SCURTA DESTAINURIE A UNUI TANAR FEROVIAR (partea a III-a)

CAUZELE CONFLICTULUI DINTRE GENERATII

Cauzele sunt multiple si complexe. Pentru a intelege mai bine mutatiile mentale produse la personalul feroviar (de toate varstele), este necesara o scurta incursiune in lumea sociologiei si a relatiei biunivoce a acesteia cu contextul geopolitic al statului.

Anarhia ideologica aproape generala din societatea prezenta, induce o stare de libertate aparenta si o mandrie excedentara. Cele mai multe din aceste noi “virtuti” nu au de fapt nici un fundament moral. In fond, capitalismul ar putea fi identificat cu o posibila sclavie deghizata. Prin trecerea relativ brusca de la sistemul comunist la cel capitalist, individul din prezent este fortat sa se zbata sub povara unor noi constrangeri mentale legitimate de catre o serie intreaga de noi concepte pan-ideologice. Au fost emise publicatii si lucrari ce trateza detaliat acest subiect. Se genereaza astfel, o noua era a dominarii, fiindu-le tuturor schimbata o iluzie a libertatii cu o alta iluzie a acesteia. De fapt, acesta avea sa fie momentul ’90 (caderea comunismului). Exista un procent din populatie care nu a dorit sa accepte o noua organizare capitalista de tip stat-republica, acestia fiind asa-zisii „meadaptati”, care intr-un final devin acel lumpenproletariat (grupuri sociale sau generatii nelipsite de virtuti, dar care nu inteleg noile vremuri, dar aceste vremuri la randul lor nu le ofera nici osansa de adaptare).

In ultimii aproximativ 20 de ani s-a dovedit faptul ca oricat de bune intentii si legi prezinta la suprafata, formele de guvernamant actuale, constituite si impuse poate doar pentru necesitatile momentului – toate de natura financiara – nu sunt tocmai potrivite cetatenilor acestora.

Intr-o alta ordine de idei, se poate afirma ca cea mai mare parte din cetatenii actualelor natiuni-stat, nu “rezoneaza” din punct de vedere ideologic cu noile sisteme de guvernamant. Astfel, noul “stat” capitalist este in pericol, se zdruncina si poate sucomba la scurt timp de la nasterea sa. Nu este o constructie solida. Consideratia este valabila pentru multe alte state, nu numai Romania. Toate aceste aspecte au generat puternice rupturi intre generatii fiind eliminate posibilitatile realizarii unor succesiuni coexistente. Un fenomen cat se poate de similar a avut loc si in cazul sistemului de transport feroviar din Romania.

Plecand de la ideile de baza ale unui mare cercetator in domeniul social si geopolitic pe nume Jean-Jacques Rousseau, consider ca libertatea capitalismului este asemeni vinurilor generoase si delicioase, ce hranesc si fortifica temperamentele robuste si obisnuite cu ele, dar care coplesesc, ruineaza si imbata pe cei slabi si delicati. De multe ori, „virtuosii” de ieri, au devenit „slabii” de astazi. Cu alte cuvinte, popoarele care s-au obisnuit sa aiba stapani totalitari, nu mai sunt in stare sa se lipseasca de acestia. Din pacate, ar putea fi si cazul poporului roman.

Ar fi nedrept sa sustinem ca Revolutia din decembrie ’89 a fost o ampla greseala istorica. De fapt, nici nu putea fi “evitata”. Traim totusi intr-o lume post-revolutie mai libera, mai putin constransa, posibilitatile de informare sunt relativ vaste sau cel putin, putem spune ca ne desfasuram activitatile intr-o lume cu constrangeri mai largi.

Marea greseala istorica pe care a facut-o generatia de dupa ’89, a fost aceea ca a distrus cu un oarecare sadism aproape tot ce au construit comunistii. Nu au fost pastrate elementele care ne-ar fi putut avantaja si in prezent. Multi conducatori s-au supraestimat si au dorit astfel sa “ia totul de la zero” manati de o falsa iluzie a unui capitalism si a unei democratii pe care nici dupa 20 de ani nu o cunoastem in profunzime. A inceput deja sa se cristalizeze o acceptie profunda: Capitalismul a esuat… si va sfarsi mai urat decat celelalte sisteme de oranduire sociala precedente.

In istoria evolutiei domeniilor tehnice, epocile si etapele de dezvoltare consecutive s-au implementat cu dificultate si uneori jertfa una peste cealalta. Etapa anterioara a constituit in cele mai fericite cazuri, postamentul si fundatia celei noi. Acest fenomen este denumit in literatura sociologica de specialitate, ca fiind succesiunea coexistenta a generatiilor. Similar se poate afirma si cu privire la cultura si civilizatie in general.

Intorcandu-ne la analiza problemelor feroviare, putem afirma ca majoritatea personalului de generatie anterioara (unii cu functii cheie in sistem) opun o rezistenta puternica din punct de vedere a mentalitatii, afirmand in permanenta: „Ce stiti voi?”, „Nu aveti habar ce e aia cale ferata!”, „Doar noi stim cum trebuie sa mearga lucrurile!”, „Cu voi se va duce totul de rapa”, „Nu aveti experienta noastra!” etc. exemplele pot continua. Intr-o mica masura adevarul se afla undeva la mijloc. Problema este ca nimeni nu cunoaste integral un domeniu de la inceput, deoarece nimeni nu s-a nascut invatat. Probabil aceste persoane au uitat de unde au inceput sau cum au demarat in cariera din domeniu. Apoi, la urma urmei, nu este de mirare ca exista aici un veritabil paradox – in perioada lor a decazut sistemul – iar acum acuza necontenit generatia tanara ca este indubitabil responsabila de acest esec.

