CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII
Cauzele sunt multiple si complexe. Pentru a intelege mai bine mutatiile mentale produse la personalul feroviar (de toate varstele), este necesara o scurta incursiune in lumea sociologiei si a relatiei biunivoce a acesteia cu contextul geopolitic al statului.
Anarhia ideologica aproape generala din societatea prezenta, induce o stare de libertate aparenta si o mandrie excedentara. Cele mai multe din aceste noi “virtuti” nu au de fapt nici un fundament moral. In fond, capitalismul ar putea fi identificat cu o posibila sclavie deghizata. Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice. Au fost emise publicatii si lucrari ce trateza detaliat acest subiect. Se genereaza astfel, o noua era a dominarii, fiindu-le tuturor schimbata o iluzie a libertatii cu o alta iluzie a acesteia. De fapt, acesta avea sa fie momentul ’90 (caderea comunismului). Exista un procent din populatie care nu a dorit sa accepte o noua organizare capitalista de tip stat-republica, acestia fiind asa-zisii „meadaptati”, care intr-un final devin acel lumpenproletariat (grupuri sociale sau generatii nelipsite de virtuti, dar care nu inteleg noile vremuri, dar aceste vremuri la randul lor nu le ofera nici osansa de adaptare).
In ultimii aproximativ 20 de ani s-a dovedit faptul ca oricat de bune intentii si legi prezinta la suprafata, formele de guvernamant actuale, constituite si impuse poate doar pentru necesitatile momentului – toate de natura financiara – nu sunt tocmai potrivite cetatenilor acestora.
Intr-o alta ordine de idei, se poate afirma ca cea mai mare parte din cetatenii actualelor natiuni-stat, nu “rezoneaza” din punct de vedere ideologic cu noile sisteme de guvernamant. Astfel, noul “stat” capitalist este in pericol, se zdruncina si poate sucomba la scurt timp de la nasterea sa. Nu este o constructie solida. Consideratia este valabila pentru multe alte state, nu numai Romania. Toate aceste aspecte au generat puternice rupturi intre generatii fiind eliminate posibilitatile realizarii unor succesiuni coexistente. Un fenomen cat se poate de similar a avut loc si in cazul sistemului de transport feroviar din Romania.
Plecand de la ideile de baza ale unui mare cercetator in domeniul social si geopolitic pe nume Jean-Jacques Rousseau, consider ca libertatea capitalismului este asemeni vinurilor generoase si delicioase, ce hranesc si fortifica temperamentele robuste si obisnuite cu ele, dar care coplesesc, ruineaza si imbata pe cei slabi si delicati. De multe ori, „virtuosii” de ieri, au devenit „slabii” de astazi. Cu alte cuvinte, popoarele care s-au obisnuit sa aiba stapani totalitari, nu mai sunt in stare sa se lipseasca de acestia. Din pacate, ar putea fi si cazul poporului roman.
Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.
Marea greseala istorica pe care a facut-o generatia de dupa ’89, a fost aceea ca a distrus cu un oarecare sadism aproape tot ce au construit comunistii. Nu au fost pastrate elementele care ne-ar fi putut avantaja si in prezent. Multi conducatori s-au supraestimat si au dorit astfel sa “ia totul de la zero” manati de o falsa iluzie a unui capitalism si a unei democratii pe care nici dupa 20 de ani nu o cunoastem in profunzime. A inceput deja sa se cristalizeze o acceptie profunda: Capitalismul a esuat… si va sfarsi mai urat decat celelalte sisteme de oranduire sociala precedente.
In istoria evolutiei domeniilor tehnice, epocile si etapele de dezvoltare consecutive s-au implementat cu dificultate si uneori jertfa una peste cealalta. Etapa anterioara a constituit in cele mai fericite cazuri, postamentul si fundatia celei noi. Acest fenomen este denumit in literatura sociologica de specialitate, ca fiind succesiunea coexistenta a generatiilor. Similar se poate afirma si cu privire la cultura si civilizatie in general.
Intorcandu-ne la analiza problemelor feroviare, putem afirma ca majoritatea personalului de generatie anterioara (unii cu functii cheie in sistem) opun o rezistenta puternica din punct de vedere a mentalitatii, afirmand in permanenta: „Ce stiti voi?”, „Nu aveti habar ce e aia cale ferata!”, „Doar noi stim cum trebuie sa mearga lucrurile!”, „Cu voi se va duce totul de rapa”, „Nu aveti experienta noastra!” etc. exemplele pot continua. Intr-o mica masura adevarul se afla undeva la mijloc. Problema este ca nimeni nu cunoaste integral un domeniu de la inceput, deoarece nimeni nu s-a nascut invatat. Probabil aceste persoane au uitat de unde au inceput sau cum au demarat in cariera din domeniu. Apoi, la urma urmei, nu este de mirare ca exista aici un veritabil paradox – in perioada lor a decazut sistemul – iar acum acuza necontenit generatia tanara ca este indubitabil responsabila de acest esec.
Prin acceptiunea tinerei generatii de ceferisti, acea lipsa acuta de interes a multora inca din timpul scolilor de specialitate sau facultatii, se reflecta implicit in practica si in viata profesionala ulterioara studiilor. O asemenea atitudine este cauzata de pretextul gresit conform caruia nu trebuie sa inveti la nici o disciplina pentru ca “nu ar folosi la nimic”, ca nu are legatura cu practica. Se creeaza astfel un fenomen des intalnit in care noii angajati din sistem nu inteleg o mare parte din lucrurile practice. O asemenea problema este dificil de remediat odata ce personalul este format profesional gresit sau nu are o baza puternica de cunostinte in domeniu.
Aspectele evocate anterior, se manifesta mai ales in aria personalului tehnico-ingineresc. In ceea ce priveste cariera de inginer in domeniul tehnic si cu preponderenta transportul feroviar, doar o intensa activitate de pregatire, invatare si studiu individual pe tot parcursul studiilor superioare, al studiilor post-universitare, precum si in timpul serviciului, pot da nastere unor abordari corecte si a unei intelegeri depline a sistemului din punct de vedere practic si functional. Lucrurile sunt similare pentru toate functiile din sistem.
Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. O asemenea acceptiune este edificatoare dintr-un motiv cat se poate de eligibil. La calea ferata, in spatele a tot ceea ce inseamna material rulant, sisteme si parti componente, instalatii, elementele infrastructurii si logistica generala, se afla mai mult sau mai putin (dar permanent) elemente teoretice, calcule, proiecte, schite, toate elaborate de echipe de ingineri sau proiectanti cu o inalta pregatire in domeniu. La acest nivel de perceptie a sistemului, gandirea si cultura matematica sunt indispensabile. Matematica se gaseste in toata tehnica, in toate suruburile si piesele de locomotive, vagone, nituri de pod etc. Si mai important, doar o inginerie de sistem dezvoltata si sanatoasa poate genera o logistica eficienta pentru functionarea in ansamblu a unei cai ferate.
Daca oamenii in general ar intelege pe deplin considerentele prezentate anterior si ar aborda orice problema sau activitate din punct de vedere ingineresc, nu „la plezneala sau dupa ochi” cum se obisnuieste de mult timp, lucrurile ar functiona poate mult mai bine iar sistemul nu ar mai fi nevoit sa se confrunte cu o multitudine de probleme complexe (unele absurde) care se tot repeta. Orice deficienta de natura tehnica poate fi rezolvata cu solutii tehnice ingineresti, unele chiar simple.
De aici provine acea lipsa acuta in prezent iremediabila a banilor din sistem. Cei care decid pana la cel mai mare nivel (inclusiv politic), nu adopta o gandire inginereasca si astfel nu inteleg in profunzime ce este bine si ce este necesar pentru ca un sistem de o asemenea anvergura cum este calea ferata sa se poata dezvolta. Se mai adauga si multitudinea de interese de diferite naturi asupra carora nu are rost a fi insistat.
