FSTFR vă face cunoscut că intentionează să organizeze un miting în parcul din fața Ministerul Transporturilor ca formă de protest pentru ceea ce se întamplă în anul 2013 asupra căii ferate romane (secții de circulație a trenurilor închiriate sau închise, peste 200 de trenuri de călători/zi ale operatorului feroviar de stat CFR Călători anulate sau cedate altor operatori de transport feroviar privați, salarii micșorate sau în cel mai fericit caz același ca în anul anterior, privatizarea parțială a CFR Marfă, concedierile colective anuale la toate unitățile feroviare de stat, pierderea a 75% din permisele de călătorie si a autorizațiilor de călătorie, etc.). Prin comentariile la acest articol, intenționăm să facem un sondaj de opinie cu ajutorul caruia să stabilim până în data de 22 mai 2013 numărul celor care doresc să participe la acest miting și deasemenea dacă mai există și alte federații sindicale feroviare care doresc să facă parte din organizatorii acestui miting alaturi de FSTFR.
170 Responses
mult succes domnule Paul
“CFR Călători doreşte să achiziţioneze servicii financiare de acordare a unui credit bancar pentru refinanţarea unei linii de credit în valoare de 43,34 milioane de lei, împărţită pe două loturi, potrivit unui anunţ publicat de companie pe site-ul de achiziţii publice.
Potrivit anunţului, contractul este împărţit pe loturi şi trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi.”
Sigur nu mai au bani pentru licitatiile “in totalitate legale” ca pentru restul problemelor sigur nu le trebuie.
“Prozatorul Nicolae Filimon spunea că „Nimic nu este mai periculos pentru un stat ce voieşte a se reorganiza, decât a da frânele guvernului în mâinile parveniţilor, meniţi din concepţiune a fi slugi şi educaţi într-un mod cum să poată scoate lapte din piatră cu orice preţ!”. Cât de curând, Căile Ferate Române (CFR) vor dispare, şi în locul lor va fi luat de Căile Fenechiu Radu ori de Căile Furate Române! Poate liderii liberali care l-au teleportat pe Fenechiu în fruntea transporturilor ar fi trebuit să nu uite ce ne-a transmis Nietzsche: „Am căutat mari oameni şi nu am găsit decât maimuţele idealului lor””
MITING,SAU CE O FI.maine 20 05 sunt invitat la SNTFC cu seful de Depou la dialog sau intimidare ca am facut solicitare sa se plateasca drepturile castigate pt 2009.STIE CINEVA CEVA?CE facem?Cred ca,cartile la CFR LE-AU FACUT ALTII si noi tragem ponoasele si ei malaiul.
Decesele datorate stresului zilnic si nesigurantei zilei de maine vor creste in perioada urmatoare .In viziunea administratiei si moartea ar putea fi esalonata ????????????
Odihna vesnica celui ce a fost NEGRESCU ION sincere condoleanțe familiei indoliate .
Domnule Dragoș, vă rog să transmiteți familiei DOMNULUI NEGRESCU ,,SINCERE CONDOLEANȚE,, din partea mecanicilor de locomotivă de pe Regionala Brașov.
Aceasta este a-4-a victimă a Menegmentului Privat. Domnilor câți vreți să mai fie?
Sincere condoleanțe familiei Negrescu…
Sincere condoleanțe familiei Negrescu.
Dragoș ai dreptate managerului privat nu-i pasă de victimele provocate de măsurile pe care le ia, el și familia lui nu simt lipsurile pe care le simțim noi deoarece de când este pe această funcție este plătit pe măsură.
Buna seara !
Cu regret in suflet trebuie sa va anunt ca azi a disparut dintre noi , un frate, un CFR-ist adevarat, sef tren Negrescu Ion ( Cocos cum il stim noi ) statia Rosiori Nord, prima victima a regimului. Pentru disparitia acestui baiat trebuie sa-i multumim domnului Dorobantu si liderilor FNMC care au pus la cale suspendarea lotului Brasov.
Cocos a murit ( accident vascular) ca un caine , pe camp, aseara a mers sa ude nu stiu ce recolte avea la camp si nu s-a mai intors, ingandurat de situatia in care se afla, avand acasa o sotie si doi copii pe care trebuia sa-i intretina, fiind singura sursa de venit a familiei.
Nu se mai poate fratilor, trebuie sa luam atitudine, amenintarile si masurile domnului Dorobantu vad ca nu mai duc spre pierderea locului de munca si spre pierderea de vieti omenesti.
TREBUIE SA NE VEDEM CU TOTII LA MITING SI SA NE CASTIGAM LINISTEA , STABILITATEA, SIGURANTA ZILEI DE MAINE.
Sindicatul National al Personalului Feroviar din Sectorul Comercial transmite sincere condoleante familiei indoliate.
COCOS, DUMNEZEU SA TE IERTE SI SA TE ODIHNEASCA IN PACE, NOI TOTI ITI VOM PASTRA RESPECT VESNIC.
Aureliane, ai dreptate. Dany, eu sunt de acord cu data de 31.05.2013, ca dată pentru adunarea generală(Miting) a tuturor CFR-iști de la CFR Călători și nu numai.
Aveti dreptate si tu Rodrigo si tu Lucian dar parca suntem in ” mesterul manole ” ce construim noi in saptamani si luni darama DICTATORUL in doua zile ,oameni sunt debusolati nu stiu ce sa mai creada,dreptatea este de partea lor dar totusi nu o au, nu trebuie sa fii profesionist sa-ti dai seama ce se petrece in cfr .Cate familii nenoroceste acest individ cat stres pune pe bieti oameni si culmea ei tac si inghit ,pana cand oare ?. Cand vor deschide ochii si isi vor da seama cine le vrea binele cu adevarat?.De ce nu realizeaza ca daca toti renunta la esalonari si DICTATORUL vrea sa faca disponibilizari tot vor fi dati afara pentru ca asa i se scoala lui ideile pentru ca a primit mostenire de la parintii lui cfr calatori si face ce vrea muschii lui cu societatea statului roman ?.
Domnilor colegi vă propun să facem acest miting în data de 31 mai 2013, să nu așteptăm luna iunie când pot apare alte probleme care pot împiedica participarea la miting a unor colegi ai noștri.
Luciane vreau să adaug la lista ta de ,,apucăturile,, și metodele acestui dictator, LAȘITATEA de a sta de vorbă personal cu cei pe care-i cheamă la negocieri de orice fel, își trimite subordonații la discuții, ca la o adică să o dea la întors.
Doamnelor, domnilor acestea sunt câteva din articolele din CCM și CODUL MUNCII, pe care le încalcă actuala conducere a SNTFC, punând presiune pe liderii FSTFR ( nu este ușor să fi lider în zilele noastre la fstfr) de-a renunța sau eșalona drepturile salariale câștigate în instanțe :
CCM 2012-2014-
Art. 1. (3) Drepturile salariaţilor prevăzute în prezentul Contract colectiv de muncă nu pot fi afectate de nici o tranzacţie, renunţare sau limitare, indiferent de natura acestora, ele fiind apărate împotriva oricăror încălcări, abuzuri, arbitrariu şi manifestări de subiectivism.
