Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp se adresează Mecanicilor de Locomotivă de călători ai SNTFC „CFR Călători” SA ce sunt membrii de sindicat ai FSTFR în urma analizării Dispoziției nr. 18 din 28.01.2013 a Directorului General – domnul Valentin Dorobanțu cu Mesajul următor: „Se încearcă la Ramura Tracțiune micșorarea numărului de mecanici de locomotivă și automotor, artificial printr-o dispoziție echivalentă cu o concediere colectivă la Ramura Tracțiune cu consecințe de genul CFR Călători pe lângă faptul că nu mai are suficiente locomotive, automotore și rame electrice, nu va mai avea nici mecanici de locomotivă și automotor suficienți și astfel se va impune anularea a foarte multe trenuri de călători din pachetul minim al SNTFC „CFR Călători”SA” .
Precizăm că:
– Deși Dispoziția nr. 18/2013 pare să fie consecința necesității unei măsuri de eficientizare a societății, în realitate ea este menită să micșoreze veniturile lunare ale mecanicilor de locomotivă prin sancțiuni disciplinare pentru orice pe motivul că este neregulă ICL și la a treia neregulă ICL tratarea va fi „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă”, cazuri în care se va reduce și numărul de salariați de la Ramura Tracțiune.
– Neregulă ICL este și neîncadrarea în norma medie de consum necesară remorcării fiecărui tren în parte, atât pentru perioada de iarnă cât și pentru perioada de vară stabilită pentru fiecare secție de circulație și pentru fiecare mijloc de remorcare.
În aceste condiții ținând cont de norma medie stabilită pentru fiecare secție de circulație și pentru fiecare mijloc de remorcare, FSTFR consideră că se poate ajunge la situații de a treia neregulă ICL tratată cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” la salariați ce nu au avut nici o neregulă reală, dar care artificial au ajuns la a treia neregulă ICL artificială ce este tratată nejustificat cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” și dăm exemplu aici de situația în care un mecanic ce face de trei ori consecutiv serviciu pe aceeași locomotivă și la același tren ce are un consum maxim de motorină (de exemplu 100 l motorină), în condițiile în care consumul mediu ar fi să zicem 98 l motorină și în consecință mecanicul de locomotivă respectiv se va regăsi în următoarea situație:
a) La prima neregulă ICL – se tratează cu diminuarea salariului cu 10% / 3 luni și cu imputarea cantității de 2 l motorină;
b) La a doua neregulă ICL – se tratează cu „retrogradare din funcție” și cu imputarea cantității de 2 l motorină;
c) A treia neregulă ICL – se tratează cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă și cu imputarea cantității de 2 l motorină.
FSTFR consideră că se poate ajunge la situații de genul în care cei care citesc ICL – ul și care își dau seama că salariații aflați în situația de mai sus nu pot fi dați afară nejustificat, totuși datorită articolului nr. 15 din Dispoziția nr. 18/28.01.2013 sunt forțați practic să trateze și salariații nevinovați, pentru că dacă nu vor fi tratați ei cu „retrogradare din funcție” sau cu „desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă” după caz, „iar după finalizarea cercetării administrative, acolo unde este cazul vor fi avizate și organele de urmărire penală” .
președinte FSTFR Maxim Rodrigo – Gabriel
7 Responses
Deaia Paule, că sunteți slab pregătiți. Ce spune Dispoziția Nr. 18? Nu te supăra Paule, dar instr. 201 este ptr. toți mecanici. Puneți în aplicare inst. 201, și nu veți avea probleme. Că scoate trenurile? dacă nu ieși cu locom. oricum le anulează. Nu crezi că e cazul să terminăm cu compromisurile? Uite unde am ajuns. Și fără locomotive și fără bani.
DEce se exploateaza locomotive cu ICL defect la Dep.Ploiesti??????ex.DHC 370
Cu tot respectul, va spun ca se cunoaste ,situatia locomotivelor,a infrastructurii,a ,conditiilor de la cap de sectie ,dar cine trebuie sa aprecieze omul care efectiv Muncieste
se face ca ploua.De ce?????????????
Am ajuns la o concluzie,cine este corect ,drept ,devotat si are gand de a duce mai departe ceace a invatat de la CFR isti care acum nu mai sunt printre noi,este FRAIER. Pacat ca ne-am irosit tineretea si sanatatea la CFR
Dragilor nu uitati ca noi Batranii CFR ului am muncit,NU am avut Pile si acum nu mai facem doi bani ,in fata alora cu ,,Spate
Atunci….. ce sa mai zicem…. le multumim celor care conduc compania nationala SNTFC “CFR Calatori” SA, ca pe zi ce trece ne merge din ce in ce mai bine…. Anulari de trenuri + radieri de trase…… concedieri la nivelul Ramurii Tractiune (din care fac parte…. si mi-as dori sa mai fac parte, pentru ca IUBESC ENORM, meseria de Mecanic de Locomotiva)…… pierderea ultimului drept de bun simt, ma refer la Autorizatia de Calatorie, s.a.m.d….. ma intreb pana unde, o sa mai tina chestia asta. Poate ar fi bine sa faca un soi de ajutor de inmormantare, pentru ca pe multi dintre noi chestia cu ” datul afara ” ii va trimite direct la ” cele sfinte “. Pacat, mare pacat, Domnule Ministru Relu Fenechiu si Domnilor Directori din Centralul SNTFC, sa incepeti, concedierile colective in baza unei dispozitii derizorii, care nu are nici o justificare pana la ora actuala! Tine-ti cont, ca Mecanicul de Locomotiva este SFANT pentru orice Operator de Transport Feroviar. Daca nu se ” invarte roata ” nu se produc BANI. Sper ca Federatiile Sindicale sa incerce, sa schimbe ceva, deoarece sa stai zi de zi cu gandul ca: ” Aoleo, daca ma da afara…..! Ce fac??? Unde ma duc??? “, e un chin…… Trag sperante ca situatia se va indrepta, sper ca atat Minsterul Transporturilor cat si Guvernul Romaniei sa ia atitudine de acest abuz, pe care suntem nevoiti sa il suportam zi de zi, pentru una din companiile de onoare a Romaniei: SNTFC ” CFR Calatori ” SA!!! Multumesc!
Foarte bine .Dar cu o floare nu se face primavara.Unde este siritul ceferiistilor de altadata .