Răspunsul MINISTERULUI TRANSPORTURILOR în urma analizei problemelor care au stat la baza MITINGULUI de protest din 26.07.2013 organizat de F.S.T.F.R.

În data de 02.09.2013 F.S.T.F.R. a primit răspuns de la Ministerul Transporturilor prin actul nr. 33045/20.08.2013 referitor la problemele care au stat la baza protestului F.S.T.F.R. din data de 26.07.2013 prin care se precizează că SNTFC “CFR Călători” SA în urma analizei problemelor care au stat la baza protestului din 26.07.2013 ne face cunoscut că:

– În anul 2013 SNTFC “CFR Călători” SA nu a efectuat concedieri colective de personal;

– SNTFC “CFR Călători” SA nu are dreptul și nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale;

– În perioada 1998-2012 nivelul subvenției alocate SNTFC “CFR Călători” SA fie nu a acoperit diferențele dintre costurile reale și veniturile realizate ca urmare a tarifelor practicate, fie nu a permis realizarea unei cote de profit de 3%;

– În Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC “CFR Călători” SA aprobat prin HG nr. 74/2012 pentru anul 2013, se prevedea o compensație de 936 milioane lei de la bugetul de stat aferentă unei valori a indicatorului trenKm de 57,5 milioane. Ulterior, mai exact în martie 2013 se semnează de către Ministerul Transporturilor și SNTFC “CFR Călători SA” Actul Adițional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA aprobat prin HG nr. 78/2013, act aditional prin care se modifică…….volumul de trenKm la 53 milioane compus din 49,2 milioane trenKm în interiorul pachetului minim social și 4 milioane trenKm în afara pachetului minim social;

– Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC “CFR Călători” SA nu prevede alocarea de sume de la bugetul de stat pentru realizarea principalelor proiecte de investiții necesare a se promova pentru transportul feroviar de călători;

– Prin HG 495/2013 , s-a aprobat BVC pentru anul 2013, cu o subvenție alocată de 935,9 milioane lei, față de o compensație necesară de 1510 milioane lei, conform actului aditional la Contractul de Servicii Publice aprobat prin HG nr. 78/2013.

 

 

SHARE

110 Responses

  1. dupa cum bine ati vazut sau ati fost informati simbolul DEP BC a fost dus la muzeu , apai va scriu eu ca locomotiva FSTFR no sa fie dusa nici la muzeu si nici no sa fie trasa pe linie moarta acesta locomotiva va functiona non stop si fara PTH3 si fara sa alimenteze si fara alte rotite ajutatoare de la alte locomotive (FNFM/C FMLR ETC ) si sa le fie cu bagare de seama ca noi vom fi fruntea MECANICUL DE LOCOMOTIVA si AUTOMOTOR cu al nostru presedinte MAXIM RODRIGO GABRIEL si sa nu creada cineva (dusmani ) ca FSTFR a disparut….

  2. Atitudine buna d-le STRATEGUL :,,UNITI, SALVAM, SNTFC ”…..
    D-LE LUCIAN .. eventual personajele mentionate de tine ne chema in Liga pensionarilor pe care o vor infinta …curand ..

  3. Doamnelor, domnilor, după cum puteți vedea la știri, societatea Românească se mișcă; se mișcă și colegii de la metrou; noi ce facem? ce așteptăm?să ne rezolve alții treburile? Ei, asta n-o s-o vedeți.Treziți-vă, că altfel…
    Că altfel, ne va chema dl. Măntescu și dl.Frățică, la miting, să pichetăm Ministerul de Finanțe, pentru finanțarea șomajului, salarilor compensatorii(care de altfel nu se dau la Marfă și pentru care au pichetat 1 săptămână întregă) și la SNTFC. Asta vă doriți?
    Trezițivă.
    Părerea mea contează.

  4. http://www.ziuanews.ro/stiri/aranjamentele-regizate-in-spatele-ramonei-manescu-de-oamenii-lui-fenechiu-103469
    Adevărul este că acest ministru se mișcă cam încet. Dacă vrea întradevăr ca treaba să meargă, ar trebui să ceară ajutorul FSTFR. Fără falsă modestie, după cum faptele ne recomandă, este singura Federație care dorește ca SNTFC-ul să existe și nu oricum, ci să fie o Companie în care să muncim și cu care să ne mândrim.
    Doamnă Ministru, dacă vrei întradevăr un transport de calitate, atunci FSTFR este un partener de încredere.

