DREPTUL LA REPLICA

Pe site-ul www.fml.ro apare o stire de “ultima ora”…“Federația Sindicatelor Transportatorilor din România (FSTFR) a inițiat o serie de procese în justiție împotriva Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare (AFTF), organizație din care FSTFR a făcut parte pînă în vara anului trecut. Procesul prin care FSTFR solicita instituirea unei ordonanțe președințiale prin care să fie repus în drepturile pierdute o dată cu excluderea din AFTF a fost soluționat definitiv de Curtea de Apel București în defavoarea FSTFR.”… Aici aveti hotararea de pe site-ul Curtii de apel Bucuresti… www.portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000309815&id_inst=2

Trageti singuri concluzii. Ce este Ordonanta presedintiala?…
Definitie: In domeniul procedurii civile, instanta va putea sa ordone masuri vremelnice in cazuri grabnice, pentru pastrarea unui drept care s-ar pagubi prin intarziere, pentru prevenirea unei pagube iminente si care nu s-ar putea repara, precum si pentru inlaturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executari. Cererea de ordonanta presedintiala se va introduce la instanta competenta sa se pronunte asupra fondului dreptului. Ordonanta va putea fi data si fara citarea partilor si chiar atunci cand exista judecata asupra fondului. Judecata se face de urgenta si cu precadere. Pronuntarea se poate amana cu cel mult 24 de ore, iar motivarea ordonantei se face in cel mult 48 de ore de la pronuntare. Ordonanta este vremelnica si executorie. Instanta va putea hotari ca executarea sa se faca fara somatie sau fara trecerea unui termen.

De curiozitate mai cititi si aici… www.portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000543865&id_inst=3 , respectiv aici    www.portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000549557&id_inst=3 …

Initial nu ne face placere sa spalam rufele in public, dar pentru o informare corecta a membrilor de sindicat, respectiv a salariatilor CFR-isti in general, am fost nevoiti a veni cu dreptul la replica.

SHARE

312 Responses

  1. In acest an avem ocazia sa discutam in mod corect despre viitorul sistemului feroviar. Si poate ca nimic nu ar exista fara elementul uman, care face acest sistem sa functioneze, sa prinda viata.
    Inca sper sa vad ca reprezentantii administratiei vin cu propuneri concrete si corecte privind modul in care sunt platiti salariatii, cu solutii pentru stingerea litigiilor din instanta privind drepturile salariale “ascunse” in articole si capitole finale ale CCM-ului, cu planuri pe termen lung pentru oamenii care nu au ca sursa de venit decat salariul de la compania feroviara de stat.
    Inca sper ca “specialistii nostrii” din marile federatii sa ne reprezinte pe NOI si sa uite macar anul acesta de propriile interese.
    Dar dupa cate se pare si in acest an noul CCM va fi in liniile traditionale. Frimituri pentru palmasi, liniste pentru administratie si un an de tratament pentru specialistii dragi (cu aceleasi salarii, cu cateva posturi in plus pentru a fi mai aproape de cotizanti, cu cote de combustibil un pic mai mari ca sa alerge masinile scumpe din dotarea federatiilor reprezentative, cu telefoane cu touch si sedii cu dotari de ultima generatie ).

  2. Iar incepe jocul cu “vezi bugetul… nu-i bugetul” in care onor administratia jongleaza cu drepturile noastre.
    Dupa logica asta inseamna ca in veci nu se vor recupera drepturile pierdute, negocierile sunt primavara iar bugetul se propune si se dezbate toamna!
    Dar cine sa opreasca cercul asta vicios? Liderii specialisti semnatari care nu au alt obiectiv decit apararea unei asa zise reprezentativitati care sa le confere puterea de a-si apara drepturile lor?
    Reprezentativitatea pentru care se bat reprezinta pentru ei decit un mijloc folosit de ei in a-i indeparta pe incomozi. Nu isi pun nici un moment intrebarea ca inseamna cu adevarat reprezentativitatea.
    REPREZENTATÍV, -Ă adj. 1. (despre o adunare) ai cărei membri aleși reprezintă o colectivitate și acționează în numele ei.
    2. care reprezintă, ilustrează epoca, curentul etc. din care face parte
    Lideri specialisti semnatari se folosesc numai de prima insusire – de a reprezenta o colectivitate – si actioneaza in numele ei insa numai pentru interesul propriu.
    Cit despre insusirea de a reprezenta sau a ilustra epoca/curentul, se potriveste cu epoca in care traim. Cei ajunsi in virf prin votul celor de la baza, odata ajunsi acolo, uita pe cine trebuie sa reprezinte si ce trebuie sa faca in numele celor care i-au votat.
    Daca altii gindesc altfel despre reprezentativitate si incearca s-o aseze intr-o normalitate, aplicind cum trebuie acest principiu, sunt contestati imediat si se face tot posibilul de a fi eliminati.
    Sa ramina numai cei CARE TREBUIE (FNMC; AFTF; FDF; FML) reprezentativi, aceiasi de vre-o 5 ani, cam tot de atunci de cind ne pierdem drepturile! Reprezentantii salariatilor, FSTFR sau ANSF trebuie exclusi sau contestati pentru ca nu sunt reprezentativi pe intelesul celor invechiti in reprezentativitate!