Art.2.(8) In cazul în care părţile îşi încalcă obligaţiile prevăzute în prezentul contract, neexercitarea de către partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere legal executarea întocmai sau, după caz, prin echivalent bănesc a obligaţiilor respective nu înseamnă că ea a renunţat la acest drept al său.
Art.97.- Patronatul se va abţine de la orice formă de condiţionare, constrângere sau limitare a exercitării funcţiilor membrilor organelor de conducere ale sindicatelor.
Cel puțin trei articole ptr. care managerul privat va răspunde-n fața legii.
CODUL MUNCII LEGEA 53/2011
Art. 215. — Sindicatele participă prin reprezentanții proprii, în condițiile legii, la negocierea și încheierea contractelor colective de muncă, la tratative sau acorduri cu autoritățile publice și cu patronatele, precum și în structurile specifice dialogului social.
Art. 216. — Sindicatele se pot asocia în mod liber, în condițiile legii, în federații, confederații sau uniuni teritoriale.
Art. 217. — Exercițiul dreptului sindical al salariaților este recunoscut la nivelul tuturor angajatorilor, cu respectarea drepturilor și libertăților garantate prin Constituție și în
conformitate cu dispozițiile prezentului cod și ale legilor speciale.
Art. 218. — (1) Este interzisă orice intervenție a autorităților publice de natură a limita drepturile sindicale sau a împiedica exercitarea lor legală.
(2) Este interzis, de asemenea, orice act de ingerință al patronilor sau al organizațiilor patronale, fie direct, fie prin reprezentanții sau membrii lor, în constituirea organizațiilor sindicale sau în exercitarea drepturilor lor.
Art. 219. — La cererea membrilor lor, sindicatele pot să îi reprezinte pe aceștia în cadrul conflictelor de muncă, în condițiile legii.
Art. 220. — (1) Reprezentanților aleși în organele de conducere ale sindicatelor li se asigură protecția legii contraoricăror forme de condiționare, constrângere sau limitare a exercitării funcțiilor lor.
(2) Pe toată durata exercitării mandatului, reprezentanții aleși în organele de conducere ale sindicatelor nu pot fi concediați pentru motive ce țin de îndeplinirea mandatului pe care l-au primit de la salariații din unitate.
(3) Alte măsuri de protecție a celor aleși în organele de ale sindicatelor sunt prevăzute în legi speciale și în contractul colectiv de muncă aplicabil.
CONSTITUȚIA ROMÂNIEI
ARTICOLUL 16
(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.
Lucian spune ,,Întâi trebuie să ne facem auziți în massmedia. Pasul unu.Trebuie să vedem și noi câți vor fi alături de noi, pentru cine ne batem,,.
Eu vă spun că foarte mulți din membrii de sindicat ai FSTFR (majoritatea celor care sunt liberi în program și distanța până la București le permite prezența la Miting) vor fi prezenți la Mitingul organizat de FSTFR.
Aurelian spune ,,noi si numai noi ne putem opune acestui DICTATOR dar ne lipseste curajul multora dintre noi ,, .
Eu am văzut că există curaj să ne opunem oricărui Dictator ce este sau va fi la Conducerea CFR Călători dar trebuie să vorbim între noi la MITINGUL organizat de FSTFR și apoi trebuie să dăm dovadă de unitate…
Aureliane, Mitingul este prima formă de protest legală. Prima armă a luptei sindicale. Trebuie să recunoști că datorită M/C și FML-ului membrii de sindicat si-au pierdut încrederea în ceea ce înseamnă sindicat. Trebuie să le câștigăm reâncrederea. Trebuie s-o luăm cu pași mărunți. Dacă sărim etape s-ar putea să nu ne atingem scopul final: UN SINDICAT PUTERNIC CARE SĂ LUCREZE NUMAI ÎN INTERESUL MEMBRULUI DE SINDICAT.
Întâi trebuie să ne facem auziți în massmedia. Pasul unu.Trebuie să vedem și noi câți vor fi alături de noi, pentru cine ne ,,batem,,
Nu Lucian noi si numai noi ne putem opune acestui DICTATOR dar ne lipseste curajul multora dintre noi ,ce zici sa oprim lucrul spontan toti dar toti si sa nu reancepem numa dupa ce a fost schimbata aceasta conducere ,si mitingul este o forma de protest un avertizment dar nu ne va auzi nimeni nu vom fi ascultati de nimeni vor sta si ne vor privii de la geamurile ministerului ca de fiecare data desi sunt sigur ca multi dintre ei vor cea ce vrem si noi dar deasemenea nu au curaj sa se alature noua .Oprirea lucrului este singura solutie .Daca nu ne ajutam singuri nu ne ajuta nimeni ,sunt interese politice ,afaceri de familie pe spatele societatii ,puterea, banii si se pare ca si razbunarea conteaza pentru ei .
Domnule Dragoș mulțumesc pentru răspuns. Nu faceți decăt să vă alăturați unei echipe, unei Federații, care luptă întradevăr pentru drepturile membrilor de sindicat. Spun echipe, pentru că toți Liderii din această echipă sunt uniți, chiar dacă mai apar unele disensiuni între ei, dar prin comunicare și mediere, acestea sunt rezolvate. Aproape toate problemele se rezolvă în această federație. Spun aproape, deoarece unele probleme se pot rezolva numai prin,,Luptă Sindicală,, (sper că se înțelege).
În această federație, FSTFR, toate părerile, propunerile, inițiativele, sunt analizate cu atenție și se ia o decizie în majoritate. Singurul ,,dictator,, în această federație este CNC-ul.
În aceste vremuri, asemănătoare Regimului Comunist, pe care n-am dorit să le mai retrăim, te asigur că toți Liderii, fără excepție, au înțeles că ,,dujmanul,, este managerul privat și decizile lui. Liderii în aceste clipe vor fi și sunt mai uniți ca niciodată.
După cum bine știm, istoria se învață și se spune că istoria se repetă. După cum văd eu, Managerului Privat – așa cum îi place d-lui Dorobanțu să se numească- materia preferată în școala care-a absolvit-o, este istoria. A învățat după cum bine vedeți, ce este DICTATURA și dictator (dictator= Persoană care are o conduită autoritară, care caută să-și impună cu orice preț voința) . DICTONUL după care se ghidează este :,, dezbină și conduu,,. Managerul Privat, practică conducerea dictatorială.
După cum se poate observa, d-nul Dorobanțu la studiat foarte, foarte bine, pe dictatorul Hittler. Multe din ,,apucăturile,, și metodele acestui fost dictator ni se aplică nouă astăzi.
Iată câteva( aștept completări):
-demite după bunul său plac.
-interpretează legi, după cum îi cade lui bine(și mai grav nimeni nu i se opune)
-desface contracte individuale de muncă,ptr. motive inventate.