Atunci cand un inginer nou angajat poarta unele discutii tehnice cu un subaltern sau coleg in scopul de a da un sfat sau o sugestie, este luat imediat in deradere de catre cei din jur, inclusiv personalul de conducere. Sunt dese replicile: „Se da smecher.”, „Ce mai vrea si asta?”, „Si-a gasit el sa revolutioneze sistemul!” etc. Oare pe aceleasi concepte s-au bazat si cei din Japonia, Franta sau Germania, pentru ca au ajuns atat de departe in domeniul tehnicii feroviare?
Dupa cum se poate observa, lupta intre generatii are cauze de ambele tabere, totul reducandu-se la elemente de mentalitate si educatie la nivelul fiecarui individ. In consecinta, apare un fenomen deosebit de periculos ale carui efecte negative se vor fi simtite pe o perioada mare de timp. Uneori este iremediabil. Este vorba de asa-zisa “aglutinare a elitelor” materializata prin considerarea si gruparea pe mari categorii de specialisti inclusiv “aprecierea exagerata” a acestora pe unele domenii, fiind in fond vorba de persoane submediocre, fara studii relevante in respectivul domeniu sau avand pregatiri pe arii diferite, neavand elemente comune cu aria respectiva.
Un alt aspect trist ce trebuie mentionat, este acela ca in calea ferata, elementul “inginer” a avut o cadere, atat ca imagine cat si ca respect. Nimeni nu mai respecta inginerul, nimeni nu mai asculta de acesta pentru ca „nu conteaza parerea unui tocilar”, este luat in deradere si se adopta solutii de moment prin improvizare, cu toate implicatiile negative aferente. Incetul cu incetul, in mediul feroviar de la noi a aparut un nou atribut calificativ destul de utilizat, si anume „amaratul de inginer”. O astfel de acceptie poate fi extrapolata tuturor functiilor din calea ferata, mai ales mecanicilor de locomotiva.
Reperele morale, modelele si sistemul de valori in general s-au modificat radical, mutandu-se la polul opus, producandu-se astfel o aglutinare profunda in masa la nivelul mai multor domenii de activitate. In studiile sociologice acestea poarta denumirea de “evolutie a elitelor cu semnul minus”. In loc sa-ti fie rusine sa faci un lucru urat sau sa nu ai bun simt, acum iti este rusine sa fi corect sau sa-ti dai interesul pentru ceva bun. Este specific morfologiei “paturii superpuse”. Fenomenul a fost mentionat si descris detaliat de catre Mihai EMINESCU cu peste 140 de ani in urma. Apropo, acest geniu neegalat a realizat inclusiv o serie de studii strategice si politice asupra cailor ferate – texte care nu au fost publicate, fiind partial neglijate. Eu unul le-am citit.
Particularizand o asemenea tendinta la sistemul feroviar in ansamblu, acest curent de gandire anti-creativ a fost implementat in marea parte de multiple cercuri de influenta potrivnice acestei activitati sau structurile mafiote atat din domeniul transporturilor rutiere, cat si alte cercuri de interese – autohtone sau reprezentante unora de peste granita.
Fenomenul este general, fiind sprijinit si de tendinta de manipulare si reorientare a tot ceea ce inseamna mijloacele mass-media, reclama etc. Adevaratul OM al zilelor noastre a devenit cel care este smecher, borfas, are oricat de multi bani (nu conteaza cum i-a facut si de unde provin), are un limbaj abject, comportament pervers, masini de sute de mii de euro – nimic despre bun simt, educatie, pregatire. Cum sa vorbim sau sa promovam tinerii olimpici la matematica, informatica sau alte stiinte de varf (care pentru a ajunge la o asemenea performanta muncesc ani si ani de zile si isi jertfesc toata tineretea)?, cand intreaga generatie tanara este directionata catre superficialitate si o concupiscenta acuta. Ce nevoie are Romania de asemenea “nulitati”? Ce nevoie avem noi de un tanar de pana in 20 de ani care, fiind dedicat integral domeniului aero-spatial, are posibilitatea de a revolutiona tehnica, il descopera NASA si il “adopta” gata pregatit, oferindu-i tot ceea ce are nevoie si poate visa. Ce produce acel om pentru NASA, sau ce implicatii are punerea in practica a ideilor unui tanar?… nu mai conteaza pentru noi. In domeniul feroviar lucrurile sunt identice.
399 Responses
,, De unde pleaca viitoarea scrisoare de intentie? Comisia Europeana: CFR va face disponibilizari si va reduce numarul de zile lucratoare.
Companiile de cai ferate romanesti vor face disponibilizari de personal, pensionari si reduceri ale numarului de zile lucratoare, CFR Marfa urmand sa se privatieze pana in mai 2015, precizeaza Comisia Europeana, in raportul intocmit in urma precedentei vizite de evaluare a acordului de finantare pentru Romania. Documentul, datat 13 ianuarie 2014, este punctul de pornire a actualei vizite de evaluare, care se incheie marti.
Raportul CE 13 ian2014
Procesul de restructurare va cuprinde, insa, toate companiile feroviare de stat si va consta inclusiv in disponibilizari de personal. ,, .
de Claudiu Zamfir HotNews.ro
Citiți mai mult pe :
http://economie.hotnews.ro/stiri-economie-16538974-unde-pleaca-viitoarea-scrisoare-intentie-comisia-europeana-cfr-face-disponibilizari-reduce-numarul-zile-lucratoare.htm
http://economie.hotnews.ro/stiri-economie-16538974-unde-pleaca-viitoarea-scrisoare-intentie-comisia-europeana-cfr-face-disponibilizari-reduce-numarul-zile-lucratoare.htm
Dumnezeu să-l ierte pe Dragoş Alexandru Drăghici ce a pornit în ultima sa călătoria spre eternitate. ,,Poate Dragoş Drăghici a ajuns la ceruri şi pentru că a crezut că CFR Marfă poate deveni o companie rentabilă şi fără să fie privatizată după cum au dorit şmecherii, adică să fie dată la preţ de dumping . ,, și ,, Mai bine mor decât să piardă CFR Marfă contractul de la Complexul Eneretic Oltenia sau pe cel de la Conpet Ploieşti . ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
http://www.ziuanews.ro/editorial/cod-rosu-pentru-haita-feroviara-113593
MAFIA DE LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR ?
DOAMNA RAMONA MANESCU NU FACE NIMIC, CHIAR MAI MULT, TACE !
A VENIT MOMENTUL SA SCHIMBATI CEVA A VENIT MOMENTUL CURATENIEI , ASA NU SE MAI POATE .
AJUNGE…
“Acum când Dragoş Alexandru Drăghici a pornit în ultima sa călătoria spre eternitate, ministrul Ramona Mănescu, premierul Victor Ponta, procurorii Laura Codruţa Kovesi şi Tiberiu Niţu au datoria morală faţă de el să instaureze codul roşu la CFR. De ce?
Pentru a stopa hoţiile de la CFR şi a trimite după gratii pe acei şacali feroviari care se înfruptă din banii publici şi în acelaşi timp umflă conturile rechinilor de pe calea ferată”
Astia fac tot posibilul sa falimenteze cfr-ul daca il pun ministru pe Ghibu Cristian ne ducem dracu cu toti, jaful asta de Ponta spune ca suntem pe locul 28 din 28 la pretul combustibilului dar nu spune pe ce loc suntem la salarii,la nivel de trai .
