgire,, a ceferiștilor din Unitățile Feroviare de Stat de către primii Manageri Privați din Unitățile Feroviare de Stat , a început din anul 2013 și continuă și în anul 2014 fiind în plină desfășurare…

  3. (sper să nu v-o luați în cap) Așa lideri ne trebuie. Cu toate că a „repurtat” o victorie considerabilă rămâne modest și face un simplu comentariu pe site d-l Maxim Rodrigo.
    Trebuia un articol mare (așa cum managerul privat a pus în Buletinul Informativ al SNTFC) în care să se arate că FSTFR face totul legal și cu bun simț. Nu dorește decât apărarea drepturilor membrilor pe care-i reprezintă.
    Încă o dată se dovedește(dacă mai era nevoie) că d-l Măntescu și FML vinde tot ceea ce poate, numai să nu plece de la „cașcaval” .

  4. “Proiect de raport MCV: Parlamentul să se abțină de la modificări ce creează discriminare în fața legii.
    România va continua să fie monitorizată la capitolul Justiție și anul viitor, se arată în schița raportului asupra progreselor înregistrate în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV). Parlamentul ar trebui să se abțină de la modificări legislative care creează discriminare în fața legii.
    Amendamentele grăbite şi lipsite de transparenţă la Codul penal adoptate în decembrie 2013 au dat naştere la îngrijorirări legate de regimul combaterii corupţiei, deşi Curtea Constituţională le-a declarat neconstituţionale.”

    VOTATI USL 🙂

  5. Domn’ Rodrigo esti tare!
    Fusasi mai ager decit ei toti la un loc si convinsesi ditamai judele de Capitala ca de fapt adevarul cu exluderea din AFTF era pentru ca mangapalele sa faca ce vor cu fraierii de muncesc si cotizeaza!
    Ete ca nu le mearsa si pina si justitia aia legata la ochi vazu comedia pusa la cale de mangapale!
    Pai ce se face nea’Mantescu acu? Da nas’Fratica si cu Smartul? Le facusi zile fripte pina acu’…dar de acu’in colo stii matale cum sa-i joci!
    Fa-le Nenicule! Ca ne-am saturat sa-i mai vedem cum se imbuiba si nu se mai satura! Pacat ca ai’multi nu vad si nu se deteapta odata!
    Aci pe la noi, prin Oltenia, am auzit de dumneata de la niste oltenasi mai ageri care s-au hotarit sa nu mai bage in gura tot ce ia in mina!
    Pacat ca tot de aci de pe la noi sunt si nas’Fratica (asta’i tare la M/C), nea’Dobrescu (asta’i tare la leistii de la Drum de fier) si unu’mic si negru’n ceru’gurii Catila parca’i tot pe la M/C,…astia ne facura de rusine de ceva ani in coace! Da’zic ca ne-om trezi, eu unul va citesc pe aci de mult si ma gindi ca o sa-i caut pe aia de le incurca itele mangapalelor pe la Banie, sa-i vaz ce zic si ma mut la ei!
    Bafta domn’Rodrigo!

    1. Vreau să vă aduc la cunoștință că een data de 19.08.2013 Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Rome2nia a făcut Ple2ngere la Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar penrtu că Guvernul Rome2niei și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători,,CFR Călători,,SA intenţionează şi penrtu anul viitor printr-un nou Proiect de Ordonanță, adică și een anul 2014, limitarea gratuităţilor la transportul feroviar de călători penrtu angajaţii SNTFC,,CFR Călători,,SA, deși acordarea autorizațiilor gratuite de călătorie propriilor angajați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA nu ar aduce costuri suplimentare companiei, iar penrtu ceilalți angajați ai Unităților Feroviare ar aduce chiar venituri suplimentare penrtu companie . Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Rome2nia roagă Consiliul de Supraveghere din Domeniul Feroviar să analizeze dacă această măsură este sau nu este abuzivă şi dacă se perturbă astfel activitatea personalului feroviar, ține2nd cont că foarte mulți CFR-iști fac naveta eentre serviciu și domiciliu sau se deplasează een interes de serviciu penrtu activitățile pe care le desfășoară een cadrul serviciului.

  6. Vere Leonidas, vazusi ca nu ne facuram de rusine!
    De nu’ma crezi vericule ia de citeste presa, pupa’leasi ochii de ziariste!
    Ete’ ca avem si noi zaiafet la Banie dupa modelul de la Capitala!
    Poate ca Domnita Ministra o da nitel cu tirnul si pe la noi cum dadu si pe acolo!
    Daca or lasa-o prietenii prietenilor de acilea!
    Poate mai gaseste si alte boroboate facute pe aci, de care nu aflara multi!
    Sunt curios foc s-o vaz si pe asta!
    http://www.puterea.ro/dezvaluiri/exclusiv-ilegalitati-la-cfr-craiova-cu-binecuvantarea-inspectorilor-afer-84985.html

  7. Se pare ca in aceasta tara numai justitia mai poate apara adevarul .
    FELICITARI D-LE PRESEDINTE MAXIM RODRIGO GABRIEL …
    Inca o batalie din marele razboi castigata…
    De apreciat indemnul ca unitate sindicala ..sper ca, se va intelege ce trebuie inteles, interesul membrilor de sindicat(cotizantilor) nu a ,,liderilor”…hai macar in al 12 ceas !!!
    UNITATE ….

  8. Noroc cu a patra putere in stat, presa, care mai spune lucrurilor pe nume. Ne minunam de ce ne merge cum ne merge si privim buimaciti in jur de parca nu ne vine sa credem! Asta e situatia. La toate astea se adauga si duplicitatea unor mari lideri de sindicat, semnatari de ccm “recompensati” cu titluri de “specialisti” !
    Ne e greu sa mai credem ca cineva, fie el si un Ministru ca DOAMNA Manescu, ne mai poate gasi leacul pentru a ne “intremna”!
    http://www.puterea.ro/editorial/dictatura-incompetentilor-84997.html

  9. Informez membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) prin intermediul site-ului http://www.fstf.ro că în data de 20.01.2014 instanta a admis acțiunea FSTFR, a respins ca neîntemeiată excepția lipsei de interes a FSTFR invocată de Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare și a dispus anularea Hotărârii adoptate de Consiliul Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare în ședința din 26.06.2013, privind excluderea FSTFR din Alianța Națională Sindicală Feroviară și a respins ca neîntemeiată cererea pârâtei privind cheltuielile de judecată.
    Mai informez membrii de sindicat ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) prin intermediul site-ului http://www.fstf.ro că urmare a pronunțării instanței în sensul că FSTFR face parte în continuare din Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare ( AFTF ) și prin urmare că FSTFR este semnatară prin reprezentanții săi din AFTF de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 (pe toată perioada cât a fost negociat și semnat acest CCM) , FSTFR va încerca atâta cât va fi posibil ca în continuare să îmbunătățească relațiile sindicale din interiorul Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare ( AFTF ), respectiv între FSTFR, FMLR și Federația ELCATEL.
    Precizez că FSTFR va încerca atâta cât va fi posibil ca în continuare să îmbunătățească relațiile sale sindicale și cu celelalte Federații Sindicale Feroviare pentru că FSTFR consideră că toată mișcarea sindicală feroviară trebuie să fie unită.

