CSN MERIDIAN sprijină acțiunile FSTFR!

La ședința Adunării Generale a FSTFR din data de 02 martie 2016, ca invitat de onoare domnul Popescu Ioan președinte al CSN Meridian,  ne-a asigurat de tot sprijinul acordat FSTFR/ANSF pentru a duce la cunoștință factorilor decidenți din ROMANIA situația precară și dezastruoasă a sistemului feroviar din țara noastră. După cum se arată în declarațiile oficiale de pe site-ul CSN Meridian, aceasta va continua să sprijine mai departe acțiunile FSTFR/ANSF prin implicarea în organizarea unor dezbateri publice în Parlamentul Romaniei și prin participarea la alte activitați de advocacy pentru îmbunătățirea condițiilor de viață și de muncă ale muncitorilor ceferiști.

“Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN va continua sa sprijine si in perioada urmatoare actiunile colegilor de la Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, prin implicarea in organizarea unor dezbateri publice in Parlamentul Romaniei si prin participarea la alte activitati de advocacy pentru imbunatatirea conditiilor de viata si de munca ale muncitorilor ceferisti.” <Click aici>

 

21 responses to “CSN MERIDIAN sprijină acțiunile FSTFR!

  1. ”Pe fondul creşterii stresului la locul de muncă, doi parlamentari liberali au depus la Senat o propunere de modificare a Codului Muncii, prin care cer ca numărul de ore de muncă săptămânale să fie redus de la 40 la 38. Mai precis, propun parlamentarii, ziua de vineri să aibă prin lege 6 ore de muncă şi nu 8, ca în prezent.
    În proiectul de modificare a Codului Muncii, cei doi parlamentari specifică şi chiar subliniază faptul că scurtarea zilei de muncă să se facă “fără afectarea salarizării aflate în plată”.
    http://www.romaniatv.net/veste-buna-vinerea-s-ar-putea-reduce-programul-de-lucru-la-sase-ore-cum-va-arata-noul-cod-al-muncii_291941.html

  2. De la anul concurenta va fi acerba. Trasele trenurilor, se pare ca vor fi scoase la licitatie. Cei mai buni vor supravietui.
    http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1178-11-05-2016
    “Restructurarea instituției va facilita implementarea practicilor europene ce decurg din Pachetul IV Feroviar şi vizează crearea unui spațiu feroviar unic european. În acest fel, va exista cadrul legal pentru simplificarea și favorizarea activităților operatorilor și furnizorilor feroviari. În plus, va fi înființat un Organism de Reglementare și Strategie (reformă) Feroviară.,,

    http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1179-11-05-2016p2

  3. La SNTFC,,CFR Călători,,SA- SRTFC BRAȘOV sunt 1413 salariați care se regăsesc în :
    – FSTFR = 786 membrii de sindicat ;
    – FNFMC = 353 membrii de sindicat ;
    -FSRV = 160 membrii de sindicat ;
    -FMLR = 8 membrii de sindicat ;
    -Alte Sindicate= 88 membrii de sindicat ;
    – 18 nemembrii de sindicat .

  4. La SNTFC,,CFR Călători,,SA sunt 12735 salariați care se regăsesc în :
    -FNFMC = 5094 membrii de sindicat ;
    -FSTFR = 3227 membrii de sindicat ;
    -FSRV = 2715 membrii de sindicat ;
    -FMLR = 1148 membrii de sindicat ;
    -Alte Sindicate= 373 membrii de sindicat ;
    – 178 nemembrii de sindicat .

  5. Tirlea Gheorghe

    Ca participant la sedinta din 11.05.2016 ,la CNCF CFR SA, tin sa precizez ca nicio organizatie sindicala nu a fost de acord cu propunerea administratiei, urmind a ne intilni in data de 18.05.2016.Cine sustine altceva ori nu a fost prezent in sala ori are interese ascunse !Era adevarat daca se preciza ca am solicitat,verbal, simularea primei grile propuse cu introducerea a 7% sp.MGF(ca si la SNTFC) , cum de altfel ni se promise-se in 05.05.2016! Nefiind incheiat un P.V. fiecare spune ce a inteles .S-au ce vrea sa ……………………..

