Comunicat de Presă
De luni până vineri, în perioada 17-21 februarie 2025, în fiecare dimineață între orele 9.30- 11.30, în fața sediului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și al CFR CĂLĂTORI, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România va protesta împotriva:
1) Abuzivului Plan de măsuri al CFR Călători pentru anul 2025 ce impune anularea a circa 200 trenuri de călători zilnice din Obligația de Serviciu Public pe anul 2025 începând încă din ianuarie 2025 și care interzice practic plata orelor suplimentare în anul 2025.
2) Abuzivului Plan de măsuri al CFR Călători pentru anul 2025 ce impune ca ceferiștii să rămână cu salariul negociat in 2023 , dar cu venitul lunar pe care îl vrea Directorul General al CFR CĂLĂTORI.
3) Abuzivului Plan de măsuri al CFR Călători pentru anul 2025 ce impune ca CFR CĂLĂTORI să lucreze în continuare cu salariații ce nu sunt încadrați la condițiile de speciale de muncă prevăzute de Legea nr 360/2023, art. 28 ( 1) litera l ) pentru că în Actele Adiționale ale ceferiștilor ce lucrează la Siguranța Circulației trebuia să se menționeze (și nu se menționează) că începând de la 01.09.2024 — “Activitatea prestată se desfășoară în condiții speciale de muncă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.
FSTFR solicită ARF și MTI la mitingurile de protest din perioada 17-21 februarie 2025 să susțină CFR CĂLĂTORI astfel încât în Parlamentul României să se modifice Ordonanța Trenuleț pentru anul 2025 astfel încât din cauza acesteia să nu se mai ia măsuri de trecere a CFR CĂLĂTORI de pe profit așa cum a fost in anul 2024 pe pierderi în anul 2025.
FSTFR la mitingurile de protest din perioada 17-21 februarie 2025 atrage atenția Ministerului Transporturilor, Guvernului României și Parlamentului României că Ordonanța Trenuleț pentru anul 2025 prin limitarea mobilității studenților și a pensionarilor in anul 2025 față de anul 2024 face CFR CĂLĂTORI să piardă la veniturile din 2025 față de veniturile din 2024 circa 320 milioane lei din facilitățile de călătorie și trece astfel în 2025 pe pierderi CFR CĂLĂTORI care în anul 2024 — cu aceste venituri din facilități — CFR CĂLĂTORI a fost pe profit.
Planul abuziv de măsuri pe anul 2025 la CFR CĂLĂTORI vine și acesta cu alte măsuri de limitare a mobilității călătorilor din România în anul 2025 față de anul 2024, respectiv prin anulari trenuri de călători zilnice de navetă de unde se mai pierde încă circa 60 milioane lei din încasările care nu se mai fac.
Astfel pentru a compensa pierderile provocate de Guvernul României prin Ordonanța Trenuleț prin limitări ale mobilității studenților și prin limitări ale mobilității pensionarilor și pentru a compensa și pierderile provocate de managementul CFR CĂLĂTORI prin anulări de trenuri de călători zilnice, vine managementul CFR CĂLĂTORI cu măsuri de scădere a veniturilor lunare a salariaților CFR CĂLĂTORI.
FSTFR prin protestele din perioada 17-21 februarie 2025 urmărește să atragă atenția opiniei publice, Ministerului Transporturilor, Guvernului României și Parlamentului României că punerea în aplicare a abuzivului Plan de măsuri pe anul 2025 al CFR CĂLĂTORI înseamnă în realitate începerea din anul 2025 și în continuare a limitării abuzive a mobilității poporului român pe Calea Ferată Română și trecerea de la un transport social pe Calea Ferată Română la un transport pe care numai o parte din cetățenii români și-l vor permite și pentru a se întâmpla cele menționate mai înseamnă că se pune in aplicare în anul 2025 și Planul de distrugere al CFR CĂLĂTORI, pentru că FSTFR consideră că acest plan de măsuri al CFR CĂLĂTORI pe anul 2025 este începutul sfârșitului CFR CĂLĂTORI.