  10. Grea viața la calea ferată, mai ales financiar.
    „“Nu au fost de acord cu drepturile aferente acestei funcţii, îndeosebi cele financiare, pe care aceştia le-au considerat prea mici în raport cu obligaţiile. În aceste condiţii, au refuzat semnarea contractului. În prezent, Consiliul de Administraţie este statutar şi funcţionează conform legii”, potrivit reprezentanţilor CFR SA.
    În locul lor au fost aduşi Mircea Popa, secretar general în cadrul departamentului pentru energie şi Constantin Sebeşan, manager privat- după cum a transmis CFR SA.”
    http://www.zf.ro/profesii/un-secretar-de-stat-in-ministerul-justitiei-numit-presedinte-al-conducerii-cfr-sa-11932318

  11. ,, Ramona Mănescu era preocupată în special de lipsa de rentabilitate a CFR. Anumite rute pe care CFR Călători le-a catalogat drept nerentabile au devenit extrem de profitabile după ce au fost închiriate către privaţi. Rutele operatorilor privaţi sunt “fantastic de profitabile”, remarca ministrul, în timp ce traseele rămase în folosinţa CFR Călători sunt tot timpul neprofitabile.
    Pe lângă explicaţia logică care se impune, în ale cărei detalii Ramona Mănescu nu a intrat, acest paradox al transformării unor rute păguboase în rute fantastic de rentabile după ce trec de la stat la privat, se mai poate explica şi prin faptul că privaţii au management competent în timp ce CFR nu are. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=newssearch&cd=2&cad=rja&ved=0CC8QqQIoADAB&url=http%3A%2F%2Fro.stiri.yahoo.com%2Framona-m%25C4%2583nescu-vrea-s%25C4%2583-fac%25C4%2583-ordine-la-cfr-062700093.html&ei=phfdUp_AIejTywPRhYCoAQ&usg=AFQjCNHwQ3vxFYp-a8TLGpuYFYbrEcaX1A

    1. MANAGEMENT COMPETENT NU PUTEM AVEA CU DOROBANTU VALENTIN LA “CARMA” CFR CALATORI, DOAR FRUSTRAREA , ABUZURILE SI AROGANTA IL CARACTERIZEAZA ,IN REST , DIN TOT CE A DEMONSTRAT PANA ACUM TINDE CATRE ZERO.

  12. Bine zicea Leonidas, numai FSTFR prin liderii sai se mai opune “nebuniilor” de la Calatori. Ceilalti lideri de ce tac? Le convine? Le e frica? Au cazut la pace? Nu le mai pasa (oare cind le-a pasat?) de membrii lor de sindicat? Sper sa n-o ia “nebuneala” in asemenea hal si spre Infrastructura, ca am auzit si pe la noi de un “Cod de etica” cu trimitere la legi din ‘975 toamna… si de niste comisii de etica conduse de indivizi nu tocmai “etici”…asa o fi?

  13. Domnule Leonidas ai dreptate că pentru Codul Etic al personalului CFR Călători, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) nu a fost consultată asupra prevederilor lui și nici asupra prevederilor,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern. În această situație FSTFR a primit deja o parte din Tabelele Nominale ale salariaților ,,CFR Călători,, nemulțumiți de noul Cod Etic și de ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și va solicita în scris : Managerului Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliului de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunării Generale a Acționarilor ,,CFR Călători,, să revizuiască împreună cu organizațiile sindicale ce au membrii de sindicat salariați ai ,,CFR Călători,, și să modifice corespunzător noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și FSTFR va notifica , de asemenea, pe Managerul Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliul de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunarea Generală a Acționarilor ,,CFR Călători,, că în caz contrar FSTFR va introduce acțiune în instantă pentru anularea noului Cod Etic și a ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern .
    Trebuie reținut că FSTFR și membrii de sindicat ai FSTFR ce sunt salariați ai CFR Călători nu se opun existenței noului Cod Etic și de ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern , dar se opun unor prevederi din aceste înscrisuri care consideră ei că există doar în regimurile dictatoriale și care în plus consideră ei că acele prevederi sunt contrare unor legi în vigoare sau că nu sunt explicite și în modul cum sunt formulate se pot interpreta astfel încât să fie contrar legilor în vigoare și din această cauză înainte de a se pune în aplicare doresc să fie revizuite corespunzător de Conducerea CFR Călători împreună cu organizațiile sindicale din care fac parte…

  14. Ajunge cu minciuna si jaful la CFR Calatori ?
    “Ramona Manescu declanseaza tsunami-ul schimbarilor.
    Faptul ca Ramona Manescu a reusit sa zgaltaie serios mafia transpartinica care „face cartile” licitatiilor trucate de atata amar de vreme este cu atat mai salutar cu cat predecesorii sai, indiferent ca este vorba de Anca Boagiu, Gheorghe Dobre sau Relu Fenechiu, cedasera ministerul in mainile gruparilor de interese financiare. Insa, dupa schimbarea Consiliului de Administratie de la TAROM si demiterea managerului Dan Pascariu, iata ca actualul ministru s-a tinut de cuvant si a continuat lupta cu maharii de la Transporturi. Mai mult, nu doar ca a demis CA de la CFR, dar a si sesizat Parchetul General si DNA cu privire la nenumaratele ilegalitati comise la nivelul fostei conduceri a CFR SA. Ceea ce i-a facut pe angajatii de la caile ferate sa capete incredere in ministrul lor si sa demaste si matrapazlacurile celuilalt „locotenent” impus de Fenechiu la sefia CFR Calatori, Valentin Dorobantu, ale carui zile la conducere sunt ca si numarate”

  15. P.S.
    Domn’Maxim, trimite bre “carticica” cu codul individului pe la televiziuni, pe la presa, pe la senat si camera, pe la doftori si juristi, pe la Consiliul National al Discriminarii, pe unde mai stii matale…sa vedem daca se gasesc doftorii pentru “nazdravan” si sa afle si ei de cine-i condusa “mosia”!
    Poate s-or gindii de doua ori inainte sa mai urce in trenuri…ca acu cind si noi am lasat-o mai moale cu medicalu’si psihologicu’ din lipsa de doftori…nu-i chiar sigur sa te plimbi cu trenul intr-o “mosie”condusa de un ast’fel de “Solmon” ce-i mai mare peste unii neverificati la timp!

