CFR-iştii işi recapătă toate drepturile de călătorie ce au fost limitate!

În ședința de guvern din data de 12.12.2014 s-a dezbătut pe lângă proiecte de lege, hotărâri și trei ordonanțe de urgență, în care la primul punct de ordonanță era: 1. ORDONANŢA DE URGENŢĂ privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, Ordonanță pe care Guvernul a adoptat-o. (vezi aici informația de presă a ședinței…).

În această Ordonanța de urgență nr. 83/2014 apărută în Monitorul Oficial nr. 925 din 18.12.2014, prin care se stabileşte salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, nu a mai prelungit prevederile art. 19 litera (a) [Art. 19 litera a) spune următoarele:- In anul 2012 se acorda reduceri de tarife sau, dupa caz, gratuitati, numai in limita a 3 calatorii dus-intors sau 6 calatorii simple, la facilitatile de transport prevazute de urmatoarele acte normative:   a) art. 1, art. 2 alin. (1), (2) si (4), art. 3 alin. (1) si (2), art. 4 alin. (1), (2) si (3), art. 5, art. 8 alin. (1), (2) si (3), art. 9 alin. (1), art. 11 alin. (1) si art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind calatoriile gratuite in interes de serviciu si in interes personal pe caile ferate romane, republicata, cu modificarile ulterioare;] din OUG nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011 prin care se limitau gratuitatile la transport ale personalului feroviar.

La Art. 39. din Ordonanța de urgență nr. 83/12.12.2014  se arată că ” Prevederile art. 18 şi art. 19 lit. b) şi c) ale art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, se aplică în mod corespunzător şi în anii 2015 şi 2016.”  De aici înțelegem că prevederile de la liera a) al art. 19 din OUG nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, ce au fost prezentate mai sus, nu se vor mai aplica categoriilor de salariați cuprinse în acest paragraf, astfel revenindu-se la prevederile Ordonanței de GUVERN nr. 112/1999. (vezi Ordonanta Guvernului nr. 112/1999).

SHARE

19 Responses

  1. inseamna ca nu am castigat nimic ,dar de ce nu se pot impozita si permisele la fel ca si autorizatiile ? si in ce baza legala se impoziteaza permisele ? ma refer cum sa ajuns la suma cu care se impoziteaza ?

  2. Răspuns pentru Mecanic de mecanic :
    S-a semnat Act Adițional la Acord în 14.01.2014 tocmai pentru ca până cel târziu la sfârșitul lunii ianuarie 2015 să se poată intra în posesia autorizațiilor de călătorie și se va impozita numai călătoriile efectuate în interes personal …

  3. Ce ne puteti spune, domnule Rodrigo despre autorizatiile de calatorie pe anul 2015??? Incepand cu ce data se vor emite??? Se vor impozita si ele??? Multumesc !!!

  4. SARBATORI FERICITE ,SI UN AN NOU FERICIT CU MULTE IMPLINIRI !!!

  5. Dorim un CRACIUN FERICIT alaturi de cei dragi ,tuturor celor care ne cunosc.FAM. Manolescu.

  6. RETROSPECTIVA SITE-ULUI 2014 –FSTFR / ANSF(Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România / Alianta Nationala Sindicala Feroviara

    Anul 2014, debuteaza pe Site-ul https://www.fstf.ro cu o scurta scrisoare a unui CFR-ist, unde ceferistul respectiv face o scurta radiografie a ceea ce a însemnat 24 ani de democratie la Calea Ferată. Multe comentarii, multe adevaruri spuse de comentatorii site-ului.

