LA MULȚI ANI, FEROVIARILOR!
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
Să nu uităm astăzi de 16 februarie 1933 și de ce s-a întâmplat la Atelierele CFR Grivița, respectiv să nu uităm despre greva muncitorilor feroviari
Comunicat de Presă De luni până vineri, în perioada 17-21 februarie 2025, în fiecare dimineață între orele 9.30- 11.30, în fața sediului Ministerului Transporturilor și
Astăzi 26 ianuarie 2025 la emisiunea dintre orele 8.00-9.00 de la Realitatea Plus TV, președintele FSTFR -Maxim Rodrigo Gabriel a anunțat că atât la CFR
Ceferiștii—- la Mitingul de Protest din 24 ianuarie 2025 organizat de FSTFR, SCMD și ROMIL—– au tras semnalul de alarmă Ordonanței Trenulețul si au transmis
Aboneaza-te la noutati prin email
228 Responses
Vere mai auzi ceva! Imi zisa unu’ ca astia ai lu’Fratila si ailalti de la leisti si ala de se baga in procestu cu Ansf-ul, ala batrinu cu mustati de la Marfa, se vorbira sa faca nu stiu ce liga. Adicalea sa-si de mina toti si sa-si faca numa gasca lor si mai mare, adicalea sa fie ca la fotbal, liga lu’Mitica. Acilea merge liga lu’Fratila!
Vericilor , celor fraieri , or sa le zica ca-i spre binele numa al nostru, ca ei ne vor numa binele, adicalea se unesc negustorii intre ei, pun oile impreuna sa ia pret pe ele mai bun cind le dau pe mina boierilor! Si mai ales sa nu care cumva sa mai scape oi ratacite, cica pe astea le dau ei direct la abator!
Vere, mi-a adusai aminte de un film, ceva cu haiduci sau cu daci, cind se furisara in blani de oaie printre oi sa atace pe nu stiu cine, va adusarati aminte? Astora, lu ‘Fratila si gasca cre’ca le e frica si de aia vor toate oile in acelasi obor, nu se stie cum se friseaza haiducii la boierii de-i platesc!
Vere, auzi si eu ca gusterii ai mari gasira leacu chefereului cu un plan mester de taiere de linii si demolat de gari. Altii imi zisera ca nu le demoleaza de tot ca vin ai cu auto si fac auto-gari sau parcari de biciclete.
Ai zisei fugi vere d’aci, ca damblagisi de la piatra de’o dadu ieri pe la tine, ce timpisi?Cum necuratu’ sa tai calea ferata sau sa faci autogari?
Adica eu votai ca bleamba pe astia sa-i schimbe pe aia de ne furara cu gasca lu’Fratila de cot de 5 ani…si acu’ astia de’i votai ma demoleaza de tot?
Adicalea scapai de necuratu’ si dadui peste tacsu?
Bai nea’Fratila (cind strig asa, sa se stie ca strig la mai multi odata: la Fratica, la lighioana aia pitica si cheala de Catila…si la toata ceata de la FMC) si bre nea’Florine (de la leisti) nu omorati bai toate oile si demolati stina, ca ramineti fara obiectu’muncii!
Domn’Rodrigo nu le zici matale sa stie ca de ramai fara oi, uiti gustul la brinza?
Iertare ca zic asa la verii mei, palmasi cheferisti ca si mine, de se lasa mulsi de bani (cotizatii) si vinduti ca oile in tirg (adica concediati) dupa ce se lasara de cinci ani tunsi de blana/lina (furati de K=uri, prime si altele)!
Iertare vericilor, da cum naiba sa va zic ca nici macar nu behaiti (sa le ziceti ceva acolo) cind cei de trebuiau sa va fie baci, ca asa-i alesarati, va sunt negustori si va dau pe mina boierilor din administratie sa va dea la abator?
Ziceti voi cum sa va zic si eu va zic, ca asta-mi veni acu in minte cind auzi de auto gari in loc de gari!
P.S. Cel mai important e ca: Liderul meu de sindicat nu e specialist si nici nu vrea sa ajunga!
Interesant site-ul asta! Am aflat de el de la un lider de sindicat adevarat (mai rar) pe care l-am ales personal (si fiecare din colegii mei care au dorit sa voteze). Nu prea am timp de “bloguit” dar am indraznit si eu sa-mi scriu opinia.
Bine ar fi daca ar mai citi si cine trebuie ce se scrie pa aici! Ma refer la cei care au ajuns (intr-un fel sau altul) sa conduca si sa ia decizii.
Intreb si eu: PINA CIND VOM AMAINA MOMENTUL DEBARASARII DE acesti SIM.
E buna indentificarea facuta de colegii mei – specialist iute de mina – si mai subscriu si eu cu inca 2 elemente pentru argumentare :
– valoarea obtinuta de acesti lideri specialisti la negocieri pentru salariul nostru, adica cit o cartela de telefon – SIM, adica SIM negociezi SIM te numesti!
– ipocrizia si minciuna acestor indivizi sunt principalele lor atribute, adica specialist ipocrit si mincinos – SIM.
Revin la intrebare: CIND NE SCAPAM DE SIM?
40% dintre noi se vor hotari prea tirziu!
In timp ce telenovela schimbarii ministrilor de la Transporturi continua cu un nou episod, in regia politica arhicunoscuta si cu respectarea scenariului bazat pe dezinteresul (sau interesul) fata de distrugerea sistemului feroviar, liderii specialisti isi vad in continuare de propriile interese in dispretul cotizantilor sacrificati pentru succesul telenovelei.
In 25.06.2014 a avut loc o noua runda de “negocieri” la Infrastructura in care partile “isi mentin pozitiile” cu mici pete de culoare: specialistilor le-a revenit apetitul pentru ceva rosura din fondul de 2% (mai au niste clienti de servit) iar administratia se face ca se zbate facind “calcule pentru o indexare de 8%” pentru salarii.
Urmeaza o alta intilnire pe 22.07.2014 in care probabil se va hotari prelungirea acordurilor existente.
Toate “bune si frumoase” daca “master planul” distrugerii caii ferate nu ar inainta cu pasi siguri, iar liderii specialisti (SIM – Specialist Iute de Mina – la semnat si manarit) isi fac planuri de consolidare a pozitiilor personale serviind cotizantilor dulcele refren al unitatii sindicale sub a lor conducere perpetua!
Unitatea sindicala folosita de ei numai pentru ei, fara sa le pese de cotizanti, se vrea aplicata de ei intr-o megastructura sindicala condusa de 5-10 dintre cei mai de nadejde SIM care sa inchida gura la toti cei care nu sunt de acord cu ei.
Problemele lor sunt care sa fie aia 5-10 fericiti cirmuitori si cit sa fie birul cotizantilor…ca de rest fraierii nu trebuie sa stie decit ca unitatea sindicala e cea mai buna solutie daca sunt tot ei la conducere.
Despre ce trebuie facut , daca mai e ceva de facut, pentru combaterea “master planului” sinucigas… nu-i problema, poate sa plece toti numai SIM sa ramina!
Cotizanti sinucigasi profesional sutineti unitatea sindicala pentru bunastarea SIM!
Oltenașu spune în comentariul său că : ,,Poate s-o gasi vreunul de la noi, de la ANSF, să le zică de bătaia de joc a administratiei fată de munca noastră.