  16. “Bizdagania” asta de cod, nascuta din dorinta unui asazis si efemer “manager privat”, nu merita atentia, NU POATE FI DEASUPRA LEGII!
    Creatorul sau confunda dorintele sale, de “despot” pe o “mosie” aruncata undeva in timp si spatiu (lumea a treia), cu legile unui stat din Europa secolului XXI! E inca o dovada ca s-a gresit cu numirea acestui “manager privat” de catre individul ce se afla in prag de “mititica”, era necesar a fi trimis in prealabil putin pe la psiholog si psihiatru!
    Dar unde s-o mai faci si pe asta cind acelasi individ a avut grija “sa alunge” doctorii din spitalele de la Transporturi…probabil “cipcise”ceva individul in legatura cu protejatul sau si nu dorea s-o dea “de rusine”!
    Pierdere de timp cu contrazisul “nebunului”…daca-ti bati capul cu nebunul ajungi ca el…vorba din batrini!
    Frica nu are de ce sa ne fie…nebunul e cu lumea lui…dar daca sare gardul…e vorba de camase de forta sau…de zeghe, dupa cum bate vintul!
    O da Domnul si o veni si un “manager privat” citov la tartacuta…si o da cu buretele peste bizdigania de cod… ca ne facuram destul de ris…vorba lu’nea’Marin!
    Mai bine sa vorbim de ce ne asteapta…adicalea de negocierile care bat la usa…ca pina atunci s-o duce si nebunul! Ioi…dar daca nu s-o lasa dus si ne blagosloveste cu un CCM la fel cu Codul ista?
    Nasol, ca vad ca mai marii de Fratica si Mantescu tac milc! Nici de cod nu zic o iota, nici de negocieri nu-si fac vorba!
    Desteptarea! Ca ne incaleca nebunul…si chiar de se duce mai incolo , noi ne chinuim dupa aia!
    Doamna noastra Ministra, fie-va mila de “supusii de pe mosia nebunului” si scapati-ne mai degraba de “bicisnic”…ca tare multe mai induram!
    Nu de alta, da’sa nu o apucam si noi “razna”…ca atunci poate ne ia cu “furnicaturi mentale” si incepem a demola “acareturile de pe mosie”!
    Nea’ Fratica si nea’ Mantescule “susurati” si voi ceva sa ne scapam de “pezevenchi”…sau voi mucles de frica codului!
    Pieptul sus privirea’nainte ca doar sunteti ditamai “ninja” sindicali, nu-l lasati numa’ pe Domn’Maxim singur cu nebunul…Ca daca-l dovedeste pe el urmati si voi…ca nebunul n-are vina, ca-i cu mintea ratacita!

    1. Întradevăr Leonidas, bat la ușă negocierile unui nou CCM. Trebuie să ne hotărâm repede dar repede ceea ce dorim de la noul CCM. De 5-6 ani stăm cu același salariu de bază, ba mai mult în anul precedent ne-a fost și diminuat cu 2 clase de salarizare timp de 8 luni, în timp ce „specialiști în relații umane” stăteau și continuă să stea numai în „ședințe”(a se vedea locațile alese ptr. ședințe), să dezbată împreună cu managerii privați, ce și cum să mai taie din veniturile CFR-iștilor(vezi CCM infra ,marfă și călători), iar după, participă cu toții(administrație și specialiști) la câte-o masa (îmbelșugată, nu ca a noastră)tovărășească, pe banii oamenilor pe care spun ei că-i reprezintă.
      Concluzie: trebuie să ne hotărâm repede cine și cum ne va reprezenta.
      FSTFR și ANSF, sunt singurii care s-au „bătut” pentru drepturile noastre. Mitinguri, acte către Președinție, către parlament, către guvern-Primul Ministru, către ITM, către Ministerul Transporturilor, etc. toate aceste acte sesizând derapajele, neregulile de la CFR și drepturi ale angajaților încălcate de administrație, ce derivă din CCM, Codul Muncii,etc.și dacă legea permitea (leg. 62/2011) probabil aveam și 1-2 greve și toate astea fără ca liderii să fi fost specialiști în relații umane. Rezultatele le las la aprecierea angajaților CFR(a se vedea presa).
      Părerea mea contează.

  17. Panicosul-e, codul etic deja și-a atins scopul. Ne este frică și să mai comentăm.

  18. ,,Noul cod etic de la CFR Călători, pe post de sperietoare,, și el prevede la art. 12.-(2) ca : ,, În relațiile cu reprezentanții altor state, salariații CFR Călători au obligația de a nu exprima opinii personale privind aspect naționale sau dispute international. ,, .
    Cine poate să-mi spună nici dacă sunt în timpul liber și mă întâlnesc cu reprezentanți ai altor state care sunt și ei în timpul lor liber tot nu am voie să-mi exprim opinia personală ?

  19. În SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a) se vorbește de CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII și se precizează că :,,,,Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. ,, .
    Tinere Feroviar dacă ai înțeles prevederile noului Cod de Etică al personalului CFR Călători, lămurește-ne și pe noi ce avem voie și ce nu avem voie să facem conform noului Cod de Etică al personalului CFR Călători ?

  20. Obiectivul Codului Etic al personalului CFR Călători se realizează conform art. 2. b) și prin informarea publicului cu privire la conduita profesională la care este îndreptățit să se aștepte din partea salariaților CFR Călători.
    Conducerea societății poate fi sesizată de orice persoană de încălcarea prevederilor Codului Etic al Personalului CFR Călători de către salariații CFR Călători conform art. 18. -(1) a).
    Cine poate să-mi răspundă dacă acest Cod Etic va fi pus la dispoziția călătorilor gratuit sau se va pune în vânzare sau ce altă formă de informare referitoare la prevederile noului Cod Etic se va folosi de conducerea CFR Călători și cine ne poate spune cum va înțelege fiecare călător din acest Cod Etic ? ce credeți noul Cod Etic va lărgi astfel posibilitățile de sancționare disciplinară a personalului CFR Călători ?