  5. ww.ziuanews.ro/stiri/aranjamentele-regizate-in-spatele-ramonei-manescu-de-oamenii-lui-fenechiu-103469

  6. La ultimul Miting de protest din anul 2013 organizat de FSTFR la care din cei 3500 de membrii de sindicat ai FSTFR ce sunt și salariați ai CFR Călători au fost doar 350 de oameni . Este adevărat că CFR Călători are cca.14 mii de salariați și că toți sunt supărați pe Conducerea Privată a CFR Călători pentru anulările celor 150 de trenuri de călători/zi ale CFR Călători în anul 2013 ,iar dacă veneau 10% din toți salariații de la CFR Călători la Mitingul din 26.09.2013 ar fi fost în loc de 350 oameni prezenți circa 1400 de oameni prezenți la Mitingul de Protest , dacă veneau 20% din toți salariații de la CFR Călători la Mitingul din 26.09.2013 ar fi fost în loc de 350 oameni prezenți circa 2800 de oameni prezenți la Mitingul de Protest ,dacă veneau 30% din toți salariații de la CFR Călători la Mitingul din 26.09.2013 ar fi fost în loc de 350 oameni prezenți circa 4200 de oameni prezenți la Mitingul de Protest … și la fel cred și eu ca și domnul Iocan că ne merităm soarta pentru că deși toți suntem nemulțumiți de anulările trenurilor de călători din 2013 ale CFR Călători și foarte mulți suntem nemulțumiți și de conducerea privată a CFR Călători din anul 2013, așteptăm însă doar pe FSTFR să facă ceva pentru noi toți și în această situație sunt chiar și unii membrii de sindicat ai FSTFR…

  7. Orcum, situatia actuala de la C.F.R. Calatori nu ma surprinde. Odata ce la ultimul miting facut de FSTFR au fost doar 300 de oameni din cca.14 mii ,eu cred ca meritam soatra.De ce credeti ca de la marfa se fac disponibilizari? Simplu, dau afara de la C.F.R.Marfa si personalul o sa fie angajat la G.F.R. in conditiile inpuse de ei. Fara grupa pentru mecanici de locomotiva si cu salariile care sunt la ei. Cat despre C.F.R.Calatori “Este preconizat (de catre actuala conducere PRIVATA) pentru anul 2020 ca C.F.R.Calatori sa transporte 0 pasageri si ca urmare cheltuielile sa fie reduse cu aproximativ 100%, o realizare pe care trebuie sa o recunoastem este de exceptie, si incasarile sa creasca cu 35,6% ca urmare a scumpiri biletelor datorita cresteri ratei inflatiei.”Un comentariu ironic……
    Dar, se pune intrebarea ca intr-un viitor apropiat bugetul de stat sa nu poata asigura conpensatia de 80%, atunci firmele private o sa faca munca voluntara pentru calea ferata? Mentionez ca , cu actuala compensatie de la buget, C.F.R.Calatori face munca voluntara daca tinem cont de zilele CFS acordate si care se vor mai acorda in viitor.
    Intrebarea mea este: de ce la firmele private care iau 83% subventie de la stat nu se taie o zi lucratoare pe luna? ba din contra, salariile lor au crescut.

  8. Azi 16.09.2013 la Știrile de la ora 19.00 de la DIGI 24 și la următoarele Știri de la DIGI 24 -va fi interviul Președintelui FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel în care se precizează că FSTFR ar vrea să vadă cum plătesc și transportatorii de călători rutieri Taxă de Utilizare Infrastructură Rutieră la fiecare drum pe care îl fac pe infrastructura rutieră așa cum transportatorii feroviari de călători plătesc pentru fiecare tren de călători care circulă pe o secție de circulație Taxă de Utilizare Infrastructură Feroviară .

  9. Azi 16.09.2013 la Știrile de la ora 19.00 de la DIGI 24 și la următoarele Știri de la DIGI 24 -va fi interviul Președintelui FSTFR-Maxim Rodrigo Gabriel despre subfinanțarea continua a Infrastructurii Feroviare Române și despre compensația acordată CFR Călători mult mai mica decât compensația necesară, despre concurența neloială a opertorilor de transport privati feroviari și rutieri în raport cu CFR Călători , despre secția București-Constanța care deși reabilitată este nepăzită și cu stația Ciulnița și stația Fetești nereabilitate și cu Podurile Dunărene pe care sunt în continuare restricții de viteză , dar și despre anumite secții de circulație neinteroperabile pentru care dacă Guvernul României și Ministerul Transporturilor nu se implică vor dispare ca și cele două foste locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători care erau un simbol al acestui Depou de Locomotive etc.