Prin acceptiunea tinerei generatii de ceferisti, acea lipsa acuta de interes a multora inca din timpul scolilor de specialitate sau facultatii, se reflecta implicit in practica si in viata profesionala ulterioara studiilor. O asemenea atitudine este cauzata de pretextul gresit conform caruia nu trebuie sa inveti la nici o disciplina pentru ca “nu ar folosi la nimic”, ca nu are legatura cu practica. Se creeaza astfel un fenomen des intalnit in care noii angajati din sistem nu inteleg o mare parte din lucrurile practice. O asemenea problema este dificil de remediat odata ce personalul este format profesional gresit sau nu are o baza puternica de cunostinte in domeniu.

Aspectele evocate anterior, se manifesta mai ales in aria personalului tehnico-ingineresc. In ceea ce priveste cariera de inginer in domeniul tehnic si cu preponderenta transportul feroviar, doar o intensa activitate de pregatire, invatare si studiu individual pe tot parcursul studiilor superioare, al studiilor post-universitare, precum si in timpul serviciului, pot da nastere unor abordari corecte si a unei intelegeri depline a sistemului din punct de vedere practic si functional. Lucrurile sunt similare pentru toate functiile din sistem.

Nu conteaza cat cunosti, ci cum cunosti. Este de apreciat sa stii sa raspunzi la intrebarea “Cum?” dar este mult mai bine sa poti lamuri pe ceilalti “De ce?”. O asemenea acceptiune este edificatoare dintr-un motiv cat se poate de eligibil. La calea ferata, in spatele a tot ceea ce inseamna material rulant, sisteme si parti componente, instalatii, elementele infrastructurii si logistica generala, se afla mai mult sau mai putin (dar permanent) elemente teoretice, calcule, proiecte, schite, toate elaborate de echipe de ingineri sau proiectanti cu o inalta pregatire in domeniu. La acest nivel de perceptie a sistemului, gandirea si cultura matematica sunt indispensabile. Matematica se gaseste in toata tehnica, in toate suruburile si piesele de locomotive, vagone, nituri de pod etc. Si mai important, doar o inginerie de sistem dezvoltata si sanatoasa poate genera o logistica eficienta pentru functionarea in ansamblu a unei cai ferate.

Daca oamenii in general ar intelege pe deplin considerentele prezentate anterior si ar aborda orice problema sau activitate din punct de vedere ingineresc, nu „la plezneala sau dupa ochi” cum se obisnuieste de mult timp, lucrurile ar functiona poate mult mai bine iar sistemul nu ar mai fi nevoit sa se confrunte cu o multitudine de probleme complexe (unele absurde) care se tot repeta. Orice deficienta de natura tehnica poate fi rezolvata cu solutii tehnice ingineresti, unele chiar simple.

De aici provine acea lipsa acuta in prezent iremediabila a banilor din sistem. Cei care decid pana la cel mai mare nivel (inclusiv politic), nu adopta o gandire inginereasca si astfel nu inteleg in profunzime ce este bine si ce este necesar pentru ca un sistem de o asemenea anvergura cum este calea ferata sa se poata dezvolta. Se mai adauga si multitudinea de interese de diferite naturi asupra carora nu are rost a fi insistat.

Atunci cand un inginer nou angajat poarta unele discutii tehnice cu un subaltern sau coleg in scopul de a da un sfat sau o sugestie, este luat imediat in deradere de catre cei din jur, inclusiv personalul de conducere. Sunt dese replicile: „Se da smecher.”, „Ce mai vrea si asta?”, „Si-a gasit el sa revolutioneze sistemul!” etc. Oare pe aceleasi concepte s-au bazat si cei din Japonia, Franta sau Germania, pentru ca au ajuns atat de departe in domeniul tehnicii feroviare?

Dupa cum se poate observa, lupta intre generatii are cauze de ambele tabere, totul reducandu-se la elemente de mentalitate si educatie la nivelul fiecarui individ. In consecinta, apare un fenomen deosebit de periculos ale carui efecte negative se vor fi simtite pe o perioada mare de timp. Uneori este iremediabil. Este vorba de asa-zisa “aglutinare a elitelor” materializata prin considerarea si gruparea pe mari categorii de specialisti inclusiv “aprecierea exagerata” a acestora pe unele domenii, fiind in fond vorba de persoane submediocre, fara studii relevante in respectivul domeniu sau avand pregatiri pe arii diferite, neavand elemente comune cu aria respectiva.

Un alt aspect trist ce trebuie mentionat, este acela ca in calea ferata, elementul “inginer” a avut o cadere, atat ca imagine cat si ca respect. Nimeni nu mai respecta inginerul, nimeni nu mai asculta de acesta pentru ca „nu conteaza parerea unui tocilar”, este luat in deradere si se adopta solutii de moment prin improvizare, cu toate implicatiile negative aferente. Incetul cu incetul, in mediul feroviar de la noi a aparut un nou atribut calificativ destul de utilizat, si anume „amaratul de inginer”. O astfel de acceptie poate fi extrapolata tuturor functiilor din calea ferata, mai ales mecanicilor de locomotiva.