  21. În SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a) se vorbește de CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII și se precizează că :,,Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.,, .
    Tinere Feroviar ce părere ai că tânăra generație de la Conducerea ACTUALĂ a CFR CĂLĂTORI A PROMOVAT noul Cod Etic al ,,CFR Călători,, pe care mulți salariați ai CFR Călători îl percep ca pe o SPERIETOARE și că se consideră mai constrânși ca niciodată, iar posibilitatile lor de informare sunt din ce în ce mai restrânse pentru că salariații CFR Călători nu mai vorbesc pentru că nu știu ce au dreptul ca să vorbească astfel încât să nu fie contrar intereselor societății sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume ceferistă cu constrangeri foarte mari…

  22. ,, Dorobanţu, numit de Fenechiu
    CA-ul CFR Călători a fost numit în martie 2013, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. Atunci, fostul director general interimar al companiei a fost înscăunat “manager privat”, el fiind şi membru în CA. Preşedintele CA este Alexandrina Gătej, fost consilier al preşedintelui Traian Băsescu. Din CA mai fac parte Dana Galben – care a ocupat mai multe funcţii de conducere în CFR -, Gheorghe Micu (managerul privat al CFR SA, demis vineri) şi Claudiu Octavian Dumitrescu, ambii ocupând în trecut poziţii de conducere la companiile feroviare de stat. Astfel, cu excepţia Alexandrinei Gătej, tot “managementul privat” este tot cel de stat, care a condus CFR ani la rând cu rezultate catastrofale. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  23. ,, Ceferiştii, căutaţi până la rudele de gradul IV