  6. Maxim Rodrigo Gabriel

    La Mitingul Ceferist din 22 aprilie 2016 mecanicii de locomotivă de la SNTFC,,CFR Călători,,SA au protestat împotriva modului în care sunt întreținute și reparate locomotivele SNTFC,,CFR Călători,,SA de Filiala acesteia , respectiv de SCRL Brașov SA și s-a arătat că dacă în loc de organizarea cu societate și filială ar fi organizare doar cu societatea la care filiala sa a fuzionat atunci și calitatea reparațiilor și al întreținerii materialului rulant motor ar crește pentru că ar fi o singură conducere și pentru mecanicii de locomotive și pentru reparatorii de locomotive și de faptul că parcul materialului rulant este vechi , insuficient și că în realitate trebuie schimbat parcul de locomotive, automotoare și rame electrice ale SNTFC ,,CFR Călători,,SA cu un parc de material rulant motor nou . Și iată că la câteva zile de la Mitingul Ceferist din 22 aprilie 2016 vedem :
    ,, EXCLUSIV VIDEO: Trenul personal Suceava-Iași a luat foc. Locomotiva, în flăcări ,,
    01.05.2016 19:09:05
    Citiți :
    http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/exclusiv-video-trenul-personal-suceava-ia-i-a-luat-foc-locomotiva-in-flacari–126634.html

  7. Maxim Rodrigo Gabriel

    Cei 2000 de salariați ai CNCF,,CFR,,SA ce sunt membrii de sindicat ai ANSF nu a fost de acord cu propunerile CNCF,,CFR,,SA din datele de 5 mai 2016 privind modificarea anexei 1 la CCM în care de la clasa 1 la clasa 20 de salarizare sunt circa 7600 salariați cu salariul minim brut pe economie de 1250 lei și nici cu propunerea CN CF ,,CFR,,SA din 11 mai 2016 privind salarizarea pe categorii în loc de clase de salarizare prin care nu se urmărește nici prin aceasta o creștere reală a salariului angajaților CN CF ,,CFR,,SA ci se urmărește doar să nu existe salarii sub minimul pe economie și pentru că în realitate CN CF ,,CFR,,SA a dorit să desființeze unele posturi, altele să le transforme și altele să le înființeze după voința sa.

  8. Maxim Rodrigo Gabriel

    SNTFC,,CFR Călători,,SA are Act Adițional nr. 1 la CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017 înregistrat la ITM București cu nr. 2/28.04.2016 prin care deși nu s-a modificat întreaga grilă de salarizare după salariul minim pe economie, dar s-a modificat grila de salarizare astfel încât pe aceasta să nu existe salarii sub salariul minim brut pe economie de 1250 lei valabil începând cu 01.05.2016 .De asemenea prin Actul Adițional nr. 1 la CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017 înregistrat la ITM București cu nr. 2/28.04.2016 s-a modificat la art. 68 valoarea fondului constituit la nivelul societății din 2% în 5% aplicat asupra fondului de salarii realizat annual, aferent salariaților cu contract individual de muncă , din care pot fi efectuate cheltuieli sociale cu încadrarea în BVC-ul societății aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 325 .

  9. Maxim Rodrigo Gabriel

    A apărut Decizia Directorului General al SNTFC,,CFR Călători,,SA din 12.05.2016 ce are în vedere Decizia Consiliului de Administrație din 05.05.2016 a Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători,, SA prin care au fost aprobate structura organizatorică centrală și structura teritorială a SNTFC,,CFR Călători,,SA , valabilă începând cu data de 15.05.2016 .
    Și iată că avem o nouă ședință în 05.05.2016 a Consiliului de Administrație a Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători,, SA prin care au fost aprobate structura organizatorică centrală și structura teritorială a SNTFC,,CFR Călători,,SA , valabilă începând cu data de 15.05.2016 , ședință a Consiliului de Administrație a Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ,,CFR Călători,, SA la care din nou organizațiile sindicale reprezentative și semnatare ale CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017 nu au fost invitate să participe … și astfel organizațiile sindicale reprezentative și semnatare ale CCM la nivel de SNTFC,,CFR Călători,,SA pe anii 2015-2017 și membrii lor de sindicat vor afla din presa scrisă și de la televiziuni despre noua structură organizatorică centrală și despre noua structura organizatorică teritorială a SNTFC,,CFR Călători,,SA valabilă începând cu data de 15.05.2016 …