Reperele morale, modelele si sistemul de valori in general s-au modificat radical, mutandu-se la polul opus, producandu-se astfel o aglutinare profunda in masa la nivelul mai multor domenii de activitate. In studiile sociologice acestea poarta denumirea de “evolutie a elitelor cu semnul minus”. In loc sa-ti fie rusine sa faci un lucru urat sau sa nu ai bun simt, acum iti este rusine sa fi corect sau sa-ti dai interesul pentru ceva bun. Este specific morfologiei “paturii superpuse”. Fenomenul a fost mentionat si descris detaliat de catre Mihai EMINESCU cu peste 140 de ani in urma. Apropo, acest geniu neegalat a realizat inclusiv o serie de studii strategice si politice asupra cailor ferate – texte care nu au fost publicate, fiind partial neglijate. Eu unul le-am citit.

Particularizand o asemenea tendinta la sistemul feroviar in ansamblu, acest curent de gandire anti-creativ a fost implementat in marea parte de multiple cercuri de influenta potrivnice acestei activitati sau structurile mafiote atat din domeniul transporturilor rutiere, cat si alte cercuri de interese – autohtone sau reprezentante unora de peste granita.

Fenomenul este general, fiind sprijinit si de tendinta de manipulare si reorientare a tot ceea ce inseamna mijloacele mass-media, reclama etc. Adevaratul OM al zilelor noastre a devenit cel care este smecher, borfas, are oricat de multi bani (nu conteaza cum i-a facut si de unde provin), are un limbaj abject, comportament pervers, masini de sute de mii de euro – nimic despre bun simt, educatie, pregatire. Cum sa vorbim sau sa promovam tinerii olimpici la matematica, informatica sau alte stiinte de varf (care pentru a ajunge la o asemenea performanta muncesc ani si ani de zile si isi jertfesc toata tineretea)?, cand intreaga generatie tanara este directionata catre superficialitate si o concupiscenta acuta. Ce nevoie are Romania de asemenea “nulitati”? Ce nevoie avem noi de un tanar de pana in 20 de ani care, fiind dedicat integral domeniului aero-spatial, are posibilitatea de a revolutiona tehnica, il descopera NASA si il “adopta” gata pregatit, oferindu-i tot ceea ce are nevoie si poate visa. Ce produce acel om pentru NASA, sau ce implicatii are punerea in practica a ideilor unui tanar?… nu mai conteaza pentru noi. In domeniul feroviar lucrurile sunt identice.

SHARE

399 Responses

  1. “Dorobantu , ultimul “tun” ???

    Iar cum soarta lui Fenechiu este pecetluita, acest fapt le da deja frisoane „locotenentilor ” impusi cu japca de „baronul de Iasi” la conducerea a diverse societati deconcentrate, regii autonome si alte companii de stat extrem de profitabile. Pentru ca oamenii de paie folositi de Fenechiu, dupa debarcarea sa din guvern, pentru continuarea sarabandei de licitatii trucate simt deja tsunami-ul care va lovi clientela politica.
    Asa ca, multi dintre acestia, in frunte cu managerul CFR Calatori, Valentin Dorobantu, incearca deja cu disperare sa se puna la adapost sub pulpana unor lideri pesedisti. Numai ca, la fel ca si in cazul directorului George Micu de la CFR SA, preluarea „sagetii” Dorobantu este privita cu rezerva, mai ales prin prisma anchetelor DNA .”

  2. “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat

    De cum protectorul sau Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR
    Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru
    care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan
    minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine,
    a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum
    s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in
    beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
    calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in
    doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea
    de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de
    trenuri rentabile. Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau
    bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca
    aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc
    bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai
    rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor
    biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din
    trenurile companiei de stat. In schimb, la organizarea licitatiilor
    intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit
    cele mai bune ore.”

  3. “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
    Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.

    Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul , directorului Claudiu Dumitrescu,si a directoarei Dana Galbeni Răchilă , prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”

  4. “Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
    Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
    Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
    La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat in cursul anului 2013″

