SĂRBĂTORI PASCALE BINECUVÂNTATE!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
Sfânta Sărbătoare a Învierii Domnului să vă aducă, armonie, linişte şi speranţă în suflet pentru un viitor mai bun!
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
Comunicat de Presă De luni până vineri, în perioada 17-21 februarie 2025, în fiecare dimineață între orele 9.30- 11.30, în fața sediului Ministerului Transporturilor și
Astăzi 26 ianuarie 2025 la emisiunea dintre orele 8.00-9.00 de la Realitatea Plus TV, președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a anunțat că atât la CFR
Aboneaza-te la noutati prin email
228 Responses
NOTA:
Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, jigniri, trivialitati, injurii aduse cititorilor care au scris unul sau mai multe comentarii sau altor persoane, se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau în funcție de conținut se va sancționa prin stergerea integrală a comentariului . Vă comunicăm că site-ul https://www.fstf.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii și că responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului (comentarilor).
LEO ai foarte mare dreptate când spui că: ,, Mulți ceferiști cad în greșeala de a-si pierde încrederea în rolul sindicatului și asta tocmai datorita unor lideri care i-au dezamăgit ani la rînd (semnând pentru pierderea treptată a drepturilor lor salariale) și care în continuare se vor a fi tot ei tot la butoane si la avantaje și propun diverse forme de uniune/unitate sindicala ca mască a consolidarii puterii si avantajelor lor. Acum, in momente reale de cumpănă pentru viitorul meseriei lor, majoritatea ceferistilor persistă în greșeală si se lasă în continuare manipulati de aceiasi lideri specialisti. ,, .
Cred însă că ceferiștii ar trebui să știe că dacă vor ca CFR să mai existe și dacă vor să nu mai fie concedieri colective la CFR și dacă vor ca CFR să fie ca în celelalte Țări Europene, atunci trebuie să existe sindicate feroviare puternice, federații feroviare puternice ,alianțe feroviare puternice etc. Refertor la faptul că unii lideri i-au dezamăgit ani la rînd (semnând pentru pierderea treptată a drepturilor lor salariale) și în continuare aceștia se vor a fi tot ei tot la butoane si la avantaje și propun diverse forme de uniune/unitate sindicala , cred că ar trebui să nu ne opunem la diversele forme de Unitate Sindicală Feroviară, dar ar trebui ca ceferiștii să fie cei care determină pe Liderii lor sindicali să facă ce trebuie și nu ce vor aceștia…Și da ,, Acum, in momente reale de cumpănă pentru viitorul meseriei lor, majoritatea ceferistilor persistă în greșeală ,, și nu mai au încredere în rolul sindicatului și în Liderii de sindicat, în loc ca să determine pe Liderii lor sindicali să facă ce trebuie și nu ce vor aceștia…
Vere, asistai (fara sa vreau) la o conversatie intre un specialist din gasca lu’Fratila si un coleg de-al meu (mincator de hemoroizi)…Vere degeaba va zbateti (cred ei) ca jocurile le fac tot ei, specialistu’ zicea cu foc de unu’ de pe la Cluj din gasca lu’ Fratila care e tare pe bune cu ministrul al nou.
Cica ei acolo sunt tare activi si in campanii si nu au cum sa uite boierii astea si ca la numirile ale noi de la capitala si ei au ceva de spus. Ca si la concedieri tot ei or sa faca jocurile…si se scapa de toti ai care le fac zile fripte…si care sunt sefi acu’…. si ca ei se unesc toti, si la conducere (nu pricepui daca la cunducerea unirii astia sau la companie) o sa fie numai oameni cu trecere si o sa fie bine… pentru ei.
Ma vericule, cit tainuira astia cu specialistu’, nu zisera decit de invirteli, nimic despre ce vor sa faca (sau daca au de gind sa faca) ceva ca sa nu darime astia cosmelia si sa raminem pe drumuri.
Nimic vere, ai doare’n cot de noi, pe mangapale, vorba unui lider de-al meu!
” NU AVEM VOIE SA FIM SPECTATORI LA CE NI SE INTIMPLA.” – Dan Puric.
