Fara cuvinte!!!

In ziarul Adevarul au aparut doua articole in care se prezinta situatia privatizarii CFR Marfa si despre “sistemul ” care functioneaza la CFR Calatori  …citeste aici ….. si aici!!!

SHARE

102 Responses

  1. cotidianul

    Scrisoare deschisă poporului român, transmisă de arhimandritul Iustin Pârvu
    Acasă » Accente » Scrisori

    Scrisoare deschisă poporului român, transmisă de arhimandritul Iustin Pârvu

    POPOR ROMÂN

    Îţi scriu pentru că sper ca măcar acum, să îţi aminteşti cine ai fost, cine eşti şi poate aşa vezi încotro te îndrepţi! Eşti singurul popor european care trăieşte încă acolo unde s-a născut.

    Nu o spun eu, o spune istoria popoarelor. O fi mult, o fi puţin, nu ştiu – dar ştiu că eşti unic în Europa, această Europă care te loveşte, te jigneşte şi te umileşte.

    De ce o laşi să facă asta, când tu eşti singurul popor născut, crescut şi educat în graniţele sale? Eşti primul popor din lume care a folosit scrierea. Nu o spun eu, o spun tăbliţele de la Tărtăria şi o recunosc toţi cei care le-au studiat.

    Acum 7000 de ani, când alţii nici nu existau ca popor, pe aceste meleaguri locuitorii scriau, pentru a ne lăsa nouă mândria de a fi prima civilizaţie care se semnează pe acest pământ.

    Scrierea sumeriană a apărut 1.000 de ani mai târziu şi totuşi mulţi se fac că nu văd şi nu recunosc adevărul. Cât timp o să te laşi neglijat?

    Ai fost singurul popor pe care nici o putere din lume nu l-a cucerit chiar dacă ai fost împărţit, despărţit şi asuprit de mai multe imperii. Nici unul nu a putut să te cucerească cât ai fost unit, nici romanii care au stăpânit doar o parte din vechea Dacie, cealaltă

    fiind stăpânită de Dacii liberi, nici turcii care nu au reuşit niciodată să îţi transforme teritoriul în paşalâc. Toate marile înfrângeri s-au bazat pe trădare. NIMENI NU A REUŞIT SĂ TE SUPUNĂ CÂT AI FOST UNIT. De ce te laşi dezbinat? Ai fost scut creştinătăţii, când întreaga Europă tremura de teama islamului.

    Sângele tău a salvat Europa iar românul Iancu de Hunedoara a salvat Viena şi întreaga Europa de furia semilunii. Acum, tu popor de salvatori ai creştinismului, eşti tratat ca un paria. Când îţi vei revendica drepturile? Din tine au apărut: Eminescu, Enescu, Brâncuşi, Gogu Constantinescu, Vuia, Vlaicu, Coandă, Petrache Poenaru, Nicolae Teclu, Spiru Haret, Herman Oberth, Conrad Haas. Dar ce păcat, cei mai mulţi şi-au pus minţile sclipitoare în slujba altor ţări pentru că acasă nu i-a ascultat nimeni. De ce ai lăsat să se întâmple asta? Astăzi, popor român pentru tine se rescrie istoria. Cum vrei să se facă asta? Cum vrei să te vadă cei ce îţi vor urma?

    Astăzi, ca şi pe vremea fanarioţilor, domnitorul şi divăniţii nu au nici o legătură cu tine. Sunt străini de interesele şi dorinţele tale, tot ce doresc este să stea cât mai mult în funcţie şi să câştige cât mai mult. Tu taci !!!

    Astăzi, ca şi pe vremea cuceririi romane, bogăţiile tării, aceleaşi mine de aur, argint sare, mierea acestui pământ, sunt exploatate de alţii cu braţele tale şi se duc pentru a umple vistieriile străinilor de neam. Tu taci !!!

    Astăzi, ca şi pe vremea asupririi austro – ungare, drepturile românilor sunt călcate în picioare, iar cei puţini fac legea pentru cei mulţi. Tu taci !!!

    Astăzi, ca şi în vremuri de restrişte, românii pleacă din ţară, să muncească, sau să îşi vândă inteligenţa, pentru că ţara lor nu are nevoie de ei. Câţi dintre ei sunt viitorii Brâncuşi, Coandă, Conrad Haas, te-ai gândit la asta ? Conducătorii acestei ţări au nevoie de slujbaşi proşti, lipsiţi de educaţie, lipsiţi de caracter, lipsiţi de voinţă, lipsiţi de coloană vertebrală, ca să îi poată îndoi şi face figurine de plastilină din ei. Tu taci !!!

    Astăzi, ca şi pe vremea bolşevismului, la mare preţ sunt trădătorii, linguşitorii, vânzătorii de neam şi conştiinţă, traseiştii politici, gata să calce pe cadavre pentru a parveni şi a îşi păstra privilegiile. Tu taci !!!

    Astăzi, parlamentul şi guvernul ţării, divăniţii de azi, arendează pământurile şi întreprinderile “nerentabile” la indicaţiile unor străini de neam cărora le cântă osanale, unor arendaşi străini, spunând că asta se numeşte privatizare. Pentru aceste arende, ei primesc peşcheşul, iar ţara rămâne pe butuci. Tu taci !!!

    Astăzi, urmele civilizaţiei străbunilor voştri sunt şterse, pentru ca fiii tăi să nu mai ştie niciodată cum au apărut ei pe acest pământ, cine le sunt strămoşii şi care le sunt meritele:

    1. Vechile situri arheologice sunt distruse, se construiesc şosele experimentale peste ele, Sarmisegetuza, Grădiştea, Munţii Buzăului,

    sunt vândute sub pretextul impulsionării turismului, unor privaţi care, habar nu au că în pământul pe care îl calcă zace istoria ta încă nedescoperită. Tu taci !!!

    2. Elemente din tezaurul ţării, sunt trimise “la expoziţie” în afara ţării şi uită să se mai întoarcă, iar cei ce le-au scos, nu dau nici un răspuns, se fac că au uitat de ele. Tu taci !!!

    3. Arhivele tării sunt cedate printr-o lege a arhivelor, străină de interesele naţionale, celor ce vor să scoată din mintea românilor ideea şi dovezile de unitate naţională. Tu taci !!!

    Slujbaşii ţării, căftăniţii, vând la preţ de piatră seacă şi fier vechi, bunurile realizate de tine, sub oblăduirea şefilor lor, împart banii, apoi sunt “judecaţi” de ochii lumii şi primesc pedepse cu suspendare, adică “mulţumesc, la revedere, te mai chemăm noi când avem nevoie de serviciile tale”. Tu taci !!!