-amenință cu desfințarea Depourilor, revizilor etc.
-calcă în piciore DEMNITATEA salariatului și mai ales al omului
– a instaurat un climat de teroare în SNTFC
– CALCĂ ÎN PICIOARE DREPTURILE SALARIATULUI
Oricare din salariații SNTFC , ar putea conduce acest SNTFC (și cu un salariu mult mai mic) cu mult mai bine decât acest manager. Neavând nici o viziune sau un plan de redresare a SNTFC, reduce salarii (1 zi de CS), anuleză trenuri, dă cât mai multe sancțiuni(5%,10%) ptr. reducerea salariului angajaților, desface contracte individuale de muncă și toate acestea numai pentru reducerea fondului de salarii. Acum ,să dea și mai bine în fața ministrului liberal(???) se pare că pregătește și o disponibilizare, cu toate că federaților sindicale și salariaților, le spune cu totul altceva.
Este cel mai neputincios Director General, din câți a avut SNTFC-ul până acuma. Este părerea mea.
Si cel mai inportant lucru .
Guvernele sunt obligate prin Declaraţia universală a drepturilor omului să asigure libertate de circulaţie cetăţenilor săi în interiorul propriei ţări.
Prin ce face managerul, ingradeste acest drept fundamental, care trebuie sa fie in esenta o facilitate de care sa beneficieze cetatenii unei tari democratice.
Atata nemultumire la publicul nostru calator nu am vazut niciodata. Dar din pacate nu intereseaza pe nimeni.
Chemati si TIMISOARA ! incurajati si TIMISOARA !nu sunt oameni rai dar au dictatori si pe plan local ,SA VINA TIMISOARA -SA VINA TIMISOARA !!!!
Domnilor colegi observ ca DICTAORUL a cam bagat frica in voi va cam inmuiati in cea ce priveste esalonarile va sperie cu DCM,daca nu suntem uniti pana la capat vor reusi sa ne dezbine si se vor bucura in birourile lor impunatoare iar noi vom ramine in continuare in locomotivele noastre zgomotoase,cuptoare vara si congelatoare iarna fara a mai putea zice ceva pentru ca ne-au prins slabiciunea si mizeaza pe frica si lipsa de unitate. Referitor la unitate stimati colegi tractionisti ,vagonari ,sefi tren,casieri,de ce nu si tesa din sucursala calatori Timisoara ,se spunea ca banatu-i fruncea va rog sa dati dovada de acest mit nu stati nepasatori nu mai lasati pe FRATICA si MANTESCU sa va hotarasca soarta ati ramas singurii care nu faceti parte din FSTFR singura federatie de calatori care lupta pentru membrii sai de sindicat, veniti sa va spuneti punctul de vedere si sa ne putem hotari singuri soarta pana nu este prea tarziu .Nu-i mai lasati pe FRATICA si MANTESCU sa faca intelegeri cu administratia in dezavantajul vostru dar in avantajul lor personal .Cand ati strigat ”azi in timisoara maine in toata tara” tara a fost alaturi de voi acum este randul vostru sa va alaturati la FSTFR locul unde se aduna tot ce inseamna CFR CALATORI adica toata tara ,suntem colegi ,avem interese comune dar si dusmani comuni, numai impreuna putem reusii,cate zile CS mai acceptati ,cati vreti sa mai fiti dati afara abuziv ,cate trenuri vreti sa mai anuleze ,nu mai stati cu mainile in san fiecare zi trece in favoarea administratiei .Nu va mustra contiinta cand toti clegii vostri vor fi la miting numai sucursala Timisoara nu ?(cu exceptia Petrosaniului ).Inca nu este tarziu va asteptam alaturi de FSTFR pentru a reusii cea ce ne dorim cu totii ,siguranta locului de munca , o salarizare decenta,conditii de lucru decente si RESPECT. Timisoara tara te cheama .
Vă precizam și vă precizez că prin comentariile la acest articol, intenționăm să facem un sondaj de opinie cu ajutorul caruia să stabilim până în data de 22 mai 2013 numărul celor care doresc să participe la acest miting și deasemenea dacă mai există și alte federații sindicale feroviare care doresc să facă parte din organizatorii acestui miting alaturi de FSTFR. Deși este clar că atmosfera existentă în timpul serviciului salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA este o atmosferă unde se poate observa ușor că salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA din cauza unei dispoziții de a se da Declarații de confidențialitate , aceștia evită să vorbească între ei despre serviciu și despre activitățiile ce trebuie să le desfășoare, este o atmosferă prin care salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA vin la serviciu pentru că mulți dintre ei sunt cfr-iști adevărați dar vin fără să mai creadă că există speranță ca la conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA să vină cineva care să lupte ca această societate să devină un simbol național al economiei Românești și deși majoritatea salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA sunt conștienți că pierd rând pe rând drepturile obținute anterior, totuși consider că pe site-ul http://www.fstf.ro sunt puține anunțurile de participare la Miting și deși toți salariații sunt nemulțumiți și tot timpul solicită Federațiilor Sindicale Feroviare mai multă implicare , nu înțeleg unde este implicarea tuturor membrilor de sindicat ai FSTFR și a celorlalți salariați ai CFR Călători dacă pe site-ul http://www.fstf.ro nu-și anunță cât mai mulți prezența la Mitingul organizat de FSTFR , cu precizarea că dacă vor fi liberi în programul de lucru lunar vor participa la Miting …
Dinu ne îndeamnă ,,Hai să facem ceva să ne aratăm adevărata noastră valoare și să îi punem în cap, să nu ne mai trădăm urmașii noștrii care au luptat pentu niste drepturi pe care noi le-am pierdut ca niște ticăloși,voi paricipa la MITING si așteptăm să ne primim drepturile bănesti neacordate, dar la care avem dreptul ,{fara esalonări }, drepturi salariale de care acești jegoși ne-au privat . Ne întîlnim la MITING-ul organizat de FSTFR ,, .
Și eu vă îndemn prin :
,, Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
În care te-adânciră barbarii de tirani!
Acum ori niciodată, croieşte-ţi altă soartă,
La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani. ,, …
și prin a vă solicita să luați în serios situația de la CFR Călători unde dispar trenuri de călători repetat ( se anulează periodic trenuri de călători din Mersul de Tren pe 2013), unde din ce în ce mai mulți salariați sunt sancționați disciplinar pentru singurul motiv adevărat că acest mod folosit este doar pentru micșorarea salarilor lunare ale angajaților CFR Călători , salarii care să nu uităm le-au mai fost micșorate încă odată în anul 2013 pe perioada februarie 2013-iunie 2013, CFR Călători unde dispar subunități de Tracțiune, Vagoane și de Comercial și unde dispar ,,dormitoarele de la cap de secție,, fără consultare cu organizațiile sindicale reprezentative din SNTFC,,CFR Călători,,SA , deși CCM în vigoare impunea consultarea organizațiilor sindicale reprezentative din SNTFC,,CFR Călători,,SA , etc.