  3. A-nceput de azi…..
    Mai marii specialisti, caliti in lupte grele au o surpriza neplacuta de a vedea la masa negocierilor salariati, care nu fac decat sa dea glas nemultumirilor a mii de oameni din sistemul feroviar.
    De cateva luni, conform fisei postului, au pregatit cotizantii pentru inca un contract deosebit.
    “Reprezentativii nostrii” stiau foarte bine ca acest 2, 5 % nu este o cifra scoasa din joben de magicienii rai din administratie, ci chiar acel indice mediu de crestere a preturilor prognozat pentru anul 2014.
    Dar de, luam ceva. . . Cine ar putea spune pe urma, ca in plina criza a smuls cu greu procente pentru cresteri salariale Administatiei sau ca a reusit cu sudoarea fruntii sa ne pastreze locurile de munca … decat aceeasi specialisti platiti cu salarii “modice” de cateva miare.
    Privind numarul imens de dosare aflate la instantele de judecata depuse in numele salariatilor chiar de catre Negociatori, imi dau seama ca acestia nu sunt dispusi sa isi bata capul cu problemele noastre, cu viitorul nostru. Au oricum propriile planuri a caror complexitate nu o sesizam noi.

    La acelasi simplu si eficient copy-paste sa ne asteaptam si anul acesta ???

  4. ???????? Am spus, daca nu scapam de acei lideri compromisi (sa nu spun vanduti ) o sa ne trezim cu salariul minim pe economie,se vede cu ochiul liber ca sa creat o structura mafiota, la ora actuala ma mira faptul ca mai avem cale ferata. Daca reusesc sa scoata de la negocieri singurele organizatii care apara drepturile salariatilor ANSF si Reprezentanti salariatilor nu ramane decat o singura solutie GREVA .

  5. Felicitari, tineti-o tot asa. Nu va lasati intimidati.

  6. Azi 10.03.2014 a fost prima sedinta/intilnire (pentru ca nu s-a finalizat printrun proces verbal) in vederea negocierii CCM 2014/2015 la CNCF “CFR” SA.
    S-a facut o scurta prezentare de catre conducerea CNCF asupra situatiei economice. Bugetul este inca in discutie (ca de obicei) pina aproximativ pe data de 14.03.2014.
    Ca si vector de interes pentru salariati = capitolul cheltuieli salariale prevazut cu un plus de 10 milioane, reprezentind practic o posibilitate de indexare cu aproximativ 2,5% a salariilor.
    In rest bani putini si probleme mari.
    Discutiile din 10.03.2014 s-au desfasurat in principal in jurul subiectului “reprezentativitatii” la negocieri si a participarii reprezentantilor salariatilor la aceste negocieri.
    S-au prezentat la convocarea pentru negocieri FDF; FNFMC; AFTF si ANSF ca organizatii sindicale reprezentative precum si doi reprezentanti ai salariatilor.
    Se doreste excluderea reprezentantilor salariatilor ( cu exceptia ANSF care-i sustine) de catre FNFMC; FDF si AFTF.
    FNFMC a propus un regulament pentru desfasurarea negocierilor sustinuta si de FDF, administratia a parut surprinsa de propunere dar a primit modelul propus in scris, urmind a fi analizat si a se pronunta.
    Modelul propus nu a fost prezentat de initiatori si nu s-au purtat discutii pe aceasta tema. Discutiile au fost “reaprinse” la final in legatura cu cei care au dreptul sau nu ca sa participe la negocieri.
    Sedinta s-a finalizat fara incheierea unui proces verbal (ANSF a fost de acord cu semnarea p.v.) , fara ca partile interesate sa stabileasca exact data pentru urmatoarea sedinta de negociere.
    Motivul principal fiind acordarea de timp pentru analiza si decizie a angajatorului asupra celor “indreptatiti” sa participe la negocieri, urmind ca acesta sa se pronunte saptamina viitoare cind (probabil) va fi anuntata si data urmatoarei sedinte.
    Sa vedem ce si cum se stabileste, iar apoi ANSF va decide ce este de facut.
    ANSF sustine si participarea reprezentantilor salariatilor pentru o mai larga reprezentare si pentru eliminarea oricaror suspiciuni in legatura cu desfasurarea negocierilor.
    Domnul Trifu, idm blochist, – ca reprezentant al salariatilor – a pus punctul pe “i” prin intrebarile sale: cine si de ce doreste excluderea reprezentantilor salariatilor de la masa negocierilor? E ceva de ascuns in dezbateri? Cu ce incurca si pe cine?