    Oştirea ţării este batjocorită, decimată, dezarmată, pusă în slujba altora, copiii tăi mor pe pământuri străine, iar Hatmanul Suprem vine în faţa ta şi spune că suntem într-o mare încurcătură, vom fi nevoiţi să împrumutăm avioane străine pentru a ne asigura siguranţa aeriană, de parcă asta s-a întâmplat peste noapte şi nu este urmarea politici sale dezastruoase, de parcă nimic din ceea ce se întâmpla românului azi nu i se datorează lui. Tu taci !!!

    Dispar din instituţii ale statului arhive cu invenţii şi inovaţii de interes strategic privind cercetarea nucleară. Cei puşi să le păzească nu păţesc nimic, iar cei ce trebuie să investigheze, spun că nu e nimic deosebit. Tu taci !!!

    Şi se fură voturile, iar comisia care trebuia să investigheze pe cei care au fost prinşi cu vot dublu, nu dă nici un răspuns, deşi există dovezi că ai fost furat şi voinţa ta răsturnată. Tu taci !!!

    În divan, se fură la 2-3 mâini, unii chiulesc, alţii se fac că lucrează, iar alţii mânuiesc legile după bunul plac, în văzul tuturor şi nu li se întâmplă nimic. Tu taci !!!

    Sistemul educaţional se reduce la bani, bani la înscriere, bani la examene, bani la absenţe, bani la promovare, bani la angajare, bani la reexaminare. Copiii tăi nu mai ştiu nici cum îi cheamă dacă nu se uită pe internet sau nu primesc un SMS. Tu taci !!!

    Dacă te îmbolnăveşti, nu ai unde să te duci, s-au închis spitalele, s-au scumpit medicamentele, trebuie să mergi dacă eşti operat cu faşele şi anestezicul de acasă, altfel mori neoperat sau deschis şi neînchis. Intri în spital pentru o unghie lovită şi ieşi cu 10 boli pe care nu le aveai la intrare. Tu taci !!!

    Un copil de 15 ani, român sportiv, este bătut de colegii de echipă maghiari, pentru că e român, chiar de Ziua Naţională a României. Nu se întâmplă nimic. Ceva mai târziu, Hocheiştii Naţionalei României (de naţionalitate maghiară) la un meci cu selecţionata Ungariei, tac când se intonează Imnul României, dar cântă cu foc imnul Ungariei şi pe cel al Ţinutului Secuiesc, imn care nu avea ce căuta la o manifestare oficială. Toţi tac !!! Tu taci !!!

    Guvernanţii nu fac altceva decât să te jupoaie, îţi bagă mâna în buzunar şi îţi iau banii, pentru că eşti prea bogat în viziunea lor, sau nu meriţi ce ai câştigat, iar ţara nu are bani. Se împrumută lăsându-te dator pe sute de ani, fără să le pese ce vor face şi de unde vor plăti datoriile cei ce le vor urma. Tu taci !!!

    Duşmanii tăi, cei ce vor să te vadă dispărut pentru a îţi lua locul, îţi impun ce să mănânci, ce să bei, ce medicamente să iei, fac experimente cu tine, te folosesc drept cobai cu avizul şi ajutorul trădătorilor din fruntea ţării, care le aplică legile într-un Codex Alimentarius care te duce la pieire. Tu taci !!!

    Parlamentarii îşi votează legi speciale, se protejează împotriva judecăţii pentru hoţiile şi prostiile pe care le fac, se acoperă cu legi făcute numai pentru ei, şi fură acoperindu-se unul pe altul. Tu taci !!!

    Preşedintele ţării îşi exprimă oficial acordul de modificare a Constituţiei ţării, la cererea unor străini, care îşi urmăresc propriile interese, fără a consulta măcar parlamentul, dar să te mai consulte pe tine… Tu taci !!!

    Un român plecat de acasă, descoperă peste hotare că ţara lui are de recuperat o sumă mare de bani de la alt stat. Ce fac parlamentarii români? Refuză să investigheze cazul, pentru că nu vor să îi supere pe cei ce îi ţin pe jilţuri, fără să le pese de interesul naţiunii, trădând jurământul făcut la investire. Tu taci !!!

    ASTA SE ÎNTÂMPLĂ ASTĂZI, POPOR ROMÂN, ŞI TU TACI !!!

    Dacă ar fi ca tot ceea ce se întâmplă să se răsfrângă numai asupra ta, românul de azi, nu ţi-aş scrie un cuvânt. Te-aş lăsa să lâncezeşti, să dormi până se aşterne praful peste tine şi mătura istoriei te va scoate afară din mintea celor ce vor urma, ca pe o întâmplare neplăcută. Dar tu popor român de azi, eşti legat de cel de ieri şi de cel de mâine şi odată cu tine piere nu numai trecutul, dar şi viitorul acestui neam.

    Cât o să mai taci ?

    Trezeşte-te, popor român, trezeşte-te român adormit şi nu lăsa să se şteargă dintr-o trăsătură de condei, tot ce ti-au lăsat părinţii, nu îţi lăsa copiii pe drumuri, sclavi ai celor ce nici nu existau pe când tu ştiai să scrii.

  2. Domnule Rodrigo trebuie să fim conștienți că acum, când unii au pierdut un ciolan de ros de la CFR Marfă , vor mai fi sindicaliști sau câte un sindicat de la FSTFR care vor ceda promisiunilor făcute de FMLR și de alte Federații Sindicale cu membrii de sindicat de la CFR Marfă, pentru a trece de partea lor, dar ar fi bine de știut că sunt și mai mulți sindicaliști și mai multe sindicate de la FMLR și de la celelalte Federații Sindicale care au membrii de sindicat la CFR Marfă care vor să se afilieze la FSTFR pentru că cei de la FSTFR nu promit ,dar fac…Este știut că FSTFR a permis tuturor salariaților CFR Călători să se afilieze la FSTFR pentru a face o federație sindicală puternică pe CFR Călători care să poată să le reprezinte interesele correct…
    Este bine de știut că Federația Sindicală Feroviară care va primi unii membrii de sindicat de la FSTFR sau chiar și un sindicat , s-ar putea să-i doară capul, pentru că ei pleacă de la FSTFR de prea multă democrație și numai pentru diverse promisiuni financiare și pentru diverse funcții de conducere care le dă dreptul cred ei la multe benificii pe care nu le au la FSTFR, pentru că membrii de conducere ai FSTFR nu au în același timp și salarii de la FSTFR și de la CFR Călători sau și de la altă unitate feroviară…
    Priviți în urmă la Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C și gândițivă ce a obținut prin această mutare Sindicatul Mecanicilor de Locomotivă de la Craiova care a plecat de la FSTFR și s-a afiliat la FNFM/C ????? Pe Matei Ion și pe Lăcraru C. cine îi bagă în seamă și cine sunt aceia care pentru măsurile pe care le iau ei le aplică la CFR Călători pentru mecanicii de locomotive de călători ????? Spun ei că au obținut 7 ore /zi pentru norma lunară și că FNFM/C va rezolva acest lucru și-l va trece în CCM, aș vrea să o vedem și pe asta și atenție fără să se implice FSTFR ????? Nu uitați că FSTFR cu o zi înainte de aprobare a intervenit legal și a solicitat modificarea Proiectului de Ordin de Ministru pentru serviciul maxim admis pe locomotive și a obținut prin Dialog Social constructiv un ordin de Ministru al Transporturilor semnat de domnul Ministru Relu Fenechiu care să poată fi aplicat la toți operatorii de transport feroviari de călători de stat și privati, primul de acest fel la Calea Ferată Română… Deci FSTFR tace ,dar face, în timp ce FMLR latră, dar nu are cu ce să muște… și s-ar putea să rămână cu lătratul și fără membrii de sindicat care mulți am văzut că nu mai au încredere în conducerea lor…