  5. A VORBI IN CONTINUARE DE FRATICA SI MANTESCU ESTE O MARE PIERDERE DE TIMP .
    CEI DOI NU MAI REPREZINTA DE MULT INTERESELE SALARIATILOR SI VORBIM AICI DE CATEVA ZECI DE MII , EI SI CEI DIN JURUL LOR CARE SUNT PRIVILEGIATII MANAGERULUI “PERFORMANT” DOROBANTU VALENTIN , MANAGER CARE IMPREUNA CU UN CONSILIU DE ADMINISTRATIE CONSTRUIT ANUME DE PUSCARIASUL FENECHIU CA SA NU “VADA” NIMIC, FAC SI DESFAC ITELE LA CFR CALATORI FARA CA CINEVA SA SE AUTOSESIZEZE SI SA PUNA PUNCT PRESUPUSULUI JAF.
    CHIAR ASA ESTE DL. FRATICA DE LA MISCARE COMERCIAL , CHIAR ASA ESTE DL. MANTESCU DE LA FEDERATIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVA ?
    CE SPUN MIILE DE SALARIATI CARE AU AVUT INCREDERE SI V-AU VOTAT SA-I REPREZENTATI , PRACTIC ATI DISTRUS CFR CALATORI PRIN COMPORTAMENTUL VOSTRU ASEMANATOR CU AL SLUGILOR PRIVILEGIATE ?
    DE CE SI PENTRU CE ESTE PLATIT DOROBANTU CU MII DE EURO PE LUNA DIN BANII PUBLICI ?
    CA SA VA ASIGURE VOUA SI CATORVA LIDERI DE SINDICAT DIN JURUL VOSTRU UN TRAI MAI MULT DECAT DECENT SI SA-SI ASIGURE LUI SI GASTII LUI LINISTEA IN FRUNTEA UNEI SOCIETATI A STATULUI ROMAN PE CARE CU FIECARE ZI CE TRECE O INGROAPA.
    CINE RASPUNDE IN FINAL ?
    CHIAR NU CREDETI CA O SA FITI INTREBATI VOI LIDERII CARE ATI SEMNAT IMPOTRIVA SALARIATILOR SI LA CARE LE-ATI LUAT SI AERUL CA SA VA FIE VOUA BINE SI CELOR DIN CONDUCEREA CFR CALATORI ?
    “COPILUL VOSTRU DE SUFLET” ORI V-A DRIBLAT ELEGANT ORI V-A CUMPARAT DELIBERAT ?
    INAINTE DE A RASPUNDE LA ACESTE INTREBARI DE MAI SUS, DL. FRATICA SI DL. MANTESCU SA VA UITATI SI PRIN CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA SA VEDETI CE A MAI RAMAS DIN DREPTURILE SALARIATILOR CFR DE CAND SUNTETI VOI IN FRUNTEA CELOR DOUA SINDICATE .
    RUSINE ! MAXIMA RUSINE .

  6. Mecanic (i)responsabil preciza într-un comentariul al său că :
    ,,Liderii de la FML și FNFMC împreună cu administrația-managerii privați-ne vând. Cui și pentru ce? Din toate reportajele pe care le vezi în presă, poți vedea și răspunsul. Atunci ce alegi? Să taci? nu cred. Poate numai cei de care ai pomenit și tu. Părerea mea contează. ,, .
    1.)Mecanic (i)responsabil știe că în ultima parte a anului 2013 și în prezent atât Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) cât și Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF) au fost supuse la un atac continuu al părților negociatorilor și semnatarilor Contractului Colectiv de Muncă la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA multe dintre ele având rezolvare în instantă …
    2.)Mecanic (i)responsabil știe că:
    – în anul 2013 a fost atacată de către SNTFC,,CFR Călători,,SA în instantă reprezentativitatea Alianței Naționale Sindicale Feroviare ( ANSF), dar Curtea de Apel București a RESPINS Recursul SNTFC,,CFR Călători,,SA;
    -tot în anul 2013 FML și Elcatel într-o ședință nestatutară din punctul de vedere al FSTFR exclude FSTFR din Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare unde Președinte este Domnul Măntescu Iulian încercând să spună că FSTFR nu mai este reprezentativă și semnatară de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 și nici semnatară a CCM deși FSTFR a avut și membrii de sindicat semnatari ai CCM . Precizez că Instanța de Fond a Tribunalului București a anulat excluderea FSTFR din AFTF și a constatat că FSTFR face parte în continuare și din AFTF ce este reprezentativă și semnatară de CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014 unde domnul Zăbavă Dumitru a rămas astfel PrimVicepreședinte AFTF și domnul Petrila Mihai a rămas astfel Vicepreședinte AFTF;
    -și în prezent Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF) a fost supusă la un alt atac sindical al uneia din părțile negociatorilor și semnatarilor Contractului Colectiv de Muncă la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014, respectiv Federația Sindicală -FNFMC ce este altă parte semnatară a CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2012-2014 a atacat în instant și ea reprezentativitatea ANSF cu scopul clar ca ANSF sau reprezenranți din FSTFR să nu fie la negocierea noului CCM la nivel de CFR Călători pe anii 2014-2013 sau pe anul 2014-2015 după caz.
    Îmi pun întrebarea și vă pun și dumneavoastră aceeași întrebare :
    Ce au făcut pentru Societate și pentru salariații ei prin CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014, reprezentanții AFTF al cărui Președinte este Iulică Măntescu, reprezentanții FNFMC al cărui președinte este Frățică Gheorghe și Managerul Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA -domnul Valentin Dorobanțu ?
    ,,Nu credeți că în loc să negocieze salariul lunar pe anul 2013 pentru toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA așa cum prevedea CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2012-2014, părțile semnatare de CCM 2012-2014 conduse de domnul Valentin Dorobanțu, de domnul Iulian Măntescu și de domnul Frățică Gheorghe sau ocupat doar cum să elimine Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România de la hotărârile care s-au lut în anul 2013 și să o elimine și de la negocierile noului CCM și deci și de la deciziile din următorii ani luate probabil așa cum doresc ei în comun de CFR Călători, AFTF și FNFMC ?,, .
    Este posibil ca eliminarea FSTFR să fie dorită de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că FSTFR a solicitat în scris în prima parte a anului 2013 să se întrunească Comisia Mixtă Patronat Sindicate pentru că nu s-a negociat până la sfârșitul primului trimestru al anului 2013, salariul lunar din anul 2013 pentru toți salariații CFR Călători și pentru că nu s-au dat cei 800 lei pentru Concediu de Odihnă din anul 2013 etc ?
    Este posibil ca eliminarea FSTFR să fie dorită de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că FSTFR a anunțat ITM București și a anunțat și presa că membrii săi de sindicat prin FSTFR sau prin ANSF vor introduce acțiune în instantă pentru zilele de reducere normă și salariu lunar 8 din cele 12 luni în anul 2013 ?
    Este posibil ca eliminarea FSTFR să fie dorită de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că FSTFR a acționat în instantă pentru toate drepturile salariale ale membrilor săi de sindicat neplătite și pentru orice încălcare a legilor în vigoare de către CFR Călători ?
    Este posibil ca eliminarea FSTFR să fie dorită de SNTFC,,CFR Călători,,SA pentru că FSTFR a făcut 3 Mitinguri de protest în ultimele 6 luni ale anului 2013 și tot în anul 2013 după ce a apărut un Mers de Tren pe anul 2013 aprobat de toți factorii decidenți din România și cu toate acestea s-au anulat treptat 200 trenuri de călători/zi pe lungimea întregului an 2013 , FSTFR a sesizat, despre anulările nejustificate ale trenurilor zilnice de călători ale CFR Călători , pe toți factorii decidenți: Ministerul Transporturilor, Ministerul Muncii, Guvernul României, Președintele României, Senatul României, Camera Deputaților, Consiliul de Supraveghere în Domeniul Feroviar și Consiliul Concurenței etc ? Vă întreb ce făceau AFTF prin reprezentant Măntescu Iulian și FNFMC prin reprezentant Frățică Gheorghe? Cum justifică ei că se opun unirii mișcării sindicale și că produc discuții contradictorii între diferiți membrii de sindicat salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA prin încercarea lor disperată de eliminare a altei organizații sindicale ANSF de la negocieri și din dreptul lor legal obținut deja și recunoscut deja prin Instanță pentru ANSF, respectiv al mecanicilor de locomotivă și automotor de călători și a celorlalți salariați membrii de sindicat ai ANSF unde la fel de importanți sunt cei de la TRAFIC etc de a fi reprezentați de organizația sindicală reprezentativă din care fac parte , respectiv de Alianța Națională Sindicală Feroviară ?
    De ce vor să fie cât mai puțini la negocierea CCM ? Nu le mai ajung drepturile sindicale ? Păi dacă AFTF după ce au anunțat CFR Călători că au exclus FSTFR din AFTF , avea aprobat printr-un nou ACORD la 1000 salariați CFR Călători ce sunt membrii lor de sindicat un număr de 9 specialisti relații sociale plătiți de CFR Călători și 8 mașini ale CFR Călători pentru AFTF din care 6 cu cotă de benzină plătite tot de CFR Călători, probabil că și FNFMC se așteaptă că atunci când va anunța că a atacat în instantă reprezentativitatea ANSF lor să le dea CFR Călători printr-un nou ACORD la 10000 salariați CFR Călători ce sunt membrii lor de sindicat un număr de 9 *10=90 specialisti relații sociale plătiți de CFR Călători și 8*10=80 mașini ale CFR Călători pentru AFTF din care 6*10=60 cu cotă de benzină plătite tot de CFR Călători pentru că nu-i așa că FNFMC are de 10 ori mai mulți membrii de sindicat salariați ai CFR Călători când vorbim de AFTF fără FSTFR sau când vorbim de faptul că FSTFR nu are prin acel nou accord nici un drept sindical din luna iulie 2013 și până în prezent ?

