CADOUL CONDUCERII CFR CALATORI LA SFARSIT DE AN = REDUCEREA SALARIULUI PE ULTIMELE TREI LUNI!!!

Managerul Privat/Directorul General al SNTFC CFR Călători SA – domnul Valentin Dorobanțu nu dă importanță majorității mecanicilor de locomotivă și automotor,  a multor șefi de tren , conductori de bilete, revizori tehnici de vagoane , salariați TESA etc., și credem că sunt nesemnificativi pentru dânsul și  Societate, în condițiile în care nu a consultat FSTFR, organizația sindicală care îi reprezintă!!!!! Astfel pe lunile octombrie, noiembrie si decembrie 2013,  conform actului înaintat in teritoriu, programul de lucru al salariaților se va reduce cu o zi pentru fiecare lună din intervalul 01.10.2013 – 31.12.2013 cu reducerea corespunzătoare a salariului.

SHARE

334 Responses

  1. FNDF afiliată la ANSF a luat atitudine și prin actul FNDF nr. DF/308/2013 după ce a prezentat mai multe observații la Măsurile pentru eficientizarea și restructurarea CNCF ,,CFR,,SA încheie prin : ,, Având în vedere cele prezentate vă rugăm să convocați cât mai urgent o întâlnire între conducerea CNCF CFR SA și organizațiile sindicale representative și semnatare a CCM pentru discutarea acestor aspecte. ,, .
    Felicitări Federației Naționale Drum de Fier pentru că luptați pentru membrii de sindicat! Puteți fi siguri că organizațiile sindicale afiliate la ANSF vor lupta tot timpul pentru membrii lor de sindicat! Și urmăriți organizațiile sindicale care s-au retras din ANSF și veți observa cât de mult au pierdut încrederea multora din membrii lor de sindicat …și ne referim la Federația Sindicatelor Ramurii Vagoane ( FSRV ) când a ieșit din Alianța Națională Sindicală Feroviară(ANSF ) și apoi sindicatele din Federația Sindicatelor Ramurii Vagoane ( FSRV) s-au afiliat la Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial ( FNFMC )…

  2. FNDF afiliată la ANSF a luat atitudine și prin actul FNDF nr. DF/308/2013 prezintă mai multe observații printre care și observația nr.10 :
    ,, Prevederile BVC aprobat la CN CF CFR SA pentru anul 2013 nu prevăd reducerea cifrei de personal. ,, .

  3. FNDF afiliată la ANSF a luat atitudine și prin actul FNDF nr. DF/308/2013 prezintă mai multe observații printre care și observația nr.8 :
    ,, Având în vedere sezonul rece care se aproprie și calamitățile naturale posibile considerăm că un motiv în plus pentru care reducerea de personal din activitățiile de linii și instalații propusă este total nejustificată. ,, .

  4. FNDF afiliată la ANSF a luat atitudine și prin actul FNDF nr. DF/308/2013 prezintă mai multe observații printre care și observația nr.2 :
    ,, Dimensionarea numărului de personal din activitatea de linii și instalații să se facă cu respectarea normelor de muncă și normativele de personal ținând seama de starea accentuate de degradare a componentelor infrastructurii. ,, .

  5. FNDF afiliată la ANSF a luat atitudine și prin actul FNDF nr. DF/308/2013 prezintă mai multe observații printre care și observația nr.1 :
    ,, Ne opunem vehement propunerii ca reducerea cheltuielilor să se facă pe baza reducerii de personal. ,, .

  6. Și este adevărat că nu trebuie să așteptăm să lupte frizerii si taximetristii pentru cauza salariaților CNCF CFR SA, ținând cont că în data de 18 septembrie 2013 la întâlnirea dintre Conducerea Privată a CNCF CFR SA și organizațiile sindicale reprezentative și semnatare de CCM s-au prezentat Măsurile pentru eficientizarea și restructurarea CNCF ,,CFR,,SA…

  7. Este adevărat că se scoate acum o locomotivă de la manevră din stația Grivița pentru că în anul 2013 s-au anulat deja 150 trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 în vigoare. Și este adevărat că nu trebuie să așteptăm să lupte frizerii si taximetristii pentru cauza salariaților SNTFC CFR Călători SA …