,,Dragoş Alexandru Drăghici. El a avut curajul să se opună ca această haită hămesită să se mai înfrunte din ciolanul gustos al căii ferate. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
,,Practic, Dragoş Alexandru Drăghici a trebuit să ţină piept şacalilor susţinuţi de Relu Fenechiu şi garantaţi de Gruia Stoica, adică lui Cristian Ghibu, Gheorge Micu, Claudiu Dumitrescu şi Valentin Dorobanţu, dar şi a cozilor de ciocan rămase de pe vremea lui Ovidiu Silaghi-adică Constantin Zaharia, Gheorghe Huţanu, Antonel Tănase sau Dana Galbeni Răchilă. Poate Dragoş Drăghici a ajuns la ceruri şi pentru că a crezut că CFR Marfă poate deveni o companie rentabilă şi fără să fie privatizată după cum au dorit şmecherii, adică să fie dată la preţ de dumping lui Gruia Stoica. Cristian Ghibu şi Bogdan Găureanu au condus comisia de licitaţie care ulterior a fost anulată şi tot ei au făcut caietul de sarcini, fără ca Dragoş Drăghici să fie măcar consultat. Acum când Dragoş Alexandru Drăghici a pornit în ultima sa călătoria spre eternitate, ministrul Ramona Mănescu, premierul Victor Ponta, procurorii Laura Codruţa Kovesi şi Tiberiu Niţu au datoria morală faţă de el să instaureze codul roşu la CFR. De ce? Pentru a stopa hoţiilor feroviare şi a de trimite după gratii pe acei şacali feroviari care se înfruntă din banii publici şi în acelaşi timp umflă conturile rechinilor de pe calea ferată. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
,,În ultimele luni, aceşti şacali au rămas fără pradă din cauza lui Dragoş Alexandru Drăghici. El a avut curajul să se opună ca această haită hămesită să se mai înfrunte din ciolanul gustos al căii ferate. Haita a intrat în fibrilaţie şi nu concepea să plece după atâţia anii de lăfăială şi huzur de la masa bucatelor. În seara zilei de 28 ianuarie 2014, Dragoş Drăghici, epuizat şi stors de presiunile haitei feroviare grupate în jurul lui Gruia Stoica, s-a confesat unui apropiat. “Mai bine mor decât să piardă CFR Marfă contractul de la Complexul Eneretic Oltenia sau pe cel de la Conpet Ploieşti. O să mă bat până în pânzele albe cu cei de Grup Feroviar Roman, dar şi cu oamenii lor din companie şi minister care fac jocurile pentru Gruia Stoica. ,, .
Citiți mai mult pe :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
,, Cod roşu pentru haita feroviară,, .
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC0Q6QUoADAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Feditorial&ei=kZTvUqe6M-q9ygO354K4CQ&usg=AFQjCNHfOEjYRtR9AG47arEU2DKsFM65vA&bvm=bv.60444564,d.bGQ
In timp ce unii mor de inima rea ( sau cum se zice in popor ” de necaz se urca singele la cap”) in urma presiunilor “cangrenei” , altii isi vad linistiti de marafeturi, siguri pe “spatele” politic ca nimeni nu-i tulbura!
Poate cu exceptia oamenilor din presa:
http://www.puterea.ro/economie/firma-care-a-falimentat-operatorul-national-ajunsese-investitor-strategic-85722.html
si
http://www.puterea.ro/dezvaluiri/exclusiv-ilegalitati-la-cfr-craiova-cu-binecuvantarea-inspectorilor-afer-84985.html
http://www.ziuanews.ro/editorial/cod-rosu-pentru-haita-feroviara-113593
RESPECT și atât.
Ce schimbari pregateste Antonescu in Guvern
Crin Antonescu doreste sa scape de ministrii liberali care au batut palma cu Victor Ponta.Iar ca sa evite orice dureri de cap ulterioare, Antonescu a completat lista cu mai toti ministrii PNL, astfel incat Eugen Nicolaescu, Mariana Campeanu, Ramona Manescu si Gigel Stirbu (numit de nici doua luni la Cultura) se insira dupa Chitoiu, sustin voci din PNL.
ATENTIE !
In pole position pentru inlocuirea ministrilor citati ar fi, spun tot liberalii, Bogdan Olteanu (Finante), Cristian Busoi (Sanatate), Cristina Pocora (Munca), Cristian Ghibu (Transporturi), Mircea Dolha (Cultura) si Mircea Rosca (Interne).
aloooooo,DNA,DIICOT >>> GHIBU transformatorul ???!!!
CFR_isti e momentul SA VA TREZITI DIN ADORMIRE ! ajunge cu BORFASII
http://www.enational.ro/news/politica/ce-schimbari-pregateste-antonescu-in-guvern-372285.html/
,,Desi de 4 zile nu mai ninge , CFR Calatori anuleaza trenuri pe banda
rulanta , curat murdar ar spune un personaj descris de Caragiale.,, .
APELUL Majorității Mecanicilor de Locomotivă și Automotor de Călători CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
Să le fie foarte clar FNFMC și AFTF ( FMLR din AFTF ) că dacă ANSF ( FSTFR din ANSF ) nu îi va reprezenta la noul CCM și dacă ANSF ( FSTFR din ANSF ) nu va negocia pentru ei la noul CCM la nivel de CFR Călători atunci așa cum spunea și Ștefan : ,, Ca mecanic de locomotivă și automotor de călători, dacă se va întampla acest lucru, îi anunț de pe acum că pe mine nu mă reprezintă si voi alege altă cale sa fiu reprezentat.,, .
APELUL Majorității Mecanicilor de Locomotivă și Automotor de Călători CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
Să le fie foarte clar FNFMC și AFTF ( FMLR din AFTF ) că dacă ANSF ( FSTFR din ANSF ) nu îi va reprezenta la noul CCM și dacă ANSF ( FSTFR din ANSF ) nu va negocia pentru ei la noul CCM la nivel de CFR Călători atunci așa cum spunea și Ștefan : ,, Ca mecanic de locomotivă și automotor de călători, dacă se va întampla acest lucru, îi anunț de pe acum că pe mine nu mă reprezintă si voi alege altă cale sa fiu reprezentat. Iar dacă termenii din contract sunt defavorabili salariaților ceferisti am să mă adresez cu plângeri instantelor de judecată împotriva semnatarilor de contract. ,, .
Domnilor de la FMLR din AFTF și de la FNFMC sperăm că prin manevrele pe care le faceți ca să scăpați la negocieri de ANSF/FSTFR nu doriți să negociați ca în ultimul timp doar drepturi Sindicale numai pentru: FNFMC și FMLR din AFTF prin Acorduri între voi și CFR Călători, așa cum este cazul din anul 2013 când deși în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA se prevedea negocierea Anexei nr. 1, respective când deși în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 se prevedea negocierea salariului lunar pentru anul 2013 pentru toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA și când de fapt reprezentanții FMLR din AFTF și reprezentanții FNFMC împreună cu reprezentanții SNTFC,,CFR Călători,,SA negociau doar un Acord pentru drepturile lor sindicale , respectiv doar pentru reprezentanții: FMLR din AFTF și pentru reprezentanții FNFMC, respectiv an când ei negociau doar scoateri din producție cât mai multe plătite de CFR Călători redenumite mai nou în specialist relații sociale pentru că pe această funcție au un salariu decent pentru ei și pentru salariații pe care îi reprezintă, cât mai multe mașini cu cote de combustibil plătite de CFR Călători pentru liderii sindicali care probabil nu se pot deplasa în teritoriu acolo unde s-au anulat trenurile de călători ale CFR Călători, cât mai multe telefoane mobile cu plata abonamentelor etc. ????????????????