  7. Mecanic (i)responsabil preciza într-un comentariul al său că : ,,Cum să mai trăim în această țară? Tăcând? Oare? Dacă nouă ne este frică și nu luăm atitudine, atunci toate aceste întrebări rămân fără răspuns. Noi cei din FSTFR și ANSF am ales altceva, să vorbim, să vorbim cu voce tare.
    Liderii de la FML și FNFMC împreună cu administrația-managerii privați-ne vând. Cui și pentru ce? Din toate reportajele pe care le vezi în presă, poți vedea și răspunsul. Atunci ce alegi? Să taci? nu cred. ,, .
    Eu aș face completările următoare:
    1.)Mecanic (i)responsabil știe că în ultima parte a anului 2013 și în prezent atât Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) cât și Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF) au fost supuse la un atac continuu al părților negociatorilor și semnatarilor Contractului Colectiv de Muncă la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA multe dintre ele având rezolvare în instantă sau se mai pot rezolva în viitorul apropiat prin încetarea colectivă și voluntară a lucrului la SNTFC,,CFR Călători,,SA de către șefi de tren , conductor, casiere, revizori tehnici de vagoane,TESA etc ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR, precum și de către mecanicii de locomotivă și automotor de călători ce în proporție de peste 80% sunt membrii de sindicat ai FSTFR în baza Legii nr. 62/2011 și numai cu respectarea Legii nr. 62/2011 respectiv a art. 161,162,163 și a articolelor ce urmează art. 163 din această lege.
    Trebuie să nu uităm că art. 156 din Legea nr. 62/2011 precizează că dreptul angajaților de a declanșa conflicte de muncă este garantat de lege în legătură cu :
    -începerea,
    -desfășurarea,
    -și încheierea negocierilor contractelor colective de muncă.
    Trebuie să nu uităm nici art 159 din Legea nr. 62/2011 care prevede că în conflictele de muncă la nivel de unitate angajații sunt reprezentați: 1) de sindicatele representative din unitate și 2)dacă nu sunt constituite sindicate reprezentative la nivelul unității și dacă angajații și-au ales persoanele care să-i reprezinte la negocieri, aceleași persone îi reprezintă și în cazul conflictelor colectevi de muncă.