  8. Domnule AURELIAN cred că comentariul tău ar trebui să fie astfel :,,Astăzi se scoate o locomotive de la manevră din stația Grivița pentru că în anul 2013 s-au anulat deja 150 trenuri de călători ale CFR Călători din Mersul de Tren pe 2013 în vigoare. Luna viitoare se va scoate înca una locomotive de manevră din stația Grivița si tot asa anul ăsta se vor tot anula trenuri de călători ale CFR Călători și se vor scoate toate locomotivele de manevră ale Depoului de Locomotive București Călători din Stația Grivita și probabil tot așa se vor scoate din circulație toate locomotivele de manevră din tara si noi…..stăm si așteptam să ne înpingă cineva de la spate ca să luăm inițiativa ,de ce mâine nu oprim spontan activitatea ? De ce nu blocăm toata activitatea SNTFC,,CFR Călători,,SA ? NU AVEM DESTULE MOTIVE ? eu zic că sunt foarte multe motive . Ce așteptăm să lupte pentru cauza salariaților SNTFC CFR Călători SA frizerii si taximetristii ? Toti mecanicii de locomotivă și automotor de la drum trebuie sa fie alaturi de cei de la manevră pentru că acum se anulează și trenurile de călători ale SNTFC CFR Călători SA și locomotivele de manevră din stațiile de manevră ale SNTFC CFR Călători SA și în plus se micșorează și norma de lucru lunară la toți salariații SNTFC CFR Călători SA în 8 din cele 12 luni din anul 2013 și la fel și salariul lunar se reduce în 8 din cele 12 luni ale anului 2013 la toți salariații SNTFC CFR Călători SA. Asta este strategia lor ne decimează pe bucăti mărunte si treptat .Nu mai avem ce pierde oameni buni ne-au luat tot ,luptam cu fruntea sus sau murim umiliti in genunchi . De ce si pană când trebuie ca noi o armată de oameni să ne lăsăm călcati in picioare de acest DICTATOR de la SNTFC CFR Călători SA ? Nu mai avem curaj și nu mai avem demnitate ? ,, .

  9. ZIUAnews a semnalat o ,, Externalizare cu dedicaţie, astfel în ultima perioadă, managerul privat de la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei de la manevra staţiei CFR Bucureşti-Griviţa către operatorul de transport feroviar privat Grup Feroviar Român, deţinut de Gruia Stoica, dar fără personalul de locomotivă de la manevra staţiei. Astfel, în Depoul de Locomotive Bucureşti Călători el continuă campania furibundă de fabricare a dosarelor pentru consum nejustificat de motorină la locomotivele din staţia Bucureşti Griviţa. Ca atare, în fiecare zi sunt chemaţi să dea note de relaţii câte doi-trei mecanici de locomotivă despre care se bănuieşte că ar fura motorină, dar fără să existe vreo probă. Practic, Valentin Dorobanţu vrea să demonstreze că, din cauza furturilor, manevrele staţiilor CFR sunt nerentabile şi trebuie externalizate. Între timp, persoane din anturajul lui Gruia Stoica au început deja să contacteze persoane din Depoul de Locomotive Bucureşti Călători pentru un post T1 (Birou Exploatare). Trebuie subliniat că, prin externalizarea prestaţiei de manevră, orice staţie CFR poate fi blocată oricând de cel care o operează. Astfel spus, dacă manevra ajunge la GFR, firma lui Gruia Stoica poate decide în orice moment să stopeze ori să dea drumul la manevre în staţiile CFR pe care le controlează. Acelaşi scenariu ca la Bucureşti Griviţa se pregăteşte şi în celelalte staţii mari din ţară cum ar fi Braşov, Iaşi, Constanţa, Timişoara, Cluj, Mărăşeşti sau Galaţi. ,, .
    Eu le transmit mecanicilor de locomotivă de manevră din Stația Grivița stați uniți în jurul Președintelui SDLBC- Maxim Rodrigo Gabriel dacă vreți ca Manevra din Stația București Grivița să mai existe la CFR Călători. Tot pentru mecanicii de locomotivă de manevră din Stația Grivița consider că ar trebui să observe că pentru faptul că nu îi spun în față lui Costache Marin ce gândesc, le-a dispărut deja din cele 11 locomotive ,o locomotivă de manevră din stația București Grivița etc și dacă vor ca Manevra din Stația București Grivița să mai existe la CFR Călători trebuie să-l trimită la plimbare cât mai repede și stați cât mai uniți în jurul Președintelui FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel dacă vreți ca Manevra din Stația București Grivița să mai existe la CFR Călători. Nu uitați că Maxim Rodrigo Gabriel este și Președintele Alianței Naționale Sindicale Feroviare (ANSF). Întrebați-vă : Cine este Costache Marin ? Și încercați dumneavoastră mecanicii de locomotivă de manevră din Stația Grivița pentru dumneavoastră dacă puteți să vă nominalizați o situație în care domnul respectiv a făcut ceva bun pentru dumneavoastră fără să aibă un ,,PROFIT,, …Și ceilalți mecanici de locomotive trebuie să se întrebe : Cine este Costache Marin ? Și apoi să încercați dumneavoastră mecanicii de locomotivă de la SNTFC CFR Călători SA, pentru dumneavoastră, dacă puteți să vă nominalizați o situație în care domnul respectiv a făcut ceva bun pentru mecanicii de locomotivă de călători… Când spun ceva bun, mă refer la ce a făcut pentru menținerea Grupei Speciale, ce a făcut pentru schimbarea Ordinului de Ministru al Transporturilor ce prevedea serviciul maxim admis pe locomotive de 12 ore din care 5 ore timp inactiv etc. Și nu uitați FSTFR a avut un rol foarte important pentru menținerea Grupei Speciale și în schimbarea Ordinului de Ministru al Transporturilor ce prevedea serviciul maxim admis pe locomotive de 12 ore din care 5 ore timp inactive, în Ordin de Ministru al Transporturilor ce prevede serviciul maxim admis pe locomotive de 9 ore din care 2 ore de staționare pe locomotiva de remorcare a trenurilor de călători etc.

