Urmare a faptului că în data de 22.03.2017 valabilitatea CCM la nivel de SNTFC CFR Călători SA expiră şi încă nu s-a prezentat de cătrew SNTFC CFR Călători SA nicio ofertă concretă şi nominală pe fiecare funcţie în parte privind creşterea salarială pe anul 2017 coroborat cu faptul că în ultima zi de valabilitate a CCM-ului nu există BVC aprobat prin HG pe anul 2017, echipa de negociere a AFTF a respins oferta administraţiei CFR Călători privind prelungirea actualului CCM cu aceleaşi prevederi până la data de 30 aprilie 2017. Echipa de negociere şi-a exprimat disponibilitatea de a continua negocierile şi în data de 23 martie 2017 până când va primi mandatele pentru semnare de ACORD transmise de organizaţiile sindicale care doresc încheierea acestuia. De asemeni AFTF şi-a exprimat disponibilitatea de a continua negocierile şi în vederea încheierii unui nou ccm în baza unei oferte a administraţiei care să satisfacă revendicările membrilor noştri de sindicat stipulate în procesele verbale de negociere a CCM-ului. Consultarea membrilor de sindicat în vederea acordării sau nu a unui mandat pentru negocierea, semnarea şi înregistrarea unui ACORD COLECTIV de muncă la nivelul SNTFC CFR Călători SA valabil pe o perioadă de 30 de zile, perioadă necesară aprobării BVC al societăţii, precum şi pentru negocierea uni nou CCM, s-a făcut ca urmare a discuţiilor avute la sediul SNTFC CFR Călători SA între echipele de negociere şi Ministrul Transporturilor domnul Alexandru Răzvan CUC care a promis că face toate demersurile necesare pentru aprobarea cât mai rapidă prin HG a BVC pe 2017 al CFR Călători, fapt ce va face posibilă în acest timp a negocierii, semnării şi înregistrării CCM-ului. Mai mult comisia de negociere AFTF a comunicat conducerii SNTFC CFR Călători SA că inexistenţa BVC pe anul 2017 poate crea tensiuni sociale pentru care AFTF nu-şi asumă responsabilitatea.
MAXIM Rodrigo-Gabriel
9 Responses
Domnule Simion Valentin pot sa va spun ca partea sindicala de la negocierile cu CFR CĂLĂTORI pentru noul CCM nu s-a limitat doar la clasa 37-39 pentru mecanicul de locomotiva și a solicitat și va solicita grila de salarizare de anul acesta sau cu aplicabilitate din anul următor dacă BVC-ul de anul acesta nu permite. În plus am solicitat reducerea normei zilnice la 7 ore , un spor de 25% pentru condiții speciale, Automotoare noi, rame electrice noi, locomotive noi etc.
Domnule Rodrigo nu ne mai spui si noua nimic despre buget, negocieri. Aflam de pe fb de la altii. Se pare ca lumea insista pe cel coeficienk iar dumneavoastra va limitati la mecanic la clasa 37. De ce lasati garda jos, luati exemplu din alte tari unde este locul mecanicului de locomotiva si la ce riscuri se expune in comparatie cu ceilalti. Spuneti la cei de la minister ca mecanicul nu poate sa aiba al doilea job si nici nu poate sa vina cu burta goala la serviciu sau in loc sa se concentreze la siguranta circulatiei se gandeste cum sa-si plateasca ratele. O salarizare insuficienta cumulata cu stresul de la serviciu pune presiune pe psihicul acestuia iar in consecinta pot aparea tragedii cu pierderi inimaginabile. Mecanicul este ultimul din tot acest lant, numit CFR, care poate evita o tragedie. Deci, mare atentie cum negociati pentru el. Succes
de ce nu se propune să se dea un procent de 30 % din încasări pt personalul de tren ? la întâlnirea din 30 martie sper că veți reușii ceva și sper că ne veți informa și pe noi membrii care cotizăm lunar
sau făcut demersurile pt grevă în cazul în care nu ne vor da ce cerem ?
este diferență între acord și act adițional ?
Bine zis frate ION !
Domnule presedinte, cu tot respectul , nu vad oportun semnarea unui acord fie el si pe 30 de zile fara dovezi concrete din partea guvernului a unei cresteri salariale de minim 25 % . valoarea tichetului de masa de 15 lei .inbunatatirea conditiilor de munca si de odihna la cap de sectie.investitii serioase in repararea locomotivelor nu numai cosmetizarea ( vopsirea ) acestora . Dovada ca guvernul intelege importanta CFR si rolul acestuia in societatea romaneasca , faptul ca angajati CFR fac serviciu conform instructiilor si ordinelor in vigoare iar acestia sunt obligati sistematic in 99,99 % sa incalce aceste instructii si ordine ( acestea avand caracter de lege ) facand serviciu pe propria raspundere ( in caz de eveniment nimeni nu recunoaste deficientele grave ale materialului rulant sau infrastructuri ). Guvernul trebuie sa recunoasca ca probbemele reale sunt foarte grave la CFR , avalansa de scumpiri la toate produsele la care populatia trebuie sa-i faca fata , angajati CFR nu pot trai decat din salariu intrucat responsabilitatile de serviciu si de siguranta circulatiei nu le permit obtinerea de alte surse de venit ( toti CFR-isti la intrarea in serviciu semneaza pe propria raspundere verificat de seful de tura ca este odihnit si in stare normala de lucru ). De aceea domnule presedinte Maxim Rodrigo nu trebuie semnat nici un acord la CCM decat in urna unor dovezi scrise din partea guvernului de rezolvare pozitiva a acestor cereri si probleme cu care absolut toti CFR-isti se confrunta .
pe 30 martie e o nouă rundă de negociari
În 5 martie 2017 este altă rundă de negocieri . Administrația nu a venit cu o ofertă scrisă încă, dar a răspuns că nu are fonduri pentru propunerile AFTF și ale FNFMC și prin urmare sindicatele au venit și vin în 5 martie cu alte revendicări care să se încadreze în Proiectul de BVC al CFR Călători pe 2017 ce a primit în 03.04.2017 aviz favorabil de la Ministerul Transporturilor.