  3. Am arătat că FSTFR a organizat un MITING în 31.05.2013 și ce a cerut pe parcusul protestului. Vom arăta ce a înțeles Managerul Privat al CFR Călători -domnul Valentin Dorobanțu din Mitingul din 31.05.2013 și punctul său de vedere în acest sens exprimat în ședința din 18.06.2013. Vom solicita apoi întâlnirea cu Ministrul Transporturilor așa cum de altfel s-a stabilit anterior Mitingului din 31.05.2013 organizat de FSTFR și în funcție de situațiile în care ne vom afla după aceste etape parcurse în speranța că s-a activat Dialogul Social și la Nivel de unitate SNTFC,,CFR Călători,,SA, ne vom declara mulțumiți de rezultatele MITINGULUI din 31.05.2013 și vom opri protestele pentru că am constatat că s-a revenit la un Dialog Social real și la Nivel de unitate SNTFC,,CFR Călători,,SA menit să rezolve multiplele probleme ale CFR Călători din care multe apărute odată cu înscăunarea ca Director General a domnului Valentin Dorobanțu sau vom trece la organizarea altui MITING , la Pichetări și la alte forme de protest, inclusiv la cele de executare silită și chiar și la efectuarea de plângeri penale dacă se vor impune , până când membrii de sindicat ai FSTFR, Sindicatele afiliate la FSTFR și conducerea FSTFR , îi vom opri pe toți cei pe care noi salariații CFR Călători îi considerăm TERMINATORII din interiorul CFR Călători ai SNTFC,,CFR Călători,,SA… Avertizăm pe cei pe care îi considerăm Terminatorii din interiorul CFR Călători că dacă își mai forțează norocul , s-ar putea să devină Istorie și să fie dați exemplu pentru istoria întunecată a CFR Călători…

  4. Mă alătur și eu Secretarului General al FSTFR domnul Ștefan Marinescu și mulțumesc participanților la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR si felicitari pentru toți participanții ce sunt salariați ai SNTFC,,CFR Călători,,SA veniți din toată țara pentru a protesta chiar și în condiții de ploaie pe toată perioada protestului și felicitări pentru modul civilizat pe care l-au avut participanții la MITING pe toată perioada protestului din 31.05.2013 . Mulțumesc și invitaților ce au participat la MITINGUL organizat astazi 31.05.2013 de FSTFR și în special domnului Colonel Dogaru Mircea , doamnei Denisa Popovici de la Spitalele CFR și domnului journalist Miron Manega. Mulțumesc Televiziunilor, Radiorilor și Presei prezente la Miting. Mulțumesc Primarului General al Capitalei, Jandarmeriei , Pompierilor, Poliției și celorlalte organe ale Statului Român care ne-au fost alături în organizarea și desfășurarea acestui MITING. Mulțumesc și domnului Ministru Relu Fenechiu care în data de 30 mai 2013 la sediul Ministerului Transporturilor s-a întâlnit cu Președintele FSTFR și pentru că în urma întâlnirii s-a încheiat o minută semnată de cei doi și prin care Ministrul Transporturilor -domnul RELU FENECHIU l-a asigurat pe Președintele FSTFR că va solicita conducerii CFR CĂLĂTORI analizele financiare la zi , precum și măsurile luate în calcul pentru eficientizarea activității societății CFR CĂLĂTORI în anul 2013 și în viitor, situații care vor fi prezentate partenerilor sociali etc. Mulțumesc și Doamnei Ministru Delegat pentru Dialog Social- ADRIANA DOINA PANĂ pentru întâlnirea de la Ministerul Muncii , mulțumesc și domnului PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA, precum și tuturor reprezentanților Ministerului Transporturilor cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit în perioada anterioară MITINGULUI din 31.05.2013, precum și domnului Ministru Secretar de Stat -domnul NICU BUICĂ cu care reprezentanții FSTFR s-au întâlnit și în ziua MITINGULUI.

  5. Vă faceam cunoscut ca in data de 24.05.2013 la Primăria Municipiului Bucuresti s-a înregistrat o Adresă a FSTFR cu intenția de organizare a unui Miting de către F.S.T.F.R. in data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in Bucuresti, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor. Scopul manifestării este ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să facă cunoscut opiniei publice ce se întâmplă în sistemul de transport feroviar de călători din România și pentru ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să dovedească că nu sunt nici ,,ORBI,, și nici ,,MUȚI,, față de ce se întâmplă în sistemul de transport feroviar de călători din România și pentru ca SINDICALIȘTII de la FSTFR să dovedească că nu sunt nici sclavii Managerului Privat de la CFR Călători-domnul VALENTIN DOROBANȚU , iar exprimarea protestului se face în principal fata de:
    – faptul că ne aflăm pe Direcția ce are sensul greșit , respectiv cel al falimentării sistemului feroviar de calatori de stat datorita strategiei neadecvate a Consiliului de Administratie al SNTFC CFR Călători SA si a Managerului Privat al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Călători SA , strategie care se bazează în special pe anulări de trenuri de călători ale CFR Călători pentru ca acestea să ajungă ulterior la privați cu tot cu subvenție(cu tot cu compensație), strategie care se bazează și pe desființări de dormitoare pentru ca acestea să ajungă ulterior la privați, strategie care se bazează pe desființări de Puncte de lucru de Tracțiune și pe desființări Puncte de Lucru de Vagoane pentru ca spațiile respective să ajungă ulterior la privați, pe micșorări permanente ale slariului lunar al angajaților CFR Călători (reducere normă lunară, sancțiuni disciplinare pentru orice , anularea sau suspendarea rînd pe rând a tuturor drepturilor salariale, precum și a autorizațiilor de călătorie etc.) , pe o atmosferă în care amenințările vin de la toate nivelurile administrației SNTFC CFR Călători SA și pe crearea unei imagini negative ce se prezintă opiniei publice despre salariații ce aduc veniturile la CFR Călători, respectiv pentru mecanicii de locomotivă și automotor și pentru șefii de tren și conductorii de bilete e tocmai pentru a se spune că CFR Călători și din această cauză nu este profitabilă și pe degradarea continuă a condițiilor de muncă ale angajaților CFR Călători pentru ca să-i determine pe aceștia să ajungă și ei la privați , precum si datorita lipsei surselor de finantare datorate în principal susținerii de către Ministerul Transporturilor și de către Guvernul României a managementului defectuos din calea ferata prin acceptarea fără nici o justificare reală a mutării prestației pe bucăți de la CFR Călători la societățile private cu tot cu subvenție (compensație) aferentă și subfinanțarea permanentă a societății statului ,,CFR CĂLĂTORI,, ( prin acordarea în ultimii ani a unei compensații mult mai mici decât cea necesară pentru prestația efectuată, respectiv de 43% din total venituri ale CFR Călători) pentru a putea muta finanțarea la societățile de transport feroviar de călători privați( prin acordarea în ultimii ani a unei compensații cel puțin egală cu compensația necesară pentru prestația efectuată, respectiv de circa 85% din totalul veniturilor societăților de transport feroviar de călători privați);
    – nesiguranta locurilor de munca chiar și în anul 2013 datorată anularilor nejustificate a peste 150 de trenuri de calatori/zi din cele 1400 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,, CFR Călători” SA ce conduce la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc…