  10. Referitor la comentariul : ,,Una din celelalate măsuri luate în luna septembrie 2013 de conducerea privată a CFR Călători a fost aceea ca cele două locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători să fie duse la MUZEU. ,, .
    Pot să vă spun că nu este completă, în sensul că cele două locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători sunt ale proprietarului CENAFER , iar SNTFC,,CFR Călători,,SA a solicitat la CENAFER ca acesta să plătească CHIRIE pentru cele două locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători și în aceste condiții cum era și normal CENAFER și le-a luat și le-a dus la MUZEUL ȚĂRANULUI pentru una lună și jumătate urmând ca ulterior să le ducă la MUZEU la celebra Linie 14 din București.
    Pe scurt despre Simbolul celui mai cunoscut Depou de Locomtive de Locomotive de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, respectiv cele două foste locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători , tot Poporul Român trebuie să știe că din grija conducerii private a CFR Călători și a măsurilor pe care le-au luat de a cere CHIRIE pentru ele că sunt în poarta principală a Depoului de Locomotive București Călători, acestea au fost transferate de proprietar la MUZEUL ȚĂRANULUI…

  11. Aș vrea să le transmit mecanicilor de locomotivă de la SELC Teiuș că dânșii pot fi examinați la CENAFER Cluj cu SOLOMON XXI și nu neapărat la CENAFER Brașov, trebuie doar să existe o colaborare între instructorul Regional de la STFC Brașov și domnul Cârnat Călin de la CENAFER Cluj pentru a fi înscriși în rubrica ,,Examinare la CENAFER Cluj,, . Mă întreb și eu ,, Când oare se va gândi cineva și la CEFERIȘTI și la condițiile lor de muncă și la salariile lor lunare ??? ,, .

  12. Ceferiștii de la CFR Călători sunt și cu salarii micșorate în 2013 și plimbați pe drumuri pentru a fi examinați la CENAFER cu SOLOMON XXI și dăm un exemplu : cei 60 salariați mecanici de locomotivă de la SELC Teiuș în loc să dea examenul la CENAFER Cluj unde durata deplasării este de 1 oră și 45 minute dus și 1 oră și 45 minute întors și examinarea ar dura cu tot cu deplasare cel mult o zi și ar putea fi examinați 15-20 salariați pe zi vor fi trimiși la CENAFER Brașov unde durata deplasării este 6 ore dus și 6 ore întors trebuind cel puțin 2 zile pentru deplasare și examenul propriu-zis cu asigurare odihnă la dormitorul Depoului de Locomotive Brașov și din această cauză nu pot fi scoși din programul de lucru lunar pentru susținerea examenului decât cel mult 4 salariați pe zi. Când oare se va gândi cineva și la CEFERIȘTI și la condițiile lor de muncă și la salariile lor lunare ???

  13. Prima măsură luată de conducerea privată a CFR Călători pentru luna septembrie 2013 a fost majorarea, în medie, cu 10%, a prețului biletelor de tren, începând cu 1 septembrie.
    Una din celelalate măsuri luate în luna septembrie 2013 de conducerea privată a CFR Călători a fost aceea ca cele două locomotive de la intrarea principală din Depoul de Locomotive București Călători să fie duse la MUZEU.
    O altă măsură luată în luna septembrie 2013 de conducerea privată a CFR Călători se vorbește că va fi din nou micșorarea salariului lunar al salariaților prin metoda 1 zi de CS pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2013.
    O altă măsură luată în luna septembrie 2013 de conducerea privată a CFR Călători se vorbește că va fi o evaluare a conducerilor STFC-urilor ce se va efectua în 17 și 18.09.2013 la SNTFC,,CFR Călători,,SA etc.

  14. Simbolul celui mai cunoscut Depou de Locomtive de Locomotive de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, respectiv cele două locomotive de la intrarea principală în Depoul de Locomotive București Călători, a fost dus la MUZEU.
    Domnule Manager Privat al SNTFC,,CFR Călători,,SA-Valentin Dorobanțu să înțelegem că astfel va fi totuși un loc sigur care să aducă aminte Poporului Român de SNTFC,,CFR Călători,,SA ???

  15. “Cu toate că CFR Călători a scos din circulaţie, în acest an, 150 de trenuri de pe sectoare considerate neprofitabile, rezultatele financiare obţinute până în prezent arată că managerii companiei ar putea decide anularea unor noi rute, susţin sindicaliştii. Aceştia afirmă că circulă zvonuri potrivit cărora alte zeci de trenuri de călători ar putea fi anulate chiar din această lună.

