F.S.T.F.R. TRAGE UN NOU SEMNAL DE ALARMA!

Deși CFR Călători a fost sesizată de SUS CFR Călători și de FSTFR despre condițiile inumane de la dormitoarele la capete de secție fapt ce se poate observa din Actul Comun Administrație SRTFC Brașov-FSTFR de constatare a stării jalnice a dormitoarelor de pe raza SRTFC Brașov, deși CFR Călători a fost sesizată de starea jalnică a scaunelor din posturile de conducere a locomotivelor, deși CFR Călători a fost sesizată de FSTFR de necesitatea schimbării uniformelor salariaților din Ramura Comercial: șefi tren, conductor tren, casieri etc cu uniforme mai frumoase și de bună calitate etc și deși s-a promis de Administrație că se vor lua măsuri de remediere a situaților sesizate, nu s-a luat încă nicio măsură în acest sens.
În articolul din Ziuanews din 18.05.2015 se face referire la actul FSTFR nr. 109/15.05.2015 arătându-se mai nou că CFR Călători a început să dispună ca mecanicul de locomotivă II să facă din atribuțiile mecanicului de locomotivă automotor I, iar mecanicii de locomotive automotor I să facă din atribuțiile revizorilor de locomotivă și a șefilor de tură, iar Șefii de Tură din Depourile de Locomotive să facă din atribuțile Șefilor de Depou și FSTFR informează pe  SNTFC,,CFR Călători,,SA – domnul Director General Iosif Szenteș și pe Ministerul Transporturilor – domnul Ministru Ioan Rus, că în spiritual gândirii arătate mai sus ar trebui să fie suficient un Șef Serviciu Exploatare Locomotive și Vagoane care să facă atribuțiile Directorului Exploatare de la SNTFC,,CFR Călători,,SA, ținând cont că și așa în viitorul apropiat nu vom mai avea nici locomotive suficiente și nici vagoane suficiente, nici automotoare, nici rame electrice suficiente, nu vom mai avea nici revizori de locomotive suficienți și nici șefi de tură suficienți, din care cauză vom anula trenuri de călători. Să nu uităm că pentru a completa posturile vacante de șefi depou și șefi depou adjunct societatea se chinuie să completeze locurile vacante de circa 2 luni.
Mai mult FSTFR în actul menționat sesizează că până și la subunități feroviare din București ale CFR Călători, de exemplu până și la Depoul Automotoare București sunt perioade când nu există firme de salubizare și vidanjări și perioade când deși există contract pe 3 luni cu firmă de salubrizare aceasta susține că nu are în caietul de sarcini și în contractual încheiat cu societatea și operația de vidanjare și salariați pentru vidanjare și din această cauză automotoarele Depoului de Automotoare București chiar dacă sunt salubrizate bine –PUT– ceea ce alungă călătorii de la CFR Călători.
Citiți:
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/ioan-rus-accelereaza-distrugerea-companiei-cfr-calatori-217585

Citiți:
http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.evz.ro%2Fsindicalistul-patron-de-taxi-care-baga-colegii-in-spital.html&ei=WdFaVaqYMYLaU_SbgOgB&usg=AFQjCNEfSC7nApM4bhFBGFJmIkvD3hKcOg&bvm=bv.93564037,d.bGg

68 responses to “F.S.T.F.R. TRAGE UN NOU SEMNAL DE ALARMA!

  1. maradona

    Condiții inumane sunt peste tot in calea ferata si aici ma refer la conditiile de munca, care nu sau inbunatatit in nici un fel, ba din contra au ajuns sub orice critica,mai mult de atat se regaseste peste tot lipsa personalului din clasa muncitoare , lipsa pieselor pentru locomotive care au ajuns in stare foarte proasta datorata faptului ca nu sa mai investit in ele.
    Lideri de sindicat sustinuti de administratie precum Costache Marin, precum cei de la SCRL Brasov care au dus SCRL-ul in insolventa ,care stiu doar sa minta oameni si fac rau doar ca sa le fie lor bine, mi se pare logic de ce am ajuns in halul acesta.
    In depourile de locomotive se creaza spatii pt firmele private concurente SNTFC Calatori si se fac reparatii la locomotive acestora cu salariatii SCRL Brasov salariati platiti de SNTFC Calatori , astfel insasi SNTFC Calatori incurajeaza pe concurent chiar daca acestia platesc aceste servici.
    Deci dragi colegii cu astfel de lideri precum Costache Marin veti ajunge la fel ca cei de la SCRL ( Bunescu ,Ghita,Savin,Androne etc) care nu au facut nimic pt .SCRL si doar pt ei si conducere.
    Daca cineva imi poate aduce un argument concret facut de Costache Marin si despre cei care negociaza la SCRL eu imi scot palaria .