  8. Mecanic (i)responsabil preciza într-un comentariul al său că : ,, noi cei din FSTFR și ANSF am ales să ne batem cu sistemul și după cum bine vezi nu ne batem cu morile de vânt, chiar dacă uneori așa pare. Tot ceea ce am spus și spunem(nereguli la societățile CFR) este preluat apoi, mai devreme sau mai târziu, de presă. ,, și aș completa eu că între timp FSTFR și ANSF câștigă în instanțe definitiv și irevocabil majoritatea drepturilor salariale cuvenite dar neplătite pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR și ai Sindicatelor afiliate FSTFR și urmează și pentru salariații CN CF ,,CFR,, SA ce sunt membrii de sindicat ai ANSF , cât și pentru salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA ce sunt membrii de sindicat ai ANSF .
    DA, noi cei din Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și din Alianța Națională Sindicală Feroviară ( ANSF) am ales să fim în opoziție , respectiv noi să reprezentăm Forma Sindicală Eficientă cu sistemul feroviar de stat și privat ce este la Putere și prin Forma Sindicală Eficientă noi luptăm pentru salarile noastre și pentru condițiile noastre de muncă și pentru ca Unitățile Feroviare de Stat din România să continue să existe și să înceapă odată să se eficientizeze la fel cum s-au eficientizat și Unitățile Feroviare de Stat din EUROPA și din întreaga lume.

  9. „ Ne meritam soarta vericule!” Și-o merită vericule, pentru că noi cei din FSTFR și ANSF am ales să ne batem cu sistemul și după cum bine vezi nu ne batem cu morile de vânt, chiar dacă uneori așa pare. Tot ceea ce am spus și spunem(nereguli la societățile CFR) este preluat apoi, mai devreme sau mai târziu, de presă. Cum să ne menținem locurile de muncă? Cum să ducem un salariu decent acasă? Cum să punem ceva pe masă copiilor noștri?Cum să mai trăim în această țară? Tăcând? Oare? Dacă nouă ne este frică și nu luăm atitudine, atunci toate aceste întrebări rămân fără răspuns. Noi cei din FSTFR și ANSF am ales altceva, să vorbim, să vorbim cu voce tare.
    Liderii de la FML și FNFMC împreună cu administrația-managerii privați-ne vând. Cui și pentru ce? Din toate reportajele pe care le vezi în presă, poți vedea și răspunsul. Atunci ce alegi? Să taci? nu cred. Poate numai cei de care ai pomenit și tu.
    Părerea mea contează.

  10. Toate cite se facura de ai mari se facura cu stiinta liderilor de sindicat.Sa-mi zica mie mutu’ ca nu se stia, dar fiecare isi vazu interesu’, liderii ciugulira si ei ceva de fiecare data, noi prostimea n’ avuram de unde sa stim si avusaram incredere in ai de-i alesaram. Acu e mare zaiafetul si e greu sa-i alungi de la borcanul cu miere. Berem ne mai aruncau si noua ceva de ros. Da de vreo 5 ani se facura ai naibi si ne luara tot. Ai de la Miscare si cu ai de la Drum de fier ereau cei mai tari si atunci si acu, acu auzi ca se unesc sa ramina la borcan. Inseamna ca peste doua luni iara ne prostesc pentru inca un an sau doi. Ma tot cert (vorba vine) cu colegi de-ai mei si nu pot sa-i fac sa zica stop cu toate ca-mi dau dreptate. Vere le e frica de liderii astia si de sefi ceva de speriat! Mai rau ca pe vremea lu’impuscatu de ai de la secu. Vad si ei ca sunt facuti ca la nufaru’ da’ tac chitic. Cica n-ai cum sa te pui cu sistemul. Ba mai mult fug ca din pusca cind e vorba sa sara pentru lideri care mai au curaj za zica ceva, da’ pe urma stau si se vaicaresc pe la colturi ca n-avem de niciunele. Ne meritam soarta vericule!

  11. Comentariu la emisiunile vazute este :FARA CUVINTE : sa dovedit ca politicul a facut praf CFR-ul din aceasta cauza cred ca meritam de acum inainte un salariu care sa reflecte valoarea munci sa avem un trai decent,sa avem multumirea noptilor si a sarbatorilor pierdute la CFR a munci in conditii deosebite , iarna ,vara, pentru ca destul am muncit pentru propasirea acestor inbuibati a acestora care spuneau ca noi nu muncim, bine noi furam CFR -ul suntem niste nesimtiti si executam silit CFR -ul , s-a dovedit in sfarsit cine este hotul si pentru cine am muncit noi cu adevarat sa faca ei vile si conturi in banca . Daca aveam sindicate adevarate cum este FSTF poate nu s-ar fi ajuns aici.

  12. Tocmai din aceasta cauza trebuie sa stim cine si ce fel de oameni trimitem sa ne reprezinte la apropiatele negocieri daca lasam tot felul de oameni autointitulati lideri si oameni aserviti (LINGAI ) administratiei o sa avem aceias soarta ,propun domnului presedinte Maxim Rodrigo ca pe durata negocierilor FSTF sa intreprinda si actiuni de protest la locul unde are loc negocierile.