  10. Felicitări pentru ZIUAnews ce ,, a semnalat încă de anul trecut că actualul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, face jocurile operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, urmărind astfel să tragă pe linie moartă compania de stat. Ca urmare a acestor manevre, dar şi a managementului dezastruos al acestuia, pe adresa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, au sosit, în ultimele două săptămâni, o mulţime de reclamaţii şi sesizări, atât de la sindicate cât şi de la mai multe instituţii ale statului, cum ar fi Senatul României şi Consiliul Concurenţei.,,.

  11. Trebuie să știe toți salariații CFR-iști că ora exacta pentru organizațiile sindicale din CFR este site-ul https://www.fstf.ro, site de pe care ceferiștii află că mai există o organizație sindicală numită FSTFR care luptă pe toate fronturile cu factorii de decizie din Ministerul Transporturilor ca să mențină CFR Călători ca operator de transport feroviar de călători într-un an 2013 când a avut la conducere un Manager Privat-domnul Valentin Dorobanțu care a vorbit de rău atât angajații pe care i-a acuzat și sancționat disciplinar ca să arate că este SMART, dar și conducerea Societății din anul 2012 pe care nu a nominalizat-o, dar a precizat că în anul 2012 au fost datorii foarte mari pe care le-a făcut SNTFC,,CFR Călători,,SA și TARGHETUL său ca Manager Privat al acestei societăți este ca în anul 2013 să reducă cu 60% costurile societății din anul 2012…Mecanic (i)responsabil se întreabă: ,, Unul s-a dus. Oare cine urmează????????,, . Îi răspund eu Ceferistul responsabil că se zvonește din ce în ce mai mult că urmează Managerul Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA -domnul Valentin Dorobanțu.

  12. Mecanic (i)responsabil întreabă :Unul s-a dus. Oare cine urmează????????
    Trebuie să ști că ora exacta este site-ul http://www.fstf.ro, site de pe care ceferiștii au aflat cu mult înainte care le este viitorul și cu mult înainte de schimbările ce vor avea loc la Ministerul Transporturilor. Prima veste bună din anul 2013 a fost când s-a anunțat noul Ministru al Transporturilor-doamna Ramona Mănescu și a continuat cu demiterile unor ministri secretari de stat și cu veștile despre următoare demiteri ale managerilor privati de la unitățile feroviare de stat: CNCF,,CFR,,SA și SNTFC,,CFR Călători,,SA, dar și cu veștile că SNTFM,,CFR Marfă,,SA a reușit eficientizarea sa având la conducere un Manager Privat -domnul ALEXANDRU DRAGOȘ DRĂGHICI și că s-ar putea evita privatizarea acestei societăți.