  10. Maxim Rodrigo Gabriel

    ANSF nu a fost de acord. cu propunerile CNCF,,CFR,,SA din datele de 5 mai 2016 privind modificarea anexei 1 la CCM și 11 mai 2016 privind salarizarea pe categorii în loc de clase de salarizare și nici cu celelalte propuneri de modificare a altor clase decât cele de sub minimul pe economie pentru că toate propunerile care au fost făcute de CN CF ,,CFR,,SA nu au fost pentru o creștere reală a salariului angajaților CN CF ,,CFR,,SA ci au fost doar pentru ca să nu existe salarii sub minimul pe economie și pentru că în realitate CN CF ,,CFR,,SA a dorit să desființeze unele posturi, altele să le transforme și altele să le înființeze după voința CNCF,,CFR,,SA pentru că : ,, CN CF CFR SA a atras atenția că intâlnirea nu reprezintă negocierea unor creșteri salariale, neavând obligația de a modifica întreaga grilă de salarizare după salariul minim pe economie, ci doar să nu existe salarii sub minimul pe economie. ,, .
    Afirmația că ANSF a fost de acord cu propunerea administratiei privind modificarea anexei 1 la CCM prezentata la intalnirea din data de 5 mai 2016 și cea din 11 mai 2016 condiționată de reducerea de sporuri pentru plata orelor suplimentare ,plata orelor festive, plata orelor de încazarmare și plata orelor de consemn etc le considerăm a fi o dezinformare făcută de unii și preluată de :
    http://ctfsind.ro/2016/05/11/informare-discu%C8%9Bii-11-mai-2016-%E2%80%93-cncf-cfr-sa/

  11. Cititi aici declaratiile ministrului transporturilor Dan Marian Costescu la conferinta de presa pe tema restructurării sistemului feroviar, care a avut loc azi 10.05.2016 la sediul Ministerului Transporturilor, Sala hărților: http://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/noutati-feroviare/restructurarea-sistemului-feroviar-in-2016-viziunea-ministrului-transporturilor-dan-costescu

  12. Maxim Rodrigo Gabriel

    ,, Ministrul Transporturilor Dan M. Costescu a dispus înlocuirea a trei directori din cadrul Autorității Feroviare Române (AFER)
    Astfel, la conducerea Autorității de Siguranţă Feroviară – ASFR a fost numit dl. Cristian Vasiliu. Acesta o înlocuiește în funcție pe dna. Mihaela Carabineanu.
    Dl. Vasile Stănescu îl va înlocui în funcția de director general al Organismului Notificat Român – Feroviar – ONFR pe dl. Mircea Arnăutu.
    Noul director general al Organismului de Licențe Feroviar Român – OLFR este dna. Anca Bursuc, aceasta înlocuindu-l în funcție pe dl. Dan Bărbuț.
    De asemenea, începând de vineri, 6 mai, Prim-Ministrul Dacian Cioloș l-a numit secretar de stat la Ministerul Transporturilor pe dl. Dorin Mitan, fost director de Strategie al CFR SA, înlocuindu-l din funcție pe dl. Eugen Ispas. ,, .
    Citiți :
    http://www3.conectoo.com/aero-new/ClickService/X0ZBU1QxMDI0NjY3OCs4Njg2MjUzKzc0NzUyKzgyNjUwMDU3Kw==