  6. FEDERATIA SINDICATELOR TRANSPORTATORILOR FEROVIARI DIN ROMANIA vă face cunoscut ca in data de 24.05.2013 la Primăria Municipiului Bucuresti s-a înregistrat Adresă cu intenția de organizare a unui Miting de către F.S.T.F.R. in data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in Bucuresti, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
    La aceasta manifestare vor participa circa 1000 de persoane.
    Scopul manifestarii il constituie exprimarea protestului fata de:
    – falimentarea sistemului feroviar de calatori datorita strategiei neadecvate a Consiliului de Administratie al SNTFC CFR Călători SA si a Managerului Privat al Societatii Nationale de Transport Feroviar CFR Călători SA, precum si datorita lipsei surselor de finantare datorate în principal managementului defectuos din calea ferata;
    – nesiguranta locurilor de munca datorată anularilor nejustificate a peste 150 de trenuri de calatori/zi din cele 1400 trenuri de calatori/zi ale S.N.T.F.C. ,, CFR Călători” SA ce conduce la posibilitatea pierderii de locuri de muncă, etc..;
    – diminuarea salariului lunar al angajatilor SNTFC CFR Calatori SA timp de 5 luni în anul 2013;
    – Degradarea conditiilor de munca si de odihnă prin desfiintarea unor dormitoare si prin desfiintarea unor puncte de lucru, etc..;
    – anularea si suspendarea drepturilor salariatilor CFR-sti cum ar fi autorizatiile de calatorie si majoritatea permiselor de calatorie ale membrilor de familie, etc.
    – impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA ca unii din membrii de sindicat să renunțe la calitatea de membru de sindicat ;
    – impunererea de către administrația SNTFC CFR Călători SA de a da declații de confidențialitate chiar și la președinții de federații, sindicate, etc.. ;
    – amenințările de orice fel asupra membrilor de sindicat ai FSTFR, etc. ;
    – nerespectarea cadrului general stabilit a cerintelor minime ale dreptului la informare si consultare a angajatilor si a reprezentantilor sindicatelor în care angajatii SNTFC ,, CFR Calatori” SA sunt membri de sindicat;
    – nerespectarea unor prevederi din C.C.M .2012- 2014 la nivel de SNTFC ,,CFR Calatori” SA privind drepturile angajatilor etc..
    – si alte probleme care vor fi expuse de invitatii delegati la Miting și de către ceilalții participanți la Miting.
    Precizam ca întrunirea grupului de manifestanti se va face in Piata Garii de Nord între ora 09:30 si ora 10:30.
    Manifestanti se vor grupa in zona parcului din fata Ministerului Transportului incepand cu ora 10:00 si vor manifesta de la ora 10.30 pana la ora 13:30. Comunicarea cu grupul de manifestanti se va asigura cu un autovehicol dotat cu mijloace de sonorizare.
    Dupa incheierea manifestarilor din zona parcului din fata Ministerului Transportului, grupul de manifestanti se va dispersa catre Calea Grivitei, B-dul I. Gh. Duca si B-dul Dinicu Golescu si în Gara de Nord la trenuri pentru a se deplasa spre casa.
    Precizăm că alături de acest anunț este anexată informarea asupra măsurilor ce privesc buna desfășurare a Adunării publice organizată de FSTFR în data de 31.05.2013 intre orele 10:30 – 13:30, in locatia din parcul din fata Ministerului Transporturilor.
    Presedinte F.S.T.F.R.

  7. Forme de orânduire socială: Conducerea unuia singur (tiranie), conducerea unei minorități (oligarhie), conducerea majorității (democrație), conducerea tuturor/nimănui (anarhie) și conducerea lui DUMNEZEU (prin aleșii săi) (teocrație). Esențializat, pentru că sunt și variații ale acestora, combinații de x luate câte y.

    TIRANÍE 1) Formă de conducere politică în care puterea de stat se afla în mâinile unui tiran; despotism. 2) Guvernare bazată pe puterea nelimitată a unei persoane despotice. 3) Atitudine sau comportare de tiran.

    OLIGARHÍE 1) Formă de conducere a statului, în care puterea politică și economică este deținută de un număr restrâns de persoane. ♦ Grup de persoane care exercită puterea într-o astfel de formă de guvernământ. 2. (În sintagma) Oligarhie financiară = grup restrâns de mari posesori ai capitalului financiar, care domină viața economică a unui stat.

    DEMOCRAȚÍE 1) Formă de organizare și de conducere politică a societății, care proclamă suveranitatea poporului. 2) Formă de guvernare a statului, bazată pe separația puterilor și pe votul universal. 3) Stat căruia îi este proprie o astfel de organizare. 4) Metodă de conducere a unui colectiv, care asigură participarea tuturor membrilor la luarea deciziilor importante.

    ANARHÍE Dezordine, dezorganizare, lipsă a oricărei organizări și conduceri, haos; indisciplină, nesupunere a individului față de o colectivitate organizată.

    TEOCRAȚÍE Formă de guvernământ în care autoritatea, fiind considerată ca emanând de la DUMNEZEU, este exercitată de cler; stat care are o astfel de formă de guvernământ.