Haideți să participăm la Miting majoritatea salariaților de la CFR Călători ce sunteți liberi în program sau care aveți zi ordonată de reducere program lunar de lucru în ziua când se va lua aprobare de către FSTFR pentru organizare MITING în Parcul din fața Ministerului Transporturilor , pentru că s-a ajuns să avem un viitor nesigur în fața noastră, pentru că am fost destul umiliti prin dezbinarea facuta de Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA în ultima perioadă de timp etc…
Domnul Ștefan Ion ne preciza mai multe strategii de manipulare a poporului nostru printre care și cea cu ,, nr. 7. Mentinerea poporului în nestiinta si prostie.
A face în asa fel ca poporul sa nu înteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui. Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cât mai slaba, încât prapastia de nestiinta, care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramâna de neînteles de cele dintâi.,, .
Eu cred că Managerul Privat de la CFR Călători -domnul Valentin Dorobanțu crede că Dânsul aplică această strategie de manipulare a salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA în sensul de a îi face în asa fel pe salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA să nu înteleagă tehnologiile si metodele folosite de Domnia sa Managerul Privat de la CFR Călători -domnul Valentin Dorobanțu pentru controlarea si robirea salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA …
Dinu spunea și el ,,Băi fratilor trebuie mai mult ca oricind să fim uniti,să nu ne mai fie frică,că ne dă afară ,că nu știu ce amenintări să mai facă și trebuie să înțeleagă că ne vem drepturile noastre si trebuie să înțelegem că noi trebuie sa ne apărăm drepturile noastre,, și Dragoș ne îndeamnă să ,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VĂZUL SI AUZUL TUTUROR ,,…
La CFR Călători avem în 2013 manager privat bine plătit și salariați cu salariul lunar redus? De ce? Ce a făcut în 2013 Managerul Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu ca să fie bine plătit? Ce a făcut în 2013 salariații CFR Călători ca să li se micșoreze lunar salariile? Răspunsul este simplu : în 2013 Managerul Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu a anulat foarte multe trenuri de călători/zi ale CFR Călători, iar salariații CFR Călători nu au făcut nimic pentru a îl opri …,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VĂZUL SI AUZUL TUTUROR ,,…
Ce se întâmplă în sistemul CFR Călători ?Nevoile de finanțare sunt neacoperite de Guvernul României și Ministerul Transporturilor la CFR Călători…Nu sunt investiții în Automotoare noi și Rame Electrice noi pentru a putea fi competitiv și SNTFC,,CFR Călători,,SA și pentru a avea capacitatea să transporte toți călătorii CFR Călători…La fel s-a întâmplat și cu Spitalele CFR? Nevoile de finanțare au fost neacoperite de Guvernul României și Ministerul Transporturilor la CFR Călători…Suntem și noi solidari cu lupta Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR și de Liderul ei sindical-doamna Denisa Popovici și ,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VĂZUL SI AUZUL TUTUROR ,,…
Conform ziar CERTITUDINEA ,,Printr-o decizie unilaterală şi, considerăm noi, iresponsabilă, ministrul Transporturilor din Guvernul României, RELU FENECHIU, a elaborat o ordonanţă de urgenţă prin care transferă reţeaua spitalelor CFR către Ministerul Sănătăţii, fără niciun studiu de impact, fără măsuri de protecţie a personalului din aceste spitale, fără să ţină seama de avizul negativ a 5 confederaţii sindicale şi 13 confederaţii patronale (în cadrul Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor) şi în totală ignorare a specificităţii complexe a domeniului sanitar feroviar. ,, și ,, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR consideră că această ordonanţă de urgenţă, prin maniera total antidemocratică a abordării, prin superficialitatea legislativă a demersului şi prin profunda sa imoralitate, constituie un atentat la istorie (spitalele CFR s-au constituit ca o necesitate organică a sistemului feroviar din România, începând din 1876 până în 1990), la identitate, la legitimitate (spitalele CFR s-au construit CU BANII LUCRĂTORILOR DIN CFR, nu din bugetul vreunui guvern) şi chiar la sănătatea populaţiei […]”.
Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR va fi prezentă la MITINGUL FSTFR pentru a protesta și membrii de sindicat ai acestei Uniuni a Sindicatelor din Spitalele CFR la ce se întâmplă în anul 2013 la Calea Ferată Română …
Zece strategii de manipulare a poporului nostru
1. ’’A distrage în permanenta atentia publicului, departe de adevaratele probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara nici’un timp pentru gândire” scrie Chomsky.
2. A cauza probleme si apoi, a oferi solutii.
Aceasta metoda se mai numeste si ’’ problema – reactie – solutie”. La început, se creeaza problema, sau „situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, pentru ca tocmai acesta sa ceara masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea intentionata a violentei urbane sau organizarea de atentate sângeroase, pretinse antisemite, pentru ca publicul sa ceara legi represive, în detrimentrul libertatii.
3. Strategia „în degradeu”.
Pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila, este de ajuns sa fie aplicata în mod progresiv, în ’’degradeu”, pe o durata de zece ani. În acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolut noi au fost impuse din 1980 pâna în 1990. Somaj masiv, imigratie – invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fost aplicate în mod brutal.
4. Strategia actiunii cu date diferite.
O alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarâre nepopulara este de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara’’, obtinând acordul publicului în prezent, pentru aplicarea în viitor. Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul rând, pentru ca efortul nu trebuie facut imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ’’totul va merge mai bine mâine” si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat. În fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile europene între 1992 – 1995 si aplicate în 2002.
5. A se adresa publicului ca unor copii mici.
Cea mai mare parte a publicitatilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat mental. De ce oare ? ’’de 12 ani.”Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate si cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atât de lipsita de simt critic ca al unui copil de 12 ani” analizeaza Chomsky.
6. A face apel mai mult la partea emotionala decât la gândire.
Este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor. Ïn plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinte, spaime, pulsiuni sau comportamente.
7. Mentinerea poporului în nestiinta si prostie.
A face în asa fel ca poporul sa nu înteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui. Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cât mai slaba, încât prapastia de nestiinta, care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramâna de neînteles de cele dintâi.
8. A încuraja publicul sa se complaca în mediocritate.
A încuraja publicul sa creada ca e ”bine” de a fi prost, vulgar si incult. A-l îndopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate, niste dobitocenii monstruoase.
9. A înlocui revolta cu învinovatirea.
A face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria’i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente, sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, în loc sa se ridice împotriva sistemului, individul se sub-estimeaza si se învinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, având ca efect abtinerea de la actiune. Si, fara actiune, nu exista revolutie !