Un ceferist spune în comentariul său că : ,, Disperarea clară a administratiei SNTFC CFR Calatori SA, a celor de la AFTF (a FMLR prin reprezentant legal Președintele Măntescu Iulian) și a celor de la FNFMC prin reprezentant legal Președintele Frățică Gheorghe este că FSTFR și ANSF rezistă atacurilor commune și că nu găsesc soluția ca FSTFR/ANSF să nu participe la negocierea noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA . De ce ? Stim foarte bine, vor să semneze probabil un nou CCM la nivel de CFR Călători cu cât mai puține drepturi salariale ale salariatilor, probabil cu un salariu lunar fără aplicarea coieficientului de ierarhizare K, respectiv cu o grilă asemanatoare (într-un Tabel separat de Tabelul cu salarile) cu cea din CCM la nivel de CNCF si la nivel de SCRL Brasov. Sunt jalnici acesti lideri sindicali care le este frica de FSTFR si ANSF că se vor opune drepturilor sindicale în favoarea drepturilor salariale ale salariaților, pentru că dacă acestia ar fi barbati ar lupta corect, nu prin dezinformări și deschidere de actiuni in instantă pentru atacarea reprezentativității deja obținută în instantă definitiv și irevocabil a altei organizații sindicale fără nici o logică , sunt niște LAȘI. ,, .
APELUL CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA .
“Locotenentii” lui Fenechiu au mai facut o victima ?
“ZIUAnews a dezvăluit, miercuri dimineață, că directorul general al CFR Marfă, Dragoş Alexandru Drăghici, a fost dus de urgenţă, marți noaptea, la Spitalul Elias din Capitală în urma unui atac cerebral. Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, accidentul cerebral a fost provocat de presiunile care s-au făcut în ultimele zile asupra sa de către oamenii din minister ai lui Relu Fenechiu, în frunte cu secretarul de stat- Cristian Ghibu şi fostul manager privat de la CFR SA-George Micu.
Acestora li s-au alăturat şi oamenii „plantaţi” de Gruia Stoica în Minister, printre care se numără consilierul Ramonei Mănescu, Horaţiu Buzatu, directorii Claudiu Dumitrescu, şi Gheorghe Huţanu, Cu o zi înainte de atacul cerebral, directorul general Dragoş Drăghici a avut un conflict foarte puternic cu câţiva oameni din minister şi din companie care doreau ca CFR Marfă să piardă contractul anual de câteva zeci de milioane de euro pentru transportul cărbunelui de la Complexul Energetic Oltenia.”
Desi de 4 zile nu mai ninge , CFR Calatori anuleaza trenuri pe banda
rulanta , curat murdar ar spune un personaj descris de Caragiale.
http://www.ziuanews.ro/stiri/dragos-draghici-directorul-cfr-marfa-a-murit-113570
B 1 TV la ora 19.42 în data de 02.02.2014 anunță că Directorul General al SNTFM,,CFR Marfă ,,SA a murit.
CRISTIAN spune în comentariul său că :,, ANSF si FSTFR pot face parte din alt tratament si oferă o alta medicamentatie :
– aplicarea salariului minim pe economie cu pastrarea coeficientilor de ierarhizare si a formulei de calcul;
– stoparea angajarilor la cfr in functiile tesa dupa interese politice, sindicale sau nepotisme;
-eliminarea discriminarilor din cap.IX, negocierea acestuia in mod echitabil, fara bonusuri si functii de specialisti;
– recistigarea drepturilor de calatorie;
-promovarea statutului feroviarului fara a fi ciopirtit prin diverse comisii sau comitete;
Am enumerat cite ceva din medicamentatie, dar mai sunt inca multe necesare pentru a ne reveni.Mai trebuie sa si vrem sa urmam tratamentul! ,,.
APELUL CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
CRISTIAN spune în comentariul său referindu-se la liderii de la AFTF ( FMLR din AFTF ) și FNFMC că : ,, Acesti lideri transformati in specialisti relații sociale (functie plătită bine de Unitatea Feroviară de Stat si în plus și cu bonusuri) mai exact de către administratia Unității Feroviare de Stat și toate acestea tocmai pentru a fi mai ușor controlați. Când aceștia observă că nici măcar discriminarile din acel capitol nu pot înăbușii nemultumirile, caută alte metode (susținuți si indemnați și de administratia Unității Feroviare de Stat) de a rămâne la butoane.
Găselnita practicată de acești indivizi specialiști relații sociale(în trădare și manipulare) este contestarea în instanțe a reprezentativitatii celorlati sau excluderea (pe sub masă) din formele de asociere sindicală. Cu toate că trîmbitează unitatea sindicală si lupta pentru drepturi, in realitate fac ce stiu mai bine pentru a elimina orice formă de nemultumire sau contestare a lor ca lideri aserviti administratiei si trădători ai intereselor membrilor de sindicat. ,, .
APELUL CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
SALARIAȚII DE LA CFR CĂLĂTORI diferă față de TRENURILE ANULATE ale CFR CĂLĂTORI în sensul că trenurile anulate în anul 2013 de CFR Călători nu pot vorbi, dar salariații CFR Călători sigur vor vorbi.
APELUL CĂTRE SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI ESTE următorul :
,,FĂRĂ MILĂ FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ IERTARE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF, FĂRĂ EXCEPȚIE FAȚĂ DE FNFMC ȘI FAȚĂ DE FMLR DIN AFTF,, AȘTEPTĂM TOȚI SALARIAȚII CFR CĂLĂTORI SĂ IA HOTĂRÂREA SĂ DEVINĂ MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.
Ștefan spune în comentariul său că :
,,Dacă nu ne adunăm noi salariații CFR Călători si nu ne dezmeticim acum in ceasul al doisprezecelea când politicul a reusit să aducă aproape de faliment CFR-ul și dacă nu reusim să creem o organizatie sindicală puternică ce se poate realiza prin a deveni membrii de sindicat ai Federației Sindicale care vrea să facă ceva și pentru noi salariații și astfel să ne debarasăm de tot acei parveniti autointitulati, de toți acei oameni puși de administratie să ne apere drepturile nouă salariaților și dacă nu avem curajul să răspundem amenintărilor voalate ale acestor lideri (cum ar fi: că te fac eu, sau ai grija cum te comporti că altfel te fac eu , sau ai grijă că te pui cu sistemul etc.).Domnilor colegi nu credeti că este timpul să avem curajul și răspunderi si să le spunem acestor oameni care ne-au vândut la propriu să se ducă eventual dracu si să ne lase in pace.,, .
Oare AFTF( FMLR din AFTF ) și FNFMC care în ultimii ani au tot semnat toate CCM-urile la nivel de Unitate Feroviară de Stat nu au observant că nu au reușit să ne facă pe noi salariații să simțim că trăim mai bine ca urmare a negocierilor pe care le-au făcut în ultimii ani și oare AFTF( FMLR din AFTF ) și FNFMC nu pot să înțeleagă că ei fără FSTFR și/sau ANSF la negocierile de la noul CCM la nivel de CFR Călători ne vor dezamagi pe noi salariații și mai mult ?
Ștefan spune în comentariul său că :
,,Smartul din fruntea CFR Călători a contestat in instantă reprezentativitatea ANSF, dar Curtea de Apel Bucuresti l-a tras de urechi pe domnul Valentin Dorobanțu arătând ca ANSF poate participa la negocierea noului CCM la nivel de CFR Călători, a urmat un Domn ( care spun unii că s-a pus singur in functie ,,mazilandul ” pe domnul SALA Voicu ce este cel care a obținut în realitate reprezentativitatea AFTF din funcția de Președinte AFTF la acea vreme și care reușise să aducă împreună FSTFR și FMLR în aceeași alianță AFTF), respectiv a urmat un Președinte ce a exclus FSTFR din AFTF dupa modelul din Miorita, dar Tribunalul Bucuresti l-a tras si pe domnul Măntescu Iulian de urechi spunând-ui că a comis o ilegalitate. Iar acum vine si pensionarul din fruntea FNFMC -domnul Frățică Gheorghe și contestă în numele FNFMC în instantă reprezentativitatea ANSF de a participa la negocierea noului CCM la nivel de Unitate Feroviară de Stat. Legând toate aceste lucruri, se vede clar că între ,,Smartul” de la Călători , Pensionarul de la FNFMC si Presedintele care s-a pus singur in fruntea AFTF, s-a creat o ALIANȚĂ pentru a exclude ANSF și respectiv și pe FSTFR de la negocierea noului CCM de la nivel de Unitate Feroviară de Stat. Ce interese se ascund in spatele acestei aliante si cine are de câstigat ?. ,, .