    1. Oare, vă spune ceva OltChim???? Asemănare izbitoare.

    1. Bun. Unul s-a dus. Oare cine urmează????????

  13. Astazi o locomotiva luna viitoare inca una si tot asa anul asta toata grivita la anul va da toate manevrele din tara si noi…..stam si asteptam sa ne inpinga cineva de la spate sa luam initiativa ,de ce maine nu intrati in greva spontana ? de ce nu blocati toata activitatea dep.BC ? NU AVETI DESTULE MOTIVE ? eu zic ca sunt . Ce asteptam sa lupte frizerii si taximetristii pentru cauza noastra ? Toti mecanicii de la drum trebuie sa fie alaturi de cei de la manevra ,maine va venii si randul lor. Asta este strategia lor ne decimeaza pe bucati marunte si treptat .Nu mai avem ce pierde oameni buni ne-au luat tot ,luptam cu fruntea sus sau murim umiliti in genunchi . De ce si pana cand trebuie ca noi o armata de oameni sa ne lasam calcati in picioare de acest dictator ?nu mai avem curaj nu mai avem demnitate ?

  14. Aceste informatii sunt reale de 20 de ani,dar nimeni nu le-a luat in seama.Iar daca dep.B.C cedeaza manevra Grivita care este o sursa sigura de venit ,vrei nu vrei trenul trebuie manevrat ,salubrizat,dep.B.C se afla vizavi de statia grivita deci costul deplasari locom din depou in statie este aproape zero.Daca cedezi o sursa sigura de venit scuzatima dar ori esti TAMPIT RAU DE TOT ori esti afiliat cu cel care va lua manevra din statie si ai mari beneficii materiale ,iar noi santem si mai dobitoci daca lasam sa se intample asta. ESTE FARA CUVINTE.

  15. Jonyro, eu sunt de acord cu tine si eu am spus si mentin ”stoparea lucrului ”este singura solutie ,altfel nu ne baga nimeni in seama ,”salariul” este o mica atentie din partea managerului, acum este stapan si pe aceasta mica atentie ,daca el considera ca este prea mare si cu sprijinul a doi pupincuristi (mantescu si fratica) mai vine cu o zi CS (uite ca asa are el o erectie si mai face economie ),ati semnat conventii de esalonare ? ? perfect ,cu o mana va da cu alta va ia . Pentru ei se gasesc mereu bani, noi trebe sa ne multumim cu frimiturile ,de ce nu putem fi uniti si sa le aratam cine munceste pentru salariile lor grase ? ,si mai mult de atat trebuie sa ne simtim tot noi vinovati si sa stam cu capul plecat in fata lor . STOPAREA LUCRULUI ,mie persona mi-se rupe de toata sustinerea lui politica cu care se tot lauda ,noi cei marunti putem sa-i dam un sut in fund, cu singura conditie sa fim uniti ,daca ne este frica si zicem merci ca nu ne ia 2-3 sau 4 zile si ca ne mai primeste la munca pe mosia lui ,ne meritam soarta .

  16. – Ce a ajuns salariul în ziua de azi?
    – O mică atenţie din partea statului.

  17. vasile, 13 iunie 2013 16:41
    Raspunde

    Domnilor Valentin Dorobantu,ca si ceilalti salariati din ministerul tranaporturilor de la C.F.R. calatori ce face de banii aceia pe care ne meritat ii ia luna de luna? Ca si cei de la regionale. Un director de regionala de la Constanta stiti citi bani a luat ca lichidare? 10.800 LEI [ adica una suta opt milioane lei vechi ] plus avansul Este salariat de cel putin 15.000-20.000 Lei lunar. Sef Divizie LEONTE de la regionala Bucuresti ia lichidare 9.000-10.000 Lei + avans este salariat de 13.000-17.000 Lei lunar. Sef Serviciu Preda Sorin de la regionala Bucuresti ia salariul intre 8.000 si 9.000 lei lunar. Sef Birou tot pe aproape 6.500- 8.000 Lei lunar. Sefii de Gara,Sefii de statii,au salarile cuprinse intre 4.500- 6.500 Lei de fiecare. Nu mai punem ca fiecare are acjunctii lor secretarele lor, la fiecare regionala in parte la nr.8 regionale, + celelalte salariate care invirt hirtiile de la un birou la altul facindu-se ca muncesc, fiind amante ale sefilor, rudele de gradul 1, 2,sau 3