    In luna Februarie, conducerea CFR Calatori notifica toate Federatile de inceperea negocierilor pentru un nou CCM 2014-2015. Surpriza, administratia impreuna cu celelalte Federatii contesta participarea FSTFR ca federatie la negocieri.Ca atare ,Presedintele FSTFR Maxim Rodrigo Gabriel, pe loc le notifica scriind de mana pe o coală A4, comisia de negociere din partea ANSF, (din partea Aliantei Nationale Sindicale Feroviare din care face parte si FSTFR), Alianta care si-a castigat reprezentativitatea in instantă in 2012. Trebuie precizat ca reprezentativitatea ANSF a fost contestata in instanta de catre administratie, prin Directorul General(manager privat) in anul 2013 si care pierde definitive si irevocabil procesul cu ANSF de la Curtea de Apel Bucuretti si ii este recunoscuta din nou reprezentativitatea ANSF la Sector de activitate Terestru si Servicii Conexe. La sfarsitul aceluiasi an 2013,celelalte două semnatare a CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 : Federatia FNFM/C impreuna cu Alianta AFTF (FML), contesta si ele reprezentativitatea in instantă a ANSF al cărei Presedinte este Maxim Rodrigo Gabriel, dar si aceste două organizatii sindicale pierd procesul la Curtea de Apel Bucuresti . Deci ANSF(FSTFR) putea din nou sa-si reprezinte membrii de sindicat la negocieri. Trebuie amintit ca la acest proces de anulare a reprezentativitatii ANSF , cele 2 federatii , FNFM/C si AFTF( FML), au fost reprezentati de 3 avocati plătiti din fondurile membrilor din FNFM/C si de AFTF( FML) si care durat tot anul 2014, chiar in timpul negoierii Acordurilor. Asta sa vedeti cat am fost de ,,iubiti,, de administratie si de ceilati colegi de la federatile sindicale participante la negocieri.
    Aici mai trebuie amintit si ca În a doua parte a anului 2013 , FML ( Federatia Mecanicilor de Locomotiva condusa de d-l Mantescu Iulian) din AFTF (Alianta Federatilor Tehnice Feroviare), exclude FSTFR din AFTF( din Alianta Federatilor Tehnice Feroviare). De ce? Pentru ca FSTFR este singura Federatie care în anul 2013 cere în scris d-lui Dorobantu Valentin (manager Privat la aceea ora), negocierea Anexei 1 comform prevederilor CCM 2012-2014 care cuprind negocierea Anexei 1 până la sfârsitul trimestrului 1 al anului 2013. Pentru ca nu se realizeaza, FSTFR cere intrunirea comisiei Patronat-Sindicate comform prevederi CCM si se pare ca acest lucru a deranjat foarte mult administratia de la aceea vreme. Pentru că excluderea nu s-a facut statutar, FSTFR cere in instanta anularea deciziei de excludere din AFTF( asta insemnând alt process deschis, pe langa cele deschise pentru drepturile salariale). Aceasta excludere, trebuia sa-si faca efect si pe termen lung, adica se urmărea neparticiparea FSTFR( federatie preponderenta, la aceea ora , din membii de sindicat mecanici de locomotivă ai CFR Calatori si la care in decursul anului 2014 au aderat membrii de sindicat din toate functile, sefi tren, conductor, casieri, tesa,lacatusi de revizie, etc.) la negocierile noului CCM 2014-2015(care in 2014 au devenit numai Acorduri, spre nemultumirea membrilor de sindicat).

    Luna Martie nu s-a putut tine legatura cu membrii de sindicatiai FSTFR / ANSF- pentru o informare rapida si corecta a cititorilor site-ului, deoarece prin Regulamentul impus de catre administratie-d-l Dorobantu- ni s-a impus clar ca nu avem voie sa comunicam cu presa (in scris sau verbal, incluzand si site-ul FSTF.ro) sub amenintarea cu datul in judecata. Precizez ca ,stadiul negocierilor Acordurilor a fost tinut prin liderii de sindicat ai FSTFR.

    Luna Aprilie s-a sfarsit prin semnarea Acordului si de către FSTFR, asta dupa ce in timpul negocierilor din Aprilie, ANSF a notificat CFR Calatori ca exista premizele declansarii conflictului de interese, pana la Greva Generala,“ În data de 23.04.2014 Alianta Natională Sindicală Feroviară ( ANSF) a notificat SNTFC,,CFR Călători,,SA că în baza art. 161.-(b) si (c) si a art 162.-(1) , (2) si (3) din Legea nr. 62/2011 există premisele declansării unui conflict colectiv de muncă. S-a făcut mentiunea de către ANSF că pe timpul celor 60 zile de negociere si prin sesizarea respectivă s-a precizat revendicările angajatilor, motivarea acestora, precum si propunerile de solutionare ce sunt consemnate atât în notificarea ANSF , dar si prin celelalte adrese ANSF si prin Procesele Verbale de Negociere ale noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA, drept pentru care s-a sesizat SNTFC,,CFR Călători,,SA existenta premiselor declansării conflictului colectiv de muncă la SNTFC,,CFR Călători,,SA. ,,
    Trebuie sa recunosc ca acest Acord nu s-a ridicat la asteptarile membrilor de sindicat ai ANSF dar nici nu a fost asa de neglijat cum spun unii. Fata de anii anteriori s-a reusit o majorare salariala( la unii mai mult, la altii mai putin), plus cresteri de clase pe anexa 2(iarasi la unii mai mult, la altii mai putin). Nu s-a intamplat ca in alti ani, sa fie ptr. toti la fel, adica un procent si gata. Adevarul este ca unii au fost multumiti,altii NU. Comentarii au fost destule, asa cum este si normal dar acestea au fost datele, acestea au fost rezultatele.
    La timpul respeciv a-ti fost informati de lideri, asa ca nu mai insist.
    Tot in acesta luna se schimba d-l Dorobantu Valentin din manager privat de la SNTFC CFR Calatori SA, cu un Consiliu Directoral format din trei : Presedinte Directorat si 2 Membrii ai Directoratului .