În consecință domnule Ștefan crezi că ,,Smartul din fruntea CFR Călători,, vrea să scape și de ANSF și/sau de FSTFR de la negocierea noului CCM la nivel de CFR Călători , tot în modul în care și tot așa cum a reușit să anuleze în anul 2013 și trenurile de călători ale CFR Călători anulate dintr-un Mers de Tren în vigoare pentru anul 2013 aprobat de toți factorii decidenți din România ?
Domnule Ștefan crezi că este normal ca două organizații sindicale AFTF și FNFMC să se ocupe de faptul cum să înlăture o altă organizație sindicală de la negocierile CCM de la nivel de CFR Călători, respectiv: AFTF să se opună FSTFR ca să participe la negocierea solicitată de FSTFR a Actului Adițional pe 2013 la CCM la nivel de CFR Călători pentru anii 2012-2014 pentru salariul lunar din 2013, iar FNFMC să se opună practic la negocierea și de către ANSF a noului CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2014-2016 ?
Oare AFTF( FMLR din AFTF ) și FNFMC care în ultimii ani au tot semnat toate CCM-urile la nivel de Unitate Feroviară de Stat nu au observant că nu au reușit să ne facă pe noi salariații să simțim că trăim mai bine ca urmare a negocierilor pe care le-au făcut în ultimii ani și oare AFTF( FMLR din AFTF ) și FNFMC nu pot să înțeleagă că ei fără FSTFR și/sau ANSF la negocierile de la noul CCM la nivel de CFR Călători ne vor dezamagi pe noi salariații și mai mult ?
Dupa lege, prevederile CCM sunt obligatorii pentru toti. In CCM sunt recunoscute drepturile organizatiilor sindicale legal constituite.
Cu toate astea, liderii de sindicat impreuna cu administratia in Cap.IX – Dreptul sindical – au introdus prevederi cu dedicatie numai pentru asazisii semnatari (care ar fi si reprezentativi).
Scopul acestor prevederi discriminatorii este tocmai de a inabusi din fasa orice incercare de a avea si alte opinii.
Alt scop este de a asigura sub diverse forme recompense pentru liderii obedienti administratiei, care au semnat orice, tradind interesul celor care i-au ales si care le-au vindut drepturile pentru acele bonusuri si avantaje.
Acesti lideri transformati in specialisti (functie platita bine si cu bonusuri) de catre administratie tocmai pentru a fi mai usor controlati.
Cind acestia observa ca nici macar discriminarile din acel capitol nu pot inabusii nemultumirile, cauta alte metode (sustinuti si indemnati si de administratie) de a ramine la butoane.
Gaselnita practicata de acesti indivizi specialisti (in tradare si manipulare) este contestarea in instante a reprezentativitatii celorlati sau excluderea (pe sub masa) din formele de asociere sindicala.
Cu toate ca trimbiteaza unitatea sindicala si lupta pentru drepturi, in realitate fac ce stiu mai bine pentru a elimina orice forma de nemultumire sau contestare a lor ca lideri aserviti administratiei si tradatori ai intereselor membrilor de sindicat.
Aceste actiuni se desfasoara pe mai multe planuri :
1. discriminari prin prevederi cvasilegale din CCM;
2- contestatii prin instante a organizatiilor sindicale care nu pun botul la mirsaviile lor;
3- folosirea unor “specialisti in management” (sau cu functii de conducere si control) din administratia sustinuta de ei pentru sanctionarea celor nemultumiti si mai ales a liderilor acestora;
4 – manipulare si dezinformare in teritoriu printre membrii de sindicat care in cele mai multe cazuri si-au pierdut (in mod gresit) increderea si speranta in lideri si sindicate in general (bagindui in aceeasi oala si pe cei care incearca sa le spuna adevarul);
5 – presiuni, santaj sau recompense pentru liderii de sindicat din esaloanele 2 sau 3 din propriile organizatii sindicale pentru a pune umarul la mentinerea situatiei dezastruoase in care se afla membrii de sindicat, dar prielnica intereselor personale ale specialistilor consacrati;
Planurile in care se desfasoara activitatile specialistilor sunt concertate sub obladuirea administratiei (condusa politic) care prefera mentinerea in aceasta stare in loc de o abordare pragmatica, corecta si echitabila a problemelor sistemului feroviar.
E mai usor sa santajezi 70- 100 de lideri specialisti si pe care sa-i sustii (prin diverse actiuni) pentru a-ti asigura linistea si pentru a controla o masa de 20-30.000 de ceferisti saraciti pe zi ce trece.
Se scapa din vedere de catre administratie ca aplicarea acestui tip de “tratament” nu vindeca si nu rezolva problemele, din contra mentine boala (cangrena avanseaza) iar problemele se acutizeaza!
Daca pentru administratie schimbarea “tratamentului” nu este inca luata in calcul, pentru membrii de sindicat ar trebui sa-si autoadministreze cit mai urgent alt “tratament” din care sa fie exclusa “medicamentatia specialistului relatii sociale”!
Alfel factura retetei sau a operatiei (in urma cangrenei) va fi mai mare si platita numai de cei 20-30.000 de ceferisti…si poate de politicieni prin votul pe care il vor mai obtine…in nici-un caz de liderii specialisti!
ANSF si FSTFR pot face parte din alt tratament si ofera o alta medicamentatie :
– aplicarea salariului minim pe economie cu pastrarea coeficientilor de ierarhizare si a formulei de calcul;
– stoparea angajarilor la cfr in functiile tesa dupa interese politice, sindicale sau nepotisme;
-eliminarea discriminarilor din cap.IX, negocierea acestuia in mod echitabil, fara bonusuri si functii de specialisti;
– recistigarea drepturilor de calatorie;
-promovarea statutului feroviarului fara a fi ciopirtit prin diverse comisii sau comitete;
Am enumerat cite ceva din medicamentatie, dar mai sunt inca multe necesare pentru a ne reveni.Mai trebuie sa si vrem sa urmam tratamentul!
E ca la fumat, unii zic ca au trait si 80-90 de ani fumind – asta va ofera specialistii, altii dupa ce au pierdut pe cineva drag ori s-au imbolnavit de cancer pulmonar- au hotarit (uneori prea tirziu) sa se lase de fumat!
ANSF si FSTFR va propun sa renuntati “la fumat” (iluzii si manipulari in tigarete specializate din tabacherele administratiei) inainte de a fi prea tirziu si sa faceti ceva si pentru sanatatea voastra!
Disperarea clara a administratiei SNTFC CFR Calatori, a celor de la AFTF (a lui Mantescu si acolitii lui), a celor de la FNFMC este ca FSTFR prin ANSF sa nu participe la negocierea CCM . De ce ? Stim foarte bine, vor sa semneze un CCM fara nici un drept al salariatilor, un salariu fara aplicarea coieficientului de ierarhizare , cu o grila asemanatoare cu cea din CCM la nivel de CNCF si la nivel de SCRL Brasov.
Sunt jalnici acesti lideri care le este frica de FSTFR si ANSF, daca acestia ar fi barbati ar lupta corect, nu prin deschidere de actiuni in instanta fara nici o logica , sunt niste LASI.