ANSF si-a facut cunoscute punctele de vedere si obiectivele sub acest motto-u inca din perioada negocierilor, iar in continuare considera ca nu se poate ca ceferistii sa ramanina spectatori la ce li se intimpla sau la ce li se pregateste ca “solutii de eficientizare”.
Problema este insa ca nu toti ceferisti vor sa priceapa ca a ramine spectatori si a lasa ca faptele sa se deruleze fara ca ei sa se implice, bazindu-se numai pe cei care ar trebui sa le apere interesele si ajunsi “specialisti”, nu le va aduce nimic bun pentru ei!
Multi cad in greseala de a-si pierde increderea in rolul sindicatului tocmai datorita acelor lideri care i-au vindut ani la rind (semnind pentru pierderea drepturilor) si care in continuare se vor a fi tot ei tot la butoane si la avantaje, cu tupeul de a propune diverse forme de uniune/unitate sindicala ca masca (mascarada) a consolidarii puterii si avantajelor personale ale lor.
Acum, in momente reale de cumpana pentru viitorul meseriei lor, majoritatea ceferistilor persista in greseala si se lasa in continuare mintiti si manipulati de aceiasi lideri specialisti.
Liderii ANSF, care resping santajul si mita specialitatilor oferite, incearca din rasputeri sa atraga atentia colegilor ceferisti asupra greselii de a ramine spectator la ce desfintarea sistemului feroviar acceptata de cirdasia politico-sindicala.
Retinerea, aminarea, nehotarirea, lasitatea, interesele marunte, frica sau indiferenta ceferistilor sunt cauze care daca nu vor fi depasite cit mai repede, pentru ca timpul curge in defavoarea noastra, vor duce intr-un final la dezintegrarea unui sistem feroviar dezvoltat constant de inaintasii nostrii in zeci de ani.
Stoparea fenomenului si gasirea altor solutii nu va veni in nici-un caz de la ceferisti ajunsi lideri de sindicat cu zeci de ani in urma care si-au vindut meseria pentru a deveni specialisti in prezent!
ANSF e o alternativa viabila fara spectatori!
La o primă lecturare a „mărețului„ Master Planul General de Transport al României, am observat (chiar enervat) cum se aruncă banii pe aceste rapoarte făcute de firme „independente și private„.
De fapt ce probleme scot în evidență? Ce rezolvare văd?
La întrebarea 1, FSTFR le-a și le strigă din 2010 încoace(pe noi, MT și CFR Călători nu ne-au luat în seamă, pentru că era și este fără bani), cum ar fi:
– Lipsa investiților în infrastructura CFR, începând cu anul 1995.
– Deteliorarea constantă și rapidă a infrastructurii.
– Din 2008 încoace, un mers de tren elaborat de specialiștii CFR Călător, în favoarea operatorilor Privați, adică: trenuri puse la ore nefavorabile, legături între trenuri (în noduri de cale ferată) foarte proaste sau inexistente, acestea ducând inevitabil la scăderea nr. de călători și automat la încasări.
– Subvenție acordată de stat preferențial, între operatorii de transport pe calea ferată.
– Concurență neloială, între operatorii privați și cel de stat.
– Proasta clasificare în linii “interoperabile” și “neinteroperabile”. Guvernul și MT luând din Directivele Europene numai termeni și definiții care le convin lor, pentru a face discriminări între operatorii de transport de călători pe calea ferată, pentru a favoriza operatorii privați(cine cotizează în campanii?). Așa cum AECOM a costatat și FSTFR o spune de ani buni„Liniile interoperabile reprezintă cea mai mare parte a rețelei – 85%, în termeni de kilometri de cale ferată și, pe aceste linii, statul își păstrează responsabilitățile în ceea ce privește întreținerea și operarea. În contrast, rutele neinteroperabile au fost transferate în sectorul privat în urma unor licitații publice. Se semnează un Contract de Servicii Publice (CSP) cu fiecare operator privat și acest lucru transferă responsabilitatea pentru întreținere și operare de la stat către operator; în plus, se transferă și o parte din subvențiile pentru operare( de ce sume vorbim?). Operatorii privați au o mai mare flexibilitate în ceea ce privește implementarea inițiativelor comerciale, comparativ cu CFR.”