    In luna Mai a inceput cel mai important proiect al FSTFR, demararea unui sindicat unic la nivel de SNTFC CFR Calatori SA, respectiv a S.U.S. CFR Calatori. Un proiect ambitios prin care se urmărea unirea tuturor membrilor de sindicat din SNTFC,,CFR Călători,,SA sub ,,umbrela,,unui singur sindicat (comform legii 62/2011 ). Trebuie sa precizez ca in luna in care scriu, déjà au ajuns la un numar de peste 1600 membrii de sindicat.
    Initiatorul acestui proiect, d-l Maxim Rodrigo Gabriel este constient ca este un proiect de lunga durata, deoarece multi membrii de sindicat sunt sceptici in ceea ce priveste existenta unui sindicat constituit prin unirea a cât mai multe sindicate, altii spun ca se urmareste nu stiu ce si din această cauză s-a constituit S.U.S. CFR Călători, altii nu au curajul necesar de a hotărî unirea, iar altii sunt amenintati ca daca adera la… se intampla nu stiu ce.

    Luna Iunie debuteaza cu demisia d-l Dorobantu Valentin din Consiliul Directoral. Stim toti cum a condus ( “cu mana de fier,,)SNTFC, nu mai insist.
    Comentarile pe Acordul semnat de reprezentantii Federatilor, continua si in aceasta luna, multe contra, altele pro, unele pe site, cele mai multe pe la colturi. Asa a fost si este la fiecare semnare de CCM(acorduri in anul acesta).

    Luna Iulie, lupta sindicala se da mai mult intre federatii sindicale, prin tribunal ( pentru anularea reprezentativitatii ANSF), in loc ca aceasta lupta a organizatiilor sindicale sa fie cu administratia, pentru drepturile (si asa putine) ale membrilor de sindicat.

    August. SCRL Brasov cere insolventa. De ce?
    Se semneaza prelungirea Acordului, deoarece la rectificarea de buget, in loc sa se aloce suplimentare de buget, se taie din el atât Ministerului Transporturilor si implicit SNTFC-ului.
    Toate comentarie sunt contra si pe buna dreptate. Asteptarile au fost multe de la rectificarea de buget dar ne-am desumflat foarte repede cand am constatat cat de multe “face,, Guvernul ptr. Calea Ferata.
    Multe injuraturi a mai luat si inca ia FSTFR, ptr. Prelungirea Acordului.

    Septembrie. Se continua negocierile ptr. Semnarea unui nou CCM( cum spunea administratia) sau prelungirea Acordului. Dupa cum spunea Presedintele FSTFR d-l Maxim Rodrigo: “aceste negocieri ale CCM 2014-2015, sunt cele mai lungi negocieri din istoria ultimilor 24 de ani de la CFR, déjà are 8 luni si s-a finalizat tot prin alt Acord. Nu se poate merge la nesfarsit cu aceste acorduri, chiar daca sunt pe lege,,.
    -Se fac o serie de acte in ceea ce priveste conditile de munca si odihna a personalului de tren. Multe dintre ele raman fara raspuns din partea conducerii SNTFC sau cu raspuns ambiguu.
    -In 30.09.2014 se semneaza un nou Acord. Multe asteptari, multe deceptii.

    Octombrie si Noiembrie multe procese pe rol, ale FSTFR, cu drepturi salariale( majoritatea castigate, altele pierdute–nu le putem avea pe toate-), reprezentativitatea ANSF, inscrierea SUS Calatori, toate fiind reprezentate de pesedintele Maxim Rodrigo sau aproape toate.

    Decembrie. Se castiga definitiv si irevocabil reprezentativitatea ANSF la Curtea de Apel Bucuresti, de catre presedintele ANSF si avocatul FSTFR, d-l Bogdan Iordache.
    Se recastiga dreptul la permise si autorizatii comform OUG 112/1998 dar dupa cum scria si pe feroviarul.ro nu trebuie sa ne bucuram prea repede de permise, ptr. ca trebuie sa vedem cu cat se va impozita. Tare mi-e teama ca vom renunta singuri la ele si asta ca nu s-a umblat si la legea finantelor.
    Aceasta ar fi dupa mine o scurta retrospectivă a site-ului fstf.ro. Cu bune cu rele, dumneavoastra decideti ce a facut sau nu a facut FSTFR si ANSF. Ca nu s-a facut destul observăm si noi dar acestea au fost datele problemelor in anul 2014. S-a lucrat cu cifrele clientului.
    Parerea mea conteaza.

