Cum “funcționează” Comisia de Dialog Social la nivel MTI, respectiv Comisia de Dialog Social la nivel CFR Călători

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii există doar un formal Dialog Social.

Exemplu: Pe SITE-ul MTI a fost în dezbatere publică în luna ianuarie a anului 2013 un Proiect de HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, urmând ca în data de 31.01.2013 să se discute în Comisia de Dialog Social a MTI acest Proiect.

În data de 31.01.2013 când s-a ajuns la discutarea în Comisia de Dialog Social a MTI a acestui Proiect, președintele FSTFR desemnat de CSN Meridian pentru a participa la ședința Comisiei de Dialog Social a MTI a arătat că se propune a se discuta un alt Proiectde HG pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, decât Proiectul pus în dezbatere publică și că în plus nu va mai avea efecte discutarea lui în ședința Comisiei de Dialog Social a MTI din 31.01.2013 atâta timp cât Proiectul ce se propune a se discuta în această ședință a devenit cu o zi înainte de discuția în Comisia de Dialog Social a MTI, respectiv în data de 30.01.2013, Hotărâre de Guvern pentru modificarea și completarea HG nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători .

FSTFR consideră că din nou Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Guvernul României favorizează operatorii de transport feroviar de călători privați și continuă cu măsuri de distrugere treptată a operatorului de transport feroviar de călători de stat CFR Călători, evitând adevăratul Dialog Social și transformând un Proiect propus în dezbatere publică pe SITE-ul MTI, în alt Proiect supus aprobării Guvernului României cu o zi înainte de dezbaterea din Comisia de Dialog Social a MTI când se dezbătea alt conținut ce nu s-a mai dezbătut pentru că anterior cu o zi un alt Proiect cu același titlu dar cu conținut total diferit a devenit Hotărâre de Guvern.

Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel informează publicul feroviar călător și în același timp informează CFR-iștii că la nivelul SNTFC “CFR Călători” SA există un Dialog Social în cadrul căruia s-a prezentat o situație a societății diferită de situația prezentată cu două săptămâni înainte de alt Director General și în acest sens în data de 30.01.2013 li s-a prezentat președinților Federațiilor Sindicale cu membrii de sindicat din SNTFC “CFR Călători” o situație în care se preciza că CFR Călători consideră oportun aplicarea măsurii preventive cu un impact social minim de reducere a programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni, evitându-se astfel concedierile colective în anul 2013 la CFR Călători și că prezenta ședință comună constituie act de consultare prealabilă a sindicatelor reprezentative la nivel de CFR Călători, în conștiința reciprocă a situației actuale a CFR Călători. Președintele FSTFR- Maxim Rodrigo Gabriel precizează că deși nu agreează reducerea programului de lucru lunar cu una zi/ lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului, atât el cât și ceilalți Președinți de Federații, cât și membrii de sindicat ai Federațiilor Sindicale pe care le reprezintă sunt puși în fața situației de a alege între concediere colectivă la SNTFC “CFR Călători” în anul 2013 și reducerea programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului în perioada februarie 2013-iunie 2013.

Președintele FSTFR – Maxim Rodrigo Gabriel

SHARE

6 Responses

  1. Ștefan Ion se întreabă și ne întreabă și pe noi toți cititorii site-ului https://www.fstf.ro ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?… Se știe că dacă este transport privat de călători, acesta ar trebui să-și scoată cheltuielile și să aibă profitul din transportul pe care il face[bisnisul respectiv],iar că Statul Român pentru transportul feroviar de călători social trebuie să facă transportul social numai prin unitatea sa de transport feroviar de călători, respectiv prin CFR Călători, pentru că dacă se vrea și unități feroviare de călători private acestea trebuie să demonstreze că sunt mai bune decât unitatea feroviară de călători de stat, respectiv decât CFR Călători și unitățile de transport feroviar de călători private trebuie să demonstreze că fac profit fără să primească subvenție(compensație) 85% din totalul veniturilor lor în timp ce CFR Călători de Stat primește subvenție(compensație) 43% din totalul veniturilor lor ,pentru că așa cum este în prezent totul sună a favorizarea unităților feroviare de călători private în defavoarea CFR Călători a Statului Român etc. ,, . Să ști domnule Ștefan Ion că aceeași întrebare mi-o pun și eu și la fel ca tine văd și eu situația de fapt și văd că domnul Iocan a ilustrat situația de fapt din România în comparație cu celelalte Țări…Observăm că România a devenit în ultimul timp ,,Țara tuturor posibilităților,, …În concluzie consider că pentru CFR Călători apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători înseamnă distrugerea CFR Călători prin înlocuirea sa treptată fără să scadă subvenția(compensația) de la Statul Român pin Ministerul Transporturilor și fără să se dezvolte transportul feroviar de călători, respectiv fără să crească numărul călătorilor transportați cu trenurile de călători de stat și cu cele private față de perioada în care exista doar CFR Călători de stat care transporta călătorii numai cu trenurile sale de călători…Nu sunt împotriva Transportatorilor Feroviari Privați de Călători dar consider că avem doar în hârtii Transportatori Feroviari Privați de Călători , pentru că în realitate mă întreb și eu ca și domnul Ștefan Ion ,,Cum naiba să numești transport feroviar privat de călători cu bani de la Statul Român?…și de ce să înlocuim un transport feroviar de călători tradițional, dacă cel cu care îl înlocuim nu este mai bun și de ce să facem pentru început mai mulți transportatori feroviari de călători dacă nu se produce o schimbare în mai bine și dacă nu apare o competiție care să crească numărul călătorilor transportați pe Calea Ferată Română și dacă constatăm că prin apariția Transportatorilor Feroviari Privați de Călători în România cresc permanent secțiile neinteroperabile prin transformarea secțiilor de circulație interoperabile în secții de circulație neinteroperabile? ,,…