    Traseele abandonate de CFR Călători sunt preluate de către operatorii feroviari privaţi, respectivi concurenţii companiei de stat, iar aceştia le fac imediat profitabile, primind şi subvenţie de la stat.

    „CFR Călători a desfiinţat 150 de trenuri în 2013, deşi anul trecut s-a înregistrat un număr mediu de 71 de călători plătitori pe fiecare trenîn circulaţie, faţă de 30 de călători plătitori cât au avut operatorii privaţi. Anul acesta, prin reducerea prestaţiei la CFR Călători, numărul de călători plătitori pe tren/kilometru va scădea la 38.

    Ne întrebăm ce se va întâmpla în 2014, dacă CFR Călători va decide să reducă şi mai mult numărul trenurilor, considerând că sunt nerentabile?”, ne-a declarat Maxim Rodrigo, liderul Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. El a precizat că pe rutele închise circulau numeroase trenuri cu grad ridicat de utilizare, respectiv trenuri navetă pentru elevi, studenţi, diferite categorii de salariaţi, trenuri sociale (acolo unde nu există şosele directe), trenuri care au circulat dintotdeauna între diferite zone ale ţării, precum şi trenuri Regio care făceau legătura cu trenurile de rang superior care circulă pe magistralele principale”

  16. Referitor la interviul ,,tv”al d-lui mantescu :,, am primit telefoane de amenintare cu….” sincer la anul la care face referire d-nul in cauza facea ceva munca sindicala deoarece nu reusise sa-i traga scaunul … stiti cui ???.Prieteni stiu de ce !
    ACUM ASTEPTAM ACORDUL DE C.S. PENTRU LUNILE URMATOARE SI SUNT SIGUR CA D-UL mantescu va semna (la cati oameni are la SNTFC )
    TIMISOARA TREZESTETE

  17. ,,O scrisoare deschisa, catre un coleg si amic.
    Pe aceasta cale am ocazia de a imi exprima un punct de vedere la care pot subscrie si alti cetateni ai acestei tari. Sunt foarte indignat de atitudinea si comportamentul domnului Director General Valentin Dorobantu de la SNTFC,,CFR Călători,,SA legat de modul in care gestioneaza activitatea de exploatare a operatorului national de calatori, prin anularea unor trenuri de calatori de diferite ranguri din graficul anual de circulatie. Aceasta este forma de nemultumire pe care o manifest pe aceasta cale eu fiind unul din colegi săi de facultate si amic pot spune in limitele respectului reciproc. Ma deranjeaza modul de abordare si implicare a sa in actul managerial, faptul ca nu are o atitudine responsabila vis a vis de nivelul de salarizare pe care il are pentru domeniul de cale ferata pe care il gestionează, adica sa facă toate demersurile pentru a atrage calatorii la utilizarea la capacitate maxima a materialului rulant pe care il are societatea nationala de transport feroviar de calatori. Dar nu are cum sa vada acest lucru pentru umilul motiv ca nu are specialitatea tehnica feroviara care sa permita o viziune de ansamblu asupra a ceea ce inseamna operatorul national de transport feroviar de calatori, adica calatorul se foloseste de materialul rulant special construit si dotat special pentru transportul acestuia, dar dânsul nu are aceasta competenta, o spun cu parere de rau. In contextul in care sistemul feroviar ramanea in forma fostului SNCFR tot nu avea capacitatea de a gestiona pe partea de exploatare materialul rulant de cale ferata, ci numai pe partea comerciala, tocmai de aceea se confirma ca din punct de vedere comercial are pierderi operatorul national de calatori, ceea ce ma face sa cred ca a fost promovat ca manager privat la fel cum draga colega ai fost promovat prima data director in cadrul operatorului national de transport feroviar de calatori de cineva din zona Galati, in numele si in spiritul prieteniei care a avut-o cu tatal tau, care avea o vorba ,,mare om – mare caracter’’, ceea ce la tine cu parere de rau nu se regaseste.
    Eu îi fac o propune in direct domnului Director General Valentin Dorobantu de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, daca intradevar ai capacitatea de a fi din categoria managerilor de top pleaca de la zero din activitatea pura care este exploatarea de material rulant, care presupune sa cunosti constructia, reparatia, intretinerea acestuia, adica se te intorci la ,,origini’’ intr-un depou de locomotive, rame, revizii de vagoane pentru că acestea sunt elementele pe care se bazeaza functionarea societatii nationale, altfel ar trebui sa-ti dai demisia de onoare.
    Daca nu are curajul sa ia aceasta hotarare, atunci vin cu alta propunere mai apropare de conceptul prin care a fost promovat, in sensul ca cei care l-au numit in fruntea SNTFC ,,CFR Calatori’’ SA prin acordul ministrului transporturilor sa solicite domnului Director General Valentin Dorobantu ca la sfarsitul fiecarui an calendaristic pe parcursul celor 4 ani cat dureaza mandatul, ca la SNTFC,,CFR Călători,,SA să demonstreze că există profit la societatea pe care o manageriază pe fiecare an calendaristic.
    Eu îi precizez ca poate sa-l realizeze chiar și cu urmatorul amendament: fara disponibilizari colective, sau de alta natura, daca are capacitatea intelectuala sa o facă.
    Daca nici aceasta varianta nu îi este pe plac îi mai propun, sa nu mai accepte salariul acesta de manager privat și sa activeze in functie fara a beneficia de foloase materiale – salariul si sa facă actul de conducere pe salariul care l-au avut și ceilalți foști Directori Generali la SNTFC,,CFR Călători,,SA, in numele calatorilor care beneficiaza de serviciile operatorului national de transport feroviar de calatori.
    In speranta ca a inteles aceasta nemultumire, vă anunt ca sunt persoane dispuse, dintre care una in persoana mea care este dispusă sa accepte o astfel de abordare, ma refer la ultima parte a scrisorii, pentru a putea face aceasta societate national profitabila in interesul poporului roman si nu in interesul unor grupuri de interese, in acest sens voi face publica aceasta scrisoare si o voi indruma tuturor factorilor politici de decizie si nu numai, si ma voi adresa si comisiei europene. ,, .