Să le zică că banii de o cartelă care n’i dădură lunar, pentru ăi de la ANSF îi luară pe trei luni înainte Administrația și apoi tot Administrația i-a dat eșalonat . ,, .
Eu cred că trebuie să găsim soluții ca toate Federațiile Sindicale Feroviare să fie unite și la nivel declarativ , dar și faptic pentru că ne așteaptă o perioadă viitoare foarte grea pentru Calea Ferată Română ce se dorește a fi redusă cu aproape jumătate ( cu circa 40%), dar și pentru ceferiști ce se doresc a fi numeric micșorați și ei ( cu circa 10000 de salariați ceferiști )…ANSF își reprezintă în prezent membrii săi de sindicat și dorește unitatea Mișcării Sindicale Feroviare în interesul ceferiștilor și în interesul CFR…
Si care e solutia gasita de guvernanti pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare? Se vede ca este planul distrugerii a 40% din ea!
Adica dezvoltarea unui intreg pentru ei e sinonim cu demolarea unei treimi din acel intreg! Se impiedica in idei de piste de biciclete amagindu-ne cu surogate de solutii. E ca in bancul cu ala care slabea ca n-avea ce minca iar el isi zicea ca altii tin dieta sa fie slabi!
Dieta asta nu afecteaza pe imbuibatii politici sau sindicali si pe acolitii sustinuti de ei cu salarii “manageriale”, adica pentru incompetenta si interesele celor care au “alternat” la conducere acum trebuie sa plateasca inca o data cei care muncesc… aia cei 60% care or mai ramine!
Cei care muncesc platesc doua sisteme paralele pentru a sfirsi concediati. Sistemul politico mafiot si sindicalo mafiot.
Deci numitorul comun este mafiot. Si unii si altii acum fac fel de fel aliante si se unesc pentru a ramine la ciolan.
Politicienii in aliante/partide noi pentru a fi majoritari sa faca ce vor fara sa fie trasi la raspundere iar liderii sindicali specialisti in aliante/ligi sindicale pentru a fi majoritari si a nu putea sa fie schimbati decit daca o mierlesc definitiv si sa-si continue la infinit afacerile personale.
Structurile nascute din mintea si vointa acestor indivizi sunt create numai pentru apararea lor.
Alt numitor comun, in afara mafiotismului, este ca antidotul in ambele cazuri (politic si sindical) este acelasi – VOTUL.
In noimbrie ceferistii pot vota masterplanul sau nu… in cazul politicului, iar in cazul sindicalistilor specialisti nu trebuie (si se poate) asteptat pina in noiembrie!
Asta numai daca ne pasa de noi…daca nu, lasati-i sa-si faca de cap!
Domnul Ștefan Ion spune în comentariul său că trebuie :,,Să facem din ANSF o organizatie reprezentativă la nivel de SNTFC Calatori SA ca să nu mai depindem de alte federatii sindicale care se umflă în pene că negociază in numele nostru si ne apară drepturile noastre celor de la călători. ,,.
Domnule Ștefan Ion trebuie să găsim soluții ca toate Federațiile Sindicale Feroviare să fie unite și la nivel declarativ , dar și faptic pentru că ne așteaptă o perioadă viitoare foarte grea pentru Calea Ferată Română ce se dorește a fi redusă cu aproape jumătate ( cu circa 40%), dar și pentru ceferiști ce se doresc a fi numeric micșorați și ei ( cu circa 10000 de salariați ceferiști )…ANSF își reprezintă în prezent membrii săi de sindicat și dorește unitatea Mișcării Sindicale Feroviare în interesul ceferiștilor și în interesul CFR…
Bogdan în comentariul său spune : ,,Înainte de acorduri liderii au spus că nu vor ceda nimic si să semnăm pentru grevă. …
…Anul viitor putem să mai mergem la instantă să mai cerem ceva?
Poate doar ca să spună liderii de ce au semnat fără să fie mandatati de noi.,, .
Da Bogdane înainte de acorduri liderii de sindicate din FSTFR și conducerea FSTFR au spus că nu vor ceda nimic si dacă membrii de sindicat nu sunt mulțumiți de propunerile Administrației SNTFC,,CFR Călători,,SA atunci să semneze Tabelele Nominale pentru Grevă Generală.
Ne pregătim de negocierea Noului CCM și cred că 4 luni de ACORD între 2 CCM-uri vor fi suficiente membrii de sindicat ce sunt nemulțumiți de propunerile Administrației SNTFC,,CFR Călători,,SA să fie mai mulți de jumătate din salariați ce semnează Tabelele Nominale pentru Greva Generală.
Cred că a dispărut interesul Guvernului României și Ministerului Transporturilor față de Calea Ferată Română și spun asta pentru că după Revoluție s-a menținut cu greu Rețeaua de Cale Ferată Română, iar acum în 2014 aflăm că prin MEMORANDUMUL semnat s-a dat liber la închiderea a 40% din Calea Ferată Română…Și scade Pachetele minime sociale ale operatorilor de transport feroviar de călători, scad și veniturile Infrastructurii Feroviare de Stat…
Alin într-un comentariu al său arăta că : ,,Dezamagirea si aerul de vacanță, domnesc in cadrul unitatilor feroviare. Fondul Monetar atat de mult asteptat, a plecat asa cum a venit……..RAPID .
A ramas in schimb un “Master Plan General de Transport al României”, care prinde contur si adepti in randul top managemetului si care vizeaza masuri de eficientizare prin restructurari masive la companiile feroviare si o reconfigurare a retelei nationale. ,, .
Dezamăgirea din rândul ceferiștilor provine odată cu semnarea MEMORANDUMULUI de către Guvernul României, MEMORANDUM ce este antemergător pentru “Master Plan General de Transport al României” în care toți ceferiștii își puseseră cu totul alte speranțe.
Mai mult MEMORANDUMUL dacă se va aplica,va duce cred la dezastrul pentru 40% din Rețeaua Feroviară Română sau cum spun alții va duce la reducerea cu 40% a Căii Ferate Române( a infrastructurii feroviare) și va aduce în același timp și o gravă problemă socială ce va fi data de viitoarele concedieri colective de la Calea Ferată Română.
Inainte de acorduri lideri au spus ca nu vor ceda nimic si sa semnam pentru greva.
Administratia si finantele au spus max 2,5%.
Lideri nu au cedat si au obtinut 1,5%.
La marfa daca adauga si ei 7% la salariu la clasa 31 vor avea 1610,35 la noi lideri nu au cedat si au obtinut 1604.
Anul viitor putem sa mai mergem la instanta sa mai cerem ceva?
Poate doar ca sa spuna lideri de ce au semnat fara sa fie mandatati de noi.
Dezamagirea si aerul de vacantza, domnesc in cadrul unitatilor feroviare.
Fondul Monetar atat de mult asteptat, a plecat asa cum a venit……..RAPID
A ramas in schimb un “Master Plan General de Transport al României”, care prinde contur si adepti in randul top managemetului si care vizeaza masuri de eficientizare prin restructurari masive la companiile feroviare si o reconfigurare a retelei nationale.
De asemenea pe fondul unor posibile remanieri nu putem vorbi de o stabilitate la nivelul conducerii companiilor feroviare.