  8. Un motiv ca să facem Miting în Parcul din fața Ministerului Transporturilor ar fi acela că ar trebui să le reamintim Ministrului Transporturilor și Managerilor Privați de la Unitățile Feroviare că a existat, există și va exista FAMILIA CEFERISTĂ !!!! Voi cere aprobarea conducerii FSTFR pentru ca FSTFR să organizeze în cel mai scurt timp posibil un Miting cu scopul să arătăm Ministrului Transporturilor și Managerilor Privați de la Unitățile Feroviare la Mitingul cel va organiza FSTFR în Parcul din fața Ministerului Transporturilor că CFR-iștii sunt uniți și că CFR-iștii au luptat, luptă și vor lupta împreună pentru ca CFR să existe și pentru ca și Unitățile Feroviare de Stat să existe …Să arătăm că Unitățile de Transport Feroviar de Călători Private nu sunt mai profitabile decât CFR Călători și că dacă Statul Român nu ar mai acorda compensația la nici una din Unitățile de Transport Feroviar de Călători de Stat și Private, atunci toate aceste Unități Feroviare ar intra în Faliment și deci că Unitățile de Transport Feroviar de Călători Private sunt mai profitabile decât dacă sunt favorizate în continuare de către Guvernul României și de către Ministerul Transporturilor în sensul că Guvernul României și Ministerul Transporturilor încurajează în continuare mutarea nejustificată cu tot cu compensație a prestației CFR Călători la Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați…, respective încurajează ca CFR Călători să-și anuleze în anul 2013 câteva sute de trenuri de călători/zi, iar în etapa următore să vedem că deși de la 1756 trenuri de călători /zi CFR Călători a ajuns la 1400 trenuri de călători/zi și tinde spre 1100 trenuri de călători/zi pentru că așa au vrut foștii Directori Generali de la CFR Călători și pentru că așa vrea acum și Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu încurajați toți de către Guvernul României și de către Ministerul Transporturilor în sensul că Guvernul României și Ministerul Transporturilor încurajează în continuare mutarea nejustificată cu tot cu compensație a prestației CFR Călători la Operatorii de Transport Feroviar de Călători Privați…De ce se încurajează distrugerea CFR Călători probabil în timp vom afla împreună?…

  9. PIETROŞIŢA, COMUNA CU GARĂ, DAR FĂRĂ TREN! CFR Călători va închide această linie de cale ferată în luna iunie
    Adriana Raceanu 2 Comments
    gara pietrosita

    CFR Călători intenţionează să închidă linia de cale ferată Târgovişte-Pietroşiţa, începând cu data de 1 iunie. Motivele, spun responsabilii CFR, sunt de ordin economic, numărul celor care călătoresc cu trenul pe această rută scăzând dramatic în ultmii ani.

    Primarul de Pietroşiţa spune că decizia conducerii CFR şterge practic o pagină de istorie, anul trecut împlinindu-se 100 de ani de la înfiinţarea căii ferate Pucioasa-Pietroşiţa. Chiar dacă a mai reuşit în ultimii ani să readucă trenul la Pietroşiţa, după ce se luase hotărârea desfiinţării rutei, edilul Leonard Dicu nu mai este şi acum optimist, spunând că practic nu mai poate face nimic.

    Călătorilor din toate localităţile de la Pietroşiţa până la Târgovişte nu le rămâne decât să aleagă alte mijloace de transport în comun, fie că sunt navetişti, elevi sau, put şi simplu, pleacă cu treburi la Târgovişte. Este din ce în ce mai sigur că trenul nu va mai urca la Pietroşiţa, după data de 1 iunie 2013!

  10. ,,Pe de-o parte, ZIUAnews admite posibilitatea ca numărul de disponibilizați să fie mai mic sau mai mare de 2.800, cu precizarea că informația a fost oferită în baza unor cifre calculate de managerii din Transporturi, așa cum s-a precizat în articolul vizat.
    Domnule Manager Privat Valentin Dorobanțu am vrea să știm dacă și dumneavoastră ați avut timp de 5 luni (februarie 2013-iunie 2013) câte una zi mai puțin lucrată din norma lunară cu diminuarea corespunzătoare a salariului lunar în această perioadă?…Sau numai salariații sunt de vină de Managementul CFR Călători și numai lor li se dă reduceri de salariu pentru Managementul defectuos al CFR Călători ?…

    1. SI LA CFR CALATORI ESTE ACEIASI SITUATIE TENSIONATA , PROVOCATA EXCUSIV DE DIRECTORUL FRUSTRAT SI AROGANT “SMART” DOROBANTU , CARE EFECTIV ISI BATE JOC DE CEI 14 000 DE ANGAJATI. DL. FENECHIU SE AUDE ????? AR TREBUI.

  11. Aducețivă aminte ce spunea Puchi în data de 25.02.2013 ,,Dacă-i așa haide la Ministerul Transporturilor cu demonstrații. Î-mi iau concediu și stau în fața Ministerului Transporturilor pînă n-o mai fii Ministru Transporturilor-domnul Relu Fenechiu și Manager Privat la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu . NU o să stau cu mâinile în sân să mă dea ăstia afară, ca pe-o măsea stricată și asta numai să se înbogățească iei. N-am cerut de pomană și nici n-am să cer, vreau să muncesc correct (ca și până acuma) , să fiu plătit după cât muncesc, cum muncesc și mai ales după importanța funcției mele. ,, …

  12. S-a spus pe site-ul http://www.fstf.ro că : ,,Victor Ponta a glumit pe tema remanierii înainte de începerea şedinţei de guvern atrăgând atenţia miniştrilor care mai stăteau în picioare că, dacă nu se aşează pe locurile lor, vor fi remaniaţi. ,, și a precizat că:
    “Cine nu e pe scaun, îl remaniez! Rovana… Relu…”, a spus Ponta râzând.” și
    ,,Poșta Română,Minerii, Arpechim PROTESTEAZA !!! ,, și
    ,,SUNAŢI ADUNAREA !!! VIN și CFR-iștii să protesteze!!!…CFR-iști hai să arătăm noi cum se face un Miting și să fie un Miting al CFR-iștilor în București finalizat prin Ş A H dat de salariații CFR Călători la Managerul lor Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu !!!…

  13. “Data de 13 mai 2013 pare sa fie una cu ghinion pentru baronul Relu Fenechiu. Potrivit surselor din cadrul municipalitatii, un pot de milioane de euro s-a scurs ieri printre degetele lipicioase la bani publici ale ministrului liberal. Inscris alaturi de o asociere de firme in cursa pentru potul de milioane de euro pe care municipalitatea il punea la bataie pentru reabilitarea tronsonului de infrastructura CUG-Podu Ros, Relu Fenechiu a incercat sa prinda o felie din cascavalul european pe care il imparte primarul Gheorghe Nichita. Desi edilul i-a transmis fatis fratelui de alianta ca nu are nicio sansa sa prinda un contract cu municipalitatea, prin contestatii depuse in mod repetat, asocierea de firme sprijinita de Relu Fenechiu a incercat sa mute, de la Iasi la Bucuresti, decizia stabilirii castigatorului licitatiei. Contestatiile depuse la Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) au fost intoarse la primarie de fiecare data, singurele cerinte ale CNSC fiind cele de reanalizare a ofertelor si nu de excludere a contracandidatilor lui Fenechiu, asa cum cerea asocierea din care face parte firma acestuia, SC Fene Grup SA.