    1. EU CRED CA CERETI PREA MULTE DE LA UN FRUSTRAT , AROGANT CARE CONJUNCTURAL SI TOTAL NEPOTRIVIT A FOST “UNS” (STITI TOTI CUM) MANAGER PRIVAT LA O SOCIETATE DE STAT STRATEGICA , UNDE EL , CU SINCERITATE , CREDE CA ESTE MOSIA LUI SI A GASTII LUI , POATE SI NU INTAMPLTOR, CHIAR SI A FAMILIEI LUI !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. Revenim la un Comentariu :
    ,, Apogeul ineficienței manageriale privind transportul feroviar de călători a fost atins în timpul Ministrului Transportului-domnul Relu Fenechiu, care a pus în fruntea SNTFC „CFR Călători” SA pe domnul Valentin Dorobanțu ca Manager Privat care nu înțelege că trenurile de călători ale CFR Călători nu sunt o pierdere și pe care le anulează nejustificat și spunem nejustificat pentru că managerii de la operatorii privati le consideră rentabile .
    Dorobantule , esti “liber” sa pleci , ne-ai demonstrat tot ce poti. ,, .

  19. Toți ceferiștii vorbesc că noul Ministru al Transporturilor l-a dat afară pe Secretarul de Stat- domnul Cristian Ghibu. Suntem siguri că veți merge până la capăt…Vrem să fie: Șah și Mat !!!

  20. Felicitari D.nei Ministru Mănescu pentru schimbarea în bine pe care o face sistemului feroviar …
    Suntem siguri că veți merge până la capăt…Vrem să fie: Șah și Mat !!!

  21. În răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor în urma analizei de către SNTFC CFR Călători SA a motivelor unuia dintre Mitingurile de Protest din anul 2013 organizate de FSTFR se preciza că :,,Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC “CFR Călători” SA nu prevede alocarea de sume de la bugetul de stat pentru realizarea principalelor proiecte de investiții necesare a se promova pentru transportul feroviar de călători. ,, . Pe noi ne interesa de ce acum când avem Manager Privat la CFR Călători, acesta-domnul Valentin Dorobanțu- nu a luptat să se prevadă în anul 2013 alocarea de sume de la bugetul de stat pentru CFR Călători pentru realizarea principalelor proiecte de investiții necesare a se promova, deoarece Managerul Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu provine din interiorul conducerii CFR Călători și cunoaște deci foarte bine ce era necesar pentru a promova transportul feroviar de călători al CFR Călători …

  22. În răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor în urma analizei de către SNTFC CFR Călători SA a motivelor unuia dintre Mitingurile de Protest din anul 2013 organizate de FSTFR se preciza că :,,În perioada 1998-2012 nivelul subvenției alocate SNTFC “CFR Călători” SA fie nu a acoperit diferențele dintre costurile reale și veniturile realizate ca urmare a tarifelor practicate, fie nu a permis realizarea unei cote de profit de 3%,, .
    Ne punem întrebarea SNTFC,,CFR Călători,,SA de ce a aceptat ca și în anul 2013 subvenția aprobată să fie din nou mult mai mică decât cea necesară??? Să nu uităm că: ,, Prin HG 495/2013 , s-a aprobat BVC pentru anul 2013, cu o subvenție alocată de 935,9 milioane lei, față de o compensație necesară de 1510 milioane lei, conform actului aditional la Contractul de Servicii Publice aprobat prin HG nr. 78/2013 ,, .