10. Si, ultimul punct, a cunoaste oamenii mai bine decât se cunosc ei însisi.
Ïn ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescânda între cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare. Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, ”sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic. Sistemul cunoaste individul mediu mai bine decât el însusi. Aceasta înseamna ca, în majoritea cazurilor, sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decât ei însisi.
sursa: cugiralba.wordpress.com
Forme de orânduire socială: Conducerea unuia singur (tiranie), conducerea unei minorități (oligarhie), conducerea majorității (democrație), conducerea tuturor/nimănui (anarhie) și conducerea lui DUMNEZEU (prin aleșii săi) (teocrație). Esențializat, pentru că sunt și variații ale acestora, combinații de x luate câte y.
TIRANÍE 1) Formă de conducere politică în care puterea de stat se afla în mâinile unui tiran; despotism. 2) Guvernare bazată pe puterea nelimitată a unei persoane despotice. 3) Atitudine sau comportare de tiran.
OLIGARHÍE 1) Formă de conducere a statului, în care puterea politică și economică este deținută de un număr restrâns de persoane. ♦ Grup de persoane care exercită puterea într-o astfel de formă de guvernământ. 2. (În sintagma) Oligarhie financiară = grup restrâns de mari posesori ai capitalului financiar, care domină viața economică a unui stat.
DEMOCRAȚÍE 1) Formă de organizare și de conducere politică a societății, care proclamă suveranitatea poporului. 2) Formă de guvernare a statului, bazată pe separația puterilor și pe votul universal. 3) Stat căruia îi este proprie o astfel de organizare. 4) Metodă de conducere a unui colectiv, care asigură participarea tuturor membrilor la luarea deciziilor importante.
ANARHÍE Dezordine, dezorganizare, lipsă a oricărei organizări și conduceri, haos; indisciplină, nesupunere a individului față de o colectivitate organizată.
TEOCRAȚÍE Formă de guvernământ în care autoritatea, fiind considerată ca emanând de la DUMNEZEU, este exercitată de cler; stat care are o astfel de formă de guvernământ.
Kim spunea că ,,Este si la IASI Sindicatul Comercial Calatori care s-a infiintat in ideea de a uni toti salariatii din calatori si pentru apararea drepturilor casierelor , conductorilor si altor categorii care daca e sa judecam la rece sunt cei mai expusi abuzurilor sefilor.Pina acum nimeni nu le-a aparat drepturile , ei nu au avut decit indatoriri si obligatii din ce in ce mai multe. Sindicatul Comercial Calatori IASI înființat recent este afiliat la FSTFR. Cautati-l si plecati de la MC , care nu v-a aparat niciodata drepturile!Sa mergem la miting sa ne aparam locurile de munca!,, …
Trebuie să fiu corect și să recunosc că și pe STFC Iași , dar și pe STFC Brașov, salariații de la Ramura de Tracțiune și de la Ramura de Comercial au fost împreună în majoritatea din sindicatele afiliate la FSTFR încă înaintea celor de pe STFC Cluj și de pe STFC București, numai că acum pe STFC București în cadrul FSTFR sunt membrii de sindicat ce sunt salariați din toate Ramurile de la CFR Călători , precum și de la Filiala SCRL Brașov SA, iar pe STFC Cluj salariații din Ramura Comercial și cei din Ramura Tracțiune s-au unit deja într-un singur sindicat…
Așa cum spune Dragoș ,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VAZUL SI AUZUL TUTUROR ,,…
Pentru cei care nu pot veni la bucuresti din diverse motive,sa se organizeze in aceias zi la aceias ora in fata fiiecarei regionale sau sediu de prefectura din judet [deoarece totul este controlat politic] miting sa dam dovada ca daca nu se poate veni in fata ministerului transporturilor suntem totusi uniti, sau daca nu se pot aproba atitea mitinguri oameni sa vina in fata acestor institutii ca semn de solidaritate cu cei care reusesc si au posibilitatea sa ajunga la bucuresti pentru ca daca stai de vorba in fata unei institutii banuiesc ca nu-ti trebuie aprobare.
Sper și eu ca STFC București să fie primul exemplu în care salariații unui STFC să fie membrii de sindicat ai FSTFR peste 90% din totalul salariaților STFC București și să nu uităm că STFC Cluj este primul exemplu de unire într-un singur sindicat al salariaților Ramurii Tracțiune și al salariaților Ramurii Comercial. Felicitări domnule Bărăgău Marian pentru comentariul ,,Așa și trebuie să ne unim cât mai mulți salariați de la CFR Călători sub Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) , respectiv să fim câți mai mulți salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA membrii de sindicat la unul din sindicatele afiliate la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și pe urmă ar fi normal ca toate sindicatele de la FSTFR să facă un singur sindicat de călători în cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA care să aibe ca singur scop un SNTFC,,CFR Călători,,SA care să devină simbol național în economia Românească etc.,, . Și da Domnule Dragoș ,,NE VEDEM LA MITINGUL organizat de FSTFR SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VĂZUL ȘI AUZUL TUTUROR,, …
Domnule Dragoș ,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VAZUL SI AUZUL TUTUROR,, pentru că vom fi la MITINGUL organizat de FSTFR, de exemplu salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA de pe STFC București cu locul de muncă în București în Ramurile Comercial, Tracțiune și Vagoane , precum și salariați TESA, RESPECTIV VOM FI LA MITING SALARIAȚI DIN TOATE RAMURILE DE LA CFR CĂLĂTORI, salariați ce sunt membrii de sindicat la unul din cele 4 sindicate afiliate la FSTFR, respectiv ai SINDICATULUI NATIONAL AL PERSONALULUI FEROVIAR DIN SECTORUL COMERCIAL, ai SINDICATULUI SALARIAȚILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCUREȘTI CĂLĂTORI , ai SINDICATULUI TEHNIC FEROVIAR CĂLĂTORI REGIONAL BUCUREȘTI , ai SINDICATULUI REPARATORILOR de LOCOMOTIVĂ din DEPOUL BUCUREȘTI CĂLĂTORI .
Așa este Domnule Dragoș ,,NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VAZUL SI AUZUL TUTUROR,, pentru că de exemplu salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA de pe STFC București cu locul de muncă în București în Ramurile Comercial, Tracțiune și Vagoane , precum și salariați TESA ce sunt membrii de sindicat la unul din cele 4 sindicate afiliate la FSTFR, respectiv ai SINDICATULUI NATIONAL AL PERSONALULUI FEROVIAR DIN SECTORUL COMERCIAL, ai SINDICATULUI SALARIAȚILOR din DEPOUL de LOCOMOTIVE BUCUREȘTI CĂLĂTORI , ai SINDICATULUI TEHNIC FEROVIAR CĂLĂTORI REGIONAL BUCUREȘTI , ai SINDICATULUI REPARATORILOR de LOCOMOTIVĂ din DEPOUL BUCUREȘTI CĂLĂTORI .