  13. Maxim Rodrigo Gabriel

    Vă întreb dacă ați observat ce mult iubesc unii pe salariații SNTFC,,CFR Călători,,SA încât se miră că aceștia au primit Prime de Paști de 150 lei/salariat ???
    ,, Cu ocazia sarbatorilor pascale din acest an, conducerea companiei CFR Calatori, in frunte cu directorul general Iosif Szentes, a acordat celor circa 13.000 de angajati o primă de 150 de lei. Practic, valoarea totala a primelor de Paste acordate ceferistilor de catre CFR Calatori a fost de circa 1.950.000 de lei, ceea ce inseamna aproximativ 440.000 de euro. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjcpsSwk8bMAhVE6xQKHf3YBwgQqQIIJDAB&url=http%3A%2F%2Fwww.ziuanews.ro%2Fstiri%2Fsfidarea-la-adresa-anaf-iosif-szente-a-dat-prime-de-440-000-de-euro-dar-cfr-c-l-tori-are-datorii-la-bugetul-de-stat-de-peste-1-3-milioane-de-euro-444450&usg=AFQjCNERUqdOHJDrt2xX07REz2S3y-esZA&bvm=bv.121421273,d.bGg

    • ceferist revoltat

      Ma intriga faptul ca un securist notoriu care habar n-are de calea ferata, incearca sa arate cum curge apa si cum inoata rata. Dar numai de CFR Calatori il freaca grija? Numai Calatorii au dat bani de Paste(si aia amarati, dar dati cat de cat, fata de ce scrie in CCM)? Asa a fost invatat de securisti numai cu dezinformari si a compromite oamenii care incearca sa faca ceva pentru proprii salariati si redresarea CFR Calatori?

  14. Maxim Rodrigo Gabriel

    ,, Peste 1,35 miliarde de lei (303 mil. euro), bani de la buget, au fost pregătiţi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pentru operatorii privaţi din transportul feroviar de călători în următorii cinci ani. Compania CFR Călători urmează să primească subvenţie în valoare de puţin peste 1,22 miliarde de lei în acest an. ,, .
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNpbfeksbMAhVDPRQKHXvoCZwQFgglMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.capital.ro%2Fbaietii-destepti-de-pe-calea-ferata-primesc-303-mil-euro-de-la-stat.html&usg=AFQjCNGFmhKiaBm6O2A8I4ugwwFH12yd5A&bvm=bv.121421273,d.bGg

  15. Maxim Rodrigo Gabriel

    ,, România nu înregistrează întârzieri doar la construcția de drumuri sau autostrăzi ci și la adoptarea unor legi care ar debloca această stare devenită deja cutumă . ,, .
    Citiți :
    http://www.capital.ro/termene-depasite-si-la-infrastructura-pe-hartie.html

  16. Maxim Rodrigo Gabriel

    ,, Ca urmare a finalizării procedurii de selecţie organizată în baza OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă în instituţiile publice, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat numirea unui nou Consiliu de Administraţie la CFR Marfă, care la rândul său a numit managerul privat al societăţii, în persoana lui Mihuţ Constantin Crăciun. ,, .
    Citiți :
    http://www.capital.ro/cfr-marfa-are-un-nou-director-general-mihut-craciun-a-mai-lucrat-la-coca-cola-red-bull-si-kandia.html

  17. Maxim Rodrigo Gabriel

    ,, Ministerul Transporturilor va lansa, în perioada următoare, un mare proiect de infrastructură de regenerare urbană, ce va include Magistrala 6 de metrou care va uni Aeroportul Internaţional Henri Coandă cu Gara de Nord, precum şi definitivarea căii ferate ce va ajunge direct la cel mai important aeroport al României, a anunţat, marţi, Mariana Ioniţă, director general în ministerul de resort, la conferinţa \’Mecanisme pentru o piaţă în dezvoltare\’, organizată de Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC)…. ,, .
    Citiți :
    http://www.capital.ro/ministerul-transporturilor-pregateste-lansarea-unui-mare-proiect-de-infrastructura-ce-include-metrou-si-tren-pana-la-otopeni.html