    Odată cu noul Cod etic, ceferiştii sunt obligaţi să semneze o “Declaraţie privind conflictul de interese şi informaţiile confidenţiale” prin care să precizeze dacă au vreo relaţie contractuală cu o societate privată cu acelaşi obiect de activitate ca CFR Călători, iar într-un astfel de caz, să se angajeze în scris că vor renunţa la ea în 30 de zile pentru a putea rămâne la societatea de stat. În caz contrar, ei pot opta în acest termen să demisioneze pentru a-şi putea păstra jobul de la firma privată. Totodată, salariaţii trebuie să declare dacă soţul/soţia sau rudele de până la gradul IV sunt (sau nu) angajaţi la CFR Călători sau dacă aceştia deţin funcţii sau sunt acţionari la o firmă concurentă CFR Călători. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  24. ,,Noul cod etic de la CFR Călători, pe post de sperietoare
    Fără minijupuri şi zdrăngănele
    Angajaţii – alţii decât cei obligaţi să poarte uniformă la serviciu – sunt informaţi şi cu privire la vestimentaţia pe care trebuie să o poarte atunci când lucrează cu publicul. Potrivit capitolului “Conduita vestimentară”, CA recomandă o ţinută sobră şi îngrijită pentru ambele sexe, “recomandându-se stilul clasic şi convenţional”. “Pentru bărbaţi, ţinuta sobră, stilul clasic şi convenţional presupun: cămaşă albă sau în culori deschise cu o cravată simplă, neţipătoare şi sacou sau costum la un rând, din materiale închise la culoare. Pentru femei, ţinuta sobră înseamnă taioare, fuste şi pantaloni în stil clasic sau rochii cu croială clasică simplă; bluze şi pulovere de diverse combinaţii fără tente excentrice. Bijuteriile, încălţămintea, accesoriile purtate vor fi în general simple, silenţioase, iar machiajul va fi discret. Se vor evita atât la salariaţii care poartă uniformă, cât şi la restul salariaţilor următoarele: haine prea strâmte, cu decolteuri adânci sau din materiale transparente şi culori stridente; pantaloni scurţi sau fuste scurte; încălţăminte tip papuci, şlapi; bijuterii în exces sau de dimensiuni masive şi opulente”, stipulează Codul etic. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  25. ,, Noul cod etic, pe post de sperietoare
    “În activitatea lor, salariaţii CFR Călători au obligaţia de a respecta libertatea opiniilor şi de a nu se lăsa influenţaţi de considerente personale”, se arată în capitolul “Libertatea opiniilor” din Codul etic. Totodată, relaţiile cu presa se asigură doar de către persoanele desemnate de directorul general al CFR Călători. Salariaţii nu au voie nici să formuleze sesizări sau plângeri calomnioase, se mai arată în Cod.
    Cât priveşte răspunderea, e limpede ca bună ziua: “ Încălcarea dispoziţilor prezentului Cod etic de către salariaţii CFR Călători constituie abatere disciplinară şi se sancţionează, în condiţiile legii şi ale normelor interne ale societăţii, cu sancţiuni care pot conduce inclusiv la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă. Personalul CFR Călători răspunde patrimonial, potrivit legii, în cazurile în care, prin faptele săvârşite cu încălcarea normelor de conduită profesională, aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice”. Nu ştim exact la ce a vrut să facă referire acest ultim articol, dar bănuim că se referă strict la directorii companiei. Cu alte cuvinte, salariaţii care le dezvăluie abuzurile sau matrapazlâcurile sunt şi buni de plată, şi daţi afară. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  26. ,, Noul cod etic, pe post de sperietoare
    Codul etic, aprobat de CA al CFR Călători la 19 decembrie 2013, reglementează normele de conduită profesională a salariaţilor, care sunt obligatorii pentru toţi angajaţii societăţii. Potrivit Anexei nr. 2 la HotărâreaCA nr. 64 din 19.12.2013, “obiectivele prezentului Cod etic urmăresc să asigure creşterea calităţii serviciului public şi a satisfacţiei clientului, cu efecte de sporire a veniturilor societăţii, evitarea conflictului de interese, precum şi eliminarea birocraţiei şi a faptelor de corupţie”.
    Lăsând la o parte câteva principii generale fireşti, referitoare la profesionalism, cinste şi corectitudine, documentul enunţă obligaţii interesante ale salariaţilor în ceea ce priveşte “loialitatea faţă de societate”. Astfel, conform art. 7, angajaţilor CFR Călători “le este interzis să exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea societăţii în care îşi desfăşoară activitatea, cu politicile şi strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual“ (n.r., vezi articolul de faţă). Totodată, salariaţilor le este interzis să facă aprecieri în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care societatea este parte, dacă nu sunt abilitaţi în acest sens (vezi cazul sindicatelor cu care CFR Călători are nenumărate litigii în desfăşurare). Angajaţilor le este interzis, totodată, “să dezvăluie informaţiile la care au acces în exercitarea atribuţiilor de serviciu, dacă această dezvăluire este de natură să atragă avantaje necuvenite ori să prejudicieze imaginea sau drepturile CFR Călători ori ale altor salariaţi ai CFR Călători, precum şi ale persoanelor fizice sau juridice”. Nu în ultimul rând, salariaţilor le este interzis “să acorde asistenţă şi consultanţă persoanelor fizice sau juridice, în vederea promovării de acţiuni juridice ori de altă natură împotriva CFR Călători”. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  27. ,, Managerii privaţi de la CFR Călători par a fi următorii pe listă pentru destituire, după cei ai TAROM şi CFR SA, conform declaraţiilor făcute în luna decembrie de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. Un control de fond a fost efectuat şi la CFR Călători, iar rezultatele sunt aşteptate în următoarele zile.
    În disperare de cauză, conducerea societăţii încearcă să stopeze orice scurgere de informaţii din interior, ameninţându-i (n.r., prin noul Cod etic, pe care-l vom sintetiza astăzi) pe angajaţii care ar îndrăzni să discute orice aspect legat de companie cu sancţiuni disciplinare care merg până la desfacerea contractului de muncă. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  28. ,, Primul număr din 2014 al Buletinului informativ emis de CFR Călători aduce noutăţi interesante pentru angajaţii companiei. Conducerea a publicat un nou Regulament intern şi un Cod etic valabil pentru toţi ceferiştii, care se doresc mai presus de lege, respectiv de Codul muncii. Scopul principal al celor două normative semnate de directorul general Valentin Dorobanţu este acela de a pune pumnul în gură oricărui angajat al CFR Călători, care este atenţionat din start că va fi dat afară dacă dezvăluie cea mai mică informaţie din companie fără aprobare oficială. Dincolo de lucruri fireşti care ţin de compartamentul la serviciu şi de etica angajaţilor, unele prevederi dorite a fi instituite de Dorobanţu sunt abuzive, putând fi contestate în instanţă cu certitudinea victoriei. ,, .
    Solicit cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  29. Buru într-un comentariu spunea că la noi Românii referindu-se la politicieni : ,,- V-aţi construit un aparat uriaş de represiune: ministere, agenţii, deconcentrate conduse de voi şi clientela voastră politică. Prin ei, controlaţi tot, terorizaţi instituţiile mai ceva decât poliţia politică a lui Ceauşescu.
    – Nu populaţia se află în A.G.A. şi C.A. din Companiile şi Băncile de Stat, plătite, am văzut, regeşte, ci voi, clasa politică.
    – Nu populaţia a stricat ţara asta la fiecare patru ani, ci voi, clasa politică. ,, .
    Cred că are dreptate Buru când spune că clasa politică este de vină că admite , de exemplu pe Managerul Privat de la CFR Călători pentru că la CFR Călători unde deși s-a pus Manager Privat pe domnul Valentin Dorobanțu, prestația CFR Călători a continuat să scadă fără a se justifica real , temeinic și fondat această scădere a prestației CFR Călători în anul 2013 când exista un Mers de Tren pe 2013 aprobat de toți factorii de decizie din România și care în plus era și publicat și pus în aplicare … Domnilor Politiceni susțineți un Manager Privat la CFR Călători care se ocupă de HÂRTII și de FSTFR și Sindicatele affiliate la FSTFR în loc să se ocupe de adevărata eficientizare a CFR Călători ?
    Da eu cred că CFR Călători se ocupă în schimb de ,,HÂRTII,, CE SIGUR NU VOR EFICIENTIZA ,,CFR CĂLĂTORI,, , respectiv : de un NOU COD ETIC și de o nouă ,,DECLARAȚIE privind CONFLICTUL de INTERESE și INFORMAȚIILE CONFIDENȚIALE . Această situație a fost observată și de ziarul ,,PUTEREA ,, și pentru a arăta acest fapt dădeam citatul :
    ,,Asa ceva nu se poate si totusi se poate la CFR Calatori ! ,, și solicitam cititorilor sit-ului https://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  30. Buru într-un comentariu spunea că noi Românii : ,,căutam luminiţa de la capătul tunelului, pe care văd că n-am mai găsit-o.
    Va fi, probabil, lumânarea de la căpătâiul părinţilor şi bunilor noştri.
    Şi-acum aud că România se duce fix în faliment. ,, .
    Și eu într-o postare gândindu-mă că și conducerea CFR Călători în loc să caute cu toate forțele lumina de la capătul tunelului pentru a ne îndrepta apoi cu CFR Călători spre acea luminiță de la capătul tunelului, CFR Călători se ocupă în schimb de ,,HÂRTII,, CE SIGUR NU VOR EFICIENTIZA ,,CFR CĂLĂTORI,, , respectiv : de un NOU COD ETIC și de o nouă ,,DECLARAȚIE privind CONFLICTUL de INTERESE și INFORMAȚIILE CONFIDENȚIALE . Această situație a fost observată și de ziarul ,,PUTEREA ,, și pentru a arăta acest fapt dădeam citatul :
    ,,Asa ceva nu se poate si totusi se poate la CFR Calatori ! ,, și solicitam cititorilor sit-ului http://www.fstf.ro să citească mai mult pe sit-ul :
    http://www.puterea.ro/economie/directorul-dorobantu-baga-pumnul-in-gura-angajatilor-prin-intermediul-unui-asa-zis-cod-etic-84550.html

  31. sa-mi fie iertate unele litere lipsa…. ne grabim asa ca intre doua trenuri neanulate inca.