  7. La ce rost se mai negociaza un nou CCM daca nu se respecta nici cele vechi,sau e un motiv in plus de a pierde timpul si BANII NOSTRI in capitala? A se vedea Art 20 din vechile si actualele CCM indiferent de ramura – calatori,marfa sau infra,iar in actul aditional la CCM la infra conform anexa 7 pct G Conditii de munca se trec conditii normale de munca,ceea ce contrazice Art 20…mai vedeti clasele de salarizare si poate zice cineva o functie corespunzatoare claselor 2-7 pe care sa fie angajat cineva? Ce ar fi daca aceste clase li s-ar repartiza liderilor care negociaza CCM si atunci sa faca negocierile in functie de ele,ca altfel se vede ca din 2008 incoace celor cu clase superioare clasei 7 nu li s-a marit salariul,ci doar celor intre clasa 2-7?Pentru ce au murit CEFERISTII in 1933 ca sa obtina drepturile pe care azi “liderii”le dau in favoarea unor drepturi de care sa beneficieze DOAR EI? Unde sunt autorizatiile CFR sau macar cele 24 file de permise CFR care se acordau pana in 1990 GRATUIT si nu DOAR 6 FILE SI ALEA CONTRA-COST? Deci, “SPECIALISTILOR IN RELATII SOCIALE” SA FITI FOARTE ATENTI la negocierile noilor CCM ca membrii de sindicat s-au saturat sa vada cum voi la fel ca “ALESII” tarii se lafaie si noi muncitorii ne chinuim in fiecare zi si veti fi schimbati … Zicea odata un Director General ca mai repede se schimba 10 ministri si directori decat liderii de sindicat,dar se poate dovedi si contrariul…

  8. erfect adevarat.Sefii din administratie cunosc situatia si profita la maxim de ea. Este cel mai usor pentru ei sa negocieze cu liderii santajati cu “avantaje legale” si santajabili in continuare de la prima vinzare de drepturi acceptata de lideri in schimbul primelor avantaje oferite la vedere si nu numai. Nu conteaza ca drepturile salariatilor au fost vindute ilegal si salariatii au trebuit sa se adreseze instantelor pentru a le recupera, uneori sustinuti chiar de cei care au semnat pentru vinzari. Cei din administratie se fac ca nu vad si stau in continuare la discutii chiar cu cei santajati de ei, iar dupa discutii acestia se duc in fata salariatilor si fac tocmai pe dos ca sa fie sustinuti de cotizanti in continuare. Cotizantii dau vina pe administratie fara sa stie ca in realitate sunt victimele unor intelegeri si vinzari, manipulate cu arta de cei care se autointituleaza lideri. Sistemul feroviar e astfel lovit din exterior de insuficienta financiara si de dezinteresul politicului fata de el, iar din interior de cumetria sindicalo-administrativa creata cu scopul mascarii incompetentei administrative si avaritiei liderilor de sindicat. Nimeni nu vrea sa incerce sa abordeze prolema sistemului feroviar in mod corect. Nici n-are cine s-o faca!

  9. DUBIOS. CFR Călători vrea să împrumute 100 milioane lei !!!!!

    CFR Călători vrea să împrumute 100 milioane lei, pentru un an, cu scopul refinanţării unor linii de credit, potrivit unui anunţ al companiei.
    Contractul este împărţit în patru loturi, valoarea liniilor de credit aferente fiind cuprinsă între 23 milioane lei şi 27 milioane lei.
    Durata acordului va fi de 12 luni de la data atribuirii contractului, cu o valoare totală estimată la 9,77 milioane lei, fără TVA, şi finanţat de companie din surse proprii.
    Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 8 aprilie.
    Totodată, Ministerul Finanţelor va acorda CFR Călători un împrumut din Trezorerie de 579 milioane lei, cu termen de rambursare 27 noiembrie, pentru plata restanţelor la CFR SA consemnate la finele anului trecut, operatorii feroviari de transport călători urmând să primească şi carburanţi din rezerva de stat.
    Decizia a fost luată săptămâna trecută de Guvern, prin ordonanţă de urgenţă.

