Monthly Archives: iulie 2016

ANSF mai trage un semnal de alarma!

Alianţa Naţională Sindicala Feroviară, reprezentativă și semnatară a CCM 2015-2017 și a Actului Adițional al acestuia, îşi exprimă îngrijorarea faţă de declinul în care se află Calea Ferată Română datorată lipsei strategiilor pe termen lung, lipsei de profesionalism şi lipsei de responsabilitate în gestionarea infrastructurii feroviare şi a parcului de material rulant. Nemulţumirea noastră este în primul rând legată starea actuală a parcului de material rulant activ (locomotive, automotoare, rame electrice) care este învechit și cu Reviziile Mari neefectuate conform programărilor (tip RR, RK) scadente de până la 7 ani,  astfel că datorită deselor defectări (unele locomotive chiar au luat foc) poate conduce oricând la întreruperea traficului feroviar de călători. În acest moment există un număr mare de locomotive care funcționează cu 1 sau 2 motoare de tracțiune electrică izolate, cu osii care au bandajele strunjite la cota minimă, astfel că sunt limitate să circule cu viteza redusă neputând fi apte să remorce toate trenurile de călători din parcul SNTFC CFR Călători, sau  chiar dacă sunt îndrumate pentru remorcarea acestora produc întârzieri în graficul de circulație al trenurilor.

ANSF vă aduce la cunoștință că încă din data de 22.04.2016 la Mitingul de Protest  în Parcul din fața Ministerului Transporturilor au fost aduse la cunoștință factorilor decidenți din acea perioadă despre aceste deficiențe, respectiv că dacă nu se va interveni sau se iau măsuri pentru repararea parcului de material rulant motor, începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători sau pentru efectuare manevră.

În concluzie ANSF dorește să tragă un semnal de alarmă că în condițiile în care nu se va face o schimbare urgentă a acestei situații, se va ajunge până la data de 30.09.2016 la o situație de criză în asigurarea prestației cu parcul de material rulant motor al SNTFC CFR Călători ceea ce va duce la anularea unor trenuri de călători, respectiv că începând cu data de 01 octombrie 2016 mecanicii de locomotivă și automotor nu vor mai ieși cu locomotivele din depouri/SELC-uri și Puncte de Lucru dacă acestea au piese lipsă sau defecte ce interzic ieșirea din depou pentru remorcarea trenurilor de călători, sau pentru efectuare manevră.