    Ministrul Relu Fenechiu a fost inlaturat de primarul Nichita de la masa unde alesii locali feliaza “cascavalul european” • Potrivit surselor din cadrul municipalitatii, contractul de reabilitare a soselei si pasarelei Nicolina a fost pierdut definitiv de firma ministrului Transporturilor.
    http://www.bzi.ro/pe-surse-relu-fenechiu-a-fost-aruncat-de-pe-pasarela-nicolina-364640

    nicio problema pentru nea relu, ….doar are “selectati” pe spranceana.

  14. posta romana,minerii, arpechim PROTESTEAZA !!!

    Miron Mitrea :
    “Fenechiu ar trebui sa se retraga
    Referindu-se la situatia ministrului Relu Fenechiu, acuzat de fapte de coruptie in dosarul “Transformatorul”, Miron Mitrea a afirmat ca nu intelege de ce liberalul a acceptat sa faca parte din echipa guvernamentala. “I-am spus lui Relu (Fenechiu – n.r ) ca s-a expus la o chestie pe care nu o inteleg. (…) Eu in locul lui nu acceptam in ruptul capului numirea intr-o functie de ministru. E decizia lui si a celor doi lideri USL. Nu le face bine ca au de dat explicatii, indiferent ce e in dosarul acela”, a mai spus Mitrea.
    Totodata, acesta a recunoscut ca doar onoarea ii mai tine legati pe social-democrati de Crin Antonescu. ”

    Victor Ponta a glumit pe tema remanierii înainte de începerea şedinţei de guvern atrăgând atenţia miniştrilor care mai stăteau în picioare că, dacă nu se aşează pe locurile lor, vor fi remaniaţi.
    “Cine nu e pe scaun, îl remaniez! Rovana… Relu…”, a spus Ponta râzând.”

    http://www.enational.ro/news/politica/mitrea-dezvaluie-cand-se-rupe-usl-290544.html/

  15. cel mai fain protest a fost al salariatilor de la Campia Turzii care au traversat E60 timp de 2 ore incontinu , merita luat in calcul . Nu au avut nevoie de aprobari.

  16. Stiti ce nu a inteles, cand trebuia , managerul dorobantu, ca PUTEREA FARA MINTE ESTE ZERO ,indiferent cine te sustine sau cine te impinge de la spate, cum este cazul lui. Acum este prea tarziu pentru el si cativa acoliti ai sai.

  17. Citiți vă rog în ZIUANEWS:
    ,,Reprezentanții SNTFC CFR Călători SA dezmint, dar și confirmă, informațiile dezvăluite în articolul „10.000 de ceferişti, pe liber de la 1 iunie”, publicat în ediția tipărită din 8 mai, în care ZIUAnews a informat cititorii, în general, și angajații de la CFR, în mod special, cu privire la disponibilizările pe care conducerile celor trei companii feroviare de stat le vor opera după 1 iunie 2013,,
    Compartimentul Comunicare al CFR Călători, a cerut ziarului ZIUANEWS dreptul la replică, unde SNTFC CFR CĂLĂTORI DEZMINTE informația potrivit căreia,, 2800 de salariați vor fi disponibilizați de la SNTFC CFR CĂLĂTORI,,
    Domnul Director General Valentin Dorobanțu, trebuia să dea o dezmințire proprilor angajați, print-un ACT adresat Sindicatelor, nu în ZIUANEWS. Mai mult ca sigur îi este teamă să facă acest lucru, deoarece cele afirmate de sursa ziarului sunt ADEVĂRATE.
    Și da domnilor de la Compartimentul Comunicare al CFR Călători, într-un singur sens aveți perfectă dreptate, și anume: ,,Subiectul Disponibilizărilor pot (sigur au) avea un impact negativ, nedorit asupra angajaților CFR Călători-arât la nivel personal cât și profesional,,
    – La noi pălmașii sigur subiectul disponibilizărilor au un impact negativ profesional- deoarece noi suntem întradevăr profesioniști- dar la duneavoastră ? la d-tră care sunteți niște amatori ,Puși pe funcții de către un Ministru la fel de amator, dar cu interese financiare enorme

  18. Reteta e deja cu traditie. Esti pus ca manager al statului, cu obligatia de a face bani… si pentru partid, iar scopul este evident falimentarea a ceva functional iar recompensa este intrarea in proprietatea falimentatorului. Bravos natiune.

  19. Nu ne mai mira nimic:

    “Reprezentanții SNTFC CFR Călători SA dezmint, dar și confirmă, informațiile dezvăluite în articolul „10.000 de ceferişti, pe liber de la 1 iunie”, publicat în ediția tipărită din 8 mai, în care ZIUAnews a informat cititorii, în general, și angajații de la CFR, în mod special, cu privire la disponibilizările pe care conducerile celor trei companii feroviare de stat le vor opera după 1 iunie 2013.

    Reamintim, succint, că în articolul care a stârnit indignarea șefilor de la CFR Călători, principala informație era aceea că, „de la 1 iunie 2013, vor fi concediaţi 2.800 de salariați de la CFR Călători, 3.600 de la CFR Marfă şi între 4.000 şi 6.000 de la CFR SA”.

    Dacă CFR Călători se arată ceva mai preocupată de imaginea companiei – chiar mai preocupată decât de soarta angajaților -, nu la fel se întâmplă cu CFR Marfă și CFR SA. Reprezentanții acestora din urmă nu au solicitat publicației ZIUAnews drepturi la replică pe tema disponibilizărilor și, prin urmare, nu dezmint concedierile care vor viza mii de feroviari, aspect deloc de neglijat pentru justa înțelegere a demersului solitar al conducerii CFR Călători.

    Or fi 3.000…

    „Afirmaţia potrivit căreia este falsă”, susțin, înainte de toate, reprezentanții SNTFC CFR Călători SA, în dreptul la replică, fără a preciza care aspect al afirmației constituie un neadevăr.

    Pe de-o parte, ZIUAnews admite posibilitatea ca numărul de disponibilizați să fie mai mic sau mai mare de 2.800, cu precizarea că informația a fost oferită în baza unor „cifre calculate de managerii din Transporturi”, așa cum am precizat în articolul vizat. Pe de altă parte, însă, observăm că reprezentanții CFR Călători acordă mai multă atenție dreptului lor la replică decât dreptului angajaților la informare, dar și la liniște, refuzând să ofere salariaților minima garanție că nu vor fi puși pe liber (concediați, pensionați anticipat ș.a.m.d.) cu începere de la 1 iunie. Mai mult, chiar, conducerea CFR Călători recunoaște că disponibilizările reprezintă o opțiune luată în calcul: „(…) disponibilizarea personalului reprezintă ultima variantă luată în calcul de administraţie în eforturile de echilibrare economico-financiară ale companiei”.