Cu toate astea, incepe o noua runda de negocieri condusa de aceleasi federatii, mai puternice si mai reprezentative ca niciodata si care au ca varf de lance un grup compact de “SIM-uri” (pentru neinitiati in arta negocierii Specialist Iute de Mână) al caror unic scop este de a pastra prin orice mijloc drepturile obtinute (bineinteles pentru dumnealor personal). Ar mai fi de mentionat faptul ca, in acesta scurta pauza, au facut tot posibilul (cu “putin” sprijin si din partea administratiei) sa desfiinteze concurenta impertinenta.
Revenind la negocieri …… as avea sa intreb
– pe “reprezentativi” (avand in vedere maretele realizari anterioare) CARE ESTE LIMITA MINIMA LA CARE NE PUTETI ADUCE ???
– “conducerea” DE CE PREFERATI SA AVETI CA PARTENERI DE DIALOG ACEEASI SALARIATI DE ANI DE ZILE ? ATI VAZUT CUMVA CATE PROCESE AU MARILE FEDERATII – cate au castigat si cate mai sunt pe rol – TOCMAI PE LITIGII DE MUNCA CONTESTAND CCM-URILE ANTERIOARE LA CARE SI-AU DAT ACORDUL (aplicand cu manutzele alea mici stampile cu desene dragutze si dand autografe mai repede ca fotbalistii intr-un sexy club) ? SUNT BUGETATE ACESTE PIERDERI
Domnilor colegi de asa ceva are nevoie administratia ,indiferent cine este la putere, nu administratia trebuie sa se debaraseze de acestia ,noi membri de sindicat cand am constatat ca liderul de sindicat nu ne mai reprezinta nu facem greva sa mearga acestia la carciuma , sa-si inoiasca ei beneficiile, sa facem greva sa demitem liderul de sindicat care de fapt nu ne mai reprezinta si sa punem un om cu adevarat responsabil care stie sa negocieze in favoarea muncitorului. Sindicatul este al menbrilor de sindicat nu al unora gen Fratica si Mantescu (La Brutarie) care s-au facut lideri pe viata ,ce nu inteleg eu este mentalitatea oamenilor , nu suntem sclavi administratiei suntem sclavi acestor oameni alesi de noi ca lideri sa ne apere drepturile iar ei si-au aparat numai drepturile lor . Aveti fratilor curajul sa spuneti NU ( nu sa va vindeti precum uni colegi pentru 20 lei sa mergeti la alt sindicat) , alegeti pe cineva care cu adevarat va reprezinta , pe cineva care are capacitatea sa lupte pentru drepturile voastre , pentru ca astfel nu sunteti decat masa de manevra sau niste sclavi ai unor oameni care stiu sa profite de asta gen Fratica si alti .Sa facem din ANSF o organizatie reprezentativa la nivel de SNTFC Calatori sa nu mai depindem de alte federatii sindicale care se unfla in pene ca negociaza in numele nostru si ne apara drepturile noastre celor de la calatori.
Uitai sa zic la astia ai lu’Fratila (poate o citi vreunul) cum le zic si in fata: ba bagabonzilor ati supt ca niste lipitori pe spinarea noastra si nu va mai saturati, pe voi va inteleg ca asa va e neamul…da nu inteleg pe aia de sunt sefi cu carte multa si isi zic directori.
Ce le-au facut vere de au decazut in asemenea hal?
Domn’Ministru pe linga politica si mai uitati-va prin gradina de trebuie s-o ingrijiti.
Crescu vere buruiana mare, pir si palamida sindicala si administrativa de 5-10 ani de cind n-o mai sapa nimeni!
Sau si Matale crezi ca daca dai pe din doua gradina (tai calea ferata) dispare pirul si palamida fara aratura si fara sapa?
Da cine sa mai dea cu sapa? Aia de ramin specialisti pina or pleca pe nasalie?
Vere, auzi ca saptamina viitoare incep iar negocierile (vorba vine ca’s negocieri ca acolo legea e facuta de Fratila-ai de la FNMC- si ai din conducerea companiei) cu aceleasi personaje de ne fura de 10 ani.
Poate s-o gasi vreunul de la noi, de la ANSF, sa le zica de bataia de joc a administratiei fata de munca noastra.
Sa le zica ca banii de o cartela care n’i dadura, pentru ai de la ANSF ai luara pe trei luni inainte.
Plina de smecherii gasca liderilor specialisti a lu’Fratila si fratia sefilor din companie, se scoasera! Dadura marire de-o cartela si luara banii la oameni pe festivele muncite in 26 si 27 aprilie.
Adicalea dadura cu stinga 20-50 de lei pe fiecare luna la fraieri si luara cu dreapta 50-150 de lei de la cei care s-au saturat sa mai fie fraieri.
Asta ca se la faca pe plac gastii lu’Fratila care se inghesuira sa semneze acordul, ca-si pierdeau indivizii specialitatile.
Se scoasera vere, semnalul ce vru sa se trimita este asta: daca indrazniti sa nu va mai lasati fraieriti, vi-o tragem noi si va fraierim pe fata ca sefii sunt la mina noastra, ce daca ne batem joc de lege, noi sintem la butoane si facem ce vrem!
Cum facura aceiasi indivizi de 10 ani in coace!
Vere, acu ei zic ca sunt tari si noi fraieri, vom vedea cine va fi pina la urma si cum va fi!
Io unul ai zisei muierii sa le dea de acatist, lor si neamurilor astora de ne batjocoresc, de ai 125 de lei de ma furara, sa le fie de luminari si tamie cind le-o fi mai drag!
Un Sclav Ceferist spune ca : ,, Incep asa zisele negocieri pe plantatiile feroviare , la 18.07. 2014 pe plantatia de la CFR Calatori cu un AFTF fara FSTFR care are 1000 din 14000 pe care îi reprezintă la CFR Călători și cu care vrea să scoate cei 3500 salariați ai CFR Călători din care 2000 mecanici de locomotivă de călători de la negocierile noului CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA… În ce Țară trăim dacă 1000 de salariați CFR Călători ai FML cu Președinte Măntescu I,sunt mai presus decât 3500 salariați ai CFR Călători de la FSTFR din care există majoritate la mecanicii de locomotivă și automotor de călători ?În ce Țară trăim dacă FML cu 1000 membrii de sindicat salariați ai CFR Călători din AFTF are dreptul la 9 specialisti relații sociale ( 9 scoateri din producție numai pentru activități sindicale plătiți de SNTFC,,CFR Călători,,SA) și la 8 mașini din care 6 cu 200 litri de benzină cotă de combustibil pe lună, în timp ce FSTFR cu 3500 salariați la CFR Călători, din care majoritatea sunt mecanici de locomotivă de călători, nu are nici un salariat cu scoatere din producție plătit de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe funcția de specialist relații sociale și nu are nici o mașină cu cotă de combustibil alocată …Domnule Măntescu crezi că te poți compara cu Rodrigo?…
Un Sclav Ceferist spune ca : ,, Incep asa zisele negocieri pe plantatiile feroviare. La 18.07. 2014 pe plantatia de la CFR Calatori si la 25.06.2014 pe plantatia de la CFR Infrastructura. ,, si ne intreaba pe noi ceferistii daca : ,, Ati auzit de vre-un “Spartacus” sa se ia de vre-un vehil sindical?,, .