  2. Metodologia Tarifelor Maximale are la bază și Hotărârea Guvernului nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători , cu modificările și completările ulterioare.
    Citiți :
    http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Flege5.ro%2FGratuit%2Fguydsobq%2Fhotararea-nr-2408-2004-privind-metodologia-de-acordare-de-la-bugetul-de-stat-si-sau-de-la-bugetele-locale-a-diferentei-dintre-tarife-si-costuri-in-transportul-feroviar-public-de-calatori&ei=3FJwVceXCqGHygOVk4CYDA&usg=AFQjCNGYqZBPNNXBYM9sq_tXYKL6nz6Ttg&bvm=bv.94911696,d.bGQ

  3. Metodologia de calcul al tarifelor maximale pentru deservire generală în transportul feroviar public de călători are la bază și OUG 57/2011 pentru abrogarea unor poziții din anexă la Ordonanța de Urgență nr. 36/2001 privind regimul prețurilor și tarifelor reglementate , care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurenței, precum și pentru aprobarea unor măsuri cu privire la ajustarea tarifelor de călătorie din transportul feroviar .

  4. Ordinul privind modificarea și completarea Ordinului Ministrului Transporturilor și Ministrului Economiei și Finanțelor nr. 695/2935/2008 pentru aprobarea Metodologiei de Calcul al Tarifelor Maximale din Tariful Intern de călători pe calea ferată -deservire generală conține eliminarea din titlul ordinului a cuvintelor ,,Tariful Intern de călători (TIC) ,, , la fel din art. 1 etc., respectiv va fi : ,,Ordinul pentru aprobarea Metodologiei de Calcul al Tarifelor Maximale pentru deservire generală în transportul feroviar public de călători ,, și art.1 ,,Se aprobă Metodologia de calcul al tarifelor maximale pentru deservire generală în transportul feroviar public de călători ,, .

  5. Metodologia Tarifelor Maximale are la bază și OUG 56/2011 , respectiv :
    ,,OUG 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori
    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 435 din 22 iunie 2011
    Avand in vedere situatia economica actuala a Romaniei, necesitatea reducerii deficitului bugetar prin reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, concomitent cu reducerea subventiilor de la bugetul de stat, precum si faptul ca in ultimii 3 ani subventiile anuale au reprezentat pentru transportul calatorilor pe calea ferata circa 64% din necesarul fundamentat,
    intrucat cresterea cheltuielilor aferente componentelor de baza strict necesare intretinerii si reparatiilor materialului rulant a condus la inregistrarea de datorii restante la plata care au crescut an de an si care la sfarsitul anului 2010 au ajuns in suma de circa 550 milioane de lei la transportul calatorilor pe calea ferata,
    deoarece caracterul de urgenta este justificat si de necesitatea de a crea un nou soft de vanzare si rezervare la nivel national, pentru care este nevoie de o perioada de aproximativ 6 luni, pentru programare, testare, implementare si instruire, astfel incat la intrarea in vigoare a noului plan de mers al trenurilor de calatori la 11 decembrie 2011 sa fie finalizate toate actiunile necesare, neadoptarea acestor masuri ar conduce la cresterea pronuntata a arieratelor referitoare la serviciul de transport feroviar public de calatori, cu efecte directe in accentuarea blocajului economic.
    Avand in vedere cele de mai sus, se impune adoptarea in regim de urgenta a unui act normativ privind stabilirea unor noi principii tarifare care sa conduca la adaptarea actiunilor operatorilor de transport feroviar public de calatori la necesitatile pietei de transport feroviar si in egala masura sa permita continuarea efectuarii serviciului de transport public de calatori pe calea ferata,
    in temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
    Art. 1
    (1) Principiile avute in vedere la aplicarea tarifelor de transport feroviar public de calatori pe teritoriul Romaniei sunt:
    a) reflectarea in tariful de transport a confortului oferit calatorilor in timpul calatoriei cu diversele categorii de trenuri;
    b) fiecare rang de tren va avea tarif propriu, tarif care va fi calculat pe zone kilometrice, la care se adauga tariful de rezervare a locului, in cazul in care se doreste ocuparea unui loc;
    c) asigurarea posibilitatii calatorului sa opteze pentru calatoria cu un alt rang de tren decat cel pentru care si-a procurat initial legitimatia de calatorie numai in situatia cand trenurile apartin aceluiasi operator de transport feroviar de calatori, caz in care calatorul va plati un pret care reprezinta diferenta dintre tarifele celor doua trenuri la aceeasi zona kilometrica, la care se adauga tariful de rezervare a locului pentru noul tren;
    d) pentru calatoria cu mai multe trenuri tariful de transport va fi suma tarifelor de transport pentru fiecare tren in parte, operatorul de transport feroviar de calatori putand acorda reduceri din tariful trenurilor pentru fidelizarea calatorului, numai daca toate trenurile ii apartin.
    (2) Distanta kilometrica se calculeaza pe ruta ceruta de calator la distantele ce se parcurg in mod efectiv, pentru fiecare tren in parte, conform indicatorului kilometric C.F.R..
    (3) Ruta este directa atunci cand intre statia de plecare si cea de destinatie este urmat drumul cel mai scurt. In acest caz nu este obligatorie indicarea rutei pe legitimatia de calatorie.
    (4) In cazul in care nu este urmat drumul cel mai scurt si calatoria se face pe ruta ocolitoare, trebuie indicata ruta pe legitimatia de calatorie, prin denumiri de statii intermediare care nu sunt de ramificatie, astfel incat sa nu existe dubiu asupra parcursului de urmat.
    (5) Ruta poate cuprinde si portiuni de linie care se parcurg de doua ori. In astfel de cazuri distanta kilometrica se calculeaza pe ruta efectiv parcursa.
    (6) In cazul calatoriilor in circuit, cand pe unele portiuni calatoria se efectueaza cu alte mijloace decat trenurile de calatori, aceste portiuni nu se iau in calculul distantei kilometrice.
    Art. 2
    (1) Tarifele maximale pentru deservire generala in transportul feroviar de calatori — tarife pentru trenuri regio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tarife pentru trenuri interregio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, tariful de rezervare a locului, clasa I si clasa a II-a, care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii pana la data de 1 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor legale.
    (2) Nivelul maxim al tarifelor pentru deservirea generala din transportul feroviar public de calatori nu poate fi depasit de operatorii de transport feroviar public de calatori.
    (3) Alte tarife practicate in transportul feroviar public de calatori, in trafic intern, precum tarifele pentru tren Inter City (IC), tarifele auxiliare, facilitatile sau reducerile comerciale se vor stabili si se vor aproba de fiecare operator de transport feroviar public de calatori, in conditiile legii, se vor forma liber pe piata si se vor aduce la cunostinta publicului.
    Art. 3
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica tuturor operatorilor de transport feroviar public de calatori cu capital de stat si/sau privat care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au ca obiect principal de activitate transporturile de calatori pe calea ferata;
    b) detin licenta pentru efectuarea serviciilor de transport public pe caile ferate romane, acordata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in conditiile legii.
    Art. 4
    In termen de 30 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, vor fi actualizate dispozitiile cuprinse in Normele uniforme privind transporturile pe caile ferate din Romania, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 si 16 bis, din 9 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 5
    (1) Principiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a noului mers al trenurilor.
    (2) La data de 11 decembrie 2011 se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 149/2001 privind instituirea Tarifului intern de calatori in transportul feroviar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 743 din 21 noiembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2002. ,, .