  10. De cativa ani, vedem cum pe scaune de directori (mai modern manageri generali) stau cocotati indivizi despre care cu greu isi va mai aminti cineva de domniile lor dupa ceva vreme. Poate ca modul brutal, arogant si de multe ori la limita legii poate fi inteles (cu greu) prin dorinta de a ramane cat mai mult pe aceste scaune comode si bine remunerate.
    Mai grav este insa faptul ca, reprezentantii salariatiilor alesi sa ne reprezinte interesele (marii specialisti relatii sociale I sau II ) vand putin cate putin din visele, sperantele de mai bine ale tuturor cotizantilor.
    Am constatat in acesti ani, cu cata usurinta renunta la drepturile noastre cei pe care ii numim “lideri” si cat de mult se zbat pentru salariile lor, masini, carburant gratuit, telefoane de ultima generatie, sedii dotate corespunzator, zile libere si de ce nu …. influenta, putere.
    A trebuit sa luptam in instante, prin hatisul legilor pentru drepturile noastre dosite in articole la “Pentru mai tarziu”. Culmea ipocriziei, cei care negociasera pentru noi si ne pierdusera grupele de munca, coeficientii de ierarhizare, prime, dreptul de a calatori pe calea ferata si care ne vorbeau de blocaje financiare, de falimentul companiilor feroviare uitau sa mentioneze ca au fost printre primii la portile instantelor si executorilor judecatoresti.
    Poate ca a venit vremea sa schimbam cate ceva, sa stricam planurile marilor negociatori si sa ne cerem drepturile noastre.
    ACUM este momentul, Avem o sansa, Avem o alternativa prin ANSF

  11. CU TOATE CA SALARIATII MEMBRII DE SINDICAT AU PIERDUT DREPTURILE CU FIECARE AN SI AU SALARIILE TOT MAI MICI IN RAPORT CU TRAIUL TOT MAI SCUMP, EI RABDA SI NU AU CURAJ SA FACA NIMIC CA SA-SI SCHIMBE SITUATIA.
    NOROC CU PRESA CARE LE SPUNE ADEVARUL GOL-GOLUT!
    DEGEABA INSA, CEI CARE AR TREBUI SA SCHIMBE RAUL DIN RADACINA – SA SCHIMBE LIDERII VINDUTI ANGAJATORULUI – NU LE PASA SI DIN LASITATE NU INDRAZNESC SA-I SCHIMBE.
    ISI MERITA SOARTA!
    CITITI!
    http://www.puterea.ro/economie/exclusiv-oligarhia-sindicatelor-la-cfr-87410.html

  12. Cat o sa mai rabdam ?
    Dorobantu, trai pe vatrai, liber la afaceri “in totalitate legale” ?
    “Sindicatele feroviare sunt în fierbere.
    Negocierile pentru Contractul Colectiv de Muncă (CCM) pe anul 2014 au început pe 26 februarie la CFR Călători, iar pe 10 martie vor demara şi la CFR SA şi CFR Marfă.
    Dacă ceferiştii de rând speră doar să-şi păstreze locurile de muncă şi eventual să recupereze o parte din drepturile salariale care le-au fost luate în ultimii ani, miza este uriaşă pentru liderii de sindicat, care de ani buni „fac legea” la calea ferată, în schimbul unor privilegii consistente. Managerii companiilor feroviare au şi ei un interes enorm în aceste negocieri: scăderea cheltuielilor şi asigurarea liniştii de care au nevoie pentru a-şi păstra funcţiile si nu numai “

  13. “Sindicaliştii nu mai au răbdare cu Guvernul Ponta şi ameninţă cu proteste de proporţii în martie. În opinia reprezentanţilor Blocul Naţional Sindical (BNS) Executivul nu a vrut sau nu a ştiut cum să rezolve problemele grave ce afectează sectoare-cheie ale economiei.Protestele se vor desfăşura la nivel naţional şi vor aduce în stradă lucrători din toate sectoarele economice, deopotrivă din companii private şi din societăţi/regii/companii etc aflate în portofoliul statului”, se arată într-un comunicat emis de BNS. ”

