La data de 30 septembrie 2021, sătui de atâta nedreptate, ceferiștii protestează din nou pentru că transportul feroviar reprezintă viitorul în Uniunea Europeană, însă pentru Guvernul României, în Anul European al Căilor Ferate, nu înseamnă decât continuarea planului de instituire a austerității și de umilire a lucrătorilor feroviari prin amânarea intrării în vigoare a Legii nr.195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar, prin transformarea operatorilor feroviari de stat de călători și de marfă și a gestionarului de infrastructură feroviară de stat în „găuri negre” fabricate chiar de Guvernul României, prin subcompensare, subfinanțare și prin menținerea în exploatare a trenurilor vechi ce trebuiau schimbate cu trenuri noi din fonduri europene în perioada 2014 – 2020.
CEFERIŞTII DIN FSTFR PROTESTEAZĂ FAŢĂ DE:
- Nerespectarea Legii nr.195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar şi prorogarea termenului de aplicare a acestei Legi;
- Lipsa strategiei pe termen mediu şi a strategiei pe termen lung pentru Resursa Umană a CFR Călători în ceea ce priveşte schimbul de generaţii la funcţiile: mecanic locomotivă şi automotor, şefi tură tracţiune, revizori de locomotivă, mecanici instructori, conductori, şefi tren, manevranţi, acari, ingineri, casieri, revizori tehnici de vagoane;
- Corelarea salariului minim brut pe economie cu coşul minim ţinând cont de evoluţia preţurilor;
- Pentru negocieri colective şi pentru negocieri individuale şi în anul 2021 şi în următorii ani, chiar şi în condiţiile starii de alertă prelungită de mai bine de un an de zile, negocieri colective care să permită creşteri salariale, care să ţină cont de evoluţia preţurilor, astfel încât salariaţii să nu primească în loc de salarii ajutoare sociale;
- Lipsa strategiei pe termen mediu şi lung pentru efectuarea reviziilor mari la care sunt scadente peste 90% din locomotivele şi automotoarele din parcul de material rulant al CFR Călători;
- Lipsa fondurilor necesare achiziţiei de piese noi pentru schimbul pieselor defecte de la locomotivele şi automotoarele CFR Călători rămase defecte în parcurs şi pentru plata facturilor existente pentru piesele noi achiziţionate în 2021 şi pentru efectuarea pregătirilor de iarnă;
- Refuzul factorilor decidenţi din România de a achiziţiona pe fondurile europene din exerciţiile financiare 2014-2020 şi 2021-2027 şi prin PNRR a trenurilor noi de călători, care să schimbe toate trenurile vechi ale operatorilor de transport feroviar de călători din România;
- Împotriva subcompensării permanente a CFR Călători de către Statul Român, care, de 8 ani obligă CFR Călători la menţinerea aceluiaşi preţ la biletele de călătorie cu trenul pentru a avea un transport social, dar care nu ţine cont de evoluţia preţurilor şi pentru care CFR Călători nu a primit compensaţia care i se cuvenea, deşi în anul 2023 urmează să se treacă la licitaţii pentru fiecare trasă de tren de călători şi astfel, CFR Călători este discriminată faţă de operatorii străini cu care va intra la licitaţii;
- Pentru a se acorda CFR Călători compensaţia în anul 2021 măcar la nivelul celei din 2020, ţinând cont de scumpirile din anul 2021 faţă de anul 2020;
- Pentru a se acorda ajutorul de stat la fel cum s-a acordat şi în Germania, la fel şi pentru CFR Călători pentru plata a 98% din valoarea TUI pe perioada Pandemiei COVID-19;
- Pentru a se acorda ajutor de stat pentru cheltuielile suplimentare din timpul Pandemiei COVID-19 pentru CFR Călători aşa cum au fost aprobate în multe alte ţări din Uniunea Europeană;
- Pentru că anul 2021 ce a fost declarat de Uniunea Europeană Anul European al Căilor Ferate, în România transportul feroviar a fost neglijat.
Vezi aici …Comunicatul de presa – PROTEST CEFERISTI – 30 sept 2021