  32. Tinere Feroviar ce părere ai că tânăra generație de la Conducerea ACTUALĂ a CFR CĂLĂTORI A PROMOVAT noul Cod Etic al ,,CFR Călători,, pe care mulți salariați ai CFR Călători îl percep ca pe o SPERIETOARE și de faptul că tânăra generație de la conducerea CFR Călători a promovat obligația fiecărui salariat al CFR Călători să dea ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern al ,,CFR Călători,, , declarație pe care foarte mulți salariați ai CFR Călători o consideră că fiind anormală pentru că ei ce nu fac parte din servicii ( SRI etc. ) , Poliție sau Armată etc ca să fie căutați și verificați până inclusiv la rudele de gradul IV și deci ,,Tinere Feroviar,, te întreb ce părere ai de noua generație de la conducerea CFR Călători ? Te întreb ,,Tinere Feroviar,, nu crezi că ambele generații au fiecare vina ei pentru ce se întâmplă în prezent ?

  33. Mai are cineva tupeul sa execute silit pentru a recupera drepturile salariale castigate in instant ?? grija mare baieti ca intrati sub incidenta regulamentului si al codului, ce naiba ……..suntem sau nu fideli ?? aceasi grija si pentru tine neicusorule smart , detinerea de sabii,macete si alte arme albe in birou contravin aceluiasi regulament si cod ,sau……pentru mataluta nu se pune ??????

  34. În SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a) se vorbește de CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII și se precizează că : ,,Apoi, la urma urmei, nu este de mirare că există aici un veritabil paradox – in perioada majorității personalului de generatie anterioară a decăzut sistemul – iar acum acuză necontenit generatia tânară că este indubitabil responsabilă de acest esec. ,,.
    Cred că de vină pentru CONFLICTUL DINTRE GENERATII sunt atât generatie anterioară pentru că tacit a refuzat în mare parte să pregătească real noua generație (respectiv pe generația tânără) , dar și generația tânără pentru că în mare parte se crede a tot știutoare și din această cauză nu se văd rezultatele dorite. Astfel deși la Conducerea ,,CFR Călători,, a fost pe rând și generația anterioară de imediat după REVOLUȚIE și aceasta a reușit doar să mențină un număr de trenuri de călători zilnice remorcate de ,,CFR Călători,, ( o prestație constantă pentru ,,CFR Călători,, ) și ulterior a urmat generația tânără ce nu a reușit nici măcar să mențină acel număr de trenuri de călători zilnice remorcate de ,,CFR Călători,, ( respectiv să mențină acea prestație constantă pentru ,,CFR Călători,, care a fost menținută după REVOLUȚIE de generația anterioară ). Motivele invocate de ambele generații sunt multiple pentru a se încerca să se justifice de ce nu s-a ajuns și la ,,CFR Călători,, să fim la fel ca și ceilalți operatori de transport feroviar de călători de stat din țările europene, cu toate că am avut la conducerea ,,CFR Călători,,SA pe rând întâi generația anterioară și în ultimul timp generația tânără…

  35. În SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a) se vorbește de CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII și se precizează că : ,,Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice,,.
    Cred că acum prin noul Cod Etic al ,,CFR Călători,, și prin ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern al ,,CFR Călători,, va fi pentru salariații ,,CFR Călători,, din nou o trecere relativ bruscă de data asta de la sistemul capitalist, din nou, spre sistemul comunist , individul din prezent fiind fortat să se zbată sub povara unor noi constrângeri mentale legitimate de catre o serie intreagă de noile concepte ale sistemului capitalist pentru noi Românii amestecată cu o serie întreagă de vechi concepte din sistemul communist.

  36. În SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a) se vorbește de CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII. Să nu uităm că prin apariția Managerului Privaț și la Unitatea de Stat ,,CFR Călători,, și prin măsurile și dispozițiile conducerii ,,CFR Călători,, aplicate pentru salariații ,,CFR Călători,, și datorită anulărilor repetate a unor trenuri de călători zilnice ale ,,CFR Călători,, în anul 2013 prevăzute prin HG nr. 74/2012 să existe 4 ani ( să existe perioada 2012-2015) care au rămas anulate și în anul 2014 există și un conflict între comportamentele salariaților ,,CFR Călători,, rezultat din modul diferit cum înțelege sau cum percepe fiecare salariat în parte măsurile și dispozițiile conducerii ,,CFR Călători,, aplicate pentru salariații ,,CFR Călători,, și din modul diferit cum înțelege sau cum percepe fiecare salariat în parte anulările repetate a unor trenuri de călători zilnice ale ,,CFR Călători,, în anul 2013 prevăzute prin HG nr. 74/2012 să existe 4 ani ( să existe perioada 2012-2015) și care au rămas anulate și în anul 2014 .
    Aceste conflicte despre care am vorbit mai sus cred că reprezintă una din cauzele multor sancțiuni disciplinare aplicate salariaților ,,CFR Călători,, în anul 2013 și în prima lună a anului 2014.
    Referitor la întrebarea: ,, Inainte să emită aceste prăpastii numite Regulament Intern si Cod Etic au consultat si federatiile sindicale asa cum ar fi fost normal ??? ,, pot să răspund că Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România ( FSTFR ) nu a fost consultată în nici un caz asupra noului Cod Etic și nici asupra ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern. În această situați FSTFR strânge Tabelele Nominale ale salariaților ,,CFR Călători,, nemulțumiți de noul Cod Etic și de ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și va solicita în scris : Managerului Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliului de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunării Generale a Acționarilor ,,CFR Călători,, să revizuiască împreună cu organizațiile sindicale ce au membrii de sindicat salariați ai ,,CFR Călători,, și să modifice corespunzător noul Cod Etic și ,,Declarația privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern și FSTFR va notifica , de asemenea, pe Managerul Privat al ,,CFR Călători,, , Consiliul de Administrație al ,,CFR Călători,, și Adunarea Generală a Acționarilor ,,CFR Călători,, că în caz contrar FSTFR va introduce acțiune în instant pentru anularea noul Cod Etic și a ,,Declarației privind conflictul de interese și informațiile confidențiale,, din noul Regulament Intern .

  37. P.S. Se intreba cineva daca or fi fost consultate federatiile sindicale. Pe cine sa consulte? Pe acei “specialisti” care obedienti si farisei se intrec in temenele in fata “managerului” de care sunt legati prin “marafeturi si bonusuri”? Mai poate cineva crede ca ar avea un cuvint de spus sau se mai sinchiseste “virful” sa-i intrebe cind stie ca-i are la “degetul mic”! La fel va fi si la negocieri, mai sperati altceva?