  2. FSTFR nu cenzurează comentarile cititorilor site-ului https://www.fstf.ro , dar vrem ca să comentați cu un vocabular adecvat, deoarece scopul acestui site https://www.fstf.ro este tocmai ca salariații CFR Călători să poată dialoga între ei , dar și cu toți cititorii acestui site https://www.fstf.ro, precum și pentru ca cei din conducerea FSTFR să poată afla în timp util poziția și punctele de vedere ale salariaților CFR Călători și ale tuturor cititorilor site-ului https://www.fstf.ro

  3. Secretarul General Marinescu Ștefan după întoarcerea de la Ședința comună Administrație -Federații Sindicale Feroviare din cadrul SNTFC,,CFR Călători,,SA din 03.04.2013,a precizat că Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu a solicitat FSTFR prin intermediul domnului Marinescu Ștefan-Secretar General al FSTFR, să avizeze pe cei ce scriu pe site-ul http://www.fstf.ro să nu mai jignească și să aibă grijă să comenteze cu un vocabular adecvat referitor la Managerul Privat -domnul Valentin Dorobanțu pentru că altfel va acționa în instanță…
    Ca Președinte al FSTFR revin la solicitarea făcută anterior și rog pe toți cititorii și pe toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro ca prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro, că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine, chiar și atunci când nu există Dialog sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit încă odată, să ne exprimăm în scris cu un vocabular adecvat, cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  4. Foarte frumoase versurile de mai jos, ce cred ca in viitor le vor invata toti mecanicii de locomotive si automotor de calatori si toti membrii de sindicat ai FSTFR si sa sti ca sunt fericit ca te cunosc Stefan Ion ce esti unul din umilii mecanici de locomotiva din depoul BC si te felicit inca odata pentru ca te-ai gindit la versurile urmatoare :
    ,,Să nu de-a Dumnezeu cel sfânt ,
    Să vrem noi sânge nu pământ!
    Când nu vom mai putea răbda,
    Când foamea ne va răscula,
    Hristoşi să fiţi , nu veţi scăpa
    Nici în mormânt! ,, .

  5. Ca Președinte al FSTFR am să rog toți cititorii și toți cei ce scriu pe site-ul https://www.fstf.ro prin ceea ce scriem , chiar dacă suntem foarte nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în unitățile feroviare de stat și tocmai pentru că observ că nemulțumirile sunt foarte mari, începând cu data imediată vă rog să dăm dovadă toți care scriem pe site-ul https://www.fstf.ro , că suntem civilizați, că ne spunem și că scriem absolut tot ceea ce gândim, dar că ne exprimăm cu respectul care se cuvine ,chiar și atunci când nu există Dialog, sau când o partea a administrației face unele abuzuri. Deci vă solicit să ne exprimăm în scris cu respectul care se cuvine față de cei la care facem referire și față de cei care scriu pe site-ul https://www.fstf.ro … și să nu lăsăm nemulțumirile să se exprime în locul nostru…

  6. Suntem puși în fața situației de a alege între concediere colectivă la SNTFC “CFR Călători” în anul 2013 și reducerea programului de lucru lunar cu una zi/lună pentru o perioadă de 5 luni cu reducerea corespunzătoare a salariului în perioada februarie 2013-iunie 2013.Directorii Generali ai CFR Calatori in ultimii ani vor doar sa-si dea afara salariatii pentru ca daca nu mai au salariati rezultatul este disparitia operatorului feroviar de calatori de stat situatie in care operatorii de transport feroviar de calatori privati vor functiona ca operatori de transport feroviar de calatori de stat dar care nu vor putea fi controloti de Statul Roman pentru ca sunt privati. Domnule Ministru Relu Fenechiu luativa pe linga dumneavoastra si CFR-isti adevarati care va vor explica ca CFR Calatori este neprofitabila pentru ca MTI si Guvernul Romaniei o fac neprofitabila neacordindu-i compensatia necesara, pentru ca toata lumea vrea privatizare pe bani publici, respectiv toti vor banii CFR Calatori adica doar drepturile findca obligatiile vor fi doar ale statului roman dupa disparitia CFR Calatori.