    1. DACA ACESTE INFORMATII SUNT REALE , ESTE FOARTE GRAV CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI , CUM SA IA LICHIDARE UN DIRECTOR LA CONSTANTA 10 800 LEI ?
      IMPOSIBIL …SINGURUL CARE ARE SALARIUL DE NABAB ESTE DOROBANTU , IN JUR DE 40 000 LEI LUNAR .
      DACA PUTETI DOVEDI ACEST LUCRU , SITUATIA ESTE CLAR PENTRU DNA.

  18. vasile, 13 iunie 2013 17:14
    Raspunde

    Vedeti domnilor unde este infractionalitatea ? Sus la smecherii de la birouri. Nu la salariatii de jos care face toata treaba caii ferate, si acestia putini ramasi la numar. Si ma refer in mod expres la Seful de Tren,care are 1.179 lei la clasa 23,si are atitea functii cumulate pe linga functia lui la nr.8 functii numai de siguranta circulatiei + alte 9 functii care nu este la sig. circulatiei, toate insumate rezulta 17 functii intruna singura, si conductorul de tren cu 10 functi la un salariu de 1.120. Din acesti bani se ia 5% sau 10% pe o luna, doua, sau trei, pt. ca nu ai ca nu esti capabil sa aduci calatorii de pe strada, de la autobuze, de la casele de bilete sa le dai amenda sa-ti faci acel targhet impus de smecherii sus pusi care ne ameninta ca ne da afara pt un calator fara bilet, tot sa-si pastreze scaunele calde si bine platite.Noi induram toate josniciile calatorilor noi reprezentam C.F.R in fata calatorilor cu bune cu rele.Pt.atitea functii nu avem spor de cumul de functii

  19. flotila cfr, 14 iunie 2013 22:35
    Raspunde

    Voi ati scris aici cat salariu ia dorobantu dar de ce nu scrieti si cat primesc directorii de subunitati ? Poi va zic eu ca primesc ( cu tot cu sporuri) cam in jur de 12000 de roni lunar, si sant vre-o 3 astfel de directori in fiecare subunitate ( Craiova, Timisoara, Cluj, etc) si pe langa astea mai fac si afaceri dubioase cu tot felul de firme care capuseaza cfr-ul , in special cu cele de salubrizare

    1. Daca fac afaceri dubioase le fac cu acordul tacit al managerului “performant” si al directoarei de achizitii “in totalitate legale” nu fac de capul lor , in schimb le fac in avantajul lor.
      Oare nimeni nu se autosesizeaza ,traim cu speranta ca nu o sa le mai mearga mult si vor plati toate “furaciunile” ?

  20. -cfr-ul se duce dracu si noi ne ducem la ZILELE FEROVIARE , si mai ne si laudam cu asta
    -acu sa vezi , ca se rezolva toate , c-am fost la ZILELE FEROVIARE
    -oricum ramin la parerea ca singura solutie pentru redresarea cfr-ului este GREVA ,am mai spus asta si vad ca nimeni nu se pronunta nici pro nici contra , frica e mare , mie unul nu mie frica , nu mai am nimic de pierdut , prietenii stiu de ce
    -m-astept la replici dure pentru ce-am postat mai sus ,din partea unor asazisi cfr-isti care posteaza pe acest site