    „La sfârșitul lunii aprilie, directorul general al CFR Călători a transmis conducerii tuturor subunităţilor o adresă conținând un anunț foarte important pentru ceferişti – ”, a reprezentat o altă informație publicată de ZIUAnews în articolul care a deranjat compania feroviară de stat, recunoscută de CFR Călători ca fiind „un demers obişnuit, curent”: „Referitor la adresa transmisă în teritoriu la care se face referire, precizăm că este vorba de un demers obişnuit, curent (…), cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare”.

    În ceea ce privește afirmația „Interpretările abuzive şi speculaţiile referitoare la subiectul disponibilizărilor pot avea un impact negativ, nedorit asupra angajaţilor CFR Călători – atât la nivel personal, cât şi profesional”, ZIUAnews ține să precizeze celor de la CFR Călători că „interpretările abuzive şi speculaţiile referitoare la subiectul disponibilizărilor” au asupra angajaţilor CFR Călători un impact negativ mult mai mic decât disponibilizările în sine.”

  20. Mircea cred că ar trebui să ști că vremea glumelor a trecut așa cum spunea și colegul nostru Lucian care ne mai îndemna că dacă nu credem să-l întrebăm pe smart Managerul Privat-domnul Valentin Doroganțu pentru că Dînsul nu glumește deloc cu locurile de muncă de la CFR Călători și viața a mii de familii și la glumele și miștourile noastre răspunde cu decizii arogante pe care noi le vom digera foarte greu sau deloc.
    Probabil și Ministrul Transporturilor- Domnul Relu Fenechiu are date statistice tot de la smart Managerul Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Doroganțu când afirmă că :,,Pentru prima oară înregistrăm rezultate notabile la Tarom și CFR Călători ,, …

  21. Ministrul Transporturilor- Domnul Relu Fenechiu a spus la dezbaterea moţiunii PDL că: ,,Pentru prima oară înregistrăm rezultate notabile la Tarom și CFR,, … VĂ VINE SĂ CREDEȚI ?… CHIAR ȘI ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI se spune că pentru prima oară înregistrăm rezultate notabile la Tarom și CFR și nu întreabă Nimeni din Parlament pe Ministrul Transporturilor- Domnul Relu Fenechiu de ce trebuie sa dați afară 10 000 de angajati de la CFR dacă deja se înregistrează rezultate notabile la Unitățile CFR?…

  22. Dumneavoastră știți numai șah? Eu mă gândeam la Popa Prostu (angajatul cfr călători), la Roșu ( PSD+PNL=USL) Prinde(managerul privat Dorobanțu Euroii), la table (ptr. că atât va mai rămâne din trenurile noastre, fier vechi), la Filcău (cei 4 filcăi din CA) etc.

  23. Eu spun că domnul Drabantu ar trebui sa se gandeasca bine daca vrea sa faca o restructurare chiar si cand se gandeste la o concediere a celor care pun executare .
    Daca nu face aceste lucruri legal si corect , fara a favoriza (cum favorizează si acum operatorii privati), unii angajati care îi sunt ,,loiali” , chiar daca ei au facut executari (scuza că pe vremea lui Roseanu erau bani) și vor da afara oameni pentru a le da o lecție, pentru a speria pe unii de a mai face executare, aceasta va determina pe cei mai multii să vină la o partida de SAH în fata ministerului. Spun încă o dată că ar trebui să se gîndească foarte bine și să se mai informeze cât de nemulțumiți sunt majoritatea salariaților, de faptul că se fac diferențe în plata acestor drepturi , că pentru alții au fost bani, se găsesc bani și sunt foarte hotărâți că în cazul în care se iau măsuri doar cu anumiți salariați iar pentru alții salariați care sunt membrii ai FNFMC sau FMLR sau gasit bani (chiar toți odată, chiar dacă au făcut executări) . Este un semn de întrebare domnule Dorobanțu ce vrei să demonstrezi? În cazul acesta să te aștepți să fi făcut SAH!

  24. Dacă tot o să jucăm șah în parcul din fața ministerului transporturilor ar trebui să-i invităm și pe domnii Fenechiu și managerul său SMART, pentru ai face MAT nu de alta dar poate îi aducem cu picioarele pe pământ, că ei oricum sunt aerieni și nu înțeleg că anulând trenuri de fapt crește tariful pe kilometru, după cum bine arăta domnul Maxim Rodrigo, președinte FSTFR.

  25. “PROTEST SPONTAN la Poşta Română: Peste 1.500 de factori poştali de la mai multe oficii din Capitală au refuzat să plece pe teren”
    luati exemplul POSTEI ROMANE !!!!!
    au si ei “dorobantul” lor. zici ca-s frati gemeni, si la salariu si la metode staliniste….

    1.Peste 1.500 de poştaşi din 21 de oficii din Bucureşti au întrerupt lucrul, nemulţumiţi că cei din conducerea Companiei Naţionale Poşta Română vor să impună un număr de zile neplătite şi să reducă programul de lucru pentru toţi salariaţii, a declarat pentru MEDIAFAX liderul sindical Matei Brătianu.
    2.Poşta Română vrea să ştie câţi angajaţi vor pleca prin demisie sau pensionare anticipată.
    http://www.mediafax.ro/social/protest-spontan-la-posta-romana-peste-1-500-de-factori-postali-de-la-mai-multe-oficii-din-capitala-au-refuzat-sa-plece-pe-teren-10873422
    http://www.mediafax.ro/social/posta-romana-vrea-sa-stie-cati-angajati-vor-pleca-prin-demisie-sau-pensionare-anticipata-10748550
    Poşta Română vrea să reducă timpul de lucru cu până la patru ore şi să diminueze salariile cu 25 sau 50 la sută pentru până la 6.000 de salariaţi, aceasta fiind o formă mascată de concediere colectivă, spune preşedintele Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România, Matei Brătianu.
    “NE MENŢINEM AFIRMAŢIA CĂ ESTE CEA MAI SLABĂ ŞI MAI AGRESIVĂ CONDUCERE PE CARE A AVUT-O POŞTA ROMÂNĂ ÎN ULTIMII 23 DE ANI. ESTE SINGURUL DIRECTOR GENERAL CARE ÎNCALCĂ FĂRĂ NICIO EZITARE PREVEDERILE DIN CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCĂ ÎN DEFAVOAREA SALARIAŢILOR ŞI, PENTRU ASTA, VOM CONTINUA ACŢIUNILE DE PROTEST, VOM ACŢIONA CONDUCEREA COMPANIEI ÎN INSTANŢĂ
    http://www.mediafax.ro/social/presedintele-sindicatului-lucratorilor-postali-posta-romana-pregateste-reducerea-programului-si-a-salariilor-pentru-6-000-de-angajati-10744995

    EXACT ACELASI “pachet”! hmmmmm….. Romania uslamista

  26. Va fi Miting al CFR-iștilor în București finalizat prin Ş A H dat de salariații CFR Călători la Managerul lor Privat de la CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu !!!…

  27. Domnule Lucian sunt de acord sa jucam sah in parcul din fata Ministerului Transporturilor si mai stiu multi alti doritori de a juca acest joc in aceiasi zi!