Felicit Sindicatul National al Personalului Feroviar din Sectorul Comercial pentru că s-a afiliat la FSTFR și iată că după exemplul de pe STFC Cluj unde Tracțiunea de la CFR Călători și Comercialul de la CFR Călători s-au unit într-un singur sindicat ce este afiliat la FSTFR, există un al doilea exemplu pe STFC București unde în cadrul FSTFR sunt 4 sindicate care reprezintă toți mecanicii de locomotivă și automotor (de fapt toată tracțiunea de la CFR Călători-STFC București) și o parte din salariații de la Ramurile Comercial și Vagoane , precum și de la TESA de pe CFR Călători-STFC București…Așa și trebuie să ne unim cât mai mulți salariați de la CFR Călători sub Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) , respectiv să fim câți mai mulți salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA membrii de sindicat la unul din sindicatele afiliate la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și pe urmă ar fi normal ca toate sindicatele de la FSTFR să facă un singur sindicat de călători în cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA care să aibe ca singur scop un SNTFC,,CFR Călători,,SA care să devină simbol național în economia Românească etc.
Buna seara ! Vad ca suntem multi de aceeasi parere : “Asa nu se mai poate “.
Pana cand sa mai suportam sa fim carpele FNMC-ului si bataia de joc a administratiei ?
Sper ca toti de pe aici sa nu ramaneti la stadiul de scriitori ascunsi in spatele unui pseudonim si sa ne stangem la MITING, sa terminam odata pentru totdeauna cu sclavagismul la calea ferata, sa ne recastigam respectul si demnitatea CFR-istului de altadata. Daca altadata eram considerati a doua armata in stat, acum sunteti de acord sa devenim a doua securitate in stat ?
Aaaaaa, vroiam sa-i raspund lui Lucian : ,, Lucian, Sindicatul National al Personalului Feroviar din Sectorul Comercial s-a afiliat la FSTFR”. Avem nevoie de sprijinul vostru sa putem realiza ceea ce ne-am propus, puterea maselor intotdeauna a invins. Vrem sa eradicam constipatia din conducerea societatii, vrem sa impunem respect, suntem hotarati sa nu mai toleram sclavagismul, vrem sa readucem salariatilor placerea de a veni la munca. Cu siguranta liderii SNPFSC vor fii prezenti la MITING si vor transmite atat conducerii societatii cat si liderilor FNMC toata ,,iubirea” lor.
Nu domnul Dorobantu este de vina pentru tot ce ni se intampla, ci vina este a celora care-i tolereaza toate abuzurile si astia nu sunt decat cei din conducere FNMC care nu merita sa ramana decat cu stampila federatiei. Asta nu se poate intampla decat cu ajutorul vostru, trebuie sa dam dovada de unitate.
NE VEDEM LA MITING SI NE SPUNEM MAI MULTE ACOLO IN VAZUL SI AUZUL TUTUROR.
BAFTA MULTA TUTUROR SI SA AVETI GRIJA DE VOI !!!
Bravo Kim.Ne dorim ca macar in al 12-lea ceas sa se trezeasca cei de pe ”IASI”=SA NE UNIM= Sa ne unim toti ”calatorii” (conductori,sefi tren,casiere,manevranti,sefi manevra).Ne-am saturat de obiceiurile neproductive si dezastroase din partea celor care sustin ca ne-au reprezentat.CUM NE -AU REPREZENTAT?CE AU OBTINUT PENTRU NOI?Au castigat procese in instante cu drepturi banesti pe care trebuiau sa le cistige prin negociere pierzindu-ne alte multe drepturi.M/C-ul ne-a distrus.TAMBUR:te salut si sintem alaturi de tine ,BINE AI VENIT ALATURI DE NOI.Asa este ,avem nevoie de schimbare.FSTFR optiunea de viitor.Ne intilnim la miting!
Sindicatul Comercial Calatori Iasi
MAI MULTE DEZVALUIRI INTREBATI pe cei care au participat ca ,candidati pentru alegeri . sef fren si conductori de CONSTANTA!!!!
Dragi cititori si scritori in data de 16/05/2013 au avut alegeri la CONSTANTA la sindicatul care este afiliat la FNFM/C si care este condus de catre CUMATRUL directorului de STFC CONSTANTA (sef tren ,conductori ,sef manevra si manevranti+tesa ) prim vice FNFM/C GHEORGHE VICTORAS intrebare, cine a castigat? iara GEORGE se intreba ce se intimpla la CFR CALARORI cu asemenea lideri o sa facem dreptate si o sa fim respectati cand o sa invie PIRATUL BARBA ALBASTRA asa ca dragi PIRATI hai sa -i aruncam in apa pe acesti FALSI LIDERI si sa ne apucam de treaba . VA ASTEPT LA MITING !!!
Voi participa sigur și eu la Miting împrună cu tot neamul.
Sa nu-i uiti pe cei morti.
nu uita si mortii Mariane . esti cel mai tare
George întreba ,, Domnule Președinte MAXIM Rodrigo Gabriel , CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI ? ESTE INCREDIBIL CE AUZIM SI CITIM …,,.
Maxim Rodrigo Gabriel vă spune că numai dacă mai mulți de jumătate din salariații SNTFC CFR Călători SA vor deveni în timpul cel mai scurt posibil membrii de sindicat ai FSTFR, numai în această situație împreună vom determina ca la SNTFC CFR Călători SA să se facă ce trebuie și vom determina conducerea SNTFC CFR Călători SA să-și respecte proprii salariați și vom face tot ce trebuie ca SNTFC CFR Călători SA să fie un simbol national pentru Economia Românească…
Johnyro întreba ,,Domnule Președinte Maxim Rodrigo Gabriel putem spera la sprijin juridic din partea dv. in caz de DCM pentru că este ordin de la Directorul General Dorobantu Valentin că cine nu semnează pentru eșalonarea drepturilor salariale neacordate de administrația SNTFC CFR Călători SA are DCM pentru nerespectarea Regulamentelor de ordine interioară, deși drepturile respective sunt câștigate în instanțele de judecată definitiv și irevocabil de salariații SNTFC CFR Călători SA ? ,, .
Președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a acordat și acordă asistență sindicală , precum și sprijin juridic în întocmirea acțiunilor în instantă și pentru punerea la dispoziția avocaților a înscrisurilor necesare reprezentării în instanțe și atunci când situația impune Președintele FSTFR în baza împuternicirii membrilor săi de sindicat introduce și reprezintă personal în instantă membrii săi de sindicat, dar trebuie reținut că sindicatele affiliate la FSTFR din care faceți parte fiecare membru de sindicat trebuie să suporte, în măsura în care este hotărât ( în statutul sindicatului sau în Procese Verbale de Ședință) de membrii de sindicat ai fiecărui sindicat în parte, cheltuielile cu avocatul ținând cont că 80% din cotizația membrilor de sindicat rămâne la sindicate…
In concluzie domnule Maxim Rodrigo ii sprijiniti cu sfaturi. Sunteti tare.
-ordin de la Dorobantu=cine nu semneaza pt esalonare are DCM pt nerespectarea Regulamentelor de ordine interioara
-pina astazi la ora 14 trebuie anuntat seful de statie(buc.griv.)-DA sau NU
-foarte multi colegi au acceptat esalonarea datorita santajului ordinar la care au supusi
-mai suntem 5 sau 6 care n-am semnat
-ce ne sfatuiti d-le Rodrigo ?