  7. Pentru că urmează : Crăciunul si trecerea dintre ani, urez tuturor feroviarilor : ,,Sărbători Fericite !,, și un sincer ,,LA MULTI ANI !,, .

  8. Cu ocazia sarbatorilor de iarna,doresc tuturor membrilor FSTFR,SUS CFR CALATORI , multa sanatate,fericire ,intelepciune,bunatate sufleteasca si Administratiei CFR CALATORI ,celor care au rabdare sa asculte vocea salariatilor La multi ani .CFR CALATORI NU MOARE.

  9. Cu ocazia sfintelor sarbatori de iarna vreau sa urez tuturor feroviarilor un sincer LA MULTI ANI .

  10. Citeam comentariul ,, mecanicului altul decat cel iresponsabil ,, în care arăta că : ,,sunt foarte apropiat de FSTFR, chiar daca nu ma arat fatis, stiu tot ce se misca in federatie ,, și ,, Si da am fost la toate mitingurile FSTFR chiar am luat cuvintul într-unul dar pe tine nu te-am auzit si nu te-am vazut. Ai stat ascuns de ploaie sau la umbra de soare? ,, .
    Ceferiști au început din nou unirea lor și au început fiecre să-l responsabilizeze și pe cel de lângă el și toți vor să lupte împreună pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA…

  11. Citeam comentariul ,, mecanicului altul decat cel iresponsabil ,, în care arăta că : ,,sunt foarte apropiat de FSTFR, chiar daca nu ma arat fatis, stiu tot ce se misca in federatie, gratie presedintelui Gabi si chiar a fostului instructor care nu merita sa îi aud numele. Repede mai sariti la grumazul omului si vreti sa mai scrie pe saitul vostru. Cel putin mecanicul iresponsabil a facuto cu tact (domnul X… asa stiu cal cheama, un om deal nostru, un mecanic care spune ce gindeste si ce spune), care apropos mai lasatil in pace si nu il mai sapati atit, e singurul inafara de Gabi care tine la functia noastra.Vorba ta nu il mai vorbiti pe la colturi. Daca citeai cu atentie si nu scoteai din context cuvintele mele vedeai ca vam recunoscut si meritele, cresterea micuta de salari si clase. Si da am fost la toate mitingurile FSTFR chiar am luat cuvintul itrunul dar pe tine nu team auzit si nu team vazut. Ai stat ascuns de ploaie sau la umbra de soare? Sa vad ai curaj sa publici comentariul meu. Pe mine unul nu ma intereseaza ce facilitate aveti voi specialist sau cum va numiti acum, ma intereseaza conditile mele de munca, ca viu cu scirba la lucru, salarizarea si soarta cfr calatori ca nu vreau ca copilul meu sa zica, tati ce ai lasat in urma?
    Inainte sa te iei de mine trebuia sa stai drept si in fata lu Dorobantu, nu sa te faci mic cind se lua de FSTFR și de Gabi. ,, .
    Esențial pentru Ceferiști este acum că : ,, ei vin cu scîrbă la lucru ,, și că totuși se poate schimba ceva pentru că: ,,FSTFR are din ce în ce mai mulți salariați Ceferiști de partea sa ,, .

  12. Pentru ca urmeaza sarbatorile de iarna, Craciunul si trecerea dintre ani, urez tuturor CFR-istilor si in special lucratorilor de la SNTFC CFR Calatori SA un CRACIUN FERICIT si un calduros LA MULTI ANI.
    Sa dea Domnul ca anul ce vine sa fie un an mai bun, din punct de vedere al sanatatii, in primul rand, al fericirii fiecaruia, al salarizarii dupa munca prestata(asa ar fi normal). Sa de Domnul sa fim mai buni, in adevaratul sens al cuvantului, sa nu ne mai atacam intre noi ca orbii si sa vedem adevaratul ,,dujman,,- administratia. Sicanele dintre sindicate, dupa cum am vazut in anul care tocmai sta sa treaca, nu au dus si nu duc la nimic bun pentru membrii de sindicat. Sper si speram ca anul ce urmeaza sa dea mai multa minte liderilor, mai mult tact, mai multa diplomatie pentru si in folosul celor care i-au ales(locuri de munca, conditi de munca mai bune, salarizare dupa merite).
    Deci, sa fiti fericiti, CRACIUN FERICIT si un calduros LA MULTI ANI iar celor care trebuie sa munceasca, pentru ca asa este la CFR, SERVICI USOR, fara evenimente, DRUMURI BUNE.

  13. Daca sunt considerate venit si se inpoziteaza nu ma intereseaza (legea aceia nu a fost abrogata ).