  6. Urmăriți Digi 24, ora 20.01-ora 21.00 din 02.06.2015.
    Urmăriți Digi 24 , ora 21.01- ora 22.00 din 02.06.2015 .

  7. ”Art.24 – (1) La fundamentarea tarifelor maximale pentru deservire generală în transportul feroviar public de călători propuse, cheltuielile totale necesare pentru realizarea pachetului minim social se determină avându-se în vedere …… angajamentele asumate prin contractele colective de muncă şi reglementările legale privind salariul minim, ….”
    Poate ar trebui adaugat si ceva de genul productivitatea muncii…rezultata si din procentul de personal tesa (sefime si altii plimbatori de hirtii) fata de personalul muncitoresc (mecanici, personal de tren, revizori de vagoane, muncitori intretinere si reparatii)…. adica cam cit e raportul ( de tesa/ muncitori) la operatorii privati fata de cel de la CFR Calatori ?
    ” Art.19 – Ajustarea tarifelor maximale pentru deservire generală în transportul feroviar public de călători se realizează la cererea operatorilor de transport feroviar înaintată Ministerului Transporturilor, însoţită de următoarele documente: ……………..
    g) evoluția prețurilor la energie electrică și combustibili, atât motorină, cât și uleiuri; …….”
    Poate ar trebui sa se tina seama cit din pretul combustibililor folositi in transportul feroviar reprezinta accize/taxe care se duc la buget si de acolo NUMAI spre transportul rutier?….Adica tocmai la concurenta!
    Nimic pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare sau a materialului rulant!
    Nu mai zic nimic de favorizarea (mascata sau pe fata) a concurentei private (se stie de trase si de compensari…)!
    Gaselnita cu tarife maximale si introducerea in ecuatie a bugetelor locale pentru acoperirea compensarilor transport social…e ca si propunerea cu pistele pentru biciclete!
    Citi nitel Master planul….comparati termenele si sumele alocate pentru transportul rutier fata de cel feroviar… si va puteti convinge singuri de importanta pe care o acorda conducatorii pentru dezvoltarea celor doua sisteme de transport!
    VIITOR SUMBRU…!

  8. FSTFR sesizează că la dormitorul Depoului București Călători-SELC Basarab nu există firmă de salubrizare …

  9. Ziuanews , FSTFR și Președintele FSTFR a sesizat și sesizează că la Depoul Automotoare din București există : ,, Salubrizare fără vidanjare. In urma unei licitatii controversate s-a ajuns ca o firma sa faca salubrizarea automotoarelor de calatori dupa bunul sau plac.În primele 4 luni ale anului 2015, o luna se face curatenia, iar luna urmatoare pauza. Insa, firma de salubrizare ce a luat contract pentru următoarele 3 luni nu are obligatia sa faca si vidanjarea automotoarelor de calatori. Astfel, din cauza mirosului greu de suportat, calatorii evita sa se urce in aceste trenuri. Cum s-a ajuns in aceasta situatia? Stie doar Directorul General Iosif Szentes si Șefa Logisticii si Achizitiilor Publice- Carmen Maria Popescu. ,, .