-mentionez ca facem parte din SINDICATUL NATIONAL AL PERSONALULUI FEROVIAR DIN SECTORUL COMERCIAL si din cite am inteles urmeza sa ne afiliem la FSTF
-putem spera la sprijin juridic din partea dv. in caz de DCM ?
DL. MAXIM , CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI ?
ESTE INCREDIBIL CE AUZIM SI CITIM .
VOI PARTICIPA LA MITING.
Este si la IASI Sindicatul Comercial Calatori care s-a infiintat in ideea de a uni toti salariatii din calatori si pentru apararea drepturilor casierelor , conductorilor si altor categorii care daca e sa judecam la rece sunt cei mai expusi abuzurilor sefilor.Pina acum nimeni nu le-a aparat drepturile , ei nu au avut decit indatoriri si obligatii din ce in ce mai multe. Sindicatul este afiliat la FSTF. Cautati-l si plecati de la MC , care nu v-a aparat niciodata drepturile!Sa mergem la miting sa ne aparam locurile de munca!
Apropo-s de unitate: Acum cateva zile, la filtrul de peron pentru urcarea in tren ( conform unui ordin intern pe regionala Bucuresti, sefii de tren sunt obligati sa inchida o usa la accesul in tren ) o doamna de la Informatii telefonice CFR ( din cate am inteles ), care supraveghea activitatea de filtru, a facut reclamatie sefului de tren ca nu a vrut sa inchida o usa. Oare unde este unitatea cand se face jocul conducerii ?
SURSA, Ziarul CERTITUDINEA.
WORLD FEDERATION OF TRADE UNIONS
Class oriented-uniting-democratic-modern-independent!
ATENA, 15 Mai 2013
Rezoluția de Solidaritate al Federatiei Mondiale a Sindicatelor, Biroul Regional European, cu Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR.
Federația Mondială a Sindicatelor, Biroul Regional European, a primit, prin intermediul Asociației de prietenie, solidaritate, înțelegere și cooperare internațională “Carpații Genius” din România, care este observator al Federaţiei Mondiale a Sindicatelor, următoarea scrisoare adresată organizației noastre de către Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, solicitând sprijin și solidaritate:
Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, membră a Alianţei Naţionale Sindicale Feroviare și a Confederaţiei Sindicale CNSLR Frăţia, vă solicită solidaritatea şi sprijinul în rezolvarea unei probleme sociale grave, care pune în pericol atât statutul profesional, cât şi locurile de muncă ale membrilor săi.
Printr-o decizie unilaterală şi, considerăm noi, iresponsabilă, ministrul Transporturilor din Guvernul României, RELU FENECHIU, a elaborat o ordonanţă de urgenţă prin care transferă reţeaua spitalelor CFR către Ministerul Sănătăţii, fără niciun studiu de impact, fără măsuri de protecţie a personalului din aceste spitale, fără să ţină seama de avizul negativ a 5 confederaţii sindicale şi 13 confederaţii patronale (în cadrul Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor) şi în totală ignorare a specificităţii complexe a domeniului sanitar feroviar.
Superficialitatea de ordin legislativ a Ordonanţei de Urgenţă nr. 8 din 19 februarie 2013, privind reorganizarea reţelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor a fost sancţionată sever de ministrul Justiţiei, Mona Pivniceru, care, printr-o notă internă, i-a atras atenţia ministrului Transporturilor că acest act legislativ încalcă 5 articole din Constituţie, 9 decizii ale Curţii Constituţionale, 1 articol din Codul Civil, 2 Hotărâri de Guvern şi 2 legi organice. Adăugăm, la observaţiile doamnei ministru, încălcarea a 7 articole din 2 Directive ale Uniunii Europene (Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 şi Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 octombrie 2007).
Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR consideră că această ordonanţă de urgenţă, prin maniera total antidemocratică a abordării, prin superficialitatea legislativă a demersului şi prin profunda sa imoralitate, constituie un atentat la istorie (spitalele CFR s-au constituit ca o necesitate organică a sistemului feroviar din România, începând din 1876 până în 1990), la identitate, la legitimitate (spitalele CFR s-au construit CU BANII LUCRĂTORILOR DIN CFR, nu din bugetul vreunui guvern) şi chiar la sănătatea populaţiei […]”.
Federația Mondială a Sindicatelor, ținând cont de faptul că punerea în practică acestei ordonanțe de urgență a Ministerului Transporturilor din România, va genera o problemă socială explozivă și incontrolabilă, care pune în pericol mai mult de 3.500 de locuri de muncă din reţeaua Spitalelor CFR, îşi exprimă, în numele civismului internațional, către Guvernul României, Ministerul Român al Transporturilor și Ministerul Sănătății, sprijinul pentru acțiunea legitimă și responsabilă a Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR, pentru apărarea locurilor de muncă şi pentru salvarea unui sistem de sănătate european de prestigiu, validat de o experiență de peste 100 de ani de istorie.
Dragoș spune în comentariul său ,,Nu mai putem continua alauri de cei din USLFM/C – FNMC, care au ajuns sa ne amenite in loc sa ne apere, nu se mai poate continua alaturi de niste oameni care nu-si urmaresc decat propriile interese si sunt foarte atenti sa nu deranjeze conducerea. Este inadmisibil sa ajungi ca lider de sindicat sa militezi pentru plata esalonata a drepturilor salariale, chiar sa ameninti salariatii pe care de altfel ar trebui sa-i aperi ca in conditiile in care nu vor accepta plata esalonata vor fi concediati. Va este teama, domnilor lideri din USLFM/C – FNMC ca veti pierde facilitatile pe care administratia vi le ofera si de care va bucurati de ani de zile? Sunteti si dumneavoastra tematori ? Chiar ati ajuns la stadiul in care interesul personal, la dumneavoastra, primeaza in fata intereselor oamenilor pe care ar trebui sa-i reprezentati ? Pentru asta v-ati ales ? Ati ajuns domnilor chiar sa executati salariati care pana mai ieri erau membrii cotizanti ai sindicatelor dumneavoastra ? UNDE SUNT LIDERII DE ALTADATA ????
Cum ati negociat plata esalonata a drepturilor salariale ? Ce ati primit pentru salariati in schimbul acceptarii platii esalonate, vreo disponibilizare, vreo masina in plus la federatie, vreo marire a cotei de combustibil, vreo angajare a vreunui nepotel,…… ? Cum de ati putut sa ne vindeti domnilor ? Doriti respect ? DA ? Atunci ar trebui sa ne respectati ?,, și ,, SINDICATUL NATIONAL AL PERSONALULUI FEROVIAR DIN SECTORUL COMERCIAL susține că trebuie sa dam dovada de unitate, de curaj si sa iesim cu totii LA MITINGUL ce se va organiza de FSTFR, MITING CE VA AVEA LOC CAT DE CURAND IN PARCUL DIN FATA MINISTERULUI ,,.