  23. În răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor în urma analizei de către SNTFC CFR Călători SA a motivelor unuia dintre Mitingurile de Protest din anul 2013 organizate de FSTFR se preciza că : ,,În anul 2013 SNTFC “CFR Călători” SA nu a efectuat concedieri colective de personal. ,,. Așteptam să se spună în răspunsul primit de FSTFR de ce pentru salariații CFR Călători în anul 2013 nu s-au găsit bani de salarii lunare întregi și a trebuit micșorarea salarilor lunare în lunile februarie, martie, aprilie,mai și iunie 2013 și la fel de ce trebuie micșorarea salarilor lunare în lunile octombrie, noiembrie și decembrie 2013 , în condițiile în care pentru Managerul Privat al CFR călători -domnul Valentin Dorobanțu se găsesc bani pentru salariul său lunar de 9000 EURO/lună în ambele perioade menționate ale anului 2013…

  24. Știm cu toții că nu este adevărată afirmația că : ,,SNTFC “CFR Călători” SA nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale . ,, și un exemplu din care se poate observa că nu este așa este cel din comparația între cele două Alianțe Sindicale din Calea Ferată Română, respectiv Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare ( deși avea doar 1000 salariați de la CFR Călători membrii de sindicat ai AFTF nu a avut din partea CFR Călători nici cerere de intervenție la Dosarul de reprezentativitate al acestei organizații sindicale și nici Recurs făcut de CFR Călători la Sentința Civilă de reprezentativitate, ba mai mult a fost primită la negocierea CCM cu certificat de grefă pentru că nu fusese redactată Sentința Civilă de reprezentativitate , în timp ce Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) deși avea 3500 de salariați de la CFR Călători membrii de sindicat ai săi a avut din partea CFR Călători și cerere de intervenție la Dosarul de reprezentativitate al acestei organizații sindicale și Recurs făcut de CFR Călători la Sentința Civilă definitivă și irevocabilă de reprezentativitate. ) . Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) cu toate acestea a rămas cu reprezentativitatea la nivel de Sector de Activitate Terestru și Servicii Conexe conform Legii 62/2011 ce îi permite să negocieze CCM la nivel de sector de activitate terestru și servicii conexe, precum și CCM-urile la nivel de unitați feroviare, respectiv și pentru cele trei Societăți Feroviare (CNCF CFR, SNTFM CFR Marfă, SNTFC CFR Călători). Trebuie reținut că sindicatele afilate la FSTFR fac parte și din Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) .

  25. În răspunsul primit de la Ministerul Transporturilor în urma analizei de către SNTFC CFR Călători SA a motivelor unuia dintre Mitingurile de Protest organizate de FSTFR se preciza că : ,,SNTFC “CFR Călători” SA nu are dreptul și nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale . ,, . Știm cu toții că este adevărat că : ,,SNTFC “CFR Călători” SA nu are dreptul de a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale . ,, dar la fel de bine știm cu toții că nu este adevărată afirmația că : ,,SNTFC “CFR Călători” SA nici nu dorește a se implica în relațiile dintre organizațiile sindicale . ,, …