  13. Citiți:
    http://www.ziuanews.ro/stiri/dosarul-tranformatorul-relu-fenechiu-condamnat-la-cinci-ani-de-inchisoare-cu-executare-113360
    SE ANUNȚĂ ȘI COD ROȘU și COD ETIC al PERSONALULUI CFR CĂLĂTORI pentru Managerul Privat de la CFR Călători numit pe Mandatul Ministrului Transporturilor-Domnul Relu Fenechiu .
    Are dreptate domnul Comanaliu când spune :
    ,, DOROBANTU VALENTIN , UNDE ESTE ?
    RUSINE SA-I FIE LUI CARE NU A FACUT NIMIC PENTRU UN TRANSPORT DE CALATORI CAT DE CAT ACCEPTABIL ! ,,.

    1. Gabi, nu mai exista domnul fenechiu exista puscariasul fenechiu, cel care l-a impus pe dorobantu valentin director general la CFR Calatori si apoi manager privat cu o leafa de peste 9000 de euro + bonusuri de pe unde se poate .
      Acum ne-am dat seama cat de frustrat este acest “smart” si mai ales am realizat ca intr-un an de zile a facut “praf” societatea din toate, atentie , din toate punctele de vedere .
      Pentru asta el si slugile lui vor plati nu-l mai scapa nici “nasu” nici conasu lui nasu .

  14. Vremea in care FML lupta pentru drepturile membrilor de sindicat a apus de mult …. unde esti tu … SALA,ONA…..SA VEDETI CE AU FACUT ASTI DIN MISCAREA SINDICALA CARE ERA EMBLEMA CANDVA …
    PRITENI STIU CE SPUN ….

  15. Domnule Malamen daca ne gandim putin …….la ce federatie sunt mecanicii de Cluj si la ce federatie sunt majoritatea mecanicilor de Timisoara ?? sa nu uitam ca acum doua zile Bolos Ioan a fost la minister ,Bolos terorizeaza o intraga regionala (Timisoara) incepind cu director,sefi depouri mecanici (adica proprii lui membrii),sa nu mai punem la socoteala pe cei razvratiti adica cele doua sindicate care au ales sa nu mai stea in FML ,asa cum chiar el se lauda este bun prieten cu Vali Dorobantu si profita la maxim pentru a tine sub papuc oameni deosebiti oameni capabili si buni profesionisti dar care se tem pentru locul lor de munca si prefera sa se supuna si sa cedeze sub presiunea si amenintarile lui. Daca lucrurile vor evolua negativ pentru cele doua sindicate am sa revin cu mai multe amanunte .

  16. URA !!!!!! ,sper sa scapam de MAFIOTI………Doamne ajuta la mai mare.

  17. Domnule presedinte puteti crea o pagina pe acest sayt pentru cum ar trebui sa se comporte cei care ne reprezinta interesele in apropiatele negocieri cu administratia si despre obiectivele tintite de sindicate spre a fi rezolvate avand in vedere ultimile dezvaluiri din media despre cele petrecute la CFR astia vor sa ne aduca la stadiul de sclavi.

  18. Doamne in ce lume traim ,credeti ca o sa ne revenim din structura asta MAFIOATA candva ??????

  19. http://www.realitatea.net/jocurideputere.html#emisiune29Ianuarie2014-2200 Gruia Stoica retinut ,afacerile de culise ce are loc la CFR,increngatura de rubedenii ce exista in palatul CFR,RAMAI CU GURA CASCATA DESPRE CE SE DISCUTA, sper ca la negocierile de salarii sa avem oameni competenti si seriosi care sa ne apere drepturile cu cinste pentru ca dupa cum o sa vedeti traim intrun stat MAFIOT condusa de un guvern MAFIOT ,sper ca macar acum sa ne DASTEPTAM ca astfel astia ne calca in picioare la propriu. Discutia despre CFR este pe la jumatatea emisiuni.

  20. SE STRANGE LATUL :
    FENECHIU, GRUIA STOICA, MICU, GHIBU, DOROBANTU, ETC.
    SUNT MULTI , NUMAI DE LA CFR CALATORI SUNT CAM 7-8 CARE VOR DA SIGUR CU SUBSEMNATUL ACOLO UNDE TREBUIE .
    PRIETENII STIU DE CE !!!!!

  21. Din nou Iarna nu-i ca Vara.
    Singurul lucru care nu se modifică este că trenurile de călători ale CFR Călători se anulează de Conducerea Privată a CFR Călători și Iarna și Vara, doar motivele diferă însă, Vara se fură cablurile etc.,iar Iarna sunt condiții nefavorabile trenurilor de călători ale CFR Călători.
    Acum se dau Ordine cum se mută prestația de la un Depou la altul , mai exact prestația rămasă după anulări de trenuri de călători repetate .
    Astfel începând cu data de 01.02.2014 trenurile 1531/1531-2 și 1536-1/1536 în relația Cluj Napoca-Oradea-Timișoara Nord și retur nu vor mai fi asigurate cu mecanici de locomotivă de Depoul Cluj ci cu mecanici de locomotive de Depoul Timișoara . Mecanicii de locomotive de Cluj spun că nu-și vor mai face norma în aceste condiții deși CFR Călători este obligată prin CCM la nivel de Unitate să asigure norma lunară .

