Cum “funcționează” Comisia de Dialog Social la nivel MTI, respectiv Comisia de Dialog Social la nivel CFR Călători

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii există doar un formal Dialog Social.

Exemplu: Pe SITE-ul MTI a fost în dezbatere publică în luna ianuarie a anului 2013 un Proiect de HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, urmând ca în data de 31.01.2013 să se discute în Comisia de Dialog Social a MTI acest Proiect.

În data de 31.01.2013 când s-a ajuns la discutarea în Comisia de Dialog Social a MTI a acestui Proiect, președintele FSTFR desemnat de CSN Meridian pentru a participa la ședința Comisiei de Dialog Social a MTI a arătat că se propune a se discuta un alt Proiectde HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, decât Proiectul pus în dezbatere publică și că în plus nu va mai avea efecte discutarea lui în ședința Comisiei de Dialog Social a MTI din 31.01.2013 atâta timp cât Proiectul ce se propune a se discuta în această ședință a devenit cu o zi înainte de discuția în Comisia de Dialog Social a MTI, respectiv în data de 30.01.2013, Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători .

FSTFR consideră că din nou Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Guvernul României favorizează operatorii de transport feroviar de călători privați și continuă cu măsuri de distrugere treptată a operatorului de transport feroviar de călători de stat CFR Călători, evitând adevăratul Dialog Social și transformând un Proiect propus în dezbatere publică pe SITE-ul MTI, în alt Proiect supus aprobării Guvernului României cu o zi înainte de dezbaterea din Comisia de Dialog Social a MTI când se dezbătea alt conținut ce nu s-a mai dezbătut pentru că anterior cu o zi un alt Proiect cu același titlu dar cu conținut total diferit a devenit Hotărâre de Guvern.

Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul SNTFC “CFR Călători” SA există un Dialog Social în cadrul căruia s-a prezentat o situație a societății diferită de situația prezentată cu două săptămâni înainte de alt Director General și în acest sens în data de 30.01.2013 li s-a prezentat președinților Federațiilor Sindicale cu membrii de sindicat din SNTFC “CFR Călători” o situație în care se preciza că CFR Călători consideră oportun aplicarea măsurii preventive cu un impact social minim de reducere a programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni, evitându-se astfel concedierile colective în anul 2013 la CFR Călători și că prezenta ședință comună constituie act de consultare prealabilă a sindicatelor reprezentative la nivel de CFR Călători, în conștiința reciprocă a situației actuale a CFR Călători. Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel precizează că deși nu agreează reducerea programului de lucru lunar cu una zi/ lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului, atât el cât și ceilalți Președinți de Federații, cât și membrii de sindicat ai Federațiilor Sindicale pe care le reprezintă sunt puși în fața situației de a alege între concediere colectivă la SNTFC “CFR Călători” în anul 2013 și reducerea programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului în perioada februarie 2013-iunie 2013.

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel

6 responses to “Cum “funcționează” Comisia de Dialog Social la nivel MTI, respectiv Comisia de Dialog Social la nivel CFR Călători