  38. Cind citesti “scurtele destainuiri” si apoi citesti si “codul de etica” poti sa tragi concluzia care este valoarea creatorilor si de ce ne merge asa “de bine”!
    Daca in primul caz iti vine sa-ti “scoti palaria” in semn de respect pentru adevarurile spuse si sa-ti revina speranta ca poate ne va fi mai bine cit timp mai exista si oameni care spun si gindesc astfel, in al doilea caz iti vine “sa-ti iei cimpii sau sa-ti faci sepuku” cind vezi ineptii insumate si ridicate la rang de “lege” (cod=ansamblu de reguli, norme…,) de catre un individ numit (de conjuctura) “manager”!
    Valoarea creatorilor , atit de diferita, este masurata pe o “scara a valorii rasturnata”. Primul e un necunoscut tinar feroviar, dar recunoscut de fiecare din noi (feroviarii de “jos”) ce suntem in asentimentul lui si ne regasim alaturi de el. Al doilea e un cunoscut “manager” feroviar, dar blamat de feroviarii “de jos” care nu-l pot recunoaste (prin ce gindeste si ce face) ca si “conducator”.
    Pe “scara rasturnata” primul e la baza iar al doilea e in virf!
    Efectul “scarii” este ca cei din “virf” conduc (din pacate) iar cei de la “baza” sufera! Cauza nu e “scara” ci faptul ca e “rasturnata”.
    Cit timp va mai fi “rasturnata” ne va merge la fel “de bine”.
    Depinde de capacitatea noastra de intelegere, de vointa si hotarirea noastra pentru a reaseza scara in pozitia ei fireasca!

  39. Inainte sa emita aceste prapastii numite Regulament Intern si Cod Etic au consultat si federatiile sindicale asa cum ar fi fost normal ??? Si daca da care a fost punctual lor de vedere ??? Sau sa mergem si mai departe au avut puterea si curajul sa se priveasca ei insasi in oglinda ???.Sa faca bine acesti DOMNI sa-l aplice pe pielea lor cel putin 3 luni si garantat nu va mai fi nevoie de restructurari ,vom putea inchiria tot ministerul transporturilor si sucursalele,cel putin asa vom avea ceva bani pentru investitii,si reparatii din spatiile inchiriate.Mai are si tupeul sa-si puna semnatura pe aceste material de propaganda pur comuniste (rusine),azi… maine toata suflarea (mai putin sefii) la salopete de aceasi culoare ,botnite,ochelari de cal , plecaciuni ,priute si sarutari de fund la sefi . Adevarata Democratie (dreptul la opinie ,dreptul la libera exprimare(zero), ai dreptul de a elogia si preaslavii pe directorul general Dumnezeul CFR Calatori .

    1. MANAGERUL “SMART” DOROBANTU , PE FRATICA SI MANTESCU NU-I MAI CONSULTA , CONSIDERA DIN OFICIU CA SUNT DE ACORD ?
      CAM AICI AM AJUNS …

  40. trist dar adevarat,ne vindem votul pe 50 de lei,o punga de faina,o sticla de ulei,un telefon mobil, etc,etc,mentalitatea asta ne-a adus aici,oamenii de valoare,cei cu personalitate si coloana vertebrala au plecat de mult din tarisoara asta ori au parasit cele lumesti,discernamantul celor ramasi nu mai conteaza,la mare pret sunt non valorile,pitipoancele si maneaua politica.

  41. Buru-le iti dau like-imi place, cu un singur amendament– vina este a noastra ca-i alegem; alegem fara discernamant.

  42. Aceasta postare are ca sursa reteaua de socializare Facebook,subscriu neconditionat la acest manifest pentru ca daca acesti guvernanti nu se vor trezi vom iesi cu totii in strada sa ne aparam drepturile,ne-am saturat de Bianca,Elodia,Becali,Basescu,Ponta,Antonescu si alte subiecte de prost gust livrate de televiziunile non stop cand de fapt realitatea este alta. Protestez !

    NU ESTE NECESAR CA TOTI SA FITI DE ACORD CU CELE DE MAI JOS.