Domnule Sclav Ceferist ar trebui să ști că toți membrii Comitetului Director al FSTFR sunt fiecare câte un SPARTACUS și fiecare în parte va lupta ca ceferiștii să existe…pentru că merită să existe…
Un Sclav Ceferist spune ca : ,, Incep asa zisele negocieri pe plantatiile feroviare. La 18.07. 2014 pe plantatia de la CFR Calatori si la 25.06.2014 pe plantatia de la CFR Infrastructura. ,, si ne intreaba pe noi ceferistii daca : ,, Ati auzit de vre-un “Spartacus” sa se ia de vre-un vehil sindical?,, .
Domnule Sccare în parte lav Ceferist ar trebui să ști că toți membrii Comitetului Director al FSTFR sunt fiecare câte un SPARTACUS și fiecare în parte va lupta până poate ca ceferiștii să existe…pentru că merită să existe…
Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0CEwQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.realitatea.net%2Fvalentin-dorobantu-a-demisionat-din-conducerea-cfr-calatori_1455369.html&ei=hrqlU_-fJ6OO7AaxkIGABQ&usg=AFQjCNE4DI5etGFj9AWZIGbAY4vbQu6OLg&bvm=bv.69411363,d.bGQ
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CD0QFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.feroviarul.ro%2Frevista-presei%2Fziuanews-curtea-de-conturi-a-descoperit-nereguli-la-cfr-calatori.html&ei=xbmlU6XZNaOJ7AbJrIE4&usg=AFQjCNFLacmutvaXN-W7TMIjGf09H5UKUw&bvm=bv.69411363,d.bGQ
”Încă o dată sunt ignorate problema subfinanțării cronice la care a fost supusă calea ferată în ultimii ani și cea a suprataxpării serviciilor de transport feroviar. Documentul recomandă o rețea națională de aproximativ 6.200 km (sau 10.000 km de linie desfășurată), restul urmând a fi valorificată, prin închiriere sau vânzare. Contractele de servicii publice urmează a fi restrânse doar la această rețea”, explică sursele citate
Citiți mai mult pe:
,,ȘOCANT: DISPARE APROAPE JUMĂTATE DIN CALEA FERATĂ – VEZI documentul care s-a discutat azi în GUVERN,, de pe site-ul http://www.capital.ro
Cititi :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fexclusiv-dispare-aproape-jumatate-din-calea-ferata-.html&ei=vLSlU_v4Co-M7AarsIHABw&usg=AFQjCNH7qKQPlouJ3bvStUuG7M3vBhR2vQ&bvm=bv.69411363,d.bGQ
Un Sclav Ceferist spune ca : ,, Incep asa zisele negocieri pe plantatiile feroviare. La 18.07. pe plantatia de la CFR Calatori si la 25.06. pe plantatia de la CFR Infrastructura. ,, si ne intreaba pe noi ceferistii daca :,, Ati auzit de vre-un “Spartacus” sa se ia de vre-un vehil sindical?,, .
La CFR Calatori si CN CF CFR (CFR Infrastructura ) am auzit de un “Spartacus Sindical” de la FSTFR si de la ANSF , fapt pentru care vehilii sindicali ceferisti punind in fata organizatiile sindicale din care fac parte in numele lor si pentru ele ataca in instanta reprezentativitatea Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Rominia (FSTFR) si reprezentativitatea Aliantei Nationale Sindicale Feroviare(ANSF)…
Pentru Un Sclav Ceferist e bine sa stie ca aveti pe “Spartacus”-ul vostru de CFR Calatori si de CFR Infrastructura si profitati cit puteti de ocazie…
Noi la Reparatorii de Locomotive CFR Calatori nu avem un “Spartacus” si pentru asta suferim foarte mult acum si nici viitorul nu este unul care sa ne faca sa speram…
Draga Gaby si Ramona, va agitati “degeaba” ca si mine, vehili sindicali si stapinii de plantatii si-au facut cartile.
Incep asa zisele negocieri pe plantatiile feroviare. La 18.07. pe plantatia de la Calatori si la 25.06. pe plantatia de la Infrastructura.
Ati auzit de vre-un “Spartacus” sa se ia de vre-un vehil sindical?
Astia huzuresc bine mersi si impreuna biciuiesc (ca pe Ramona) pe oricine le tulbura huzureala. Sunt de zeci de ani aceiasi si stiu cum sa tina ceferistii in sclavie.
Au si legea (aia pe care o aplica numai cind vor ei) si pe mai marii zilei (votati si de sclavii feroviari) alaturi.
Baiul lor cel mai mare pe moment e punga de seminte si teatrul cu Bercea si Basescu.
Negocierile sunt un moft!
In rest sa auzim numai de “bine”!
Volumul de trafic feroviar de călători a scăzut în ultimii ani pe fondul lipsei lucrărilor de întreținere a infrastructurii feroviare care a condus la reducerea vitezelor comerciale și ale punctualității, dar și pe fondul scăderii numărului trenurilor de călători/zi ale SNTFC,,CFR Călători,,SA raportat la anul 2012, deși prin Hotărârea de Guvern din 2012 pentru contractele de prestări servicii pe 4 ani era prevăzut ca numărul trenurilor de călători ale SNTFC,,CFR Călători,,SA să rămână constant toți 4 ani, respectiv toată perioada 2012-2013-2014-2015.
Totul în ultimii ani ne face să credem că este o politică de distrugere a CFR-ului ce este singurul lucru pe care politicienii nu au reușit încă să-l distrugă , dar nu se știe încă ce se va întâmpla în viitorul apropiat.Citiți și :
http://www.puterea.ro/economie/10000-de-angajati-cfr-risca-sa-isi-piarda-locurile-de-munca-94026.html
Și nu uita Ramona că și Președintele ANSF-Maxim Rodrigo Gabriel spunea într-un comentariu că : ,, Personal la SNTFC,,CFR Călători,,SA a observat în anul 2013 și în prima parte a anului 2014 că Directorul General/Managerul Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA-domnul Valentin Dorobanțu dacă vroia să sancționeze disciplinar pe cineva putea să găsească un motiv și pe cine vroia să-l protejeze indiferent de abatere disciplinară putea să nu fie sancționat disciplinar…,, .
Să sperăm că acum la CFR Călători s-a schimbat în bine situația cu : ,,SANTAJUL CEL MAI GRETOS APLICAT DE SEFI ,, pentru că fostul director general al CFR Călători a demisionat din Directoratul CFR Călători. Citiți:
http://www.mediafax.ro/economic/fostul-director-general-al-cfr-calatori-valentin-dorobantu-a-demisionat-din-directorat-12691044
Ramona spui un mare adevăr, respectiv că : ,,Degeaba vorbim pe la colturi (sau aici) daca sunt toti mai putini care le spun in fata specialistilor de la :FNFMC, AFTF, ELCATEL, FNDF etc ca sunt niste tradatori si ca ajunge cu minciuna.
Degeaba eu i-am zis unui astfel de individ ce cred eu despre oceanul lor de minciuni si bataie de joc, ca pe urma imi venea sa-mi inghitit limba cind sefii au tabarit cu sanctiuni, cu schimbari de tura, cu delegari la alta statie, cu urmarit la orele de schimb.