Vor sa semneze acest CCM fara ANSF si FSTFR pentru diverse avantaje asa cum au facut si altii (ex. semnatarii (reprezentantii sindicali) ai CCM de la SCRL Brasov care au un spor de conducere de 75% la salariu si scoateri multe din productie etc si la schimb au semnat o grila de salarii jalnica in detrimentul salariatilor, cei drept nu au negociat degeaba…………..). FNFMC si AFTF oare ce ACORD vor semna? cu ce avantaje ?
Oare doamna Ministru are cunostinta de acest spor pe care reprezentantii sindicali , semnatarii CCM la SCRL Brasov il primesc? Oare domnul manager privat stie , ia spus doamnei ministru despre acest lucru.
SALARIATII SCRL Brasov cunosc ce avantaje primesc reprezentantii sindicali semnatari ai CCM , cunosc ce au negociat acestia pentru ei, o grila jalnica pentru ca SCRL BRASOV nu are bani?! dar pentru drepturile reprezentantii sindicali semnatari ai CCM are?
Salariati ai CFR Calatori astfel de lucruri se vor intampla si la negocierea CCM la nivel de SNTFC CFR Calatori daca vor negocia doar FNFMC si AFTF.
Gabi, da, sunt informat, pentru că doresc să fiu informat. Cele mai multe informații le iau de pe site fstf.ro, altele de prin presă(audio, scrisă,vizuală), dar cele mai multe de la liderii FSTFR. Ca dovadă la cele spuse de d-ta, rog membrii fstfr și nu numai, să se uite pe portalul Minist. Justiției-Tribunalul București- să se convingă singuri câte „mizerii” doresc și nii le fac aceste 2 federații prin liderii lor. Ulciorul nu merge de multe ori la apă.
Părerea mea contează. A d-tră?
SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR a fost preluat și de feroviarul.ro, bine, puțin cozmetizat și mai ușor de citit, deoarece este formulat pe subpuncte. Felicitări d-le tânăr feroviar.
Îi așteptăm pe toți cei ca d-ta, care gândesc ca d-ta, în cadrul FSTFR, singura federație care se regăsește ca și gândire și fapte, în destăinuirea d-tră. Numai uniți vom trece peste cei care doresc răul CFR-ului și cfr-iștilor.
Puteați să scrieți mai mult de sindicate, ptr. că întradevăr după cum putem constata și noi, cei cu școală mai puțină(cazul meu), unele sindicate, federații, alianțe, nu doresc decât binele lor (liderilor și atât) și răul CFR-ului. Nu se supărau decât cei care se simțeau vizați-dacă mai simt și nu sunt ne…. .
Părerea mea contează.
„ să le dea CFR Călători printr-un nou ACORD la 10000 salariați CFR Călători ce sunt membrii lor de sindicat un număr de 9 *10=90 specialisti relații sociale plătiți de CFR Călători și 8*10=80 mașini ale CFR Călători pentru AFTF din care 6*10=60 cu cotă de benzină plătite tot de CFR Călători pentru că nu-i așa că FNFMC are de 10 ori mai mulți membrii de sindicat salariați ai CFR Călători când vorbim de AFTF fără FSTFR sau când vorbim de faptul că FSTFR nu are prin acel nou accord nici un drept sindical din luna iulie 2013 și până în prezent ?
Aceste mașini cu tot cu cota de carburant, le sunt date să meargă în teritoriu( trenuri de unde?) la membrii lor de sindicat să-i informeze că nu mai au drepturi, în curând foarte mulți nu vor mai avea locuri de nuncă, să meargă la sedințe în nu știu în ce colț de țară,etc. Se luptă, pentru ei drepturi cât de multe iar pentru cei care spun că-i reprezintă- obligații cât de multe.
Părerea mea contează.
Domnilor la CFR in proportie de 90% sunt oameni cu pregatire peste medie si oameni cu studii superioare este inadmisibil sa ne lasam iaras manipulati de acesti parveniti si autointitulati lideri care numai ei stiu binele CFR-istilor ,de aceia trebuie sa avem curajul de a ne debarasa de acesti lingai ,de a avea curajul sa le spunem in fata ca dorim sa nu ne mai reprezinte in activitatile sindicale si sa punem oameni cu adevarat responsabili eventual scosi din productie si platiti de sindicat pe perioade determinate pentru o mai buna comunicare si o mai buna transparenta a activitati liderului de sindicat. Trasarea de obiective clare de indeplinit a liderului de sindicat si sustinerea acestuia pe toate fronturile in lupta sindicala si pentru indeplinirea obiectivelor propuse.Daca nu ne adunam si nu ne dzmeticm acum in ceasul al doisprezecelea cand politicul a reusit sa aduca aproape de faliment CFR-ul nu reusim sa creem o organizatie sindicala puternica, sa ne debarasam de tot aci parveniti ,autointitulati,oameni pusi de administratie sa ne apere drepturile,nu avem curajul sa raspundem amenintarilor voalate ale acestor lideri ( ca te fac eu, sau ai grija cum te comporti ca te fac eu , te pui cu sistemul ).Domnilor colegi nu credeti ca este timpul sa avem curajul raspunderi si sa le spunem acestor oameni care ne-au vandut la propriu sa se duca eventual dracu si sa ne lase in pace.
Domnilor Frăţică şi Măntescu faceţi un bine tuturor CFR-iştilor şi plecaţi în pensie, oricum nu puteţi pleca cu capul sus la cât rău le-aţi făcut tuturor CFR-iştilor indiferent de ramură(societate). Toate drepturile câştigate pentru CFR-işti de înaintaşii voştri, aţi reuşit să le pierdeţi doar pentru a vă apăra privilegiile cu care v-au cumpărat (şi nu le-a fost greu), toţi directorii perindaţi pe la toate societăţile feroviare de stat. Nu ştiu cum înaintaşii voştri au putut să ţină asemenea trădători lângă ei. PLECAŢI ŞI LĂSAŢINE SĂ NE HOTĂRÂM NOI SOARTA!!!!!!!!
APEL CATRE DOAMNA RAMONA MANESCU , MINISTRUL TRANSPORTURILOR .
FĂRĂ MILĂ, FĂRĂ IERTARE, FĂRĂ EXCEPȚIE, infractorii care au contribuit la distrugerea Societatilor de stat din Romania trebuie condamnați la închisoare pentru trădare de țară și/sau subminare a economiei naționale, iar confiscarea INTEGRALĂ a averilor tuturor celor vinovați, va asigura recuperarea prejudiciului adus proprietății publice și bugetului național.
,,Smartul” din fruntea CFR Calatorii a contestat in instanta reprezentativitatea ANSF, dar Curtea de Apel Bucuresti l-a tras de urechi aratand ca ANSF poate participa la negocierea CCM la CFR Calatori, a urmat un presedinte ( care s-a pus singur in functie ,,mazilandul ” pe SALA ) a exclus FSTFR din AFTF dupa modelul din Miorita, dar Tribunalul Bucuresti l-a tras si pe el de urechi spunand-ui ca a comis o ilegalitate. Iar acum vine si pensionarul din fruntea FNFMC si contesta in instanta reprezentativitatea ANSF de a participa la negocierea noului CCM. Legand toate aceste lucruri, se vede clar ca intre ,,smartul” de la Calatori , pensionarul de la FNFMC si presedintele care s-a pus singur in fruntea AFTF, s-a creat o ALIANTA pentru a exclude ANSF respectiv FSTFR de la negocierea noului CCM. Ce interese se ascund in spatele acestei aliante si cine are de castigat ?. Ca mecanic de locomotiva, daca se va intampla acest lucru, ii anunt de pe acum ca pe mine nu ma reprezinta si voi alege alta cale sa fiu reprezentat. Iar daca termenii din contract sant defavorabili salariatilor ceferisti am sa ma adresez cu plangeri instantelor de judecata impotriva semnatarilor de contract.