    Nu înţeleg de ce ţipă Ponta si Băsescu la mine. De ce mă ameninţă că intră România în colaps. În ceea ce mă priveşte, ţara mi se pare în colaps dintodeauna. De când m-am născut. Comuniştii, nu ştiu cum se făcea, dar nu se ajungeau fără să ne ia la contract porcul din coteţ. Erau stăpâni pe livada noastră, pe cazanul cu ţuică, pe orătăniile din bătătură.
    Pe capitalişti i-am primit cu bucurie generoasă, aproape nefirească.Trezirea din reverie m-a dus în primul colaps. În dificultate a fost ţara şi la mica privatizare, şi la marea privatizare, şi după ce am scăpat de primul FMI, şi când duduia economia, şi când căutam luminiţa de la capătul tunelului, pe care văd că n-am mai găsit-o.
    Va fi, probabil, lumânarea de la căpătâiul părinţilor şi bunilor noştri.
    Şi-acum aud că România se duce fix în faliment. Iar guvernantii mă solicită să fiu solidară nu ştiu cu cine, să dau 25% din leafa mea, 15% din pensia mea.
    Mă uit la Băsescu, la Ponta si la cei ce se perinda zilnic la televizor şi nu seamănă a om aflat în criză. Nici Guvernul sau Parlamentul nu sunt în criză. Nici miile de hectare de vile nu-s crizate. Dar, defectul meu, am avut ochi de văzut şi urechi de auzit.
    – Da. Aparatul de Stat este uriaş. Dar nu populaţia l-a făcut uriaş.
    Voi, clasa politică, l-aţi transformat în monstru.
    – Dacă există un monstru care căpuşează mediul privat, acela nu este profesorul, doctorul, inginerul, funcţionarul public; monstrul care a încălecat ţara asta sunteţi voi, clasa politică. Şi pentru că sunteţi la putere peste tot, voi, PDL, PSD PNL si gascutele mai mici, PC, UDMR, Partida romilor, partidele minuscule cu tenta de reprezentant minoritati, sunteţi grasul care l-a încălecat pe slab !
    Aţi devastat România cum nici popoarele migratoare n-ar fi reuşit. Şi-apoi aţi călărit ţara, aţi luat-o sub asuprire. Nici nu mai poate respira, de câtă clientelă i-aţi vârât pe gât.
    – Aţi spart instituţiile Statului nu pentru că aşa era necesar, ci pentru că vă trebuiau posturi de conducere pentru clientela de partid.
    – Aţi creat instituţii noi nu pentru că nu funcţiona statul fără ele, ci pentru că aţi avut un mofturos căruia, fiindcă i s-a năzărit să fie mare director, mare preşedinte, i-aţi fabricat o instituţie.
    Şi nu v-a ajuns: an de an, legislatură de legislatură, aţi mai creat alte structuri; aţi adus directori noi, ceilalţi au rămas în sistem. Capuse lacome, corupte si fara control, ce fac ca legea si bunul simt sa nu se intalneasca nicicand.
    – Nu populaţia ocroteşte fărădelegea în ţara asta, ci voi, cu cercurile voastre de interese cu tot.
    – Nu populaţia a votat pensii de 370.000.000 lei vechi. Şi venituri de 100.000 de euro pe an, de la stat. Voi, clasa politică, aţi făcut-o: în guvernele formate din partidele voastre, în parlamentul format din partidele voastre, iar legile le-a promulgat…
    instituţia preşedintelui României.
    – Nu mama-mare din pământ a distrus industria, a vândut petrolul şi rafinăriile, a tăiat pădurile şi a mânărit pământurile. Ministere conduse de voi, clasa politică, au făcut-o. Prefecturile voastre, Consiliile judeţene ale voastre, Primăriile voastre.
    – Nu populaţia a prăpădit banii statului – sute şi mii de miliarde de lei, munţi de bani, pe licitaţii trucate, pe lucrări proaste, inutile, pe şosele cu gropi, pe autostrăzi care înghit bani cu ghiotura, ci primarii voştri, ai clasei politice; consilierii voştri, ai clasei politice; miniştrii voştri, ai clasei politice.
    – Nu populaţia a organizat doi ani întregi de dănţuieli, de parcă venea
    sfârşitul lumii. Voi, clasa politică, aţi făcut-o. Pe banii cui ?! Pe ăştia pe care-i tăiaţi de la pensionari !
    – V-aţi construit un aparat uriaş de represiune: ministere, agenţii, deconcentrate conduse de voi şi clientela voastră politică. Prin ei, controlaţi tot, terorizaţi instituţiile mai ceva decât poliţia politică a lui Ceauşescu.
    – Nu populaţia se află în A.G.A. şi C.A. din Companiile şi Băncile de Stat, plătite, am văzut, regeşte, ci voi, clasa politică.
    – Nu populaţia a stricat ţara asta la fiecare patru ani, ci voi, clasa politică.
    Cum aţi venit, aţi distrus tot ceea ce a făcut guvernul de dinainte şi aţi luat-o iar de la zero. Şi-apoi, aţi rostogolit vinovăţii între voi, partidele politice, de parcă aţi fi jucat ping-pong cu România.
    Daţi-vă afară întâi pe voi şi clanurile voastre şi-apoi să v-atingeţi de părinţii noştri !
    Şi veniţi, acum, să mă trageţi de urechi pe mine. Să ne trageţi de urechi pe noi, că se duce România de râpă.
    Vreţi s-o scoateţi din criză pe spinarea şomerilor, a pensionarilor şi a
    bugetarilor de execuţie, cei care vă ţin în spate aleşii şi numiţii, în funcţiile de conducere.
    Cu ce curaj ? Cu ce moralitate ? Cata nesimtire ! …
    Până să vă atingeţi de pensionarul ăla slăbănog, de profesorul care v-a pus creionul în mână, de medical care se zbate sa salveze viata romanului, dar si a voastra, restructuraţi-vă întâi pe voi !
    Daţi-vă afară şi în şomaj pe voi, pe oamenii voştri, ai clasei politice, şi după aceea scuipaţi pe noi. După aceea umblaţi la salariile şi pensiile necăjite.
    După aceea să-l certaţi pe bătrân că mai are îndrăzneala să trăiască, să ducă România-n faliment, cu venitul lui gras, de 500, sau de 600 de lei.
    1.Dacă nu sunteţi capabili să comasaţi sau să desfiinţaţi instituţiile de pomană create de voi, clasa politică, măcar reduceţi numărul de directori. Aveţi o droaie de şefi. Aţi umplut ţara de şefi. Pe ei daţi-i afară întâi şi după aceea ajungeţi la pensionar. Sau la doctor.
    2. Trei sferturi dintre directorii voştri pe care i-aţi instalat, moţ, în instituţiile bugetare, au afaceri acasă. Fac afaceri cu banul public.
    Daţi-i pe aceştia afară! Nu ei să mănânce cu două guri, şi de la Firma lor grasă, şi de la buget, iar altul să crape de foame !
    3. Luaţi-vă clientela politică din toate A.G.A şi C.A. ale Companiilor de Stat, de pe lângă primării, consilii judeţene şi ministere. Aveţi deja directori acolo, există specialişti.
    4. Daţi-vă afară consilierii de la birourile demnitarului. De ce aţi crede că ei sunt mai puţin paraziţi pe buget decât profesorul ?
    5. Daţi-vă afară consilierii de pe lângă miniştri, secretari de stat, subsecretari de stat, primari, prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene, căţel, purcel, directori generali, din
    Companiile de Stat, din parcurile industriale !
    6. Încetaţi să mai căpuşaţi ministerele / primăriile / consiliile judeţene cu clientela pe care o serviţi cu miliarde de euro.
    7. Voi, clasa politică, aţi creat şi întreţineţi evaziunea fiscală şi munca la negru, mita, spaguiala si incorectitudinea. Oamenii voştri, ai partidelor, protejează, feresc si indruma intretinerea situatiei confuze. Îi apără (cu implicarea organelor Statului), să nu-i descopere pe cei ce incalca legea. Spaguiala nu are frontiere partinice. Se ia si se imparte frateste. Aceasta reprezinta liantul incalcarilor legilor. Pe toti acestia ii
    apără de lege, prin incalcarea legilor, in detrimentul omului sincer, neprotejat si aflat in afara acestui cerc de protejati.
    8.După ce veţi face toate astea, abia atunci să aveţi îndrăzneala să vă legaţi de bătrânii acestei ţări, de oamenii cinstiti si (pana acum) rabdatori. Asta este România, domnule Băsescu !Asta este Romania, domnule Ponta !
    O ştiţi, o cunoaşteţi, dar nu îndrăzniţi să vă apropiaţi de clanuri. Dar vă este la îndemână să-i jupuiţi de vii pe bătrâni. Sunt inofensivi, ascultători, mult prea blajini, tăcuţi. Loviţi-i cu nădejde !Ei nu ţipă.