Totul sub masca legalitatii si respectarii regulamentelor. Numai pentru unii sunt valabile. Cei care tac si sunt cotizantii lor, scapa de regulamente si poate sa greseasca, ca in cazul lor sefii se fac ca nu vad.
Asta e SANTAJUL CEL MAI GRETOS APLICAT DE SEFI, unii cu multa carte dar fara caracter, unii recunoscatori unui asemenea individ care nu se stie cum ajuns la Bucuresti și nu se știe cum face si desface numiri in functie pentru ei, iar ei sunt recunoscatori acestuia prin CERCETARI SI SANCTIUNI aplicate la ordin! ,, .
Și nu uita Ramona că și Președintele ANSF-Maxim Rodrigo Gabriel spunea într-un comentariu că : ,, Personal la SNTFC,,CFR Călători,,SA a observat în anul 2013 și în prima parte a anului 2014 că Directorul General/Managerul Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA-domnul Valentin Dorobanțu dacă vroia să sancționeze disciplinar pe cineva putea să găsească un motiv și pe cine vroia să-l protejeze indiferent de abatere disciplinară putea să nu fie sancționat disciplinar…,, .
În concluzie și la SNTFC,,CFR Călători,,SA și la CN CF ,,CFR,, SA salariații ar trebui să treacă toți în barca numită Alianța Națională Sindicală Feroviară(ANSF) și în această situație să-și aleagă apoi și o nouă conducere care să-și ia angajamentul scris că vor lupta pentru salariații ce sunt membrii de sindicat feroviari pe toată perioada mandatului.
Ramona spui un mare adevăr, respectiv că : ,,Degeaba incearca unii lideri sa puna stavila ” cangrenei” (cum spunea un coleg) daca noi nu suntem in stare sa amputam ce e cangrenat și din contra parfumam cangrena si platim microbii. ,, .Și ști de ce este Degeaba ? Pentru că noi ceferiștii stăm membrii de sindicat la toți ceilalți lideri și la sindicatele și Federațiile din care provin acei lideri care ,,parfumează cangrena si platesc microbii ,, și le dăm putere tocmai acelor organizații sindicale și liderilor lor care nu știu să folosească puterea pe care le-o dăm, iar la FSTFR care are majoritatea mecanicilor de locomotivă de călători ( circa 2000 de salariați Tracțiune) ca membrii de sindicat și pentru că mecanicii sunt puțini de felul lor și LEGEA îi ajută în special pe cei ce au mai mult de jumătate din numărul salariaților societății membrii săi de sindicat și cum la SNTFC CFR Călători sunt aproape 14000 salariați și la FSTFR sunt acum pe lângă cei 2000 salariați de la Tracțiune și circa 900 salariați de la Comercial membrii de sindicat ai FSTFR și circa 300 salariați de la Vagoane membrii de sindicat ai FSTFR, FSTFR tot nu atinge cifra de 7000 membrii de sindicat salariați ai CFR Călători și Legea nr. 62/2011 nu este astfel de partea FSTFR și mecanicii de locomotivă de călători chiar dacă sunt majoritari într-o organizație sindicală dacă organizația sindicală respectivă nu este majoritară și la numărul de salariați ai societății atunci acea organizație sindicală nu poate să-și ia singură reprezentativitatea pentru a negocia CCM la nivel de unitate și din această cauză FSTFR o regăsim și în AFTF și în ANSF, respectiv cu două reprezentativități și amândouă reprezentativitățile sunt contestate de organizațiile sindicale AFTF și FNFMC, respectiv de celelalte două organizații sindicale reprezentative semnatare de CCM la nivel de CFR Călători, pentru că FSTFR încearcă să pună stavilă ” cangrenei” …Și da , noi nu suntem in stare sa amputam ce e cangrenat, pentru că dacă am vrea să facem ceva ar trebui să ne retragem din organizațiile sindicale care nu ne conving și să devenim membrii de sindicat ai FSTFR care vedem că încearcă să pună stavilă ” cangrenei” și astfel noi salariații vom amputa ce este cangrenat și FSTFR va pune stavilă cangrenei…
Cind am spus “degeaba” am vrut sa zic:
1. Degeaba unul din lideri se lupta sa se respecte legea de catre angajator si ceilalti ai doare la basca de lege si sunt interesati numai de ce le mai ofera angajatorul pentru serviciile lor.
2.Degeaba liderii de la ANSf, Fstfr vor sa stea cit mai departe de santajul si mita patronatului oferita ca functii, salarii si bonusuri, daca ceilalti ai doare drept acolo unde nu prea bate soarele DE CEI CARE REFUZA mita si santajul sau DE CEI CARE MUNCESC SI COTIZEAZA.
3.Degeaba se vaita angajatii ca sindicatul nu mai face nimic si CA AU PIERDUT LA SALARIU SI DIN DREPTURI, daca nu sunt in stare (sau nu vor sau le e frica) sa vada ce lideri au ales si pentru ce i-au ales.
4.Degeaba angajatii spun ca nu mai au incredere in sindicat, daca ei acorda DE ANI BUNI increderea lor ACELORASI indivizi fara caracter care le-au vindut drepturile si urmeaza sa-i vinda si pe ei, iar ei isi zic si se mint ca n-au cum sa-i schimbe
5.Degeaba incearca unii lideri sa puna stavila ” cangrenei” (cum spunea un coleg) daca noi nu suntem in stare sa amputam ce e cangrenat, din contra parfumam cangrena si platim microbii.
6. Degeaba vorbim pe la colturi (sau aici) daca sunt toti mai putini care le spun in fata specialistilor ca sunt niste tradatori corupti si ca ajunge cu minciuna.
Degeaba eu i-am zis unui astfel de individ (unuia Catila de la Craiova) ce cred eu despre oceanul lor de minciuni si bataie de joc, ca pe urma imi venea sa-mi inghitit limba cind sefii au tabarit cu sanctiuni, cu schimbari de tura, cu delegari la alta statie, cu urmarit la orele de schimb.
Totul sub masca legalitatii si respectarii regulamentelor. Numai pentru unii sunt valabile. Cei care tac si sunt cotizantii lor, scapa de regulamente si poate sa greseasca, ca in cazul lor sefii se fac ca nu vad.
Asta e SANTAJUL CEL MAI GRETOS APLICAT DE SEFI, unii cu multa carte dar fara caracter, unii recunoscatori unui asemenea individ care nu se stie cum ajuns la Bucuresti face si desface numiri in functie pentru ei, iar ei sunt recunoscatori acestuia prin CERCETARI SI SANCTIUNI aplicate la ordin!
DEGEABA vreti sa faceti ceva daca nu stopati MAFIA SUSTINERII RECIPROCE INTRE SEFI SI LIDERI!
Degeaba veti incerca s-o stopati, nu veti reusi, favorurile facute intre ei si interesele lor materiale sunt cel mai tare liant mafiot.
Degeaba unii SCIRBITI de mizeria acestor indivizi au vrut sa nu mai le fie membrii de sindicat si au platit la administratie, acum si acestia AU FOST OBLIGATI de angajator sa se inroleze sindical, dupa principiul mafiot ori cu noi ori impotriva noastra!
Ca sa nu mai vorbim de lipitorii de afise si directorii de campanii politice care nu au nimic in legatura cu calea ferata, poate numai cu pistele pentru biciclete, dar sunt cei mai recunoscatori indivizilor stapini ai tuturor.