  26. Să nu uităm că FSTFR în anul 2013 a organizat și a participat la două Mitinguri de Protest pentru că în Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al SNTFC “CFR Călători” SA aprobat prin HG nr. 74/2012 pentru anul 2013, se prevedea o compensație de 936 milioane lei de la bugetul de stat aferentă unei valori a indicatorului trenKm de 57,5 milioane, iar ulterior, mai exact în martie 2013 s-a semnat de către Ministerul Transporturilor și SNTFC “CFR Călători SA” Actul Adițional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de Servicii Publice pentru perioada 2012-2015 al Societății de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA aprobat prin HG nr. 78/2013, act aditional prin care se modifică…….volumul de trenKm la 53 milioane compus din 49,2 milioane trenKm în interiorul pachetului minim social și 4 milioane trenKm în afara pachetului minim social. Și uite așa Managerul Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu a găsit soluția să facă CFR Călători tot mai mică, iar simbolul Căii Ferate Române din Depoul de Locomotive București Călători, respectiv cele doua locomotive de la poarta principala de intrare in Depoul de Locomotive Bucuresti Calatori vor fi duse la Muzeu și in locul lor se va pune alt simbol pentru Calea Ferată Română, din câte se aude și vorbește va fi probabil doua din Taxiurile domnului Președinte de Sindicat Costache Marin pentru că trebuie să nu uităm că restul Taxiurilor sale sunt deja când se întorc din curse in parcarea Depoului de Locomotive Bucuresti Calatori . Se vede pe fața multor salariați din Depoul de Locomotive București Călători (dintre mecanicii de locomotivă ) că vin la serviciu deja cu teama și gândul că vor fi loviți de domnul mecanic instructor Costache Marin dacă nu vor veni și pleca la serviciu cu aceste taxiuri ale sale sau dacă nu-și fac cerere de aderare la Sindicatul la care este Președinte domnul Costache Marin și în consecință este explicabil de ce evită orice discuție cu colegii și cu conducerea, refuzând să vorbească despre situația creată…

  27. Cu uimire am aflat ca pentru a fi recompensat, Dl. Costache Marin pentru meritul de a incerca a face un nou sindicat in depoul BC cele doua locomotive din fata depoului au fost mutate pentru a crea locuri de parcare propriei firme de taxi

  28. mantescule pune mina si citeste “almanahe” si dupa aia da-ti cu parerea pe la tv. esti de rasul tarii, JENIBILULE :))))))))))))))
    ps. oare sti sa scrii nenicule ? nu cifre ,LITERE ?

    1. mantesculeeeeeeeeeeee, daca stiai sa scrii BINE te numea sfantu valentin director de achizitii, ca esti al naibii de “priceput” :))))))))))) achizitia ma-mii ei de motorina,masina,si….si…..si….. leafa pe viata
      purtatorul de cuvant al directiei achizitii din sntfc : „specialist in relaţii sociale” – mantescu iulian :))))))

  29. Domnule Bobby, este adevarat că conform legii ne putem alege ,, apartenenta sindicală, mai exact esti liber să îți alegi sindicatul din care să faci parte, dar dumneata nu stii că cel putin 90% din membrii de sindicat ai domunului Costache, se stie au fost fortati să facă parte din sindicatul dumnealui, pentru asa a avut comandat domnul Costache să facă un alt sindicat ……………
    Dar asta nu se intelege că cum poti conduce un sindicat cu forta , amenintari.., altele… promisiuni desarte……………
    Dar iar nu înteleg ,, lasa-ti gargara de doi bani și face-ți ceva!!!” , ce vreți să spuneți, dumneata ce ai de gând să faci, să stai și doar să comentezi????
    Dar stai liniștit FSTFR sunt sigură că nu a stat niciodată degeaba, nu a primit nimic degeaba și nici acum și niciodată nu va sta și va aștepta ca unul ca dumneata care stă pe margine și comentează , să facă ceva………
    FSTFR este și va fi ( spre surprinderea multora) o forță și va lupta până la capăt ……
    Și nu te supăra domnule că se face atâta discuție de acest domn ,, Costache”, dar esentialul este că ATITUDINEA acestui ,, domn” va fi trecută cu vederea de ADMINISTRATIE pentru că are interes, și acest lucru este GRAV…. asta trebuie să ne dea de gândit!!!!!!!!!!

  30. Domnilor…. cred ca degenerati un pic discutia….. Sustine-ti FSTFR sau ce???….. sau incercati sa dati rod la un soi de barfa….. Fiecare e liber sa isi aleaga apartenenta sindicala….. atat domnul Costache Marin cat si domnul Maxim Rodrigo! Cred ca ar fi bine sa ne vedem de “oile” noastre si sa facem cumva, sa nu ne mai ia, iar o zi de CFS!!!! Va rog, lasa-ti “gargara” de doi bani si face-ti ceva!!! Cutitul e deja in os…. si pe noi ne intereseaza ce face “capra vecinului”….. Nu ma face-ti sa imi schimb parerea despre dvs…. Seara Buna!

  31. da este adevarat din cate se pare ,cele 2 locomotive de la intrarea depoului vor fi duse la muzeu,si probabil va aparea o firma de taxiuri la poarta depoului,desi nu sunt locuri in parcare avem taxiuri si cel ce este patron si sustine temeinic ca este protejat de managerul privat,este instructor de mecanici si de soferi,si lider de sindicat,prima lectie – cap in gura sau te supui,ha ha ha acesta vrea sa fie un exemplu pt membri de sindicat,un exemplu temeinic , am vazut cum lupta pt membrii sai de sindicat,da din cap si umple cu sange, se vede ca e sustinut de managerul privat,pt ca trece cu vederea ,parca ar fi orb,nu ia nici o masura,vrea doar sa distruga SNTFC Calatori SA.