  28. Cineva spunea că singura diferenta între directorul general al SNTFC CFR Calatori SA si managerul privat ( ,, management SMART al naibii de performant ” ce FALIMENTEAZĂ CFR IN FAVOAREA “nasilor “PRIVATI!) este de salariul colosal ce il are in acest moment și daca isi ia injuraturi pentru cea ce face macar are si compensarea in bani prin acest salariu si mai ales cred ca mai are un scop ascuns ca acele trenuri pe care le tot anuleaza le va conduce tot el ca managerul privat ( isi va face compania lui condusă din umbra ) se pare ca in lumea lor…SCOPUL SCUZA MIJLOACELE. Deci domnilor care credeti ca daca se duce CFR Calatori ca si CFR Marfa aveti un loc de muncă la privati sa stiti ca acolo veti fi condusi tot de unul ca Dorobantu sau o ruda dea lui ………. de managerii care ne considera scalvi pe plantatie!

  29. Companiile obscure din Transporturi cresc salariile

    Societatea de Administrare Active Financiare “S.A.A.F” S.A. şi Autoritatea Feroviară Română – AFER sunt două din cele şapte companii rezultate prin spargerea SNCFR în 1998, când ministru era Traian Băsescu. Prima a rămas, cel puţin în teorie, cu administrarea “excesului de active feroviare” din urma împărţirii între CFR SA, CFR Călători, CFR Marfă. În practică, activele relevante au trecut din start la Călători Marfă sau Telecomunicaţii CFR. Chiar dacă în Minister a rămas de-a lungul anilor mai degrabă un mister ce gestionează SAAF.

    Chiar şi aşa, la SAAF, una din companiile obscure, se păstrează încă 36 de angajaţi, cu un salariu mediu de 3.869 de lei cu sporurile incluse şi 3.602 fără acestea. După 2010, câştigurile din companie scăzuseră uşor mai întâi de la 3.821 de lei la 3.714 lei în 2011, apoi la 3.528 de lei în 2012. Anul acesta vor depăşi însă nivelul din 2010.

    Salariul mediu în S.A.A.F. Sursa: Monitorul Oficial

    Prosperitatea în AFER

    A doua companie rezultată din SNCFR care sporeşte birocraţia în Transporturi este AFER ale cărei atribuţii ţin de “reglementarea pe căile ferate”. Mai exact, AFER eliberează diverse autorizaţii şi certificate pentru companiile private care fac contracte cu CFR şi percepe taxe: de la 20 de euro evaluarea unor documente la 2.160 de euro autorizarea tehnică a unei staţii de cale ferată.

    Salariul mediu în ROMATSA. Sursa: Monitorul Oficial

    Salariul mediu în AFER. Sursa: Monitorul Oficial

    Un angajat al AFER, companie cu 549 de oameni, ia în medie 3.528 de lei lunar la care se adaugă tichete de masă şi sporuri pentru condiţii de muncă. Dacă numărul de angajaţi a rămas acelaşi în ultimii patru ani, câştigul a crescut, treptat, de la un an la altul, după un regres în 2010. Astfel, dacă în 2011 salariul mediu în companie a scăzut la 3.070 de lei de la 3.482 în anul precedent, ulterior trendul a fost ascendent, cu cel mai mare pas făcut anul acesta: de la 3.150 în 2012 la 3.528 în 2013.

    Cum o duc spălătoresele şi paznicii de la Transporturi

    Un plus de 25% la salariu, din 2010 încoace, apare şi în dreptul angajaţilor Grupului Exploatare şi Întreţinere “Palat CFR”. Compania la care statul este acţionar unic administrează clădirea în care îşi au sediul Ministerul Transporturilor şi alte 13 societăţi de stat subordonate acestuia, care plătesc chirie. Ca să îşi rotunjească veniturile, compania de stat, administrată de consilieri numiţi, încrucişat, din Minister, ia bani tot de la stat, pentru parcare, spălătorie de haine şi auto, legare de documente, service auto, vulcanizare, salubritate, deszăpezire, pază.

    Spălătoria Ministerului Transporturilor. Sursa foto: http://www.palatcfr.ro

    Personalul angajat să deservească spălătoria, legătoria, service-ul şi celelalte “departamente” ale G.E.I. Palat CFR câştigă, în medie, 2.849 de lei cu sporuri incluse şi 2.456 de lei lunar dacă nu primeşte bonusuri. Cu paşi mici, dar siguri, veniturile medii la Palatul CFR au crescut din 2010 până acum, nefiind influenţate în niciun fel de tăierile de 25% aplicate bugetarilor în acelaşi an. Astfel, dacă sub ministrul Radu Berceanu un angajat la Palatul CFR lua, în medie, 2.139 de lei, sub Anca Boagiu a scăzut uşor la 2.164 de lei, în timpul lui Alexandru Nazare au ajuns la 2.423 de lei, iar cu Relu Fenechiu la Minister – la 2.849 de lei lunar. În toată această perioadă, numărul acestora a scăzut cu doar 4 angajaţi, de la 53 la 49.

    Salariul mediu în G.E.I. Palat CFR. Sursa: Monitorul Oficial

    1. Stie cineva ce salariu are dorobantu ? Sa va interesati , bine ca a taiat salariile angajatilor, al lui a crescut considerabil . Echitate , nu ?

  30. DACA MA UIT BINE LA MANAGERII PRIVATI “PERFORMANTI” NUMITI DE MINISTRUL FENECHIU IMI DAU SEAMA FOARTE BINE ACUM PE CINE AVEM IN FRUNTEA MINISTERULUI.

    1. “Fenechiu a anunţat cu emfază că vrea să introducă trasee CFR pentru călători după modelul low-cost din aviaţie, pe ruta București-Constanța, la un tarif modest, undeva în jur de 10 lei un drum. Această declaraţie demonstrează încă o dată, fără niciun dubiu, că ministrul Transporturilor este rupt de realitate feroviară şi, totodată, este paralel de tot ce înseamnă calea ferată”
      Pai cine sa-l consilieze, ca dorobantu are alte preocupari care nu au legatura cu managementul de la CFR Calatori.

Share:

Alte articole