  21. La ZILELE FEROVIARE din 08.09.2013 și din 09.10.2013 au participat : Ștefan Roșeanu,Jean-Eric Paquet, Philippe Citroen,Anton Schrag,Libor Lochman , Peter Sorger,Cesare Brand,Ivan Petrov, Benoit Chevalier,Chris Nash, Anzor Glonti,Pierre Messulam,Gabriel Stanciu , Aristotelis Naniopoulos, Gilles Peterhans,Peter Wolters, Michael Robson,Stephane Ouaki,Klaus Riessberger, Mirko Maksimovic, Wiktor Szydarowski,Martin Erlinger, Nedim Begovic ,Ioan Buciuman,Chris Nash,Tomasz Pisarek,Paul Brown,Gilles Saussine,Jean Nicolaos,Kenneth Gavin, Andreas Schobel,Ivan Petrov, Axel Schuppe, Deda Djelovic, Victor Rebets,Christophe de Korver,Friedrich Macher,Roberta Calcina, Ivan Leskovic, Laszlo Mosoczi, Ivan Khodov,Simeon Ananiev, Gerard Lammers, Trevor Garrod, Drazen Ratkovic,Hiroyuki Watanabe, Carmen Filipescu, Gabriel Mocanu, Nicolae Dragu, Ion Dedu, Georg Lewandowski,Octavian Udriște, Ciprian Barna, Țăranu Gabriel, Dumitru Cornel Laurențiu, Maxim Rodrigo Gabriel, Valentin Dorobanțu(în 08.10.2013),Robert Niță(în 08.10.2013),Marinescu Ștefan (în 08.10.2013), Frățică Gheorghe(în 08.10.2013) , Mare Grigore(în 08.10.2013) etc.

  22. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 domnul Manager Hiroyuki Watanabe a precizat că în Japonia întârzierile pe trenurile de călători sunt de 30 secunde și cea mai mare întârziere este de 1,1 minute și a mai precizat că la Calea Ferată Japoneză în ultimii 26 de ani a scăzut numărul angajaților de la 80.000 angajați la Calea Ferată la 60.000 angajațiși că din 1987 și până în prezent prețul biletelor este același. Domnul Manager Hiroyuki Watanabe a mai precizat că în Japonia este reglementat că operatorul de transport feroviar de călători de stat să aibă MONOPOLUL. Domnul Manager Hiroyuki Watanabe a mai precizat că în Japonia întreținerea infrastructurii are loc permanent, Siguranța Circulației se înbunătățește continuu și trenurile de călători sunt dotate cu sisteme de avertizare ce indică obstacolele ce apar și s-au introdus și sisteme de monitorizare a fenomenelor natural. Domnul Manager Hiroyuki Watanabe a mai precizat că în Japonia a avut loc optimizarea transportului feroviar de călători și astfel a crescut volumul de trafic și au crescut continuu numărul pasagerilor pentru că transportul feroviar de călători pentru navetiști se face cu frecvența prin care se asigură ca la fiecare 3 minute în zona metropolitană Tokio să treacă un tren de navetiști și astfel s-a ajuns la 17.000 de călători navetiști/zi și în aceste condiții operatorul de transport feroviar de călători nu are datorii .

    1. Domnu Gabriel, de ce pomenim de Japonia care este la mare distanta de noi si domnii “manageri” nu vad cum se poate rentabiliza o companie de transport calatori decat prin taieri de salariu, desfaceri de contracte de munca si alte penalizari. De ce,nu pomenim de Germania, al carei operator de transport calatori – DB – care face parte dintr-un mare concern, a gasit diferite metode conexe pentru rentabilizare si extindere la nivel european. Acesta ofera calatorilr servicii de turism, inchirieri auto si chiar biciclete, transport auto cu autocare proprii in caz de necesitate sau acolo unde trenul nu ajunge. Sa nu mai zic, de micile suveniruri care sunt gasite in magazinele proprii, la preturi modice. Referitor la siguranta circulatiei, legislatia este foarte drastica. Nu au voie persoanele straine sa intre in zona de siguranta feroviara, amenzile sunt destul de mari, zona este precis delimitata si controlata efectiv de politia feroviara a companiei sau mai bine zis, al CONCERNULUI ( http://www.deutschebahn.com/de/konzern/geschaeftsfelder/dbdienstleistungen_/2228610/sicherheit.html )
      DB SHENKER, nu este decat o sucursala a marelui concern de transport german, unde actionar unic, este statul German.
      http://www.bahn.de/p/view/index.shtml

  23. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 , domnul Drazen Ratkovic a arătat că în Croația se pregătește de către Guvern un Contract de Prestări Servicii Publice pe 10 ani și a precizat că Croația este Stat membru UE din anul 2013 și în prezent toate investițiile sunt acum îndreptate spre Calea Ferată pentru că până acum la fel ca și în România doar 5% din investiții au fost îndreptate spre Calea Ferată,iar restul investițiilor erau îndreptate spre autostrăzi și drumuri.