  22. În blugi şi pulover, Sokolov, fost mecanic de tren şi sindicalist, a devenit liderul mişcării de protest din oraşul considerat un bastion al naţionaliştilor, care, de altfel, reprezintă prima revoltă din Ucraina post-sovietică. El riscă 15 ani de închisoare pentru acţiunile sale, însă spune că nu are de gând să renunţe la proteste.
    http://www.mediafax.ro/externe/orasul-ucrainean-liov-sub-comanda-unui-fost-mecanic-de-tren-nu-se-pune-problema-sa-dau-inapoi-fie-merg-la-inchisoare-fie-obtinem-vctoria-foto-11979751

  23. O zicala ceferistica zice ca ” siguranta cea mai mare e cind sta trenul, cu o singura conditie : sa stea pe sina”… In iarna asta s-a aplicat o formula imbunatatita ” un tren anulat e cel mai sigur”.
    Asfel s-a gasit solutia ideala de indeplinire a tuturor conditiilor de siguranta. Bineinteles ca cei care au aplicat-o sunt fericiti. Nu circula trenul – nu faci nimic, nu faci nimic – nu ai cum sa gresesti, nu gresesti – nu ai raspunderi, nu ai raspunderi – poti sta listit in functie! Cind respecti “reteta” asta nu se vede ca nu ai facut nimic pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare sau a materialului rulant. Ca ai cumparat motorina proasta, piese second sau au facut lucrari de mantuiala. Ca din putinii bani de la buget ai “zeciuit” de mai multe ori…
    Tocmai cind transportul feroviar trebuia sa-si dovedeasca superioritatea si necesitatea, cei care aveau responsabilitati au ales sa nu faca nimic, pentru a nu fi responsabili de nimic!
    Exact ca oastea tarii care mai zilele trecute si-a pierdut un camarad intrun accident aviatic, tocmai pentruca cei din frunte nu au vrut sa-si asume responsabilitati sa-i vina in ajutor.
    La fel cu “a doua oaste” unde cei din frunte nu fac nimic sa mai fie ” a tarii”, a celor multi, calatorii, care tocmai cinde le e greu din cauza naturii…sunt lasati de izbeliste. Si asta ca sa fie acoperite marafeturile de peste an si prin asta sa ne faca partasi la rusinea lor!

  24. http://www.gandul.info/stiri/mitul-eroului-demontat-pilotul-iovan-facut-responsabil-de-accidentul-din-apuseni-de-ce-a-facut-lucrul-acesta-cu-consecinte-grave-11975790
    Cum era de așteptat, vinovat se face cel de la manșă. La fel ca și el (Iovan) mecanicul de locomotivă este obligat să ia decizii. Decizii ce poate afecta soarta a zeci, sute de călători. Tocmai de aceea suntem sancționați(5-10%) în fiecare lună. Decizile noastre, în concepția șefilor noștri, sunt în majoritate greșite de aici și sancțiunile. Pentru ca decizile noastre să fie cele mai bune, domnilor șefi, trebuie să fim PLĂTIȚI la adevărata valoare a funcției de Mecanic de Locomotivă și lăsaține să ne gândim numai la SC și nu la ce vom pune pe masa copiilor noștri, la ratele de la bănci, LA FACTURILE TOT MAI MARI PE CARE LE AVEM DE PLĂTIT,etc. Plătiține în funcție de importanța misiuni pe care o avem de când luăm foaia de parcurs și până o predăm. Ca și piloții, suntem obligați să lucrăm pe toate „jafurile” de locomotive, avem răspunderi, obligații dar trebuie să avem și dreptul la o salarizare decentă, care să ne oblige să ne gândim numai la siguranța materialului rulant pe care-l deservim și siguranța călătorilor pe care-i mai transportăm.
    Părerea mea contează.

  25. Fie vara fie iarna ,vant sau inundatii ”DOROBANTU REZZISTA”

  26. FSTFR a susținut și susține că CFR Călători și CNCF,,CFR,,SA pot să asigure un adevărat transport de călători pe timp de iarnă chiar cel mai bun cu condiția ca să se achiziționeze material rulant nou (investiții la CFR Călători) și să se dea bani și pentru modernizarea infrastructurii feroviare așa cum se dau și pentru transportul rutier, altfel avem situații de genul celor prezentate la Știrile Pro TV . Citiți:
    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/glumiti-reactia-acestui-pasager-cfr-cand-a-aflat-ca-ramona-manescu-il-trateaza-cu-ceai-cald-in-trenuri-inghetate-pe-drum.html

  27. ,, La mijlocul zilei gara de nord este, iata, pustie. Sunt foarte putini oameni comparativ cu ce a fost ieri aici. Oamenii au renuntat la calatorie si au cerut banii inapoi pe bilete. Cum credeti ca a rezolvat CFR ul problema intarzierilor la plecare. A anulat toate cursele care nu aveau nicio sansa sa mai ajunga la destinatie. ,, .
    Citiți:
    http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/glumiti-reactia-acestui-pasager-cfr-cand-a-aflat-ca-ramona-manescu-il-trateaza-cu-ceai-cald-in-trenuri-inghetate-pe-drum.html

Share:

Alte articole