Dacă în anul 2013 SNTFC,,CFR Călători,,SA a anulat 200 trenuri de călători zilnice din cele 1400 trenuri de călători zilnice ale SNTFC,,CFR Călători,,SA aprobate de toți factorii decidenți în Mersul de tren pe anul 2013 și dacă și salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA li s-a micșorat 8 din 12 luni salariul lunar în loc să li se negocieze și să li se mărească salariul lunar în anul 2013 așa cum era prevăzut în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 , înseamnă că CEI DOI SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE FRĂȚICĂ GHEORGHE și MĂNTESCU IULIAN precum și ceilalți SPECEALIȘTI RELATI SOCIALE de la FNFMC și AFTF ce provin de la federații care negociaza an de an avantajele SPECEALIȘTILOR RELATII SOCIALE de la FNFMC și AFTF oferite de cel ce se crede cel mai tare MANAGER PRIVAT/DIRECTOR GENERAL, respectiv domnul VALENTIN DOROBANȚU, NU MAI REPREZINTĂ DE MULT INTERESELE SALARIATILOR ci ei reprezintă numai interesele lor sindicale și normal ar fi dacă salariații CFR Călători au salariile micșorate și nu li s-a mărit salarile în anul 2013 atunci pe acei lideri sindicali ai celor două părți semnatare să-i tragă la răspundere membrii lor de sindicat sau să se retragă din FNFMC sau AFTF și să devină membrii de sindicat ai FSTFR sau ai ANSF …
Referitor la anul ,,CALULUI DE LEMN”
Luna noua din data de 30 Ianuarie aduce inceputul noului an chinezesc, Anul Calului de lemn. Noul An Chinezesc, Anul Calului de Lemn va fi un timp al victoriilor, al aventurilor neasteptate si a romantismului surprinzator.
Va fi un an al actiunii decisive, al indraznelii si nu al lentorii si somnolentei. Atitudinea castigatoare in 2014 este curajul de a actiona. In Anul Calului de Lemn trebuie sa te misti cu rapiditate. Daca nu esti 100% sigur/a in privinta unei decizii, este mai bine sa nu ti-o asumi. Evenimentele se petrec cu rapiditate in 2014, Anul Calului.
Este anul DREPTATII ….. ASA CA CEL MAI TARZIU IN IUNIE SE VA FACE DREPTATE…
PRIETENI STIU DE CE ….
Oltenasu’ preciza într-un comentariul al său că :,, Toate câte se făcură de ai mari se făcură cu știința liderilor de sindicat .Să-mi zica mie mutu’ ca nu se stia, dar fiecare își văzu interesu’, liderii ciuguliră și ei ceva de fiecare dată, noi prostimea n’ avurăm de unde să știm si avusarăm încredere în ăi de-i alesarăm. Acu e mare zaiafetul si e greu să-i alungi de la borcanul cu miere. Berem ne mai aruncau si nouă ceva de ros. Da de vreo 5 ani se facură ai naibi si ne luară tot. ,, .
Dany spunea în comentariul său că : ,,Domnii Frățică Gheorghe și Iulian Măntescu fiind lacheii domnului Dorobanțu Valentin nu au cum să facă altceva decât să asculte ordinele acestuia . ,, .
Gogu spune și el în comentariul său că : ,, De cei puternici ca FSTFR ,tot timpul, celor ca FNFMC și AFTF ce sunt lipsiti de sinceritate le- a fost frică .,, .
Piratul altu decat BASE preciza într-un comentariul al său că : ,,Domnilor colegi prin ceia ce face ,SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE FRĂȚICĂ GHEORGHE și MĂNTESCU IULIAN precum și ceilalți SPECEALIȘTI RELATI SOCIALE de la FNFMC și AFTF ce provin de la federații care negociaza avantajele SPECEALIȘTILOR RELATII SOCIALE de la FNFMC și AFTF oferite de cel ce se crede cel mai tare MANAGER PRIVAT/DIRECTOR GENERAL, respectiv domnul VALENTIN DOROBANȚU si în nici un fel SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE din prezent nu au avut rezultate finale care să fie ca urmare a negocierii CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 și prin care să se demonstreze că SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE de la CFR Călători din prezent au făcut ceva pentru locul de muncă și salariul lunar al membrului de sindicat ce este salariat la Unitatea Feroviară de Stat . ,, .
Manolescu Paul comenta într-un comentariu al său că :
,,SINDICATUL MECANICILOR DE LOCOMOTIVA DIN DEPOUL PLOIESTI … OBSERVA CA SI IN INSTANTA CONDUCEREA CFR CALATORI DEZINFORMEAZA IN MOMENTUL CAND FACE REFERIRE LA MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR. ,, .
SALARIATI din CFR MARFĂ, CFR INFRASTRUCTURĂ și CFR CĂLĂTORI spun în comentariul lor că : ,, A VORBI IN CONTINUARE DE FRĂȚICĂ GHEORGHE și de MĂNTESCU IULIAN ESTE O MARE PIERDERE DE TIMP pentru că CEI DOI NU MAI REPREZINTĂ DE MULT INTERESELE SALARIATILOR SI VORBIM AICI DE CATEVA ZECI DE MII , EI SI CEI DIN JURUL LOR CARE SUNT PRIVILEGIATII MANAGERULUI “PERFORMANT” DOROBANTU VALENTIN . ,, .
Și eu cred că CEI DOI NU MAI REPREZINTĂ DE MULT INTERESELE SALARIATILOR ci ei reprezintă numai interesele lor sindicale și normal ar fi dacă salariații CFR Călători au salariile micșorate și nu li s-a mărit salarile în anul 2013 atunci pe acei lideri sindicali ai celor două părți semnatare să-i tragă la răspundere membrii lor de sindicat sau să se retragă din FNFMC sau AFTF și să devină membrii de sindicat ai FSTFR / ANSF și astfel să aibă de spus când vor ce vor și să știe că sunt sprijiniți de FSTFR/ANSF tot timpul în buna desfășurare a activității sindicale…
Domnilor colegi de la alte Federatii (FNFMC, AFTF) : Oamenii v-au ales sa luptati pentru ei nu sa luptati impotriva lor . Prin mirsaviile prin care le faceti impotriva FSTFR demonstrati ca sunteti impotriva oamenilor . Pentru toate aceste mirsavii facute de voi veti da socoteala membrilor de sindicat.
Pro TV la ora 19.33 în data de 01.02.2014 informa că din nou 100 de trenuri de călători au fost anulate…
Citiți:
http://www.ziarelive.ro/stiri/ce-mai-fac-nasii-spagari-din-trenuri-repara-vagoane-in-asteptarea-concedierii-arata-noul-sef-al-cfr-calatori.html
Am inteles de ce CFR Calatori nu prea mai are vagoane , sunt reparate de “nasii” de tren .
Inca o “performanta ” marca inregistrata Dorobantu.
Suntem in cadere libera…
La emisiunea de la Antena 1 la Știrile de la ora 19.13 s-a vorbit de un tren de călători considerat ca fiind al groazei ce a circulat în data de 01.02.2014.
Domnule Manager Privat Valentin Dorobanțu ai început luna februarie cu stângul…
Cutia PANDOREI a fost deschisă pe rând de SNTFC,,CFR Călători,,SA-Manager Privat Valentin Dorobanțu, apoi de Alianța Federaților Tehnice Feroviare(AFTF)-Președinte Măntescu Iulian și Fedearția Națională Feroviară Mișcare Comercial( FNFMC)-Președinte Frățică Gheorghe care au atacat fără nici o justificare logică în ultimele 6 luni rând pe rând ANSF și/sau FSTFR în instantă pentru ca aceasta să-și piardă reprezentativitatea.