  32. Am auzit ca pentru Președinte de Sindicat Costache Marin ca sa aiba mai multe locuri de parcare pentru Taxiurile sale se vor muta cele doua locomotive de la poarta principala de intrare in Depoul de Locomotive Bucuresti Calatori și in locul lor se vor pune doua din Taxiurile domnului Președinte de Sindicat Costache Marin , iar restul Taxiurilor sale vor fi in parcarea Depoului de Locomotive Bucuresti Calatori pe motiv ca acesta este mecanic instructor de scoala atit pentru mecanici de locomotiva cit si pentru taximetristii sai , iar in interiorul Depoului de Locomotive Bucuresti Calatori vor fi totusi Locomotive. Ce intelegatoare poate fi administratia cind vrea!!!
    Eu totusi nu cred ce se aude …

  33. Domnule Johnyro să ști că sigur Președintele FSTFR va da curs solicitărilor dumneavoastră, dar pentru asta aceste solicitări trebuie să soliciți să fie discutate cu membrii de sindicat din care faceți parte și apoi propuse și de sindicatul respectiv CNC-ului FSTFR unde sigur vor fi aprobate și domnul Președinte Maxim Rodrigo Gabriel în această situație fiind mandatat de CNC-ul FSTFR va merge până la capăt pentru soluționarea solicitărilor dumneavoastră.

  34. E oficial că salariații CFR Călători vor deveni majoritari membrii de sindicat ai FSTFR! Salariati nemulțumiți că vi se va micsora norma de lucru pe lunile octombrie,noiembrie si decembrie 2013 cu una zi/lună sunteți așteptați să aderați la sindicatele afiliate la FSTFR pentru că pe data de 16.o9.2013 sunt invitati presedintii celor doua federatii (domnul Măntescu Iulian -Președinte FMLR și AFTF si domnul Frățică Gheorghe-Președinte FNFMC și apropo FSRV mai există că nu se mai aude nimic din 2012 de această Federație Sindicală a Ramurii Vagoane ???),ce sunt după părerea mea consilierii Directorului General/ Manager Privat al CFR Călători-domnul Valentin Dorobanțu pentru a-si pune semnatura pe actul cu reducerea normei lunare/salariului lunar din ultima parte a anului 2013.
    La FSTFR vom introduce împreună acțiune în instanță pentru anularea acestei dispoziții pentru ultima parte a anului și a celei pentru prima parte a anului 2013 etc. FSTFR a renunțat la scoateri din producție plătite de administrație, la mașini și telefoane de la administrație etc. atunci când i s-a părut doar că PREȚUL pe care trebuie să-l plătească pentru aceste sunt reducerea normei lunare/salariului lunar pe anul 2013, scoaterea formulei de calcul din grila de salarizare din Anexa 1 din CCM prin semnare unui Act Adițional la CCM fără această formulă de calcul etc. Consider că AFTF și FNFMC nu li s-a părut că PREȚUL pe care trebuie să-l plătească pentru aceste sunt reducerea normei lunare/salariului lunar pe anul 2013, scoaterea formulei de calcul din grila de salarizare din Anexa 1 din CCM prin semnare unui Act Adițional la CCM fără această formulă de calcul etc.

  35. E oficial! A fost redactat actul prin care salariatii de la CFR Calatori li se vor micsora norma de lucru pe lunile octombrie,noiembrie si decembrie cu una zi. Pe data de 16.o9.2013 sant invitati presedintii celor doua federatii (fmlr si fn/mc, consilierii directorului general) pentru asi pune semnatura pe act.

    1. in acest caz !!!!!!!…cred ca rosia montana se va muta la palatul cfr.
      AVIZ SEMNATARILOR !!!

      1. Nu prea ai cu cine…La umbra nucului batran sunt multi barfitori, dar cand vine vorba de ceva actiune…mucles!!!

    2. Daca micsoreaza norma de lucru , in conditiile in care au bagat milioane de euro in negocieri cu si fara publicare “in totalitate legale”, au facut angajari pe “spranceana”, au facut promovari de rasul curcilor,etc. , se poate sa apara surprize mari de tot pentru managerul “performant” de la CFR Calatori .
      Ajunge fratilor cu bataia de joc…

Share:

Alte articole