DEGEABA!
FNFMC , FNDF, ELCATEL, FSTFR ,AFTF și ANSF toate împreună vrem să fiți și după întâlnirea cu Ministrul Șova din luna iunie 2014 vrem să veniți și să ne spuneți împreună că UNIȚI ați reușit să-l convingeți că nu trebuie să mai reducă nici un Km de cale ferată și că trebuie să investească și în infrastructura feroviară de stat la fel cum se investește și în infrastructura rutieră…
FNFMC , AFTF și ANSF toate împreună vrem să fiți și la sfârșitul negocierilor de 4 luni din 12 luni ale anului 2014 vrem să veniți și să ne spuneți împreună că UNIȚI ați recâștigat AUTORIZAȚIILE pentru ceferiști…
Dacă negociem jumătate de an ( 4 luni sigur sunt de negociere în anul 2014 ) putem măcar recâștiga și noi o parte din drepturile salariale suspendate în ultimii ani ? FNFMC , AFTF și ANSF toate împreună vrem să fiți și la sfârșitul negocierilor vrem să veniți și să ne spuneți împreună că UNIȚI ați recâștigat cel puțin o parte din drepturile salariale suspendate în ultimii ani …
În perioada 19 februarie 2014- 19 februarie 2014 reprezentanții Angajatorului CFR Călători și reprezentanții organizațiilor reprezentative la nivelul Sectorului de Activitate,, Transporturi Terestre și Servicii Conexe,, :FNFMC, Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) și AFTF au negociat timp 60 zile, perioadă obligatorie de negociere conform legilor în vigoare. O să mai urmeze probabil încă o perioadă de 60 zile de negociere pentru un nou CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA și poate acum FNFMC și AFTF își văd de negocieri și nu mai atacă reprezentativitatea ANSF în instantă, poate se ocupă și ei de negocieri și nu de lupte sindicale prin care noi salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA să tot pierdem din drepturile salariale…
GM să ști că ceferistul despre care vorbeai are dreptate : ,, ne merităm SOARTA , ATÂTA TIMP cât și un LIDER este SUSTINUT în CONTINUARE și ESTE PROTEJAT în CONTINUARE de o parte din Conducerea CFR Călători și ATÂTA TIMP cât acel LIDER ESTE SUSȚINUT de aceeași și de același număr de MEMBRII de SINDICAT COTIZANTI indiferent de cât rău face MIȘCĂRII SINDICALE FEROVIARE,,…
Rodrigo sunt alături de tine pentru ca să facem : ,,Infra Feroviară să-și păstreze toată Rețeaua Feroviară și să fie finanțată la fel ca și Infra Rutieră și la fel voi face și eu tot ce tine de persoana mea ca și la Călători aceștia să ajungă din nou la cel puțin 1750 trenuri de călători/zi și să primească subvenție și ei la nivelul proporției pe care o primesc privații și voi face și eu tot ce tine de persoana mea ca atât salariații CNCF,,CFR ,,SA cât și salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA să aibă de la an la an salarii mai mari ,, .Așteptăm pe cât mai mulți să deveniți și voi alături de noi , membrii de sindicat ai Alianței Naționale Sindicale Feroviare (ANSF ) și împreună să revigorăm mișcarea sindicală…
SALARIATI DE LA CNCF CFR SA și de la SNTFC,,CFR Călători,,SA vă așteptăm pe cât mai mulți să deveniți și voi alături de noi , membrii de sindicat ai Alianței Naționale Sindicale Feroviare (ANSF ) pentru ca împreună să fim din ce în ce mai mulți și pentru ca împreună să producem schimbarea în bine atât la CN CF CFR SA cât și la SNTFC CFR Călători SA !
Trebuie să-i dau dreptate Electronulului Liber care vorbind despre Conducerile Unităților Feroviare de Stat a ajuns să spună că : ,,Ei fac ce vor si aplica legea dupa ureche, fara ca nimeni sa le zică sau să le facă nimic! ,, .
Personal la SNTFC,,CFR Călători,,SA am observat în anul 2013 că Directorul General/Managerul Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA-domnul Valentin Dorobanțu dacă vroia să sancționeze disciplinar pe cineva putea să găsească un motiv și pe cine vroia să-l protejeze indiferent de abatere disciplinară putea să nu fie sancționat disciplinar…
La CN CF ,,CFR,,SA înțeleg că : ,, Cîrdăsia dintre liderii de sindicat negociatori si conducerea companiei nu poate fi desfiintată decât DACĂ LIDERII de Sindicat și Sindicatele pe care le reprezintă ce au semnat un Acord cu nu prea mare creștere salarială dar cu grabă pentru a nu fi semnatar al Acordului și ANSF pentru ca anumiți salariați ce sunt membrii de sindicat ai ANSF să nu-și primească toate drepturile salariale pentru munca prestată în zilele de sâmbăta și duminica de la sfârșitul lunii aprilie 2014 ( să nu fie plătiți pentru festivele lucrate) SĂ NU MAI FIE SUSTINUTI IN CONTINUARE DE NICI UN SALARIAT DE LA CNCF CFR SA pentru că numai așa vor face și la CNCF CFR SA ca și la SNTFC,,CFR Călători,,SA unde în ACORD s-a precizat că acesta este valabil pentru toți salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA, respectiv și pentru salariații ce sunt membrii de sindicat ai organizațiilor sindicale semnatare, cât și pentru salariații ce sunt nesindicaliști etc.!
Trebuie să-i dau dreptate Electronulului Liber care vorbind despre Conducerile Unităților Feroviare de Stat a ajuns să se întrebe: ,,Cînd naiba respectau legea? Atunci sau acum? ,, . Este o întrebare pe care foarte mulți ceferiști și-o pun din ce în ce mai mult…
Îl asigur pe Electronul Liber că eu ca Presedinte al FSTFR si ca Președinte al ANSF voi face tot ce tine de persoana mea ca și Infra Feroviară să-și păstreze toată Rețeaua Feroviară și să fie finanțată la fel ca și Infra Rutieră și la fel voi face tot ce tine de persoana mea ca și la Călători aceștia să ajungă din nou la cel puțin 1750 trenuri de călători/zi și să primească subvenție și ei la nivelul proporției pe care o primesc privații și voi face tot ce tine de persoana mea ca atât salariații CNCF,,CFR ,,SA cât și salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA să aibă de la an la an salarii mai mari . Trebuie să recunosc că singur fără a avea salariații de la SNTFC,,CFR Călători,,SA și pe cei de la CN CF ,,CFR,,SA alături de mine tot timpul, acel ce tine de persoana mea nu este și suficient să se observe rapid rezultatele dorite de salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA și de cei de la CN CF ,,CFR,,SA …
Un alt ceferist ne dă de înțeles că ne merităm SOARTA , ATÂTA TIMP cât unii LIDERI sunt SUSTINUTI în CONTINUARE de Conducerile Unităților Feroviare de Stat ai căror salariați sunt și ATÂTA TIMP cât sunt SUSȚINUȚI de aceeași și de același număr de MEMBRII de SINDICAT COTIZANTI indiferent de ce se negociază pentru ei și indiferent că : ,, Acei Lideri sunt neputinciosi in a combate ideile “pentru piste de biciclete” dictate politic fata de “dezvoltarea” transportului feroviar, neputinta data de dependenta fata sefii numiti politic, cit mai des, șefi care la rândul lor protejeaza unele interese personale ale liderilor ,,.