Eram sigur că sunt mulți CFR-iști pe lângă cei din FSTFR care văd ce se întâmplă în CFR și care vor lua poziție. Și da și eu am văzut ieri la Ședința comună Administrație-Sindicate de la SNTFC CFR Călători SA că domnul Director General Valentin Dorobanțu are o poziție foarte tranșantă și plină de amenințări asupra celor care au tupeul să nu facă eșalonări pe 3 ani la drepturile castigate în instantă și am văzut și faptul că celelalte Federații Sindicale FNFMC, FSRV și FMLR fac tot ce-i posibil să convingă salariații ce le sunt membrii de sindicat să facă eșalonările solicitate de domnul Director General Valentin Dorobanțu. Precizez că FSTFR i-a comunicat domnului Director General Valentin Dorobanțu că așteaptă punctul de vedere al liderilor de sindicate ce vor fi prezenți la Ședința CNC a FSTFR din 23.05.2013, dar că în principiu FSTFR nu poate fi decât lângă salariații ce sunt membrii săi de sindicat indifferent de opțiunea lor pe care le-o respectă în totalitate . În plus Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel l-a invitat la Ședință pe domnul Director General Valentin Dorobanțu ca să explice dânsul direct liderilor FSTFR necesitatea eșalonărilor și să transmită personal și amenințările sale dacă membrii lor de sindicat nu fac aceste eșalonări…
Daca, in cazul extrem ca se va ajunge la o plata esalonata, sa fie facut un contract in care sa se stipuleze clar: perioada de esalonare exacta cu luna si zi limita, la suma ramasa de plata sa fie adaugata dobanda conform ratei de inflatie si dobanda bancara asemeni unui imprumut bancar. In caz de neplata sau intarziere a platii, sa se faca trecerea la plata totala prin executare silita. Acest contract cadru sa aiba putere judecatoreasca de recuperare si in cazul insolventei companiei, inaintea platilor catre terte companii sau creditori. Pe 3 ani este destul de mult ca perioada, ar trebui 1 an jumate. In ziua de astazi nu suntem siguri de ce va fi maine si daca vom mai fi ( sa privim in urma cazurile colegilor nostri, care s-au dus inainte de-a gusta din pensie – Bunda Andrei, Croitoru Cristian, Vermut…si multi altii – Dumnezeu sa-i Odihneasca ! )
Ce am comentat nu este decat o simpla parere si trebuie luata ca atare !
Pentru o cauza dreapta voi fi la miting.
Cu toti,din toate ramirile,LA MITING.
Hai la miting fratilor, aici s-a ajuns!
“Începe bâlciul! Privatizarea CFR Marfă o ia pe urmele Oltchim
Guvernanții repetă greșelile făcute la Oltchim în cazul CFR Marfă. Bâlbele Ministerului Transporturilor nu au cum să arate prea bine în ochii investitorilor, care ar fi interesați să cumpere companiile de stat”
Asa cum am promis SINDICATUL NATIONAL AL PERSONALULUI FEROVIAR DIN SECTORUL COMERCIAL a luat fiinta dupa lupte crancene duse cu cei din USLFM/C care au recurs la tot ce poate exista mai murdar pe lumea asta pentru a nu ne constitui. Dar cum in viata cei puternici inving intotdeauna, IATA-NE ALATURI DE VOI asteptandu-va sa aderati sa devenim si mai puternici, trebuie sa dam dovada de unitate, de curaj, de initiativa. Sper ca sunteti de acord cu mine ca avem nevoie de o schimbare la nivelul celor care ne reprezinta interesele in fata unei conduceri care nu vrea sa ne duca decat spre faliment, spre privatizare. Nu mai putem continua alauri de cei din USLFM/C – FNMC, care au ajuns sa ne amenite in loc sa ne apere, nu se mai poate continua alaturi de niste oameni care nu-si urmaresc decat propriile interese si sunt foarte atenti sa nu deranjeze conducerea. Este inadmisibil sa ajungi ca lider de sindicat sa militezi pentru plata esalonata a drepturilor salariale, chiar sa ameninti salariatii pe care de altfel ar trebui sa-i aperi ca in conditiile in care nu vor accepta plata esalonata vor fi concediati. Va este teama, domnilor lideri din USLFM/C – FNMC ca veti pierde facilitatile pe care administratia vi le ofera si de care va bucurati de ani de zile? Sunteti si dumneavoastra tematori ? Chiar ati ajuns la stadiul in care interesul personal, la dumneavoastra, primeaza in fata intereselor oamenilor pe care ar trebui sa-i reprezentati ? Pentru asta v-ati ales ? Ati ajuns domnilor chiar sa executati salariati care pana mai ieri erau membrii cotizanti ai sindicatelor dumneavoastra ? UNDE SUNT LIDERII DE ALTADATA ????
Cum ati negociat plata esalonata a drepturilor salariale ? Ce ati primit pentru salariati in schimbul acceptarii platii esalonate, vreo disponibilizare, vreo masina in plus la federatie, vreo marire a cotei de combustibil, vreo angajare a vreunui nepotel,…… ? Cum de ati putut sa ne vindeti domnilor ? Doriti respect ? DA ? Atunci ar trebui sa ne respectati ?
Domnilor, asa cum am mai spus, trebuie sa dam dovada de unitate, de curaj si sa iesim cu totii LA MITINGUL CE VA AVEA LOC CAT DE CURAND IN PARCUL DIN FATA MINISTERULUI.
CATA UMILINTA MAI TREBUIE SA SUPORTAM ?
SPER SA NE VEDEM CU TOTII LA MITING SI SA NE STRIGAM NEMULTUMIRILE.
TREBUIE SA TERMINAM CU DICTATORISMUL LA CFR.
TREBUIE SA NE CASTIGAM DREPTUL DE A VENI CU DRAG LA SERVICIU, SA NE CASTIGAM DREPTUL LA STABILITATE, SA NU NE MAI FIE TEAMA CA URMATOAREA ZI POTE FI ULTIMA IN CARE IMBRACAM HAINA DE CEFERIST.
BAFTA MULTA TUTUROR SI SA AVETI GRIJA DE VOI !!!
CFR-isti alaturati-va cu totii FSTFR si liderului Maxim Rodrigo ! plecati de la falsii sindicalisti care MIMEAZA CA VA APARA DREPTURILE, vanduti dorobantului pentru interesele lor personale,functii,salarii,afaceri, dar plini de incompetenta. nu va lasati manipulati de clica corupta. DACA VRETI SA VA CISTIGATI DREPTURILE SI DEMNITATEA CALCATA IN PICIOARE DE TIRANUL DOROBANTU, HAIDETI LA LUPTA CEA MARE ! dle. MOLEA , NU AI CE CAUTA PRINTRE NOI,oamenii simplii si cinstiti. du-te langa MONSTRII PE CARE I-AI CREAT ,iar dezastrul in care ne aflam ACUM, ti se datoreaza in mare parte.
Avem echipa, avem valoare!