– Creșterea nr. de călători care circulă cu auto și scăderea nr. de călători care care circulă cub trenul. Ne mai punem întrebarea: De ce? Știm toți că viteza de circulație a scăzut dramatic-de la 85 km/h în 1995,la 30-35 km/h în 2014(cu bicicleta ajung mai repede între 2 puncte de secționare).
Singura concluzie pe care o trag, este că pentru sesizările FSTFR și mai nou ANSF nu se dau doi bani, iar pentru firmele de „afară„ se pot da euroi foarte mulți.
La întrebarea 2,rezolvarea este și în mâinile dumneavoastră.
Părerea mea contează. Faceți ce faceți, numai faceți repede, pentru ca și părerea dumneavoastră să conteze și pentru a nu se distruge și calea ferată, așa cum au distrus totul în România.
CEFERIȘTII TREBUIE SĂ REȚINĂ CĂ DIN ACTUL SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA din 01.07.2014 REZULTĂ CĂ PÂNĂ LA DATA DE 31 IUNIE 2014 NU EXISTĂ LA NIVEL DE SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT , NICI DE LA COMERCIAL, NICI DE LA VAGOANE , NICI DE LA TRACȚIUNE, NICI DE LA TESA ȘI NICI COMBINAT DIN TOATE RAMURILE DE LA SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și care să fie depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se începe negocierea numai cu acel sindicat care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat !!!
Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA prin actul din 01.07.2014 comunică salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA că negocierile încep în 18.07.2014 pentru noul CCM și că probabil vor negocia din nou FNFMC , AFTF , ANSF și Reprezentanții salariaților dacă se vor face alegeri în cadrul unei Adunări Generale a salariaților pentru desemnarea reprezentanților salariaților în vederea negocierii noului CCM la nivel de Unitate, alegeri însoțite de semnăturile a cel puțin jumătate plus unu din numărul total de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA !!! În concluzie Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA ne atrage atenția că : Salariații din SNTFC,,CFR Călători,,SA pot face în baza Legii nr. 62/2011 alegeri în cadrul unei Adunări Generale a salariaților pentru desemnarea reprezentanților salariaților în vederea negocierii noului CCM la nivel de Unitate, alegeri care dacă vor fi însoțite de semnăturile a cel puțin jumătate plus unu din numărul total de salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA vor permite ca la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe lângă ANSF ( FSTFR din ANSF), FNFMC (unde intră și FSRV ) și AFTF ( FML din AFTF) să fie și reprezentanții salariaților.
Conducerea SNTFC,,CFR Călători,,SA prin actul său din 01.07.2014 comunică salariaților SNTFC,,CFR Călători,,SA că nu există la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA niciun sindicat din nici o ramură ( nici de la FNFMC, nici de la FSTFR, nici de la FSRV , nici de la FMLR , nici de la ANSF și nici de la AFTF etc ) care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat pentru a putea acel sindicat să obțină reprezentativitatea la nivel de societate și pentru ca acel sindicat să negocieze noul CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și la nivel de sindicat (și nu de Federație , Alianță etc), sindicat care conform Legii nr. 62/2011 ar trebui să aibe cel puțin jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat .
De ce nu există la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA un sindicat care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat pentru a putea să obțină reprezentativitatea la nivel de societate și pentru a negocia noul CCM la nivel de sindicat (și nu de Federație , Alianță etc) care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat ??? Vrem ca noi ceferiștii să fim SPECTATORI la ce se întâmplă cu noi ??? Vor negocia din nou FNFMC și AFTF ??? FNFMC și AFTF vor face iar tot ce le stă în putere ca să nu fie la negociere și ANSF !!! În concluzie ne întrebăm : Noi Ceferiștii vom fi sau nu vom fi SPECTATORI la cum aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României ,,riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, și la cum unii dintre Ceferiști vor fi concediați ???
Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel nu vor face parte din SPECTATORII la DISTRUGEREA Rețelei Căii Ferate a României și la CONCEDIEREA MEMBRILOR SĂI de SINDICAT. Asta este și explicația pentru care Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) are din ce în ce mai mulți membrii de sindicat …
Ne întrebăm : Noi Ceferiștii vom fi sau nu vom fi SPECTATORI la cum aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României ,,riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, și la cum unii dintre Ceferiști vor fi concediați ???
,, Degeaba sutem 300 de ceferiști care strigăm și arătăm nedreptatea ce se face ceferiștilor, dacă nu vom fi toți 50000 de ceferiști care să strigăm continuu pentru Calea Ferată Română — TREZIREA. Părerea mea contează ,, repetă mecanicul (i)responsabil .
Cred și eu că ceferiștii nu vor fi simpli spectatori la cum aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României ,,riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, …
Sunt sigur că Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) și Președintele FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel nu vor face parte din SPECTATORII la DISTRUGEREA RețeLEI Căii Ferate a României și la CONCEDIEREA MEMBRILOR SĂI de SINDICAT.
Atenție!!! CEFERIȘTII TREBUIE SĂ REȚINĂ CĂ DIN ACTUL CFR CĂLĂTORI DIN 01.07.2014 REZULTĂ CĂ PÂNĂ LA DATA DE 31 IUNIE 2014 NU EXISTĂ LA NIVEL DE SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA NICIUN SINDICAT NICI DE LA COMERCIAL, NICI DE LA VAGOANE , NICI DE LA TRACȚIUNE, NICI DE LA TESA ȘI NICI COMBINAT DIN TOATE RAMURILE DE LA SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA care să DEȚINĂ UN DOCUMENT de REPREZENTATIVITATE la nivel de SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA și care să fie depus la sediul SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA pentru a se începe negocierea numai cu acel sindicat care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat !!! De ce nu există la SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA un sindicat care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat pentru a putea să obțină reprezentativitatea la nivel de societate și pentru a negocia noul CCM la nivel de sindicat care are jumătate plus unu din salariații SNTFC,,CFR CĂLĂTORI,,SA ca membrii ai săi de sindicat ??? Vrem ca noi ceferiștii să fim SPECTATORI la ce se întâmplă cu noi ??? Vor negocia din nou FNFMC și AFTF ??? Să sperăm că va fi la negociere și ANSF !!! În concluzie ne întrebăm : Noi Ceferiștii vom fi sau nu vom fi SPECTATORI la cum aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României ,,riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, și la cum unii dintre Ceferiști vor fi concediați ???
Am citit că : ,, aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, … și că foarte curând vom constata și că : ,,40% dintre noi se vor TREZI prea tîrziu!,,.
Citiți :
http://www.capital.ro/baronii-locali-cadoristi-cu-un-sfert-din-calea-ferata.html
Chiar așa să fie să avem parte de un “Master Plan” al distrugerii Căii Ferate Române ?
Mecanic (i)responsabil ne atrage atenția și trage semnalul de alarmă spunând că:
,, Degeaba sutem 300 de ceferiști care strigăm, dacă nu vom fi toți 50000 de ceferiști care să strigăm continuu pentru Calea Ferată Română. TREZIREA. Părerea mea contează. ,, .
Ramona îi transmite mecanicului (i)responsabil că : ,, 40% dintre noi se vor hotărî(TREZI) prea tîrziu!,,.
Citiți:
http://www.ziuanews.ro/politica/ponta-voi-candida-la-preziden-iale-daca-ma-sprijina-colegii-mei-luam-o-decizie-pe-1-august-126176
Oltenasu’ spunea în comentariul său că: ,,Vere, mi-a adusai aminte de un film, ceva cu haiduci sau cu daci, cind se furisara in blani de oaie printre oi sa atace pe nu stiu cine, va adusarati aminte? Astora, lu ‘Fratila si gasca cre’ca le e frica si de aia vor toate oile in acelasi obor, nu se stie cum se friseaza haiducii la boierii de-i platesc! ,, .