Domnu’ presedinte Rodrigo e bine ca ne mai trimiteti sa citim cite ceva si de prin legi, dar ce idei aveti sa-i faceti sa citeasca legea (si s-o respecte) pe cei din conducerea companiilor sau pe specialistii lu’peste?
Noi citim si raminem cu cititu’.
Ei fac ce vor si aplica legea dupa ureche, fara ca nimeni sa le zica sau sa le faca nimic!
Liderul meu (nespecialist) mi-a aratat ce raspuns dau sefi din administratie (local, bucuresti si minister- toti o apa) la petitiile privind discriminarea salariala facuta cu buna stiinta pe baza lipsurilor din cimurile facute ilegal prin omisiuni de sefii din administratie.
Culmea e ca aceeasi sefi in 2011 si 2012, in cazuri similare, dadeau in scris ordin de acordare salariu pentru zilele festive lucrate fara sa fie CCM.
Cind naiba respectau legea? Atunci sau acum?
Cineva zicea ca ale 2 ore de “spontana” au fost platite, cum se face ca platesti cind nu se munceste (iei banii intregi) si cind se munceste nu platesti (iei mai putin decit trebuie)?
Specialistii lu’ peste in loc sa-i ia de mot pe cameleonii aia care aplica legea cum vor, in teritoriu le spun oamenilor ca daca vor sa-si recupereze banii pe munca lor sa treaca in gasca lor…si le promit ca a doua zi le dau banii!
De unde? De la administratie sau de la ei?
Pai daca le dau banii de la administratie inseamna ca sunt cu adevarat in cirdasie! Daca-i dau de la ei sunt interesati sa le creasca numarul fraierilor care-i sustin.
Ai de reprezinta angajatorul s-au sters la c..r cu solicitarea noastra facuta in scris de fiecare sa ne treaca toate drepturile in cimuri sau in aditionale.
Asa ca, domn’Rodrigo, gasiti o solutie sa le dati a’lor de la cap sa citeasca legi si sa le aplice!
Sau ca Presedinte de FSTFR si ANSF dati-le peste bot si faceti-i sa treaca si la a’i de la infra la fel ca la cei de la calatori!
Ca de la specialistii lu’ MC , DRUM de Fier si Elcatel nu mai asteptam nimic.
Sau cine mai asteapta, sa ma ierte, nu e decit un fraier de cotizant!
Ramona crede că membrii de sindicat citesc ,,Degeaba,, articolele din Legea nr. 62/2011 …
Leonidas a ajuns la CONCLUZIA că : ,, Cîrdășia dintre liderii specialisti negociatori si conducerea companiilor nu poate fi desfiintata ATÂTA TIMP cât LIDERII SPECIALISTI sunt SUSTINUTI în CONTINUARE de aceeași MEMBRII de SINDICAT COTIZANTI indiferent de ce se negociază penru ei! ,, …
Degeaba
Citiți dinLegea nr. 62/2011 :
Art. 143
(1) Contractele colective de munca si actele aditionale la acestea se incheie in forma scrisa si se inregistreaza prin grija partilor, dupa cum urmeaza:
a) contractul colectiv de munca la nivel de unitate, la inspectoratul teritorial de munca;
b) contractele colective de munca incheiate la nivelul grupurilor de unitati si al sectoarelor de activitate, la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.
(2) Dosarul intocmit in vederea inregistrarii va cuprinde:
a) contractul colectiv de munca, in original, redactat in atatea exemplare cate parti semnatare sunt, plus unul pentru depozitar, semnate de catre parti;
b) dovada convocarii partilor indreptatite sa participe la negociere;
c) imputernicirile scrise pentru reprezentantii desemnati in vederea negocierii si semnarii contractului colectiv de munca;
d) dovezile de reprezentativitate ale partilor. In cazul grupului de unitati constituit numai pentru negocierea unui contract colectiv de munca la acest nivel, dovezile de reprezentativitate pot fi cele ale membrilor partii sindicale, conform art. 134 lit. B si art. 135 alin. (2), partea patronala facand dovada constituirii grupului de unitati, conform prevederilor art. 128 alin. (3), in vederea negocierii;
e) procesele-verbale ale negocierii, redactate in atatea exemplare cate parti semnatare sunt, plus unul pentru depozitar, continand pozitia partilor;
f) pentru contractele colective de munca incheiate la nivel de sector de activitate, mandatele speciale prevazute la art. 136 alin. (2).
(3) In cazul contractelor negociate la nivelul sectoarelor de activitate, contractul colectiv de munca va fi inregistrat la nivelul respectiv numai in situatia in care numarul de angajati din unitatile membre ale organizatiilor patronale semnatare este mai mare decat jumatate din numarul total al angajatilor din sectorul de activitate. In caz contrar, contractul va fi inregistrat drept contract la nivel de grup de unitati.
(4) Pentru contractele la nivel de sector de activitate sau grup de unitati, dosarul prevazut la alin. (2) va cuprinde suplimentar si lista unitatilor carora li se aplica contractul in conformitate cu mandatele speciale prevazute la art. 136 alin. (2).
(5) In cazul in care este indeplinita conditia prevazuta la alin. (3), aplicarea contractului colectiv de munca inregistrat la nivelul unui sector de activitate va fi extinsa la nivelul tuturor unitatilor din sector, prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, cu aprobarea Consiliului National Tripartit, in baza unei cereri adresate acestuia de catre semnatarii contractului colectiv de munca la nivel sectorial.
Citiți din Legea nr. 62/2011 :
Capitolul V – Reprezentativitatea organizatiilor sindicale
Art. 51
(1) Sunt reprezentative la nivel national, de sector de activitate, de grup de unitati si de unitate organizatiile sindicale care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
A. la nivel national:
a) au statut legal de confederatie sindicala;
b) au independenta organizatorica si patrimoniala;
c) organizatiile sindicale componente cumuleaza un numar de membri de cel putin 5% din efectivul angajatilor din economia nationala;
d) au structuri teritoriale in cel putin jumatate plus unu dintre judetele Romaniei, inclusiv municipiul Bucuresti;
B. la nivel de sector de activitate sau grup de unitati:
a) au statut legal de federatie sindicala;
b) au independenta organizatorica si patrimoniala;
c) organizatiile sindicale componente cumuleaza un numar de membri de cel putin 7% din efectivul angajatilor din sectorul de activitate sau grupul de unitati respectiv;
C. la nivel de unitate:
a) au statut legal de sindicat;
b) au independenta organizatorica si patrimoniala;
c) numarul de membri ai sindicatului reprezinta cel putin jumatate plus unu din numarul angajatilor unitatii.
(2) Indeplinirea de catre organizatiile sindicale a conditiilor de reprezentativitate se constata, la cererea acestora, de catre instanta care le-a acordat personalitate juridica, prin depunerea la instanta a documentatiei prevazute la art. 52.
(3) Hotararea se motiveaza si se comunica in 15 zile de la pronuntare.
(4) Hotararea judecatoreasca poate fi atacata cu recurs.