Domnii Frățică și Măntescu fiind lacheii domnului Dorobanțu nu au cum să facă altceva decât să asculte ordinele acestuia și anume să distrugă pe orice cale și prin orice mijloace FSTFR-ul, acesta fiind ultima federație care luptă pentru drepturile sindicaliștilor. Doar datorită acestei federații nu s-a ajuns anul trecut la dispariția grilei de salarizare la CFR Călători, pentru că la CFR Infrastructură și la CFR Marfă s-a văzut ce au negociat. Anul trecut nu au făcut altceva decât au încercat să submineze lupta FSTFR-ului pentru ca membrii lor de sindicat să nu aibă ca reper o federație și un președinte de federație, care luptă pentru drepturile salariaților și nu pentru propriile privilegii. Din păcate se pare că nici în acest an cei doi domni menționați mai sus nu au alt obiectiv decât distrugerea FSTFR, în loc să obțină mărirea salariului care de ani buni nu a mai crescut, astfel că luând ca exemplu salariul de bază al unui acar în cursul acestui an salariul acestui acar va ajunge pe onorabila poziție de salariu minim pe economie!!!! RUȘINE SĂ VĂ FIE
De cei puternici tot timpul, celor lipsiti de sinceritate le- a fost frica .Legea este de partea celor ce apara drepturile tuturor, nu a celor ce isi vad de propriu interes.
SE VA DEMONSTRA INCA O DATA .
TINETI APROAPE DE ANSF … SI FSTFR
Piratul altu decat BASE preciza într-un comentariul al său că : ,,Domnilor colegi prin ceia ce face ,SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE FRĂȚICĂ GHEORGHE și MĂNTESCU IULIAN precum și ceilalți SPECEALIȘTI RELATI SOCIALE de la FNFMC și AFTF ce provin de la federații care negociaza avantajele SPECEALIȘTILOR RELATII SOCIALE de la FNFMC și AFTF oferite de cel ce se crede cel mai tare MANAGER PRIVAT/DIRECTOR GENERAL, respectiv domnul VALENTIN DOROBANȚU si în nici un fel SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE din prezent nu au avut rezultate finale care să fie ca urmare a negocierii CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 și prin care să se demonstreze că SPECEALISTII RELAȚII SOCIALE de la CFR Călători din prezent au făcut ceva pentru locul de muncă și salariul lunar al membrului de sindicat ce este salariat la Unitatea Feroviară de Stat . ,, .
Stimate domnule ,,Piratul altu decat BASE,, credeam că ai înțeles că doar pentru ei și numai pentru ei sunt cei mai buni negociatori acești SPECEALISTI RELAȚII SOCIALE FRĂȚICĂ GHEORGHE și MĂNTESCU IULIAN , precum și ceilalți SPECEALISTI RELAȚII SOCIALE de la FNFMC și AFTF ce sunt salariații plătiți de SNTFC,,CFR Călători,,SA să desfășoare numai activități sindicale numai pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA (cu precizarea că dl MĂNTESCU IULIAN este salariat al SNTFM,,CFR Marfă,,SA pe funcție de SPECIALIST RELAȚII SOCIALE și este plătit de SNTFM,,CFR Marfă ,, SA să desfășoare numai activități sindicale pentru salariații SNTFM,,CFR Marfă,,SA ), în timp ce în anul 2013 toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA timp de 8 luni din 12 luni au avut norma lunară micșorată și salariul lunar micșorat și în timp ce nu s-a negociat salariul lunar pe anul 2013 pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA deși cele 3 părți semnatare a CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014, respectiv : CFR Călători, FNFMC și AFTF trebuiau să știe că CCM la nivel de CFR Călători prevedea că până la sfârșitul primului trimestru al anului 2013 trebuia să se negocieze salariul lunar al salariaților CFR Călători pe anul 2013 și mai mult de atât dacă nu știau ce au semnat, atunci nu au cum să susțină că nu știau că FSTFR a solicitat întrunirea Comisiei Mixte Patronat-Sindicate la nivel de CFR Călători tocmai pentru că CFR Călători nu a respectat unele din prevederile CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru anul 2013, printre care și negocierea salariului lunar al salariaților CFR Călători valabil pentru anul 2013.
Cred că salariații CFR Călători trebuie să întrebe cele 3 părți semnatare de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 de ce nu au respectat ce au negociat și au semnat , respectiv de ce nu au făcut negocierea salariului lunar al salariaților CFR Călători pentru anul 2013 ? Trebuie să întrebăm cele 3 părți semnatare de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 de ce salariații CFR Călători au avut salariul lunar micșorat 8 luni din 12 luni în anul 2013 când nu s-a negociat așa ceva în CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 și când de fapt trebuia să se negocieze și să se mărească salariul lunar al salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA nu să se micșoreze ?
DOMNILOR SPECEALISTI RELAȚII SOCIALE FRĂȚICĂ GHEORGHE și MĂNTESCU IULIAN ce sunteți reprezentanții legali ai FNFMC și AFTF cred că ar tebui să știți că ați fost votați să luptați pentru drepturile salariaților Unităților Feroviare de Stat și nu doar pentru drepturile dumneavoastră sindicale și cred că în nici un caz nu ați fost votați domnilor reprezentanți legali ai FNFMC și AFTF să vă uniți atât între voi cât și cu Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA și să luptați și să încercați să lăsați fără reprezentativitate pe alte organizații sindicale, respectiv pe FSTFR și pe ANSF care și ele luptă la rândul lor pentru drepturile membrilor lor de sindicat…Ce interes au oare FNFMC și AFTF de nu vor să fie alături de FSTFR/ANSF la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2014-2016 ? Să înțelegem că FNFMC și AFTF sunt alături de CFR Călători ca parte a administrației și FSTFR/ANSF este partea sindicatelor ?
Sindicatul Mecanicilor de Locomotiva din Depoul PL.observa cum toate partile semnatare ale CCM la nivel de CFR Calatori pe ani 2012-2014 dezinformeaza si ataca in instanta ,rand pe rand reprezentativitatea ANSF si a FSTFR.De ce oare?care este interesul?
SINDICATUL MECANICILOR DE LOCOMOTIVA DIN DEPOUL PLOIESTI A FACUT PRECIZAREA DIN COMENTARIUL ANTERIOR PENTRU CA OBSERVA CA SI IN INSTANTA CONDUCEREA CFR CALATORI DEZINFORMEAZA IN MOMENTUL CAND FACE REFERIRE LA MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR.RESPECTIV AM VAZUT INTR-O INTAMPINARE A CFR CALATORI CA SE FACEA O AFIRMATIE PRIVIND MEMBRII DE SINDICAT AI FSTFR CARE AR FI DECEDAT INAINTEA DATEI DE CHEMARE IN JUDECATA.
Sindicatul Mecanicilor de Locomotiva din Depoul Ploiesti,face precizarea ca pe Tabelele nominale inaintate in instanta pentru drepturile banesti ,nu se afla: Membri de sindicat decedati inaintea datei de depunere a chemarii in judecata si nici pensionari.
;
Domnilor colegi prin ceia ce face FRATICA MANTESCU si ceilalti SPECEALISTI RELATI SOCIALE de la asa zisele federatii care negociaza avantajele oferite de cel mai tare MANAGER si nici decum locul de munca si salariul membrului de sindicat, vom fi atacati in cele mai crunte moduri posibile noi toti care facem parte din FSTFR, atita timp cit va exista ANSF si FSTFR acestii hulpavi; neobrazati ai FNFMC, FMLR si ALTI nu se vor da la oparte de la nici o mirsavie, iar daca in anul 2014 anul calului de lemn dam satisfactie MAGARULUI DE PLUS si nu vom pune punct ne vom cai multa vreme si dupa aceia degeaba ne vom plinge la curti inalte boieresti .