LEO spunea în comentariul său că: ,, Cel mai important e că Liderul meu de sindicat nu e specialist si nici nu vrea sa ajunga! ,, .
Ramona revine și face o precizare la întrebarea:
,,CÂND NE SCĂPĂM DE SPECIALIȘTI? 40% dintre noi se vor hotari prea tirziu!,,.
Cristian remarcă că : ,, Toate “bune si frumoase” daca “master planul” distrugerii caii ferate nu ar inainta cu pasi siguri, iar liderii specialisti … nu ar servii cotizantilor dulcele refren al unitatii sindicale sub a lor conducere perpetuă! ,, .
,,Venitul lunar de completare va fi acordat celor 2.500 de persoane disponibilizate de la SNTFM ‘CFR Marfă’ – SA., urmare aplicării planului de disponibilizare, aprobat de conducerea acestei societăţi în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2013.
Potrivit notei de fundamentare, concedierea salariaţilor SNTFM ‘CFR Marfă’ SA se va face începând cu luna iulie 2014 şi este necesară alocarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a sumei totale de 67,6 milioane de lei, din care în anul 2014 suma de 16,9 milioane de lei. ,, .Citiți mai mult pe:
http://www.capital.ro/169-milioane-de-lei-pentru-disponibilizatii-de-la-cfr-marfa.html
„Este un moment de cumpănă pentru sistemul feroviar românesc.Dacă procesul va fi derulat corect, el poate constitui o şansă de relansare a sistemului. Dacă nu, există marele pericol ca în câţiva ani să renunţăm la mai mult de 4.000 km de cale ferată“, a explicat Roşeanu.Citiți mai mult pe:
http://www.capital.ro/baronii-locali-cadoristi-cu-un-sfert-din-calea-ferata.html
Cred că ceferiștii nu vor sta să privească cum nejustificat : ,, aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, …
Când ați văzut un proces de relansare corect în românica? Deci: vax cale ferată, dacă nu ne trezim nici acum.
”degeaba„ cum spunea o colegă mai sus, degeaba sutem 300(termopile) care strigăm, dacă nu vom fii 30000. TREZIREA.
Părerea mea contează.
,, Guvernul, prin memorandum, intenționează să mențină doar 6.200 kilometri de cale ferată (din cei peste 10.000 km existenți), soarta restului rețelei urmând să fie decisă de baronii locali. Guvernanți vor să împartă mai nou calea ferată în rețea primară și rețea secundară. Dacă pentru rețeaua primară, adică doar 60% din rețeaua existentă, intenția autorităților centrale este de a majora cheltuielile bugetare anuale de la 350 mil. euro la 500 mil. euro, în cazul rețelei secundare planează incertitudinea. Liniile ferate secundare vor fi trecute în administrarea autorităților locale, care fie vor scoate bani din vistieriile Consiliilor Judeţene pentru întreţinere, fie vor decide pur şi simplu ca ele să fie tăiate la fier vechi. ,, .Citiți mai mult pe:
http://www.capital.ro/baronii-locali-cadoristi-cu-un-sfert-din-calea-ferata.html
Cred că ceferiștii nu vor sta să privească cum nejustificat : ,, aproape jumătate din Rețeaua Căii Ferate a României riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, …
Citiți :
http://www.capital.ro/169-milioane-de-lei-pentru-disponibilizatii-de-la-cfr-marfa.html
,,Aproape jumătate din rețeaua căii ferate a României riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete, întrucât autoritățile locale nu o vor putea gestiona, consideră experții din domeniu . ,, . Citiți mai mult pe:
http://www.capital.ro/baronii-locali-cadoristi-cu-un-sfert-din-calea-ferata.html
Cred că ceferiștii nu vor sta să privească cum nejustificat : ,, aproape jumătate din din rețeaua căii ferate a României riscă să ajungă la fier vechi sau să fie transformată în piste de biciclete ,, …
http://www.capital.ro/baronii-locali-cadoristi-cu-un-sfert-din-calea-ferata.html