Art. 52
Dovada indeplinirii conditiilor de reprezentativitate se face astfel:
A. la nivel national:
a) copie a hotararii judecatoresti definitive si irevocabile de dobandire a personalitatii juridice de confederatie si a ultimei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile de modificare a statutului si/sau a componentei organelor executive de conducere;
b) extras din ultimul buletin statistic publicat privind numarul total de angajati din economia nationala;
c) declaratiile semnate de reprezentantii legali ai federatiilor sindicale membre in care se specifica numarul total de membri de sindicat din fiecare federatie, precum si o situatie cumulativa semnata de reprezentantul legal al confederatiei sindicale cuprinzand lista federatiilor componente si numarul total de membri ai acestora;
d) dovada depunerii la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a unei copii a dosarului de reprezentativitate;
B. la nivel de sector de activitate sau grup de unitati:
a) copie a hotararii judecatoresti definitive si irevocabile de dobandire a personalitatii juridice de federatie si a ultimei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile de modificare a statutului si/sau a componentei organelor de conducere;
b) declaratiile semnate de reprezentantii legali ai sindicatelor componente in care se specifica numarul total de membri de sindicat din fiecare unitate, precum si o situatie cumulativa semnata de reprezentantul legal al federatiei sindicale;
c) datele Institutului National de Statistica privind numarul total de angajati din sectorul de activitate respectiv sau, in cazul grupului de unitati, declaratiile angajatorilor din grup privind numarul angajatilor fiecarei unitati;
d) dovada depunerii la Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a unei copii a dosarului de reprezentativitate;
C. la nivel de unitate:
a) copie a hotararii judecatoresti definitive si irevocabile de dobandire a personalitatii juridice de catre sindicat si a ultimei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile de modificare a statutului si/sau componentei organului executiv de conducere;
b) declaratie semnata de reprezentantul legal al sindicatului privind numarul total de membri;
c) dovada privind numarul de angajati din unitate, eliberata de angajator;
d) dovada depunerii la inspectoratul teritorial de munca a unei copii a dosarului de reprezentativitate.
Citiți :
Legea 62/2011
Capitolul III – Partile si reprezentarea acestora la negocierea colectiva
Art. 134
Partile contractului colectiv de munca sunt angajatorii si angajatii, reprezentati la negocieri dupa cum urmeaza:
A. din partea angajatorilor:
a) la nivel de unitate, de catre organul de conducere al acesteia, stabilit prin lege, statut ori regulament de functionare, dupa caz;
b) la nivel de grup de unitati, de catre angajatori care au acelasi obiect principal de activitate, conform codului CAEN, constituiti voluntar sau conform legii;
c) la nivel de sector de activitate, de catre organizatiile patronale legal constituite si reprezentative potrivit prezentei legi;
B. din partea angajatilor:
a) la nivel de unitate, de catre sindicatul legal constituit si reprezentativ potrivit prezentei legi sau de catre reprezentantii angajatilor, dupa caz;
b) la nivelul grupurilor de unitati, de catre organizatiile sindicale legal constituite si reprezentative la nivelul unitatilor membre ale grupului;
c) la nivel de sector de activitate, de catre organizatiile sindicale legal constituite si reprezentative potrivit prezentei legi.
Art. 135
(1) In unitatile in care nu exista sindicate reprezentative negocierea contractului colectiv de munca se face dupa cum urmeaza:
a) daca exista un sindicat constituit la nivel de unitate, afiliat la o federatie sindicala reprezentativa in sectorul de activitate din care face parte unitatea, negocierea se face de catre reprezentantii federatiei sindicale, la solicitarea si in baza mandatului sindicatului, impreuna cu reprezentantii alesi ai angajatilor;
b) daca exista un sindicat neafiliat la o federatie sindicala reprezentativa in sectorul de activitate din care face parte unitatea sau nu exista niciun sindicat, negocierea se face numai de catre reprezentantii angajatilor.
Citiți :
Legea 62/2011
Art. 129
(1) Negocierea colectiva este obligatorie numai la nivel de unitate, cu exceptia cazului in care unitatea are mai putin de 21 de angajati.
(2) Initiativa negocierii apartine angajatorului sau organizatiei patronale.
(3) Angajatorul sau organizatia patronala initiaza negocierea colectiva cu cel putin 45 de zile calendaristice inaintea expirarii contractelor colective de munca sau a expirarii perioadei de aplicabilitate a clauzelor stipulate in actele aditionale la contractele colective de munca.
(4) In cazul in care angajatorul sau organizatia patronala nu initiaza negocierea, aceasta va incepe la cererea scrisa a organizatiei sindicale reprezentative sau a reprezentantilor angajatilor, in termen de cel mult 10 zile calendaristice de la comunicarea solicitarii.
(5) Durata negocierii colective nu poate depasi 60 de zile calendaristice decat prin acordul partilor.
(6) Contractele colective de munca pot sa prevada renegocierea periodica a oricaror clauze convenite intre parti.
Motivul e clar!
Cirdasia conducerii administratiei cu liderii specialisti “omite” respectarea legii prin lipsa mentionarii in CIM si/sau acte aditionale a tuturor drepturilor salariale : toate sporurile – festive, suplimentare, noapte, cazarmare, suspendare – ;plata orelor de – scoala, examinare, cercetare -; indemnizatia de concediu; valoarea delegatiei; factorii de risc; zilele de concediu suplimentar – PENTRU UN SINGUR MOTIV:
– JUSTIFICAREA PENTRU LIDERII SPECIALISTI NEGOCIATORI ATUNCI CIND SEMNEAZA ORICE SI CIT MAI REPEDE UN CCM.
Scuza PREZENTATA DE LIDERII NEGOCIATORI SPECIALISTI ESTE:
” trebuia sa semnam, ca ramin oamenii fara drepturi si pierd la bani…”
ADEVARETELE MOTIVE:
– PENTRU MANIPULAREA COTIZANTILOR IN CAZUL “suspendarii” DREPTURILOR;
-PENTRU PASTRAREA FUNCTIILOR SI AVANTAJELOR LIDERILOR specialisti de zeci de ani in functii;
-PENTRU LINISTEA ADMINISTRATIEI CA SA NU EXISTE CAI LEGALE DE CONFLICTE COLECTIVE DE MUNCA (greva)!
P.S. – La CALATORI inca din anul 2011 la presiunea FSTFR s-au trecut in CIM/acte aditionale sporurile de festive si de ore de noapte, dar si acolo nu s-au trecut integral toate drepturile (specialistii FNMC au stiut sa faca joc dublu pentru ca sunt majoritari si acolo)
CONCLUZIA: Cirdasia dintre liderii specialisti negociatori si conducerea companiilor nu poate fi desfiintata DACA LIDERI SPECIALISTI SUNT SUSTINUTI IN CONTINUARE DE COTIZANTI!
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fdemisie-la-varful-cfr-calatori-.html&ei=JSWkU8-LD8vMygOTyoL4Cg&usg=AFQjCNFf4-1VJhk-rWOIldnm2ifV-bd1Tg&bvm=bv.69411363,d.bGQ
Citiți :
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.antena3.ro%2Fromania%2Fdirectorul-general-al-cfr-calatori-valentin-dorobantu-a-demisionat-din-functie-255906.html&ei=7COkU6CZNuq8ygOJ14HoBw&usg=AFQjCNFucbbz-JC6XHWw7Hluj9Mn3OcxJw&bvm=bv.69411363,d.bGQ