    “ROMANIA TREZESTE-TE

    http://www.libertatea.ro/detalii/articol/guvernul-ponta-guvernul-romaniei-proteste-sindicale-483722.html

    1. CE SA MAI FACI CU NISTE “LIDERI DE SINDICAT” CARE SUNT ASERVITI CONDUCERII CFR CALATORI ?
      CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ACTUAL ESTE EXPRESIA TRADARII ACESTOR LIDERI SI MAI MULT NU ARE ROST SA COMENTAM.
      ASTEPTAM CA DNA-ul SA-SI FACA TREABA , CARACATITA ESTE MARE SI ARE TENTACULE INTINSE PESTE TOT , DE JOS PANA FOARTE SUS !

      1. Ai incredere ca mai exista si oameni cinstiti,chiar si printre lideri.Timpul imi va da dreptate sau nu.
        Parerea ta conteaza.

  14. Acesta va fi răspunsul Ministerului Transporturilor și politicului, la orice solicitare a sindicatelor, dacă conducătorii acestora nu înțeleg că trebuie să fie uniți și să mai lase interesele personale în beneficiul întregului sistem CFR, în beneficiul celor pe care îi reprezintă(membrilor de sindicat) citiți :
    Răspunsul Ministerului Transporturilor la sesizările FML
    Publicat: Vineri, 28 Februarie 2014 11:23
    http://www.fml.ro/

  15. Presiunile la care face referire fosta ministra le banuim cu totii, asa cum stim si de presiunile liderilor de sindicat vesnic specialisti/reprezentativi/negociatori si semnatari de CCM.
    Dupa 20 de ani , actualii lideri sindicali au gasit de cuviinta ca nu reprezinta “interes” dreptul feroviarilor de a avea o grila de salarizare si au renuntat la asta asa cum au facut si cu pierderea drepturilor de calatorie ale feroviarilor si membrilor de familie sau cu toate celelalte drepturi pierdute (prime, sporuri).
    Cu toate aceste pierderi “negociate”, liderii sindicali semnatari au avut insa o singura preocupare: sa nu-si piarda drepturile lor special oferite de administratia feroviara prin prevederile CCM-urilor negociate “liber si egal de aceleasi parti”.
    Datorita acestei impotriviri a ANSF de a vinde interesele salariatilor in schimbul acelor drepturi speciale, liderii specialisti semnatari exclud sau contesta FSTF si ANSF.
    ANSF are sentinta judecatoreasca definitiva si irevocabila de reprezentativitate la negocieri de CCM obtinuta in 2012 si valabila 4 ani.
    A mai fost contestata fara succes de catre conducerea SNTFC CFR Calatori la care a participat aceeasi organizatie FNMC.- Federatia Nationala Miscare Comercial.
    Liderii specialisti de la FNFMC nu au putut pleca in vacanta sarbatorilor de iarna ale anului trecut (pe la munte sau pe alte casute de vacanta, ca doar isi permit), mai précis pe 24.12.2013, fara a mai incearca odata contestarea in instanta a reprezentativitatii ANSF, cu scopul eliminarii ANSF de la negocieri.
    In 2013 in acelasi scop, ca sa nu participle ANSF, au incheiat un Act Aditional la CCM in loc sa incheie un nou CCM, prin care au vindut coeficientii de ierarhizare si au “mutat” grila de salarizare in debaraua de la Dispozitii Finale!
    Chiar daca ereau cuprinsi de febra sarbatorilor de iarna nu au renuntat la interesul lor. Daca ar fi fost la fel de perseverenti si in apararea drepturilor salariatilor am duce-o mai bine si nu am fi ajuns unde suntem!
    FATA DE CINE GRESESTE ANSF CIND SE OPUNE LA PIERDEREA DREPTURILOR?
    Prin aceasta contestatie FNMC incearca sa convinga angajatorul sa respinga de la negocieri reprezentantii ANSF.
    CINE ARE INTERES SA ELIMINE ANSF DE LA NEGOCIERI?
    AU MANDATUL PROPRIILOR MEMBRI DE SINDICAT SA FACA ASTA?
    Stim ca pentru liderii specialisti semnatari nu conteaza mandatul membrilor de sindicat, asa cum nu conteaza nici drepturile lor. Ceea ce conteaza sunt numai drepturile liderilor!.
    De mentionat exemplul liderilor de la ANSF, inclusiv al Presedintelui ANSF – Rodrigo Maxim Gabriel, care si-au suspendat Contractul Individual de Munca – CIM pentru activitate sindicala conform Codului Muncii, fiind astfel salarizati numai de sindicat si raspunzatori numai in fata membrilor de sindicat pentru activitatea lor sindicala de aparare cu adevarat a drepturilor salariatilor!
    Liderii FNMC sau FML (Federatia Mecanicilor de Locomotiva) isi inchipuie ca, atacind reprezentativitatea ANSF in instanta si prin asta obligind anagajatorul sa elimine ANSF de la negocieri , vor semna in continuare, ce vor si cum vor, fara a le pasa de drepturile si nazuintele membrilor de sindicat!
    In plin proces de negociere la SNTFC CFR Calatori si la inceperea negocierilor de la CNCF CFR SA liderii sindicali sepecialisti semnatari din cadrul Federatiei Miscare Comercial ACTIONEAZA PENTRU ELIMINAREA UNEI ALTE ORGANIZATII SINDICALE – ANSF-ca si cind liderii acestei organizatii s-ar opune negocierii drepturilor salariatilor feroviari.
    Liderii FNMC se plimba prin instante mai ceva ca pentru drepturile salariatilor, pentru a urgenta procesul de contestare si a obtine “celeritatea”in 21.03.2014 cind isi fac planuri ca vor reusi.
    SE GRABESC SA TRAGA SFORILE PINA NU SE TERMINA sau INCEP NEGOGIERILE!
    In loc sa se mobilizeze pentru negocieri – degeaba striga despre unitatea sindicala – ei se mobilizeaza prin instante contra ANSF!
    NU CONTEAZA NEGOCIERILE, PROBABIL CA S-AU SI FACUT INTELEGERILE SI MIZEAZA CA ODATA ELIMINATA ANSF VOR SEMNA LINISTITI, CONFORM INTELEGERILOR, PASTRINDU-SI AVANTAJELE PERSONALE!
    Daca asta e obiectivul si mandatul dat de salariatii membrii de sindicat FNMC si daca ei accepta aceste actiuni ale liderilor lor, sa nu-si mai faca probleme de nivelul de salarizare, le va fi “sigur mai bine”!