  24. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 ,Doamna Director Carmen Filipescu care până în anul 2013 a fost Director la SNTFC,,CFR Călători,,SA , iar acum este Director la REGIOTRANS, a arătat că pentru un TUI mai mare va fi necesar compensații mai mari și a precizat că neajunsurile din sistemul feroviar de călători sunt datorate lipsei finanțării sau finanțării insuficiente a infrastructurii feroviare, precum și datorită compensării insuficiente a operatorilor de transport feroviar de călători. A precizat că compensarea deficitară a dus la datorii nereale ale operatorilor de transport feroviar de călători. Aflând cu întârziere că Doamna Director Carmen Filipescu nu mai este în prezent la SNTFC,,CFR Călători,,SA , pe această cale , cei drept cu întârziere, îi mulțumim pentru activitatea pe care a avut-o la SNTFC,,CFR Călători,,SA și o rugăm să nu uite niciodată că a lucrat la SNTFC,,CFR Călători,,SA.

  25. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 , domnul Manager Nicolae Dragu a vorbit despre provocările din partea constructorilor la care trebuie să facă față aceștia, de exemplu la trenurile de Metrou construite de Alstom acestea au fost pregătite să tracă la sistemul de circulație fără conductor prin construirea de trenuri care în întregime sunt automatizate sau de trenuri pregătite pentru a fi echipate cu sisteme de conducere fără conductor.

    1. Exista asa ceva in Germania – Nurenberg dar, pe distanta scurta. Viteza de circulatie este constanta, nu exista restrictii de viteza sau limitari. Costurile de realizare sunt enorme, ceea ce statul roman nu le poate aloca acum sau in viitorul apropiat ( 5-10 sau 15 ani ).

  26. Foarte frumos management avem din partea domnului SMART!!! Cu stupoare am aflat azi, ca azi 09.10.2013 la Depoul B.C s-a trimis telegrama pentru scoaterea de pe piata de manevra din statia Bucuresti Grivita, a inca una bucata locomotiva DHC, incepand cu data de 15.10.2013…. Deci pana la urma chiar se urmareste a lua prestatia din Grivita de catre GFR sau alti operatori…. La drum, mecancii nu isi fac norma, urmeaza la manevra…. Fratilor, FALIMENT sau INSOLVENTA scrie pe noi!!!

  27. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 s-a precizat că fără investiții mari în infrastructura feroviară existent operatorilor de transport feroviar de călători este periclitată. S-a arătat că peste tot unde în infrastructura feroviară nu s-a investit ca și în România , trenurile de călători au întârzieri mari și duratele de deplasare cu trenul pe aceeași distanță cresc de la an la an. S-a vorbit foarte mult de INTEROPERABILITATE ce este și PILONUL tehnic al Pachetului IV European. S-a arătat că pentru a avea INTEROPERABILITATE trebuiesc investiții suficiente în întreținere, reabilitare și modernizare infrastructură feroviară urmate de investiții suficiente în materialul rulant al operatorilor de transport feroviar de călători. S-a arătat că fondurile insuficiente pentru infrastructura feroviară îi scade continuu calitatea acesteia și, de asemenea, scade continuu calitatea serviciilor prestate de operatorii de transport feroviar de călători și în același timp scad și veniturile lor de la călătorii care se mută pe transportul rutier. S-a arătat că prin acordarea compensației insuficiente apar pierderi la operatorii de transport feroviar de călători și se reduc drastic volumul serviciilor operatorilor de transport feroviar de călători.

  28. La ZILELE FEROVIARE în 09.10.2013 s-a precizat că sunt țări, precum Ungaria etc., în care Contractul de Prestări Servicii este multiannual ( în Ungaria este pe 10 ani cu prevederi ferme fără posibilitatea de a se modifica annual ) . În România deși HG 74/2012 prevedea același volum de trenKm în pachetul minim social pentru SNTFC,,CFR Călători,,SA și în anul 2012 și în anii 2013,2014 și 2015, în anul 2013 prin HG 78/2013 volumul trenKm al SNTFC,,CFR Călători ,,SA în pachetul minim social a fost modificat de la 57,5 milioane trenKm la 49 milioane trenKm.

Share:

Alte articole