  16. Noi stim cine a facut presiuni ?
    Ramona Mănescu declară că s-a încercat intimidarea ei pe perioada mandatului de ministru.
    La scurt timp după ce a demisionat din fruntea Ministerului Transporturilor, Ramona Mănescu (PNL) a declarat că “presiunile sunt o realitate” în instituţia pe care a condus-o şi că pe perioada mandatului de ministru s-a confruntat cu ameninţări şi încercări de intimidare. Ramona Mănescu nu a dat însă nume sau detalii despre cei ce au pus presiuni asupra sa.

  17. Ce concluzie sa tragem ?
    “Guvernul împrumută CFR Călători din Trezorerie şi îi livrează carburanţi din rezerva de stat.
    Ministerul Finanţelor va acorda CFR Călători un împrumut din Trezorerie de 579 milioane lei, cu termen de rambursare 27 noiembrie, pentru plata restanţelor la CFR S.A. consemnate la finele anului trecut, operatorii feroviari de transport călători urmând să primească şi carburanţi din rezerva de stat.
    Decizia a fost luată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă.
    Carburanţii vor fi acordaţi în contul compensaţiei serviciilor publice sociale pentru transportul public feroviar de călători.
    În acest sens, vor fi scoase, cu titlu gratuit, din rezerva de stat 32.487 tone carburanţi, respectiv motorină Euro 4 şi Euro 5.
    Agenţia MEDIAFAX a anunţat, marţi, prezentând ultima scrisoare de intenţie convenită cu Fondul Monetar Internaţional, că Executivul îşi asumă includerea în ţinta de deficit pentru primul trimestru a unui împrumut din Trezorerie pentru CFR Călători, pentru reducerea arieratelor. Acest împrumut urmează să fie înregistrat drept cheltuială bugetară, la prima rectificare a bugetului pe acest an.
    În acelaşi document se arată că datoriile companiilor feroviare către furnizorii de electricitate şi cele ale CNADNR vor fi plătite parţial, respectiv integral din buget, iar alte companii vor fi trecute în insolvenţă “sau lichidare”, pe această listă fiind deja incluse Intervenţii Feroviare, Romavia şi Servicii Energetice Oltenia.”

Share:

Alte articole